<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Elnar | Adatlap | 721511 | 2024. március 6. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721509 | 2024. március 6. 11:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a lengyel bevonulás(?) mikor történt? A háború előkészületében, 39-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721501 | 2024. március 6. 08:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gálhidi István saját fotói Mujzer Péter könyvének Facebook oldalához kommentelve. Lengyelek érkezése a Tatár-hágón. (nem magyar járművek - itt még) És ha már belementünk a lengyel-magyar (fegyver)barátságba, hoztam még néhány képet odkrywca forumról is, szintén az érkező csapatokról. A fortepant most hagyom mert az már régről ismert. Végére betoldottam még egy képet egy Polski-Fiat 508-cal foglalkozó lengyel kiadványból, és egy fotót ami nekem szintén nagy valószínűséggel lengyel járműveket ábrázolhat. Sajnos ahhoz nem volt semmi infó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721261 | 2024. március 1. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van az három is! KV-40 lesz, mert KV-50 még nem volt akkor, meg azért mert azoknak kilógna a szűrő a tetejéből. Mögöttük meg egy Opel Kapitän, ha jól látom. A Botondok mellett álló eü. busz engem mondjuk jobban érdekel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721259 | 2024. március 1. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A jobb felső sarokban a villanyoszlopnál két KV-40(50?) lehet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721256 | 2024. március 1. 12:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Természetesen, bárki aki megnézi a képet, látja hogy a Krupp rendszáma E-143... De ha már flood, legyen kövér: kicsit manipuláltam a színekkel. Nem állítom, hogy tökéletes, de közelebb van a valóshoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721254 | 2024. március 1. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb jós(z)ágok. HM-HIM Facebook oldaláról színes (!) fotó leírás szerint '43 márciusából (!), a Dontól megmaradt (!) járművek egy részével. Sajnos az E-183-on kívül nem ismerhető föl semmi rendszám, viszont azon van valami ismeretlen alakulatjelzés a VI. ht. zászlós keretével. Emerick, esetleg tudod, hogy ez a rendszám hova tartozott? :) Újabb követendő FB oldalt találtam, némi érdekességgel a kommentek közt is. Pl egy szép Botond, tiszta rendszámmal, de minden egyéb jelzés nélkül, vagy egy bevonultatott Mercedes (amik nekem továbbra is szinte egyformák úgyhogy csak tippelem hogy 170V). Meg van még egy csomó nehezen kivehető jármű a Petőfi laktanya udvarán. Vateráról most egy teljesen ismeretlen teherkocsit lőttem az erdélyi bevonuláskor. Talán ki tudjuk sakkozni mi lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721125 | 2024. február 27. 11:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 3-086-os Ford BB mentő különösen érdekelne honnan van, mert most már biztos vagyok benne, hogy te olyan csoportokat is nézel amikről én nem tudok :) Azért is nagyon különleges, mert eddig csak és kizárólag 2- sorozatú Ford BB mentőt láttam képen, márpedig valami 20 körüli képem van csak rendszámosakból... Kár, hogy az alakulatjelzés nem látszik, de az ember ne legyen telhetetlen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721031 | 2024. február 25. 19:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720818 | 2024. február 20. 16:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720701 | 2024. február 17. 17:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz, ez a kép nagyon jó kis kiegésztés a történethez! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720697 | 2024. február 17. 16:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na még egy utolsó lábjegyzet a "hidas műsorhoz": Ezt most találtam a képeim közt, Bernád Dénes régebben posztolt képe. "Felkészülés a Dnyeszteren átkelésre Hodorenkától keletre". A Mercedes előtt haladó teherautó tetején ülő kaonák fejénél pontosan ugyanaz a partszakasz látszódik mint a Bofors optikája fölött. És mi van a térkép szerint észaKELETre Hodorenkától? Usztecsko. Q.E.D. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720411 | 2024. február 10. 21:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720407 | 2024. február 10. 18:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720354 | 2024. február 9. 16:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A fénykép a családi hagyatékból előadva. 1941. május 15-én délvidéken készítette az ismeretlen fotós a honvédek egy csoportjáról. A felső sorban középen a harmadik személy az édesapánk. Kelemen Lajos 1919-2000. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720188 | 2024. február 6. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a ritka eset, hogy itt lehet tudni: Kőrösmező. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 720164 | 2024. február 6. 09:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Zrínyi szerepel a Peko könyvében (67. oldal)is. Annak a fotónak az érdekessége, hogy Turán típusú pótlánc keret van az orrlemezen. A lenti fotó alapján viszont úgy tűnik, hogy a könyvbe egy valami okból retusált kép került be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720154 | 2024. február 6. 09:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A páncélvonatos képről, tudjuk, hol készült? Az a fűtőház nagyon jellegzetes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720127 | 2024. február 5. 22:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nem. A legtöbbje Facebook-os kép különböző csoportokból. Ha már ezek közül is voltak itt képek, akkor bocs! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720039 | 2024. február 4. 11:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrást tudsz adni ezekhez? A fájlnevek alapján Facebookról van a többsége, bár az első soron kívül mind volt már itt. A piros szöveget felismerem Csapó János vízjele, a MAN M1 képek pedig a Zala megyei Levéltárból (Eger Zsigmond) Az Opel Blitz műhelykocsit még vaterás hidertésként mentettem le, de ha jól látom, ez már rendes szken. Az Uhry Fordok nagyon érdekelnének honnan vannak, mert megint egy új jelzést találtam rajtuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720031 | 2024. február 4. 11:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Innen-onnan... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720023 | 2024. február 4. 00:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újdonságok, innen-onnan. Leginkább Azopan, meg Régifotók. A debreceni MAN M1 különösen érdekes, mert ha hinni lehet a hátoldali dátumnak, a másik két MAN M1 fotóm közül az egyik szintén debreceni, csak három nappal korábbról. Mujzer Péter Huns on wheels oldalára meg felkerült a régebben ismert budapesti LeFH 18/40 még két képe, így akár az egész jelenet megépíthető már pontosan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719800 | 2024. január 31. 10:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719797 | 2024. január 31. 09:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még átnézve azt vettem észre, hogy bár különböző platódeszka kiosztások vannak 4, 5 és 6 deszkából, a tankszállótós képen látható 5 deszkás oldalfalat csak merev kabinnal láttam. A vászontetős variálódik a maketten látható 4 deszka és 6 deszka között. Szóval ha azt szeretnéd megcsinálni, akkor a platófalak is cserére szorulnak. De legalább a kabin nem. Az is feltűnt még, hogy a háromszög a tetőn túl elöl van. Ez a fotók alapján előrefelé lehajtva sem ér a tető íves részének kezdetéig. És maga a prizma sem a kitben lévő lapos, hanem egy korábbi, hátulról hegyes verzió. www.track-link.com/forums/attachments/research_ww2/a9f705a4880d0c5d269805527d69f0c5_128633.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tibcsibácsi | Adatlap | 719760 | 2024. január 30. 21:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Elnar! Köszönöm a választ. Nem tűnik vészesnek a híd cseréje. Lehet hozzá gyűjtögetni a cuccokat. Üdv Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719731 | 2024. január 30. 12:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ezért írtam oda, hogy nekem új képek... A mezőn ácsingózó sok T-27 megvolt, de a többi, amit feltettem, eddig nem, pedig tényleg egy régebbi aukcióban árulták őket a Darabanthon. A KV meg egyszerűen azért volt új nekem, mert arról egyáltalán nem gyűjtöttem képeket (eddig). Node hogy nem csak a szót szaporítsam, itt van még egy szintén nekem új kép: a moszkvai zsákmánykiállítás Nimródja full (bal) oldalnézetben, így erről a járgányról már minden szögből van kép, ha esetleg ezt a különleges mintázatú példányt akarnánk megépíteni: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719699 | 2024. január 29. 21:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Első blikkre hiányzik egy halom láda a plató alól (az ACE 917-ese ilyen, de az 1:72), és az az egy ami van, sem jó (ez az Opel Blitzé). A prizmaháromszög a magyaroknál mindig le volt hajtva mert nem használták. Tank szállításhoz szinte biztos hogy Marmon-hidas 4x4-es verziót használtak, így a tengelyek is cserére szorulnak. (Dnepro Model gyártja a Marmon-hidat) Jelzésileg valószínű, hogy ez is a felderítő zlj. villámát viselte, menetirány szerinti jobb sárvédőn. Rendszámot acélfölkés verzióhoz csak 1A- sorozattal láttam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tibcsibácsi | Adatlap | 719665 | 2024. január 29. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha 39M FordG917T, akkor ez építhető az ICM 35413-as készletéből magyar verzióra? Gondolom a jelzéseket kell módosítani, de van-e más különbség? Köszi Üdv Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719662 | 2024. január 29. 15:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nocsak, a B-971 borulását most egyenként kezdik eladni? :D Plusz a zsákmányos sorozat sem új, mikor felkerült, volt mellette mégy halom T-27 is. Új jószágnak van Puch 250, és egy régebbi forrásból beazonosított szovjet traktorral húzott szekérsor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719661 | 2024. január 29. 15:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39M Ford G917T, magas platós. Rendszám sajnos nem látszik, még jobb minőségű képen sem. Hogy zárt, vagy nyitott fülkés, az sem megállapítható, de mindenképp gyárilag katonai, nem civilből behozott. Ha jól tudom egyébként, a teherautós szállítás nem nagyon vált be az Ansaldokhoz, mert a V8-as Ford eleve nem volt túl erős jószág, ez meg túlterhelte. Persze ha muszáj volt, nem volt más. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719645 | 2024. január 29. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719643 | 2024. január 29. 11:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719642 | 2024. január 29. 11:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719607 | 2024. január 28. 23:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719528 | 2024. január 27. 21:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719527 | 2024. január 27. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elvileg ez már nem magyar híd, de korábban odatettem az usztecskói képek közé - bizonyára tévesen. A korlát hasonló, mint az usztecskói pontonhídon, de a pontonok orra a németekére hasonlít. Ez most is csak egy halvány tipp, de ez talán Novysko-nál állt. Sajnos innen nem találtam jó képeket, de a néhány felismerhető tereprészlet hasonló. A kép bal szélén egy patak torkolata lehet, mögötte megy az út. Ha ott van, ahol gondolom, balra lehetnek a híd roncsai. Ez is fontos átkelő volt a háború idején, most is áll itt híd. Az akkori harcokra hősi emlékmű (pl. egy löveg) emlékeztet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719384 | 2024. január 24. 16:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ez is megvan akkor! Légvonalban 40 km van a két híd közt. Ez alapján teljesen elképzelhetőnek tartom, hogy a kerékpáros egységek a Nizniownál lévő hídon keltek át, a nehezebb alakulatok pedig Uscieczko mellett építettek egy pontonhidat ahol nem 200 méter széles a Dnyszeter hanem csak 120. (Semmilyen alapom nincs erre, csupán educated guess) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719377 | 2024. január 24. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megvan a kerékpáros híd is. Ez még ma is áll Nizsniv és Dibrova között. A jelek szerint az eredeti szerkezetet javíthatták ki és építették vissza. A híd fából készült elődje 1909-ben omlott össze, utána négy év alatt épült meg az új. A két háború között ez is Lengyelország területe volt. Fontos átkelőhely lehetett, mert a közúti hídtól 250m-re állt egy vasúti híd is, amelyen egy kelet-nyugat irányú vonal haladt át. Ezt a németek 1944-ben rombolták le, ma csak egy tábla emlékeztet rá. Szerintem a kép konkrétan itt készülhetett, a jobbparttól a harmadik pillérnél. A többi pillér megközelíthető földnyelvekről, legalábbis napjainkban. maps.app.goo.gl/tm9UTXNHoB89ZBXN6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719358 | 2024. január 24. 11:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, azért írtam, hogy nem kizárt, csak kétlem. Nekem gyanús, hogy a fotós, a masina sem ugyanaz. A Dnyeszter meg oda van írva, de szerintem valaki talált képeket, ahol kerékpáros honvédek kelnek át egy leszakadt hídon, és mindet egybevette. Azért nem kezelném forrásként. Ha megnézed az utolsó posztomban linkelt két tanulmányt, látszik, hogy akkoriban nagyon elterjedtek voltak ezek a szegecselt gerendahidak. Igaz, a Dnyeszteren eddig kettőből kettő A-tartós volt, nem kizárt, hogy ez a harmadik is ezen a folyón ívelt át. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719354 | 2024. január 24. 11:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na igen, azt hiszem ezek a képek voltak a tudatalattimban, mikor azt írtam, hogy még lerombolva is "járható" lehetett. Hogy a dátum téves, abban nem lennék biztos. Mivel láthatóan két különböző hídról van szó, nem kizárt, hogy azonos napon több hídon is történt átkelés. Hasonló híd meg biztos volt még a Dyneszteren, mert már találtunk. Úgy tűnik ez a szerkezet eléggé bevált megoldás volt arrafelé akkor. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719330 | 2024. január 23. 22:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719321 | 2024. január 23. 20:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Illetve az acélszerkezetek is egyértelműen különböznek a két hídon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719318 | 2024. január 23. 19:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A többi kép közül három azonos, esetleg a Karai feliratú külön lett levilágítva. A legelső, keretes a legteljesebb közülük. Ez vajon az a Karai (Sándor?), akinek a képeiből annak idején készült egy Modell és Makett album? Hátha ott, vagy a hagyatékában van még kép? Az biztos, hogy ez a három kép azonos, minden felismerhető a világos és a sötét létra. Viszont ezek nem a mi hidunkat mutatják, nem a Mihalcse és Usztecskó köztit. A hídpillérek teteje különbözik. Nálunk a pillér tetejének két végén van egy kis perem, a kerékpáros képeken teljes szélességben fut egy vastag perem. Nálunk a pillérek végig egyforma méretű kövekből készültek, a kerékpáros képeken a pillérek szélei dupla méretű kövekből állnak. Különbözik az a pont, ahol a hídszerkezet a pillérre terhelődik. A képeken látszik, hogy a háttérben messzebb van a domb, talán alacsonyabb is. Mihalcsénél mindkét oldal közel van és magas. Azt kellene tisztázni, hogy az egység megjelölése, a dátum és a helyszín (Dnyeszter) közül melyik melyik képpel jött. Mert ha ezek is a Dnyeszteren készültek, akkor van még egy hasonló híd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719317 | 2024. január 23. 19:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, ez az! Viszont ezeken két különböző híd látható. Közülük csak egy ábrázolja a miénket, az Usztecskó és Mihalcse közti hidat. Minden képnél 1941. július 6-i dátum szerepel, de ez valószínűleg téves, legalábbis a két helyszín közül az egyik bizonyára nem ekkor lett megörökítve. Talán ez a kép már a légvédelmi ágyús után készült, mert itt már építettek pallót a híd roncsaira. A roncsok elhelyezkedéséből és a pillér éles (folyás felőli) oldalából látszik, hogy ez a balpartról készült, és a háttérben a jobbparti dombvonulat is felismerhető. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmarton | Adatlap | 719300 | 2024. január 23. 18:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Alábbiakat találtam: Üdv: M | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719289 | 2024. január 23. 17:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, de egyelőre én sem találom... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719213 | 2024. január 22. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fel tudnád tenni a kerékpáros képet? Ismerem, de sehol sem találom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719212 | 2024. január 22. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újra elolvastam, amit írtál. Szerintem csak azt nem érted, amit Elnar is próbált megoldani. Az általad említett két képen a híd két különböző végét látni. Felraktam pár képet időrendben. Ezután tényleg elengedem a témát, ígérem. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719210 | 2024. január 22. 20:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elolvastam, nem segített a zavaromon. De ne aggódj, majd megoldom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719205 | 2024. január 22. 18:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt néztem én is. Először a 30. karckocsiezred rombuszának tűnt, de minél tovább néztem annál inkább pajzsnak látszik. Kétszeresre nagyítva már határozottan olyan mintha egy kar és kard látszódna. A hídról szólva pedig szerintem azt a legkisebb részt eltávolították, hogy ne lehessen átkelni gyalog sem a leszakadt hídon |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Bővebben Mujzer Péter - From Poland to Hungary most kiadott könyvében tárgyalják a járművek magyar haditechnikai vonatkozását, későbbi felhasználással együtt. A könyv lesz nemsokára magyarul is!