/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Tibcsi 720530 2024. február 12. 21:47
Válasz erre
Mekett 720529 2024. február 12. 21:31
Válasz erre
B-29 pilótafülke
B-29 pilótafülke
Tu-4 pilótafülke
Tu-4 pilótafülke

Kösz, ez nagyon jó!
A két fülkét összehasonlítva rögtön látszik, hogy sok eltérés is van, pl a műszereknél. Másrészt meg kapásból ott vannak a kormánykerekek, amiket szolgaian másoltak. Melyik az a bizonyos hamutartó?
Tibcsi 720527 2024. február 12. 21:10
Válasz erre
Akit érdekel, itt körül lehet nézni egy Tu-4 belsejében: igor113.livejournal.com/368363.html
Tibcsi 720526 2024. február 12. 21:03
Válasz erre
Azt, hogy a Tu-144-es miért esett szét Párizsban, azt senki nem tudja, de nem tartom valószínűnek, hogy a Tupoljev-iroda a Concorde tervrajzai (és annak rejtett hibái) alapján dolgozott. Sokan emlegetik a túl közel merészkedő Mirage-t, de ez a legtöbb, ami biztos. Mármint az, hogy ott volt. A többi csak találgatás...
slowmotion 720523 2024. február 12. 20:48
Válasz erre
A Concorde-ról meg olyan urban legend van, hogy az "elérhető" tervrajzokon (mármint ami az ipari kémek számára elérhető) egy-két hibát elrejtettek, és ezért esett szét a levegőben a Tupoljev Párizsban. (És ha mindent másoltak, annak részhalmaza akár a hamutartó is.) Vagy keverném valamivel?
Muzzy 720521 2024. február 12. 20:29
Válasz erre
Nem voltak hülyék! Csak kaptak egy olyan parancsot, hogy készítsék el a B-29-es tökéletes másolatát és szovjet gyártását. Ezt ma már sokan nem tudják megérteni, mit jelentett akkor a kiadott utastás és határidő... Jobb esetben Gulagot, vagy spec intézetet, rosszabb esetben falhoz állítást. akár családdal)
Ezt sikeresen, határidőn belül abszolválták, így állami kitüntetés lett a dologból.
A legendák meg visszaemlékezések, kutatások alapján születnek. Mindenki maga dönti el, mit hisz el, de ha valaki utána olvas, vagy keres, sok érdekes dolgot találhat. Ugye itt nem kéritek a forrás-megjelöléseket, ez nem tudományos oldal, ha valakit érdekel, keressen utána.
Mekett 720518 2024. február 12. 20:04
Válasz erre
Nem, ott nem is lenne értelme, hisz ott nem volt egy eredeti, amiről másoltak volna.
A hamutartóról, a pedálról és a Boeing-feliratról szoktak keringeni a legenda különféle változatai. A hamutartót még el tudom képzelni.
slowmotion 720517 2024. február 12. 19:59
Válasz erre
a hamutartó nem a Concorde/~szkij esetében lett említve?
Mekett 720516 2024. február 12. 19:02
Válasz erre
Ezt a hamutartós sztorit sokan felhozzák, bár én kételkedek benne. Nem tartom kizártnak, de azért ők sem voltak hülyék.

A képeket nézegetve, a felsoroltakon kívül szerintem az orrkerék felnije is különbözik.
Muzzy 720492 2024. február 12. 14:11
Válasz erre
Nagy Andris írta a cikket (legalábbis ő szedte össze a legtöbb infót a rebekán. Egy módosítás volt még a hajtóműveken és a fegyverzeten túl, az ülések mások voltak, mert másképp viselték az ejtőernyőt a szovjetek és az amerikaiak. (az egyik a háton, a másik a fenekén, azon ült
borisz 720489 2024. február 12. 13:42
Válasz erre
Volt valami Aranysas cikk is, de nem találom online változatban. Az rémlik, hogy a cikk írója szerint olyan szolgaian másoltak, még még a szivartartók mélyedéseit is lemásolták a fülkében, anélkül, hogy tudták volna, hogy mik azok.
Muzzy 720485 2024. február 12. 13:01
Válasz erre
Muzzy 720484 2024. február 12. 13:00
Válasz erre
p-51 720482 2024. február 12. 11:23
Válasz erre
Muzzy 720476 2024. február 12. 10:20
Válasz erre
p-51 720462 2024. február 12. 05:35
Válasz erre
magyaralba 720461 2024. február 11. 23:42
Válasz erre
Szia P-51!

www.youtube.com/watch

Nezd meg ezt a videot es eleg sok kerdesre valaszt kapsz... igen a gepagyukat es a motorokat sajat gyartmanyra kicsereltek...
Mekett 720458 2024. február 11. 22:58
Válasz erre
B-29 kipufogó
B-29 kipufogó
A Fifi nevű veterán B-29 kipufogója
A Fifi nevű veterán B-29 kipufogója
Tu-4 kipufogó
Tu-4 kipufogó

Kívülről leginkább a motorburkolatok, azon belül is a kipufogók különböznek, mert a motor teljesen más volt.

Szerintem a gépágyúk sem az eredetiek másolatai, hanem valami meglévő típust használhattak.
Minden, törzsből kiálló antennát, dudort megnéznék, mert esélyes, hogy ott is használtak szovjet megfelelőket.
p-51 720452 2024. február 11. 21:24
Válasz erre
Tiszteletem az Uraknak!
Ha B-29-est szereztem, de itthon már van Enola Gay, és Tu-4-est szeretnék, akkor mire kell figyelnem?
Elég rámatricázni a vörös csillagot meg egy oldalszámot, vagy van, ami nagyon durván eltér?
Nem a szegecsszámlálók törzséből származom amúgy...
Üdvözlettel és köszönettel!
Miggyuri 719690 2024. január 29. 19:57
Válasz erre
Hali Urak!
Keresek 1/72-es, I-153-ra korai vörös csillag matricát. A csillag közepén egy vékony fekete karika van.
téglatesó 719181 2024. január 22. 10:28
Válasz erre
Miggyuri 719180 2024. január 22. 10:20
Válasz erre
tb3-7
tb3-7

Jaj, elmaradt a kép. Szóval erről volna szó.
Miggyuri 719179 2024. január 22. 10:19
Válasz erre
Kérdés: mi ez, amit odaakasztottak a TB-3 szárnya alá?
Gabusch 708697 2023. május 2. 00:00
Válasz erre
Újra, a link gomb nélkül, hátha másolva működik.

https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884
Gabusch 708696 2023. május 1. 23:59
Válasz erre
Nem tudom, passzol-e ide - mivel nem vagyok a téma szakértője, de szerintem orosz gépek .

Algériai légierő.
https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884
p-51 708233 2023. április 21. 18:53
Válasz erre
De én nem arról beszéltem, hogy Te mit látsz évtizedek távlatából, összehasonlítasi alappal, hanem hogy az adott gépek pilótái hogyan élték meg.
Arnoldot meg Tibbets-t nem az érdekelte, hogy 20 év múlva mit írnak a történeszek, hanem abban a pillanatban kellett úgy üzemeltetni a technikát, hogy a morál ne sérüljön.
piratvitorla 708214 2023. április 21. 11:53
Válasz erre
Magas baleseti statisztika... Na ez az amit óvatosan kell kezelni.
Az özvegycsinálónak csúfolt F-104-esre ráhúztak milyen sz@r volt. A legrosszabb a német statisztika volt, de az se volt rosszabb, mint pl. a kortárs Mirage III vagy MiG-21 esetében. A többi üzemeltetőnél pedig gyakran sokkal jobb volt a helyzet.
Az a baj, hogy nem lehet normálisan látni, mert ahhoz több tucatnyi másik statisztikával kéne összevetni...
Freddy 708182 2023. április 20. 12:29
Válasz erre
,,Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt."

Valóban tervezték Budapestet bombázni 1956-ban, de természetesen nem atombombával. A makacsul ellenálló Corvin-köz környékét tervezték letarolni 2. vh-s szőnyegbombázás-stílusban. De még mielőtt a repülők odaértek volna, a Corvin-közi ellenállás megszűnt.
p-51 708066 2023. április 18. 06:06
Válasz erre
Nyilván így is úgy is nők vitték volna a tamaszpontokra, de erre rá lehetett epíteni egy PR fogást, amitől azért jobban mentek a dolgok.
p-51 708065 2023. április 18. 06:01
Válasz erre
Persze, de azért volt pár géptípus a történelemben, aminek kegyetlen rossz híre volt, útálták a pilóták, és magas baleseti statisztikájuk volt.
Abban, hogy a 29-esről ez a kép ne alakuljon ki, segített a PR. És akkor már tenyleges, mérhető hatása lett, tehát a helyzetből több lett kihozva, mint hogy: ezt vettük, ezen fogtok repülni...
piratvitorla 708064 2023. április 18. 03:21
Válasz erre
A Tu-4 esetében mindent újra kellett tervezni, a fegyver rendszer is más, sőt még a felhasznált anyagok is.
Ez a "nem szerették, ezért nők vitték át" dolog kb a mese kategória. Annyi volt a baja, hogy a bonyolultsága (újabb motorok, túlnyomásos törzs, távirányított fegyverzet stb.) miatt nem a legmegbízhatóbb típusnak számított. Ennek ellenére a hajózók ugyanúgy szerették vagy éppen kevésbé, mint a többi típust...
piratvitorla 708063 2023. április 18. 03:16
Válasz erre
Szia
A DC-3 licenszét vették meg,illetve kb 20 darab kész gépet is. Azt továbbfejlesztették, így lett a Li-2.
halaci 708062 2023. április 18. 00:13
Válasz erre
Erre csak azt tudom mondani, hogy két különböző forrás két különböző változatban meséli ugyanazt a PR-sztorit, Monahan könyve szerint Hap Arnold ötlete volt és ő szervezte meg.
www.google.hu/books/edition/A_Few_Good_Women/HZ-asIH-Q_kC
Ami a lényeg:
- volt egy PR-stunt, amiből jó anekdotát lehetett csinálni és
- volt egy folyamatos, egyáltalán nem látványos feladat (a gépek átreptetése a gyárból a támaszpontokra az USA-n belül és később a tengeren túlra is), aminek semmi köze nem volt ahhoz, hogy ki melyik gépet szerette. Ha a légierő B-29-eseket rendelt, akkor azon kellett repülni. Az átrepülésekhez viszont akkor se lett volna elég pilóta, ha imádják a típust, ezért csinálták nők.
p-51 708045 2023. április 17. 18:22
Válasz erre
Kézikönyv az USAF-ról Gold Book 2003
Kézikönyv az USAF-ról Gold Book 2003

De volt, és Tibbets ötlete volt a megoldás.
Muzzy 708025 2023. április 17. 14:58
Válasz erre
Mekett offtopic válaszában írta már, hogy megvették a liszenszet.
Azért nevezték el Liszunovról, mert ő vezette azt a tervező részleget, amelyik metrikus rendszerbe ültette át a gépet.
Egyébként más volt a motorja és a futóműve.
Daala 708023 2023. április 17. 14:42
Válasz erre
A Li-2-est licencben gyártották, nem másolták, vagy rosszul tudom?
halaci 708019 2023. április 17. 11:40
Válasz erre
A női pilótáknak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a férfiak szerették vagy nem szerették a típust. Egyszerűen ahogy nőtt a légierő, az átrepülésekhez nem volt elég férfi pilóta. Ezért létrehozták a Women's Auxiliary Ferrying Squadron-t (WAFS), vagyis a női kisegítő átrepülő százado(ka)t, majd ebből és a Women's Flying Training Detachment-ből (WFTD) összevonva a Women Airforce Service Pilots-ot (WASP).
A "nem szerették" sztorinak annyi alapja van, hogy a nehéz kezelhetőség miatti morgást megszüntetendő, az egyik Alamogordóba vitt géphez Arnold szervezett egy sajtós dzsemborit, amit utána a gépet kritizálók orra alá tudtak dörgölni.
doky3 708015 2023. április 17. 08:56
Válasz erre
A gépet látva előtört a nosztalgia: emlékszem annak idején a helyi papír írószer boltban lehetett maketteket is kapni Rengeteg KP, meg NDK-s azt hiszem Plasticart dobozzal volt tele a polc. Többek között a Be-6-os is.
Meg is vettem, összeraktam. Emlékeim szerint valami kemény kagylószerűen törő bakelitre hasonlító fehér és fekete műanyagból volt fröccsöntve. A kabin helyén semmi nem volt, csak a plexi, a törzs belseje teljesen üres. A faroklövész munkahelyének sem volt munkahelye, viszont függőlegesen mozgatható volt a két fekete rúd, ami a farokágyút volt hivatott ábrázoni. A matrica természetesen minimál volt, irdatlan hosszú talán piros vízvonal jelző csíkkal. A szokásos fekete 2 részből álló állványra lehetett feltűzni. Rég volt, tán igaz sem volt :)
Muzzy 708013 2023. április 17. 00:18
Válasz erre
A TU-4-es nem állítólag, hanem valóban a B-29 szolgai másolata, még a hamutartó is ugyan az. 3 gép került a szovjetekhez, de mivel japánnal meg nem támadási szerződésben voltak, internálták a B-29-esek személyzetét, aztán később megszervezték a "szökésüket" Kazahsztánból (teherautóval vitték őket Iránba. De sajnos egy újság megírta a sztorit, ezért Sztálin leállíttatta a "szökéseket" nem akart 44-ben nyitni egy második frontot Japánnal.

A szovjetek a B-29-es futóművét és motorját illetve annak hűtését tervezték át, A B-29-esek egyig gyerekbetegsége a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, ezt a szovjetek megoldották.
A metrikus méretezés miatt nehezebb lett a Tu-4-es.
A B-29-es kifejlesztése többe került mint a Manhattan terv.
Nem szerették az ami pilóták ezért a tengerentúli bázisokra női pilóták vitték a gépeket, ezek után a férfiak nem mondhatták, hogy nem repülnek vele...

Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt.
slaviamarksman 708012 2023. április 17. 00:00
Válasz erre
Kedves makettezők
Talán a Kun Miklós sorozatában említette is ezt a B-29 másolást . Ha nem onnan veszem , akkor rosszul emlékszek .
A háború végén 3 gép kényszer leszállt a szövetségesnél . Kémekként elfogták és börtönbe vigyáztak rájuk . A repcsiket lefoglalták ...idő telik ..
Valami felvonuláson az amerikai követ is ott volt . A szovjet hadsereg pedig parádézott . A 3 lefoglalt B-29 is szovjet felségjellel repült el az amcsi nagykövet felett kötelékbe ... Messziről pedig követte a 4. már másolat . Így tudatták , hogy lemásolták . De már elavultakká is váltak gyorsan mert jött a sugárhajtásos kor . ÁLLÍTÓLAG !
De az angolszászból metrikus méretezésűre alakítottra példa a szolnoki reptárba is ott van a DC-3 hasonmás Li-2

Szia kedves borisz . Írtam neked e.mailt . Boltolható ? Köszönöm a válaszodat .
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
borisz 708010 2023. április 16. 23:41
Válasz erre
Azt hiszem az Aranysasban volt, hogy a Tu-4-est az utolsó alátétig élő gépekről másolták szolgai módon.
Zoli 708007 2023. április 16. 22:57
Válasz erre
Nem hiszem, hogy szó szerint kell érteni a másolást, a Tu-160 még méretben is jelentősen eltér a B-1-estől, de attól még tagadhatatlan a hasonlóság. Gondolom csak az a különbség a Tu-4 és a többi másolás között, hogy az előbbihez kéznél volt a B-29, a többi esetében meg csak képek alapján saccoltak...
z
Mekett 708002 2023. április 16. 22:03
Válasz erre
Berijev Be-6 Madge emlékmű Murmanszknál
Berijev Be-6 Madge emlékmű Murmanszknál
Berijev MDR-10 háromnézeti rajza
Berijev MDR-10 háromnézeti rajza
Berijev Be-6 háromnézeti rajza
Berijev Be-6 háromnézeti rajza
Martin PBM Mariner háromnézeti rajza
Martin PBM Mariner háromnézeti rajza

Pár napja elérhető egy bemutatóvideó a legszebb ronda gépről, a Berijev Be-6-ról:
www.youtube.com/watch

Személyes tragédiám, hogy belenézek ilyenkor a kommentekbe, ahol mindig sorban ontják azt a sületlenséget, miszerint a Be-6 a Martin Mariner koppintása. Naná, "hiszen szovjet!"
Gondolom, a véleményalkotók nem terveztek még repülőgépet. Vagy bármit. Az alapelrendezésen kívül sok közös nincs bennük, elég lenne, ha némelyik szakértő összehasonlítaná a szárnyak formáját.
A Mariner és az ős MDR-10 szárnyának körvonala távolról még hasonlíthat is, de csak távolról, hunyorogva és szögmérő nélkül. A Be-6 esetében viszont már teljesen más, inkább a Tu-4-esére hasonlít felülnézetből (ami ekkor már létezett, és ami valóban a B-29 koppintása). Valószínű, hogy a Madge amúgy szerkezeti technológiát örökölt a B-29-től.
borisz 704962 2023. február 6. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Befejeztem a minyós cikk írását, tessék tódulni!
makettinfo.hu/index.php

Biztos van bene pár gépelési és nyelvtani hiba, a megtalálók között baráti kézfogásokat sorsolok ki. ;)
Miggyuri 704935 2023. február 6. 07:31
Válasz erre
IMG_20230206_071702
IMG_20230206_071702

Helyhiány miatt eladóvá vált a képen látható Tu-95MS. Két légcsavarpár leválasztva a keretről és lefestve. Amúgy a készlet sértetlen, hiánytalan.
Ár: 26000 Ft+ posta a vásárló terhére.
Mekett 704535 2023. január 26. 21:45
Válasz erre
Je-152-1
Je-152-1
A Je-166 és a program pilótái, illetve Mikojan
A Je-166 és a program pilótái, illetve Mikojan
Összehasonlításhoz itt egy Mig-21
Összehasonlításhoz itt egy Mig-21

Itt a nehéz Migekről szóló cikk második, befejező része:
modernwartech.blog.hu/2023/01/20/kiserleti_mig_nehez_elfogovadaszok_2_2_resz

A külső forma csalóka, de a képeket megnézve látszik, valójában mennyivel nagyobbak voltak ezek a gépek, mint a mezei Mig-21-ek.
Mekett 704501 2023. január 25. 21:24
Válasz erre
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK

Bár nem szárnyas repülőeszközökhöz készült, de technikatörténeti érdekesség - nem mellesleg csodálatos szerkezet - a Globus INK űrnavigációs készülék. Ez egy analóg számítógép a 60-as évekből, ami a szovjet űrrepüléseket segítette.

www.righto.com/2023/01/inside-globus-ink-mechanical-navigation.html
Mekett 704035 2023. január 10. 00:20
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics Je-152M
Mikojan-Gurjevics Je-152M

Új cikk jelent meg az Élenjáró Haditechnika oldalon "Kísérleti MiG nehéz elfogóvadászok" címmel:
modernwartech.blog.hu/2023/01/06/kiserleti_mig_nehezvadaszok
Muzzy 702840 2022. december 3. 15:58
Válasz erre
A14 szürke alapozót kaptak mind az aknák, mind a futószárak.
A gunze 308-ast szoktam használni. Egyes orosz makettezők az US neutral gray-t használják simán.
A keréktárcsa zöldben is előfordult.
sys 702833 2022. december 3. 14:47
Válasz erre
Sziasztok! A második világhábrús gépek futóaknájának színe megegyezett az alsó színnel? Ha nem, akkor milyen színt kapott? A futószárak natúr fémszínűek, vagy ezek is kaptak festést (milyen színt?)? Előre is kösz a válaszokat!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.