<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ste | Adatlap | 718505 | 2024. január 11. 11:27 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 718501 | 2024. január 11. 11:11 | ![]() | |
Nekem a régi kocsim kormánya kezdett el fogni/ragadni egy idő után, meg az ikeás serpenyőm nyele. Utóbbi pár éves volt. Ötlet: PVA ragasztóval való beecsetelés? Az tulajdonképpen egy műanyag fólia rajta. | |||||
Mekett | Adatlap | 718498 | 2024. január 11. 10:07 | ![]() | |
A lágyító-témához: A minap selejteztem és találtam egy csomag nejlonharisnyát. Bontatlan, napfény soha nem érte, talán még rendszerváltás előttiek. (Én meg már nem hordok ilyet, bankrabláshoz sem.) Úgy tört-porladt, valahol a sajtos tallér és az üveg között volt félúton. Az idő nagyon meg tudja változtatni a műanyagokat. | |||||
KeyPi | Adatlap | 718473 | 2024. január 10. 19:15 | ![]() | |
1-2 réteg méretre vágott alufólia nem árthat. Én a felnire rögzítettem CA ragasztóval, olyan vastagságban, hogy a köpeny ragasztás nélkül stabilan el tudjon rajta helyezkedni. Türelemjáték, sok próba - vagy gyanta, 3D, - bár ez utóbbival még nincsenek hosszútávú tapasztalatok, magam kissé szkeptikus vagyok, hogyan fog kinézni az idő múlásával. Üdv. keypi | |||||
Johnie | Adatlap | 718432 | 2024. január 9. 22:07 | ![]() | |
Na most én is "vakarózóba" estem... Építek egy Hobby Boss A10 Thunderbolt II makettet, és szintén gumiköpenyeket csomagoltak a dobozba. | |||||
Bandika | Adatlap | 718429 | 2024. január 9. 21:53 | ![]() | |
Igen, az autóipar is belefutott ebbe a csapdába. 2000-es évek környékén volt divat a kemény kocogós műanyagból készült gombokat azzal a bársonyos borítással bevonni. Pár év múlva mindegyik ragadni kezdett. Még régebben pedig az elektromos vezetékek pvc szigetelésénél jöttek a ragadós gondok. | |||||
repasibalint | Adatlap | 718425 | 2024. január 9. 21:26 | ![]() | |
Autó makettek építőjeként úgy érzem, engem ez a téma érintene eléggé erősen: viszont sosem találkoztam ilyen jelenséggel. Első autómakettem kb 15 éve épült, de semmi elváltozás nincs, pedig akkoriban a gyári krómot is meghagytam és pár autónál bizony festeni se festettem a felnit. | |||||
KeyPi | Adatlap | 718423 | 2024. január 9. 20:10 | ![]() | |
Sziasztok! Gondolom a megoldás a lágyító adagolása és milyensége. Szép példa pl. a céges esernyők markolata, ami 2-3 év után vagy hozzáragad a kezedhez, vagy nanoműanyagra hullik az első érintésre. | |||||
Bandika | Adatlap | 718421 | 2024. január 9. 19:49 | ![]() | |
Bandika | Adatlap | 718420 | 2024. január 9. 19:48 | ![]() | |
Szerintem ez valami archaikus megszokás a gyártók részéről azokból az időkből mikor még a makettek tologatós játékokként szolgáltak. A vákuum kemencét természetesen iróniának szántam. Most viccen kívül csak valami fém fólia lenne jó. Dekor rézfólia? Cukrászati aranyfólia? Szétnéztem az itthoni makettek között, van egy ~30 éve épített vinyl lánctalpas Tamiya Panther. Emlékeim szerint a szögletes üveges régi Tamiya enamel festékkel festve, nincs sehol látható reakció a futógörgőkön. Ezt a képet viszont most a neten találtam. Állítólag az AMT gyártó gumiabroncsa így beleolvadt a sztirol alkatrészbe pár hónap alatt. cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/2/p/91997/899668.aspx | |||||
Ste | Adatlap | 718416 | 2024. január 9. 19:00 | ![]() | |
u.i.: azért az b...a a csőrömet, hogy ha ez ennyire nyilvánvaló probléma, a gyártók miért erőltetik a vinil használatát... (sőt, sokszor a makett erényeként tüntetik fel , hogy vinil kerekeket adnak hozzá). Továbbá ha ez ennyire (nyilvánvalóan ismert?) probléma, és ezek szerint, valamint korábbi hitemmel és gyakorlatommal ellentétesen: egy lakkozás nem ad biztos védelmet, hogyan érheti el a makettező közösség a sztirollal kibékíthetetlen anyag gyártók általi használatának végleges mellőzését. | |||||
Ste | Adatlap | 718414 | 2024. január 9. 18:50 | ![]() | |
Sziasztok! Pista, Béla, köszönöm az alufólia ötletet, mivel 72-ben nem elterjedt a gyanta kerék (főleg nem ilyen széles makettválasztékhoz), és mivel úgy tűnik, sajnos nincs ismert bombabiztos megoldás más, így úgy látszik, marad ez. Szomorú. A francba... Bandika köszi, azért feldobtad a napomat a hevítéses eljárással eltávolítható THF-el, lehet alkalmazni fogom az eljárást néhány makettemen! :DDD ;) Ha az elmúlt évtizedben elkészült mintegy tucatnyi 72-es kerekes járművem (az aláfestés ellenére)(és mintegy három-négy tucat egyéb harcjárművem) szétnyekkennek, akkor meg garantáltan! Azokon próbálom ki, hogy a vákuumkemence kiűzi-e belőlük a gonoszt... :DDD Még szerencse, hogy ez nálam csak hobbi a hobbin belül, alapvetően repülős vagyok. Azért Béla, lehet hogy tanácsod szerint a kérdést még feldobom az autómakettezők körében, talán tudnak valami csodamódszerről... Ave: Ste | |||||
Zoli | Adatlap | 718409 | 2024. január 9. 15:48 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen, Te is megerősítettél, hogy hagyjam azt a festéket, jobb a békesség... z | |||||
Bandika | Adatlap | 718382 | 2024. január 8. 19:36 | ![]() | |
journals.co.za/doi/pdf/10.10520/AJA03794350_554 Na, megvan! Így kell eltávolítani a PVC-ből. a THF-t: vákuumban hevíteni kell a PVC-t pár órán keresztül, a felületén kicsapódott THF-et izopropil alkohollal le lehet mosni. Már csak egy vákuumkemence kell! | |||||
Bandika | Adatlap | 718380 | 2024. január 8. 19:26 | ![]() | |
Nem vagyok kémikus, de itt arról van szó, hogy a PVC-ben (jelen esetben vinyl) alkalmazott lágyító idővel kifejti hatását a vele érintkező polisztirolra is. Az iparban ezt úgy kerülik el, hogy olyan lágyítót kevernek a PVC-be, ami nem szivárog ki belőle. (PVC szigetelésű villanyvezetékeknél jelentkezett régen probléma). Már adott, kész anyagoknál nincs rá utólagos megoldás. A PVC-ből folyamatosan szivárog a lágyító. Még a lakkozás sem igazi megoldás, mert a poliuretán lakkal is reakcióba lép a lágyító. Még a maszkoló folyadékban a latex sem bírja a PVC lágyítóját. Úgy tudom, ez a bűnös, ez jön ki a kerékből (meg egy csomó egyéb PVC használati tárgyból) en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrofuran | |||||
Cs.Béla | Adatlap | 718326 | 2024. január 8. 10:51 | ![]() | |
