/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Muzzy 721242 2024. március 1. 08:32
Válasz erre
Hogy pontos legyek, Pirátvitorla több mint 20 évig volt katonai pilóta, ráadásul abban az időszakban, amikor a kiválasztás történt.
Muzzy 721239 2024. március 1. 07:03
Válasz erre
Jó lenne, ha elolvasnád a neked írt válaszokat és értelmezni tudnád azt a mondatrészt, hogy inkább annak hiszek, aki 20+ évig volt katonai pilóta...
Zoli 721234 2024. február 29. 22:10
Válasz erre
Szerintem kérdezd meg a pilótákat, hátha emlékszik valaki.
z
piratvitorla 721226 2024. február 29. 21:36
Válasz erre
Egyébként melyik szaksajtóra gondolsz? Mert amit én tudok pont F-18 volt benne és aki személyesen írt ilyen cikkeket az is 16-ost mondott mindig...
piratvitorla 721225 2024. február 29. 21:35
Válasz erre
Finneknél egyedül a Hornet felelt meg: két hajtómű. Valószínűleg a hatótáv és az utakon is használható kialakítás is sokat számított.
piratvitorla 721224 2024. február 29. 21:34
Válasz erre
A pilóták a 16-ost találták a lefinkább megfelelőnek.
Olyan, hogy legjobb, olyan nincs és akkor se volt.
A magyar légierő követelményeinek a 16-os felelt meg a legjobban, második helyezett a Gripen volt.
Ahol nyert a 18-as legtöbb helyen a két hajtómű és a nagyobb hatótávolság miatt nyert, már ahol a technikai dolgok számítottak. Volt, ahol a gazdasági okok pl. Malajzia.
borisz 721222 2024. február 29. 21:29
Válasz erre
"Sajnos, de való", hogy ilyen beszerzésnél nem csak pár darab légijárművet vesz az ország, hanem vastagon politika. Ki kiben bízik, kinél akar jó pontot, kinél mennyi csúszik zsebbe, mennyire zsarol meg, stb.
Sennás 721217 2024. február 29. 20:44
Válasz erre
Finneknél mi az oka? Ok hogy van víz körülöttük de hajójuk nincs. Vagy a 2 hajtómű miatt (meg a strapabíró futómű miatt?)
piratvitorla 721213 2024. február 29. 20:10
Válasz erre
A hivatalos döntés a Gripen volt.
A szakma a 16-ost javasolta.
Hülyeség is lett volna szakmailag a Hornet.
Kéthajtóműves haditengerészeti vadászgép egy csomó felesleges technikai eszközzel, felesleges funkcióval. Amik nemcsak drágává, hanem bonyolultan üzemeltethetővé is tették volna a vadász flottát.
Nem véletlen, hogy ahol volt még tender a legtöbb helyen a 16-os nyert a légierőknél. Ahol a 18-as annak speciális oka volt.
Egyébként melyik médiában volt ilyen infó?
Zoli 721195 2024. február 29. 04:56
Válasz erre
Attól még ez volt a hivatalos döntés.
z
Muzzy 721191 2024. február 28. 23:34
Válasz erre
Azért én a média helyett inkább annak hiszek, aki 20+ évig volt katonai pilóta...
Zoli 721186 2024. február 28. 22:30
Válasz erre
Nem! Legalábbis a média szerint az F-18-ast választották, de a magasabb költségek miatt maradt az F-16, aztán "tudjuk", mi történt a zárt ajtók mögött...
z
piratvitorla 721184 2024. február 28. 22:18
Válasz erre
"Talán emlékszel rá, anno a szakmának F-18 kellett az összehasonlító tesztelés után, de a két hajtómű miatt a döntéshozók leszavazták."
Nem. A szakma az F-16-ost favorizálta.
Zoli 720930 2024. február 23. 20:37
Válasz erre
Így van, de legalább úgy adják elő, mintha 40-et vettünk volna...

Én se, de nem is ezt írtam.
z
borisz 720927 2024. február 23. 20:16
Válasz erre
A magam részéről én többet vártam, mint 4 db JAS-39C. Ezeket főhuszáruram már egy angol nyelvű videóban elmondta 2022 végén. Személy szerint azt sem értem, hogy miért csak C változatok, miért nem kerítettek legalább egyetlen D-t?

Ami pedig bezzegromániát illeti, hát persze. Valahogy nem látom az odaköltöző tömegeket. :D
Zoli 720924 2024. február 23. 19:07
Válasz erre
Szia,

Tudom, hogy a török gép mindenre is fejlesztett, akkor sem olyan kategóriájú, amire nekünk vagy a környező államoknak szüksége van.
Az is triviális, hogy mindent a politika dönt el. (Minden politika.) De attól még gyártó országok a megbízható szövetséges államoknak mindent eladnának. Az F-15 mégse kell egy környező országnak sem, pedig egyáltalán nem rosszabb, mint az F-16, csak nagyobb teljesítményű, tehát sokkal drágábban fenntartható és üzemeltethető.
Talán emlékszel rá, anno a szakmának F-18 kellett az összehasonlító tesztelés után, de a két hajtómű miatt a döntéshozók leszavazták. A MiG-29-est se mi akartuk, hanem ezt adták az oroszok. És tévedés, hogy nem kaptunk hozzá alkatrészt, nem akartunk fizetni érte... (Lehet, hogy az oroszok megbízhatatlanok, de még mindig jobban hiszek nekik, mint a "kormányunknak", pedig egyáltalán nem hiszek nekik...) És ugye az alkatrészhiány nem jogosít fel senkit az állagmegóvatlanságra... (Hajtóművek stb nélkül is eladhatók lettek volna a gépek.) Nem vagyok jogász, de kell lennie felelősnek a jurassic parknak is...
A 14 Gripen továbbra is kevés, a 18 is az. A fegyverzet is. (Még jó, hogy nem F-16-ost vettünk, mert arra többször annyi fegyvert lehet függeszteni, ezért még kevesebb gépre jutna...)
A 80-100 gépet csak a félreértések elkerülése végett írtam. Nincs rá szükségünk (jelenleg...), és lehetetlen lenne fenntartanunk akkora flottát.
Van egy jó barátom, aki szereti kiforgatni a szavakat, pedig amúgy tényleg jóban vagyunk. Ez a tulajdonság sajnos nagyon sok emberre igaz, és nem írom le, hogy milyen körhöz tartoznak. És sajnos ezt érzem most is. Én nem írtam olyat, hogy Romániában stb nincs korrupció. Mindenhol van. De sajnos ebben a tekintetben már nem az élmezőnyben vagyunk, hanem az első helyen! Ellenben a gazdasági stb mutatók szerint az utolsó helyen. Igen, még a románok is megelőznek minket. És ez nem azt jelenti, hogy ott minden szép és jó, nagyon sok probléma van ott is, csak azt, hogy még ők is előrébb járnak nálunk, vagy írhatom úgy is, hogy jobban teljesítenek. (A bármilyen oldali média nem mérvadó, a független elemzések pontosabbak.)
De elég legyen a politikából, és lehetőleg egyetlen fegyverre se legyen szükségünk!
z
ssanyi 720921 2024. február 23. 16:49
Válasz erre
Bocsánat, az lemaradt hogy csak a Mig-21-el történt ez a számú esemény, és csak a legsúlyosabbak vannak benne.
Meg az én anyukámat amiért merek felhozni valamit! :-D
Románia mindenben is előrébb jár mint mi, ott nem van korrumpálcijó! ott minden okés, csináljunk mi is mindent úgy! ;-)
A többi szomszédos országról nem is beszélve.
Na! :-D
piratvitorla 720914 2024. február 23. 11:47
Válasz erre
"Náluk az elmúlt 25 évben 20 repesemény (kényszerleszállás és lezuhanás) volt.."
Szerinted nálunk?
Elővettem egy papírt és csak ami azonnal eszembe jutott legalább 15 volt... Plusz ami eszembe se jutott...
ssanyi 720905 2024. február 22. 23:45
Válasz erre
Nos a török gép nem csak légiaharcra tervezik alaklmazni mint légifölény vadászt, 300 gépes flottát terveznek a törökök amivel minden feladatot leakarnak fedni.

A környező országok is azt veszik meg amit eladnak nekik, politikai síkon dőlnek el a dolgok, mint nákunk is. ;-) Mellesleg a környező országok meg is fizetik az árát ezeknek, nem csak az aláírt szerződés szerint. A gyarmati múlt, nem annyira múlt.
Amiatt mert két hajtóműve van abból azt vonod le hogy ugyanannyit repólnének vele mint a 29-el? Szerintem nem veszed figyelembe az okokat hogy valójában a 29-ek miért nem repülték ki az lehetőségeik végéig.
A 14 gép létszáma változhat, kevés, ebben eggyet értünk (a hétvégén talán kiderül).
A 80-100 gépet nem tudom miért írtad, ilyen nem hangzott el.

A fegyverzet is érdekes dolog, a Sidewindereket úgy tudom átmenetileg vettük, amíg az IRIS-T nem kerül redszeresítésre, az AIM-120-ok számát szokták még kritizálni (40db) de érdekesség hogy a csehek 28db-ot vettek maguknak . . . AIM-120-hoz még hozzátrtozik hogy csak az USA engedélyével lehet használni, a Balti légtérvédelemhez engedélyezték a függesztést.
Nem régiben vettünk 180db AIM-120C-5 rakétát (500 millió dollárért), elsősorban a NASAMS légvédelmi rendszerhez, de felszerelhetőek és indíthatóak a Gripenekről is (átalakítás és egyebek nélkül is).
Földi célok ellen én úgy tudom van 20+20 (tv és infra vezérléssel) Maverick, nem tudom mennyi GBU 12 (de minimális mennyiség rémlik). Ami még biztos hogy itthon Hajmáskéren dobtak éles Mk 82-es hagyományos bombákat.
A GPS vezérlésű bombák szeritem nagyon hiányoznak.

A nem idetartozó részről.
A politikai felhangú "korrupció" csak nálunk van, "bezzeg a románok" részt inkább hagjuk ki. Náluk az elmúlt 25 évben 20 repesemény (kényszerleszállás és lezuhanás) volt, plusz a 2022-es Mig-21 és Puma lezuhanása, ott is vannak bajok szerintem. Ukrajnában sincs korrupció, nyilatkozták ottani politikusok! :-D Ugyanígy nyilatkoznak minden országban, a tapasztalat pedig mást mutat. ;-)
Zoli 720904 2024. február 22. 22:16
Válasz erre
A török gép a légifölény vadász F-22 kategóriájába tartozik, másfélszer akkora, mint az F-35. Vajon az összes környező, nálunk sokkal nagyobb országnak is miért felel meg az F-16 és -35? Ki használ errefelé F-15-öst? Tudjuk, hogy mi lett a sorsa a MiG-29-eseknek és hány érte el az 1000 repült órát. És még azt hívták nagyvasnak mifelénk...
A 14 Gripen jelképes, a fegyverzet mennyisége pláne... A helikopterek, a 2db... új szállító kevés, szerintem... Utasszállítókat venni meg..., azt meg inkább hagyjuk is, hogy nagyrészt kik mire használják...
Igen, nekünk a románok is lehetnek példák!... Nemcsak haderő fejlesztésben! (Nagyrészt mindenben megelőztek minket, a korrupcióban viszont mi őket...). Nincs szükségünk 80-100 gépre, de 36-48db kellene. Nyilván esélytelen, ha még ezt a 14-et se tudjuk felfegyverezni. A feltételeket mindenki saját magának teremti meg, de amíg saját magunk ellenségei vagyunk...
z
ssanyi 720902 2024. február 22. 21:14
Válasz erre
Itt azért tisztázni kellen pár dolgot.
Milyen kategória az F-35 és a török gép szerinted?
Mire alapozod azt hogy a légierőnk jelképes? 14 Gripen, új helikopterek, most készülnek az új teherszállítók. Szerintem.
A románok legyenek a példák nekünk? Milyen értelemben? Ugyanazok a lehetőségeink és a feltételek is?
Zoli 720898 2024. február 22. 19:09
Válasz erre
Ahogy írtam, nem zárok ki semmit, de nem sok esélyt látok rá. Egy F-35 kategóriájú típusra talán lenne némi esély.
A hírekben 4db Gripen olvasható. Ennek se nagyon látom értelmét, ebből meg talán lehetne 2db, de minek? Az egész légierő jelképes. Meg kell nézni a lengyel, román stb
haderő fejlesztést. Marketing...
z
ssanyi 720893 2024. február 22. 17:11
Válasz erre
Volt már kéthajtóműves típusunk, csak emiatt nem zárnám ki.
Keletről (orosz, kínai), egyértelműen nem vehetünk gépet.
Nyugatról nagyon megkérnék az árát, nem csak pénzben, és ugyanúgy járhat a vezetés mint a törökök az F-35 programmal, csak alkatrészekkel stb.
Most hétvégén biztosan bejelentik hogy veszünk 6-8 darab új Gripent, szerintem.
Mondom, ez a török gépvásárlás, jó pár év múlva lenhetne realitás a gép miatt is (6-8 év).
A többit borisz leírta, egyetértek vele.
borisz 720892 2024. február 22. 16:43
Válasz erre
Középtávon talán-talán, ha nem áll be sem Törökország, sem Magyarország veuetésében jelentős változás, és még egy csomó minden úgy alakul, hogy...

Az biztos, hogy ezek a Gripenek örökké nem repülhetnek, de szerintem kapkodni nem kell.

Abban is biztos vagyok, hogy a típusváltásnál a politikáé lesz a végső szó, elvégre bizalmi termék.

No de holnap jön a svéd mini. elnök, és kb holnap ilyenkorra már okosabbak leszünk legalábbis a Gripenek jövőjét illetően.
Zoli 720888 2024. február 22. 16:03
Válasz erre
Szia,

Nem zárom ki, de a két hajtómű és a kategória miatt nem tartom valószínűnek.
z
ssanyi 720881 2024. február 22. 12:12
Válasz erre
Üdv!

Nem lennék meglepve ha egyszercsak kiderülne hogy ilyenek fognak megjelenni a ligerőnkben.
Tudom hogy még nincsenek bevethető állapotban, még kell pár év, de reális lehetőségnek tartom.
www.jetfly.hu/katonai-tipusok/levegoben-az-otodik-generacios-torok-kaan
Zoli 720359 2024. február 9. 16:42
Válasz erre
Joci.kun 712396 2023. augusztus 21. 07:45
Válasz erre
Szia !
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III#/media/F%C3%A1jl:Ald3.jpg
Sennás 712305 2023. augusztus 17. 17:24
Válasz erre
dkp 699613 2022. augusztus 26. 18:49
Válasz erre
Üdvözlet!

Segítséget szeretnék kérni (remélem jó helyre írok) a következőben:

Az ÖFFAG Albatros D.III 153 sorozatú gépek motorburkolata leszerelhető volt-e,
(gondolom a karbantartás végett igen) és hogy nézhetett ez ki leszedve?

Kiss József gépét szeretném elkészíteni, de úgy, hogy a motorból is látszódjék valami.

Köszönettel várom az információkat!
dkp
badgo 693203 2022. február 18. 19:25
Válasz erre
Szia!

A 1965 júniusi dunai árvízről van 4 sorozat fotó meg egy 66-os jégzajlásról. Valami ujságíró hagyatékából lehet, a pécsi vásáran vettem. Sajnos csak ennyit, mert nem volt több pénzem én meg a vízügyön dolgozom. De tucatjával a volt Kádár kori magyarországról mindenféle események fotói. Előhívom, meglátjuk milyenek, aztán kaphatsz a másolatból.

Üdv,

robi
Podva 693200 2022. február 18. 16:57
Válasz erre
Szia
Engem nagyon érdekelnének ezek a fotók!
Üdvözlettel:
Viktor
badgo 693197 2022. február 18. 10:00
Válasz erre
Szia!

Könnyen lehet, hogy soha nem publikált képeim vannak a gépről. Igaz egyenlőre csak negatívon. Meg kell néznem. A közeljövőben terveztem előhívatni őket.

Üdv,

robi
Miggyuri 693194 2022. február 18. 09:06
Válasz erre
Infót, képeket keresek a pápai ejtőernyősök által használt Caproni Ca-101 festésével, jelzéseivel, számaival kapcsolatban.
Miggyuri 692868 2022. február 9. 12:58
Válasz erre
Hali! Tud valaki Mi-1 kontra a farokrotorba belesétáló tanácselnökről, az 1965-ös árvíz idején?
tyimosenko 674398 2020. július 2. 14:37
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszönöm szépen!

Igen, simán lehet, hogy egy mattabb tónusú fémszín volt a törzsön.

Azért is jó a 3 motoros valom Fokker, mert a szárnyak alatti motorgondolák némi formázással valószínűleg felhasználhatóak a magyar Ca.101-hez. A méretük jónak tűnik. Maguk a motorok meg az Azur Ca.310-ből jók. Ügyes volt az Azur, hogy nem lapra öntötték a motorokat, hanem kétoldali kidolgozásúak a hengerek, ami kell is a Capronihoz.
üdv
Marci
Podva 674397 2020. július 2. 13:04
Válasz erre
...Ami meg a "szürkét" illeti, az lehet hogy inkább alumínium, Nagy tételben szerezte be a WM annak idején...
Podva 674395 2020. július 2. 13:02
Válasz erre
Szia Marci Végre megint magyar gép! :)

A "Nagytestvére" az F.VIIIB festése az eredeti holland nyelvű festési utasítás szerint, ami egy Malert géphez készült, "olijfbruin" a Titanine színpalettájáról. Ha ezt beírod a Google-ba a RAL8008-at dobja ki a kereső... meg a RAL6022-t is. Úgyhogy ez a dolog további kutatást igényel, de kicsit talán segít...

Üdv VIktor
tyimosenko 674394 2020. július 2. 12:21
Válasz erre
HA-FKB-3
HA-FKB-3
ha_fkb
ha_fkb
HA-FKB2
HA-FKB2

Sziasztok!

Nem légierő, de magyar. Kitaláltam, hogy meg kellene építeni a HA-FKB Fokker FVII kórházgépet. Vagy legalábbis legyen egy újabb műanyaghalom, ami gyarapítja a sosem elkészülő félkész makettjeim számát...
Érdekes a gép, mert jelentősen eltér az átépítés utáni állapot az eredetitől, ami nem látszik indokoltnak. Más a szélvédő, más az utastér ablakozása, más a futókerék..
A kérdésem az lenne, hogy a törzs színére van valakinek ötlete esetleg? A szárny, a magassági kormány, a futószárak, a szélvédő keret szerintem ezüst, de vajon a törzs? Valamilyen szürke lehet? Milyen világos színeket használhattak ekkor a polgári repülésben? 1937-ben építették át kórházgéppé. Hátha van valakinek valami infója a színről. Csak a csatolt két fotót találtam a gépről az átalakítás után.
A valom makettet szereztem be hozzá, ami egész jó minőségű. Át kell majd építeni a kórházgéphez, de annyira nem tűnik vészesnek.
Köszönöm szépen a segítséget!
Zali 673913 2020. június 18. 13:29
Válasz erre
Üdv.

12.12h-kor huzott át SÁRMELLÉKEN.

A flight radarrol sajna lemaradt.
KapusiZoli 673907 2020. június 18. 12:16
Válasz erre
Lehet tudni, hogy merre jár az Ancsa? A Flightradaron nem látom.
elmo 673902 2020. június 18. 10:48
Válasz erre
Az Ancsa az ETA-hoz képest 10 perccel hamarabb Debrecenben volt, úgyhogy lehet, hogy belefér még valami plusz? :)
sanyi 673887 2020. június 17. 19:27
Válasz erre
Köszi!
Igen, a 15 percbe nem férünk bele... Azért fülelek majd!:)
Rumcájsz_52 673886 2020. június 17. 19:16
Válasz erre
Szerintem csak akkor, ha leszállás előtt nagyon tágasra veszik a leszállókört, vagy esetleg ha soron kívül beiktatják Békéscsabát is. Most látom hogy elrontottam a szolnoki időpontot, a korrekt az 10.15, úgyhogy a startból negyed óra alatt Szolnokig szerintem semmiképp se férhet bele más - hacsak nem DK lesz a felszállóirány...
Üdv R.
sanyi 673873 2020. június 17. 18:06
Válasz erre
Szia!
Van rá esély, hogy Orosháza fölé is eljönnek?
Pár hete A-320, Falcon 7 és JAS-39 társaságában repültek a város fölött, állítólag Szolnokon volt valami rendezvény és emiatt itt gyülekeztek... Besssz@rás látvány volt az öt gép egy kötelékben...
Köszi és üdv!
Sanyi
Rumcájsz_52 673861 2020. június 17. 12:29
Válasz erre
Az útvonal: Kecskemét start 10.00, Szolnok 11.15, Debrecen 10.40, Nyíregyháza 10.55, Bp. Ferihegy 11.35, Esztergom 11.50, Pér 12.15, Pápa 12.30, Sármellék 12.55, Siófok-Kiliti 13.15, Kecsó leszállás 13.45, JÓ REPÜLÉST ÉS LESZÁLLÁST NEKIK!
Üdv R.
Varjúbácsi 673858 2020. június 17. 12:06
Válasz erre
Laci!
Lefordítanád ezt emberi nyelvre, hogy olyanok is értsék, akik egyszerűen csak látni szeretnék?
Rumcájsz_52 673856 2020. június 17. 11:55
Válasz erre
FIGYELEM, RIADÓÓÓÓ! An-26 országjáró BÚCSÚREPÜLÉS! Üdv R.

Fotósok, spotterek figyelem‼️ Ha csütörtökön látni és fotózni szeretnéd az AN-26-os repülőgépet ✈ akkor az alábbi útvonalon megteheted: LHKE 10:00 LT (felszállás), LHSN 10:15 LT, LHDC 10:40 LT, LHNY 10:55 LT, LHBP 11:35 LT, LHEM 11:50 LT, LHPR 12:15 LT, LHPA 12:30 LT, LHSM 12:55 LT, LHSK 13:15 LT, LHKE 13:45 LT (leszállás). A fotókat szívesen látjuk itt is.
juge75 673711 2020. június 11. 10:36
Válasz erre
r57 4m stencil grafika
r57 4m stencil grafika

Valami kezdődik... :-D
PETI 673709 2020. június 11. 09:59
Válasz erre
Szia Sanyi!
Miért, elmennél velük pótsúlynak? :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.