<<< Vissza | Tovább >>> |
dikens | Adatlap | 713120 | 2023. szeptember 9. 09:33 | ||||||||||||||||||||
F-16V, ez a V jelölés honnan jött? Nem illik bele az eddigi sorba. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 713117 | 2023. szeptember 9. 07:09 | ||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 712691 | 2023. augusztus 29. 07:07 | ||||||||||||||||||||
"Off: az F-35 sem lett szép agresszor." Kezdetnek nem olyan rossz az - mondjuk, nekem bejönnek a splinter jellegű festések - biztosan lesznek még jobbak is idővel. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712690 | 2023. augusztus 29. 05:37 | ||||||||||||||||||||
Szia! Igen,ezt tudtam, köszönöm. Csak jeleztem, hogy nem tetszik a színe. Off: az F-35 sem lett szép agresszor. Üdv! | |||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 712645 | 2023. augusztus 28. 14:11 | ||||||||||||||||||||
Azért ilyen a festése mert az aktuális ellenséget az orosz Szu-35-t szimulálja a festésével. Az egresszor századok törekedtek látványban megjeleníteni az ellenség gépeit, azoknak festéseit, hogy minél hasonlóbb körülményeket teremtsenek a gyakorlatok során mint amivel valós harci körülmények között találkozhatnak a harci századok pilótái. Persze semmi sem tökéletes... de azért törekednek a minél nagyobb hasonlóságra... Ha megnézed a többi agresszor festést mind a Navy mind az USAF gépeinél akkor könnyen megtalálod az orosz-szovjet megfelelőit, amit éppen szimulálni, megjeleníteni akart a "költő". | |||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 712637 | 2023. augusztus 28. 12:41 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hanyagságom miatt miatt most keresek egy 1/72-es Fujimi F-18C áttetsző keretet, szélvédővel, kabintetővel, HUD alkatrészekkel. Ha valakinek van ilyen remélem meg tudunk egyezni. Miskolc és Bp előnyben, de ne tartson vissza, ha az ország más részében élsz! Természetesen érdekel a sima kabintető is keretről leválasztva. Nem tudom mennyire kompatibilis a többi gyártó hasonló eleme a Fujimivel, de ha valakinek más gyártótól (Academy, Hasegawa, stb) van ilyen alkatrésze az is érdekel. Köszi szépen email: vermesgabor75@gmail.com | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712609 | 2023. augusztus 27. 20:42 | ||||||||||||||||||||
De sajnos nem festették terepmintásra... Azért megépítem majd. | |||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 712607 | 2023. augusztus 27. 20:40 | ||||||||||||||||||||
A VFC-13 lecserélte öreg F-5-öseit használt USAF-tól kapott F-16C/D-kre. www.scramble.nl/military-news/vfc-13-fighting-saints-transition-to-f-16 | |||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 712605 | 2023. augusztus 27. 20:29 | ||||||||||||||||||||
Az USAF F-15-öt építőknek egy pár szép madár. Érdekesség, hogy az USAF az egész flottán lecserélte a főfutó keréktárcsákat az újabb típusúra az utóbbi években. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712455 | 2023. augusztus 23. 15:09 | ||||||||||||||||||||
www.thedrive.com/the-war-zone/indonesia-emerges-as-first-f-15ex-export-customer Indonézia. Flanker és Falcon mellé Eagle. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 709487 | 2023. május 24. 11:15 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresek 1/32 F-14 és F-15 matricát. (Nem boltból) vettorio78@gmail.com Köszönöm: p-51 | |||||||||||||||||||||||
AndrásH | Adatlap | 706136 | 2023. március 4. 20:47 | ||||||||||||||||||||
A '72-es Hasegawa van kevesebb, mint fele ennyiért is, ha jó a sima doboz, és nem a limitált matricás kiadásra vadászol | |||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 706135 | 2023. március 4. 20:21 | ||||||||||||||||||||
Elméláztam a 72-es Sas-ok és Kandúrok közt. Elég friss szerszámos (2017) Academy és GWH sas nem túl nagy árkülömbséggel ,12-15.000-ért kapható. Hasegawa is kb ennyiért megy, csak ők az 1988-as kiadást adják ki újra meg újra. Aztán átnéztem a 48-as sasokra, Academy található nagyon jó áron 15.000-ért(1989 szerszám) GWH 38.000-ért(2013 szerszám) Hasegawa meg nagyon nagy szóràssal (21-35.000) (1985 szerszám) Tamiya sas 11-15.000 közt (1978 szerszám) Tamiya új szerszámos 48-as Kandúrja és Fantomja 35-45.000 közt mozog, ha lenne új Sasuk szerintem ebben az árkategóriában mozogna. Már csak az a kérdés ,hogy a GWH makettek szintje megüti-e az új Tamiyák szintjét...ha igen, akkor jogos a magas ár... | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 706120 | 2023. március 4. 11:16 | ||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 706119 | 2023. március 4. 11:06 | ||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 706118 | 2023. március 4. 10:41 | ||||||||||||||||||||
Szia, És a bizonyíték, hogy bármiből lehet bármit is építeni, még a Hasegawa makettből is: aeroscale.net/list/f-14d-the-very-best-of-scratch-build-for-the-very-best-of-all z | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 706111 | 2023. március 4. 07:50 | ||||||||||||||||||||
Új Academy F-15E készletről... Mindenképp' megnézném, kézbe venném. :) Eddig még nem volt alkalmas találkozásunk! Bár a GWH E-ket eladtam, I nem is volt. Nálam, a Sas A/B/C/D/J/DJ változatai játszanak. Kivétel a Revell új E, de lehet, hogy azt is eladom, mert a készlet nem igazán "támogatja", hogy CFT-s D legyen belőle. | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 706108 | 2023. március 4. 02:12 | ||||||||||||||||||||
Szia, Nem a 279db alkatrész a lényeg, bár az is jelentős, hanem a 37 öntőforma. Nyilván nagyon sok apró is van köztük, és lehet, hogy néhány keret egy formában készül és csak utána vágják több darabra. De ez a többi gyártónál is előfordulhat. Egyrészt jóval újabb a GWH, és emiatt a tervezési stb költségek is jóval magasabbak voltak, mint közel negyven évvel ezelőtt, másrészt a szerszámok nagyon drágák és ha ennyivel több kellett a kínai maketthez, akkor nem csoda, hogy a magasabb költségek miatt magasabbak az árak is. Persze az infláció, kovid, csipszhiány stb is rátett egy lapáttal, mert a GWH se ennyibe került pár évvel ezelőtt. z | |||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 706107 | 2023. március 4. 01:39 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem igazán lettem meggyőzve az ár/minőség tekintetében. 'Johnie': Nem azt mondtam hogy új a makett,hanem hogy az újabb szerszámos. Ami így is ~30+ éves.De azért kidolgozottságban nem marad el 10-15000 Ft-al az új GWH,Fine Molds,Academy... makettektől. Itt a 'Cserebere' topikban is lehet hozzá keresni fegyverzetet, de még a kiegészítő gyártók is párezerért árulnak pl. Phoenix-et. (Alkalmas Sidewinder meg Sparrow minden régi makettezőnek van szerintem.) A fotómaratás is extra.(Még ha nem is Eduard minőségű.) 'atika': Azért majd vess egy pillantást az Academy új F-15E készleteire. Kb. fele annyiért nem ad sokkal kevesebbet mint a GWH. A kiömlők cseréje utángyártottra után is a végösszeg bőven alatta marad a GWH makett teljes árához viszonyítva. 'boris': Az nagy munka lesz.Én a GWH>Fine Molds>Hasegawa>Academy-ben gondolkodnék. Ha a szárnyak bontása nem fontos (fotók alapján nem jellemző) akkor a Fine Molds makettjében gondolkodnék + 2 pilóta. (Ugye Johnie) ;) 'Tibcsi': Ez így van."A kevesebb néha több." A sok apróság időigényes. Egy túlbontot makett szintén.Haladni szeretünk.Főleg ha kevés időnk van. Ma a kevés munkával szép makettre van igény.Lehetőleg olcsón. Csak sajnos az örök igazság: Szép,olcsó,gyors.Ebből mindig csak max. kettő fog teljesülni... 'Zoli': A 279 db. alkatrész semmit nem jelent a 202-vel szemben. Persze részletesebb lesz remélhetőleg a makett, de olvasd el 'Tibcsi'-nek írt üzenetemet. Az időt és munkát vesz el a többi makettünktől. (Szerintem.) Köszi a hozzászólásokat!Remélem nem a makettezőidőtökből vettem el! :) | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 706059 | 2023. március 3. 13:32 | ||||||||||||||||||||
Szia, A lényeget már a srácok leírták, illetve néhány tekintetben meg is válaszoltad magadnak a kérdésed. A 35 éves Hasegawa makettnek továbbra sincs oka szégyenkezni, évtizedekig etalonnak számított, és ma is megállja a helyét, bár fő vonzerője már "csak" a konkurenciához képest alacsony ára. (Anno kb, egy átlagos maketthez képest négyszer annyiba került, azóta viszont azok a régi készletek e tekintetben felzárkóztak mellé, mert a japó kit ára csak a duplájára nőtt és azóta is nagyjából tartja magát.) A fő különbségek a kidolgozás és részletesség terén látszanak, de a felületek részletgazdagsága is elmarad a kínai és koreai kitekhez képest (a legtöbb új maketthez képest még mindig nagyon jó, vagy jobb is azoknál). Nekem a fő hátránya a kabin maratások, amik messze nem olyan élethűek, mint a fröccsöntött műszerek és kapcsolók. (E tekintetben a szintén nagyon régi Fujimi makett is jobb.) További hátrány a bontott szárnyakkal egybeöntött felső spoilerek, mert ez így csak félmegoldás. A függesztmények hiánya bosszantó, mert azok megvásárlásával már nem olyan kedvező a kép az ár szempontjából. Ugyanakkor vannak olyan elemei is a japó makettnek, amik az új készletekből is hiányoznak. A technológia is fejlődött a Hasegawa kit megjelenése óta, az építhetőség javára. A GWH F-14-est még nem kezdtem el, de az F-15E törzsének eleje a teljes kabinnal ragasztó nélkül úgy összepattintható, mint egy lego, az illesztések nagyon precízek, szorosak. Azonban ez a sok fenti marhaság szinte mind mellékes az árak szempontjából, a tények: Hasegawa 202db alkatrész 14 kereten GWH 279db alkatrész 37! kereten Academy 210db alkatrész 15 kereten. Egyik makett sem tökéletes, de a legtöbbet a GWH adja, és nemcsak szó szerint alkatrészekből, mert mindnél sok felesleges darabot is tartalmaznak a dobozok. Esetleg egy köztes opció lehet a Fine Molds kit, aminek ára szerintem elég reális a kidolgozottságához, részletességéhez és minőségéhez képest. z | |||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 706045 | 2023. március 3. 09:33 | ||||||||||||||||||||
Ha már szóba került, szeretnék egy F-14A-t, repülés közben, nyitott utántöltő csonkkal. Megvan, hogy melyik alakulat, melyik évek. Na, hát a minőség, a gyárilag mellékelt nyitott töltőcsonk és a megfelelő matrica, meg a kitéríthető kormányfelületek a GWH-nál vannak meg. Az ugye marha drága. Aztán van az Academy ami egész szépen néz ki, fegyver bőséggel van hozzá, csak éppen nem nyithatóak a kormányfelületek, nincs töltőcsonk, és a jelzéssor sem olyan, mint kellene. És hát itt van a Hasegawa E14-es doboza. Csomó kitéríthető kormányfelület, a matricák stimmelnek, viszont nincs fegyverzet és nincs töltőcsonk. Úgyhogy matekozhatok, hogy mi érné meg jobban? Egy vagyon a GWH készletért? Az Academy készlet + új matricák + kivágni a kormányfelületeket + valahonnan töltőcsonkot szerezni? A Hasegawa készlet + teljes rakétakészlet + valahonnan töltőcsonkot szerezni? Valahol talán megvan még egy elfekvő csonkom egy SzU-30-ról... | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 706039 | 2023. március 3. 00:11 | ||||||||||||||||||||
Nem fogom megválaszolni a kérdésed. Az F-14-es készletét a GWH-nak nem ismerem, egy olyasmi Hasegawa-m van nekem is egyelőre a típusból. Viszont hegyekben állnak itthon az F-15-ösök. Mondjuk, pont az Academy új készletét még nem is vettem kézbe, de szinte minden más van. Régi Academy, Italeri (a felújított gravírozott változat), ESCI, az újabb szerszámos Hasegawa, Platz, az új Revell E és a GWH. ...és az a helyzet, ha ezeket egymás mellé teszem, vagy a páros összehasonlítás módszerével vizsgálom őket, mindenhogy a GWH tűnik nekem a legjobbnak. | |||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 706038 | 2023. március 2. 23:11 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! A napokban többször előjött a GWH F-14 Tomcat makett ára a 'Makett újdoságok' topikban.Huszonpárezer forint az ára. Arra lennék kíváncsi,hogy a Hasegewa (új szerszámos) E14 készlete, ami jelenleg is 10000 forint alatt van miért rosszabb? Ok,a szélesebb gerinc lehet sokaknak zavarja a szemét de azon kívül? Nincs radar és fegyverzet.Az előbbi ritkán látható felfegyverzett gépen. Az utóbbiak pedig beszerezhetőek,de egy 'régi motoros' makettezőnek biztos lapul pár korhű Phoenix,Sparrow és Sidewinder a fiókban. Bontott szárnyak mindkét makettben,a hajtóműkiömlők is opcionálisak. Még az asszimetrikust is meg lehet építeni.Féklapok nyithatóak mindkettőnél. A'hódfarkak' és az orr alatti érzékelők is variálhatóak a két készletben. A GWH makett hajtóműbeömlője pl. túl rövid.Fotómaratás sincs hozzá gyárilag. Arról nem beszélve,hogy az Italeri makettje 7000 Forint környékén van. De az azért fényévekre van lemaradva minőségben mindkettőtől. Félreértés ne essék!Két éve vettem a Hasegawa makettet ~7000 Forintért. Nekem bőven megfelel.De miért kerül több mint duplájába a GWH jelenleg? (Az F-15E szintén.Az új Academy csak a kiömlő terén gyengébb a GWH-nál. Mégis fele annyiba kerül,mint a kínai makett.) | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 705565 | 2023. február 21. 18:58 | ||||||||||||||||||||
www.f-16.net/f-16-news-article5233.html F-16 mesterséges intelligencia irányítással. Ha jól olvastam, 17 órát repült, BVR és egyéb harci manővereket vitt végbe. | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 703994 | 2023. január 8. 21:19 | ||||||||||||||||||||
Szia Zoli! Elkerülte a figyelmemet a kérdésed, most futottam bele. Megnéztem, mind a négy Revell F-16D készletemet. Benne van az F101/F102 alkatrész mindben (egy szériából vannak, egyszerre vettem a Kék Kobránál, megjelenéskor azonnal). ...bár elég gyatrák, sorjásak és némelyik kicsit öntéshibás is. Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet rá! | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 703471 | 2022. december 22. 18:44 | ||||||||||||||||||||
Ez is! Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 703469 | 2022. december 22. 16:44 | ||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 703419 | 2022. december 21. 05:19 | ||||||||||||||||||||
Happy Tomcat Day! 52 éves a kandúr. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 702592 | 2022. november 25. 21:40 | ||||||||||||||||||||
:) Nyári imádság: mindennapi scratch-build-ünket add meg nekünk... Persze előbb majd jól megépítem ag F-2B-met. :) | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 702590 | 2022. november 25. 19:29 | ||||||||||||||||||||
...a 1/72-ben gondolkodunk. 1/48-ban gyakorlatilag egy F-16D Barak kell (pl. Kinetic 48009), meg néhány apróság. | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 702589 | 2022. november 25. 19:27 | ||||||||||||||||||||
Ahogy elnézem, a lengyellel szinte azonos a gerinc és a farokdoboz kialakítása. Ha van Hasegawa-d (02214) vagy Kinetic-ed (72002), akkor már csak egy GE hajtóműves, nagy beömlős (Big Mouth), heavy weight futóműves (pl. Block 40) kétüléses kell és kész. Nagyjából, persze. :) | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 702586 | 2022. november 25. 18:37 | ||||||||||||||||||||
:) Nekem szerencsére vann itthon félkészen, teszek rá törzsgerincet... | |||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 702584 | 2022. november 25. 17:06 | ||||||||||||||||||||
Na, most venni kell ilyet is... :) Túl szép, hogy kimaradjon a sorból, bár az emirátusoki gép jobban néz ki a csomó gumóval és bigyóval, de ez sem csúnya. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 702575 | 2022. november 25. 14:40 | ||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 702503 | 2022. november 22. 14:53 | ||||||||||||||||||||
Egyértelműen láttatják a légi doktrínájukat: BVR. Ha mégis sor kerül dogfight-ra, akkor egy AIM-X és a gépágyú elég lesz. AN/ASQ-213 HARM, AN/AAQ-33 (Sniper XR), AN/ALQ-184 ECM - szóval van ott minden. Durva. Nagyon. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 702433 | 2022. november 20. 22:02 | ||||||||||||||||||||
Tényleg furcsa fegyverzet. De gondolom 5 AMRAAM eleresztése után nem sok dolga marad a Sidewindernek. Ha csak 15 gépet küldenek fel a25-ből, az 75 rakéta, amiből kb. 60-at szimultán tudnak indítani. Azt pont nem tudom, az 51. ezred megkapta-e már az AESA radart. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 702432 | 2022. november 20. 21:56 | ||||||||||||||||||||
theaviationist.com/2022/11/10/romania-acquires-32-f-16s-from-norway/ Újabb 32 sólyom a szomszédban. Kb. 10m usd/gép. | |||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 702425 | 2022. november 20. 19:13 | ||||||||||||||||||||
Kis erődemonstráció Korea körül. Az F-16-osok érdekes fegyverzettel: 5 db AIM-120 és 1 db AIM-X(?). index.hu/kulfold/2022/11/20/egyesult-allamok-eszak-korea-bombazo-vadaszgep/ | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 701952 | 2022. november 6. 20:53 | ||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 701949 | 2022. november 6. 20:22 | ||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 700319 | 2022. szeptember 14. 13:12 | ||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 700318 | 2022. szeptember 14. 13:11 | ||||||||||||||||||||
Szia, Részemről nyugodtan, de azért ne vedd biztosra, érdemes egy konkrét gépet keresni és az alapján építeni. z | |||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 700300 | 2022. szeptember 13. 19:35 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tibcsi,Roland és Zoli!Nagyon köszönöm mindhármótoknak a segítséget. Így már letisztultabb lett a kép. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 700295 | 2022. szeptember 13. 16:54 | ||||||||||||||||||||
www.f-16.net/f-16-news-article5224.html Ha valaki AESA radarral építene Falcont, hát a spangdahlemi 52-esek matricáját kell hozzá használni. Ök kapták meg elsőnek itt a környéken az új radart az USAF 16-osai közül. | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 700294 | 2022. szeptember 13. 16:51 | ||||||||||||||||||||
Szia Zoli!(És GR74 és Tibcsi) Ezt engedelmeddel kimásolom! Ugyan most pont nem építek 18ast, de nagyon köszi mindhármótoknak az összefoglalót! Jó új dolgokat megtudni! | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 700281 | 2022. szeptember 13. 11:16 | ||||||||||||||||||||
Szia, Laikus szemmel nézve nincsenek nagy különbségek az A/B és C/D verziók között, makettezőként viszont azért érdemes figyelni a verziók közötti különbségekre. Azonos verziók között is voltak eltérések, de ezek azok, amikről szinte senki nem tud és nem is feltűnőek, mint pl. az általad említett panelvonalak (nyílásfedelek, kisebb ki- és beömlők mérete, pozíciója, mintázata stb.). Az ismertebb különbségekre viszont érdemes figyelni. Az RWR antennákat jól mutatja az útmutató (az A változatnak megfelelően), az orrfutó-akna ajtón lévő egy és az orron lévő két-két dudort el kell tüntetni, a gerincen lévő egy-egy dudor helyét pedig tömíteni kell, viszont közvetlen az orrkúp mögöttieket és a beömlők alattiakat nem! (A C verzió esetében a beömlők alattiakat kell levágni, illetve a gerincen lévőket (A13) fel kell ragasztani.) A szélvédő előtti madárszeletelőktől (IFF) szintén meg kell szabadulni az A változat esetében, ez egy későbbi modernizáció során került fel. (Van olyan fotó, amin a fedélzeten álló gépek közül minden másodikon van csak.) A többi antennák között is vannak eltérések, elsősorban az orrfutó-akna ajtón lévő UHF antennák és vezérsíkokon lévő RWR és rádióantennák között voltak többféle típusúak. (Úgy rémlik a vezérsíkokon lévő antennák kialakítása pontatlan a maketten, bár lehet, hogy rosszul emlékszem...) A gerincen lévő TACAN, UHF/IFF és GPS antennák típusát is érdemes leellenőrizni, illetve utóbbi a korai gépeken nem volt még a felszereltség része. A LERX tetején lévő áramlásterelő lapok (E14) tudtommal minden USN/USMC gépen fent voltak, de találtam olyan utalást is, hogy csak 1988-tól szerelték fel minden gépre. Szerintem Neked szükséged lesz ezekre is. A beömlők alatti infracsapda szóró kazettákból a korábbi verziókra a szimpla (AN/ALE-39, A29), a későbbiekre a dupla (AN/ALE-47, A19) kivitelűeket szerelték. (Az A verziónál én mindenképp az előbbieket használnám, a C-nél utána kell nézni.) A függőleges vezérsíkok utólagos erősítő lemezeinek (C31) használatát szintén jól mutatja az útmutató: a három-három L alakú lemezt az A/B verziónál fel kell ragasztani és a vezérsíkokra öntött három-három kis négyzetet le kell csiszolni. (A C/D verzióknál nincs tennivaló itt.) Értelemszerűen a kis kockák (C31) keretén lévő vezérsíkokat (C28/29) kell használni az A változatnál, míg a C verziónál a szárnyak keretén lévőket (B12/13). (Az A verziókra még felkalapáltak egy villámhoz hasonló utólagos strukturális erősítő lemezt, ezeket dicséretes módon megjelenítette a gyártó az alkatrészeken.) Problémás rész lehet még a hajtómű kiömlők fajtája, ugyanis a korai verziókon a kiömlők burkolólemezeinek hátsó vége egyenes, míg a modernizáltakon már a C/D verziók tört végű lemezeivel felszerelt kiömlők vannak. Ebből a szempontból a makett elemei akár jók is lehetnek. További odafigyelést igénylő mozzanat a fegyverzet kiválasztása, ugyanis a korai gépek (a kezdeti időszakban biztos) nem rendelkeztek modernebb irányított bombák (GPS stb) alkalmazásához szükséges berendezésekkel, meg ugye akkor ezek még nem is léteztek, illetve a lézerirányításúak közel se mind. De az általánosabb fegyverek, pl légiharc rakéták (AIM-9L/M, AIM-7M/P? stb) közül is ki választani, hogy az adott időszakban melyiket alkalmazták a típuson. Ha jól tévedek nem szeretnéd telepakolni feljavításokkal a makettet, de azért legalább egy kabin maratást megérni beépíteni, mert a műszerezettség is eltért bizonyos mértékig, bár azért látványos különbség nem volt köztük. Érdemes figyelni az ülések típusára is, az SJU-5/A került az A/C, az SJU-6/A a B/D verziókba, ezek szinte teljesen egyformák, viszont a későbbi C/D típusokat már az SJU-17/A ülésekkel szerelték. A műgyanta ülések sokkal szebbek, mint a makett gyári alkatrészei, és nem is drágák, megérdemelné a makett. Utólag még annyit tennék hozzá a fentiekhez, ahogy írtad is, hogy érdemes lenne egy konkrét példányt kiválasztani, és azt egy adott időszaknak megfelelően, mert ugye a repülők is változtak az évek folyamán, a jelzéseik pláne. z | |||||||||||||||||||||||
GR74 | Adatlap | 700276 | 2022. szeptember 13. 07:12 | ||||||||||||||||||||
Nem lesz sok bajod az átépítéssel, mert valahol azt olvastam, hogy egy A és egy C típusú F/A-18 között kevesebb külső különbség van, mint egy Block 30-as és egy Block 40-es F-16C között:) Gyakorlatilag "dudorok kérdése" az egész. A te dobozodban az Academy adja a két különböző függőleges vezérsíkot (így nem lesz bajod az azon lévő antennadudorok reszelgetésével), és ha minden igaz, benne vannak a Tibcsi által említett megerősítők is a függőlegesek tövében (de ennek utána kell nézni, hogy az adott gépen rajta volt-e már az Öböl-háború idején). Fontos különbség még a katapultülés, de ha nem használsz utángyártott alkatrészt, az Academy eredetije mindkettőre "hasonlít". Egy-két link, ahol még utána tudsz nézni a pontos(abb) eltéréseknek: www.aircraftrecognitionguide.com/mcdonnell-douglas-f-18 www.arcforums.com/forums/air/index.php www.arcforums.com/forums/air/index.php cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/2/t/104709.aspx combatace.com/forums/topic/20550-fa-18a-and-fa-18c/ | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 700275 | 2022. szeptember 13. 06:48 | ||||||||||||||||||||
Ha "A" verziót építesz: Amennyire én tudom, az általad mellékelt összeállítási rajzon az van, hogyan lehet A (vagy A+) verziót építeni. Tehát amit a rajz jelez, azt faragd le és azokat az alkatrészeket használd fel. A C31 alkatrészek a függőleges vezérsík megerősítései, ezeket (tudtommal) utólag mindre felszerelték. A többit a rajz szerint. Még az E14 alaktrész lehet kérdéses, ezek is utólag felszerelt terelőlapok, előbb-utóbb mindre felkerült, kérdés, hogy az adott gépen, az adott időben fent volt-e? "C" verzióhoz ezt a rajzot használd fel: www.scalemates.com/products/img/3/6/2/1133362-60-instructions.pdf | |||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 700273 | 2022. szeptember 13. 01:18 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kis segítséget kérnék tőletek,mert a "Lódarázs" tele van misztikummal (számomra). Adott egy F/A-18A+ Academy makett ami tartalmazza a C változat alkatrészeit is. www.scalemates.com/kits/academy-12520-usmc-f-a-18a-vmfa-232-red-devils--1364375 De egy alap A 'Hornet' is megépíthető belőle (elvileg). A panelvonalak eltérése nem fontos számomra.Alkatrészekre koncentrálnék. Amerikai F/A-18A,vagy C gépet építenék belőle a jövőben a "Desert Storm" időszakából. (Matrica van hozzá!) Melyik dudort csiszoljam le,melyiket ragasszam fel? A B9-es alkatrészről csiszoljam le őket? A C31,A13,C28-29 alkatrészeket melyiken használjam? Esetleg muszáj lesz egy adott gépet keresnem az építéshez,mert akkora az eltérés? Köszi! | |||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 699863 | 2022. szeptember 1. 14:28 | ||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |