<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 714697 | 2023. október 23. 16:38 | ![]() | |
Inkább 3945 lesz az! Előzmény: (714692) Freddy 2023. október 23. 14:05 | |||||
Freddy | Adatlap | 714692 | 2023. október 23. 14:05 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 713720 | 2023. szeptember 24. 14:46 | ![]() | |
atika | Adatlap | 713220 | 2023. szeptember 11. 10:43 | ![]() | |
Nagyon köszönöm, kicsit előrébb vagyunk megint, úgy érzem. :) | |||||
búza | Adatlap | 713218 | 2023. szeptember 11. 10:18 | ![]() | |
Megtisztelő a bizalom, de sajnos mindent én sem tudok! A kezdeti időkben sok volt a főfutó kerék durranás, ezért az üzemanyag tartály javíthatóságának kedvéért tették rá a felső fedelet. Ami egyébként elég nagy szívás volt, mert a csavarok mentén szeretett szivárogni, ha tele volt a gép. Ha meg üres, akkor a tömítések kiszáradtak és az első tankolásnál kezdett el folyni. Később a 800X200-as kerekek már nem voltak hajlamosak a defektre, egy idő után megváltoztatták az üzag. tartály alsó felének szerkezetét is, erősebb lett, ezért már nem volt szükség a fedélre. Nálunk az összes MF-en volt, a Bisz/AP gépeken, illetve a Bisz szárnyas UM-eken már nem. Ami az SMT-ket illeti: a 14-es oldalszámú, púpos gép van rendesen körbe lőve, azon nincs fedél. MF orra és ezzel együtt valószínűleg MF lokátora is van. Viszont a 11-es gépben Bisz lokátorra utaló beépítés látható. Mivel mindkettő kivont gép, nem lehet biztosan tudni, hogy mit legóztak esetleg össze beléjük. | |||||
magyaralba | Adatlap | 713197 | 2023. szeptember 10. 18:45 | ![]() | |
jav: búza--- alias Búzás Gábor aki segít a válaszban a kérdésedre... ha valaki ő tudja a választ. | |||||
magyaralba | Adatlap | 713196 | 2023. szeptember 10. 18:43 | ![]() | |
Egyébként az a hátsó hosszú ovális panel a szárny hátsó üzemanyagtartály szerelőnyílása volt... az okát hogy miért van egyes típusokon másokon miért nincs nem tudom... talán Búza Gábor tud ebben segíteni... Valószínű a gyáregységgel is összefüggésben lehet, ahol gyártották az adott repülőt vagy altípust. Igazából a gyáriszám ha ismert és a gépről készült fényképek lehetnek mérvadóak... | |||||
atika | Adatlap | 713195 | 2023. szeptember 10. 18:37 | ![]() | |
Igen, ezt tudom, az egyik a fighter bomber a másik az interceptor változat. A kérdés, hogy az R és az SMT esetén mi a helyzet? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 713194 | 2023. szeptember 10. 18:33 | ![]() | |
Nekem valami olyan rémlik, hogy (legalábbis az MF-nél) ez attól függ, melyik gyárban készült: Moszkvában, vagy Gorkijban. A moszkvaiakon (olyan volt nekünk is) volt a szárnyon hosszúkás szerelőnyílás. | |||||
atika | Adatlap | 713193 | 2023. szeptember 10. 18:14 | ![]() | |
Igen, ez a bajom nekem is. Mégpedig, hogy a korábbi PF, PFM gépeken látható, de R-eken és SMT-ken nem láttam. Az ezektől újabb MF-eken meg van megint. A késői, bis-ekkel rokon MF-eken meg már megint nincs. | |||||
magyaralba | Adatlap | 713192 | 2023. szeptember 10. 18:04 | ![]() | |
atika | Adatlap | 713188 | 2023. szeptember 10. 17:19 | ![]() | |
Köszönöm, ez így teljesen világos. Újabb kérdés. A félszárnyak felső felületén lévő hosszú ovális lemezelés, panelezés. Az MF-eken részben volt, ezt az Eduard 1/72-ben megcsinálta: a fighter bomber "igazi" MF-eken megvan, a késői interceptor változatokon nincs (ahogy a bis-eken sem kell, amennyire tudom). Az R-eken és az SMT-ken volt ez a hosszú ovális panel? (Nem tudom mi célt szolgált biztosan, de majd megmondjátok.) | |||||
magyaralba | Adatlap | 713186 | 2023. szeptember 10. 16:44 | ![]() | |
Hali, A 21M -R-11F-300 hajtóművet kapott, ugyan ezt a hajtóművet kapta a 21S, 21R , 21SM és a 21SMT is többek között. A 21MF egy modernizáltt M volt a külföldi vásárlókat megcélozva, R-13F-300 hajtóművel... de később a pl a csehek az M változataikat korszerűsítették MF-re ami többek között a hajtóművek cseréjét is jelentette... ezeknek a típusváltozatoknak a szívócsatorna átmérője ugyanakkora maradt, megegyezett. A 21Bis viszont az R-25-300 hajtóművet kapta melynek a teljesítménye nagyobb volt mint az előző hajtóműveké, köszönhetően "csr" üzemmódnak mely bizonyos körülmények esetén, ha pilóta kapcsolta a kabinból akkor megnövelte a forszázs üzemmódban a betáplált üzemanyag mennyiségét, ezáltal többlet tolóerőt biztosított a repülőgépek. Azért, hogy ezen a megnövelt teljesítményen a rg hajtóműve stabilan dolgozzon nagyobb beáramló levegőmennyiségre volt szükség ezért a Bis típusok levegő beömlő nyílásásnak átmérőjét és kialakítását megváltoztatták ami szabad szemmel is látható... (öblösebb lett) Az SMT változatok szívcsatorna kialakítása ezért az M -el azonos leginkább. Ami kis zavarra adhat okot, hogy a csapat szolgálatba állított SMT-kre a pilóták panaszkodtak, a hatalmas gerinctartály nagyon lerontotta a gép vezethetőségét és ezért később több gépen a nagy tartályokat lecserélték kisebbre, a Bis-ekre jellemző tartályokra... Úgy nagyon nagy vonalakban ez lenne a lényeg... persze ennél sokkal bonyolultabb és több lépcsős átalakításokat eszközöltek a típusok között melyek nagyrésze átfedéssel történt és hatalmas kavalkádot teremtett... A bis szívócsatornán próbáltam pirossal kiemelni azt a rész ahol szembetűnőbb a kialakítás vaskossága... és ha jól emlékszem akkor a szívócsatorna belépő élének a rg hossztengellyel bezárt szöge is más volt a Bis típus esetében... | |||||
Zoli | Adatlap | 713181 | 2023. szeptember 10. 14:10 | ![]() | |
Szia, Ha jól tévedek az M alapján készült az SMT, a bis külön történet. De majd a profik kijavítanak. z | |||||
atika | Adatlap | 713180 | 2023. szeptember 10. 14:06 | ![]() | |
Segítségeteket kérem! (1) Azt szeretném tudni, hogy az SMT változatok orra az MF-fel vagy a bis-szel egyezett-e meg, vagy volt ilyen és olyan is? (2) Úgy emlékszem, hogy valahol olvastam, hogy volt nem púpos SMT jelölésű változat is. Ez ránézésre egy bis volt? | |||||
Freddy | Adatlap | 712584 | 2023. augusztus 27. 13:51 | ![]() | |
búza | Adatlap | 712143 | 2023. augusztus 13. 16:13 | ![]() | |
Igen. Sokszor szám beütővel van "beleírva". | |||||
sys | Adatlap | 712137 | 2023. augusztus 13. 11:28 | ![]() | |
Ezt nem tudom megmondani. Esetleg lehet rajta gyári szám, ahonnan ezt a tulaj vissza tudná keresni? | |||||
búza | Adatlap | 712136 | 2023. augusztus 13. 11:14 | ![]() | |
Melyik gépé? | |||||
PETI | Adatlap | 712126 | 2023. augusztus 12. 15:17 | ![]() | |
Szerintem max egy 50-es. | |||||
sys | Adatlap | 712125 | 2023. augusztus 12. 13:51 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 712124 | 2023. augusztus 12. 13:21 | ![]() | |
Mármint egy valódi? | |||||
sys | Adatlap | 712121 | 2023. augusztus 12. 10:55 | ![]() | |
Sziasztok! Vételen gondolkozom, de megkérdezem a hozzáértőket is: egy MiG-21 törzsféklap mennyit érhet? Üdv | |||||
Freddy | Adatlap | 711699 | 2023. július 30. 21:52 | ![]() | |
búza | Adatlap | 711381 | 2023. július 17. 09:45 | ![]() | |
A Mach-kúp még mindig 180 fokkal elfordítva van. | |||||
Freddy | Adatlap | 711361 | 2023. július 16. 13:38 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 709966 | 2023. június 4. 12:48 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 709175 | 2023. május 15. 22:07 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 708916 | 2023. május 7. 22:59 | ![]() | |
MiG-21F-13, szolnoki képek: makettekeswg.blogspot.com/2023/05/673-mig-21f-13-szolnok-2018-2022.html | |||||
atika | Adatlap | 708859 | 2023. május 5. 17:38 | ![]() | |
Fujimi (Italeri dobozban jelent meg legutóbb) - viszonylag hasonlít (én speciel szeretem, de inkább érzelmi a viszonyunk, mint racionális), KP (ex RV Aircraft) - ha bírod a short run készletek által elvárt képességeket, csak akkor, Zvezda - nem hibátlan, de talán a legjobb a bis-ek között. ...esetleg, ha nem áll távol tőled a kitbashing, akkor Eduard Interceptor MF + Fujimi gerinc (esetleg a farok is), de az orr-részt még így is meg kell oldani valahogy, meg "ezer" más apróságot. | |||||
Matthias | Adatlap | 708858 | 2023. május 5. 17:27 | ![]() | |
Igazából engem most a BIS érdekelne | |||||
atika | Adatlap | 708857 | 2023. május 5. 17:22 | ![]() | |
PF, PFM, MF - Eduard F13 - Modelsvit ... minden mást, csak erős "nekibuzdulás" megléte esetén mernék ajánlani. | |||||
Matthias | Adatlap | 708856 | 2023. május 5. 16:55 | ![]() | |
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek melyik gyártó készlete most a legjobb 1:72-ben? | |||||
pigasos78 | Adatlap | 708451 | 2023. április 25. 20:29 | ![]() | |
Köszi srácok! :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 708406 | 2023. április 25. 00:46 | ![]() | |
A képeket nézegetve szerintem igen. | |||||
medor | Adatlap | 708405 | 2023. április 25. 00:44 | ![]() | |
A leírás nem volt egyértelmű.Lehet a fakultabb színekre utaltak a HU116 helyett a HU117-re és csak a HU150-et kell kevegetni a HU83-al? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 708404 | 2023. április 25. 00:32 | ![]() | |
Igen, az előbb még nem voltam itthon, azért nem mondtam konkrét kódokat. Azóta hazaértem és ha én festeném, akkor a HU150, HU116 színeket venném elő, alulra pedig a (régóta nem gyártott) 115-öst, esetleg a 65-öst. Ha a HU150-est HU83-al kevered, akkor kb. egy Olive Drab színt kapsz. Az inkább a kissé fakultabb árnyalatnak felel meg. | |||||
medor | Adatlap | 708402 | 2023. április 24. 23:26 | ![]() | |
Szia! Egy '99-es 'Modell & Makett'-ben találtam egy cikket a 091-es festéséről. A színeket még '87-ben mérték a gépen.Itt HU117 és HU150 került szóba. A színeket javasolják kicsit keverni HU83-al vagy 93-al 5:1 arányban. Ha írsz az email címemre elküldöm a 3 nézeti rajzot is a magazinból. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 708397 | 2023. április 24. 20:24 | ![]() | |
Sajnos konkrét Humbról színeket nem tudok mondani, én az olive drab és a sötétzöldek között keresgélnék színpárost. Tudom, fénykép alapján kockázatos színeket azonosítani, de szerintem próbáld meg, kiindulásnak jó lesz. | |||||
bandy | Adatlap | 708389 | 2023. április 24. 19:56 | ![]() | |
Szia. Hátha ez segít. Már nem tudom hogy honnan van. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 708384 | 2023. április 24. 18:58 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget kérnék. Az alábbi sémájú UM-et szeretném elkészíteni. Aki csinált már ilyet, mivel festette? A Szegedi Feri által megadott Gunze H50 (lime green gloss) az én szememnek nem tetsző... persze lehet, hogy helyes. Itt viszont akkor az a probléma lép életbe, hogy Humbrol-al festek. Szóval véleményeket szeretnék az alábbi kamóval kapcsolatban. :) Köszönöm. | |||||
vatya1 | Adatlap | 707926 | 2023. április 15. 14:08 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 707925 | 2023. április 15. 14:07 | ![]() | |
Sziasztok! festés kérdés 21-F13 hoz kellene kabin belső szín futó és futószár szín lehetőleg gunzéban köszi előre is | |||||
búza | Adatlap | 707826 | 2023. április 12. 20:39 | ![]() | |
Nyilván különbözött a két gép fegyverzete a felhasználási cél miatt. Abban egyformák voltak, hogy a külső tartóra lehetett 500 kg terhet rakni, lévén a PTB-500 kb. ennyi volt megtöltve. | |||||
Sanyi82 | Adatlap | 707802 | 2023. április 12. 12:56 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy milyen bombaterheléssel repülhetnek a bis-MF gépek? Úgy értem, hogy 500kg-os eszközök mind a négy tartóra tehetőek? Ha csak a két belsőre, akkor a két külsőre lehet még tenni valamit? Bombázó feladatnál mekkora a maximális bevethető mennyiség? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
búza | Adatlap | 707795 | 2023. április 12. 07:24 | ![]() | |
Ráfestették a magyar csillagot. Gondolom, kellett a sorba egy ilyen is. Nagyon szép példáit lehet látni, hogy bármit és bárhová lehet alkotni. | |||||
vatya1 | Adatlap | 707794 | 2023. április 11. 21:21 | ![]() | |
köszönöm ez kimerítő válasz viszont jó makett alap mivel létezik | |||||
warbirds | Adatlap | 707793 | 2023. április 11. 21:17 | ![]() | |
warbirds | Adatlap | 707792 | 2023. április 11. 21:14 | ![]() | |
Sziasztok! A Pro modell 2009/3-as számában ez van. | |||||
spupek | Adatlap | 707791 | 2023. április 11. 21:14 | ![]() | |
Lehet hogy film kedvéért! Nem tudom forgattak e akkoriban. Vagy kiállították, és itthon nem volt már ilyen ép f13-as. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |