<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
slowmotion | Adatlap | 718297 | 2024. január 7. 21:44 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 718296 | 2024. január 7. 21:27 | ![]() | |
Pfff brutál. Nem szerettem volna ott ülni. | |||||
Mekett | Adatlap | 718295 | 2024. január 7. 21:02 | ![]() | |
Kívülről így fest a sérülés. | |||||
Mekett | Adatlap | 718294 | 2024. január 7. 21:01 | ![]() | |
Nyilván nem, de itt azon volt a hangsúly, hogy milyen szerteágazó és külön-külön is végzetes sérülések keletkeztek mindkét esetben ugyanabban a szekcióban. Persze, a kettő közül az egyikben a járművek elszabadulása már magában is végzetes súlyponteltolódást okozott volna. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718293 | 2024. január 7. 20:56 | ![]() | |
Egyetlen repülőgép se viseli el, hogy több tíztonnás terhek szabaduljanak el benne. Ahogy a karbantartási hiányosságokat se viselik el... | |||||
Sennás | Adatlap | 718288 | 2024. január 7. 20:02 | ![]() | |
m.hvg.hu/vilag/20240106_Leszakadt_egy_utasszallito_gep_torzsenek_egy_resze_kenytelen_volt_leszallni Ez egynapos hír! Megint le van tiltva a típus. | |||||
Mekett | Adatlap | 718285 | 2024. január 7. 19:57 | ![]() | |
Ez a régi eset is mutatja, hogy mennyire kritikus a 747 farokrészének sérülése. Akárcsak a pár évvel ezelőtt Kandaharnál lezuhant szállítógépnél. Akkor a raktérben rosszul rögzített járművek szakították át a nyomástartó falat, és rongálták meg a vezérsík állítómechanikáját és hidraulikus rendszereket. Persze ez nem feltétlenül konstrukciós hiba, de mutatja, hogy ott könnyen szenvedhetnek végzetes sérülést a gépek. És ez bizonyára nem csak erre a típusra vonatkozik. | |||||
rod666 | Adatlap | 718191 | 2024. január 6. 16:14 | ![]() | |
Talán idefér, még ha nem is ma történt: telex.hu/eszkombajn/2024/01/06/japan-airlines-123-as-jarat-minden-idok-legsulyosabb-repulogep-katasztrofaja-1985-bol | |||||
Zoli | Adatlap | 718158 | 2024. január 6. 11:02 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 717902 | 2024. január 2. 20:41 | ![]() | |
Jó, persze vannak kivételek, de általában így működk. | |||||
Norm | Adatlap | 717896 | 2024. január 2. 19:49 | ![]() | |
Azért van kivétel! Ismerek olyan angol tervezésű gépet, ahol felszállás közben egy bizonyos sebességig (80 kts) tillerrel, azaz kormánykerékkel kell vezetni a gépet. Az adott sebesség elérésénél viszont váltani kell oldalkormány pedálra. Nem egyszerűsíti meg a repülést ez a módszer :D | |||||
búza | Adatlap | 717894 | 2024. január 2. 19:22 | ![]() | |
Nem voltam teljesen pontos, köszönöm a javítást! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 717869 | 2024. január 2. 13:47 | ![]() | |
Szia. Nem teljesen. Fel- és leszállás során minden gépen az oldalkormány pedállal kormányozzák a gépet, még akkor is, ha az orrfutót is vezérlik. Olyankor csak kis eltéréseket enged meg a rendszer. A kis kormánykerekes megoldás csak a kis sebességű, de nagy szögű orrfutó vezérlést végzi. Ha jól emlékszem az An-26 esetében a guruláshoz használt kiskerekes vezérlés 45 fokot, a fel- és leszálláshoz használt pedál csak 10 fokos orrfutó kitérítést engedett. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 717867 | 2024. január 2. 13:39 | ![]() | |
A másik gép 6 fős személyzetéből viszont úgy tűnik csak a kapitány élte túl... :( | |||||
Mekett | Adatlap | 717858 | 2024. január 2. 13:00 | ![]() | |
A légitársaság szerint mind a 379 utast sikerült kimenekíteni: telex.hu/kulfold/2024/01/02/japan-tokio-repter-repulo-utkozes-tuz | |||||
pmheros | Adatlap | 717856 | 2024. január 2. 12:42 | ![]() | |
búza | Adatlap | 715059 | 2023. november 3. 17:21 | ![]() | |
avherald.com/h Annyit hozzátennék, hogy az A-320 család esetében is kormánykerékkel kormányoznak földön. | |||||
Sennás | Adatlap | 715051 | 2023. november 3. 12:18 | ![]() | |
Rendben köszönöm. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 715049 | 2023. november 3. 11:42 | ![]() | |
A földön nem kormányoz automatika, a pilóta tartja az irányt pedállal, oldalkormánnyal és fékkel. Viszont van egy csomó rásegítő rendszer, pl. csúszásgátló, ABS stb. Amúgy pipaszár futónak látszik, de anyagát és a komplett rendszert tekintve igen erős, gyakorlatilag egyetlen futónak is több száz tonnányi becsapódást kell kibírnia. Persze ha nem tervezett irányú erőhatás lép fel az más. | |||||
Sennás | Adatlap | 715045 | 2023. november 3. 10:54 | ![]() | |
Ez mind rendben van de következő pillanatban hogy kitör balra után vissza egyenesbe (azt ilyenkor autómata kormányozza vissza vagy a pilóták?) azért biztos kapott terhelést az a két kis pipaszár futómű. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 715044 | 2023. november 3. 10:10 | ![]() | |
Azért a nagygépek úgy vannak kitalálva, hogy egy defekt ne okozhasson nagy problémát. A futómű is jóval bonyolultabb, mint egy kamion esetében és nem kb 5 méteres sávod van, hanem mondjuk 50 méteres. Ha minden igaz itt a defekt nem ok, hanem eredmény volt... | |||||
Sennás | Adatlap | 715019 | 2023. november 2. 15:24 | ![]() | |
Csak majdnem. Hűűű hál az égnek nem lett katasztrófa. Kamionnal elég egy durdefektet megfogni nem egy ilyen böszme géppel. youtu.be/l0L4h6pHEDk | |||||
piratvitorla | Adatlap | 713482 | 2023. szeptember 18. 09:56 | ![]() | |
Fedélzeti transzponder válaszjeladó, illetve a repülési adatrögzítő jeladója is biztosan volt. De az elsőről az utolsó jel rögzítési helye nem feltétlenül pontos eredményt ad, a második pedig ha vízbe esik nehezebben észlelhető... | |||||
atika | Adatlap | 713481 | 2023. szeptember 18. 09:30 | ![]() | |
Jobbulást a pilótának. Azért, a cikkben szereplő kérdés jogos valahol; nincs jeladó, "nyomkövető" egy hazai gyakorló repülésen? index.hu/kulfold/2023/09/18/f-35-lightning-vadaszbombazo-egyesult-allamok-hadsereg-katapultalas/ | |||||
Sennás | Adatlap | 713473 | 2023. szeptember 17. 17:32 | ![]() | |
"Jamrik Péter tudomása szerint ebből a közel 40 éves MD 500E típusú helikopterből a lezuhanton kívül már csak egy üzemel a rendészetnél. A baleset vízimentési gyakorlat során történt." Ezt írják a Balcsiba csobbanó helliről. | |||||
borisz | Adatlap | 713455 | 2023. szeptember 16. 22:22 | ![]() | |
A minap Cognac (vagy hogy írják) felett meg két Rafale akadt össze a levegőben, de itt megúszták személyi sérülés nélkül, ha jól értem. Csak nehogy jöjjön valami íróasztalhuszár, aki betiltatja a repülőnapokat. | |||||
Sennás | Adatlap | 713454 | 2023. szeptember 16. 22:02 | ![]() | |
Madarat fogott, vagy egy sima hajtómű leállás? Nagyon sajnálatos. Szegény gyerkőc. | |||||
halaci | Adatlap | 713453 | 2023. szeptember 16. 21:57 | ![]() | |
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy mostani. A pilóta katapultált (róla nincs hír, valószínűleg túlélte), viszont reptér vége mellett futó úton lévő autóban szörnyethalt egy ötéves kislány. (Nem ott parkoltak, a kerítésen kívül volt.) theaviationist.com/2023/09/16/frecce-tricolori-jet-crashes/ | |||||
Sennás | Adatlap | 713451 | 2023. szeptember 16. 21:44 | ![]() | |
vackor | Adatlap | 713332 | 2023. szeptember 13. 18:24 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő választ ! Gondolom, Börgöndön nem ez volt az első repülőnap, ha jól tudom, már a '30-as - '40-es években is repülőtér volt. Nyilván csak a gondolatainkat oszthatjuk meg itt magunk között, a vizsgálat lezártáig, nyilvánosságrahozataláig. | |||||
magyaralba | Adatlap | 713315 | 2023. szeptember 13. 07:26 | ![]() | |
Valahogy ez nem ment a németeknek mert 2006-ban Lechfeldben mikor kint voltunk ott sem repültek a 29-el. Kérdeztünk a németeket hogy mi az oka mert mindenki őket várta... hát a demo pilótájukat letiltották mert többször veszélyesen repült. Az akkor még nagyon új Eurofightert pedig nem engedték alacsonyra kb 500m-en repült de valami nagyon gagyi dolgot... erősen lekorlátozták őt is... | |||||
Weizi | Adatlap | 713308 | 2023. szeptember 13. 00:50 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 713304 | 2023. szeptember 12. 22:47 | ![]() | |
vackor! Jól megszervezett nagy nemezetközi repülőnapokon a résztvevők előre leadják a repülési programjukat amely tartalmazza hogy mennyi időt vesz igénybe felszállástól leszállásig. Ez az alap, ez alapján készítik a szervezők a beosztást ki mikor repül. Le kell adni a pilótáknak a programot is, általában van egy jó idős és egy rossz idő repülő program. Azt átnézi a szervező bizottság és bizony előfordulhat egyes elemeket kivetetnek mert nem ítélik meg biztonságosnak. Vannak bizonyos szabályok amik mindenkire kötelezőek, legkisebb magasság, reptértől való kirepülés távolsága, várakozási légtér, és vész esetén a kijelölt katapultálási zóna. Ezek mellé a speciális helyi szabályokat is megkapják a pilóták jó előre. Gyakorlás napján a szervezők megnézik a programot, a pilóták berepülik a repteret stb. A helyszínen minden reggel van meteorológiai eligazítás, safety briefing ahol mégegyszer beléjük sulykolják a szabályokat. Itt akár kérdezni si lehet ha valami nem tiszta... és még egyszer tájokztatják a résztvevőket hogy ki mikor repül, de olyan részletességgel hogy az meg van határozva kinek milyen idő intervallumban kell bejelentkezni, inditást kérni stb... Ami Még nagyon fontos hogy azok akik a toronyban vannak, szervezők, repülés biztonsági szakemberek bármikor a bemutató során utasíthatják a pilótát hogy szakítsa meg a bemutatót és szálljon le azonnal, ha úgy ítélik meg hogy veszélyesen repül, vagy megszegi a biztonsági szabályokat. De ismétlem, hogy ezek a nagy nemzetközi repülőnapok bevett gyakorlatai. (lehet egy két dolgot ki hagytam) de nagyjából így zajlik a történet. Az ilyen kis helyi szervezésű repnapok gyakorlatát nem ismerem ilyenekre nem jártunk, ha ment gép akkor az otthonról szállt fel és oda is érkezett vissza... de valamivel szabadabb volt ahogy hallottuk. Remélem kérdésedre kaptál választ. | |||||
PETI | Adatlap | 713301 | 2023. szeptember 12. 21:20 | ![]() | |
Csak annyit tennék hozzá, hogy a radomi repülőnapon pár hete az angol Typhoon gyakorlatilag a város felett műrepült, mert oda jöttek ki a fordulók végei... Mi már a kocsinkhoz mentünk, ami egy udvarban parkolt és onnan néztük. Ehhez képest a vasárnapi eset térgeometriája semmi. | |||||
Sherman | Adatlap | 713273 | 2023. szeptember 12. 14:51 | ![]() | |
Teljesen egyetértek Gabusch-al ezeket a gépeket már nem szabadna engedni repülni. Ha jól mondták a hírekben 1951-ben gyártották és 2021-ben vásárolták meg. A terület lezárásról pedig igazán kár vitázni. Egy rep-gép a magasság sebesség függvényében akár két faluval odébb is becsapódhatott volna. Ez egy nagyon szerencsétlen eset volt, de ha ezt egy műszaki hiba okozta (és előbb következik be) akár a reptéren nézelődők csoportjába is csapódhatott volna. | |||||
p-51 | Adatlap | 713272 | 2023. szeptember 12. 14:31 | ![]() | |
Sajnos ez is igaz! Tehat van megoldanivaló szabályozás. | |||||
p-51 | Adatlap | 713271 | 2023. szeptember 12. 14:30 | ![]() | |
Block50 | Adatlap | 713269 | 2023. szeptember 12. 14:21 | ![]() | |
Már voltam egy pár repülőnapon és a leszállópálya tengelye körüli spotterkedés a legnagyobb élmények egyike. Kecskeméten a nyugati irányból történő leszálló a mai napig a legjobb repülős élményem a hatalmas réttel és az ott kialakult dzsemborival. (az elmúlt 10-15 évben változott a környék, veszített ebből a varázsából). Persze tart az ember egy bizonyos oldaltávolságot, de azért közel vannak így is. Ez minden esetben egy kockázat, akárcsak maga a repülőnap. Ha baleset van akkor a kerítés egyéb részei és a parkolók környékei szerintem a veszélyesebbek mert sok manővert pont ezeken a részeken hajtanak végre. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 713268 | 2023. szeptember 12. 14:19 | ![]() | |
1. Ha nem az ő területe semmi joga madzagot, biztonsági őrt stb odarakni. 2. Ismerve az embereket sokan csak azért is olyan helyre mennek ahol tiltják... | |||||
