<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Sennás | Adatlap | 719697 | 2024. január 29. 20:41 | ||
Néztem már. De fele ilyen fele olyan ezért nem értem. A Nagyvasak.hu-ra kéne feljutni ott van vagy 700 kép de szerkesztés alatt van. Előzmény: (719694) páncélos 2024. január 29. 20:20 | |||||
páncélos | Adatlap | 719694 | 2024. január 29. 20:20 | ||
Nézz vissza itt (150 oldal) 2008 áprilisáig, ott vannak MAZ képek pl. 502611 hozzászólás. | |||||
Sennás | Adatlap | 719686 | 2024. január 29. 19:36 | ||
De ez eredeti verda Honvédség udvarán biztos nem volt átfestve. Akkor? | |||||
páncélos | Adatlap | 719681 | 2024. január 29. 19:01 | ||
Szia! Eredetileg csak az alváz volt fekete. A kocsi, a felnik is zöld volt. Kecelen mindent feketére kennek, lásd T-34 futógörgőit. A dobozt nem tudom micsoda. Ha valaki nem válaszolja meg neked, akkor utánanézek majd. | |||||
Sennás | Adatlap | 719664 | 2024. január 29. 16:31 | ||
Gyors kérdés még ha lehet. Fele "bálna" zöld az alváz meg a felni lökhárító, másik felének meg fekete alváz, lökhárító, felnik ezek szerint mintegy milyenek építem? Ha nem lesz rajta konkrét rendszám. Illetve ez a doboz mi? Csak úgy érdekel mi van abban? Mert látom be is van vezetékelve. Köszönöm | |||||
Sennás | Adatlap | 719658 | 2024. január 29. 14:58 | ||
Vettem a cső fent legyen! 2008ig visszanéztem szinte mindenütt a régi rendszám van. Illetve üres üres új "H"-s rendszám tartó tábla nincs benne semmi. Csillagost nem találtam én sem. Megkérdezem a megrendelőt egy ilyen felújított frissen festett érdekli-e esetleg 4ÉK(hasonló mint a Tatrán) meg talán egy átalakított kipufogó dob(?) de ha nem(kell) megy a rozsdaboglya:) Forrás: nagyvasak.hu köszönöm István! | |||||
páncélos | Adatlap | 719653 | 2024. január 29. 14:11 | ||
1992-ben jött az Ék jelzés. Az új rendszámok már korábban, de én nem emlékszem, hogy MAZ-on láttam volna új típusú rendszámokat. Vizsgáztatásig mentek a régivel. A csillag sem volt jellemző a vontatókon. Szerintem régi rendszám jelzés nélkül olyan volt, vagy régi rendszám ék alak. A csőnek meg ott a helye, fel kell rakni. | |||||
páncélos | Adatlap | 719652 | 2024. január 29. 14:06 | ||
Amit írtál, rendben van értem is. Én a seregben nem láttam fordított abroncsot, de lehetett. | |||||
laja | Adatlap | 719641 | 2024. január 29. 11:43 | ||
Szia! Érdekes észrevétel a platóval kapcsolatban utána néztem az igazi teherautókról készült képek téged igazolnak. De a viszont az ICM és A Revell dobozának képe is mást mutat. | |||||
uazos | Adatlap | 719611 | 2024. január 29. 02:47 | ||
Ami azt illeti, kicsit beleszólnék a kerekes témában. Nem véletlenül hanem szándékosan szoktuk/szokták feltenni az abroncsot fordítva. Ha földúton (terepen) használják, ott szokott ez segítség lenni. Mivel az Ural-ban (375-4320) nincsen kerék közti (tengely) diffizár, csak központi diffizár, így az ellentétesen felrakott gumi elakadás/csúszás (+ oldal tartást ) differálást segíti elő. Lásd mezőgazdasági munkagépeknél, traktoroknál | |||||
Sennás | Adatlap | 719603 | 2024. január 28. 22:34 | ||
Sennás | Adatlap | 719602 | 2024. január 28. 22:20 | ||
Sziasztok. Beszéltünk nemrég a Maz-537G vontatoról. Tehetnék én arra modern típusú(H-betűs) rendszámokat meg ÉK-et?( ekkora már kiselejtezték mindent) Vagy régi rendszám meg ÉK? Vagy régi rendszám és csillag?(Hát ilyet nem is láttam még) illetve ezt a felfelé mutató csövet fel kell rakni mi a funkciója? Köszönöm Sennás | |||||
páncélos | Adatlap | 719497 | 2024. január 27. 11:26 | ||
Szia! "Azt nem értem hogy a plató miért van fordítva" Mellékelek egy képet. Karikázva van a válasz. | |||||
laja | Adatlap | 719471 | 2024. január 26. 21:32 | ||
Szia! Csak egy krómos metálos kicsit amerikais Uralt akartam készíteni. Azt nem értem hogy a plató miért van fordítva. Az abroncsokat adom arra sosem figyeltem. A kipufogót én készítettem nem vagyok benne biztos ilyen kipufogóval létezik Ural. Az hogy az üzemanyag tartállyal azonos oldalon van szerintem is túl elrugaszkodott a valóságtól. De a másik oldalra nem tudtam tenni a pótkerék miatt pedig mindkét oldalra akartam. Itt meg tudtam oldani azzal hogy kisebbre szabtam az üa tartályt. A jobb oldalon volt az eredeti kipufogó ezért olyan üres a fülke és a B tengely között. Köszönöm a hozzászólásod az abroncsokra ezentúl figyelni fogok. :-) | |||||
páncélos | Adatlap | 719462 | 2024. január 26. 19:44 | ||
Szia! A téma jó, mert szeretem a SU vasakat, de had tegyek pár kritikai megjegyzést. A plató fordítva lett feltéve. Úgyszintén fordítva van felrakva a kerekekre az abroncsok, jobb elől, és leghátul, valamint a B tengelyen baloldalt. Egyébként szép lett. Nekem a kipufogó fura, hogy ilyen kivitelű, de biztos volt ilyen. Főleg úgy, hogy a SU tgk-nál a kipufogó kivezetés mindig ellentétes oldalon van az üa tartálytól. Nekem még hiányzik valami jobb oldalról a fülke és a B tengely között. | |||||
laja | Adatlap | 719438 | 2024. január 26. 09:38 | ||
Sziasztok! Ezt kb 2 éve készítettem most úgy gondolom megmutatom nektek, talán tudjátok értékelni. Némi átalakításra volt szükség ahhoz hogy kivitelezni tudjam az ötletemet. Azt már így utólag megbántam hogy egy régi ICM készletet használtam, főleg a deformálódott fülke és csavarodott alváz miatt. Egy Trumpeter készletből szebbet lehetett volna csinálni. De most már ez van. Egy dolog hiányzik a fülkéről amit építéskor elvesztettem de amilyen gyatra módon volt az a darab kivitelezve az ICM részéről nem is olyan nagy kár hogy nincs rajta. | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 717550 | 2023. december 28. 21:53 | ||
Kedves makettezők A világhálón véletlenül láttam meg ezt az orosz matrica gyártót és egyből a Borsodi megye székhelyére , Miskócra :-) gondoltam csak az érthetetlen mit keres ott az SU autójelzés se szovjet se magyar rendszám híján . Rákeresve még létezik is ez a cég . Orosz mérethez orosz gyártótól magyar témájú matrica : unomag.ru/u213-nabor-dekaley-pricep-alka-mirelite Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||
Freddy | Adatlap | 717035 | 2023. december 17. 13:47 | ||
Köszönöm a hozzászólást, utólagos engedelmeddel idéztem is a cikkben! makettekeswg.blogspot.com/2021/07/237-zil-164-kecel-2012.html Ha valakinek valami hasonlóan hasznos információja van a galériáimmal kapcsolatban, nyugodtan írja meg akár itt, akár a blogspotos kommentfelületen! Sajnos az utánfutóknál és a teherautófelépítményeknél sokszor bajban vagyok, ezek nem úgy vannak, mint a páncélosok, hogy azt a 20-30 típust véges aggyal fel lehet fogni, hanem csak Csepel 344-ből volt kb 200 féle felépítmény. | |||||
Mandras | Adatlap | 716899 | 2023. december 14. 18:20 | ||
Szia Freddy! Tetszenek a fényképgyűjteményeid. Ezek között van egy „ZiL-164, Kecel, 2012” című sorozat, amelynél csak az alváz típusa szerepel. Az a kocsi egy APA-2M típusú repülőtéri áramforrás, ill. annak már csak a maradványa, erősen lerabolva. Ezt az olyan repülőgépek hajtóművei indításához használták, amelyeket 24V-os egyenfeszültséggel vagy a 24-48V-os rendszerben kellett indítani. A seregben sok ilyen kocsi volt, a 74-esekhez még használták, talán a 96-osokhoz is (?), majd ennek lett az utódja az APA-5D. Hogy polgári vonatkozása is legyen, Ferihegyen is volt három ilyen kocsi. Az elsőt a szovjetek hozták a kormány Tu-104-es gépekhez 1956-ban. Ez még „sima” APA-2 volt ZiSz-150-es alvázon. A Malév 1960-ban az akkor új Il-18-as gépeihez vett kettőt, már ZiL-164-es alvázon. Ezek eleinte katonai zöldek voltak, majd 1964-től kék színt és sárga-fekete tetőfestést kaptak. Az APA-2M ideje akkor kezdett leáldozni, amikor az AI-20M hajtóművekkel felszerelt Il-18-as változatokhoz már nem volt jó, mert azokon 0-70V-os rendszer lett, 1967-től. | |||||
juge75 | Adatlap | 716865 | 2023. december 13. 17:27 | ||
Mint az alapjárművé. PT-76. | |||||
atika | Adatlap | 716842 | 2023. december 13. 09:21 | ||
Cougar NRAP replika: totalcar.hu/magazin/szerelem/2023/12/12/cougar_mrap_replika_2013_galeria/. A film gyenge volt, de ez a vas odab@sz. :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 716779 | 2023. december 12. 08:27 | ||
Hali! Kérdésem: A Luna2 rakéta hordozó járműve kabin belső színe miféle volt? | |||||
Freddy | Adatlap | 716683 | 2023. december 10. 12:02 | ||
Praga V3s AAV-62 hadosztály-vízközpont: makettekeswg.blogspot.com/2023/12/831-praga-v3s-aav-62-hadosztaly.html | |||||
Block50 | Adatlap | 715200 | 2023. november 5. 19:36 | ||
Rendben. Koszi a tippeket | |||||
Muzzy | Adatlap | 715188 | 2023. november 5. 16:41 | ||
A vinil nem nagyon festhető, ragasztható (lásd vinil lánctalpak) Én soha nem használtam ragasztót, elég felgyömöszölni a felnire a kerékköpenyt, az nem fog onnan elmozdulni | |||||
Muzzy | Adatlap | 715187 | 2023. november 5. 16:38 | ||
A műanyag felnit kell vastagon befújni festékkel, alapozóval, nem a vinil kereket. | |||||
Block50 | Adatlap | 715165 | 2023. november 5. 10:33 | ||
Nagyon köszi. Egyébként festhető, ragasztható is a vinil ugyanazokkal a termékekkel? Sima Thin cement és akrill festékek? | |||||
Muzzy | Adatlap | 715141 | 2023. november 4. 21:30 | ||
Igaz, én főleg repülőzöm, de raktam össze pár 48-as járművet is. A neten sokan panaszkodnak, hogy ha csak sinán felrakják a műanyag felnire vinil gumit, akkor egy idő után a két anyag reakcióba lép. és megeszi az egyik a másikat. Megoldásnak javasolják, hogy a két anyag közé elválasztó anyagot kell rakni. Van aki alufóliát teker a felnire és így húzza rá a kerékköpenyt. Én több rétegben alapozót fújok főleg az érintkezési felületre. Ezzel a megoldással nekem még nem okozott gondot a két anyag. | |||||
Block50 | Adatlap | 715130 | 2023. november 4. 20:23 | ||
Újabb kérdés, de már inkább az építésekkel kapcsolatban Látom, hogy nagyon sok készlethez vinil kerekeket adnak. Még nem építettem ezzel semmit. Azt olvasom külföldi kritikálban, hogy nem szeretik ha ezzel adják a járgányokat. Mi vele a baj? Mire kell figyelni az építés során? Köszi | |||||
Block50 | Adatlap | 714568 | 2023. október 18. 22:10 | ||
Köszi mindkettőtöknek! HA magyar lesz, az első lesz | |||||
páncélos | Adatlap | 714567 | 2023. október 18. 21:47 | ||
Az előttem szóló mellett még megemlíteném a platót, mert abban is különbözik. Sajnos a linkre kattintva nem láttam csomagbontást, de a légszűrő eltérés a motor eltérését is jelzi. Hozzánk Kamaz motorral jöttek, de gyártották maguknak Jamz motorral is. Az a kérdés, hogy Te milyet, vagy minek szeretnéd? Ha magyar változatot szeretnél építeni, akkor az elsőt vedd meg. | |||||
Sennás | Adatlap | 714556 | 2023. október 18. 19:42 | ||
Sennás | Adatlap | 714553 | 2023. október 18. 18:22 | ||
Majd az igazi "szakértő kollégák" megmondják a régit az biztos de ezt a külső légszűrőst szerintem már nem. | |||||
Block50 | Adatlap | 714551 | 2023. október 18. 18:10 | ||
Köszi szépen. A képen nem jött át hogy hosszabb orrú változat. A több réz még egyértelműbbé teszi, bár 30% plusz e miatt egy kicsit húzós. Mi használtuk mindkét változatot? Nem vagyok erős teherautókban, bár nagyon tetszenek ezek a szovjet vasak... | |||||
Sennás | Adatlap | 714546 | 2023. október 18. 15:53 | ||
Sennás | Adatlap | 714545 | 2023. október 18. 15:42 | ||
Vagy +30 alkatrész meg az "hosszú csőrű" Ural úgy látom. Lehet több benne a rézlap(is). | |||||
Block50 | Adatlap | 714542 | 2023. október 18. 15:28 | ||
Sziasztok! Tudja valaki, hogy ezen két készlet között mi a különbség? Az árán kívül persze, mert a 01072-es jóval drágább... www.scalemates.com/kits/trumpeter-01012-ural-4320--196846 www.scalemates.com/kits/trumpeter-01072-ural-4320--1188826 | |||||
Freddy | Adatlap | 712378 | 2023. augusztus 20. 14:28 | ||
Joci.kun | Adatlap | 709711 | 2023. május 29. 08:36 | ||
Szia ! Nekem is csak emlékeim vannak, de itt van egy fülke - belső is: keptelenseg.hu/auto-motor/a-kraz-255b-113871 A padló kb teljesen be van borítva bordás gumiszőnyeggel, de sajna a HB nem jól oldja meg. Én az ajtó belső felét is a műszerfal olajzöldjére festettem (Revell sm361) a hátfal sm 374. Az ülés Revell sm 365. Vagy valami hasonló. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 709709 | 2023. május 29. 08:04 | ||
Kérdésem: honvédségi/MN használatú KRAZ-255B fülkéje belső festése milyen volt? Fülke, padló, ülés, ajtók belül, műszerfal? | |||||
páncélos | Adatlap | 709604 | 2023. május 26. 18:58 | ||
Itt jó pár UAZ-t újítanak fel: www.drive2.ru/l/486480295172767992/ Ha nem is ebben a cikkben, de az oldalon felújítóknál felteheted a kérdésed. | |||||
zolika10 | Adatlap | 709478 | 2023. május 24. 09:52 | ||
Sziasztok! Az UAZ 452-ről lenne egy kérdésem. Tudom nem nagy orosz teherautó, de nem találtam ilyen fórum csoportot. Meg tudnátok mondani, hogy volt-e alapozó a zöld szín alatt és ha igen milyen színű? Koptatni szeretném és akkor már legyen élethű. Köszönöm. Üdv: Zoli | |||||
Sennás | Adatlap | 709188 | 2023. május 16. 13:53 | ||
páncélos | Adatlap | 708964 | 2023. május 9. 19:27 | ||
stroy-technics.ru/article/lebedka-avtomobilya-kraz-255b A szöveg elsőfelében a lebedka autómoblja Kraz-255 szöveget kiemelve keresgélhetsz még a neten hasonlókat. A lebedki a csörlő oroszul (a többi talán érthető):). | |||||
Joci.kun | Adatlap | 708957 | 2023. május 9. 15:58 | ||
Sziasztok ! Kérdés. A Kraz 255b csörlő vonószemének mi a "hivatalos" rögzítési helye használaton kívül ? Adná magát a vontatószem, de az foglalt a tréler miatt. | |||||
Sennás | Adatlap | 708869 | 2023. május 6. 09:45 | ||
Nagyon szép! Régi élmények elevenednek fel ettől a verdától:) Nem is/így emlékeztem hogy volt a fülkében "alvós rész". | |||||
Sennás | Adatlap | 708868 | 2023. május 6. 09:41 | ||
páncélos | Adatlap | 708681 | 2023. május 1. 18:54 | ||
MAZ-504A panelszállító 1/43: karopka.ru/community/user/17841/ | |||||
páncélos | Adatlap | 708449 | 2023. április 25. 18:08 | ||
Gabusch! Tetszett az okfejtés és igaz is, saját tapasztalatom is volt. De festék ügyben, ha nem is pontosan, de megközelítőleg ugyan azon színt használták sok mindenre. A ZIL-130 világoskék fülkéje és sötét kék platója ugyan olyan színű volt, mint az első Ev metrószerelvények alsó és felső színe. Ugyan így a katonai járművek is megközelítőleg ua. keki színben pompáztak, a Kamaztól az Ural ig. Az MTZ traktorok hazai gyártásban ua. a világos kék színt kapták. A testvéri országok pirosban, a 3. világ országaiba szánt traktorok zöldben pompáztak. téglatesó! Igen talán igazad lesz, a két szín megközelítőleg jónak tűnik, persze látni kell élőben. | |||||
téglatesó | Adatlap | 708441 | 2023. április 25. 15:53 | ||
Helló Páncélos! Nem lehet, hogy a RAL6003-at keresed? Tudom, hogy a Revell pfúúúj meg izé meg minden, az enameljeik meg pláne cikik, de pl. a Revell 361 festékkel egész jól lehet visszaadni az orosz járgányok olajzöld színét -szerintem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |