/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
rod666 729903 2024. október 26. 13:33
Válasz erre
Freddy 729457 2024. október 14. 17:04
Válasz erre
Freddy 728564 2024. szeptember 15. 14:29
Válasz erre
Mekett 727845 2024. augusztus 23. 01:17
Válasz erre
Eladó GAZ-53 lecsupaszítva
Eladó GAZ-53 lecsupaszítva
Megfakult platós GAZ-53
Megfakult platós GAZ-53
Mezőn rohadó GAZ-53
Mezőn rohadó GAZ-53
Platós GAZ-53
Platós GAZ-53
Tartályos GAZ-53 - talán szippantós
Tartályos GAZ-53 - talán szippantós
Tartályos GAZ-53
Tartályos GAZ-53
Gáztartályos GAZ-53
Gáztartályos GAZ-53
GAZ-66
GAZ-66
GAZ-69
GAZ-69
ZiL-130 billencs
ZiL-130 billencs
ZiL-130 dömper
ZiL-130 dömper
ZiL-133 daru
ZiL-133 daru
Apokalipszisjáró ZiL-131
Apokalipszisjáró ZiL-131
DE-210 hómaró ZiL-131 alapon
DE-210 hómaró ZiL-131 alapon
Kútfúró ZiL-131
Kútfúró ZiL-131
Még egy kútfúró ZiL-131
Még egy kútfúró ZiL-131
Letámasztott ZiL-157 egy hágóban
Letámasztott ZiL-157 egy hágóban
ZiL-157 rohadófélben
ZiL-157 rohadófélben
MAZ-500 daru Chiaturában
MAZ-500 daru Chiaturában
Szétkannibalizált KrAZ
Szétkannibalizált KrAZ
Újfülkés KrAZ tartállyal
Újfülkés KrAZ tartállyal
KamAZ dömper
KamAZ dömper
KamAZ jókora tartállyal
KamAZ jókora tartállyal
A kanyargós utakon nem kis feladat megelőzni egy füstokádó KamAZ-t
A kanyargós utakon nem kis feladat megelőzni egy füstokádó KamAZ-t
Ellustult katonai KamAZ
Ellustult katonai KamAZ
Tűzoltó Kamaz
Tűzoltó Kamaz
Bumar DST 0285 Fablok - vagy annak valami helyi változata
Bumar DST 0285 Fablok - vagy annak valami helyi változata
DT-75 hómaró
DT-75 hómaró
GT-S tűzoltó
GT-S tűzoltó
Traktor
Traktor
Babakék Moszkvics az elnöki palota mellett
Babakék Moszkvics az elnöki palota mellett
Bérelhető Edsel
Bérelhető Edsel
Záporjóska
Záporjóska
Mert mindig csak az esztelen száguldás
Mert mindig csak az esztelen száguldás
Négytengelyes Mercedes nyergesvontató
Négytengelyes Mercedes nyergesvontató
Ford AA
Ford AA
GAZ-AA
GAZ-AA

Volt szerencsém egy hetet eltölteni a festői Grúziában. Az ország meglepő módon nem bővelkedik műszaki jellegű múzeumokban, nincsenek közszemlére tett páncélosok, MiG-ek, ezért a járműparkra kellett rácsodálkoznom. Egyrészt mindenfelé a hadizöld, vagy polgári festésű szovjet katonai teherautókat látni, másrészt az itthon ismert szocialista nagyvasak ma is intenzív használatban vannak.
Akadnak nyugati teherautók, gépek, de inkább csak az útépítéseknél, amikből most bőven van. De azok a gépek jó nagyok magyar szemmel...

A 20%-os emelkedőket általában áthatolhatatlan koromfelhő takarja, mert telepöfögik az örmény rendszámos pótkocsis Kamazok, amik Oroszország felé közlekednek.
Minden benzinkúton áll egy tartályos GAZ, víztartályos vasak szerte az országban (a vízellátás elég bizonytalan), a darus Zil-ek és Kamazok viszont óriási számban közlekednek még.

A gépjárműparkból többnyire kikoptak a Ladák, bár láttam háromtengelyes és platós Nivát is. Jellemzően USA-ból importált 4x4-ek, Subaru Foresterek és Toyoták szaladgálnak, mert onnan olcsó autót behajózni. A 4x4 az alap, mert a legfontosabb utak is a legváratlanabb helyeken tudnak elfogyni.

A helyi közlekedésről tudni kell, hogy az indiai és a balkáni keveréke. A záróvonal jelzi, hogy nyugodtan előzhetsz, a dupla záróvonal, hogy dudálva előzz, a beláthatatlan kanyar, hogy előzz, max ledudálod a szembejövőt. Volt a szerpentin kanyarjában a szembejövőt kicsit arrébtoló örmény kamionos, aki hevesen gesztikulálva méltatlankodott, hogy mit kell úgy felkapni a vizet, mert összetörte a kocsi oldalát.
A körforgalom maga az őskáosz, behajtáskor arra indexelnek, amerre majd ki akarnak hajtani - már ha indexelnek. Ráadásul a körforgalmak rendszerint jelzetlenül többsávosak és teljesen véletlenszerűen haladnak át rajtuk.
Az ország ÖSSZES útja tele van tehenekkel és kóbor kutyákkal, akiket a legkevésbé sem zavar, ha 20 centire mellettük hajtasz el, akkor is a meleg aszfaltcsík közepén alszanak. Ez igaz a nagyvárosokra és az autópályára is. Pályán láttunk olyan terepjárót, aminek nem volt eleje, mert elgázolt egy tehenet.

Több érdekes szer is parkolt a tűzoltóságok előtt, de ezekről letettem, miután elég mérgesen zavartak el a fényképezőgéppel...
4WD 727742 2024. augusztus 20. 07:55
Válasz erre
Haliho!

Van-e valakinek képe vagy információja a ZiL-131-re épített Interior titkosító telefonközpontos felépítményről?
Talán csak 1 db létezett belőle, a 80-as évek vége és a 90-es évek elején Székesfehérváron a 43. számú, Nagysándor József Önálló Híradóezrednél.
Maguk az analóg-digitális titkosító berendezések egy klimatizált KAMAZ-on voltak, a 3 kezelő állásos telefonközpont a Zil-en, összekábelezve a két jármű.
A Zil-131-ből mentek ki a titkosított, könnyű tábori vezetékes telefonvonalak a parancsnoki állásokhoz.
A járművek az 1. zászlóalj, 13/C Titkosító-távbeszélő század állományába tartoztak.
A laktanyában a 8.sz. főút melletti "Rezsim" telephelyen parkoltak, a fedett részen. Ritkán hagyták el a telephelyet, és fotózni is tilos volt.
Freddy 727733 2024. augusztus 19. 22:17
Válasz erre
Yuki 727542 2024. augusztus 12. 20:45
Válasz erre
Yuki 727541 2024. augusztus 12. 20:44
Válasz erre
IMG_20240812_203938
IMG_20240812_203938
IMG_20240812_203938
IMG_20240812_203938

Szép estét mindenkinek gondoltam ide illő berakni zvezda ural 4320 35-ös jól építhető pontos makett.Esténként munka után kikapcsolódásként.
Freddy 727016 2024. július 23. 21:51
Válasz erre
Mandras 726286 2024. június 26. 06:14
Válasz erre
CJR-514
CJR-514

Itt egy másik locsolókocsi, a Molnár utca és a Fővám (ex-Dimitrov) tér sarkán néhány éve. Épp arra jártam, nem tudtam nem lekapni.
Freddy 726284 2024. június 25. 21:53
Válasz erre
Hát, elég valóságosnak tűnik pedig, pláne, hogy kettő is van belőle :)
Másrészről viszont nem biztos, hogy magyar jármű, Kecelen egy-két szovjet gép is van.
Zali 726235 2024. június 23. 20:46
Válasz erre
Zil-131 PMP-ponton hidal.

Ebben a formában nem létezett.
Az NPO Nehéz Pontonos Oszlop-volt a Zil-en A PMP vagy szalag hid részeit Kraz szállitota.A két fajta hid elemet csak egymásra pakolták?
Freddy 726220 2024. június 23. 13:25
Válasz erre
páncélos 725489 2024. június 1. 17:09
Válasz erre
Jó látni, hogy használnak még ilyeneket. Nem tudom, hogy ez most PM-130 /ПМ-130Б/, vagy AKPM-3 /АКПМ-3 (130)/ mert előbbinek vannak elvileg oldal rekeszei a tartály mellett, viszont hóeke, vagy annak felrakásának lehetősége is rajta van. Míg az AKPM-3 típusnak nincsenek oldalrekeszei és csak locsoló kocsi.
PETI 725444 2024. május 31. 16:09
Válasz erre
1 korai 1 késői :)
Mekett 725441 2024. május 31. 13:30
Válasz erre
PETI 725427 2024. május 31. 08:52
Válasz erre
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy
KAPE2126 korr copy

Ezek a szépségek locsolnak az M4 egyik szakaszának munkálatainál :)
Mekett 724483 2024. május 8. 13:35
Válasz erre
Azért volt ott néhány military cucc is.
slaviamarksman 724479 2024. május 8. 12:06
Válasz erre
SDC14944
SDC14944

Zil lemez makett vagy már modell ( ? ) " fémszörny " a Miskolci ócskás piacon Vasárnap a sétáló utcában .
Freddy 724073 2024. április 28. 21:27
Válasz erre
Yuki 723940 2024. április 25. 12:18
Válasz erre
IMG_20240423_104736_8
IMG_20240423_104736_8

Sziasztok kaposváron tegnap előtt fotóztam kicsit elkapkodtam.
páncélos 723935 2024. április 25. 10:25
Válasz erre
páncélos 723934 2024. április 25. 10:23
Válasz erre
MAZ-ok
MAZ-ok

Szervusztok!
Nem MAZ! Most csak modellben tudom bemutatni saját képpel, de így néz ki a MAZ-500-as család pár tagja.
Mekett 723933 2024. április 25. 10:16
Válasz erre
rod666 723932 2024. április 25. 09:54
Válasz erre
A számodra ismeretlen teherautó nem lehet egy MAZ 503?
Mekett 723922 2024. április 24. 23:03
Válasz erre
Csepel teherautók Garábon
Csepel teherautók Garábon
Csepel teherautók Garábon
Csepel teherautók Garábon
Csepel teherautók Garábon
Csepel teherautók Garábon
Számomra ismeretlen, talán Avia teherautó
Számomra ismeretlen, talán Avia teherautó
Ural és Rába teherautók
Ural és Rába teherautók
Ural
Ural
Rába rönkszállító
Rába rönkszállító
Házilagos kézikocsik motorkerékpár kerekekkel
Házilagos kézikocsik motorkerékpár kerekekkel

2021-ben találtam ezeket a vasakat Garábon, Nógrád megyében. Bizonyára egy helyi vállalkozó használja vagy használta őket. A csőrös Csepelek ma már bizonyára csak rohadnak, de az Ural még jó állapotban van.
A Rába civil, de iderakom, mert szép. A kézikocsikat is csak azért, hogy a mai fiatalok is lássák, régen volt ilyen házi tákolmány mindenhol. ;-)
páncélos 722428 2024. március 24. 18:22
Válasz erre
Szomorú látvány. Sajnálatos, hogy ilyen állapotban vannak megőrzésre szánt eszközök.
A pótkerék és a hátsólámpák hiánya sem az idő vasfoga. :(
De köszönet a képekért.
Freddy 722414 2024. március 24. 14:14
Válasz erre
páncélos 722291 2024. március 20. 23:05
Válasz erre
Talán ugyan az a szekér:
www.youtube.com/watch
Ezt én is elfogadnám. Én csak 131-ben vezettem benzinest, de az mindent vitt. :)
Sennás 722283 2024. március 20. 21:03
Válasz erre
Ne már? Komoly ilyen van még? Irigyellek:)
Gabi 722277 2024. március 20. 20:39
Válasz erre
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker
aIMG_1626-BorderMaker

Kár értük, sajnos máshol is vannak ilyenek. Ha már Zileztünk, és Debrecen, akkor 3 hete voltam ott egy kis autózásra, többek között egy Zil-lel is. Eredeti állapot, nem felújított/restaurált, még echte V8-as benzines, van benne vagy 6-700 km, zárolt volt a bolgároknál.
Sennás 722223 2024. március 20. 10:50
Válasz erre
20240320_075543
20240320_075543
20240320_075445
20240320_075445
20240320_075527
20240320_075527
20240320_075459
20240320_075459
20240320_075608
20240320_075608
20240320_075430
20240320_075430
20240320_075409
20240320_075409
20240320_102032
20240320_102032
20240320_102045
20240320_102045

Tócóvölgy a vasút mellet. Elhagyott kibelezett verdák:(
Sennás 722212 2024. március 19. 21:31
Válasz erre
scale_720.jpeg
scale_720.jpeg
razmer
razmer

Ez egy frankó kép István belinkelt oldaláról.
3részes és KCR-es de nincs nyisszantva a plató! Hmmm érdekes.
Jó szr rajz de mutatja a 130 meg 130G(zárójelben) méreteket.
Sennás 722204 2024. március 19. 20:49
Válasz erre
Köszi köszi! Pont ez a lényeg "vas oldalfalút" úgy szab az ember ahogy akar de a fa(pont a G második képen)a 4 részre osztott oldalfal első negyede van MÉG "megfelezve" úgy fér be a KCR. Így nem kell hátrébbtolni a platót(szerintem). De a 3 részest hogy ?
Gabi 722199 2024. március 19. 19:20
Válasz erre
zil 146
zil 146

Ja, a kék, nem. :) Ezt akartam berakni.
Gabi 722198 2024. március 19. 19:18
Válasz erre
zil 129
zil 129
zil 169
zil 169

Kissé barkácsak, de rövid platósnak hatnak daruval.
Sennás 722158 2024. március 19. 07:10
Válasz erre
Köszi! Jó és ritka képek is vannak közte. KCR mondjuk Magyar de hatha(lát benne anyagi potenciát) és kiadja valaki.
páncélos 722152 2024. március 18. 22:17
Válasz erre
páncélos 722146 2024. március 18. 21:56
Válasz erre
Hosszú alvázon fért el, a plató így is rövidebb lett.
Egy kép, igaz 1/43 méret:
sun9-77.userapi.com/impf/c624630/v624630952/ad70/Fb467F9FO10.jpg
Sennás 722141 2024. március 18. 20:47
Válasz erre
KCR daruk vajon csak a 130G-re volt szerelve? "rövid platós"-on nem volt?
Yuki 722137 2024. március 18. 20:40
Válasz erre
Hétvégén megpróbálok cikket írni a zilről amit építettem.
Sennás 722136 2024. március 18. 20:37
Válasz erre
Jó azok rövid platósak:)
Sennás 722135 2024. március 18. 20:36
Válasz erre
?.?.? Hát ott a Balaton meg az AVD 35ben
Yuki 722133 2024. március 18. 20:33
Válasz erre
Szomorú,hogy ilyen sorsa van ezeknek a járműveknek ezek működnek a mai kamionok 3 év és kuka.Azt a tolólaposat megépíteném de még nem találtam 35-ben platósat.
Sennás 722132 2024. március 18. 20:29
Válasz erre
8211cde84c4f3c662bfeba406dbc8352
8211cde84c4f3c662bfeba406dbc8352
Screenshot_2024-03-18-20-22-16-052
Screenshot_2024-03-18-20-22-16-052

Az igeen! Látott már szebb napokat de legalább még nincs lebontva. Érdekes ilyen emelőkosaras daruk a "korai" példányokra lettek szerelve. Index magasságban középen jól látom a sárga "Diesel" kis feliratot?

Ez is vagány mondjuk élőben ilyet ÉN nem is láttam.
Yuki 722128 2024. március 18. 19:51
Válasz erre
IMG_20240318_161600_6
IMG_20240318_161600_6

Sziasztok ma ezt találtam Veresegyházán.
Sennás 721992 2024. március 17. 09:27
Válasz erre
Frankó! Köszönöm. Észben tartom:)
Balaxka 721991 2024. március 17. 09:23
Válasz erre
Szia Gábor!
A mixer felépítményünk úgy lett tervezve, hogy minden keleteurópai járműre felépíthető legyen... Kraz, ZIL, Kamaz, Ural...
Szóval használható...
Sennás 721929 2024. március 16. 12:46
Válasz erre
Screenshot_2024-03-16-12-43-44-497
Screenshot_2024-03-16-12-43-44-497

Hello Balázs. A mixer felépítmény mennyire kompatibilis mondjuk egy Kamaz 5511es "old school" fűlkésre. Csak kiadná valaki azt a fűlkéset már. Köszönöm Gábor
Sennás 721907 2024. március 15. 21:39
Válasz erre
Ez de komoly! Ügyes(ek) vagy(tok)!
Egyben a müszimentővel vagány lesz.
A Gabi meg jó képeket osztott meg:) köszönet érte.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.