<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
medor | Adatlap | 717294 | 2023. december 22. 01:33 | ||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717290 | 2023. december 21. 21:31 | ||||||||||||||||||||||
Akkor kezdődjön a folyamatos, véget nem érő tömítés, csiszi-miszi, alapozás, csiszi-miszi, újra tömítés, csiszi-miszi... Az elcsiszolt szegecseket Z63 féle szegecselővel javítom, nagyon jó kis eszköz, szabad kézzel is egész kellemesen használható. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717268 | 2023. december 21. 13:05 | ||||||||||||||||||||||
Hat igen, éppcsak a kilógó vége. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 717261 | 2023. december 21. 11:00 | ||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717255 | 2023. december 20. 22:37 | ||||||||||||||||||||||
Hello! Egy ilyen fotóval tudok szolgálni a fúvókáról az 'archívumomból'. (Mondjuk semmi nem fog látszani belőle a burkolat alatt...) | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717254 | 2023. december 20. 22:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Köszi a pontosítást!Annyira lekötött az olvasása, hogy észre sem vettem az ékezetek hiányát. :D A fotókat jobban szemügyre véve a belső nem is ajtó, hanem egy leszedhető burkolat. (Ha jól látom.) | |||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 717237 | 2023. december 20. 20:24 | ||||||||||||||||||||||
Szívesen... elnézést a sok elgépelésért de a benti gépen az autokorrekt nagyon "okos" és nincs ékezet... vagyis lenne de nem lehet magyarra átállítani... megy a nyihogás érte... | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717223 | 2023. december 20. 14:50 | ||||||||||||||||||||||
Köszi. Teljesen érthető így laikus számára is. Mostanában kezdtem a hajtóműkilépő (a belső gyűrűnek) színeit nézegetni, nem igazán láttam megégett színeket eddig. | |||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 717220 | 2023. december 20. 13:49 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Egy kis pontositas... nem a vedelem miatt van megegy ajto hanem mert az A-10 hajtomuve mar egy korai ketaramu gazturbinas hajtomu es ami a Belso ajto lenne az igazabol a kulso levego aramot valasztja el a az un. Core-tol. Mivel valojaban a Core az iagzi hajtomu, ahol a thermo dinamikai folyamatok zajlanak igy a core-ra vannak felepitve segedberendezesek. Ezek a csoveket, berendezeseket takarja a "belso" ajto hogy a levego aramlas lehetoleg minel stabilabb legyen, ne kelletkezzenek felesleges legorvenyek mert azok elegge negativan hatnak a teljesitmenyre. Az sokkal modernebb ketaramu hajtomuveknel mar nagyobb az elso fokozat vagy Fan atmeroje is ami nagyobb teljesitmenyt, toloerot tesz lehetove. Itt az A-10 eseteben egy win-win szituacio jott letre mert a kulso levego aram a core-bol kiaramlo forro gazokakkal keveredve hamar lehuti a gazhot, csokkentve a rg hokepet illetve a core kore egy "jotekony" hidegebb levego burkot kepez ami szinten jotekonyan hat a rg hajtomu gondolak hokepere... Persze ez ennel sokkal bonyolultabb a dolog de probaltam nem szakmai emberek szamara is emeszthetoen leirni... mellekeltem nehany kepet ahol jobban latszik par dolog amirol irtam... | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717197 | 2023. december 20. 01:35 | ||||||||||||||||||||||
Na erre kíváncsi vagyok, mármint a teljes külsőre, hogy illeszkedik, panelvonalak, aknák stb. | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717196 | 2023. december 20. 01:23 | ||||||||||||||||||||||
Mert dupla burkolata van,gondolom a védelem miatt. A belseje nem lett kidolgozva a maketteden,hiába 1:48-as. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717194 | 2023. december 20. 00:01 | ||||||||||||||||||||||
Folytattam az építést a hajtóművekkel. Különálló szerelőajtókat kapunk, meg lehetne építeni nyitottan, de oly puritán és pontatlan a hajtóműbelső ,hogy zárt ajtókat kap. Közben segítségem is akadt...egy kis smirglinyelvű kíváncsiskodó... | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717191 | 2023. december 19. 22:08 | ||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717158 | 2023. december 19. 11:19 | ||||||||||||||||||||||
Az 'egy igaz' méretarány az a 32 - ezt azóta tudom, hogy egy makettkiállításon életemben először láttam 32-es repülőket :) Letaglózó élmény volt, ezek már valóban mutatják a részleteket anélkül is, hogy az embernek nagyítóval kellene szemlélni őket, és már majdnem olyan érzést keltenek, mintha az ember a valódi gépeket nézegetné. Rögtön tudtam, hogy ebben a méretarányban szeretnék építeni én is, viszont ez azóta sem történt meg, maradtam kompromisszumos megoldásként 48-ban. 72-ben a gyerekkori kezdetek óta nem építettem, és nem is szeretnék, számomra az élvezhetetlenül kicsi, max fotón kinagyítva mutat, a valóságban a polcon az én szememnek az nagyon nem az igazi. A 32-t azért nem kezdtem el végül mégsem, mert így is nagyon tökölősen építek, ha egy évben két makettel elkészülök, már boldog vagyok, ráadásul a 32-esek elhelyezése nekem is gondot jelentene, a vitrinembe azok már (sajnos) túl nagyok lennének. És akkor az árukról még nem is beszéltem, bár az előző két ellenérv hangsúlyosabb. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717154 | 2023. december 19. 10:11 | ||||||||||||||||||||||
Neked is igazad van, főleg a szemromlás tekintetében. 72-ben építve nálam többször előkerül a nagyító mint 48-ban. Nem beszélve arról, hogy a házilagos feljavítások híveként 72-ben már neki sem állok annak ami 48-ban ha pici is, de még megoldható. Ezért is szeretek 48-ban építeni, könnyebb számomra festeni is. Viszont medor tudja, hogy a hidegháborús sugárhajtású gépek a fő kedvenceim, zömében ilyeneket építek. Ha a második világháború légcsavaros vadászait építeném (Messer, Fóka, Spit), akkor ezek még 48-ban is elfogadható méretűek lennének. Nem nagyobbak a 72-es hidegháborús sugarasoknál, nem lenne még helyhiányom, nem is kellene kisebbre váltáson gondolkodnom. Teszek fel pár képet egy 48-as Messer társaságában... Van egy 72-es Eduard Focke Wulf 190 profipack kiadásom (bocs, nem nekem, hanem a nagyobbik fiamnak) hát olyan pici, nem mertünk még nekilátni. Én a szemem miatt, ő meg még gyakorló. Viszont pont ez a makett nem azt érdemli, hogy gyakorolgassunk rajta. | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 717147 | 2023. december 19. 06:42 | ||||||||||||||||||||||
Na ez már jobban illik a környezethez. Kicsit intenzív még, de jobb. :) | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 717146 | 2023. december 19. 06:14 | ||||||||||||||||||||||
Igen, a fröcccsöntés fejlődött, de a szemem az romlott. Megvettem az Eduard új Gustav Messzer-jeit (G2-G4) 1/72-ben és néhány maratott alkatrész, ami az összeállításiban olyan remekül látszik, a valóságban kisebb a hangya talpánál... Ami vagy elrepül a hipertérbe, vagy egyszerűen csak egy "megazanyád" búcsúbeszéddel kihagyom a francba. :D Úgyhogy az én koromban már pénzkidobás 1/72-ben Profipack-ot venni... | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 717145 | 2023. december 19. 04:59 | ||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717142 | 2023. december 18. 23:29 | ||||||||||||||||||||||
Akkorát fejlődött a fröccsöntés két-három évtized alatt, hogy ma egy 1:72-es makett sokkal részletesebb mint anno egy 1:48-as volt.Persze ez utóbbiak is fejlődtek de ha helyhiányod van, akkor jobban jársz az 'egy igaz' méretaránnyal. 😀 | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 717128 | 2023. december 18. 20:55 | ||||||||||||||||||||||
Ez a szürke nem illik a homokhoz. Szerintem fesd vissza és valami homokszínnel porozd át finomabban. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 717106 | 2023. december 18. 16:09 | ||||||||||||||||||||||
Lényegesen jobb ez a készlet. A kerekeket szürkével átfújtam. Még dolgozom rajta, mert "túl jó" lett. | |||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 717105 | 2023. december 18. 16:05 | ||||||||||||||||||||||
Jaja, elég nagy. LÁttam a csereberén egy matrica nélküli 1:48-as A-10-est hirdetve, gondoltam megveszem, és azon fogok mindent is gyakorolni. Csak aztán szembejött velem egy akciós F-15-ös, és a wiki szerint a szárnyfelület 608 vs 506 négyzetláb az Eagle javára (meg annak a háta is szép széles, lapos), úgyhogy gondoltam inkább az legyen. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717104 | 2023. december 18. 15:49 | ||||||||||||||||||||||
Hát gondban leszek vele, de leginkább az elkövetkező 48-asokkal. Rá kellene állni inkább a 72-esekre. De annyi mindent szeretnék még 48-ban megépíteni... | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 717101 | 2023. december 18. 15:27 | ||||||||||||||||||||||
Tetszik, a másik készlethez képest ez sokkal jobban kidolgozottnak tűnik. A festés jól megy az alaphoz. A kerekeket szürkével szárazecsetelted vagy az én szemem csal? | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717100 | 2023. december 18. 15:27 | ||||||||||||||||||||||
Igazad volt. Bár panelvonal eltolódás csak minimális mértékben jelent meg a két törzsfél összeragasztásakor, a szegecseket , főleg a hasi részen kénytelen az ember elcsiszolni szintbehozáskor. Tényleg muszáj megtenni, más út nem létezik. Három napot vártam a törzsfelek összeragasztása után, hogy már ne dolgozzon tovább az Extra Thin ragacs. Most a tömítés következik, én ezt úgy szoktam, hogy nagyon hígított Tamiya Putty-t viszek fel ecsettel, megszárad, beivódik, zsugorodik, majd rá egy újabb réteget viszek fel megpúpozva az előzőt. Brutál méretű lesz ez az A10 | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 717096 | 2023. december 18. 14:23 | ||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717075 | 2023. december 18. 02:13 | ||||||||||||||||||||||
Nagyon jó lesz! Én mindig tartottam tőle ,hogy ragasztáskor beopálosodik a kabintető, de nálad nyomát sem látni. | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717073 | 2023. december 18. 00:49 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Így sikerült megoldani amit írtam. Oldal elemek és a hidraulikus emelők. Nyersen,még festetlenül. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717066 | 2023. december 17. 22:44 | ||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717065 | 2023. december 17. 22:43 | ||||||||||||||||||||||
Remek! Próbálom behatárolni az épített forgószárnyas megjelenített évjáratát: kb. a 80-as évek közepére lövöm be. A saját építésem (jóval későbbi- 2019-es) hajózóinak alkoholmentes dobozos sört képzeltem a kezükbe, ez ugyebár a 80-as években kivitelezhetetlen. De úgy látom, nagy bögrékkel is megoldható. Gratulálok 😀 | |||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 717064 | 2023. december 17. 21:46 | ||||||||||||||||||||||
Így e lemenő nap fényében jól néz ki, de légyszi fotózd már le nappal is! ;) | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717062 | 2023. december 17. 21:33 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon jó lett! (Johnie-nak a 'licenc díjat' majd utald át!) ;) | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 717057 | 2023. december 17. 19:22 | ||||||||||||||||||||||
Befejezettnek nyílvánítom a Szent Tehenet (by Mekett). Hosszú építés volt, de nem volt küzdelmes. Talán azért, mert elnézőbb voltam a hibákkal szemben. :) Johnnie kollégától ismét elloptam az ötletét; kénytelen voltam, mert nagyon tetszett! :) | |||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 716993 | 2023. december 16. 14:06 | ||||||||||||||||||||||
Mint a púpos gyerek a prés alatt! | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 716976 | 2023. december 16. 11:49 | ||||||||||||||||||||||
Szia, Na ugye, hogy na ugye! Szépen összekalapáltad, igazából a beömlőn kívül nem is aggódtam az illesztések végett. A törzsvég alján még van reszelni való, de semmi komoly, ez már a célegyenes. További sok sikert! z | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 716953 | 2023. december 15. 17:44 | ||||||||||||||||||||||
Na, berúgtam a turbót, ami az építést illeti. A kabinmatricákat levakartam a műszerfalat kivéve és alkottam valami jobbat. Maradék Mig-21 oldalsó paneleket aprítottam össze és elvékonyítva beragasztottam pár hasonló műszercsoportot. Az eredetihez nincs sok köze, de így nem kell a kabint opálosítani. Még festeni kell, meg kiemelni a részleteket, de így már jobban tetszik. Felkerültek a szárnyak és a vezérsíkok is. Kis reszelgetéssel meg lehetett oldani az illesztési problémákat. A maradékot meg húzott szállal tömítettem, az oldószeres ragaccsal szépen beolvadt a résekbe. A farokrész megint problémás kicsit, de megoldható. Most már talán megmenekül a kárhozattól...😁 | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 716926 | 2023. december 15. 10:50 | ||||||||||||||||||||||
Basszus tényleg... Ez is az ő hibájuk! :DDD | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 716925 | 2023. december 15. 10:39 | ||||||||||||||||||||||
Szia, Ez a makett tényleg nehéz eset. Én az S verzión gondolkodok, vettem hozzá mindenféle maratást, gyantát stb, de ezek alapján talán hozzá se kezdek. Kellene egy kifejezetten ehhez gyártott beömlő/futóakna/kabin szett. Talán érdemes várni a Clear Prop! készletére. A rajzzal szerintem nincs gond, fejjel lefelé tartod az öntőkeretet, fordítsd meg! Amúgy sok sikert hozzá! z | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 716924 | 2023. december 15. 10:23 | ||||||||||||||||||||||
De, ezek fel vannak már ragasztva, ráadásul lágyítóval... De levakarom és csinálok valami normálisabb dolgot, mert ez nagyon dühít. Most nézem, hogy még az öntőkeretek képét sem sikerült normálisan lerajzolni, minden tükrözve van minden irányba... | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 716920 | 2023. december 15. 07:55 | ||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, a matricák nincsenek felragasztva, még rajta vannak a hordozó papíron, csak a próba miatt vannak odatéve (és körbevágva). | |||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 716919 | 2023. december 15. 07:46 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Az alsó osztóelemet ügyesen bedolgoztad. Az oldalsó matricákat fel tudod még áztatni? Lehet koppra előre kellene tolni a szemben lévő műszerfal oldalsó éleiig. A szárnynál neked a hátfal biztos nem lesz igazi akadály. Jól haladsz! Hajrá! Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 716916 | 2023. december 14. 23:13 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Van pár Edu réz alkatrész a kabintetőhöz is. A füstölést 'clear smoke'-al csináltam. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 716915 | 2023. december 14. 23:12 | ||||||||||||||||||||||
Hát ez tényleg siralmas makett. De ettől függetlenül, a beömlő belső része a gyurmás javítással már most sokkal jobb. Bízom benne, hogy megtalálod az arany középutat, hogy csak minimális hajszálad forduljon őszbe mire befejezed. 😀 | |||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 716912 | 2023. december 14. 22:11 | ||||||||||||||||||||||
Hát aki ért a 3D modellezéshez, meg van nyomtatója, az nagyot megy vele, ha megcsinálja a teljes orrot. Beleértve a kabint is, mert az is gyalázat. Még a matricák sem illenek sehová sem... Epoxy gyurmából valamennyire megformáztam a dolgot, de még reszelgetni kell. Azt tervezem, hogy frissen restaurált múzeumi példány lesz, de opálos kabintetővel. Ja, és az egyik szárny nem megy a helyére, mert megakad a kabin hátfalban. Csak hogy örüljön az ember... | |||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 716901 | 2023. december 14. 18:52 | ||||||||||||||||||||||
Elég gyalázat ahogy a Kp-nak sikerült ezt megvalósítani... de van egy opció 3- is... nevezetesen ma már nem ördögtől való dolog de lehet hogy meg próbálnám 3D nyomtatással az egész központi részt újra alkotni mert valóban köszönő viszonyban sincs a valósággal... a csatorna nem ennyire íves mint ahogy megjelenítették és a központ elem a lokátor adójával és vevőjével sem ennyire karcsú mint műanyag változaton... és esetleg opció 4-ként gyanta orrész (bár ez némi műtéti beavatkozást is kíván)... talán a precíz stúdió adta ki valamikor... | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 716900 | 2023. december 14. 18:40 | ||||||||||||||||||||||
Alakul, alakul ha szép lassan is. 😀 Mi lesz beépítve a kabintető belsőbe? Valamint mivel "füstölted" meg az üvegezést? | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 716887 | 2023. december 14. 06:53 | ||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 716884 | 2023. december 14. 01:41 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kevés haladás. Elkészült a fülke, a katapult ülés,a kabintető "füstölése", valamint a 'HUD' is. (Amit HUDenehezen raktam össze). 🙂 A következő lépés a kabintető belsejének részletezése lesz. | |||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 716770 | 2023. december 11. 23:52 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Igen, láttam én is, nem is olcsó, plusz a szállítás, ami csak erre vonatkozna. Néztem Angliában is (megyünk, hoznám), de ezt a cuccot nem engedik fel a repülőre, mert gyúlékony. Azt az infot kaptam, hogy lesz, meg lehet, hogy ideiglenes megoldás is születik. Köszönöm az utánajárást! | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 716769 | 2023. december 11. 23:37 | ||||||||||||||||||||||
Nem bírtam tovább, asztalhoz ültem. Menjünk sorban az összerakási útmutató szerint...(?) A kabin az acélkerettel, műszerekkel, üléssel már szeptemberben elkészült. A GAU 8 ágyút ,mivel elkészítve és beépítve a helyére semmi nem látszana belőle elcseréltem réz ágyúcsővégre. Sokkal szebb mint a műanyag gyári. Ennyi lesz a maximum vásárolt feljavítás amit alkalmazok az építés alatt. Következett az egyik szárny összeállítása. Itt kapunk egy vékony alkatrészt amin csövek futnak, ha netán nyitva szeretnénk elkészíteni a szárnyféklapot. Elég gyengére sikerült a részletezése, úgyhogy csukva marad. Érdekes az útmutató említést sem tesz, hogy kitérítve is megépíthető... És... már most be akarja ragasztatni ezen lépésnél a futószárakat. Kissé korainak gondolom még... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia(sztok)!
'Berezeltem' a törzset. Az Eduard alkatrészek jól passzoltak.
A makett a korának (~25 éves) Hasegawa illeszkedésével rendelkezik.
És ha csak az alakját nézzük,akkor (jelenleg) nincs jobb 1:72-es F-117A.
A Revell(Monogram) közel jár,de az összes többi csak a futottak még kategória.
Mindegyiknek kisebb nagyobb alakhibái és egyéb problémái vannak.
A panelvonalai vékonyak,a futóművei nem a legrészletesebbek
de néhány Eduard alkatrésszel lehet tuningolni őket.
Az aknáik a törzsbe vannak öntve ezek viszont sajnos nagyon puritánok.
(Amúgy ez sem kis gép.Nagyjából az F-15 dimenzióival vetekszik.)