Vadásznak teljesen igaza van, sajnos az utángyártott az üdvözítő megoldás. Az alufólia nem volt rossz korábban. Most viszont olyan passzentos gumikat adnak, hogy sokszor naturban is nehéz ráhúzni a felnire, nemhogy közéjük tenni valamit. Én alapozóval próbálkoznék mindkét felületen. Persze akkor is ledörzsölődhet egy minimális mennyiség a "párosításkor", de talán megoldás lehet. Érdemes lenne kimondottan automakettezéssel foglalkozók véleményét kérni egyéb fórumon, nekik lényegesen nagyobb a rálátásuk, mint pl. nekem repülősként. | |||||
Vadász | Adatlap | 718321 | 2024. január 8. 09:48 | ![]() | |
Az egyetlen megoldás az alufólia a két alkatrész közötti illeszkedő felületekre. Nem véletlenűl van piaca az utángyártott alkatrészeknek. | |||||
Ste | Adatlap | 718320 | 2024. január 8. 09:39 | ![]() | |
Szervusztok Kollégák! Némileg elbizonytalanodtam, hadd kérdezzek rá tehát, biztosan van közöttetek olyan, aki a vegyi hátterét is ismeri, és megbízható(!) választ tud adni: Mivel kell/lehet a vinil alkatrészeket, pl. kereket, lánctalpat alapozni és festeni ahhoz, hogy garantáltan ne támadja meg a festett sztirol felnit évek, évtizedek alatt se. Azaz a két anyag, felület között megbízható elhatároló réteget képez úgy, hogy közben még a makettező elvárásoknak is megfelel. A kérdés oka: két 72-es járgány száradt már háromnegyed éve a festődobozban, és az egyik észter-bázisú (MRP) festékkel festett vinil kerék hozzáért egy másik, szintén MRP-vel festett sztirol alkatrészhez, és bizony belemart. Tehát az MRP nem szeparálta el őket egymástól. Előre is köszönöm a hozzáértő javaslatokat. Ste | |||||
Nagyzo | Adatlap | 718316 | 2024. január 8. 08:30 | ![]() | |
Nem nagyon érdemes, mert a gyártó szerint a saját hígítója egyben "aktiválja" is a festéket, jelentsen bármit is ez. Én anno kísérletezésképpen próbáltam vízzel és egyéb gyártó hígítójával, de sose lett olyan, mint a sajátjával. | |||||
borisz | Adatlap | 718308 | 2024. január 8. 00:13 | ![]() | |
Leveling Thinerrel próbáltad? Az Iskrán a szürke Humbrol enamel Leveling Thinerrel hígítva. Persze, ha nem most akarsz kísérletiezni, az is teljesen rendben van. | |||||
Zoli | Adatlap | 718276 | 2024. január 7. 17:42 | ![]() | |
Köszi szépen! Én mindent csak a sajátjával, de ehhez hígítót nem kaptam, szerintem kihagyom... z | |||||
Bandika | Adatlap | 718271 | 2024. január 7. 17:01 | ![]() | |
A Mr.Hobby világoskék címkésben alkohol van, esélyes, hogy túrós lesz tőle a festék. A vizes akrilokat alapvetően vízzel lehet hígítani, de csak egy bizonyos fokig, mert ha nagyon megnő a víz aránya a keverékben, akkor cseppekben összeállni a maketten. Víz helyett én AK hígítót használok. | |||||
Zoli | Adatlap | 718251 | 2024. január 7. 11:07 | ![]() | |
Sziasztok, Mission Models festéket a sajátján kívül lehet mással (Gunze stb) hígítani? z | |||||
Zoli | Adatlap | 717826 | 2024. január 1. 22:06 | ![]() | |
Bandika | Adatlap | 717813 | 2024. január 1. 19:55 | ![]() | |
Ezekkel lehet a real colors festékeket hígítani: RC702 Real Colors Thinner Tamiya Lacquer Thinner Mr.Hobby Mr.Color Thinner Mr.Hobby Mr.Color Leveling Thinner | |||||
pmheros | Adatlap | 717812 | 2024. január 1. 19:24 | ![]() | |
A képeden látható Real Colors feliratú hígító a számodara megfelelő. (A linkeden lévő a 3rd Gen Acrlylic kategóriához való) | |||||
sys | Adatlap | 717811 | 2024. január 1. 19:11 | ![]() | |
Pontosítom a kérdést, a linkelt vagy a képen látható a jó? dreamkit.hu/ACRYLIC-THINNER-100-ML-3S-Generacion | |||||
pmheros | Adatlap | 717809 | 2024. január 1. 18:57 | ![]() | |
Üdv! Ha a saját gyári Real Colors hígítót használod, akkor nem kell tartanod attól, hogy belefutsz első szériás Real Colors festékbe. (A korai festékek a Gunze H sorozat hígítójával működtek jól, míg az összes utána gyártásba kerülő Real Colors festék ugyanattól a Gunze H sorozathoz való hígítótól már összecsomosodott, összeugrott.) Üdv.: pmheros | |||||
rod666 | Adatlap | 717808 | 2024. január 1. 18:52 | ![]() | |
A sajátját, leginkább... De úgy emlékszem, hogy a kék Gunze jó hozzá. | |||||
borisz | Adatlap | 717804 | 2024. január 1. 18:34 | ![]() | |
Mikor előbb? | |||||
sys | Adatlap | 717801 | 2024. január 1. 18:07 | ![]() | |
Sziasztok! Eddig Gunze H-sorozatú festékeket használtam. de most kipróbálnám az AK Real Colors festékeit és egy kicsit megkavartam magam. Ehhez a festékcsaládhoz melyik hígítót használjam? | |||||
Zoli | Adatlap | 717742 | 2023. december 31. 12:54 | ![]() | |
Szia, Ahogy előbb írtam, a blútek nulla..., részletek lentebb. z | |||||
Zoli | Adatlap | 717741 | 2023. december 31. 12:53 | ![]() | |
Megvan a tuti, egy jóbarátom ajánlásai közül a radír szinte tökéletesen bevált, durván neki kell esni a felületnek, akkor leszedi a ragacsot. A bordák közül nehezebben, mert oda ugye kevésbé fér be, de szinte teljesen eltűntette. A blútek nekem maszkolásra se volt jó, mindenhez ragadt, főleg a kezemhez, csak a maketthez nem... Amúgy a hiba oka az lehetett, hogy fél nap jutott egy-egy színnek a száradásra. A Tamiya szalag a festéket nem szedte fel, de az alsó színre nagyon tapadt, leszedés után még jobban ragadt, mint új korában. Valószínű azért csak az alsó színen hagyott nyomott, mert azon ugye végig rajta volt a szalag, a felsőkre meg később került fel, így azokon kevesebbet is időzött. De lehet a festékek közti különbség is, mind Gunze H, de a hígítás stb miatt lehet, hogy a száradási idejük nem egyforma volt, bár ez csak tipp. z | |||||
borisz | Adatlap | 717739 | 2023. december 31. 12:52 | ![]() | |
Szia! Meglepő, eddig nem olvastam ilyenről. Blu-tak-et próbálj meg először, szerintem. | |||||
Johnie | Adatlap | 717735 | 2023. december 31. 12:38 | ![]() | |
Hát nem tudom Zoli. Vakargatni, kapargatni ugye nem lehet. Háztartási oldalon a melegvíz-ecet-mosogatószer kombót ajánlják. Megpróbálhatod hajszárítóval felmelegíteni, majd Blu-tak oda-oda nyomkodásával felszedni, hátha... Tamiya maszkolóval még sosem jártam így, nagyon megbízható, jó szalagnak ismertem. | |||||
uazos | Adatlap | 717732 | 2023. december 31. 12:09 | ![]() | |
Sziasztok! 2 hónapja találtam ezt a német sisakot, az egyik padláson. Szeretném helyreállítani, és ehhez kérnék tőletek egy kis segítséget. Amire szükségem lenne.: - 3db szegecs (akár utángyártott is) - Eredetivel megegyező festék színkód. (Gondolok itt a nagyon sötétkék színre) - Matricákra Ha tud valaki nekem segíteni ez ügyben, azt szívesen fogadnám. Boldog újévet kívánok mindenkinek. | |||||
Zoli | Adatlap | 717720 | 2023. december 31. 10:02 | ![]() | |
Sziasztok, Maszkolós rovatot nem találtam, ami inkább nem baj, szóval itt kérnék tanácsot. A Tamiya szalag eltávolítása után megmaradt a ragacsa a festett felületen, ez eltávolítható bárhogy a festék sérülése nélkül? A segítséget, illetve válaszokat előre is köszönöm! z | |||||
sajti | Adatlap | 717489 | 2023. december 27. 08:22 | ![]() | |
Úgy gondolom mindent megtudtam, amit akartam! Én is szeretek saját hígítóval dolgozni, nem nagyon szeretem a sufni megoldásokat. A tisztítást mindig IPA-val csinálom, és sokat használok alkohol bázisú festékeket, így elég jó tudom kezelni. A problémám abban rejlett leginkább, hogy nem tudtam eldönteni, hogy egy agyon hypolt használhatatlan festékről van e szó, vagy van valami trükkje, amit én nem tudtam. Most próbáltam először a Hataka festéket, mert kíváncsi voltam rá. Van néhány jó festékszettjük, amit nézegettem, de még kísérletezgetek kicsit az általatok megadott infók alapján! Köszönöm a segítséget. | |||||
Bandika | Adatlap | 717483 | 2023. december 26. 23:01 | ![]() | |
+1 szavazat a saját hígítóra. Továbbá vallejo flow improverből 1-2 csepp szintén jó hatással van a terülésre. Sajnos a vizes akrilok eléggé hajlamosak rászáradni a tűre, legyen kéznél egy pohár víz és ecset, amivel törölgeted. Arra ügyelj, hogy alkoholos dolgokat ne keverj bele, mert azt nem bírja a hataka (sem), összecsomósodik tőle. A makett áttörölgetésére a legjobb az izopropil alkohol. A vízzel az a baj, hogy napokig bent rekedhet a belső zugokban és ahogy festés közben forgatod, kifolyik, rögtön meglátszik a friss festék rétegen. | |||||
medor | Adatlap | 717481 | 2023. december 26. 21:53 | ![]() | |
Szia! Amit én használok a "Blue Line" Hataka festékeknél az a 'Flow improver'. Airbrush-ra van kitalálva de nekem az ecsetes festésnél is jól működik. Nagyon szépen terül/takar a festék.Én ráadásul higító helyett használom. Szerintem egy próbát megér,mert az ára sem egetverő és csak pár csepp kell belőle: acrylicosvallejo.com/en/product/hobby/auxiliaries-model/airbrush-flow-improver-71262/ | |||||
sajti | Adatlap | 717480 | 2023. december 26. 20:22 | ![]() | |
Köszönöm a segítségeteket, hasznos volt elolvasni! Kicsit tömören fogalmaztam meg a kérdésem, nem is gondoltam arra, hogy közöljem, nem az alapoknál tartok makettezés ügyileg! Azért álltam értetlenül a jelenség előtt, mert a típushoz készült hígítót használtam, tiszta zsírtalanított felületen, a red line szériás festékkel. A felületi feszültséggel azért nem számoltam, mivel gyári hígítót használtam, gondoltam ezzel ez a probléma ki lesz kerülve. A festékeim 95% Mr.Hobby termékei, ezt a két fiolát csak azért vettem, mert nem volt megfelelő szín az említett festékeim kínálatában... Köszönöm ismételten a segítséget! | |||||
Muzzy | Adatlap | 717479 | 2023. december 26. 19:06 | ![]() | |
Én minden makettem építését azzal kezdem, hogy mosogatószeres kézmeleg vízben lemosom az összes öntőkeretet. A festés előtt is célszerű mosogatószeres vízben lemosni, azt a részt, ahova érhet víz. PVA ragasztó oldódig a vzben, ezért ha az ellensúlyt ezzel rögzítetted, akkor vigyázni kell, hogy az a rész ne kerüljön víz alá. Pár csepp mehet rá, de ne ázzon. A kimondottan vízes akriloknak tényleg a saját higítójuk a legjobb, nekem van rengeteg vizes Aeromaster festékem, vizzel higítva elég nehéz fújni, de az italeri akril higítója csodákat tesz. Az alapozó esetében óvatosnak kell lenni az alkoholos lemosással, mert oldja az alapozót (Gunze alapozót simán visszaszedi az alkohol. | |||||
joshe | Adatlap | 717475 | 2023. december 26. 16:03 | ![]() | |
Felteszem polisztirol (vagy más?) felületen. Hataka festékhez nem nagyon értek, de elsőre is, nem mindegy, hogy a vizes vagy az oldószeres festékkel próbálkozol? Red Line - vizes, pisztolyhoz Blue Line - vizes, ecsethez Orange Line - oldószeres A vizes festékek hajlamosabbak (a víz relatíve nagyobb felületi feszültsége miatt) összeugrani cseppekbe a felületen. Sok szívástól kíméled meg magad, ha fújáshoz nem a hozzá való gyári higítón spórolsz. Lehet vízzel higítani, de amikor az ember több zsákutca és sikertelen próbálkozás után esélyt kap a direkt hozzá való higítóval kipróbálni, általában nagyon gyorsan megérti (utólag), hogy ezzel kellett volna kezdeni. Ha minden kötél szakad, lehelletnyi sima konyhai mosogatószert (tényleg keveset, és nagyobb adag vízhez, mondjuk cseppentős tégelyben) lehet hozzáadagolni a vízhez amivel aztán a festéket fogod higítani. Ez segít a felületi feszültséget (hajlamot a cseppekben összeálláshoz) csökenteni. Hatakával vagy sikerül, vagy nem, általában segít, de egy próba gyorsan megvan. Lehelletfinom rétegekben ködölve próbálj festeni, várj kicsit a száradásig a rétegek közt, vizes festékkel nem célszerű elárasztani a felületet. Vizes festéket vízzel túlhigítani sem célszerű. Alapozó használata is segíthet, ahhoz könnyebben megtapad a vizes akril is. Az oldószeresre kevésbé jellemző ez a probléma, de azzal is lehetnek kurflik (mondjuk vízcseppek a kompresszor levegöjében). Minden festéknek betehet, ha a felület nem zsírtalan. Zsíros felületen kevésbé tapad meg a festék. Elég ha a kézről egy finom vékony odatapadó hártya szennyez, vagy esetleg a műanyag fröccsöntésekor használtak formaleválasztót és attól is lehet olajosabb a felület már gyárilag. Érdemes szappanos-mosogatószeres meleg vízzel-vízben, fogkefével finoman megsikálni, vagy alkohollal denszesszel letörölni (magyarul zsírtalanítani). Tégy egy csepp sima vagy enyhe mosogatószeres vizet a felületre, ha az is összeáll ugyanolyan cseppben, nem hajlandó nedvesíteni a felületet, szinte biztos, hogy a nem tiszta felülettel van a gond. Fentiek csak tippek a leggyakoribb gondokra, jópár lényeges részletet csak feltételeztem. Adatlapodra pillantva, nem most kezdesz ismerkedni a pisztollyal festéssel, szóval lehet nem is tudtam segíteni, de megpróbáltam. (Saját tapasztalatom alapján, javaslom keress egy jobb festéket, szerintem nagyságrendekkel könnyebb dolgozni egy normálissal - Tamiya, Gunze H-sorozat jól hozzáférhető - mint a Hataka vizes akrillal. Tudtam vele fújni, de nekem sem a színei sem a tapadása-tartóssága sem a kezelhetősége nem vált be. Soha többet.) | |||||
sajti | Adatlap | 717467 | 2023. december 26. 11:37 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdésem azokhoz, akiknek van tapasztalata a Hataka festékekkel kapcsolatban! Van ennek valami trükje, mert nekem nagyon nem akar működni a dolog. A jelenség, hogy nem fed, terül szépen, hanem gömbökben összeáll a felületen. Próbáltam minden hígításban, anélkül, nyomással stb., de nem jó. Ja és igen, a fújásra készült szériából vettem! | |||||
truth | Adatlap | 717080 | 2023. december 18. 08:15 | ![]() | |
Köszi! Ez nekem teljesen új :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 717079 | 2023. december 18. 08:09 | ![]() | |
Igen, átmegy a 0,4-es dűznin A weathering abban rejlik, hogy nem csak a színt, hanem a textúrát is imitálja. Van olaj, füst, mindegyik a nevének megfelelő állagú és színű. | |||||
truth | Adatlap | 717077 | 2023. december 18. 07:37 | ![]() | |
Sziasztok! Nemrég vettem néhány Mr. Color festéket (pl. H345 rough grey, H346 rough sand). Az üveg azt írja hogy "weathering colour", amire azt hittem hogy valami sima marketinges marhaság. A Mr. Color akrilokat 0,2 mm-es düznivel szoktam fújni és mindig tökéletesen müködnek, de ezek a "rough" színek nem mennek át rajta. Amikor szétszedtem a stukkert, láttam hogy homokszerü szemcsék vannak a festékben (ez lenne a weathering?). Ennek így kell lennie? Mi a trükkje ezeknek a festékeknek? A 0,4 mm-es düzni átpréseli ezeket a szemcséket? A gyártó oldalán sajnos semmilyen extra info nincs erröl. | |||||
Tinich | Adatlap | 716486 | 2023. december 6. 18:36 | ![]() | |
Sziasztok! Elnézést csak most jutottam gépközelbe. Köszönöm mindenkinek, a segítséget. Vettem 1-2 000-ért 1-2 makettet gyakorolni a fújást és az ecsetes festést is. Nem akarom elrontani a drágábbakat. Úgyhogy ecsettel már elkezdtem, a fújás majd egy kicsit később, mert még pisztolyt kell vennem a lenti tanácsok alapján. Mondjuk a büdzsé nem túl nagy. Valószínű a fine art lesz majd. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 716321 | 2023. december 3. 17:12 | ![]() | |
Festékszóró karbantartásról, tisztításról, a megfelelő szerszám kiválasztásáról érdemes elolvasni Fülöp Sándor cikksorozatát. pumamakett.hu/cikk/festekszoro-pisztolyok-5-resz-tisztitas-karbantartas | |||||
Bandika | Adatlap | 716315 | 2023. december 3. 16:01 | ![]() | |
Tamiya XF sorozat és Mr. Hobby aqueous hobby Color (H sorozat) festéke eléggé jók, mondhatni univerzálisak. Jól fednek, könnyen kezelhetők, kevésbé száradnak a tűre. 1 rész festékhez 2-3 rész hígítót tegyél. Tamiya X-20A hígító (az X-20 nem jó!). A szerszámokat acetonmentes körömlakklemosóval vagy alkoholos ablakmosóval szépen el lehet mosni. Mindig több vékony rétegben dolgozz. Legalább 2-3, a több sose baj, legfeljebb lassabban haladsz a munkával. Fújásnál az a titok, hogy a stukkert mindig mozgatni kell. Sose állj meg egy pont felett, mert azonnal megfolyik a festék. Elrontott festést alkoholos papírtörlővel le tudod törölni a makettről. Sok minden nem fog elsőre sikerülni, de ne aggódj emiatt, 10-20 óra gyakorlás után lesz meg az ember kezében a rutin. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én közben írtam Szűcs Lacinak (automakett.hu), ha válaszol valami okossággal, itt megosztom.