/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.
PETI 714527 2023. október 17. 18:37
Válasz erre
Csatlakoznék warbirds kollégához!
Elnar 714508 2023. október 16. 12:00
Válasz erre
Azt a korongmintát öröm lehetett megcsinálni, innen látom. Most már csak merítsd toronykoszorúig sárba, hogy hiteles legyen :D
warbirds 714500 2023. október 16. 08:25
Válasz erre
Nem értek a tankokhoz, de ez nekem nagyon tetszik!
McFrost 714496 2023. október 15. 20:18
Válasz erre
DSC04343
DSC04343
DSC04344
DSC04344
DSC04345
DSC04345
DSC04346
DSC04346
DSC04347
DSC04347
DSC04348
DSC04348
DSC04349
DSC04349
DSC04350
DSC04350

Haló!
Lakkozás és befolyatás után van a Párduc, jöhet a finomhangolás.
sys 714363 2023. október 10. 15:37
Válasz erre
Ja, bocs, ezt a HB szabta el. Nem kicsit... :)
sys 714362 2023. október 10. 15:33
Válasz erre
Szia! Ha megfordítod az orrot jó helyen lesz.
Johnie 714361 2023. október 10. 15:28
Válasz erre
IMG_20231010_152618
IMG_20231010_152618

Na, hát sokkal jobb így :)
Johnie 714360 2023. október 10. 15:21
Válasz erre
IMG_20231010_150358
IMG_20231010_150358

Újra vágni nem akartam, így egy kicsit jobban megfeszítettem a kelleténél ,és szépen, pontosan levált a felragasztott orr rész.

Izé...most akkor hogy megint itt hever előttem...melyik a teteje...és melyik az alja?... ;)
Nagyzo 714355 2023. október 10. 14:15
Válasz erre
Képernyőkép 2023-10-10 141312
Képernyőkép 2023-10-10 141312

Én a JLC cserélhető pengés fűrészét használom, kb olyan vékony, mint a tamiya, de élesebb. Kétféle fogazata van, és sokkal merevebb, mint a japán holmi, nem hajlik meg.
Panelkarcolásra is kiváló
Johnie 714354 2023. október 10. 14:02
Válasz erre
trumpeter saw.jpeg
trumpeter saw.jpeg
tamiYa saw
tamiYa saw

Így fogok eljárni.
Egyelőre csak egy Trumpeter ,három féle pengéjű fűrészem van itthon aminek vastagok a pengéi és nagyok a fogai. Ezzel nem esek neki.
De "beszerzés alatt" levő státuszban van egy csomag Tamiya extra vékony fűrészpengekészlet amire már két hete várok...
borisz 714345 2023. október 10. 11:20
Válasz erre
Én is így járnék el.
pmheros 714336 2023. október 10. 10:17
Válasz erre
Üdv!

Ameddig fenn van a jelenlegi helyén addig megfogható az orral eggyüt.
Azzal hogy majdnem tőben finoman lefűrészeled a helyéről a dudort, máris alacsonyabb és vele kisebb kiterjedésű is lesz. Kell neked egy pengefűrész.

Üdv.: pmheros
Johnie 714325 2023. október 10. 06:29
Válasz erre
Igen, az a két szemölcs is magasan van. Pedig a gyárilag kijelölt helyére tettem. Méretileg nem tudok rajta csökkenteni, így is alig tudom az ujjaim közé fogni oly pici, de talán Milliputból tudok sodorni kisebbet. Mindenesetre megpróbálom, ha nem megy, ezek kerülnek lejebb.
pmheros 714323 2023. október 10. 05:37
Válasz erre
Üdv!

A két "bütyköt" is lentebb lehetne tenni szerintem oldalt. Az sem baj ha alacsonyabbra, és kisebbre vágódna. (Ha szabad beszállni az ötletelésbe.)

Üdv.: pmheros
Johnie 714322 2023. október 10. 00:16
Válasz erre
IMG_20231009_225931
IMG_20231009_225931

Irgum burgum, te medor, lehet, hogy igazad van.
medor 714319 2023. október 9. 22:28
Válasz erre
Szia!
Nézegetem ahogy haladsz és valami feltűnt a két oldalnézeti fotón.
(IMG_20231009_131527 és IMG_20231009_131628.)
Nekem úgy tűnik mintha a cápaorrot fordítva ragasztottad volna fel.
Nem felfelé hanem inkább lefelé áll a csúcsa.Most még nem késő megfordítani.
www.airliners.net/photo/Taiwan-Air-Force/Northrop-AIDC-F-5E-Tiger-II/1404031 Lehet tévedek,de keress még fotókat róla!
Johnie 714312 2023. október 9. 21:13
Válasz erre
IMG_20231009_204238
IMG_20231009_204238
beömlő
beömlő

Amikor jócskán kell kiszedni a makett anyagából, én segédeszközhöz nyúlok, mint pl. ez az elemes körömcsiszoló készlet. Ezt pl. idén nyáron vettem a Győri Baross úti Rossmann-ban mert a régi bár még működik már elég elhasznált. Ennek már van irányváltója, két fordulatszámú szabályzása, világítása.
Ezzel lehet akár mélyre vájni, nagy darabokat lecsiszolni a felületről, jó kis eszköz durvább munkákra ,oda is ahol a fűrész, olló, csípőfogó csődöt mondana. Nem is tudtam volna más eszközzel szintbe hozni a beömlők beragasztása után kialakult lépcsőt.
Csiszolópapírból 600, 800, 1000-est használok zömében. Van 2000-es is finom simogatásra. Azt nagyon ritkán használom.

Köszönöm szépen a felajánlást Zoli, ha két-három héttel előbb jön szóba a felkínálásod éltem volna a helyzettel mert majd építek egy indonéz F5e-t is később, utángyártott gyanta kiegészítőkkel ugyanezen a HB makettre alapozva. De a párja már úton van felém webshopból. Azért köszi még egyszer.
Hattyút ne várj ettől a rút kacsa F5-től, már annak örülni fogok ha a nemrég befejezett Hasegawa Blackhawk szintjére fel tudom hozni.
Nagyzo 714306 2023. október 9. 18:31
Válasz erre
A csiszolásnál nekem eltartott egy darabig az általad és Pattison úr által is felvázolt folyamatra való átállás... Folyton 1000-es és nagyobb papírokkal mertem csak nekiesni a makettnek, de azt nyomtam, mint állat. Az eredményeket el lehet képzelni. Mostmár 400-as papírral is merek rombolni, és úgy, ahogy írod, szinte csak a saját súlyával.
A Starfighter most pár napot pihen, mert kicsit besokaltam a panelvonalkarcolgatástól. Az a makett úgy van megtervezve (iglisül sloppy a megfelelő szó), hogy a nyitható paneleket nyitva is kell megépíteni, mert nagyon nem passzolnak a helyükre, vagy nagyobb, vagy kisebb a neki szánt nyílásnál. Ez pl a a rádiótér fedelénél, aminek a keresztmetszete=gerinc keresztmetszet kéne, h legyen, de nem az, roppant kellemes mutatvány. De egyik éle sem passzol egyik érintkező törzsfelülettel sem. Ez egy konkáv hosszanti felület esetén nagyon szép csiszolási feladat, főleg úgy, hogy aztán két vékony panelvonalat és egy sor szegecset újra kell gyártani mindkét oldalon. A panelvonalak is a szép vékony, határozott formátumtól a széles, sekély, kontúrtalanig terjednek, és hiába van a makett az eredeti gép panelvonalai mentén bontva, fújhatom, ha millis rések tátonganak. Szóval kicsit dühös vagyok rá, mert van benne potenciál és szép megoldások, de eszméletlenül megnehezíti az ember dolgát. Majd rakok fel fotókat, ha már olyan fázisba jutok, most még okádékul néz ki. Bár lehet, h azért mutatóba lövök párat

@Johnie, ez a kis F-5 nekem is megvan, anno megnéztem, és nevetgélve félretettem, de te elővarázsoltad a hattyút a rút kiskacsából, basszus! Ha szeretnél neki párt, csak szólj, oda is ajándékozom! Türelmetlenül várom a folytatást!
kervil 714303 2023. október 9. 17:28
Válasz erre
Nagyzo: ugyanígy vagyok vele én is, ha van egyetlen munkafolyamat, amit szívből utálok a makettezésben, az a tömítés, ezért igyekszem én is a lehető legegyszerűbben túlesni rajta.
Nálam a pillanatragasztós módszer tökéletesen bevált, még úgy is, hogy nem használok semmilyen "extra", makettes pillanatragasztó, csak azt, amit a helyi háztartási boltban kapni, még a márkaneve sem jut eszembe hirtelen, de nem túl márkás dolog. És nincs vele gondom, sem csiszolásnál, sem karcolásnál/szegecselésnél. Igaz, egy-két éve láttam Will Pattison egy videóját, addig nem is gondoltam volna, hogy még a csiszolást is lehet helyesen és helytelenül csinálni. Pedig lehet, a trükk az, hogy a csiszolópapír (esetemben szivacs) épp csak érintse a csiszolandó felületet, nem szabad rányomni. Így fogja legkevésbé bántani a környező felületet. És ha az ember nem csak extra finom csiszolóvásznakat használ, hanem durvábbakat is, akkor ez sem egy lassú módszer.
Amúgy a Starfightered hogy áll? Adhatnál róla némi helyzetjelentést :)
Johnie 714299 2023. október 9. 13:42
Válasz erre
IMG_20231009_132046
IMG_20231009_132046
IMG_20231009_113808
IMG_20231009_113808
IMG_20231009_132011
IMG_20231009_132011
IMG_20231009_131713
IMG_20231009_131713
IMG_20231009_131737
IMG_20231009_131737
IMG_20231009_131527
IMG_20231009_131527
IMG_20231009_131628
IMG_20231009_131628
szélvédők
szélvédők
szélvédők 1
szélvédők 1

A hosszabb szélvédő azon hátsó részét melyre a rácsukodó kabintető kerül nagyjából egyenesre csiszoltam. Volt benne egy előrefelé mutató dőlés.

Majd próbaképp feltettem a helyére a kabintetővel együtt. Mindenképp alacsonyabbra kell csiszolnom. Nyitott kabintetővel fog a gép elkészülni, a pár tizedmilliméteres szintkülönbség nem lesz látható.
Johnie 714288 2023. október 8. 21:46
Válasz erre
IMG_20231008_175511
IMG_20231008_175511
IMG_20231008_175531
IMG_20231008_175531
IMG_20231008_200550
IMG_20231008_200550
IMG_20231008_200525
IMG_20231008_200525
IMG_20231008_200513
IMG_20231008_200513
IMG_20231008_200500
IMG_20231008_200500
IMG_20231008_200449
IMG_20231008_200449
IMG_20231008_200432
IMG_20231008_200432

Végül egy szürke színű MrHobby Surfacer alapozó került mindenhova , most már nem csak ellenőrzésképp. Úgy gondolom, most már nagyjából elfogadhatóak az ívek, egyenesek, illeszkedések.
Következhetett az utángyártott hosszabb szélvédő kifaragása a gyári helyettesítésére.
Úgy szerettem volna, hogy a tartócsonkból hagyok meg annyit, hogy ívesre tudjam alakítani vele az elejét. Sajnos a második szakasz lefűrészelésekor levált a csonkról, pont ott ahol le kellene amúgy is választani.
Sebaj ,ragasztottam elé öntőkeret darabot, majd ezzel formára alakítom.
Johnie 714273 2023. október 8. 14:06
Válasz erre
IMG_20231008_110928
IMG_20231008_110928
IMG_20231008_110826
IMG_20231008_110826
IMG_20231008_110806
IMG_20231008_110806
szélvédő jégtelenítő
szélvédő jégtelenítő
IMG_20231008_110734
IMG_20231008_110734
IMG_20231008_110717
IMG_20231008_110717
IMG_20231008_110630
IMG_20231008_110630
bemarás
bemarás

Nem estek ki a tömítések, így nem kellett Milliputot alkalmaznom. Folytattam tovább, a vízszintes vezérsík beigazításával, tömítésével, a függőleges vezérsíkkal, a gyári kiömlőkkel stb.
A szélvédő elött levő jégtelenítőt lemartam, lecsiszoltam. Nem kell oda.
Tehát folytatódik tovább a tömítés, csiszolás, ellenőrzés, tömítés , csiszolás soha véget nem érő folyamata. Eközben általam is keletkeznek tömítenivalók, a szárnyon keletkezett egy bemaródás, látszik rajta, hogy belecsiszoltak, de hogyan- mikor arra nem tudom a választ.
Kezd alakot ölteni közben a gép, de ott duruzsol Nagyzo egyi régebbi hozzászólása is a fülemben: "öreg vagyok én már bohócnak". ;)
Johnie 714237 2023. október 6. 22:51
Válasz erre
tamiya extra thin cement
tamiya extra thin cement
tamiya airbrush cleaner
tamiya airbrush cleaner

"lehet, hogy MEK-el acetonnal is működig,"
Tiszta acetonnal én már próbáltam, oldja, de nem ivódott mélyen a műanyag öntőkeret darabba ,csak a felülete lett nyálkás. Igaz, rövid ideig áztattam, nem napokon át. Kiszedve az acetonból, nagyon rövid idő alatt elpárolgott a felületéről az oldószer, kifehérítve és ridegebbé téve a szürke öntőkeret darabot.
A Tamiya airbrush cleaner ár/érték arányban is a legjobb lehet erre a célra, azt hiszem volt már e fórum valamely topikjában is téma, hogy az airbrush cleaner és az extra thin cement gyakorlatilag ugyanaz (1% eltéréssel)
aceton és butil acetát, mint ahogy az msds-ek is mutatják.
Johnie 714232 2023. október 6. 22:01
Válasz erre
Nagyon jó festékhígító is a xilol, szórópisztolyt is ki lehet vele takarítani, de nincs az az isten, hogy itthon lakásban erre alkalmazzam.
Muzzy 714231 2023. október 6. 21:59
Válasz erre
Microbacchus első videójában lévő állag elsőre jó megközelítés. Minél hígabb, annál gyorsabban szárad.
Én a tamiya airbrush cleanerjét használom. Elvileg lehetne etilacetáttal, palma ecsetmosóval is, de ismereteim szerint ezek a felhordás után még sokáig 2dolgoznk" ezért is alakulhat ki később hajszálvékony beszívódás- ezért hozta ki a a két japán cég a gyorsan száradó ragasztó változatot (gunzenal az SP-t, tamiyánál quick setting.
Ha van elég üveg, akkor szín és sűrűség szerint több változat is készíthető.
Nem tudom, lehet, hogy MEK-el acetonnal is működig, de ezekkel nem próbáltam.
borisz 714230 2023. október 6. 21:45
Válasz erre
Ja, hát a xilol meg a toluol az nem barátja a szervezetnek.
spenot 714229 2023. október 6. 21:22
Válasz erre
Ez nagyon érdekes:
"...legújabban videó alapján tamiya extra thin ragasztóban oldott öntőkeretet használok. Spórolásból ennek az olcsóbb változatát a tamiya airbush cleanerjét használom..."

A 70-es évek elején apukám (vegyész volt) így csinált nekem ragasztót a makettjeimhez.

A lassan javuló hiánygazdaságban xilolt/toluolt szerzett, összetöretett velem már lecsupaszított öntőkereteket, és két nap múlva megvolt a ragasztó. Hamar beláttuk ugyanis, hogy a papírragasztóval (Technokol) semmire sem megyünk. És örültünk, hogy a kereskedelemben legalább a maketteket lehetett kapni ... egy ideig. Visszatekintve egy nagy negatívumot tudok előszedni: a ragasztó nagyon büdös volt és ma már tudom, hogy erősen mérgező is volt. Én meg beszívtam... de még élek.:)
S.
Microbacchus 714225 2023. október 6. 17:49
Válasz erre
Ez egy viszonylag gyors összefoglaló:

www.youtube.com/watch
Ebben azt hiszem a piros az:

www.youtube.com/watch

Amúgy áttetszőből készítettem egy keveset egyszer Tamiya airbrush cleanerrel (ugyanaz, mint az extra thin), és kevés feketével (Tamiya LP, lényeg hogy lakk) színeztem.
Johnie 714220 2023. október 6. 14:46
Válasz erre
Hmmm érdekes, de tök jó ötlet. Tömítő saját makett anyagából. Milyen sűrűségűre kevered be ragasztóba az öntőkeret darabokat? Valami pasztaszerű állagot képzeljek el?
Muzzy 714215 2023. október 6. 12:05
Válasz erre
A revel csőrős ragasztójával is ugyan ez a helyzet, hónapokkal később jelenik meg az árnyékrepedés. Ezért fejlesztette ki a tamiya az extra thin quick setting ragasztót, és a gunze a Mr cement SP változatot. Ezek gyorsan párolognak, így hamarabb lehet tömíteni, és nem marad beszívódás a ragasztási felületen.
Én is csodálkoztam, hogy egykomponensű tömítőt használatánál nincs zsugorodás, de megnyugodtam, hogy másnak is van :)
A pillanatragasztó jó lehet, de ott vigyázni, kell, mert ha kikeményedik, csiszoláskor a környező műanyag kopik és nem a műanyag, ráadásul kemény marad utána a felölet, a műanyag meg puha :( A debonderes visszamosás segíthet egy kicsit.
Én legújabban videó alapján tamiya extra thin ragasztóban oldott öntőkeretet használok. Spórolásból ennek az olcsóbb változatát a tamiya airbush cleanerjét használom.
Több rétegben vékonyan felvive viszonylag hamar szárad, és szépen csiszolható, nem pattogzik ki mint a tamiya puty és ugyanolyan kemény mint a környező műanyag, így könnyebb karcolni is. A végén egy higabb réteget viszek fel, így az egyenetlenségek is elsimithatóak. Van amikor egy nap után csiszolható, környezetfüggő, mennyi idő alatt szárad ki. Pl a szárny-törzs csatlakozásánál lehet jól tömíteni a réseket, kiszáradás után tökéletes, résmentes felület alakítható ki.
Nálam több makett épül egyszerre, így az sem gond, ha esetleg 2-3 napig (hétig, hetekig :) )szárad, van bőven, amivel foglalkozhatok. ráadásul csak akkor makettezem, ha kedvem van, van amikor hetekig nem ülök az asztalhoz, van, hogy egész nap ott ülök
Muzzy
borisz 714214 2023. október 6. 11:25
Válasz erre
Még sok-sok éve Jobbágy Szilárd (xcraft) mondta nekem, hogy ő tömítés után akár hónapokra is félrerakja a makettet emiatt.
Én az Iskrát pihentettem is egy jó darabig, bár csak Tamiya extra thin ragasztóval ragasztottam és Surfacerrel tömítettem olyan illesztéseket, amik egyben panelvonalak is.
Johnie 714213 2023. október 6. 11:12
Válasz erre
De igen, zsugorodik a Tamiya putty. Töményen is, hígítva is. De most csak ez van itthon. Meg a Milliput.
Abban reménykedtem, hogy a Vallejo vízbázisú puttyja nem fog zsugorodni, de olvasva kervil hsz-ét akkor ez is kétséges
borisz 714209 2023. október 6. 10:01
Válasz erre
Ó de jó ezt nézni! :D

A Tamiya putty neked nem zsugorodik?
Én egy időben úgy emlékszem próbálkoztam vele, de nekem mintha zsugorodott is volna, meg pattogzott is volna.
Hígítod valamivel?
juge75 714201 2023. október 6. 06:09
Válasz erre
Kibic 714198 2023. október 5. 22:45
Válasz erre
első
első

Ha segít, ez az első rendszámmal arányos méret: 300×90mm
Johnie 714196 2023. október 5. 20:37
Válasz erre
IMG_20231004_200953
IMG_20231004_200953
IMG_20231004_201012
IMG_20231004_201012
IMG_20231005_200833
IMG_20231005_200833
IMG_20231005_200123
IMG_20231005_200123
IMG_20231005_200106
IMG_20231005_200106
IMG_20231005_195233
IMG_20231005_195233
IMG_20231005_200426
IMG_20231005_200426

Tömítés, második rész:
Miután tegnap beragasztottam a szárnyakat, egy kis súly (fogpiszkáló doboz) ráhelyezésével értem el, hogy vízszintesen álljanak meg száradásig.
Ma pedig nekiláttam az illesztési hézagok kitöltésének alul-felül. Fogpiszkálóval felvitt, betömködött Tamiya putty, 30 perc száradás, majd a felesleg ledörzsölése következett MrHobby hígítós fülpiszkálóval.
Voltak hézagok bőven (az egyik képen nyíllal jelöltem egy kimaradt részt) , ha jobban megnézem olyan szélesek mint egy panelvonal. Tehát igaz az állítás borisz, hogy ezek nem is panelvonalak, hanem lövészárkok :)
Kíváncsi leszek, holnap ha egy kicsit meghajlítgatom a szárnyakat ide-oda , kiesik-e a fugázás a résekből. Ha igen, Milliputra váltok.
búza 714195 2023. október 5. 19:56
Válasz erre
Sennás 714190 2023. október 5. 18:26
Válasz erre
Ja Ja a Paint-be millió betüfajta/méret van kiválasztod megszerkeszted .Én öntapis papírra szoktam méretben kinyomtatni után kivágni felragasztani.
Freddy 714186 2023. október 5. 11:03
Válasz erre
Microsoft Paint, keresni kell valami hasonló fontot, és még képként lehet is rajta igazítani esetleg.
Freddy 714185 2023. október 5. 11:02
Válasz erre
Köszi!
Bár nem mértem meg, de szerintem rendben van a minimanfactory lámpája, bizonyos szögekből kicsit csal, hogy a lámpabúrák nagyon kiállnak, de ez az igazi UAZ-on is így van.
búza 714182 2023. október 5. 09:51
Válasz erre
Szia! Ilyen rendszámot hogyan lehet gyártani. Nekem UC 36-88 kellene.
Johnie 714111 2023. október 3. 20:06
Válasz erre
Resizer_16963560668923
Resizer_16963560668923
Resizer_16963560593271
Resizer_16963560593271
IMG_20231003_153657
IMG_20231003_153657
IMG_20231003_153646
IMG_20231003_153646
IMG_20231003_200326
IMG_20231003_200326
IMG_20231003_200310
IMG_20231003_200310
IMG_20231003_200255
IMG_20231003_200255
IMG_20231003_200240
IMG_20231003_200240
IMG_20231003_200226
IMG_20231003_200226
IMG_20231003_200212
IMG_20231003_200212

Hígított Tamiya putty-t kentem ecsettel bőven az illesztések megmaradt réseire. Száradás után hígítós fülpiszkálóval lesimogattam a felesleget. Majd megfújtam matt fekete festékkel. Maradt még tömíteni való, de már nem sok. Újabb adag hígított Tamiya putty-t ecseteltem a már hajszálvékony résekre, de ezt már vászonnal csiszoltam meg. Azt hittem fa..za lett. Megfújtam jó híg 1500-as MrHobby Surfacerrel bőven. Jaj, hogy nézett ki mikor megszáradt! Mintha még több rés keletkezett volna! Sokkal jobban kiemelte a hibákat a Surfacer mint előtte a matt festék.
Surfacer száradása után átcsiszoltam újra 1200-as vászonnal, és csodák csodájára elsimogattam a réseket, egész tűrhető lett.
warbirds 714090 2023. október 3. 11:16
Válasz erre
Most mondd...:( Képen azért nem nézett ki ilyen sz@rul. De legalább az oldalfalakat fel lehetett használni.
borisz 714085 2023. október 3. 10:02
Válasz erre
Johnie 714070 2023. október 2. 23:44
Válasz erre
warbirds 714069 2023. október 2. 23:30
Válasz erre
warbirds 714068 2023. október 2. 23:29
Válasz erre
IMG_20230926_203659
IMG_20230926_203659

Ne is! Ha motivációra vágysz, akkor gondolj arra, hogy én egy Fly IL-10-zel hadakozom, amibe megpróbálok egy KORA gyanta "feljavítót" belepasszírozni. Egy kép a gyanta egy alkatrészéről...
tyimosenko 714067 2023. október 2. 23:23
Válasz erre
storch
storch

Ez a Storch kabin jópár munkaóra után.
Sennás 714055 2023. október 2. 19:27
Válasz erre
Screenshot_2023-10-02-19-17-09-100.jpeg
Screenshot_2023-10-02-19-17-09-100.jpeg

Nagyon király lett! Belső is kiváló.
Esetleg tűfilcel a rendszám négy sarkába 1-1pötty tudod a csavarokat imitálni.
Minimanfactory tényleg szemből nézve nem olyan mintha közel lennének azok a lámpák?
Freddy 714049 2023. október 2. 18:59
Válasz erre
UAZ_mento_16
UAZ_mento_16
UAZ_mento_17
UAZ_mento_17
UAZ_mento_18
UAZ_mento_18
UAZ_mento_19
UAZ_mento_19
UAZ_mento_2
UAZ_mento_2
UAZ_mento_13
UAZ_mento_13
UAZ_mento_14
UAZ_mento_14
UAZ_mento_15
UAZ_mento_15

Nálam ez az UAZ mentő készült. A Minimanfactory műgyantája, sajnos nem lett olyan szép, amilyenre akartam, a karosszéria és az ajtók illeszkedése nagyon rossz (jó, ez az igazira is igaz), a plexilapból ollóval kivágós ablakmegoldás meg még síküvegnél se a kedvencem. Nagyon sok külső és belső alkatrészt magam készítettem, itt nagy köszönet Farkas469 fórumtársnak, aki az ehhez szükséges fotókat a rendelkezésemre bocsátotta. Egyébként kb 15 éve rakosgatom félig összerakva, szóval sok olyan dolog van rajta, amit ma már máshogy csinálnék, meg nyilván két hónappal a rohadt drága műgyanta makett beszerzése után ez is megjelent műanyagból.
A figura is a saját faragásom.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.