<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Tibcsi | Adatlap | 720530 | 2024. február 12. 21:47 | ||||||||||
Én nem találtam meg. :) Előzmény: (720529) Mekett 2024. február 12. 21:31 | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720529 | 2024. február 12. 21:31 | ||||||||||
Kösz, ez nagyon jó! A két fülkét összehasonlítva rögtön látszik, hogy sok eltérés is van, pl a műszereknél. Másrészt meg kapásból ott vannak a kormánykerekek, amiket szolgaian másoltak. Melyik az a bizonyos hamutartó? | |||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 720527 | 2024. február 12. 21:10 | ||||||||||
Akit érdekel, itt körül lehet nézni egy Tu-4 belsejében: igor113.livejournal.com/368363.html | |||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 720526 | 2024. február 12. 21:03 | ||||||||||
Azt, hogy a Tu-144-es miért esett szét Párizsban, azt senki nem tudja, de nem tartom valószínűnek, hogy a Tupoljev-iroda a Concorde tervrajzai (és annak rejtett hibái) alapján dolgozott. Sokan emlegetik a túl közel merészkedő Mirage-t, de ez a legtöbb, ami biztos. Mármint az, hogy ott volt. A többi csak találgatás... | |||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 720523 | 2024. február 12. 20:48 | ||||||||||
A Concorde-ról meg olyan urban legend van, hogy az "elérhető" tervrajzokon (mármint ami az ipari kémek számára elérhető) egy-két hibát elrejtettek, és ezért esett szét a levegőben a Tupoljev Párizsban. (És ha mindent másoltak, annak részhalmaza akár a hamutartó is.) Vagy keverném valamivel? | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 720521 | 2024. február 12. 20:29 | ||||||||||
Nem voltak hülyék! Csak kaptak egy olyan parancsot, hogy készítsék el a B-29-es tökéletes másolatát és szovjet gyártását. Ezt ma már sokan nem tudják megérteni, mit jelentett akkor a kiadott utastás és határidő... Jobb esetben Gulagot, vagy spec intézetet, rosszabb esetben falhoz állítást. akár családdal) Ezt sikeresen, határidőn belül abszolválták, így állami kitüntetés lett a dologból. A legendák meg visszaemlékezések, kutatások alapján születnek. Mindenki maga dönti el, mit hisz el, de ha valaki utána olvas, vagy keres, sok érdekes dolgot találhat. Ugye itt nem kéritek a forrás-megjelöléseket, ez nem tudományos oldal, ha valakit érdekel, keressen utána. | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720518 | 2024. február 12. 20:04 | ||||||||||
Nem, ott nem is lenne értelme, hisz ott nem volt egy eredeti, amiről másoltak volna. A hamutartóról, a pedálról és a Boeing-feliratról szoktak keringeni a legenda különféle változatai. A hamutartót még el tudom képzelni. | |||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 720517 | 2024. február 12. 19:59 | ||||||||||
a hamutartó nem a Concorde/~szkij esetében lett említve? | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720516 | 2024. február 12. 19:02 | ||||||||||
Ezt a hamutartós sztorit sokan felhozzák, bár én kételkedek benne. Nem tartom kizártnak, de azért ők sem voltak hülyék. A képeket nézegetve, a felsoroltakon kívül szerintem az orrkerék felnije is különbözik. | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 720492 | 2024. február 12. 14:11 | ||||||||||
Nagy Andris írta a cikket (legalábbis ő szedte össze a legtöbb infót a rebekán. Egy módosítás volt még a hajtóműveken és a fegyverzeten túl, az ülések mások voltak, mert másképp viselték az ejtőernyőt a szovjetek és az amerikaiak. (az egyik a háton, a másik a fenekén, azon ült | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 720489 | 2024. február 12. 13:42 | ||||||||||
Volt valami Aranysas cikk is, de nem találom online változatban. Az rémlik, hogy a cikk írója szerint olyan szolgaian másoltak, még még a szivartartók mélyedéseit is lemásolták a fülkében, anélkül, hogy tudták volna, hogy mik azok. | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 720485 | 2024. február 12. 13:01 | ||||||||||
postimg.cc/YhvMBSzq a jó link | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 720484 | 2024. február 12. 13:00 | ||||||||||
p-51 | Adatlap | 720482 | 2024. február 12. 11:23 | ||||||||||
Jaj de jó! Köszönöm szépen! | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 720476 | 2024. február 12. 10:20 | ||||||||||
pár kép disk.yandex.ru/a/_Zcl3Xv33U582s/5ac466365ccb7c67f8d5ca36 disk.yandex.ru/a/_Zcl3Xv33U582s/5ac466365ccb7c67f8d5cae5 és a 23 mm-es gépágyú aviadejavu.ru/Site/Arts/Art6499.htm postimg.cc/YhvMBSzq És egy 72-s gép építése scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_29330.html | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 720462 | 2024. február 12. 05:35 | ||||||||||
Köszönöm mindkettőtöknek! | |||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 720461 | 2024. február 11. 23:42 | ||||||||||
Szia P-51! www.youtube.com/watch Nezd meg ezt a videot es eleg sok kerdesre valaszt kapsz... igen a gepagyukat es a motorokat sajat gyartmanyra kicsereltek... | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720458 | 2024. február 11. 22:58 | ||||||||||
Kívülről leginkább a motorburkolatok, azon belül is a kipufogók különböznek, mert a motor teljesen más volt. Szerintem a gépágyúk sem az eredetiek másolatai, hanem valami meglévő típust használhattak. Minden, törzsből kiálló antennát, dudort megnéznék, mert esélyes, hogy ott is használtak szovjet megfelelőket. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 720452 | 2024. február 11. 21:24 | ||||||||||
Tiszteletem az Uraknak! Ha B-29-est szereztem, de itthon már van Enola Gay, és Tu-4-est szeretnék, akkor mire kell figyelnem? Elég rámatricázni a vörös csillagot meg egy oldalszámot, vagy van, ami nagyon durván eltér? Nem a szegecsszámlálók törzséből származom amúgy... Üdvözlettel és köszönettel! | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719690 | 2024. január 29. 19:57 | ||||||||||
Hali Urak! Keresek 1/72-es, I-153-ra korai vörös csillag matricát. A csillag közepén egy vékony fekete karika van. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719181 | 2024. január 22. 10:28 | ||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719180 | 2024. január 22. 10:20 | ||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719179 | 2024. január 22. 10:19 | ||||||||||
Kérdés: mi ez, amit odaakasztottak a TB-3 szárnya alá? | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 708697 | 2023. május 2. 00:00 | ||||||||||
Újra, a link gomb nélkül, hátha másolva működik. https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884 | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 708696 | 2023. május 1. 23:59 | ||||||||||
Nem tudom, passzol-e ide - mivel nem vagyok a téma szakértője, de szerintem orosz gépek . Algériai légierő. https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884 | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708233 | 2023. április 21. 18:53 | ||||||||||
De én nem arról beszéltem, hogy Te mit látsz évtizedek távlatából, összehasonlítasi alappal, hanem hogy az adott gépek pilótái hogyan élték meg. Arnoldot meg Tibbets-t nem az érdekelte, hogy 20 év múlva mit írnak a történeszek, hanem abban a pillanatban kellett úgy üzemeltetni a technikát, hogy a morál ne sérüljön. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708214 | 2023. április 21. 11:53 | ||||||||||
Magas baleseti statisztika... Na ez az amit óvatosan kell kezelni. Az özvegycsinálónak csúfolt F-104-esre ráhúztak milyen sz@r volt. A legrosszabb a német statisztika volt, de az se volt rosszabb, mint pl. a kortárs Mirage III vagy MiG-21 esetében. A többi üzemeltetőnél pedig gyakran sokkal jobb volt a helyzet. Az a baj, hogy nem lehet normálisan látni, mert ahhoz több tucatnyi másik statisztikával kéne összevetni... | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 708182 | 2023. április 20. 12:29 | ||||||||||
,,Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt." Valóban tervezték Budapestet bombázni 1956-ban, de természetesen nem atombombával. A makacsul ellenálló Corvin-köz környékét tervezték letarolni 2. vh-s szőnyegbombázás-stílusban. De még mielőtt a repülők odaértek volna, a Corvin-közi ellenállás megszűnt. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708066 | 2023. április 18. 06:06 | ||||||||||
Nyilván így is úgy is nők vitték volna a tamaszpontokra, de erre rá lehetett epíteni egy PR fogást, amitől azért jobban mentek a dolgok. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708065 | 2023. április 18. 06:01 | ||||||||||
Persze, de azért volt pár géptípus a történelemben, aminek kegyetlen rossz híre volt, útálták a pilóták, és magas baleseti statisztikájuk volt. Abban, hogy a 29-esről ez a kép ne alakuljon ki, segített a PR. És akkor már tenyleges, mérhető hatása lett, tehát a helyzetből több lett kihozva, mint hogy: ezt vettük, ezen fogtok repülni... | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708064 | 2023. április 18. 03:21 | ||||||||||
A Tu-4 esetében mindent újra kellett tervezni, a fegyver rendszer is más, sőt még a felhasznált anyagok is. Ez a "nem szerették, ezért nők vitték át" dolog kb a mese kategória. Annyi volt a baja, hogy a bonyolultsága (újabb motorok, túlnyomásos törzs, távirányított fegyverzet stb.) miatt nem a legmegbízhatóbb típusnak számított. Ennek ellenére a hajózók ugyanúgy szerették vagy éppen kevésbé, mint a többi típust... | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708063 | 2023. április 18. 03:16 | ||||||||||
Szia A DC-3 licenszét vették meg,illetve kb 20 darab kész gépet is. Azt továbbfejlesztették, így lett a Li-2. | |||||||||||||
halaci | Adatlap | 708062 | 2023. április 18. 00:13 | ||||||||||
Erre csak azt tudom mondani, hogy két különböző forrás két különböző változatban meséli ugyanazt a PR-sztorit, Monahan könyve szerint Hap Arnold ötlete volt és ő szervezte meg. www.google.hu/books/edition/A_Few_Good_Women/HZ-asIH-Q_kC Ami a lényeg: - volt egy PR-stunt, amiből jó anekdotát lehetett csinálni és - volt egy folyamatos, egyáltalán nem látványos feladat (a gépek átreptetése a gyárból a támaszpontokra az USA-n belül és később a tengeren túlra is), aminek semmi köze nem volt ahhoz, hogy ki melyik gépet szerette. Ha a légierő B-29-eseket rendelt, akkor azon kellett repülni. Az átrepülésekhez viszont akkor se lett volna elég pilóta, ha imádják a típust, ezért csinálták nők. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708045 | 2023. április 17. 18:22 | ||||||||||
De volt, és Tibbets ötlete volt a megoldás. | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 708025 | 2023. április 17. 14:58 | ||||||||||
Mekett offtopic válaszában írta már, hogy megvették a liszenszet. Azért nevezték el Liszunovról, mert ő vezette azt a tervező részleget, amelyik metrikus rendszerbe ültette át a gépet. Egyébként más volt a motorja és a futóműve. | |||||||||||||
Daala | Adatlap | 708023 | 2023. április 17. 14:42 | ||||||||||
A Li-2-est licencben gyártották, nem másolták, vagy rosszul tudom? | |||||||||||||
halaci | Adatlap | 708019 | 2023. április 17. 11:40 | ||||||||||
A női pilótáknak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a férfiak szerették vagy nem szerették a típust. Egyszerűen ahogy nőtt a légierő, az átrepülésekhez nem volt elég férfi pilóta. Ezért létrehozták a Women's Auxiliary Ferrying Squadron-t (WAFS), vagyis a női kisegítő átrepülő százado(ka)t, majd ebből és a Women's Flying Training Detachment-ből (WFTD) összevonva a Women Airforce Service Pilots-ot (WASP). A "nem szerették" sztorinak annyi alapja van, hogy a nehéz kezelhetőség miatti morgást megszüntetendő, az egyik Alamogordóba vitt géphez Arnold szervezett egy sajtós dzsemborit, amit utána a gépet kritizálók orra alá tudtak dörgölni. | |||||||||||||
doky3 | Adatlap | 708015 | 2023. április 17. 08:56 | ||||||||||
A gépet látva előtört a nosztalgia: emlékszem annak idején a helyi papír írószer boltban lehetett maketteket is kapni Rengeteg KP, meg NDK-s azt hiszem Plasticart dobozzal volt tele a polc. Többek között a Be-6-os is. Meg is vettem, összeraktam. Emlékeim szerint valami kemény kagylószerűen törő bakelitre hasonlító fehér és fekete műanyagból volt fröccsöntve. A kabin helyén semmi nem volt, csak a plexi, a törzs belseje teljesen üres. A faroklövész munkahelyének sem volt munkahelye, viszont függőlegesen mozgatható volt a két fekete rúd, ami a farokágyút volt hivatott ábrázoni. A matrica természetesen minimál volt, irdatlan hosszú talán piros vízvonal jelző csíkkal. A szokásos fekete 2 részből álló állványra lehetett feltűzni. Rég volt, tán igaz sem volt :) | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 708013 | 2023. április 17. 00:18 | ||||||||||
A TU-4-es nem állítólag, hanem valóban a B-29 szolgai másolata, még a hamutartó is ugyan az. 3 gép került a szovjetekhez, de mivel japánnal meg nem támadási szerződésben voltak, internálták a B-29-esek személyzetét, aztán később megszervezték a "szökésüket" Kazahsztánból (teherautóval vitték őket Iránba. De sajnos egy újság megírta a sztorit, ezért Sztálin leállíttatta a "szökéseket" nem akart 44-ben nyitni egy második frontot Japánnal. A szovjetek a B-29-es futóművét és motorját illetve annak hűtését tervezték át, A B-29-esek egyig gyerekbetegsége a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, ezt a szovjetek megoldották. A metrikus méretezés miatt nehezebb lett a Tu-4-es. A B-29-es kifejlesztése többe került mint a Manhattan terv. Nem szerették az ami pilóták ezért a tengerentúli bázisokra női pilóták vitték a gépeket, ezek után a férfiak nem mondhatták, hogy nem repülnek vele... Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt. | |||||||||||||
slaviamarksman | Adatlap | 708012 | 2023. április 17. 00:00 | ||||||||||
Kedves makettezők Talán a Kun Miklós sorozatában említette is ezt a B-29 másolást . Ha nem onnan veszem , akkor rosszul emlékszek . A háború végén 3 gép kényszer leszállt a szövetségesnél . Kémekként elfogták és börtönbe vigyáztak rájuk . A repcsiket lefoglalták ...idő telik .. Valami felvonuláson az amerikai követ is ott volt . A szovjet hadsereg pedig parádézott . A 3 lefoglalt B-29 is szovjet felségjellel repült el az amcsi nagykövet felett kötelékbe ... Messziről pedig követte a 4. már másolat . Így tudatták , hogy lemásolták . De már elavultakká is váltak gyorsan mert jött a sugárhajtásos kor . ÁLLÍTÓLAG ! De az angolszászból metrikus méretezésűre alakítottra példa a szolnoki reptárba is ott van a DC-3 hasonmás Li-2 Szia kedves borisz . Írtam neked e.mailt . Boltolható ? Köszönöm a válaszodat . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 708010 | 2023. április 16. 23:41 | ||||||||||
Azt hiszem az Aranysasban volt, hogy a Tu-4-est az utolsó alátétig élő gépekről másolták szolgai módon. | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 708007 | 2023. április 16. 22:57 | ||||||||||
Nem hiszem, hogy szó szerint kell érteni a másolást, a Tu-160 még méretben is jelentősen eltér a B-1-estől, de attól még tagadhatatlan a hasonlóság. Gondolom csak az a különbség a Tu-4 és a többi másolás között, hogy az előbbihez kéznél volt a B-29, a többi esetében meg csak képek alapján saccoltak... z | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 708002 | 2023. április 16. 22:03 | ||||||||||
Pár napja elérhető egy bemutatóvideó a legszebb ronda gépről, a Berijev Be-6-ról: www.youtube.com/watch Személyes tragédiám, hogy belenézek ilyenkor a kommentekbe, ahol mindig sorban ontják azt a sületlenséget, miszerint a Be-6 a Martin Mariner koppintása. Naná, "hiszen szovjet!" Gondolom, a véleményalkotók nem terveztek még repülőgépet. Vagy bármit. Az alapelrendezésen kívül sok közös nincs bennük, elég lenne, ha némelyik szakértő összehasonlítaná a szárnyak formáját. A Mariner és az ős MDR-10 szárnyának körvonala távolról még hasonlíthat is, de csak távolról, hunyorogva és szögmérő nélkül. A Be-6 esetében viszont már teljesen más, inkább a Tu-4-esére hasonlít felülnézetből (ami ekkor már létezett, és ami valóban a B-29 koppintása). Valószínű, hogy a Madge amúgy szerkezeti technológiát örökölt a B-29-től. | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 704962 | 2023. február 6. 22:19 | ||||||||||
Sziasztok! Befejeztem a minyós cikk írását, tessék tódulni! makettinfo.hu/index.php Biztos van bene pár gépelési és nyelvtani hiba, a megtalálók között baráti kézfogásokat sorsolok ki. ;) | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 704935 | 2023. február 6. 07:31 | ||||||||||
Mekett | Adatlap | 704535 | 2023. január 26. 21:45 | ||||||||||
Itt a nehéz Migekről szóló cikk második, befejező része: modernwartech.blog.hu/2023/01/20/kiserleti_mig_nehez_elfogovadaszok_2_2_resz A külső forma csalóka, de a képeket megnézve látszik, valójában mennyivel nagyobbak voltak ezek a gépek, mint a mezei Mig-21-ek. | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 704501 | 2023. január 25. 21:24 | ||||||||||
Bár nem szárnyas repülőeszközökhöz készült, de technikatörténeti érdekesség - nem mellesleg csodálatos szerkezet - a Globus INK űrnavigációs készülék. Ez egy analóg számítógép a 60-as évekből, ami a szovjet űrrepüléseket segítette. www.righto.com/2023/01/inside-globus-ink-mechanical-navigation.html | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 704035 | 2023. január 10. 00:20 | ||||||||||
Új cikk jelent meg az Élenjáró Haditechnika oldalon "Kísérleti MiG nehéz elfogóvadászok" címmel: modernwartech.blog.hu/2023/01/06/kiserleti_mig_nehezvadaszok | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 702840 | 2022. december 3. 15:58 | ||||||||||
A14 szürke alapozót kaptak mind az aknák, mind a futószárak. A gunze 308-ast szoktam használni. Egyes orosz makettezők az US neutral gray-t használják simán. A keréktárcsa zöldben is előfordult. | |||||||||||||
sys | Adatlap | 702833 | 2022. december 3. 14:47 | ||||||||||
Sziasztok! A második világhábrús gépek futóaknájának színe megegyezett az alsó színnel? Ha nem, akkor milyen színt kapott? A futószárak natúr fémszínűek, vagy ezek is kaptak festést (milyen színt?)? Előre is kösz a válaszokat! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |