/ Fórumok / Groupbuild / Jubileum Falcon groupbuild - 50 éves az F-16 /

[medor] F-16C Block 25, Revell 1:72

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
Tibcsi 719741 2024. január 30. 15:26
Válasz erre
IMG_20240130_152122
IMG_20240130_152122

Na, megnéztem. Az enyémen így áll. Nem rémlik, hogy különösebben korrigálnom kellett volna. Most fotóztam.
medor 719740 2024. január 30. 15:06
Válasz erre
IMG_20240130_150011
IMG_20240130_150011
IMG_20240130_150039
IMG_20240130_150039

Ezt még anno a megjelenése idején
olvastam róla. Lehet hogy nem
feltűnő,de látszik.
Zoli 719720 2024. január 30. 10:22
Válasz erre
Ebből a képből nehéz megállapítani, de valószínűleg nem eléggé dől.
z
slowmotion 719719 2024. január 30. 10:19
Válasz erre
Zoli 719718 2024. január 30. 10:09
Válasz erre
Szia,

Nekem egy Revell B van majdnem kész úgy 10 éve..., és előre dől az orrfutó, viszont már nem emlékszem, hogy gyárilag ilyen vagy én módosítottam. Elég komoly átalakításokat kapott, szóval talán ez se a gyári állapot.
z
Tibcsi 719709 2024. január 30. 05:55
Válasz erre
Én már építettem egy Revellt (holland MLU), denem tűnt fel... Majd otthon megnézem.
medor 719708 2024. január 29. 23:11
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy dolog a Revell makettek kapcsán:
Az orrfutószár a készletben merőleges a talajra!Ezt mindenképp javítani kell.
Előre kell dönteni.Hogy hány fokot nem tudom,de szerintem megoldható a dolog
anélkül hogy nagyon lógassa az orrát a makett.Kiderül majd.
p-51 719598 2024. január 28. 20:57
Válasz erre
p-51 719597 2024. január 28. 20:57
Válasz erre
medor 719594 2024. január 28. 20:21
Válasz erre
És az a szép az egészben,hogy idővel a kisbeömlős GE hajtóműves
Falcon-okat is átalakították a szélesebb beömlősre...
Ember legyen aki ezt követni tudja.
p-51 719583 2024. január 28. 18:48
Válasz erre
Kutakodtam és a 86-0262 csak a C-k között volt az első nagyszájú. A kétüléses D-k között a 86-0044.
A VISTA a 86-0048, sokáig GE hajtóműves volt, aztán a MATV (vektorálható kiölmő) programban PW-t kapott, de meghagyták nagyszájúnak.
p-51 719582 2024. január 28. 18:03
Válasz erre
1 esetben biztos, ugyanis az F-16D VISTA PW hajtóműves, viszont nagy beömlős.
Nagyzo 719580 2024. január 28. 17:20
Válasz erre
Valóban igazad van, közben körbenéztem én is. Úgy lehet, ahogy mondod, csak az ragadt meg bennem, hogy összepróbálták standardizálás miatt a nagyszájú beömlőt a PW hajtóművel. De legalább most rögzült a dolog, köszi!
p-51 719579 2024. január 28. 17:17
Válasz erre
Bocsi, hogy belebeszélek, de mindkettőtöknek igaza van.

86-0262 előtt a GE is kicsi beömlős volt.

Valamint utána volt rá példa, hogy pár PW-sre raktak nagyot, de nem volt megfelelő, ugyhogy visszatértek a kicsire.

Tehát a GE - nagy / PW - kicsi szabály ervényes kb. 95%-ban, de létezik kevés kivétel mindkét variációban.
Ne haragudjatok, de ma nem.lesz idöm keresni big mouth PW-st.
Ha tévedek, el fogom ismerni!
Jelen pillanatban a memóriám ezt adja ki.
medor 719576 2024. január 28. 17:01
Válasz erre
Szia!
Pedig úgy van ahogy én mondom.
Az első 173 db. Block 30-as
GE hajtóművel,de még a kis
beömlővel készült.
A 86-0262 volt az első Block 30D,
a szélesebb beömlővel.
(Ettől függetlenül lehet,
hogy próbálták fordítva is és arra emlékszel.)
Mekett 719573 2024. január 28. 16:27
Válasz erre
F-16 beömlő
F-16 beömlő

Ha már ennyi szó esett az F-16 beömlőjéről, hadd szúrjam ide az egyik kedvenc képemet róla.
Nagyzo 719570 2024. január 28. 15:41
Válasz erre
Pont fordtítva volt, PW hajtóművet próbáltak nagy beömlővel, de nem szerették egymást. A GE-hez elve csak a nagyobb kersztmeszetű volt jó a nagyobb teljesítmény miatti levegőszükséglet miatt.
Zoli 719548 2024. január 28. 12:09
Válasz erre
Szia,

Jó választás, és kösz a beömlő csatorna ajánlást! Egy Revell kit beömlőjét házilag megépítettem pár éve, nem egyszerű, és a régi Revell makett elemei is kellettek hozzá. Nem lett tökéletes, a csatorna felső része inkább csak egy hajlított lemez, ami ráhajlik az alsó ívre, viszont egyáltalán semmi nem látszik ebből, folyamatos ívűnek tűnik a csatorna, és a végén azért látható elölről a kompresszor lapátsor is. De nincs másik roncs régi Revell makettem, és kedvem sincs újra házilag legyártani a csatornát, szóval jól jön majd a feljavító. Amúgy nekem is úgy rémlik, hogy a beömlők mérete a hajtómű típushoz volt igazítva, tehát nem voltak keverve.
Az átkarcolástól ne félje, nem nagy dolog, inkább arra kell figyelni, hogy ne vidd túlzásba, elég finoman karcolgatni. Én íves felületeken Pilka fűrészt használok, akármiyen hüjén hangzik is... Nem kell hozzá sablon, könnyen lehet vele egyenes vonalakat vésni szabad kézzel is, de figyelni kell, hogy azért ne legyenek ferdék a vonalak. De borisz javaslata is jó, tűvel is megoldható a vésés, a lényeg, hogy többször finoman kell vésni a vonalakat, nem rányomva a tűt. Ha esetleg mellé megy, pillanatragasztóval tömíthető a rossz véset és lehet újra kezdeni. Egész makettet már én se vésnék át, de pár vonalat karcolgatok azért néha.
Jól teszed, ha konkrét gépről keresel képeket, akár guglizva is, csak be kell írni a gyári számot. Az F-16.net mellett a dstorm.eu (www.dstorm.eu/pages/en/usa/f-16.htmlis) javasolt. Sok sikert!
z
medor 719521 2024. január 27. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!
Emlékeim szerint a 'Block 30'-nál voltak anomáliák,mert repültek GE hajtóművel kis beömlővel.A már említett 86-0262 gyártási számú volt az első szélesebb beömlőjű.
A 'Block 32'-esek maradtak a kis beömlőnél és a PW hajtóműveknél.
Valamint a 'Block 40/50'-esek lettek a 'nagyszájúak' GE hajtóművel.
A 'Block 42/52'-esek pedig a hagyományosak a PW hajtóművel,ahogy 'Nagyzo' is írta.

'badogvarju': Még nem tudom melyik lesz a kiválasztott.Visszatérünk majd rá.
'borisz': A honlapot ismerem köszi!A karcolást viszont nem.Félek tőle.
(Abban sem vagyok biztos,hogy a makett másik panelvonalai teljesen egyeznek
az eredeti repülőgéppel.Nálam ez nem volt soha prioritás.)
borisz 719510 2024. január 27. 18:08
Válasz erre
Szia!

Karcoláshoz ajánlom a Dymo szalagot és evy zsákvarró tűt.
Az F16.net-et ismered, ugye?
Nagyzo 719486 2024. január 27. 08:10
Válasz erre
Csak a GE hajtóművesek nagyszájúak, a PW-nek elég a kevesebb ájer
dikens 719485 2024. január 27. 07:35
Válasz erre
Sziasztok,

lehet nem pont ide tartozik, hanem inkább az általános részbe, de itt merült fel a nagy száj, kis száj problémája.
A kérdésem az lenne, hogy Block 30D-től kezdve minden ez után készült gépnek nagy szája van, vagy csak a GE hajtóművel gyártottaknak, azaz a Block X0-ra végződő gépeknek, a PW-sek pedig maradtak kis szájúak?
medor 719482 2024. január 27. 00:12
Válasz erre
Szia!
Köszi a segítséget!
A készletben kétféle orr és főfutó kerék található.
Ha jól értelek akkor egyik sem biztos,hogy jó?Az egyik az 'A',a másik a
késői 'C'-re való?Amit én építenék azon lehet,hogy egy harmadik változat volt?
A panelvonalakat megnéztem a függőleges alatt.Igazad van,de nem tudok karcolni. Valószínűleg marad olyan amilyennek készült.
A gyanta beömlő nekem is tetszik,de a makett 'eszmei értékével' vetekszik az ára.
Szerintem kihagyom,de még addig történhet változás. 😉
p-51 719481 2024. január 26. 23:42
Válasz erre
Szia!
Nekem nagy kedvencem az a gép. Nem bánom, hogy cápa.
Szerencsére a propagteam kiadta régen és sikerült építenem egyet.
Igen, az még kisszájú, a 85-1552.
Az első nagyszájú a 86-0262 volt. Híres gép az is.
medor 719480 2024. január 26. 23:36
Válasz erre
Szia!
Azt már 'Tibcsi'-vel elboltoltam.Nem tetszik a cápaszáj a Falcon-on.
Meg az a gép már 'Block 30'-as. GE hajtóművel,de még a kisebb beömlővel.
(Ha nem tévedek...) Én viszont '25'-öst építenék.
badogvarju 719461 2024. január 26. 19:43
Válasz erre
Szia!
Teljesen jó alap lesz a Revell készlet, csak a törzs felső részének szerelőnyílásait kell rendbe rakni, mert eredetileg A/B (MlU) masinériákhoz készült. Konkrétan a hosszabb "tövű" függőleges vezérsík rátakar pár panelre-ezeken illik igazítani.
Valamint fotók alapján tájékozódni kell, hogy milyen típusú főfutó felni van a kiválasztott gépen. (ezen a szérián jellemző volt még a "szögletes küllős" felni, ami a készletben nincs benne, de a ResKit kínálatában megtalálható)
(a linkelt Lengyel gyártású szívócsatornát csak ajánlani tudom! Remek szerkezet, tavaly Óváron sikerült szert tennem egyre. Olyan apróságokra is figyel a gyártó, hogy a nagyszájú GE hatóműves beömlőhöz mellékelt "kompresszor"alkatrészen valóban 13db. állólapát van, ellenben a P&W 12 darabjával...)
Üdv!
Attila
p-51 719434 2024. január 26. 06:15
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy van különbség még, de nekem sem jut eszembe hirtelen más.
A Spagdahlemi gép a matricaíven az konkrétan az, ami Kecskeméten a nyílt napon volt.
medor 719431 2024. január 26. 00:05
Válasz erre
IMG_20240125_224936
IMG_20240125_224936
IMG_20240125_225312
IMG_20240125_225312
IMG_20240125_225829
IMG_20240125_225829
IMG_20240125_225904
IMG_20240125_225904

Én ebből a műanyaghalomból próbálnék meg egy Falcon-t építeni. (Februárban...)
A dobozgrafikán egy F-16C 'Block 30' szerepel de szerencsére az öntőkereteken a régebbi változatok alkatrészei is megtalálhatóak.
Az én kiszemeltem egy 'Desert Storm'-os F-16C 'Block 25'-ös változat lesz majd.
Kis kutatómunkát fog igényelni a hozzá való alkatrészek kiválasztása.
A kisebb beömlő és a 'PW-F100' hajtóműkiömlő alap.Az egyéb apróságok érdekelnének.
Ha ebben tudtok segíteni szívesen veszem.Előre is köszi! 😉
A makettet "OOB" szinten építeném meg,mert a részletessége nekem megfelelő.
Viszont találtam egy újdonságot a makett legnagyobb hibájára.Ez a beömlőcsatorna.
Nagyon gyengén sikerült a kidolgozása.Ezt egy takaróval orvoslom majd.
De van egy lengyel gyártó aki gyártott ide megoldást nemrég a Revell kitjeihez:
www.super-hobby.hu/products/General-Dynamics-F-16-C-D-Block-25-32-42-52-Sufa-Air-Intake-NSI-for-Revell-kits.html
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.