<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Elnar | Adatlap | 722373 | 2024. március 23. 11:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722369 | 2024. március 23. 08:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722048 | 2024. március 17. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Összenéztem a disszertációt (dissz.) a Bírós-Sárhidai könyvvel (BS). Az angoloknak gyárott alvázra szerkesztettek egy vas felépítményt 1937-ben (dissz.) vagy 1938-ban (BS). Ez biztosan a "toronygyűrűs" kocsi (én) és ez volt a Borbála (BS). Ezt átépítették, kapott tornyot, sárvédőket (BS) 1938 júniusában (dissz.), amikor a HM-nek eszébe jutott, hogy ki kéne próbálni tüzérségi vontatónak is, ezért átalakították a kocsit és kipróbálták 1938 őszén (dissz.). Majd mindkét forrás szerint visszaalkaították a kocsit. Mivel VKF iratokra hivatkoznak elfogadom, hogy a Borbála valahogyan létezett és kipróbálták, erre két módot látok: Az AC II-ről leszedték a tornyot és sárvédőket valamikor a WM-ben készült fotó után, de még a HTI udvarán készült kép előtt. A toronygyűrűs kocsival próbálgatták a vontatást, de akkor nem stimmel az oda-vissza építés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722045 | 2024. március 17. 19:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez is lehetséges. Ismerve a szűkös lehetőségeket, adja magát, hogy egy járművet minél több célra felhasználhatóan fejlesszenek. A toronygyűrűől való elméleted szintén logikusnak tűnik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722043 | 2024. március 17. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha megnézed az AC II-ön elöl-hátul masszív vonóhorog van, ami egy páncélautón felesleges, ezért felmerül, hogy eleve úgy tervezték meg a protót, hogy páncélkocsi és páncélozott vonatató? A fotók alapján azt gondolom logikusnak, hogy az eredeti felépítményt, amin a toronygyűrű van ( szerintem a torony súlyát imitálja) kipróbálták vontatásra úgy, ahogy volt. Majd valamiért átalakították a kocsit akkor, amikor tornyot kapott. A disszertáció érdekes, a szerint a Borbála sikeres volt és rendszeresítésre javasolták, Bíró-Sárhidai szerint a Borbála nem volt sikeres és visszatértek az AC II-höz. Go figure. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722038 | 2024. március 17. 18:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én egy ideje arra hajlok, hogy nem volt semmilyen Borbála, max tervezet. Egyetlen rajzot találtam róla a Harisék által készítve ami egy Lehel és egy AC-II öszvére. Harisék több dolgáról kiderült már hogy nem úgy volt, nem lepne meg ez sem. Ami fotó Borbálának van írva, azon látszódik egy toronygyűrű is. Egyszerűen minden mérnöki gondolkodás ellen vall az hogy egy orr kialakítást _egy picit_ megváltoztassanak, majd _vissza_. Ugyanez a kerekekkel. Minden logika szerint a testen nem variálgattak csak úgy, előre-hátra. Főleg, ismerve a kifejletet a Csaba képében, egyértelmű hogy az ahhoz közelebbi megoldások a későbbiek. Egyszerűen így működik egy fejlesztési folyamat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722036 | 2024. március 17. 18:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól értem, akkor fogtak egy, az angoloknak gyártott AC alvázat és arra szerkesztettek egy kasztnit. Ez volt az első verzió, amiből valahogyan lett a Borbála, vagy ez volt a Borbála. Aztán átépítették (új orr és motortér), kapott egy tornyot, ez az AC II, amit aztán tovább farigcsáltak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722023 | 2024. március 17. 16:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
btk.ppke.hu/storage/tinymce/uploads/old/uploads/articles/7429/file/nemeth_karoly_disszertacio.pdf Itt azt írják, hogy a Borbála az AC-II visszabontásából lett, majd a projekt bukása után vissza lett építve AC-II-vé. Ez forrásokkal van alátámasztva lábjegyzetekben, amiknek még nem kerestem utána. Viszont a Borbála láthatóan más mint az AC-II amiről elvileg csak a tornyot és a sárvédőket vették le. Más orrpáncél, más kerekek, etc. Úgyhogy szerintem is nagyjából az a sorrend amit írtál. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722006 | 2024. március 17. 13:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A rajzon az orrlemez teljesen aránytalan szvsz. Időrendben az gyanítom, hogy: A két Borbála fotó a legkorábbi Aztán jönnek a toronyos képek a tereppróbáról, itt nincs még bent rádió, sárvédő dobozok doboz, hévér hiányoznak. Következik a fotó a WM udvarán, hátulról felülről, már rádióval és szerelékekkel, de antenna nélkül. HTI udvarán és szemből P 19 rendszámmal, felkerült a keretantenna, még kisajtós motordeklivel. Fortepan 72133 és 43910 végleges állapot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722003 | 2024. március 17. 12:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az AC II-őn a direkt kitekintő nem középen van, az a Csaba jellemzője, a prizmák kivágásai az AC II-őn szintén nagyobbak a rajzhoz képest, az megint a Csabára hajaz. A kipufógó teóriával annyi a problémám, hogy a Csabát vidáman gyártották lent vezett kipufogóval. A lamellák kiosztását meg úgy látom a Borbáláról örökölte, így már ott illett volna, hogy kiderüljön, nem jó. Majd egyszer kiderül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721995 | 2024. március 17. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A vezetősisak is AC II, csak annyi különbséggel, hogy az elkészült késői vezetősisakon az elülső kitekintők nem rövidebbek, hanem ugyanolyan hosszúak mint az oldalsók, ezért összeérnek (Fortepan 72133). Gyanítom ez gyengítette az integritását az egész szerkezetnek, így a Csabán már kisebb kitekintőket alkalmaztak, oldalt is, egységessé téve a gyártást. A többi valóban be lett nézve. Nem mondom, hogy ha én rajzoltam volna nem maradt volna le ilyen részlet :) Farlemezt egyenes lamellákkal csak a szerelékdobozok nélküli képeken láttam. Szerintem azok a tereppróbán készültek, és ott kiderült hogy nagy hátsó terepszögnél a lentre vezetett kipufogó és a motorszellőző rács is telemegy sárral így módosítottak rajtuk. A motortér ajtó cseréje nekem is eszembe jutott, de elvetettem, mert nem láttam logikusnak. azt mondjuk el tudom képzelni, hogy úgy gondolták kell rá egy kis ajtó, rátették, de később kiderült hogy túlságosan deformálódik tőle a motortér ajtó (mivel lemeztárcsa helyett keretként kezd el viselkedni) így később visszakerült a régi, teli lemez kialakítás. Sajnos a 72133-as képen ez a rész nem látszik, pedig az a legvégső állapot, teljesen zöldre festve, 42 utáni hadijellel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721993 | 2024. március 17. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A HTI rajz ffőbb méretekhez jó, a részletek terén több sebből vérzik. A géppuskatoldat van és nincs, az előre toronykitekintőt elszabták, a vezetősisak oldalról AC-II szemből Csaba. Ha feltételezhető lenne, hogy a két különböző farlemez és motorfedél lemez párhuzamosan létezett és bármikor cserélgethették, akkor minden a helyére kerül, kivéve, hogy a bal oldalról készült fotón nincsen hévér és doboz, a gyárudvarin van, viszont utóbbin a sárga folt úgy néz ki mint amit újrakontúroztak zölddel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721978 | 2024. március 16. 23:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit elemezgettem a képeket. HTI rajz szerintem nem az első verzió már. Szerintem valami ilyesmi lehet a kialakítás sorrendje: Legelső változat a 2. kép. Motortér ajtón nincs kisajtó, kipufogó csonk rövid, nincsenek dobozok a sárvédőkön. Lehet, hogy még légvédelmi géppuska rögzítési pont sem volt ekkor. Második fázisban felkerül a kisajtó a motorházajtóra. Ezt ábrázolja a HTI rajz. Kisajtó motorházon, nincsenek szerelékdobozok, nincs magas kipufogócsonk még (igazából a rajzon semmiféle kipufócsonk nincs rajzolva, de ha magas lett volna már, akkor azt biztos berajzolják) Harmadik verzióra felkerültek a dobozok, az emelő, meg a magas kipufugó. Lecserélik a motortér hátsó lamelláit egyenes ritkáról ferde sűrűre. A terepmintát a dobozokhoz és az új hátfalhoz igazítják, hogy ne legyen éles átmenet az új és a régi rész közt. Ez van a legelső képen. Lehet látni hogy a dobozokon annyira új a festés, hogy tükröződik benne a motortér oldalsó lemezének szegecselése (!) A motortér oldalsó keskeny lemezének szegecselése ekkor változik meg. És itt megáll a tudomány, mert a korlátantenna megléte vagy hiánya borít mindent. A Fortepan képen nincs motortéren kis ajtó, de már vannak dobozok és korlátantenna. Ezt cifrázza, hogy olyan kép is létezik, ahol a kis ajtó megvan, és a korlátantenna is, dobozokkal, magas kipufogóval, sűrű lamellás motortérrel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721957 | 2024. március 16. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szövegértési képességem gyenge. A HTI rajz szerinti állapot kb. az ACII-1. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721955 | 2024. március 16. 18:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kisajtó biztosan nincs ott, vagy másról beszélünk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721946 | 2024. március 16. 16:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mujzer Péter posztolta a Facebookra a HTI fejléces elrendezési tervlapot is (most már nem is teszek fel róla képet, csak megemlítem, aztán meg lehet keresni meg lamentálni a szerzői jogról). Ott a motortér ajtón ott a kisajtó. A légvédelmi bak szerintem ott van a tornyon, csak takarásban. A perspektíva középpontja a képen a nyitott toronykitekintő, így maga a torony eleje és hátulja is rövidülésben van, kitakarva a velünk szemben lévő oldal által. Kipufogócső mindkét esetben van, csak a középső két képen lévő állapotban nincs felhozva a rendszám alá, hanem rövid, és lefelé irányított. Az eredeti méretű képen látszik. Én gyanítom, hogy ezt a jószágot, prototípus lévén, annyiszor építették át, ahányszor nem szégyellték. Van A-012, P-19 és Pc-019 rendszámmal is, szerintem minimum annyiszor építették át ahány rendszáma volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721944 | 2024. március 16. 16:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
És persze Fortepan, az lemaradt. Érdekes még, hogy a Csabák késői? csavarozott homlokkitekintő megoldása mennyire hasonlít az AC-II-re. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721943 | 2024. március 16. 16:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
AC II, FB/Levéltár. Egyáltalán nem értem, hogy több kocsit látok vagy többször átépítették és festették a szerencsétlent. ACII-1: a motortér ajtón van egy kisebb ajtó, a motortér keskeny lemezének csavarkiosztása nem egyik a ACII-2-vel, van kipufogócső. ACII-2 és ACII-3: ezek azonos stádiumban készülhettek. A légvédelmi todat bakját nem látom a tornyon, de lehet, hogy csak a fotó szöge rossz. Kipufogócső nincs. ACII-1-gyel nem egyezik a terepminta, a torony teljesen más, a testen javították(?). Kisajtó nincs a motortér fedelén. ACII-4: kisajtó itt sincs, az üza. nyílás (jobb felső sarok) fedele eltér szerintem az ACII-1-től és mellette ott egy túlfolyó cső. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721939 | 2024. március 16. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igaza van Ádámnak, a balesetes képek levéltári iratanyagból vannak kifényképezve és mint ilyenek, közlési engedélyhez kötöttek. Ezt bizony szóvá kell tenni, mert itt nem történt ilyesmi. Problémának érzem azt is, hogy bármi ami felkerül a netre, onnantól jogtiszta? Hogyan? Miért az? Letöltök egy tonna képet pl vateráról, ebayről és könyv illusztrációjaként felhasználom, mert fenn van a neten? Aggályos. No és akkor minek vásárolok meg pl én képeket? Már ha meg tudok valamit venni. Manapság néhány gyűjtő (?) csap le mindenre szemmel látható összegekért. Aztán mi lesz velük? Mert publikációk nem jelennek meg. (amit én veszek meg, szeretném is publikálni, ha lesz rá időm) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721934 | 2024. március 16. 13:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A második és a harmadik csendőr, a negyedik Skoda 256B (Emerick hozzászólása az eredeti képhez!). A Sokol 1000-es 1942-ből azért érdekes, mert ez az egyetlen amin láttam eddig egységes honvédelmi gépjármű emblémát. A következő is csendőr, a a traktor pedig bőven háború utáni (58-tól használt rendszámmal). A bevonultatott kocsi egy Cadillac 355C (szintén az eredeti képhez kommentelve) UI: kérlek, írd meg milyen oldalakról vannak a képek, mert a Facebook zárt rendszer és így még a Google képkeresőjével sem tudom visszakeresni a képeket és mint látod, elég fontos infók vannak melléjük írva sokszor. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721927 | 2024. március 16. 11:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Néhány találat a Face bugyraiból... Elnézést, ha már ismertek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 721898 | 2024. március 15. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló Szaktársak! Segedelmet kérnék a Magy.Kir.Honv.páncélosainak terepszín festéséhez. Minnél hitelesebb festékszín kódokat kérnék elsősorban enamel típusúakból. Előre is köszönöm,minden jót: Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721666 | 2024. március 10. 23:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mujzer Péter könyvének Facebook oldaláról vannak. Hogy ő honnan szerezte, azt nem tudom, de mivel a Facebook oldal nyilvános, inenntől gyakorlatilag publikálva vannak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721659 | 2024. március 10. 21:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a balesetes képek is levéltári fotók, de ne legyen igazam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721617 | 2024. március 9. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb csokor, most leginkább Hunsonwheelsróől, meg Axishistory fórumról ahol már régen jártam. Az első 4 képen egy karambol dokumentációs fotói (sajnos a motor rendszámát csak jegyzőkönyvből tudni, de legalább a Ford körbe lett fotózva szépen). Van még két Botond, ritkán látható szögből ahol szépen látszik az ülések kialakítása, meg egy másik az Axishistoryról csúnya másolásvédelemmel, de olvasható rendszámmal. Legvégére maradt a kedvencem, egy eredeti lengyel festéssel és rendszámmal hagyott, de mintaszerű alakulatjelzéssel ellátott, nem túl gyakori Polski-Fiat 518 Lazik +1 pontosítás: amit én eddig Mávagnak néztem az most véletlen belefutva kiderült hogy szintén Polski-Fiat, csak 6021R rendőrségi riadó felépítménnyel! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721528 | 2024. március 6. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát sajnos ebben is igazat kell adjak neked. Az Odkrywca fóruma szerint csak a tüzérségi eszközök százas nagyságrendben érkeztek, és a járművekről szó sincs. Az szervezeti szinten több teljes gépesített hadosztály. Talán kicsit félreérthető volt a hsz-em: az említett könyv 4 oldalából összeadva max egy oldal az illusztráció, a többi nem pontos járművek - bár azok is vannak, néha rendszámmal is - de két oldalt csak az alakulatok felsorolása tesz ki. Sokkal több, mint amit régebben gondoltunk. Egyelőre azt látom, hogy a személygépkocsikon és a motorokon kívül nagyjából a Haditudósító század teljes gépjárműállománya innen került ki láthatóan. Persze én is lépten-nyomon botlok ex-lengyel járművekbe minden beosztásban (és ezek csak a lengyel márkák amikről ránézésre tudom, honnan vannak) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721522 | 2024. március 6. 19:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyanítom nem fogunk olvasni a mintegy 3000 különféle gépkocsiról, aminek több mint a fele katonai volt. Arról sem, milyen sok magyar alakulatnál (a páncélos erőktől a katonai közigazgatáson át a légierőkig) Vagyis a menekülők relatív többségének lengyel katonai anyaga volt. 14 évnyi kutatás után se tudni pontosan hány gépjármű érkezett és azok hol szolgáltak. (apropó, 2-300 darab biztosan közlekedett a polgári forgalomban is és közel ugyanennyit visszaadtak honvédségi kezelésből is) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721511 | 2024. március 6. 11:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
1939 szeptembere. Gyakorlatilag egy pár alakulat és egy sor civil menekült az akkor még semleges Magyarországra. A Wrezsien1939 sorozat Polski Fiat 508 kötete 4 oldalon keresztül részletezi hogy milyen alakulatok mentek Magyarországra Bővebben Mujzer Péter - From Poland to Hungary most kiadott könyvében tárgyalják a járművek magyar haditechnikai vonatkozását, későbbi felhasználással együtt. A könyv lesz nemsokára magyarul is! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721509 | 2024. március 6. 11:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a lengyel bevonulás(?) mikor történt? A háború előkészületében, 39-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721501 | 2024. március 6. 08:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gálhidi István saját fotói Mujzer Péter könyvének Facebook oldalához kommentelve. Lengyelek érkezése a Tatár-hágón. (nem magyar járművek - itt még) És ha már belementünk a lengyel-magyar (fegyver)barátságba, hoztam még néhány képet odkrywca forumról is, szintén az érkező csapatokról. A fortepant most hagyom mert az már régről ismert. Végére betoldottam még egy képet egy Polski-Fiat 508-cal foglalkozó lengyel kiadványból, és egy fotót ami nekem szintén nagy valószínűséggel lengyel járműveket ábrázolhat. Sajnos ahhoz nem volt semmi infó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721261 | 2024. március 1. 13:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van az három is! KV-40 lesz, mert KV-50 még nem volt akkor, meg azért mert azoknak kilógna a szűrő a tetejéből. Mögöttük meg egy Opel Kapitän, ha jól látom. A Botondok mellett álló eü. busz engem mondjuk jobban érdekel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721259 | 2024. március 1. 13:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A jobb felső sarokban a villanyoszlopnál két KV-40(50?) lehet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721256 | 2024. március 1. 12:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Természetesen, bárki aki megnézi a képet, látja hogy a Krupp rendszáma E-143... De ha már flood, legyen kövér: kicsit manipuláltam a színekkel. Nem állítom, hogy tökéletes, de közelebb van a valóshoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721254 | 2024. március 1. 11:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb jós(z)ágok. HM-HIM Facebook oldaláról színes (!) fotó leírás szerint '43 márciusából (!), a Dontól megmaradt (!) járművek egy részével. Sajnos az E-183-on kívül nem ismerhető föl semmi rendszám, viszont azon van valami ismeretlen alakulatjelzés a VI. ht. zászlós keretével. Emerick, esetleg tudod, hogy ez a rendszám hova tartozott? :) Újabb követendő FB oldalt találtam, némi érdekességgel a kommentek közt is. Pl egy szép Botond, tiszta rendszámmal, de minden egyéb jelzés nélkül, vagy egy bevonultatott Mercedes (amik nekem továbbra is szinte egyformák úgyhogy csak tippelem hogy 170V). Meg van még egy csomó nehezen kivehető jármű a Petőfi laktanya udvarán. Vateráról most egy teljesen ismeretlen teherkocsit lőttem az erdélyi bevonuláskor. Talán ki tudjuk sakkozni mi lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721125 | 2024. február 27. 11:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 3-086-os Ford BB mentő különösen érdekelne honnan van, mert most már biztos vagyok benne, hogy te olyan csoportokat is nézel amikről én nem tudok :) Azért is nagyon különleges, mert eddig csak és kizárólag 2- sorozatú Ford BB mentőt láttam képen, márpedig valami 20 körüli képem van csak rendszámosakból... Kár, hogy az alakulatjelzés nem látszik, de az ember ne legyen telhetetlen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721031 | 2024. február 25. 19:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720818 | 2024. február 20. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720701 | 2024. február 17. 17:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz, ez a kép nagyon jó kis kiegésztés a történethez! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720697 | 2024. február 17. 16:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na még egy utolsó lábjegyzet a "hidas műsorhoz": Ezt most találtam a képeim közt, Bernád Dénes régebben posztolt képe. "Felkészülés a Dnyeszteren átkelésre Hodorenkától keletre". A Mercedes előtt haladó teherautó tetején ülő kaonák fejénél pontosan ugyanaz a partszakasz látszódik mint a Bofors optikája fölött. És mi van a térkép szerint észaKELETre Hodorenkától? Usztecsko. Q.E.D. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720411 | 2024. február 10. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720407 | 2024. február 10. 18:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720354 | 2024. február 9. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A fénykép a családi hagyatékból előadva. 1941. május 15-én délvidéken készítette az ismeretlen fotós a honvédek egy csoportjáról. A felső sorban középen a harmadik személy az édesapánk. Kelemen Lajos 1919-2000. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720188 | 2024. február 6. 18:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a ritka eset, hogy itt lehet tudni: Kőrösmező. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 720164 | 2024. február 6. 09:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Zrínyi szerepel a Peko könyvében (67. oldal)is. Annak a fotónak az érdekessége, hogy Turán típusú pótlánc keret van az orrlemezen. A lenti fotó alapján viszont úgy tűnik, hogy a könyvbe egy valami okból retusált kép került be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720154 | 2024. február 6. 09:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A páncélvonatos képről, tudjuk, hol készült? Az a fűtőház nagyon jellegzetes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720127 | 2024. február 5. 22:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nem. A legtöbbje Facebook-os kép különböző csoportokból. Ha már ezek közül is voltak itt képek, akkor bocs! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720039 | 2024. február 4. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrást tudsz adni ezekhez? A fájlnevek alapján Facebookról van a többsége, bár az első soron kívül mind volt már itt. A piros szöveget felismerem Csapó János vízjele, a MAN M1 képek pedig a Zala megyei Levéltárból (Eger Zsigmond) Az Opel Blitz műhelykocsit még vaterás hidertésként mentettem le, de ha jól látom, ez már rendes szken. Az Uhry Fordok nagyon érdekelnének honnan vannak, mert megint egy új jelzést találtam rajtuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720031 | 2024. február 4. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Innen-onnan... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720023 | 2024. február 4. 00:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újdonságok, innen-onnan. Leginkább Azopan, meg Régifotók. A debreceni MAN M1 különösen érdekes, mert ha hinni lehet a hátoldali dátumnak, a másik két MAN M1 fotóm közül az egyik szintén debreceni, csak három nappal korábbról. Mujzer Péter Huns on wheels oldalára meg felkerült a régebben ismert budapesti LeFH 18/40 még két képe, így akár az egész jelenet megépíthető már pontosan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719800 | 2024. január 31. 10:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Ez nem hadi jármű.
Belenagyítva látszik hogy szögletes a nemzeti színű pajzs. Ilyen csak az egyéb állami járműveken volt. Háromszorosra nagyítva látszik a rendszám is: P-095 Az a Posta MÁVAG-Mercedes N26-os rádióskocsija, a postamúzeum honlapján van is róla fotó.
Nem tudom, hány volt ebből a járműből, de én nem zárom ki hogy pont ugyanez a példány van lefotózva Marosvásárhelyen, Szatmárnémetiben és még a Délvidéken