<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
téglatesó | Adatlap | 723350 | 2024. április 12. 12:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723345 | 2024. április 12. 11:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
van ott még sok kuriózum is a 39M fénytávbeszélőtől ( https://www.roncskutatas.com/node/21327 )kezdve a páncélrémen át egy rendszámos Botondig, amin szerintem a szent László alakulatjelzése van a sárvédőn (2. pc. ho-ra jellemző háromszögben álló csatabárd - legalábbis én ezt látom) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723339 | 2024. április 12. 10:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Egy része volt, de ami megvan nekem, azok is elég gyatra minőségűek (bevallom, kurucinfón eszembe sem jutott keresgélni :D - pedig belegondolva, logikus döntés) A belga tarack meg úgy belga, hogy a britektől vették a belgák, és tőlük zsákmányolták a németek, akiktől mi kaptuk ... :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723337 | 2024. április 12. 10:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723335 | 2024. április 12. 10:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Jó képek ismét! Az a belga huszonötfontos amúgy nem belga, hanem brit, de így csak még fehérebb az a holló! :))) (És külön jó, hogy találtad, mert ezzel már háromra emelkedett a típusról fellelhető képek száma!) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723334 | 2024. április 12. 09:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dolgok innen onnan. Leginkább Facebookról. Pl rendszámos Botond a HM-HIM jóvoltából, egy fél marék eddig észre nem vett (frissített?) kép fortepanról, és az egyik Nimród összematekozva onnam, gyakorlatilag minden oldalról körbefotózva. Lehet festeni autentikus terepfoltozást adott rendszámhoz! A végére maradt még egy kis tüzérség. Skoda hegyiágyú erdélyi bevonuláskor, és a végére egy kuriózum: Téglatesó egyik kedvenc fehér hollója a belga huszonötfontos a megszálló erőknél! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723174 | 2024. április 7. 20:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Felkerült az adatlapomra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 723158 | 2024. április 7. 14:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Romsista! Kérlek küldj e-mail címet,magánban kérdeznék Köszi: Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722971 | 2024. április 2. 15:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A színek a jelen állás szerint RAL 7028 Dunkelgelb, 8017 Rotbraun, 6003 Olivgrün. Hogy melyik gyártó milyen festéke felel meg leginkább ezeknek, az méretarány, ízlés, terepminta, csillagegyüttállás kérdése. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722959 | 2024. április 2. 10:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hát mivel még az Ikarus Story 5-ben is egy teljesen más kivitel leírása van, és csak annyit infó róla hogy később módosításokkal rendelték meg, ezt kereshettem volna egy darabig. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 722938 | 2024. április 1. 20:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hello! Ez az Uhri-féle karosszériás 43M nagy parancsnoki személygépkocsi. A 14 egyike. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722884 | 2024. április 1. 10:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Na még az is! Fene se fog eligazodni rajta... Közben tegnap éjjel egy, a varsói felkelés magyar részvételét taglaló könyv ismertetője nyomán a lengyel intézet honlapján találtam egy teljesen ismeretlen (parancsnoki?) karosszériás Ford V8-at az 1. huszárhadosztály helyi alakulatából, ahol annyira közeli lett a kapcsolat a felkelőkkel, hogy magyar ruhába öltözve vannak fotózva a magyar járműben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722876 | 2024. március 31. 21:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az egy dolog, hogy a lovas és páncélos különböző kék, de a kerékpáros és gépkocsizó zöld, pedig mindkettő a gyorsfegyvernem része, ami kék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722860 | 2024. március 31. 18:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, a 3 Bofors egyike sem ugyanaz. Az első tarack egy 14M 10 cm, a második meg egy 14M 15 cm (modernizálatlan) . A Ford BB is érdekes kép, mert ez az első amit látok ahol már szinte olvasható a stencil Ráadásul ezek is olyan helyről vannak amikről nem tudok... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722833 | 2024. március 30. 22:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722832 | 2024. március 30. 22:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722826 | 2024. március 30. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||
És csak hogy kép is legyen, ha már megint telifloodolom az egész topicot :) Kiszúrtam egy eddig ismeretlen Pavesit a marosvásáhelyi filmhíradóban, éppen elkapható rednszámmal. Emellett még van egy "németek pózolnak egy szerelvény Toldi előtt" kép, és egy régebbi fotó párja egy 21cm tarackról (tehénfoltok alapján azonosítva) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722810 | 2024. március 30. 09:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nem teljesen járműves téma, de érinti. Szóval adott hogy a fegyvernemi beosztást a paroli színnel jelzik a honvédségnél. Az is, hogy az egység zászlók a járműveken ugyanilyen színnel vannak. Gyalogság: zöld, tüzérség: vörös, gyorscsapatok: búzavirágkék, etc. És itt jön az érdekesség, mert (már csak Thot tudja honnan) van nekem egy beszekennelt 1939-es körrendelet alapján kiadott Alapkiképzés 2. füzet - jelek és jelzések. Ebben a taktikai jelektől a fény és hangjelzésekig minden benne van (de még a takarodó kört dallamának kottája is). Ebből származik a csatolt kép, ahol a páncélosokhoz tartozó dolgok láthatóan más színűek a lovasságnál. Ez vajon csak tervezet volt (amit nehezen hiszek, mert ez egy kiadott dokumentum) vagy később vonták egybe a színeket (ha igen, mikor, miért). Esetleg kizárólag a zászlókon volt megkülönböztetve (ez viszont felesleges bonyolítás volna) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722485 | 2024. március 25. 16:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom mikorinak vaní rva a kép, de a Fortepannál az amúgy is necces. Kiindulva abból, hogy a 20-ason van hadijel, a 40-esen meg nincs, valamint az, hogy eltérnek a vastagságok a hivatalostól, nekem azt sejteti. hogy ez még a fejlesztési fázisban készült fotó. Ez megmagyarázná a légvédelmi állvány hiányát is, és a civil ruhás, erősen mérnöknek tűnő embereket is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722462 | 2024. március 25. 11:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Megoldásaiban a Rába Kruppra hajaz a kocsi, de pont ilyet nem láttam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722456 | 2024. március 25. 10:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722406 | 2024. március 24. 11:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
És ami még kimaradt: a tábori sütöde vontató teherkocsi amit még nem fejtettem meg, néhány csónak meg pontonhíd, meg az hogy a Fiat rendszáma nem lehet GH mert az motor, úgyhogy AH 656. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722405 | 2024. március 24. 11:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ebayre felraktak egy magyar utásztiszt hagyatékát. Állítólag 125 db van összesen, itt: www.ebay.de/sch/i.html Van itt minden a harmincésfeles mozsártól a vasbeton bunkerépítésen át vízenjárásig. Ez csak a járműveket ábrázoló része: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722373 | 2024. március 23. 11:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ez nem hadi jármű. Belenagyítva látszik hogy szögletes a nemzeti színű pajzs. Ilyen csak az egyéb állami járműveken volt. Háromszorosra nagyítva látszik a rendszám is: P-095 Az a Posta MÁVAG-Mercedes N26-os rádióskocsija, a postamúzeum honlapján van is róla fotó. Nem tudom, hány volt ebből a járműből, de én nem zárom ki hogy pont ugyanez a példány van lefotózva Marosvásárhelyen, Szatmárnémetiben és még a Délvidéken | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722369 | 2024. március 23. 08:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722048 | 2024. március 17. 20:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Összenéztem a disszertációt (dissz.) a Bírós-Sárhidai könyvvel (BS). Az angoloknak gyárott alvázra szerkesztettek egy vas felépítményt 1937-ben (dissz.) vagy 1938-ban (BS). Ez biztosan a "toronygyűrűs" kocsi (én) és ez volt a Borbála (BS). Ezt átépítették, kapott tornyot, sárvédőket (BS) 1938 júniusában (dissz.), amikor a HM-nek eszébe jutott, hogy ki kéne próbálni tüzérségi vontatónak is, ezért átalakították a kocsit és kipróbálták 1938 őszén (dissz.). Majd mindkét forrás szerint visszaalkaították a kocsit. Mivel VKF iratokra hivatkoznak elfogadom, hogy a Borbála valahogyan létezett és kipróbálták, erre két módot látok: Az AC II-ről leszedték a tornyot és sárvédőket valamikor a WM-ben készült fotó után, de még a HTI udvarán készült kép előtt. A toronygyűrűs kocsival próbálgatták a vontatást, de akkor nem stimmel az oda-vissza építés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722045 | 2024. március 17. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ez is lehetséges. Ismerve a szűkös lehetőségeket, adja magát, hogy egy járművet minél több célra felhasználhatóan fejlesszenek. A toronygyűrűől való elméleted szintén logikusnak tűnik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722043 | 2024. március 17. 19:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha megnézed az AC II-ön elöl-hátul masszív vonóhorog van, ami egy páncélautón felesleges, ezért felmerül, hogy eleve úgy tervezték meg a protót, hogy páncélkocsi és páncélozott vonatató? A fotók alapján azt gondolom logikusnak, hogy az eredeti felépítményt, amin a toronygyűrű van ( szerintem a torony súlyát imitálja) kipróbálták vontatásra úgy, ahogy volt. Majd valamiért átalakították a kocsit akkor, amikor tornyot kapott. A disszertáció érdekes, a szerint a Borbála sikeres volt és rendszeresítésre javasolták, Bíró-Sárhidai szerint a Borbála nem volt sikeres és visszatértek az AC II-höz. Go figure. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722038 | 2024. március 17. 18:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Én egy ideje arra hajlok, hogy nem volt semmilyen Borbála, max tervezet. Egyetlen rajzot találtam róla a Harisék által készítve ami egy Lehel és egy AC-II öszvére. Harisék több dolgáról kiderült már hogy nem úgy volt, nem lepne meg ez sem. Ami fotó Borbálának van írva, azon látszódik egy toronygyűrű is. Egyszerűen minden mérnöki gondolkodás ellen vall az hogy egy orr kialakítást _egy picit_ megváltoztassanak, majd _vissza_. Ugyanez a kerekekkel. Minden logika szerint a testen nem variálgattak csak úgy, előre-hátra. Főleg, ismerve a kifejletet a Csaba képében, egyértelmű hogy az ahhoz közelebbi megoldások a későbbiek. Egyszerűen így működik egy fejlesztési folyamat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722036 | 2024. március 17. 18:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól értem, akkor fogtak egy, az angoloknak gyártott AC alvázat és arra szerkesztettek egy kasztnit. Ez volt az első verzió, amiből valahogyan lett a Borbála, vagy ez volt a Borbála. Aztán átépítették (új orr és motortér), kapott egy tornyot, ez az AC II, amit aztán tovább farigcsáltak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722023 | 2024. március 17. 16:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
btk.ppke.hu/storage/tinymce/uploads/old/uploads/articles/7429/file/nemeth_karoly_disszertacio.pdf Itt azt írják, hogy a Borbála az AC-II visszabontásából lett, majd a projekt bukása után vissza lett építve AC-II-vé. Ez forrásokkal van alátámasztva lábjegyzetekben, amiknek még nem kerestem utána. Viszont a Borbála láthatóan más mint az AC-II amiről elvileg csak a tornyot és a sárvédőket vették le. Más orrpáncél, más kerekek, etc. Úgyhogy szerintem is nagyjából az a sorrend amit írtál. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722006 | 2024. március 17. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A rajzon az orrlemez teljesen aránytalan szvsz. Időrendben az gyanítom, hogy: A két Borbála fotó a legkorábbi Aztán jönnek a toronyos képek a tereppróbáról, itt nincs még bent rádió, sárvédő dobozok doboz, hévér hiányoznak. Következik a fotó a WM udvarán, hátulról felülről, már rádióval és szerelékekkel, de antenna nélkül. HTI udvarán és szemből P 19 rendszámmal, felkerült a keretantenna, még kisajtós motordeklivel. Fortepan 72133 és 43910 végleges állapot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722003 | 2024. március 17. 12:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az AC II-őn a direkt kitekintő nem középen van, az a Csaba jellemzője, a prizmák kivágásai az AC II-őn szintén nagyobbak a rajzhoz képest, az megint a Csabára hajaz. A kipufógó teóriával annyi a problémám, hogy a Csabát vidáman gyártották lent vezett kipufogóval. A lamellák kiosztását meg úgy látom a Borbáláról örökölte, így már ott illett volna, hogy kiderüljön, nem jó. Majd egyszer kiderül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721995 | 2024. március 17. 10:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A vezetősisak is AC II, csak annyi különbséggel, hogy az elkészült késői vezetősisakon az elülső kitekintők nem rövidebbek, hanem ugyanolyan hosszúak mint az oldalsók, ezért összeérnek (Fortepan 72133). Gyanítom ez gyengítette az integritását az egész szerkezetnek, így a Csabán már kisebb kitekintőket alkalmaztak, oldalt is, egységessé téve a gyártást. A többi valóban be lett nézve. Nem mondom, hogy ha én rajzoltam volna nem maradt volna le ilyen részlet :) Farlemezt egyenes lamellákkal csak a szerelékdobozok nélküli képeken láttam. Szerintem azok a tereppróbán készültek, és ott kiderült hogy nagy hátsó terepszögnél a lentre vezetett kipufogó és a motorszellőző rács is telemegy sárral így módosítottak rajtuk. A motortér ajtó cseréje nekem is eszembe jutott, de elvetettem, mert nem láttam logikusnak. azt mondjuk el tudom képzelni, hogy úgy gondolták kell rá egy kis ajtó, rátették, de később kiderült hogy túlságosan deformálódik tőle a motortér ajtó (mivel lemeztárcsa helyett keretként kezd el viselkedni) így később visszakerült a régi, teli lemez kialakítás. Sajnos a 72133-as képen ez a rész nem látszik, pedig az a legvégső állapot, teljesen zöldre festve, 42 utáni hadijellel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721993 | 2024. március 17. 09:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A HTI rajz ffőbb méretekhez jó, a részletek terén több sebből vérzik. A géppuskatoldat van és nincs, az előre toronykitekintőt elszabták, a vezetősisak oldalról AC-II szemből Csaba. Ha feltételezhető lenne, hogy a két különböző farlemez és motorfedél lemez párhuzamosan létezett és bármikor cserélgethették, akkor minden a helyére kerül, kivéve, hogy a bal oldalról készült fotón nincsen hévér és doboz, a gyárudvarin van, viszont utóbbin a sárga folt úgy néz ki mint amit újrakontúroztak zölddel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721978 | 2024. március 16. 23:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit elemezgettem a képeket. HTI rajz szerintem nem az első verzió már. Szerintem valami ilyesmi lehet a kialakítás sorrendje: Legelső változat a 2. kép. Motortér ajtón nincs kisajtó, kipufogó csonk rövid, nincsenek dobozok a sárvédőkön. Lehet, hogy még légvédelmi géppuska rögzítési pont sem volt ekkor. Második fázisban felkerül a kisajtó a motorházajtóra. Ezt ábrázolja a HTI rajz. Kisajtó motorházon, nincsenek szerelékdobozok, nincs magas kipufogócsonk még (igazából a rajzon semmiféle kipufócsonk nincs rajzolva, de ha magas lett volna már, akkor azt biztos berajzolják) Harmadik verzióra felkerültek a dobozok, az emelő, meg a magas kipufugó. Lecserélik a motortér hátsó lamelláit egyenes ritkáról ferde sűrűre. A terepmintát a dobozokhoz és az új hátfalhoz igazítják, hogy ne legyen éles átmenet az új és a régi rész közt. Ez van a legelső képen. Lehet látni hogy a dobozokon annyira új a festés, hogy tükröződik benne a motortér oldalsó lemezének szegecselése (!) A motortér oldalsó keskeny lemezének szegecselése ekkor változik meg. És itt megáll a tudomány, mert a korlátantenna megléte vagy hiánya borít mindent. A Fortepan képen nincs motortéren kis ajtó, de már vannak dobozok és korlátantenna. Ezt cifrázza, hogy olyan kép is létezik, ahol a kis ajtó megvan, és a korlátantenna is, dobozokkal, magas kipufogóval, sűrű lamellás motortérrel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721957 | 2024. március 16. 19:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A szövegértési képességem gyenge. A HTI rajz szerinti állapot kb. az ACII-1. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721955 | 2024. március 16. 18:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A kisajtó biztosan nincs ott, vagy másról beszélünk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721946 | 2024. március 16. 16:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mujzer Péter posztolta a Facebookra a HTI fejléces elrendezési tervlapot is (most már nem is teszek fel róla képet, csak megemlítem, aztán meg lehet keresni meg lamentálni a szerzői jogról). Ott a motortér ajtón ott a kisajtó. A légvédelmi bak szerintem ott van a tornyon, csak takarásban. A perspektíva középpontja a képen a nyitott toronykitekintő, így maga a torony eleje és hátulja is rövidülésben van, kitakarva a velünk szemben lévő oldal által. Kipufogócső mindkét esetben van, csak a középső két képen lévő állapotban nincs felhozva a rendszám alá, hanem rövid, és lefelé irányított. Az eredeti méretű képen látszik. Én gyanítom, hogy ezt a jószágot, prototípus lévén, annyiszor építették át, ahányszor nem szégyellték. Van A-012, P-19 és Pc-019 rendszámmal is, szerintem minimum annyiszor építették át ahány rendszáma volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721944 | 2024. március 16. 16:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
És persze Fortepan, az lemaradt. Érdekes még, hogy a Csabák késői? csavarozott homlokkitekintő megoldása mennyire hasonlít az AC-II-re. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721943 | 2024. március 16. 16:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
AC II, FB/Levéltár. Egyáltalán nem értem, hogy több kocsit látok vagy többször átépítették és festették a szerencsétlent. ACII-1: a motortér ajtón van egy kisebb ajtó, a motortér keskeny lemezének csavarkiosztása nem egyik a ACII-2-vel, van kipufogócső. ACII-2 és ACII-3: ezek azonos stádiumban készülhettek. A légvédelmi todat bakját nem látom a tornyon, de lehet, hogy csak a fotó szöge rossz. Kipufogócső nincs. ACII-1-gyel nem egyezik a terepminta, a torony teljesen más, a testen javították(?). Kisajtó nincs a motortér fedelén. ACII-4: kisajtó itt sincs, az üza. nyílás (jobb felső sarok) fedele eltér szerintem az ACII-1-től és mellette ott egy túlfolyó cső. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721939 | 2024. március 16. 14:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Igaza van Ádámnak, a balesetes képek levéltári iratanyagból vannak kifényképezve és mint ilyenek, közlési engedélyhez kötöttek. Ezt bizony szóvá kell tenni, mert itt nem történt ilyesmi. Problémának érzem azt is, hogy bármi ami felkerül a netre, onnantól jogtiszta? Hogyan? Miért az? Letöltök egy tonna képet pl vateráról, ebayről és könyv illusztrációjaként felhasználom, mert fenn van a neten? Aggályos. No és akkor minek vásárolok meg pl én képeket? Már ha meg tudok valamit venni. Manapság néhány gyűjtő (?) csap le mindenre szemmel látható összegekért. Aztán mi lesz velük? Mert publikációk nem jelennek meg. (amit én veszek meg, szeretném is publikálni, ha lesz rá időm) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721934 | 2024. március 16. 13:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A második és a harmadik csendőr, a negyedik Skoda 256B (Emerick hozzászólása az eredeti képhez!). A Sokol 1000-es 1942-ből azért érdekes, mert ez az egyetlen amin láttam eddig egységes honvédelmi gépjármű emblémát. A következő is csendőr, a a traktor pedig bőven háború utáni (58-tól használt rendszámmal). A bevonultatott kocsi egy Cadillac 355C (szintén az eredeti képhez kommentelve) UI: kérlek, írd meg milyen oldalakról vannak a képek, mert a Facebook zárt rendszer és így még a Google képkeresőjével sem tudom visszakeresni a képeket és mint látod, elég fontos infók vannak melléjük írva sokszor. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721927 | 2024. március 16. 11:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Néhány találat a Face bugyraiból... Elnézést, ha már ismertek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 721898 | 2024. március 15. 14:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Helló Szaktársak! Segedelmet kérnék a Magy.Kir.Honv.páncélosainak terepszín festéséhez. Minnél hitelesebb festékszín kódokat kérnék elsősorban enamel típusúakból. Előre is köszönöm,minden jót: Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721666 | 2024. március 10. 23:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mujzer Péter könyvének Facebook oldaláról vannak. Hogy ő honnan szerezte, azt nem tudom, de mivel a Facebook oldal nyilvános, inenntől gyakorlatilag publikálva vannak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721659 | 2024. március 10. 21:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a balesetes képek is levéltári fotók, de ne legyen igazam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721617 | 2024. március 9. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb csokor, most leginkább Hunsonwheelsróől, meg Axishistory fórumról ahol már régen jártam. Az első 4 képen egy karambol dokumentációs fotói (sajnos a motor rendszámát csak jegyzőkönyvből tudni, de legalább a Ford körbe lett fotózva szépen). Van még két Botond, ritkán látható szögből ahol szépen látszik az ülések kialakítása, meg egy másik az Axishistoryról csúnya másolásvédelemmel, de olvasható rendszámmal. Legvégére maradt a kedvencem, egy eredeti lengyel festéssel és rendszámmal hagyott, de mintaszerű alakulatjelzéssel ellátott, nem túl gyakori Polski-Fiat 518 Lazik +1 pontosítás: amit én eddig Mávagnak néztem az most véletlen belefutva kiderült hogy szintén Polski-Fiat, csak 6021R rendőrségi riadó felépítménnyel! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721528 | 2024. március 6. 21:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hát sajnos ebben is igazat kell adjak neked. Az Odkrywca fóruma szerint csak a tüzérségi eszközök százas nagyságrendben érkeztek, és a járművekről szó sincs. Az szervezeti szinten több teljes gépesített hadosztály. Talán kicsit félreérthető volt a hsz-em: az említett könyv 4 oldalából összeadva max egy oldal az illusztráció, a többi nem pontos járművek - bár azok is vannak, néha rendszámmal is - de két oldalt csak az alakulatok felsorolása tesz ki. Sokkal több, mint amit régebben gondoltunk. Egyelőre azt látom, hogy a személygépkocsikon és a motorokon kívül nagyjából a Haditudósító század teljes gépjárműállománya innen került ki láthatóan. Persze én is lépten-nyomon botlok ex-lengyel járművekbe minden beosztásban (és ezek csak a lengyel márkák amikről ránézésre tudom, honnan vannak) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721522 | 2024. március 6. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gyanítom nem fogunk olvasni a mintegy 3000 különféle gépkocsiról, aminek több mint a fele katonai volt. Arról sem, milyen sok magyar alakulatnál (a páncélos erőktől a katonai közigazgatáson át a légierőkig) Vagyis a menekülők relatív többségének lengyel katonai anyaga volt. 14 évnyi kutatás után se tudni pontosan hány gépjármű érkezett és azok hol szolgáltak. (apropó, 2-300 darab biztosan közlekedett a polgári forgalomban is és közel ugyanennyit visszaadtak honvédségi kezelésből is) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Erről a belga eredetről van valami forrás? Sehol nem találtam rá adatot, hogy a belgáknak lett volna a '40-es bukás előtt ilyen 25fontosuk, azt meg kicsit valószínűtlennek tartom, hogy később a szabad belga erőknek átadott lövegek épp nálunk kötöttek volna ki. Bár tudom, hogy a világ elég furcsa hely ahhoz, hogy bármi megtörténhessen, meg annak az ellenkezője is...
A kurucinfón magamtól nekem se jutna eszembe keresgélni, egy guglis képkeresés során dobta elém a rendszer a Harmath-album egyik képét, mint "hasonló találat", így akadtam rá.
A Botondon a Szent László-jelzés valószínű, mivel a Harmath Lajos annak az alakulatnak volt a katonája.