sajti | Adatlap | 713267 | 2023. szeptember 12. 14:13 | ![]() | |
Nézd, én nem rendőr vagy a repülő egyesület tagja vagyok, tehát nem védeni akartam a szervezőket csupán egy tényt közöltem! A véleményem nekem is az, hogy ott nem lett volna szabad senkinek sem tartózkodni és ez erősen felveti a szervezők felé a felelősség kérdését, amit természetesen vizsgálnak is. | |||||
p-51 | Adatlap | 713266 | 2023. szeptember 12. 14:02 | ![]() | |
Tehát a szervezők gondoskodhattak volna a területről, hogy ne parkoljanak oda. Pl madzag,bizronsági őr, tábla. Ha a gyalogost elütik, de nem zebrán, akkor is az autós a hibás, és ez így helyes. Ne haljanak meg (égjenek meg) emberek azért, mert rosszkor voltak rossz helyen. | |||||
sajti | Adatlap | 713265 | 2023. szeptember 12. 13:57 | ![]() | |
Üdv! Én kint voltam a baleset utáni napon a helyszínen. Sok mindent hallottam, láttam a szakemberektől, akik a helyszínelést végezték. Az itteni beszélgetéshez hozzá tenném, ahol a balesetet szenvedett jármű állt az már nem a reptér területe, tehát elvileg bárki megállhatott volna ott. Más kérdés, hogy a leszálló pálya tengelyében nézelődni egy repülőnapon nem a legbiztonságosabb dolgok közé tartozik, szerintem. | |||||
vackor | Adatlap | 713262 | 2023. szeptember 12. 11:58 | ![]() | |
Tragédiák sajnos bármikor bekövetkezhetnek, akár technikai, akár személyi hibákból, okokból. Én arra lennék "kíváncsi", hogy mekkora a bemutató-pilóták és gépeik "szabadságfoka", azaz előre meghatározott-e a repülés teljes időtartama mind magasság, mind bemutatott figura (orsó, palástorsó, stb) tekintetében. Van-e lehetőségük a pilótáknak ilyen bemutatókon, hogy előre nem egyeztetett (engedélyezett ?) manővert hajtsanak végre ? Természetesen más egy kötelékbemutató, ott nyilván minden másodperc koreográfiája rögzített és begyakorolt ... bár volt korábban kötelék-baleset is. Az nekem is feltűnt az első videó alapján, hogy a becsapódás helyszíne nem kimondottan autók parkolására volt kijelölve. | |||||
p-51 | Adatlap | 713248 | 2023. szeptember 12. 06:10 | ![]() | |
Nagyon egyetértek. | |||||
p-51 | Adatlap | 713247 | 2023. szeptember 12. 06:09 | ![]() | |
Szerintem a szervezők dolga az is, hogy ne tudjon oda parkolni senki, ha az ebből a szempontból veszélyes terület. Meg olyan szabályok, hogy ne tudjon ráesni, aki repül. Ez nagy repnapokon meg van szervezve, mert a 80as években katasztrófák tanítottak meg őket erre. Első a biztonság. Jóval fontosabb az élet mindennél. | |||||
Sennás | Adatlap | 713236 | 2023. szeptember 11. 20:01 | ![]() | |
R.I.P. R.I.P. Azt nem lehet lebeszélni előre Urak! 100méteren csak áthúzás! 300méter felét meg lehet flikfakkolni, orsózni ,akármi. Legyen hova "menekűlni":( | |||||
PETI | Adatlap | 713235 | 2023. szeptember 11. 19:52 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 713230 | 2023. szeptember 11. 18:28 | ![]() | |
Fenntartom azt a véleményem, hogy ezeket a muzeális gépeket nem lenne szabad engedni repülni. Teljesen függetlenül attól, hogy ez a legutóbbi sajnálatos eset műszaki- vagy pilótahiba volt, mind az emberekért, mind a gépért kár. Van olyan múzeum, ahol I.VH környéki gépek repülőképes másolatai vannak. Most ami így hirtelen eszembe jut, az Sopwith Camel, Fokker DR I, Caproni bombázó, Wright Flyer. Néha repkednek is velük, ha jól tudom (amúgy meg 5€-ért meg lehet őket nézni). Ez egy másik kategória, ha valaki elég bátor, ám repüljön velük, de eredeti gépekkel, amikből amúgy sincs sok, azért nem kellene kísérteni a sorsot. | |||||
Sennás | Adatlap | 713229 | 2023. szeptember 11. 14:30 | ![]() | |
Amúgy nem lehet az a pár kocsi "tiltott" helyen parkolt? Az még a reptér része/vége nem? | |||||
pmheros | Adatlap | 713219 | 2023. szeptember 11. 10:39 | ![]() | |
Egy videó ami a becsapódás mellől készült: streamable.com/1ywjl1 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Mondjuk azt nem értem, hogy nálunk szerintem 18 alatt nem engednek vészkijárat mellett ülni, vagy ez csak régebben volt így?