<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
albatrosz | Adatlap | 717325 | 2023. december 22. 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 717304 | 2023. december 22. 07:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717303 | 2023. december 22. 04:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez a másik kakukktojás, segítsetek megfejteni. A kialakítása alapján (szárny, szárnyösszekötők, huzalok, futómű) azt mondanám, hogy egy Stieglitz. De a Stieglitz-en sehol sem láttam szögletes peremű kabint, az N-rudazat mögött még egy összekötőt és a felső szárny kivágása is másmilyen. Ezen kívül a vezérsík formája sem igazán stimmel. A kabin pereme, a vezérsík és a hátsó összekötő miatt leginkább a He-42-re hasonlít, de az jóval nagyobb és csak úszótalpas volt tudtommal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717302 | 2023. december 22. 04:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Csak az érdekesség miatt teszem ide, ez a német gép valószínűleg egy Me-108. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717300 | 2023. december 22. 04:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Na ezt a kakukktojást segítsetek megfejteni. Írtó ismerős, de nem jövök rá, mi ez. A vezérsík a Morane vadászára hasonlít, de nyilván nem az. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717299 | 2023. december 22. 04:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A háttérben látszik egy csomó Klemm 25-ös, ezek között akár még magyarok is lehetnek, bár kicsi a valószínűsége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717298 | 2023. december 22. 04:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az épület felé néző képen 4 darab Bü-181 látható, hármon látszanak a német jelzések. Feltehetően az negyedik sem magyar. Az épület felől készített képen egynek a farokrésze látszik. Ez valószínűleg látszott a másik képen is. Tehát magyar Bücker valószínűleg nincs a képeken. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717296 | 2023. december 22. 04:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Összerakosgatva a három klagenfurti képen látható gépeket, én kilenc és fél magyar gépet tudtam elkülöníteni. A tizedik gép a "fél", mert ez csak nagyon halovány sejtés, egy másik géppel egyezik a mintája. A képek egyértelműen különböző időpontokban készültek, és biztos, hogy közben mozgattak, legalábbis odatoltak újabb gépeket. Abból indultam ki, hogy a már ott lévőket nem mozgatták, legalábbis nincs egyértelmű jele. A öszvérgépet közelről mutató kép szerepel a Nagyváradi-Szabó-Winkler: "Fejezetek a magyar katonai repülés történetéből" c. köny végén. Az ottani képaláírás szerint az a kép 1945 márciusi, és a magyar légierő részére átadott gépeket mutatja. Ez magyarázat lehet az összevisszaságra. Egy másik forrás azt írja, hogy a Klagenfurti repülőtéren '45 április-májusban a magyar légierő 1. futárszázada (bármit is jelentsen ez) állomásozott. Erre bizonyára vannak jobb források, de nem néztem utána. Ugyanezen forrás szerint '45 februárig itt állomásozott a "7./Fliegergeschwader 7" és '45 márciusig a "FFS A 14". Ezt az alakulatjelzést nem tudom dekódolni. De ahhoz támpontot nyújthat, hogy milyen német alakulatok, milyen gépekkel állomásoztak még itt. www.ww2.dk/Airfields%20-%20Austria%20[1937%20Borders].pdf Felhívnám a figyelmet az ellentmondásra a könyvben szereplő dátummal. A könyvé hihetőbbnek tűnik, hisz áprilisra (Nemesmedves) már bizonyára el kellett hagyni a magyar repülőtereket. Hacsak nem iktattak be egy köztes állomáshelyet, áprilisban már Klagenfurtban kellett lenniük. De mint mondtam, az áttelepülésekre bizonyára vannak jobb források. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Faboo78 | Adatlap | 717293 | 2023. december 22. 01:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez a kép azért is érdekes, mert a magyar aradok mellett ott figyel a háttérben az egyik magyar Siebel is "3"-as számmal! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 717264 | 2023. december 21. 11:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Pedig de! :) Csak sasszem és háttér ismeret kell hozzá :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 717260 | 2023. december 21. 10:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Veszprem Jutas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 717259 | 2023. december 21. 10:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
És még egy kép ugyan ott a G.927-ről. Én ezt választottam legutóbb. https://makettinfo.hu/upload/202312/1602047_51164_G.927_Klagenfurt.jpg?rnd=998153877&randkey=893473742 https://makettinfo.hu/upload/202312/1602047_51462_1601126_38278_DSC_0132vv.jfif?rnd=1887672490 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 717253 | 2023. december 20. 22:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Maga a pálya(fű) is jó állapotban van sehol egy bomba kráter meg a házak is egész jól megúszták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717252 | 2023. december 20. 22:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A keresgélés során akadtam rá erre a hasraszállt Aradora. Tudja valaki, melyik repülőtéren készülhettek a képek? A dombok alapján valahol a Bakonyra tippelnék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 717251 | 2023. december 20. 22:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen az utóbbi kép inkább pontos színben nem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717250 | 2023. december 20. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 717249 | 2023. december 20. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kervil , Tyimosenko nálatok a piros pont leggyorsabban megmutattátok. Köszönet! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717248 | 2023. december 20. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 717247 | 2023. december 20. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tényleg! Miket észre nem veszel:) Erről van is rajz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717246 | 2023. december 20. 21:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Egyrészt elkerülte a figyelmemet, hogy az eredeti kép is ezt a vegyes Aradot mutatja, másrészt hogy azon inkább a német kereszt, ami nem odavaló. A jelzések alapján ez inkább magyar gép, amire felkerült a kereszt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717245 | 2023. december 20. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ahogy kervil is mondja, ez a klagenfurti repülőtér 1945-ben. Itt egy kép egy másik szögből, és több érdekességet is fel lehet fedezni. A sok német Si-204 közé keveredett egy magyar is. Látható egy német Arado, ami egy magyar gép oldalkormányát kapta meg az ékkel. Csodás diorámatémát nyújtanak a német Siebel és a magyar Arado közé feszített kötélen száradó gatyák. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 717244 | 2023. december 20. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717243 | 2023. december 20. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Klagenfurt, roncstemető a háború után. Több magyar gép is volt itt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 717242 | 2023. december 20. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 717176 | 2023. december 19. 15:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a segítségeteket még egyszer! Végre tudom, hogy mit építek majd egyszer a készletből :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 717116 | 2023. december 18. 18:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Planes, kedves vagy! :) Ettől függetlenül tényleg nagy talány ez a 10-es jelzésű gép! D-3-as, az fix. és valéószínűleg fronton átadott gép. Az a gond, hogy nem tudunk semmit a fotó eredetéről, ill készítésének idejéről. 2 frontszolgálati időszaka volt a magyar Stuka alakulatnak az egyik 1943 júliustól, ekkor kaptunk zömmel D-3-akat. A másik 1944 májusától ekkor meg jellemzően D-5-öket kaptak. Ezért én 43-ra tenném a készítés idejét. Ha tippelni kéne, lehet, hogy ugyanaz volt a helyzet ezekkel a szimpla számos Stukákkal, mint a fronton kapott többi új típussal. (Vagyis a Ju 88-al, meg a Bf 109-el.) Az alakulat megkapta az új gépeket, de nem volt utasítás arra, hogy milyen oldalszámmal lássa el. Aztán kapott egy 2 jegyű számot, addig, amíg meg nem jött az ukáz az új oldalszámról... Persze ez csak fikció, találgatás, nem feltétlenül kell komolyan venni :) Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 717078 | 2023. december 18. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Ja, aki harctéri századnaplókat és licensz levelezést olvasgat,úgy könnyű))). Amit eddig átnéztem anyagot ,a ZB+03 mindenhol D5. A "10" es D1 vagy D3. Üdv.! P | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 717060 | 2023. december 17. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez egy nagyon régi, és nagyon hiányos tábla. Ami a Ju 87-eket illeti valahogy így nézett ki: B.601-B.602: Ju 87B-K (B-2) B.603-B.604: Ju 87K-4 (A-2) B.605-B.306: Ju 87K-4 (A-1) B.607-B.616: Ju 87B-1 B.631: Ju 87D-5 B.632-B.644: Ju 87D-3 B.645-B.652: Ju 87D-5 B.701-B.714: Ju 87D-5 B.715 Ju 87D-3 ZB.01-ZB-06: Ju 87D-5 (a korábbi B.701-B715 gépek lettek átszámozva) Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 717051 | 2023. december 17. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyváradi-Csanádi-Winkler Magyar Repülés Története 1975 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 717029 | 2023. december 17. 12:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Valóban! Nem gondoltam volna, hogy ennyivel hosszabb a csöve a 20mm-es gépágyúnak. Ez alapján tényleg egyértelműen D3. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 717028 | 2023. december 17. 12:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A 10-es végű ez alapján nekem határozottam D3-nak néz ki. www.valka.cz/attachments/1062/Ju_87_D3-5.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 717027 | 2023. december 17. 12:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a válaszokat Podva, Elnar és Planes! Lapozgattam A nemzet szárnyai c. könyvet és a "MICA" gépre írja, hogy W+554 volt az oldalszáma. Ez akkor azt jelenti, hogy a nyilvántartásban vezették ezt a számot, de rá már nem festették? Sanyi, nem vagyok biztos benne, hogy melyik Winkler könyvre gondolsz, de amelyiket én néztem és abban is szerzőtárs Winkler László, abban az szerepel, hogy a D1 és D3 az B+617-től, 1943 decemberére a megmaradt pár repülőt leadták. A D5-re azt írja, hogy B+701-től, illetve ZB+01-től kaptak oldalszámot. Ha a ZB+03 nem D5 lenne, akkor van olyan kép, ami biztosan D5-öt ábrázol, látszik az oldalszáma, neadjisten még akár a foltozása is? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 717026 | 2023. december 17. 11:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, A D" Stukánál az első képen gyanús a szárnypuska dudor, MagyarSzárnyak képen pedig szerintem a szárnyvég elég széles ahhoz,hogy D3 nak higgyük. A Winkler könyvben a 12db ZB sorozatot D1-D3 nak írja. Üdv.! P | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 717015 | 2023. december 17. 09:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az 54-es "MICA" 47224-es Fortepan fotóján a nyitott törzsajtó mögött mintha látszana a német kereszt, de már annyira nincs fókuszban, hogy lehet, hogy csak odaképzelem. Viszont a 64 és a 65 is német festésű, gyanús, hogy az 54 is az volt. A szám határozottan fehérnek tűnik, a motordekli alja pedig sárgának vörös orrgyűrűvel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 717014 | 2023. december 17. 06:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ami a "MICA"-t illeti, én sem ismerek róla fotót, de az ilyen magas számjelzésű gépekre már nem festették fel sem az oldalszámot, sem a magyar felségjelet. A vezérsíkon megmaradt a horogkereszt, de talán az oldalkormányon volt trikolor. A ZB+03 D-5 volt. A D-3-ak "elhasználódtak", vagy visszaadtuk a németeknek még 43-ban. Ami ezeket a kis számú gépeket illeti, biztos, hogy nem volt a 10 előtt ZB. Itt egy ugyanolyan jelzésű gép a másik oldalról, amin látszik, hogy nincs hely a szám előtt. Egyszerűen csak számjelezéssel látták el. Ha tippelnem kellene talán D-5... Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 717013 | 2023. december 17. 00:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az 54-es számú Fw190F8-asnak ("Mica") lehet tudni arról, hogy volt-e W, vagy bármilyen más oldalszáma? Illetve az 54-es szám az fehér, vagy sárga lehetett? Az általam ismert képeken sajnos nem látszik a gép törzse és farka. Pedig jó lenne tudni, hogy kapott-e magyar trikolort, vagy sem, volt-e horogkereszt rajta, stb. A Ju87-eseknél a ZB+03 oldalszámú gép D3, vagy D5 lehetett? A legtöbb helyen matricához D3-nak jelölik, a Bonhardt-Sárhidai-Winkler féle könyv szerint viszont D5-nek kellene lennie. A kép és az általam ismert különbözőségek alapján én meg nem tudnám mondani, milyen. A másik Ju87-es képen D3 vagy D5 látható? Mi történt a szárnyban lévő géppuskával/gépágyúval? Ha D5, akkor mi lehet az oldalszám - ZB+10? Ismertek még értelmezhető, felismerhető képet magyar D5-ösökről? Köszönöm előre is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 716366 | 2023. december 3. 22:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 716364 | 2023. december 3. 22:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A középső kép gyári, a kép alapján inkább 43 tavasza, a másik kettő 42 vége (havas, illetve téli festés) és barkács. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 716362 | 2023. december 3. 22:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, hogy amit én ablaknak hiszek, az egy odataknyolt világosabb festékfolt? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 716361 | 2023. december 3. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen, a linkel oldalon vannak csapott végű kabintetők, de egyiken sem látok keskeny ablakot hátul (ahogy a renderelt képen sem). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 716359 | 2023. december 3. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Így látszódik egymás mellett a kettő. Nekem nem tűnik úgy hoyg a hátsó részen alacsony ablak volna, szerintem az csak fénytörés | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vadász | Adatlap | 716357 | 2023. december 3. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
fém szárny, fa törzs, kiegyenlítő súlyok a szárny végén. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 716356 | 2023. december 3. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az általam linkelt oldalon pont az ilyen tábori barkács változatok vannak, mint ami a renderen | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 716355 | 2023. december 3. 21:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Korábban már írtam, 42 október, november környéke. Gyárilag már másmilyen volt a kabintető hátsó része | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 716354 | 2023. december 3. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
'42 végére, vagy elejére gondolsz? A renderelt képen látható csapott végre, vagy az alacsony ablak házi barkács? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 716353 | 2023. december 3. 21:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
mit értesz fémes kivitelben? A szárnykonzolt, vagy a törzshátsórészt? Utóbbi biztos nem nyerő, azon nem volt ott a két külső megerősítés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 716352 | 2023. december 3. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez volt 42 telén a házibarkács, innen vették az ötletet és ültették át sorozatgyártásba. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vadász | Adatlap | 716351 | 2023. december 3. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Zavod 18 1942-es gyártás: A Zavod 18 folytatta a sorozatgyártást az új típusú, fémes kivitelben, könnyen megkülönböztethető szárnyakkal, mivel a szárnyvégeken megtartották a kiegyensúlyozó súlyokat. Megőrizték a jellegzetes terepszínt, a farkán fekete amőbákkal és fehér körvonalú vörös csillagokkal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 716350 | 2023. december 3. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Rengeteg fényképet és rajzot átnéztem a Sturmovikról, de pont ilyen kabint nem találtam. Leginkább a csatolt képen láthatóra hasonlít nekem - ami szégyen, mert ez egy játékból merevített kép. Nem tudom, mennyire valós ábrázolás ez. Az általános, csapott végú kabintetőktől szerintem eltér, mert az utolsó oldalablakok csak vékony sávok - legalábbis szerintem. A neten fellelhető összes rajzon és képen viszont magasak ezek az ablakok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 716349 | 2023. december 3. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez egy korai gyártású gép, mindkét képen jól látszik a bal szárny végénél a csűrő külső ellensúlya, (a belépő él elé vezették ki) ez csak a korai gépeken volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Tanácsot szeretnék kérni a következő diorámám témája ügyében. Valahol Ukrajnában, 1942 környékén egy honvédségi magyar Fi-156 Storch futárgépet szeretnék bemutatni. Az eddigi kutatásaim szerint a légierőnk ebben az időben 17 db C-2, illetve a későbbiekben további 36 db D-1 változatot üzemeltetett. Sajnos csak a C-1 változat makettje áll rendelkezésemre. Azt a megtalált fotókon egyértelműen látom, hogy mindegyik ábrázolt futárgép pilótafülkéjének hátulján ott van a géppuska vagy legalább is annak kiépített helye a plexi burkolaton. Ez pedig egyértelműen a C-2 változatra utal. Megvásárolni a C-3 változatot lehetséges még, de erről nem tudom, hogy miben különbözik a D-2 általunk használt változattól.
Kérem véleményüket, hogy felhasználhatom a D-3 változatot vagy esetleg a D-1 ( géppuska állás nélküli ) változatot is bemutathatom mint honvédségi futárgép. Eddig nem találtam a C-1 változatról magyar felségjelűt, talán ezt nem is használtuk ebben az időben?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszukat! Keresztes Béla Pécs