<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vlevi | Adatlap | 717832 | 2024. január 2. 06:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Azért a szélvédőre Dusan is megjegyezte, hogy egy keveset le kellett csizolnia belőle. Előzmény: (717810) Nagyzo 2024. január 1. 19:09 | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717821 | 2024. január 1. 21:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Én már nem akartam linkelni, mert annyit posztoltam a makettről - nagyon örülök, hogy odafigyeléssel jobbat lehet csinálni belőle, mint az eddigi videók mutatták. #Bandika: engem nem zavar, amíg senki nem kényszerít, hogy megvegyem. A kiadott makettek változatosságát tekintve ráadásul az 1/35 felé tendálás még logikus is. Amit 1/32-ben meg lehet csinálni, azt 1/35-ben is lehet. Azt nem tudom, hogy érted, hogy nincs kiegészítő - aki bármilyen vegyes kompozíciót akar diorámában, akkor 1/35 kiegészítőket, figurákat, járműveket nagyságrenddel többet fog találni, mint 1/32-t. Ráadásul a korábbi "királykategóriás" imidzsét is elvesztette a méretarány, mert egyre több az 1/24-es makett. | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 717810 | 2024. január 1. 19:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Pont én is linkelni akartam :-D Ő csak épít, nem beszél lukat az ember hasába, de kb 3-4-szer is felhívja a figyelmet a megfelelő tisztogatás és előkészítés fontosságára. Nem is tátonganak rések, ahol a többi építőnél igen, pl szárnytő, szélvédő előtti panel, motorburkolat. Sokan az öntés során, az öntőforma két felének találkozásakor keletkező sorját, v lépcsőt egyszerűen figyelmen kívül hagyják, és ez pont akkor okoz gondot, ha az alkatrészek amúgy szép passzentosan illeszkednének. valahol olyat is láttam, hogy a jóember kb 120-as papírral esett neki az öntőcsonkoknak, aztán ámuldozott, hogy némá, ez mekkora rés mááá? | |||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 717799 | 2024. január 1. 17:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
dikens | Adatlap | 717795 | 2024. január 1. 16:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Pedig most ez a main stream scale. Képeken: Snowman Model Ми-28Н 1/35 (Szerintem annyira nem nagy tragédia, ha két közeli méretarányt összevonnak, pl az 1:43 és 1:48 is fölösleges, ahogy az 1:32 és 1:35 duplikáció is.) | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717790 | 2024. január 1. 15:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Mint egy sajtreszelő! | |||||||||||||||||||||||||||||
Bandika | Adatlap | 717789 | 2024. január 1. 15:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Jól néz ki, de nagyon zavaró, hogy erőltetik ezt a 35-ös méretarányt. Nincs se kiegészítő, se semmi. A vitrinben is hülyén néz ki a 32-es makettek mellett. | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717788 | 2024. január 1. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Border Models 2024-es 1/35 repülő tervei: Zero, Spitfire Vb és He-111H6. Mindegyik full belső térrel, motorral. www.facebook.com/permalink.php | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717787 | 2024. január 1. 14:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Engen is érintenek az Intruderek, most neki is láttam kutakodni. Ezt tudom hizzátenni a dologhoz, van ábra a légterelők elhelyezéséről is. reddogsmodels.wordpress.com/2018/10/29/ka-6d-va-35-1-32-ready-to-give-fuel-part-1-assembly/ | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717780 | 2024. január 1. 13:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Kösz az újabb képeket! Bíztam Benned, szóval jöhet a felesleges, köszi! Tényleg más szárnyakat gyártott a Trumpeter, de vannak tenntartásaim. Ha jó a rajzod, akkor a belső áramlásterelő lap rossz helyen van, és a szárnyvégek is kérdésesek, de majd élőben meglátjuk. Nekem is el van kezdve egy Fujimi KA-6D, de kora és hibái ellenére is tetszik, szóval lehet, hogy egyszer még folytatom. De mindenképp kellene egy Prowler is, és a plusz pilon miatt az EA-6A is érdekel már, szóval kezd sok lenni... Van Italeri nekem is, az még érintetlen. Ha megjön a kínai, majd egymás mellé téve a három gyártó termékeit "versenyezhetünk", hogy ki találja meg a több hibát... z | |||||||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 717778 | 2024. január 1. 12:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Úgy fest, hogy az újabb verzió szárnyait egy új öntőkeret tartalmazza majd. Az sem kizárt, hogy lesz egy felesleges példány belőle, mert többet rendeltem. Meglátom, hogy mit tudok belőlük kihozni. A terv egy korai KA-6D légi utántöltő változat, kinyitott szárnyakkal, illetve egy EA-6A elektronikai verzió, felhajtott szárnyakkal. Egyenlőre van a polcon egy Italeri EA-6A Wild Weasel, ami csak úgy, a dobozból nem építhető meg korrekten. Mindenképpen faragni kell a szárnytöveken és az orra is rövidebb a kelleténél. A mellékelt zavaró konténerek is jobban hasonlítanak az EA-6B-nél alkalmazottakra, mint a korai verziókra. (Ez a Fujimi készleténél is hasonló baki). Viszont felhajthatóak a szárnyai, és adja a perforált féklapokat, és a plusz pilonokat is. Elég sok apró részlete az "E" típust idézi, mivel az öntőformák az Italeri "E" / "KA-6D" készleteiből származnak, de azok módosíthatóak. Az is lehet, hogy ennek a farok részét passzítom a Trumpeter A-6A-hoz, módosított orr résszel kiegészítve, és az Italeri-ből meg építek egy késői KA-6D-t. Van egy kissé hiányos Fujimi KA-6D is. Ehhez a késői "E" szárnyakat mellékelték. Szép a felület, de nem felhajthatóak a szárnyai, az orrsegédszárny viszont kitéríthető, de minek? Bontottan vettem, hiányoztak belőle a pilóta figurák, a Buddy Tank, és a légi utántöltő alkatrészek nagy része. Ezért ezeket leöntöttem az Italeri KA-6D készletéből, illetve a Buddy Tank eleve műgyanta készlet. Viszont benne vannak a perforált törzsféklapok is. Póttartályokat is öntöttem pluszban, mert sem az Italeri, sem a Fujimi nem ad kellő számút. Ebből inkább egy késői A-6E TRAM-ot szándékoztam építeni, az Italeri és Hasegawa készletekből származó alkatrészekkel kiegészítve. Ha itt lesz egymás mellett mindhárom gyártó készlete, akkor fogom eldönteni, melyikből mi is lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717768 | 2024. január 1. 10:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Köszi a részletes ismertetést! Engem elsősorban a szárny érdekel, hogy mennyire lesz eltérő a két verzióé, mert az újabb típusokét még nem láttam. A kisebb elemek nem olyan lényegesek, mert biztos lesznek majd hozzá feljavítók. Törzs-féklapból is rengeteg féle volt, a korai perforált, a perforált eltakart lyukakkal, a késői sima, a sima körben csavarozva, a sima rátétlemezzel a közepén stb... Inkább a fődarabok legyenek méret- és alakhűek, akkor már baj nem lehet. Ha esetleg többet is rendeltél, rám is gondolj, köszi! z | |||||||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 717767 | 2024. január 1. 07:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 717754 | 2023. december 31. 17:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Haliho! Elég sokat kellett várni a Trumpeter A-6A Intruder-ére, ami ha nem is lesz tökéletes, de azért felülmúlja az eddigi készleteket ár/minőség viszonylatban. Remélem a következő REBEKÁ-ig megérkezik a megrendelt példány, és ott "meg tudjuk szakérteni". Eddig korai verziót csak a Fujimi adott ki, de az már elég régóta ritkább, mint a lottó 5-ös. Annál sem kényeztettek el a részletességgel. Talán a kabin kidolgozása és a mellékelt pilóta figurák szebbek az átlagnál, de pl. minek a kitérített orrsegédszárny, ha semmi más nem nyitható a szárnyakon, sőt még fel sem hajthatóak. Az Italeri készletből lehet szép makettet építeni, de csak a késői verziókat. Ők is csalnak rendesen. Van egy EA-6A Wild Weasel készletem, amihez a korai törzshöz, a késői "E" szárnyakat mellékelték, és az hosszabb orrot sem adták. Pedig ezek a korai Elektronikai zavarók mind egy szálig "A" típusok voltak (2 db prototípus, 11 db átépített A-6A, és 15 db eleve EA-6A-nak építve). Remélem ezt is kiadja majd valamelyik neves gyártó, rendesen is. Hiszen ezt is csak a Fujimi követte el anno. Ha netán lenne valakinek eladó példánya, ne fogja vissza magát! :) A KA-6D Légi utántöltő Intruder-ek java része is (több mint 40 darab) az A-6A-ból lett átalakítva. Az Italeri és a Fujimi is lelkiismeret furdalás nélkül ad olyan festéseket a késői verziókhoz, amelyeket a korai típusokon használtak. Pedig bőven van olyan KA-6D is, amit már a késői szárnyakkal szereltek. Ennek a készletnek is vannak kutyulásai, és tévedései, ahogy már megszokhattuk a Trumpeter és a HobbyBoss esetében Ezek egy része nyilván abból fakad, hogy még január végére ígérik az A-6E és az A-6E TRAM verziókat is, és lesznek közös öntőkeretek. De alapvetően jó a törzse és a szárnyai is jól tükrözik a korai verziót. A törzsön a kisebb légbeömlőkkel kell variálni, illetve a nagyobb méretarányoknál is megjelenő, függőleges vezérsík picit torz formáján kell reszelgetni. A típusra jellemző, kinyitható, perforált törzsféklapokat sem adja, pedig elég jól kidolgozott a helye, nagyon jól mutat kinyitva. A mellékelt teli lapok nem voltak nyithatóak az eredeti gépeken, mert a nyitó mechanizmust is kiszerelték, illetve egyéb elektronikai berendezéseket szereltek be a helyére. Habár a későbbiekben sok A-6A típuson is átalakították ezt a részt, így nagyot nem tévedtek. A főfutóaknákat sem nyitották ki teljesen, ami kissé érthetetlen, de biztosan lesznek hozzá precízebb kiegészítők hamarosan. A korai típusokban nem a mellékelt GRU-7 (igen részletesen kidolgozott) ülések voltak, hanem a jóval kisebb GRU-5 típus. | |||||||||||||||||||||||||||||
Bandika | Adatlap | 717748 | 2023. december 31. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Erre lehet mondani, hogy jó ha van, de jobb ha nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 717728 | 2023. december 31. 11:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
csabbee | Adatlap | 717715 | 2023. december 31. 08:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A Trumpi és testvére a Hobbyboss is leszokhatna a szegecsek ilyen méretarányt semmibe vevő megjelenítéséről, mert valami borzalmasan illúzió romboló.Nemhogy eltolná a valósághű megjelenés felé,sőt.Főleg a szárnyakon valami okádék ronda.Egyszerűen nem értem miért erőltetik. | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717709 | 2023. december 31. 00:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717547 | 2023. december 28. 19:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Magic Factory 1/48 A-4M Skyhawk www.facebook.com/magicfactory2021/posts/pfbid02S4s8Lh48pPamxXX8X73Xqmbx7jq9982CTWQ4PZh5uwx1C4LA94AfW82MuxVwNB4el | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717527 | 2023. december 28. 12:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717482 | 2023. december 26. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Már elérhető a Litaki (sokadik új ukrán gyártó) J-22 Oraója 1/72-ben. www.facebook.com/Litakimodel | |||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717463 | 2023. december 26. 10:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Én sem mondtam mást, ha figyelmesen elolvasod. Csak arra akartam rámutatni, hogy még a legújabb Tamiya makettek sem tökéletesek ezen a téren, bár joshe-nak valószínűleg igaza van abban, hogy a gyártástechnológia eredendő korlátai miatt bizonyos számú ezekből többé-kevésbé elkerülhetetlen. | |||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 717458 | 2023. december 25. 23:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sőt! Még az 1:144-es makettjükön sincsenek szegecsek... 😉😊 | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717456 | 2023. december 25. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Amennyire én látom, a Phantomnál az akna alját képező lemezen lévő kilökőtüske nyomok egyetlen kivétellel a később beragasztandó oldalfalak alá kerülnek. Én egyet látok olyan helyen (a kitámasztó bekötése mellett), ami később is látható, de az akna összeépítése előtt ez könnyen korrigálható, könnyen hozzáférhető. "Persze mondhatjuk, hogy az már egy húsz éves makettjük" - nem csak mondhatjuk, hanem ez a lényeg. Nem évről évre apró lépésekben, hanem inkább olyan 8-10 évenkénti ugrásokkal, de a Tamiya folyamatosan fejlődik. Jellemzően rámennek egy területre (az új repülőiknél pl. a nagyon átgondolt, látványos eredményt adó alkatrészbontásra és illeszkedésre), amiben szinte tökéletességre törekszenek. Ezt nyilván egyszerűbb elérni egy egyszerűbb alanynál, mint az eredetiben is nagyon bonyolult Tomcatnél. | |||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 717455 | 2023. december 25. 19:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nem futóműakna, de... ahogy néztem, az Academy 12563-ban (Pukin' Dogs Tomcat) sikerült a stabilizátorban található olajhütő-beömlőbe beleműködni egy kis lyukat. Uhye egy eleve nem túl nagy alkatrészben található, süllyesztett, háromszög alakú mélyedésben található lyuk. Persze vérmérséklettől függően lehet különböző dolgokkal próbálkozni: 1, hagyni, ahogy van; 2, megpróbálni tömíteni; 3, ha elégedetlenek vagyunk vele, vagy túlcsiszoltuk, akkor lehet venni műgyantából, a készlet bekerülési árának ötödéért. | |||||||||||||||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 717454 | 2023. december 25. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
"Most csinálom a Phantomot, ennek is pl. az orrfutómű-aknájának az alján, jól látható helyen szintén ott vannak a kilökőtüske-nyomok ... . Pedig simán kerülhettek volna, gondolom én, a nem látható másik oldalára is." Van egy sejtésem, azért kell arra az oldalra, mert olyan a dolog, mint a lego. A kidolgozott részleteket tartamazó oldal gondolom nem jön könnyen ki magától az öntőszerszám fészkéből, így ki kell tessékelni. Szükséges rossz, nem feltétlenül slendrián tervezés. Ha lehetne megfelelő rézsűszög, kijönne anélkül is. A szerszám drágább lesz, a kilökőtüske mozog, kopik, kenést igényel, megszorul, betörik... Lehet nem volt másik megoldás, csak vagy ez, vagy az alkatrész tovább bontása, áttervezése. Szerintem azért van azon az oldalon, mert azt az odalt kell erővel kisegíteni az öntőszerszám azon feléből. | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717428 | 2023. december 25. 01:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Semmi gond. A tavaly megjelent 48-as Mi-8-on valóban szépen megjelennek gyárilag a pozitív szegecsek, így nem kell a makett háromszorosáért pótolni öket. És maga a makett sem kerül észbontóan többe mint egy Mi24-es. Van egy megépített ICM Bronco-m szintén rengeteg pozitív szegeccsel. Ahogy Nagyzo is írta, a frász kerülgetett mikor a szegecssortól 1 mm-re kellett illesztési felületet csiszolgatni... | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 717427 | 2023. december 25. 00:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Igazad van, kevertem a Mi-8MTV-vel Hamut szórok a fejemre... | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 717402 | 2023. december 24. 19:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
"A másik, a Zvezda Mi-24-ese azért csodálatos, mert a mérethelyessége mellett a kiálló szegecseket is imitálja, úgy, ahogy az eredetin is van." Mivel nem láttam nevetős smiley-t így gondolom nem iróniának szántad. Sajnos a Zvezda 1/48-as Mi24 készleten alapból nincsenek szegecsek. Tudtommal a 72-őn sem. Sem pozitív, sem negatív. Olyan sivár a géptest szegecs szempontjából mint a Szahara. Lehet hozzá venni szegecsmatricát, jó erős pénzért, többe kerül a szegecs mint a komplett kit. www.super-hobby.hu/products/Mi-24V-positive-rivets-surface-details-ZVEZDA.html | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 717400 | 2023. december 24. 18:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Mint ahogy kervil is mondja, többen gyártanak már pozitív szegecsmatricákat. sőt zimmeritet is adnak ki járművekhez. Én vagy 10 évvel ezelőtt Móváron vettem Archer matrica szegecssorokat. Azért a lyukakkal imitált süllyesztett fejű szegecsek az életben nem lesznek hitelesek! Bizony, több repülőnél az az igazi, ha kiálló szegecsek vannak! A Tamiya annak idején a wildcatját úgy csinálta, hogy a szárnyon süllyesztett szegecseket imitált, a törzsön meg kiállókat. A Washingtoni Smithsonian múzeumban lévő példányon ez tökéletesen látszik. (a szárnyon fontosabb volt a légellenállás csökkentése és az optimális légáramlat biztosítása, míg a törzsnél ez nem volt olyan fontos, Így gyorstani lehetet a gyártást. A másik, a Zvezda Mi-24-ese azért csodálatos, mert a mérethelyessége mellett a kiálló szegecseket is imitálja, úgy, ahogy az eredetin is van. | |||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717394 | 2023. december 24. 14:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Azért ez nem csak a kínai makettek jellemzője, do olyan nagynevű gyártókkal is előfordul mint pl. a Tamiya. A kedvencem az volt, amikor a P-47 futómű-aknájának bordái közé sikerült betenni a kilökőtüske csonkjait, ahonnan szinte lehetetlenség eltüntetni őket. Próbálkoztam vele, valamivel jobb lett ugyan, de közel sem tökéletes. Persze mondhatjuk, hogy az már egy húsz éves makettjük, és az újak tényleg jobbak ezen a téren (is), de azért nem tökéletesek. Most csinálom a Phantomot, ennek is pl. az orrfutómű-aknájának az alján, jól látható helyen szintén ott vannak a kilökőtüske-nyomok, és ugyan nem olyan lehetetlen helyen vannak az eltüntetés szempontjából, mint a Thunderbolton voltak, de azért nem is annyira könnyű megoldani. Pedig simán kerülhettek volna, gondolom én, a nem látható másik oldalára is. Elismerem persze, hogy ezek csak cseppek a tengerben a kínai gyártók hasonló problémáihoz képest. A pozitív szegecsek visszapótlásához: ismered a pozitív szegecssor matricákat? Szerintem az elmúlt egy-két év egyik legizgalmasabb repülős innovációja. Először a Quintánál láttam, nem tudom, az ő találmányuk-e, vagy ők is koppintották, de azóta már mások, pl. az Eduard is gyártja. Csíkokban adják különböző méretekben a pozitív szegecseket, amiből bármekkora darabot vághatsz, ha kell, akár olyan kicsit is, amin csak két-három szegecsfej van. Ezt matricaként felragasztod a festetlen felületre, utána oldószerrel (én Mr Color higítót használtam) ecsetelve óvatosan feloldod a hordozófilmet, és ottmarad a pozitív szegecssor. Erre kell egy-két réteg lakk, hogy a későbbiekben is biztosan a helyén maradjon, de az eredmény lényegében tökéletes. | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 717393 | 2023. december 24. 12:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Eegen, ezek valóban bosszantó hibák, és ahogy mondod, nulla erőfeszítéssel meg lehetne könnyíteni a makettező életét. Kedvenceim közé tartozik, amikor egy alkatrész képes felén vannak a kilökőtüskenyomok náluk alig nagyobb mélyedésekben, amikor pedig a másik oldal nem látható helyre kerül, vagy ragasztandó felület. Ez nagyjából az összes kínai maketten így van. Az új trend, a pozitív szegecselés és a rossz tervezés miatti illeszkedési hibák is ki tudnak zökkenteni a flowból, mert a negatív szegecseket még csak visszapótolja az ember, de a kényszerű csiszolás és tömítés miatt eltűnő pozitívakat nem tudom, hogyan lehetne szépen, vagy egyáltalán. Egyedül a Tamiya esetében érezném ennek létjogosultságát, de szerencsére ők nem estek eddig ebbe a csapdába :-D | |||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717392 | 2023. december 24. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi! Teljesen jogos, amit mondasz. Nem mindegy, kinek a videóit nézi az ember, sokan (különösen a feltörekvő videósok közül) tényleg mindent megtesznek azért, hogy elsők között jelenhessen meg a videójuk egy-egy felkapott készletről. Kíváncsian várjuk majd a tapasztalataidat! | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717390 | 2023. december 24. 11:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Valóban, nekem is feltűnt pár helyen, hogy én azért még finomítottam volna az illeszkedésen a ragasztás előtt (pl. a bal szárnytő közepénél egy minimális csiszolással valószínűleg kisebb lett volna utána a rés), meg a futómű burkolatnál is elég csúnya öntőcsonk nyomok maradtak, de pár Miniart makett után attól tartok, hogy a kritikák jelentős része jogos lesz. A Miniart is a Bronco (Gecko, Riich, meg még pár) által jellemzett koncepciót követi a tervezésnél: - ha eredetileg külön darab volt, akkor (ha a technológia már lehetővé teszi) azt külön darabként adják, - az illeszkedési pontok gyakran jelzésértékűek, sok a "butt joint", - nulla erőfeszítést tesznek a könnyebb építhetőségért. Ennek eredménye nagyon részletesre megépíthető makett lesz, amivel viszont szükségtelenül sokat szív a makettező. Mondok példákat: - a gerincen a videóban is látható antenna mellett (aminél még az építési útmutatóban is látszik egy rés, pedig nem szabadna legyen) van még egy kis apró "bibircsók". Ez a rajz alapján 1mm körüli kis dudor, amit nyugodtan rá lehetett volna önteni a törzsfélre, ahelyett, hogy imádkozni kelljen, nehogy a szoba másik végébe repüljön a levágáskor, sorjázáskor. - a szárnyak belépőélét minden maketten adjusztálni kell, amelynél az alsó és felső szárnyfél ott illeszkedik. Itt a négy géppuskát a szárnyfelek összeragasztása előtt kell beilleszteni, a köztük lévő keskeny rések utólagos megtisztítása egyértelmű szopás lesz. Sokkal jobb lett volna, ha a 2x4 csövet külön adják és adnak egy sablont, amire ráillesztve a kész gépbe csak be kell tolni őket. - a motorburkolat elkészítéséhez a sablon hiányát és az építési sorrendet eddig minden általam látott építési videóban kifogásolták. Meg lehet csinálni nélküle HIBÁTLANRA? Sok melóval nyilván, de miért gondolják, hogy az emberek birkózni akarnak egy új készlettel? Ráadásul nem kellett volna meleg vizet feltalálni, a videóban is említett Eduard Zero már megmutatta, hogy lehet ezt jól csinálni. Egy Tamiya készletnél is nagyon kell figyelni a gondos előkészítésre, de az cserébe meg is hálálja a figyelmet, mert az építhetőségre és nem az alaktrész számra koncentrálnak. Ráadásul sok esetben az első perctől kezdve nyilvánvaló, hogy egészen minimális figyelemmel sokkal élvezetesebbé tehetnék a készleteiket. A Lee-Grant sorozatnál pl. mindenki szentségelt az egyébként nagyon szép működő lánctalp összeállítása miatt. Ez ilyen konstrukció, valamit valamiért, de csak az utánlövésként kiadott Sahara készletüknél jutottak el oda, hogy egy mini sablont is betegyenek a dobozba, amivel töredékére csökkent az összeállítási idő. | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 717389 | 2023. december 24. 10:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Én azért ezekkel a youtubeos építésekkel óvatos lennék, érdemes olyan epizódokat is megnézni, ahol általunk már megépített makett készül. Sok esetben a sietség, vagy egyfajta általános hanyagság miatt elég slamposan készítik elő az alkatrészeket, pl kiálló öntőcsonkmaradék, nem eltávolított sorja, ill öntőformák találkozásánál keletkező lépcső/sorja. Volt olyan eset, ahol a Tamiya F-16-ost szidta valaki, mert a felső törzsfélosztásnál jókora rés és szintkülönbség keletkezett neki. Nálam szinte láthatatlan lett, de a manus egyáltalán nem figyelt az előkészítésre. Mister G kolléga több videójában is létszik néha, hogy nagyvonalúan bánik az ilyesmivel. Majd ha haladok a P-47-tel, kíváncsi leszek a saját tapasztalataimra, de eddig pl a kabin előtti rész egyáltalán nem olyan vészes, mint az említett 2 videóban. | |||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 717388 | 2023. december 24. 10:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi! Én is épp ma reggel néztem ugyanezt a videót. Sajnálom nagyon. Egyet azért a nagyobb bontású verzióból biztosan veszek majd így is, de űgy tűnik, tényleg a Tamiya marad az etalon. | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717387 | 2023. december 24. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Miniart P-47D Basic Kit építés. Már a második teljes build videó, és sajnos úgy néz ki, magas volt a léc a Miniartnak. Ha valaki teljesen végig szeretné szegecselni a Tamiya készletét, akkor lehet, hogy jobban jár ezzel, mert itt csak a sok tömíteni való és pontatlan illeszkedés miatt elvesző részleteket kell pótolnia. Akinek viszont elég a Tamiya kidolgozottsága (némi kabin feljavítóval), az úgy tűnik, jobb ha marad náluk, túl sok helyen macerás az illeszkedés. Kár, nagyon szurkoltam neki. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 717385 | 2023. december 23. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Jó, lehet, hogy nincs annyi, de van jó pár amerikai V8, amit meg kell építenem, meg folyamatban van néhány repülő és helikopter is, először azokat! | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717368 | 2023. december 23. 11:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Az a helyzet, hogy rólad el is hiszem ezt! :D | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717365 | 2023. december 23. 11:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Lehet, hogy ez lesz a megoldás. Ha esetleg az AS.350 mellett ezt is forgalmazná majd az Air-Graphic, talán könnyebb lenne a beszerzés, de jó eséllyel az is vámos lenne... z | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717363 | 2023. december 23. 10:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Én is örülök, csak telhetetlen vagyok..., de így is kösz a tájékoztatást! Remélhetőleg lesz Me-210 átépítő is, vagy akár egy új makett, kivárjuk. 8500? z | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717362 | 2023. december 23. 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Ez jó hír, régóta szeretnék egy albán CJ-6-ost, és ezt a legkomolyabban gondolom. De jöhet mellé valami jobbfajta Yak-18 és -52 is. z | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717332 | 2023. december 22. 16:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Igazándiból szeretnék egy-két Jak-52-t (nem az A-model vackát), de lehet, hogy egy ilyenre is rácsapok majd. Nancsang CJ-6 1/72-ben. www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 717319 | 2023. december 22. 11:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Tényleg jó lenne megépíteni egy magyar Me-210-est, de előtte még éppen nagyjából 8500 eszköz vár erre, nem is ebben a témában. Csak megörültem, hogy megjelent egy magyar gyártó újabb készlete, és nem láttam megosztva. | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 717318 | 2023. december 22. 11:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A Duarte-nak van átalakító készlete, kétféle is. Persze a világ másik végéről kell megrendelni. | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717314 | 2023. december 22. 10:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Igen, az új alkatrészek nagyon szépek, de ezt már megszoktuk Csabiéktól. Viszont ez tényleg csak pár alkatrész, nem a teljes kabin. Egy új teknőt, műszerfalakat stb is megérdemelt volna a készlet, bízok benne, hogy később teljes kabin is lesz belőle. A kipufogót már megvettem Gödöllőn, és állítólag lesz hozzá Me-210 szárny is. z | |||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 717275 | 2023. december 21. 14:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Igen, de az ülések (a biztonsági övekkel együtt), a botkormány, az oldalkormány pedáljai, és a rádiós/lövész munkahelye javításra került, ezek zárt tetővel is jól látható részletek. Plusz elkészültek a kipufogók is: www.sbsmodel.com/model/SBS-72080/messerschmitt-me-410-exhausts-for-airfix-kit | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717274 | 2023. december 21. 14:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Sajnos ez nem fülke, csak fülke feljavító. Gondolom elég jónak ítélték a gyárit is a 72-es léptékhez. Ha így van, akkor nem az a jó irány. De talán később lesz hozzá fülke is, remélem... z | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 717273 | 2023. december 21. 14:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, Ha jól tévedek elősorban a beépített fegyverzet miatt eltérő a törzs eleje, és valószínű ez a kétülésesre is igaz, bár nem néztem utána. Örültem volna, ha legalább az egyik a brazil verzió lett volna, ha úgyis más szerszám kell a törzshöz. Amúgy nagyon szép darab, szívesen építeném dobozból is, de ha később lesz hozzá valami feljavító, megbánnám... z | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 717272 | 2023. december 21. 13:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nem pont makett, de újdonság: az AK feltalálta a kanálban a mélyedést és elkezdte utántöltő kiszerelésben is árulni a három műanyag ragasztóját. 200 ml 14 Euro, ez elég baráti. (Tudom, a rózsaszín kupakos Tamiya Airbrush Cleaner még olcsóbb, de az csak az extra híg ragasztót váltja ki.) ak-interactive.com/product-category/tools-accesories/ |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |