<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tibcsi | Adatlap | 709676 | 2023. május 28. 18:34 | ||
Johnie | Adatlap | 709616 | 2023. május 26. 22:59 | ||
Szerintem példásan megoldottad a farokrotor lapátok szétválasztását. Valóban kényelmesebb építésnek tűnik a 2015-ös új szerszámozású kiadás. De szépen haladsz. Nem sok régi szerszámos építést találni... www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||
medor | Adatlap | 709612 | 2023. május 26. 22:08 | ||
A '95-össel.'A' Apache.Nem a kényelmes Academy 'D'. Öböl háborús helikopter lesz belőle,nem afganisztáni... 16 Hellfire. Kell több? | |||||
Johnie | Adatlap | 709602 | 2023. május 26. 18:31 | ||
medor | Adatlap | 709601 | 2023. május 26. 18:25 | ||
A hajózókat elválasztó plexit adták hozzá. Más pozitívuma nem sok van. Mert "Longbow" az nem volt így soha. :) | |||||
Johnie | Adatlap | 709600 | 2023. május 26. 17:55 | ||
Volt anno a 90-es évek legelején egy No: 198 dobozszámú Italeri Apacsom. Ha jól emlékszem sötétzöld színű műanyag volt, nem is festettem le , úgy ahogy volt matricáztam :) | |||||
medor | Adatlap | 709598 | 2023. május 26. 16:50 | ||
Elkészült a gépágyú védőkerete,a hajózókat elválasztó 'üveg' és a farokrotor feljavítása,mert nem egy síkban vannak a lapátpárok. A kabinok is feketére lettek festve némi fotómaratás felhasználásával. (Sikerült megvennem a már nem gyártott Eduard "72 198"-as maratását hozzá.) Most jön majd a szárazecsetelés és az egyéb finomságok. (Ülések,pedálok,botkormányok...) A kollektív karokat itt sem adják de a nem nyitható fekete kabinnal amúgy sem fog sok minden látszani... | |||||
medor | Adatlap | 709596 | 2023. május 26. 16:01 | ||
medor | Adatlap | 709589 | 2023. május 26. 12:34 | ||
Sziasztok! Zozó: Jó lett a Seahawk!Tetszik! Johnie: Akkor az 1:35-ös csak kicsinyítve? ("Köteksző?") ;D Borisz: Esély sincs rá.Pár tuning kapható,de az alaphibákat egyik sem orvosolja. Amúgy van valami abban amit mondasz.Nálam is ~5/1 a repülők és a helikopterek aránya.Pedig szerintem sokkal látványosabbak a sok kis apró kilógó alkatrészekkel, mint a 'letisztult' áramvonalas repülőgépek. Kaphatnánk már egy új UH-60A Blackhawk-ot a 10-20-30(!) éves készletek helyett. | |||||
Johnie | Adatlap | 709588 | 2023. május 26. 11:40 | ||
Nem lesz gond itt sem, 1mm emelést elbír az áttetsző alkatrész azon a bizonyos ponton. De szépen összedolgoztad az ablakot a kerettel! | |||||
Zozó | Adatlap | 709586 | 2023. május 26. 11:13 | ||
Nekem az SH-60B-vel nem volt gondom a szélvédővel... | |||||
borisz | Adatlap | 709584 | 2023. május 26. 10:37 | ||
Két dolgon töprengek. Az egyik, hogy mibe sajdula, és mekkora gyantahalom lenne egy korrekt feljavító készlet az Italeri helikopteréhez, illetve mennyiből lehetne kihozni egyolyan makettet, ami legalább alulról súrolja a Zvezda Mi-24 családját? És mennyit lehetne eladni belőle? Állítólag nem mennek jól a helikopterek a merevszárnyúakhoz képest, de nem akarom elhinni, hogy ne lehetne erről típusról 5-6 bőrt is lehúzni. | |||||
Johnie | Adatlap | 709582 | 2023. május 26. 09:43 | ||
"Mondjuk az Academy alapul vehetné az 1:48-as makettjét..." Kis módosítással...abban is konyhaszékek vannak... ;) | |||||
medor | Adatlap | 709579 | 2023. május 26. 01:29 | ||
Szia! A kép alapján nekem úgy tűnik,hogy ha a feltolod a felső üvegezést akkor a szélvédő el fog válni az oldalajtók első és felső oszlopától. (Autós nyelven az 'A' oszloptól.) Hacsak az átlátszó alkatrész nem enged annyit és nem reped meg. A szélvédő öntőcsonkja is érdekes.Kíváncsi leszek. De az Italeri is bajos ahogy nézem. A HB kiadhatná SH-60B minőségben az UH-60A 'Blackhawk'-ot.(Esélytelen.) Úgy néz ki egy darabig még várhatunk a "tökéletes" makettre. Még hír sincs róla.Kár.Pedig szerintem lenne igény rá. Mondjuk az Academy alapul vehetné az 1:48-as makettjét... | |||||
Johnie | Adatlap | 709571 | 2023. május 25. 20:57 | ||
Találtam pár képet az Italeri makett front üvegének beépítéséről, sajnos olyan nincs ahol a keretről frissen leválasztott alkatrészt odapróbáltam és sopánkodtam, hogy mennyire nem illeszkedik. maga a körberagasztás a következők szerint zajlott: kerestem valamely sarkon egy illeszkedő pontot ahol ragasztottam majd megvártam a száradást. Aztán így tovább, 5 milliméterenként ragasztva, helyére igazítva, várva a száradásra, megint továbbhaladva, húzva, nyomva, ragasztva. A nyíló pilótafülke ajtó felöli alsó részen már pillanatragasztót kellett használnom akkorát kellett lefele nyomni, végül lassan körbeértem. Tömíteni is sokat kellett utólag, nem lett tökéletes, de elfogadható. | |||||
Johnie | Adatlap | 709570 | 2023. május 25. 20:20 | ||
"valamint annak reménye, hogy az Italeri ablakos buktatói itt talán majd nem ismétlődnek meg" Úgy nézem nem lesz gond a front üveggel sem. Alsó része és az oldala pontosan illeszkedik, a felső részén egy kicsit (kb.1mm-t) besüpped, de az a rész ragasztás közben, az oldalablakokon benyúlva belülről felnyomható száradásig. Az alsó részen viszont csúnyán benyúlik a látótérbe az öntőcsonk maradványa... | |||||
Nagyzo | Adatlap | 709469 | 2023. május 24. 08:00 | ||
A törzs hátsó részénél levő hármas illesztéssel szívtam rengeteget, és az orr/törzs találkozásánál. Itt elég hervasztó tömítés/csiszolás/újrakarcolás ismételgetésére volt szükség. A panelvonalak sem igazán találkoztak pár helyen, a kabintető majd 1 milliméterrel rövidebb a kelleténél, be kellett toldanom a gerinc és a kabinkeret találkozásához egy elég kacifántos helyre a hiányzó mennyiséget sztirolból. A szívócsatorna sem az igazi, főleg, ha az utasítás alapján építed. Én nem a futóaknával egyberagasztva építettem, hanem előbb csak a szívócsövet rgasztottam össze a nyílással, majd utána bejátszottam alá a futóaknát, különben egy nagy rés tátong elöl a találkozásnál. | |||||
Johnie | Adatlap | 709464 | 2023. május 24. 00:49 | ||
Szia! Talán még túl friss volt az Italeri befejezésének időszaka. Április 15-én fejeztem be az Italerit, akkor már megvolt a HB és a Hasegawa. 22-23-án neki is láttam a Hasegawának, és egész jó tempóban haladtam vele, magamban úgy gondoltam, hogy pár házilagos saját feljavítással majd megoldom a felmerülő hiányosságokat. Persze nem így lett, a kiegészítők beszerzése drága/hosszadalmas ezért rendeltem meg újra az Italerit (4000 ft-nem sok a komplett alkatrészhalmazért ;) ), de egy percig sem gondoltam arra, hogy ismét az Italerit építsem meg. Jobban is tetszik a japán műanyagja, egyrészt keményebb, nem ezüst, másrészt jobban, könnyebben megmunkálható, nem szálasodik , nem "kenődik". Nem kell vigyáznom a panelvonalakra, az Italeri pozitív vonalait könnyű elcsiszolni...a japánt max újrakarcolom. Jobb az illeszkedése, nincsenek benne huplik. Az Italeri ablakainak beragasztása (legalábbis nekem) nehezen ment. Talán a legmelósabb rész az ablakok. Volt olyan ablak aminek a formáját reszelgetéssel nekem kellett kialakítani, volt amely nem fért be a helyére. Aztán volt olyan is ami átesett a kereten ,annyival kisebb volt. Nem volt egyszerű annyira tartósan a helyére ragasztani, hogy tudván maszkolnom is kell majd, kibírja majd a maszk "rányomást- húzást" Kénytelen voltam a nem túl erős ragasztást biztosító Revell Contacta Clear-t használni itt-ott, kitöltve vele a hézagokat. A front üveg, vagyis a nagy szélvédő került fel utolsónak, itt már pillanatragasztót és a Tamiya Extra Thin Cement ragasztóját használtam, centinként haladva körben, hozzáigazítva mindig apránként az ablakot a kerethez, várva a száradásra, majd ismét tovább haladva. Itt kellett aztán jócskán tömíteni is. Úgyhogy, mondhatni ez a három tényező (az ,hogy az előző Italerit nemrég fejeztem be, a Hasegawa építésének megismerése egy kis feljavítással, valamint annak reménye, hogy az Italeri ablakos buktatói itt talán majd nem ismétlődnek meg) határozta meg ,hogy a japánokét folytattam? Igazából egy percig sem gondoltam arra, hogy a japánt abbahagyom és az elejétől a végéig az olaszt csinálom meg újra. Szerintem így feljavítva szebb makett lesz majd belőle mint amilyen az Italeri lett. | |||||
medor | Adatlap | 709463 | 2023. május 23. 23:38 | ||
Szia! Ötletes!Valami tényleg van ott keresztben ami kell. És tény,hogy nem igazán fog látszódni a maketten. De egyet árulj el.Ha már beszerezted (újra) az Italeri makettet, akkor miért folytattad a Hasegawa átépítését? Nem lett volna gyorsabb és egyszerűbb az olasz makett? | |||||
Johnie | Adatlap | 709449 | 2023. május 23. 22:06 | ||
Nagyjából mondhatjuk, hogy elkészültek/felkerültek az Italeri HIRSS-ek a Hasegawa kimenetére. Az ovális kiömlők belsejében van valamilyen terelőlemez, ezt fogpiszkálóból pótoltam/festettem. Éjfekete lesz a belső, úgysem látszik majd. A kimenet burkolatában, az elülső részen van egy furcsa sapka alakú alkatrész (az Italeri adja a dobozban) ennek a végéből egy jó adagot kireszeltem, hogy a saját készítésű ovális kiömlő elé beférjen. Végül felragasztottam a burkolatokat a helyükre, tömítettem, holnapig száradnak, majd szintbe csiszolom őket. Na kérem, ezt a plusz kimenet feljavítást te is elvégezheted majd az épülő Italeri-n. Sokat dob majd rajta. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 709433 | 2023. május 23. 19:25 | ||
Nagyon szépen alakul! Mi volt a szenvedés mögött? Én is tervezek egy E-t, a szárazpróba alapján nem túnt rossznak. | |||||
apcyrobi | Adatlap | 709401 | 2023. május 23. 07:27 | ||
Gratulálok! Szép ez a lódarázs! | |||||
Johnie | Adatlap | 709363 | 2023. május 21. 22:11 | ||
Minimálisan tudtam haladni a hajtóműkiömlők átalakításával. Azt a bizonyos kitüremkedő alsó ívet mindkét oldalon lecsiszoltam. Szerencsére nem lyukadt ki a makett anyaga. A kiömlők belsejének hátsó farokrotor felé néző részébe papírból csináltam meg az ovális kivezetéseket. Be is ragasztottam őket a külső héjazatba, szerencsére sikerült eltalálni a méretet, nem fognak majd a végső összeszerelésnél bent feszülni, deformálódni. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 709342 | 2023. május 21. 19:19 | ||
agriamodeling | Adatlap | 709301 | 2023. május 20. 23:09 | ||
Nagyzo | Adatlap | 709276 | 2023. május 19. 21:44 | ||
tyimosenko | Adatlap | 709262 | 2023. május 19. 13:01 | ||
Szia, koszonom, igen, sajnos csak egypar gyorskepre volt ido. Menok a hajtomuveid is. | |||||
Kibic | Adatlap | 709261 | 2023. május 19. 12:46 | ||
Szia, jó lett, nagyon tetszik. Azért megérdemelt volna egy zavaró háttér nélküli fotót... :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 709260 | 2023. május 19. 12:27 | ||
Kibic | Adatlap | 709258 | 2023. május 19. 11:50 | ||
pmheros | Adatlap | 709256 | 2023. május 19. 11:24 | ||
Üdv! Tetszenek az elszíneződések. Melyik méretarány ? Üdv.: pmheros | |||||
Kibic | Adatlap | 709255 | 2023. május 19. 11:03 | ||
medor | Adatlap | 709207 | 2023. május 16. 22:01 | ||
Szia! Természetesen én sem a háromból egyet építésre értettem. Az már túl sok. Annyit egy makett sem ér. Viszont a MisterCraft makettje matricaárban volt. (~2500Ft) Nem tudtam kihagyni. Nekem megérte. | |||||
Sennás | Adatlap | 709185 | 2023. május 16. 08:21 | ||
Persze majd szólj írj egy emailt küldöm a címet. Szia Medor! A költséghatékony inkább itt ebben az esetben 3ból-1et erre értettem. Az hogy veszel kiegészítőt azt beépíted nem marad semmi csak az "üres doboz". Itt meg kiviszel egy hajtóművek,egy pár főfutót, padlólemezt akármit a többi kuka. Hiányosan se eladni se építeni már nem lehet. Kidobni meg sajnálja az ember nem igaz? Nekem Hummerből van egy jópár ajtóm,kerekem,motorháztetőm de alvázkeret vagy újfajta visszapillantó bezzeg nincs. Abból hiány van:( | |||||
Johnie | Adatlap | 709180 | 2023. május 16. 02:00 | ||
Haladok, bár elég lassan. Jobbára csak hétvégén van időm foglalkozni vele. Az Italeri hajtómű kiömlőinek külső része/héjazata, kis műtéttel, betoldással, tömítéssel úgy nézem megfelelően illeszkedik majd a Hasegawára. Belül már más lesz a helyzet, úgy nézem a Hasegawa kiömlőjének alsó ívéből egy jókora darabot ki kell majd csiszolnom, illetve házi módszerrel gyártanom kell mindkettő kiömlőbe valamilyen rácsos- lemezes terelőlap imitációkat... | |||||
Johnie | Adatlap | 709179 | 2023. május 16. 00:00 | ||
+1 Valójában az én kedvenc méretarányom az 1/48. Ez a Hasegawa -Italeri- HB elegyből épített 72-es inkább egy próbának tekintendő a nagyobb ausztrál testvér megépítése előtt. A 48-as makett megvan, a 2666 dobozszámú Italeri MH60K. Ehhez viszont nincsenek 48-as ausztrál matricáim. Lehet venni a távoli kontinensről... customhobbydecals.com/product/adf-army-s70a-9-black-hawk-helicopter-decals-1-18-1-35-1-48-1-72-water-decal/ de van ahol nincs készleten... www.modelsandhobbies4u.com.au/catalogue/product/adf-army-s70a-9-black-hawk-helicopter-decals Lehet, igénybe kell vennem annak a bizonyos ismerősödnek a hozzáértését matrica gyártás ügyben... | |||||
medor | Adatlap | 709177 | 2023. május 15. 23:41 | ||
Szia! Jól haladsz a makettel.Figyelem ám! :) 'Sennás' költséghatékony gondolatára pedig én is így válaszolnék. Nem biztos hogy egy makett+a feljavító(k) olcsóbbak mint megvenni két makettet és a jól sikerült alkatrészeiket egybegyúrni. Én például az Italeri UH-1N makettjét vettem meg itt a 'Cserebere'-n. www.scalemates.com/products/img/8/3/5/595835-15582-45-pristine.jpg Megvettem hozzá a MisterCraft "Desert Huey" készletét a 'super-hobby'-ról. www.scalemates.com/products/img/2/8/5/1384285-49860-46-720.jpg Csak a matrica miatt,de például a géppuskákat is be fogom majd építeni. Ok.Kell majd kis feljavítás hozzájuk de én szeretem azt is csinálni. Az egész postával együtt megállt ~7500Ft-ban.Amúgy feljavító nem sok van hozzá... Érdemes mérlegelni az igényeinkhez mérten és úgy választani. (Egy matricaszett is 2-3000Ft minimum.) | |||||
Johnie | Adatlap | 709171 | 2023. május 15. 21:39 | ||
Nem annyira a típus szeretete miatt. Az első Italeri készletet a nagyobbik fiam számára vettem, azt együtt ,közösen megépítettük. Közben megmentettem a készlet ausztrál matricáit (egy kicsit szerelmes lettem az ausztrál változatba), amiket egy másik, később építendő gép számára tartottam meg, de semmiképp sem egy újabb Italeri készletből akartam az újabbat megcsinálni. Gondoltam kipróbálok egy Hasegawát és egy Hobby Boss-t. Közben kiderült, hogy egyedül a Hasegawa az egyetlen olyan készlet amely labdába rúghat az Italeri mellett, de ennek is vannak hiányosságai. Ezen hiányosságok javíthatóak ,de nem a HB készletéből hanem az Italeriéből. Így hát kellett egy újabb Italeri doboz, amiből az üléseket, a hajtómű kiömlőket, a farok vízszintes vezérsíkját, a kábelvágókat stb felhasználhatom a Hasegawa építésénél. A HB UH60 sajnos egy nem jól sikerült példány, olyan kicsit mint egy fantázia makett. Bizony, nem költséghatékony, de ha külön-külön gyanta feljavítókból pótólnám a hiányosságokat, lehet, hogy drágábban jönne ki. www.avm-scalemodels.com/producto/uh-60-mh-60-sh-60-hirss-2k-exhaust-ir-suppressor-1-72/ | |||||
apcyrobi | Adatlap | 709165 | 2023. május 15. 19:34 | ||
Srácok! Köszönöm az elismerő szavakat! 4WD kollégának igaza van, ez a régi Fujimi készlet nagyon silány másolata! Tényleg nagyon "lebutították"; mondom ezt azért mert 2 nappal ezelőtt a kezemben fogtam az emlegetett Fujimi készletet origi állapotban. Egy makettező társ hozta el "szemlére" friss szerzeményét. Tényleg nagyon szép vékony vésett paneles felület. Azt szivesen megépíteném, de ezt még egyszer nem! Majd írok róla pár sort, vannak fotók a készítésről is. | |||||
borisz | Adatlap | 709153 | 2023. május 15. 16:31 | ||
Remélem az áldozatod meghatja a makettezés isteneit, és hamarosan kiad valamelyik gyártó egy normális készletet. | |||||
Sennás | Adatlap | 709152 | 2023. május 15. 15:00 | ||
Nem egy költséghatékony makett az már biztos:) Ennyire szereted ezt a típust vagy csak a kihívást keresed:) | |||||
Johnie | Adatlap | 709150 | 2023. május 15. 14:34 | ||
Még a szétvágás - átalakítás- összeragasztás fázisban tart, de egész jó móka ez a háromból egyet játék. Messzinek tűnő elfoglaltságnak látszik még a festési periódus, pedig már tömítek. Viszont még pár alkatrészt szét kellett vágnom előtte, az üzemanyag póttartályokat tartó "szárnyból" csak az első negyede kell, maga a csonk. Itt a Hasegawa tartóját használtam/vágtam el. | |||||
Sennás | Adatlap | 709148 | 2023. május 15. 13:37 | ||
Sennás | Adatlap | 709146 | 2023. május 15. 13:15 | ||
Kérdezni is akartam miért alúl van/lenne azok a kábelvágók? Klassz lesz a koptered! | |||||
Johnie | Adatlap | 709145 | 2023. május 15. 12:58 | ||
Hopsz, azok nem is kábelvágók voltak, hanem fellépők a pilótáknak... | |||||
Johnie | Adatlap | 709141 | 2023. május 15. 00:32 | ||
Összeragasztottam a két törzsfelet. Ahhoz képest, hogy beépült egy jó nagy tető is a desszanttérbe, nem volt számottevő illeszkedési gondom. Az Italeri hatsó farok vezérsíkjának csatlakozásából egy fél -fél milliméternyit majd ki kell reszelnem.d | |||||
Johnie | Adatlap | 709115 | 2023. május 14. 09:25 | ||
Az úgy volt kérem szépen, hogy a HB készletében matatva ráleltem a 22 és 23 alkatrészekre amik tartalmazzák a futók kábelvágónak nevezett nyúlványait. Na gondoltam, ezek a valamik pont jók lesznek kollektív karoknak. Aztán mikor a legelső nyúlványt választottam le szikével ,az jó messze el is pattant tőlem, és nem találtam többé meg...(majd a talpam, vagy a porszívó) Így hát maradt 1 db. HB kábelvágóm kollektív karnak, egyet pedig drótból, maradék anyagból csinálnom kellett. Mint mondtam, sokszor megengedő vagyok magammal szemben ezen alig látszó helyeken ..."jólvanazúgy" rálegyintéssel elintézem a kérdéses dolgot :) | |||||
medor | Adatlap | 709110 | 2023. május 13. 23:17 | ||
Szia! A jobb oldalon miért törted meg a tengelyét? A markolat egy kicsit meg van 'törve' gondolom az ergonómia miatt,de nem ennyire. www.helisimmer.com/media/21003/virpil-vpc-hawk-60-collective-grip-08.jpg | |||||
Johnie | Adatlap | 709109 | 2023. május 13. 21:56 | ||
Elkészült némi kollektív kar, nem a legjobb, de több mint a semmi. A végén úgysem látszik majd túl sok belőlük ha a szélvédő is fent lesz. Lassan ideje lenne a két törzsfelet összeragasztani... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 709103 | 2023. május 13. 17:43 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Megszállt az ihlet és a bulldog-effektus ("nem fog ki rajtam, csakazértis megcsinálom!"). Az egyik legszebb Tréner festés, de 1/72-ben elég nagy kihívás. Főleg, ha egy AZ-model az alany... :)