<<< Vissza | Tovább >>> |
Varjúbácsi | Adatlap | 717785 | 2024. január 1. 13:37 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 717751 | 2023. december 31. 16:00 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 717749 | 2023. december 31. 15:51 | ![]() | |
www.super-hobby.hu/products/German-IIWW-Railway-Gondola-Lower-sides.html Talán venni kellene egy ilyen pőrét. Középen elvágni beletoldani. Oldalfalak "kuka" ,homlokfal az maradhat. Dupla gerendát nem nehéz megoldani az oldalán alul meg szinte csak meg kell hosszabbítani hogy összeérjenek. Milyen hosszú a két Blitz? Más hasonlót nem is nagyon árulnak. A négy tengelyes egyáltalán nem jó. A Dragon cucc is átalakítós sajnos. Ezek meg Német kocsik de nem pont olyanok. | |||||
KarBal | Adatlap | 717747 | 2023. december 31. 15:08 | ![]() | |
Köszi a sok képet. Én úgy látom, hogy erre, amin az emberek dolgoznak, hasonlít a legjobban a szerkezet az Opelek alatt. Nem tudom, hogy mi az és mi célt szolgál egyáltalán, de a két tengely között van egy vázszerkezet. A német kocsikon mindig hegyesnek látom a közepét, tehát háromszög alakú. A magyar kocsikon van ilyen trapéz formájú. Ez inkább magyar felé viheti az embert. Ennek az a váza nagyon hasonlít, de ez felépítményes és nincs is rajta dupla soros platform, mint azon, amit küldtél, illetve az Opelek alatt. shop.modell.hu/media/products//p/i/piko-54417-eltolhato-oldafalu-kocsipar-hillmrrs-mav-v.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 717716 | 2023. december 31. 09:18 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 717712 | 2023. december 31. 08:36 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 717711 | 2023. december 31. 08:29 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 717710 | 2023. december 31. 08:12 | ![]() | |
Opel-es képek valószínűleg Német kocsikon vannak. Kicsivel komolyabb felépítésű pőrék. Olyan kevés jó minőségű fénykép áll rendelkezésre. Vasúttörténeti park? Ott nem lehet kérdezösködni tarvrajzok ami hozzáférhetők? Rémlik valami hasonló dupla gerendás pőre sima 2tengelyes csak az bizti háború utáni kép lehet semmi köze hozzá. Hátha meglelem:) | |||||
KarBal | Adatlap | 717707 | 2023. december 30. 23:32 | ![]() | |
Nekem az is újdonság, hogy voltak ilyen sorozat-besorolások :) Akkor eszerint magyar kocsik lehettek leginkább. Azt reméltem, hogy Németországból, a gyárból német kocsikon hozták el ide az árut. Azt néztem, hogy kifejezetten hosszú kocsik, két Opel Blitz fért el egyre. Ilyet kapni nem lehet. Átépíteni egy német kocsit vajon milyen munkát jelentene? A kerekek és a gépészeti rész az mennyire szabványos az egyes nemzetek között? Vagy azt is szkreccselni kéne az alapoktól? | |||||
KarBal | Adatlap | 717706 | 2023. december 30. 23:28 | ![]() | |
Bizony, jó képsorozat. Egy másik fórumrészben jött rá az az ötlet (tudás?), hogy azért jöttek így a gyárból, mert ezzel is lehetett spórolni az áron, hogy a gumikat már itthoni gyártásból kapták. Magyaros :) | |||||
Sennás | Adatlap | 717703 | 2023. december 30. 22:29 | ![]() | |
Na alakúl:) N vagy S sorozatú lehet a kocsi így kéne keresgélni | |||||
Muzzy | Adatlap | 717700 | 2023. december 30. 22:24 | ![]() | |
Azta, gumiköpeny nélkül felnin vagoníroznak az Opelek! | |||||
Sennás | Adatlap | 717699 | 2023. december 30. 22:19 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 717693 | 2023. december 30. 21:35 | ![]() | |
Szia! Sajnos ezekből a fotókból beazonosíthatatlanok a jármüvek. A MÁV gördülőállományának legnagyobb réstét hazai gyártásból oldották meg. Ebből talán elindulhatsz:vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/12_komoroczky-malatinszky.pdf | |||||
Sennás | Adatlap | 717691 | 2023. december 30. 21:29 | ![]() | |
Szia. Régebben ('80-90)ezeket a lehajtható oldalfalú 2tengelyes pőre kocsikat "KS" kocsiknak hívták. Szinte már nincsenek is használatban. De hogy olyan régen a VH-s időszakban, meg előtte mi(k) lehettek? | |||||
KarBal | Adatlap | 717686 | 2023. december 30. 20:58 | ![]() | |
Sziasztok! Sajnos a vonatokhoz, szerelvényekhez, vagonokhoz stb. egyáltalán nem értek. Segítsetek kérlek, hogy ezek a vasúti kocsik vajon mifélék? Német? Magyar? Van egyáltalán különbség azok között, vagy mi németet vettünk meg? Milyen típus, stb, amit csak lehet tudni róla. Illetve, létezik vajon 1/35-ös méretarányban? Előre is köszönöm! Opel Blitz szállítmány alatt: fortepan.download/_photo/1600/fortepan_72308.jpg fortepan.download/_photo/1600/fortepan_72311.jpg Turán harckocsi szállítmány alatt: preview.redd.it/dqxd0r62l1f91.jpg live.staticflickr.com/732/22183249101_132063d1c4_z.jpg topwar.ru/uploads/posts/2013-04/1365272460_14.jpg topwar.ru/uploads/posts/2013-04/1365272639_15.jpg | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 717604 | 2023. december 29. 23:54 | ![]() | |
Jimbow! Van egy lehetőség, hogy legyen modern vasutad.Keresel papírmodellben neked tetszőt, átrajzolod, kivágod sztirolból, és kész. Én annak idején igy csináltam meg a Krasznaja Zvezda páncélvonatot. Az eredetileg egy 1/25-ös GMP papírmodell volt. | |||||
Jimbow | Adatlap | 717552 | 2023. december 28. 22:09 | ![]() | |
Köszönöm, sajnos sejtettem :( Az Aoshimák pedig egyszeri hóbortnak drágák lennének. Üdv, Ádám | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 717526 | 2023. december 28. 12:35 | ![]() | |
Szia! Nincs igazából modern vasút, ami makett. Vasútmodellben van az ún. "O" méret, kerti vasút. Makettezőkre nem gondolnak, csak a Trumpeter, a Hobbyboss, meg a Miniart, de mind II.VH-s. | |||||
Jimbow | Adatlap | 717520 | 2023. december 27. 22:14 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretnék egy kis iránymutatást kérni, kacsintgatok a vasútmakettezés felé, de kb. semmit nem konyítok hozzá, csak harcjárműveket építettem világéletemben. Létezik valamilyen nagyobb méretarányban ilyesmi (1/72 fölött)? Modern téma érdekel, tehát a Trumpeter 2. VH-s dolgai kilőve. Eddig Aoshimákat láttam, de horror árban, pedig ilyesmi tetszene. www.scalemodelshop.co.uk/aoshima-1-45-train-museum-oj-series-diesel-locomotive-dd51-cargo-a-update-p20244/ Köszönöm. | |||||
Mekett | Adatlap | 717485 | 2023. december 26. 23:38 | ![]() | |
Egy jó kis diorámatéma. Földvári István képe - Bátaszék, 2006. november 14. www.facebook.com/groups/249018693318593/permalink/740263707527420/ | |||||
Sennás | Adatlap | 717437 | 2023. december 25. 11:47 | ![]() | |
totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/apro-modell-mozdonyokkal-huztak-el-egy-84-tonnas-igazit/ Ez de durva ,mire nincs idejük egyeseknek:) Bámulatos. | |||||
Mekett | Adatlap | 717097 | 2023. december 18. 14:28 | ![]() | |
Történt egy "koccanásos" baleset Romániában, a moldovitai múzeumvasúton. Amennyi infót találtam, az alapján senki sem sérült meg komolyabban - kivéve az autót és a mozdonyt... Az utóbbiról túl sok infót nem találtam. Ezeket a CFF 764-eseket elvileg Berlinben gyártották '50-es években. A vasút oldala: mocanitamoldovita.com | |||||
Sennás | Adatlap | 716482 | 2023. december 6. 14:50 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 715833 | 2023. november 20. 21:20 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 715831 | 2023. november 20. 20:56 | ![]() | |
Ugye én nem vagyok "mozdonyguy-er":) de köszönet hogy aggodsz.(magánban esetleg megírom mi a véleményem a balesetről).És akkor itt kívánnék jobbulást, mielőbbi gyógyulást a sérült kollégának! Amúgy ez is Litván massine! A 714863as képen ilyen sugárvető "üzemel" valami LED átalakítás. Még a vörös is ilyen rajta. | |||||
páncélos | Adatlap | 715825 | 2023. november 20. 19:24 | ![]() | |
Szép Szergej! Milyen fényszórói vannak ennek? Még a gyári Szergejeknek az orosz Ev metró motorkocsikkal megegyező fényszórói voltak, amit később Ikarus fényszórókra cseréltek (és Moszkvics kormány volt bennük). Egyszer volt lehetőségem egy olyan mozdonyban járnom. Kár, hogy akkor még nem volt digitális fényképezés. Örülök, hogy írtál, mert a sápi baleset kapcsán rögön Te ugrottál be, reméltem, hogy nem Te vezetted a V43-ast. | |||||
