/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
vatya1 722044 2024. március 17. 19:12
Válasz erre
ááá okés köszi és a nem PG terepszínű nem cápetire gondolok itt?
búza 722042 2024. március 17. 19:03
Válasz erre
Ha a 1904 PG terepszínű változata a kérdés, akkor az pont ugyan azzal a festékkel volt festve, mint a zöld szín a gépen.
Kibic 722040 2024. március 17. 18:42
Válasz erre
Szia,
én MRP-032-t használtam erre, ami nagyon hasonlít az eredetihez.
Ezen a linken viszont tudsz hozzá hasonlót találni mindenféle gyártótól...
www.scalemates.com/colors/mrpaint--713/mrp-032-green-russian-aircraft-wheel-hubs-and-antenna-covers-acrylic-lacquer-satin--16630
vatya1 722037 2024. március 17. 18:15
Válasz erre
a sötét zöld orrkúp színét segítenétek meghatározni gunze mr színben?
Freddy 722032 2024. március 17. 17:26
Válasz erre
vatya1 722014 2024. március 17. 15:22
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm srácok ez mondhatnám hogy egy hatalmas segítség így nagy örömmel kezdek neki a sornak mindent beszereztem hozzájuk a camel feliratokat is végre teljes a kép anyag bár felülről nem látszik a gép a szín térkép miatt de ezt a verziót használták sok gépen avval meg békélek
köszönöm még egyszer
Sennás 721990 2024. március 17. 09:23
Válasz erre
slaviamarksman 721979 2024. március 17. 00:14
Válasz erre
vatya1 721967 2024. március 16. 20:22
Válasz erre
Tibcsi 721964 2024. március 16. 20:06
Válasz erre
mig_21bis_011_1904
mig_21bis_011_1904

Arról nem találtam, de a kerek oldalszámos teflonszürkéről igen. Volt egyáltalán szögletes számos teflonszürke 1904-es?
vatya1 721963 2024. március 16. 20:03
Válasz erre
persze az első darab az orosz csillaggal lesz teflon színben piros 1904 oldalszámmal már erről nincs kép de ez érthető is
búza 721959 2024. március 16. 19:38
Válasz erre
Az érdem nem az enyém, talán Zoltán Gyula, vagy Dr. Varga Ferenc képei. A sorra azért kíváncsi leszek, amikor kész lesz! A gerinctartályra vigyázz! Azt sokan rontják el! :-)
vatya1 721941 2024. március 16. 15:04
Válasz erre
Szia Búza!
ez szuper 30év után meg vannak a képek nagyon szépen köszönöm szerintem evvel nem vagyok egyedül láttam egy srácot aki már csinált hasonló sort és nála is hiányzott ez a verzió
búza 721937 2024. március 16. 14:00
Válasz erre
1904-a
1904-a
22687682_1644868102240593_7533321309815562384_n
22687682_1644868102240593_7533321309815562384_n

Igen, repült ékkel.
atika 721932 2024. március 16. 13:18
Válasz erre
Emlékeim szerint a Cápeti a második nagy taszári repülőnapra készült. Az elsőn a fehérfarkú 1874-es repült különleges festéssel, nyilván ékkel - 1991 szeptembere. Hacsak, valami különleges sorsa nem volt a 1904-es gépnek, akkor repülnie kellett.
vatya1 721930 2024. március 16. 13:04
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2

Sziasztok!
nem akarom a cápeti lerágott csontot folytatni csak még egy kérdésre választ kapni mivel sehol a világon nem találok képet hogy a cápeti repült e terepes ék jelzéssel a sor elkészítése miatt lenne ez fontos csillagos van
Vadász 721018 2024. február 25. 16:39
Válasz erre
A szolnoki makettversenyen a modern magyar színek mintáit a Precíz (Szekeres Gábor) szemlére fogja tenni.
opium 720983 2024. február 25. 01:55
Válasz erre
Köszönöm szépen mindenkinek.
ssanyi 720922 2024. február 23. 16:58
Válasz erre
Sajnos nincs meg minden szín az ecsetes soroztatban, többek között ez sincs.
Vadász 720920 2024. február 23. 14:59
Válasz erre
Van nekik ecsetes sorozatuk is. Ez a kabinbelső szín elvileg jó. A Precíz adta hozzá a színmintát.
Tibcsi 720907 2024. február 23. 06:51
Válasz erre
GN-C391_508x
GN-C391_508x
revell-enamel-365-patina-green-polmatowy-32365
revell-enamel-365-patina-green-polmatowy-32365

Mr.Color-ban a C391-es, de ez nem igazán ecsetelős festék. Alternatíva lehet a Revell 365, ez ecsetbarát festék.
Kibic 720901 2024. február 22. 20:14
Válasz erre
Kibic 720900 2024. február 22. 20:13
Válasz erre
MRP_001
MRP_001
MiG
MiG

Esetleg ez, egy pici világoskékkel?
búza 720896 2024. február 22. 17:41
Válasz erre
Egy kicsit sötétnek tűnik, így monitoron. Egy csepp fehér és már jó is.
rod666 720894 2024. február 22. 17:14
Válasz erre
Ammo 0223 Interior Turquoise Green elvileg jó, vagy legalábbis jónak kellene lennie. A VMC-ben beszerezhető, a Nagyszőllős utcában, a honlapjuk szerint van is raktáron.

vasutmodell-centrum.hu/amig-0223-interior-turquoise-green-makett-festek
opium 720887 2024. február 22. 15:36
Válasz erre
Sziasztok,

Tudom, hogy ezerszer kitárgyalt téma, de szeretnék segítséget kérni MIG 21 - 23- 25 cockpit színben.
Konkrét kódokat szeretnék kérni, ha lehet Mr.Color, AK Real Color, Revell festékekből. Esetleg más is szóba jöhet, ami Bp.-en személyesen beszerezhető, és alkalmas ecsetelésre is. Keverni nem szeretnék, ha nem muszály. Az se gond, ha nem 100%-ban valósághű, de az itt, és máshol ajánlott türkiz színek közül van amelyik a kékhez, van amelyik a zöldhöz áll közelebb. Netes fotókat értelemszerűen nézegettem, de ott is olyan eltérések vannak, hogy lehetelen megállapítani, hogy melyik lenne jó. (Főleg, hogy a monitorom se egy grafikusok által használt Eizo...)

Előre is köszönöm, üdv mindenkinek,
Péter
Freddy 719604 2024. január 28. 22:37
Válasz erre
Freddy 717033 2023. december 17. 13:31
Válasz erre
Zoli 716981 2023. december 16. 12:15
Válasz erre
Szia,

Ste most árul egy rakás magyar és MiG-21 matricát, ha még érdekes.
z
Varjúbácsi 716951 2023. december 15. 17:29
Válasz erre
Propellerfanatic 716950 2023. december 15. 17:25
Válasz erre
A HAD matricái milyen minőségűek?
Tibcsi 716947 2023. december 15. 17:08
Válasz erre
Most nézem: "Discontiuned" Talán még gyártásba veszik.

www.eduard.com/out/media/70143.pdf
Tibcsi 716946 2023. december 15. 17:02
Válasz erre
A 72-es Profipack PF-ben van magyar festés, PG-s zöld/barna. De ugyanazokat a matricákat felteheted az ezüst festésű gépre is.

A HAD választékában van "Magyar csillag és számsor" néven.
Propellerfanatic 716944 2023. december 15. 16:44
Válasz erre
Sziasztok!
Az Eduard oldalát átnéztem, de nem találok 72-ben magyar festésű 21-est. Mármint a termékeik között.
Tuja valaki, hogy van-e egyáltalán ilyen? 72-ben Edu 21-es, magyar festésű?
A másik kérdésem, hogy natúr fém, régi csillagos magyar 21-es matrica létezik?
Üdv
Freddy 715790 2023. november 19. 19:12
Válasz erre
búza 714701 2023. október 23. 16:45
Válasz erre
APU-13MT
APU-13MT

Évek óta nyitva van a rakéta indító sin hátulja. Amikor én fotóztam még volt benne gáz is. Szarnak rá, mint annyi minden másra is!
búza 714697 2023. október 23. 16:38
Válasz erre
Freddy 714692 2023. október 23. 14:05
Válasz erre
Freddy 713720 2023. szeptember 24. 14:46
Válasz erre
atika 713220 2023. szeptember 11. 10:43
Válasz erre
Nagyon köszönöm, kicsit előrébb vagyunk megint, úgy érzem. :)
búza 713218 2023. szeptember 11. 10:18
Válasz erre
069618
069618
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_55
ap_mig-21smt_1600_55
MiG-21SMT_52_20030225U
MiG-21SMT_52_20030225U
1242557
1242557

Megtisztelő a bizalom, de sajnos mindent én sem tudok! A kezdeti időkben sok volt a főfutó kerék durranás, ezért az üzemanyag tartály javíthatóságának kedvéért tették rá a felső fedelet. Ami egyébként elég nagy szívás volt, mert a csavarok mentén szeretett szivárogni, ha tele volt a gép. Ha meg üres, akkor a tömítések kiszáradtak és az első tankolásnál kezdett el folyni. Később a 800X200-as kerekek már nem voltak hajlamosak a defektre, egy idő után megváltoztatták az üzag. tartály alsó felének szerkezetét is, erősebb lett, ezért már nem volt szükség a fedélre. Nálunk az összes MF-en volt, a Bisz/AP gépeken, illetve a Bisz szárnyas UM-eken már nem.
Ami az SMT-ket illeti: a 14-es oldalszámú, púpos gép van rendesen körbe lőve, azon nincs fedél. MF orra és ezzel együtt valószínűleg MF lokátora is van. Viszont a 11-es gépben Bisz lokátorra utaló beépítés látható. Mivel mindkettő kivont gép, nem lehet biztosan tudni, hogy mit legóztak esetleg össze beléjük.
magyaralba 713197 2023. szeptember 10. 18:45
Válasz erre
jav: búza--- alias Búzás Gábor aki segít a válaszban a kérdésedre... ha valaki ő tudja a választ.
magyaralba 713196 2023. szeptember 10. 18:43
Válasz erre
Egyébként az a hátsó hosszú ovális panel a szárny hátsó üzemanyagtartály szerelőnyílása volt... az okát hogy miért van egyes típusokon másokon miért nincs nem tudom... talán Búza Gábor tud ebben segíteni...

Valószínű a gyáregységgel is összefüggésben lehet, ahol gyártották az adott repülőt vagy altípust. Igazából a gyáriszám ha ismert és a gépről készült fényképek lehetnek mérvadóak...
atika 713195 2023. szeptember 10. 18:37
Válasz erre
Igen, ezt tudom, az egyik a fighter bomber a másik az interceptor változat.

A kérdés, hogy az R és az SMT esetén mi a helyzet?
Tibcsi 713194 2023. szeptember 10. 18:33
Válasz erre
Nekem valami olyan rémlik, hogy (legalábbis az MF-nél) ez attól függ, melyik gyárban készült: Moszkvában, vagy Gorkijban. A moszkvaiakon (olyan volt nekünk is) volt a szárnyon hosszúkás szerelőnyílás.
atika 713193 2023. szeptember 10. 18:14
Válasz erre
Igen, ez a bajom nekem is. Mégpedig, hogy a korábbi PF, PFM gépeken látható, de R-eken és SMT-ken nem láttam. Az ezektől újabb MF-eken meg van megint. A késői, bis-ekkel rokon MF-eken meg már megint nincs.
magyaralba 713192 2023. szeptember 10. 18:04
Válasz erre
21r.jpeg
21r.jpeg
21r2.jpeg
21r2.jpeg
21r3.jpeg
21r3.jpeg

Az itt látható 3 különböző nemzetnél rendszeresített 21R egyikénél sem látható az általad kérdezett lemez, viszont a Román R mellett parkoló PF? vagy PFM? szárnyán határozottan látható...
atika 713188 2023. szeptember 10. 17:19
Válasz erre
Köszönöm, ez így teljesen világos.

Újabb kérdés.

A félszárnyak felső felületén lévő hosszú ovális lemezelés, panelezés.
Az MF-eken részben volt, ezt az Eduard 1/72-ben megcsinálta: a fighter bomber "igazi" MF-eken megvan, a késői interceptor változatokon nincs (ahogy a bis-eken sem kell, amennyire tudom).
Az R-eken és az SMT-ken volt ez a hosszú ovális panel? (Nem tudom mi célt szolgált biztosan, de majd megmondjátok.)
magyaralba 713186 2023. szeptember 10. 16:44
Válasz erre
mig-21mf
mig-21mf
21smt.jpeg
21smt.jpeg
21bis.jpeg
21bis.jpeg

Hali,

A 21M -R-11F-300 hajtóművet kapott, ugyan ezt a hajtóművet kapta a 21S, 21R , 21SM és a 21SMT is többek között.
A 21MF egy modernizáltt M volt a külföldi vásárlókat megcélozva, R-13F-300 hajtóművel... de később a pl a csehek az M változataikat korszerűsítették MF-re ami többek között a hajtóművek cseréjét is jelentette... ezeknek a típusváltozatoknak a szívócsatorna átmérője ugyanakkora maradt, megegyezett.

A 21Bis viszont az R-25-300 hajtóművet kapta melynek a teljesítménye nagyobb volt mint az előző hajtóműveké, köszönhetően "csr" üzemmódnak mely bizonyos körülmények esetén, ha pilóta kapcsolta a kabinból akkor megnövelte a forszázs üzemmódban a betáplált üzemanyag mennyiségét, ezáltal többlet tolóerőt biztosított a repülőgépek. Azért, hogy ezen a megnövelt teljesítményen a rg hajtóműve stabilan dolgozzon nagyobb beáramló levegőmennyiségre volt szükség ezért a Bis típusok levegő beömlő nyílásásnak átmérőjét és kialakítását megváltoztatták ami szabad szemmel is látható... (öblösebb lett)

Az SMT változatok szívcsatorna kialakítása ezért az M -el azonos leginkább. Ami kis zavarra adhat okot, hogy a csapat szolgálatba állított SMT-kre a pilóták panaszkodtak, a hatalmas gerinctartály nagyon lerontotta a gép vezethetőségét és ezért később több gépen a nagy tartályokat lecserélték kisebbre, a Bis-ekre jellemző tartályokra...
Úgy nagyon nagy vonalakban ez lenne a lényeg... persze ennél sokkal bonyolultabb és több lépcsős átalakításokat eszközöltek a típusok között melyek nagyrésze átfedéssel történt és hatalmas kavalkádot teremtett...

A bis szívócsatornán próbáltam pirossal kiemelni azt a rész ahol szembetűnőbb a kialakítás vaskossága... és ha jól emlékszem akkor a szívócsatorna belépő élének a rg hossztengellyel bezárt szöge is más volt a Bis típus esetében...
Zoli 713181 2023. szeptember 10. 14:10
Válasz erre
Szia,

Ha jól tévedek az M alapján készült az SMT, a bis külön történet. De majd a profik kijavítanak.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.