<<< Vissza | Tovább >>> |
atika | Adatlap | 727425 | 2024. augusztus 7. 19:25 | ![]() | |
Tessék, egy modernizált példány. Igen, ez pakisztáni. | |||||
Zoli | Adatlap | 727424 | 2024. augusztus 7. 19:18 | ![]() | |
Nem láttam olyan bármikor modernizált gépet, amin ne cserélték volna le a gépágyú torkolatot, a nyugati példányoknál kizártnak tartom. Embargós felhasználóknál előfordulhat, ugye Pakisztán se kapott jó ideig semmit a típus megvásárlása után. z | |||||
Zoli | Adatlap | 727423 | 2024. augusztus 7. 19:15 | ![]() | |
atika | Adatlap | 727422 | 2024. augusztus 7. 19:13 | ![]() | |
"Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek." Mondjuk ez a legkevésbé perdöntő, az újabb jellemzőbbm nyilván, de a pakisztáni AM(MLU) gépeken a mai napig feltűbik a korai változat. | |||||
atika | Adatlap | 727421 | 2024. augusztus 7. 19:10 | ![]() | |
Pont ezt mondom én is (ld. #727389 és #727392 hozzászólásom)! :) | |||||
Zoli | Adatlap | 727420 | 2024. augusztus 7. 19:07 | ![]() | |
Jaaa, az tényleg más, szerintem csak díszlet... Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek. Talán a földi kiszolgálók képzésére szolgáló példányok, de kizártnak tartom, hogy repülőképesek. z | |||||
atika | Adatlap | 727417 | 2024. augusztus 7. 18:47 | ![]() | |
"A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek." A videón a mozgó, repülő gépek AM-k (MLU-k). OK. De én a statikus gépekről beszélek (azt is vágtam ki a videóból). A ceremónia statikus gépei szerintem ADF-ek, ráadásul repképtelen instructional airframe-k. A madárszeleteló antennák nem az AM (MLU) típusra jellemzők és a fényszórók sincsenek az orrfutó aknaajtóra áthelyzve. Ráadásul a perdöntő függóleges vezérsík részt letakarták álcahálóval, vö. propaganda videó. A Clear Prop! kérdésben teljesen egyetértek. | |||||
Zoli | Adatlap | 727415 | 2024. augusztus 7. 17:58 | ![]() | |
Szia, A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek. Az tuti, hogy nem ADF, de azt nem zárom ki, hogy valami demo gépek. A Clear Prop! tényleg kiadhatná a típust (amúgy az összeset...), nem is lepődnék meg rajta, viszont nagyon örülnék. z | |||||
atika | Adatlap | 727392 | 2024. augusztus 7. 05:21 | ![]() | |
Éppen ezért érdekes, ráadásul a videóban kettő is feltűnik (kb. 2:00-nál). Szerintem ezek repképtelen, ún. instructional airframe-k. A lengyeleknek is van ilyen, kettőről biztosan tudok, az egyik a #80-0549, a másik a #80-0561, ezeket a festés betanulásának céljából (for teaching ground crew to paint) használják, és eredetileg amerikaiak voltak. Európában az olaszok és a portugálok használtak, használnak ADF (szerű) változatot. Szóval, díszletnek, álcahálóval félig letakarva jók voltak a ceremóniára. Mondjuk a videó egésze megér egy misét, ha annyit mondok, hogy tömegkommunikáció előadáson a propaganda fogalmát szeretném bemutatni, arra is tökéletes lenne. | |||||
Block50 | Adatlap | 727390 | 2024. augusztus 6. 20:51 | ![]() | |
A hírek úgy szólt hogy európai Falconokat kapnak. Dán, norvég, belga és holland gépeket | |||||
atika | Adatlap | 727389 | 2024. augusztus 6. 20:30 | ![]() | |
Az ukránok tragédiája a makettezők öröme lehet. Profán, de sajnos ez van. A "gardróbból" előkerül minden, ami békeidőben kevéssé látható. Az MLU-kra függesztett TERMA PIDS+ pilonok nagyon durvák, igazi XXI. századi cucc! De vannak ott más, érdekes gépek is. A cikkbe ágyazott videóból mentettem képet. Szerintem ezek amerikai nemzeti gárda (ANG) ADF gépei lehetnek(?). Remélem, a Clear Prop! úgy dönt, hogy nekiáll az új 1/72-es F-16-os családnak, és az ADF-ekkel kezdi! | |||||
borisz | Adatlap | 727381 | 2024. augusztus 6. 08:50 | ![]() | |
Elég komoly önvédelmi rendszert kaptak hozzá. | |||||
pmheros | Adatlap | 727375 | 2024. augusztus 5. 18:55 | ![]() | |
Megérkeztek az első F-16-os vadászrepülők az orosz–ukrán háborúba + videó magyarnemzet.hu/kulfold/2024/08/megerkeztek-az-elso-f-16-os-vadaszrepulok- az-orosz-ukran-haboruba-video | |||||
Zoli | Adatlap | 727011 | 2024. július 23. 19:18 | ![]() | |
üdv itt is! Ha jól tévedek ez már kb. az EX verzióhoz hasonló gép. Irigykedek ám, pl. nagyon... Köszi a képeket! z | |||||
p-51 | Adatlap | 727003 | 2024. július 23. 17:01 | ![]() | |
Nem fotóztam le a Katari Légierő F-15QA-ját, a Boeing pilótája repült vele, csak az élményre koncentráltam és a nyakamat tekergettem, a telefon a zsebben maradt. Még mindig erős a 15-ös, kár, hogy keveset repülnek vele a repülőnapokon. Helyette később jól körbenéztem a szaúdiakét. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725913 | 2024. június 12. 19:00 | ![]() | |
Igen, valószínűleg az enyémbe sem kellett volna, mindenesetre tettem bele súlyt. Mondjuk lesz súlya rendesen a kitnek, az biztos. | |||||
vlevi | Adatlap | 725912 | 2024. június 12. 18:42 | ![]() | |
Szerencsére a Hornetnek nagyon hátul van a főfutója, ahogy írod, a tengely pedig még hátrébb van. Én 72-ben csináltam Fujimi, Academy lódarazsakat, abba, emlékeim szerint nem kellett. | |||||
medor | Adatlap | 725848 | 2024. június 10. 23:09 | ![]() | |
Szia! Egyszerű fizika. A főfutókerekek tengelyénél van a forgatónyomaték. Súly kell az orrkúpba a milliput és a gyanta kiömlők miatt,amit beépítettél. Biztos ami biztos alapon. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725760 | 2024. június 9. 00:33 | ![]() | |
Hornetnél a forgatónyomatékok viszonyát honnan kell belőni: a főfutóműszár bekötési pontok vonalához, vagy a főfutómű tengelyek vonalához? A Tomcatnél egyszerű, mert ott a főfutószár függőleges, de a Hornet hátrafelé "lógatja" a főfutókat, és csak tippelni merem, hogy a tengelyvonal számít... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 725753 | 2024. június 8. 19:14 | ![]() | |
Alapból nem kell bele, de úgy látom, a kiömlőknél nem spóroltál a Milliputtal, úgyhogy szerintem tegyél súlyt az orrkúpba. Nehogy úgy járj, mint én a KP Delfinemmel: makettinfo.hu/index.php :) | |||||
slowmotion | Adatlap | 725752 | 2024. június 8. 18:51 | ![]() | |
Hát... semmi függesztmény nem lesz a szárnya alatt, még pilon sem. És már csak az orrkúpban van hely. Akkor gyurmázhatok megint :) | |||||
p-51 | Adatlap | 725747 | 2024. június 8. 18:32 | ![]() | |
Nekem nem volt Hasegawa eddig, ami van, az még dobozban, de a Hornetet ismerve én a biztonság kedvéért tennék. Általában megáll, ha függesztmény van a szárnyai alatt, akkor szinte biztos nem ül le, de menj inkább biztosra. Sokra nincs szükség, és hely meg van az orrban. Bár én az utóbbi 5-10 évben szinte minden típusnál áttértem a törzsközépi súlyozásra jó sok ólommal. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725745 | 2024. június 8. 18:23 | ![]() | |
Urak! Azokhoz lenne kérdésem, aki csinált már Hasegawa Hornetet (Legacy A): kell az orrába nehezék, vagy megáll a talpán anélkül is? Köszönöm! | |||||
Zoli | Adatlap | 725517 | 2024. június 2. 13:45 | ![]() | |
Szia, Ha jól tévedek indiai jelzéseket szeretnél, viszont az adatlapod üres, szóval lécci írj egy emailt és megoldjuk. z | |||||
dikens | Adatlap | 725516 | 2024. június 2. 13:06 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 724852 | 2024. május 15. 19:28 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 724851 | 2024. május 15. 19:24 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 723822 | 2024. április 22. 21:31 | ![]() | |
Hú de szépek! | |||||
halaci | Adatlap | 723821 | 2024. április 22. 20:25 | ![]() | |
Görög Falcon, friss fotó. A galériában van egy közeli egy kétüléses változatról is, meg pár spanyol F-18 Hornet és szaudi Typhoon. www.facebook.com/photo | |||||
p-51 | Adatlap | 723602 | 2024. április 17. 18:17 | ![]() | |
theaviationist.com/2024/04/16/argentinas-first-f-16-breaks-cover/ Aláírták az az argentin F-16 üzletet. | |||||
abschattung | Adatlap | 722709 | 2024. március 28. 11:29 | ![]() | |
Tudtommal igen, de ha jól számolom, ebben a 31-ben benne vannak ők is, meg a bolgárok, az ukránok és a volt üzemeltetők is. | |||||
abschattung | Adatlap | 722708 | 2024. március 28. 11:13 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 722706 | 2024. március 28. 10:12 | ![]() | |
Elvileg a 31. üzemeltető ország. | |||||
p-51 | Adatlap | 722705 | 2024. március 28. 10:11 | ![]() | |
Ha kicsit türelmesen várunk, mindenkinek lesz... :) | |||||
abschattung | Adatlap | 722704 | 2024. március 28. 09:29 | ![]() | |
Argentina viszont úgy néz ki, vesz 24 dán Falcont. :) aviationweek.com/defense-space/aircraft-propulsion/denmark-signs-letter-intent-f-16-sale-argentina | |||||
p-51 | Adatlap | 722692 | 2024. március 27. 21:05 | ![]() | |
www.twz.com/air/greece-plans-to-sell-f-16s-mirages-to-rationalize-its-fighter-inventory Görögök karcsúsítanak. El lesz adva a Block 30as flotta meg a Mirage 2000 a tervek szerint | |||||
trancegod | Adatlap | 722634 | 2024. március 27. 09:25 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 722626 | 2024. március 27. 05:44 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 719854 | 2024. január 31. 22:46 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 719852 | 2024. január 31. 22:43 | ![]() | |
Törökország végül megkaphatja a remélt 40 új Block 70-es F-16-osát. Most már az USAF és az IAF után ők is 300-nál több szolgálatba állított Vipert tudnak majd beírni a szakmai önéletrajzba. scramble.nl/military-news/tuerkiye-f-16v-deals-approved | |||||
slowmotion | Adatlap | 719217 | 2024. január 22. 22:19 | ![]() | |
Jáájjj... A bennem lakó kisördög (meg a konzervatív, mindent tulajdonolni akaró énem) nem hagyott nyugodni, és ha már rengeteg Kandúrt IS akarok csinálni, akkor vetetett hozzá szakirodalmat. Összes AF + PF + egyéb századok, plusz a gépek különböző verziói sok-sok képpel. Én meg már vágom a centit, hogy mikor érnek ide... (Igen, tudom, valakinek megvannak ezek a kiadványok, de azt nem tudom feltenni a polcra, meg nem is fénymásolva-nyomtatva szeretném tulajdonolni...) | |||||
Zoli | Adatlap | 719127 | 2024. január 21. 19:00 | ![]() | |
Elindult, már csak építeni kellene... Már említetted, hogy csak a nyári szünetben építesz, de azt is, hogy van valami 100db F-16-os maketted, szóval hajrá! Amúgy én is csak márciusban fogom elkezdeni, a határidőseket kellene addig megépítenem. z | |||||
p-51 | Adatlap | 719108 | 2024. január 21. 15:30 | ![]() | |
De indíthatok. Ne tessék kinevetni, de még soha rá nem kattintottam a Groupbuildre eddig. Mindig a csere-bere szippant be... És én csak nyáron építek valójában. Jobbára októbertől márciusig a klaviatúrát ütögetem csak. De aztán töltsétek meg tartalommal, én legfeljebb beledobok érdekes festésekről sok sok képet. Nyáron sorra kerülhetne nálam tényleges F-16 építésre, van itthon vagy 10 félkészen, de más gépek megelőznék terv szerint őket. | |||||
Zoli | Adatlap | 719080 | 2024. január 21. 09:04 | ![]() | |
Szia, Nem indítasz egy F-16 50years GB rovatot? Biztos építenék páran, pl én is. z | |||||
p-51 | Adatlap | 719063 | 2024. január 20. 19:29 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 718641 | 2024. január 12. 18:27 | ![]() | |
Pár éve még valami 10 - 11000 volt postával. Szidom is magam, hogy kihagytam. | |||||
Zoli | Adatlap | 718635 | 2024. január 12. 17:57 | ![]() | |
Mindjárt levédetem, ja nem. Örülök, további szép napot minden nap! z | |||||
p-51 | Adatlap | 718634 | 2024. január 12. 17:47 | ![]() | |
Zoli! Ma nagyon jó napom volt, minden sikerült, amit elterveztem. Viszont most azt mondom, ezért a kommentedért érdemes volt felkelni! Feltette az I-rea pontot. Lopni fogom. Köszi! :) | |||||
Zoli | Adatlap | 718628 | 2024. január 12. 17:08 | ![]() | |
slowmotion | Adatlap | 718625 | 2024. január 12. 16:50 | ![]() | |
1/72-es Tomcat átkarcolása pozitívról negatív panelvonalra mennyire combos munka? A, nyugodtan fogjak hozzá vagy B, felejtsem el vagy C, előbb építsek meg kb 50 másik gépet? |
<<< Vissza | Tovább >>> |