Sennás | Adatlap | 715818 | 2023. november 20. 14:41 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 715303 | 2023. november 8. 17:53 | ![]() | |
Hát én erre nem sokat adok. Minek is ez a fantázia név? 80-as D-s Német lajstromozott gép azt látom rajta. Meg a kvnagy MÁV Start ami a fél oldalát beteríti. Úgyhogy Start. Úgyhogy őket kell Sydney/köpködni ha késnek:) Bálint Antónia nem fogja mondani hogy Rail Tours vonat késik. | |||||
att2-SV | Adatlap | 715301 | 2023. november 8. 17:30 | ![]() | |
Igazából Rail Tours, nem Start. Ha megnézed a főkeret oldalát, sehol sincs feliratozva a Start. :) A személyzet "még" Start, bár volt szó arról is hogy a Cargo besegít a létszám hiány miatt. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 715295 | 2023. november 8. 14:02 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714863 | 2023. október 29. 07:38 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714862 | 2023. október 29. 07:08 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714753 | 2023. október 25. 12:49 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 711240 | 2023. július 11. 11:10 | ![]() | |
Köszönöm a választ. | |||||
Sennás | Adatlap | 711200 | 2023. július 9. 21:12 | ![]() | |
Hello. Csak egy fél mondatot. Igaz Ati szinte csak előre kell nézni:( Sajnos a tükörbe IS már egyre kevésbé. Biztos vagyok benne az elmúlt 3 "pálya felszántás" is jóval kisebb anyagi kárral járt volna ha néha belenéznek a tükörbe. Jó most már sok gépen kamera van csak. Engem kifejezetten azok a brutál "A" oszlopok zavarnak. De ez csak saját hisztim:) Vectront kifejezetten kedvelem. Jobban mint a Taurust pedig nállunk (RailCargo) inkább azok vannak. | |||||
att2-SV | Adatlap | 711198 | 2023. július 9. 20:39 | ![]() | |
Kedves Páncélos! Valóban, a mostanában legördült gépek nem rendelkeznek oldalablakkal, és az ok abban rejlik, hogy így biztosítható a törésvédelem, nem gyengíti semmi a jármű szerkezeti egységét. Több mozdony esetében, a mozdonyvezetőnek nem kell a géptérbe menekülnie, mert a vezetőállás hátsó traktusa olyan szinten merev, és biztosított, hogy nagy eséllyel él túl az ember egy frontális ütközést. Nyilván nem egy nagyobb sebességgű találkozást, de egy kamion már kevésbé ellenfél, mint a Ganzos gépeknél. A másik ok, hogy ezek a gépek olyan pályákra lettek tervezve, amik zártak, még szintbeli átjáró sincs, így alapvetően csak előre kell nézni. Elöző éjjel Siemens Vectronnal dolgoztam, annak sincs oldalt ablaka, csak hátrébb az ajtóban, személy szerint még sem zavar. | |||||
páncélos | Adatlap | 711197 | 2023. július 9. 18:43 | ![]() | |
Nem vagyok mozdonyvezető, de mint laikus "civilnek" zavarja a szemem, hogy a legújabb mozdonyok mindegyikén, vagy kicsi ablakkal, vagy semmilyen ablakkal sem rendelkezik elől a két oldalon. Lehet szidni a közel 40-50 éves mozdonyokat, de jobb volt belőlük a kilátás. | |||||
Sennás | Adatlap | 711157 | 2023. július 7. 16:54 | ![]() | |
Hát ide hozhatták volna tegnap Nyiregyre:) Ezzel az egy mozdonnyal megcsináltuk volna. Nem másik 3 géppel:( 3908t-ás volt a "vonat". Kiváló belőle 6iker kocsi. Főpályamester felügyelet mellett tolatás csak lépésben. BoBo-val esély nincs megmozdítani egy ilyen szerelvényt. Tolatási sebesség Max5Km/H!.!.! Válogatás, rakodó vágányra állítás 3 részletben 5h az egész művelet. Kíváncsi vagyok kibírta volna:) na néha felsővezeték alatt voltunk ott tudott volna visszatölteni:) | |||||
att2-SV | Adatlap | 711144 | 2023. július 7. 12:25 | ![]() | |
Ha már szóba került a kínai tolató gép, itt a vonali is, mellékeve Kadocsa Gyula fényképét. Egyébként még egy elég kiforratlan, gyerekbetegségekkel küzdő tipus, félkész hatással. Érthetetlen kezelése van például egy vezetőállás cserének is. Nem a megszokott, alapba rakod, és mész át mint egy megszokott gép esetén, hanem a displayen nyugtáznod kell, aztán van 300 másodperced átérni, és újra aktiválni az asztalt. Ha ezt nem teszed, a szedő lemegy, főmeg kikapcsol, és a másik végén kezdheted újra az egészet. Eddig nem működött az elötted lévő display, a sebességet másik kijelzőn 1x1 cm-en láttad. Ezt orvosolták, akárcsak a vezetőállás világítást, mert ha felkapcsoltad, 15 percig világított minden, lekapcsolásra nem volt lehetőség. Homlokvilágitás kapcsolás túlbonyolítva, kb le kell szállnod megnézni mi világít, mi nem. Ami leginkább hiba, hogy nem tudsz egyszerre villannyal és levegősen fékezni... Ha elkezded villannyal, és belecsapolsz levegősen, eldobja a villanyt, és ránt egy nagyot. Akksis üzemben Vmax 40 km/h, és elég gyenge 350 kW nagyjából. Rendes üzemben már használhatóbb 2200 tonnát viszi rendesen. | |||||
Sennás | Adatlap | 711143 | 2023. július 7. 11:55 | ![]() | |
Azért "Grasshopper" gondolom mert 046 ez is. Jó mondjuk vannak apróságok ha rajta a klíma/fűtés szívja az akkut rendesen:( Óra hogy lássad mennyi az idő olyan pici alig látszik (teloc papír) már nincs is benne. | |||||
atika | Adatlap | 711140 | 2023. július 7. 11:26 | ![]() | |
Jó hallani egy szakmabelitől, hogy jó is, nem csak szép. ...mert szépnek szép, az már igaz, ez a "kék szöcske". :) | |||||
Sennás | Adatlap | 711096 | 2023. július 5. 17:46 | ![]() | |
Grasshopper de neked Lajosom legyen csak "Szöcske" :) 25Kv felsővezetékről vagy 3h akkumulátorokról. Próbaúton Nyíregyházán ElektroLux meg MCE iparvágányokon. Jól vizsgázott ez a lényeg. | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 710101 | 2023. június 7. 20:21 | ![]() | |
Kint voltam a vasútállomáson hogy a PSMK-ra utazáshoz vonatjegyet vegyek és egy furcsaságot láttam . Közelebbről : osztrák tulajdonú mozdony ( D- ) német regisztrációs számmal , kínai gyártótól magyar síneken mávos kékkel színezve . Itthon keresve azonnal mutatja is a net , hogy egy éve már , hogy megérkezett : Ferencvárosba érkezik a Rail Cargo Hungaria első villany-hibrid vontató mozdonya (4K UHD) www.youtube.com/watch Rossz érzés volt látni a kínai ( csihuhu cég = Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. ) masinát exmagyar cégnél . | |||||
czzoli | Adatlap | 672615 | 2020. május 12. 19:17 | ![]() | |
Tisztelt Varjúbácsi! Köszönöm szépen a gyors választ! Ennyi nekem elég is. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 672590 | 2020. május 12. 15:02 | ![]() | |
Az ütköző a vasúti szerelvények "záró akkord"-ja. Az ütközőtárcsa, és az alváz közti alkatrészek összessége a "puffer". | |||||
czzoli | Adatlap | 672586 | 2020. május 12. 13:04 | ![]() | |
Sziasztok! Meg tudná nekem valaki mondani, mit jelenthet a következő kifejezés:Puffer für Eisenbahnwaggons? Igazából a "puffer"-en van a lényeg. Az addig rendben van, hogy ez az "ütköző" lehet, de mettől-meddig tart egy ütköző? Értem ezalatt, hogy nyilván nem csak egy darab vasat hívnak ütközőnek, hanem a környezetét is, bár lehet, hogy túlbonyolítom.. Bocsánat, de szörnyen tudatlan vagyok ezen a téren. | |||||
Sennás | Adatlap | 668920 | 2020. február 9. 18:11 | ![]() | |
HÁT JA,ha már itt vagyunk ezen a piac(utcán?) inkább ruhát mint kaját:) | |||||
Z63 | Adatlap | 668917 | 2020. február 9. 17:45 | ![]() | |
Azért valami kondenzvíz, vagy akármi, csak csurog a tálakba, a vége felé. ;-) | |||||
Sennás | Adatlap | 668916 | 2020. február 9. 17:32 | ![]() | |
Nem gondolod:) ez modern vasút zárt rendszerű (tartályos) a wc! Majd a végállomáson kiszippantják. Látod még olajfolyás sincs a sínszálak között. De bizar így űrszelvényen belűl bepakolni vagy csak ott állni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A XIV. Tatai úton van Közlekedési Múzeum raktárbázisa, ahol van egy bagyon komoly könyv és levéltár is. Anno én ott másoltattam tervrajzokat a 424-es részleteiről. Igaz hogy ennek már vagy 10 éve, de egy próbát megér.