/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271.
medor 725613 2024. június 4. 16:33
Válasz erre
F-117X 'Remora' néven találsz pár
érdekességet a neten róla.
romsitsa 725586 2024. június 3. 21:09
Válasz erre
Sennás 725585 2024. június 3. 21:01
Válasz erre
Screenshot_2024-06-03-21-00-24-033
Screenshot_2024-06-03-21-00-24-033

Ezt találtam még. Nem tudom mi ez?
Sennás 725583 2024. június 3. 20:49
Válasz erre
Egyetlen film amiben a Seagal megmúrdel(?)
De tényleg gagyi volt. Viszont "szerepelt" filmben a gép:) Tényleg a Szerb lelőtt 82-0806esről készült film?
slowmotion 725582 2024. június 3. 20:19
Válasz erre
Valószínűleg igen, makett.
Az a felső ajtó amúgy egy zsilip, amin keresztül repülés közben másztak volna át egy utasszállítóba :)

Hát elég ergya film volt, na...
Sennás 725577 2024. június 3. 18:11
Válasz erre
20240603_175833
20240603_175833

Van már annyi topik azt se tudom hova írjak:) Volt ez a "tűzparancs" címü film 96-os film. Tuti sose volt ilyen F-117es de a gurulón való jelenet is bullshit? Annyira se kaptak egy gépet "kartonból" rátették ezt a felső ajtót? Ez az egész gép így a kifutón gagyi makett?
G.D 725420 2024. május 30. 22:52
Válasz erre
Mekett 725419 2024. május 30. 22:19
Válasz erre
Szenzációsak ezek a svájci propagandavideók! Szerintem a legjobbak az összes közül, talán az azóta sem készültek hasonlók.
Az viszont rettentő komikus hatású, ahogy 14:00-nál az MG-vel tüzel az ürge. Oda se néz és szörnyen rángatózik a karja. Nem értek hozzá, akár reális is lehet, de nekem vicces. :)
G.D 725415 2024. május 30. 21:24
Válasz erre
Mountain Fortress of Peace - Vigilant Switzerland(1964)
www.youtube.com/watch
Sennás 725374 2024. május 29. 13:39
Válasz erre
Screenshot_20240529_133901_Facebook
Screenshot_20240529_133901_Facebook

www.facebook.com/share/v/4EMiWLgZtJJy9vfZ/

Hoppvigyázz!
G.D 724971 2024. május 19. 20:25
Válasz erre
15:15-től van az ide tartozó rész:
www.youtube.com/watch
lkw 724338 2024. május 5. 18:43
Válasz erre
Sziasztok!

Akit érdekelnek a páncélok kicsit behatóbban itt www.youtube.com/watch nézegethet és a srác sok más videójában (öntés, hegesztés, tesztek stb.)
kervil 724058 2024. április 28. 13:50
Válasz erre
A-Spitfire-tipping-over-a-V-1-9-August-1944-C-AHB-CH-16281
A-Spitfire-tipping-over-a-V-1-9-August-1944-C-AHB-CH-16281
SpitTip
SpitTip

Köszi! Szépek ezek is nagyon.
Itt pedig a híres képek a szárnyvéggel való kibillentésről.
Johnie 724057 2024. április 28. 13:39
Válasz erre
IMG_20240428_133613
IMG_20240428_133613
IMG_20240428_133613
IMG_20240428_133613

Van ott még ahonnan ez jött:

Ronald Wong (1940 - ) festményei
kervil 724056 2024. április 28. 13:30
Válasz erre
Az biztos :) Én is szívesen kitenném .
kervil 724055 2024. április 28. 13:23
Válasz erre
A kép alapján nem lelőni akarja, ahhoz túl közel van már, és nem is mögötte, hanem mellette. Szóval a másik gyakran alkalmazott, egyben még vagányabb taktikával próbálkozik, azaz kibillenteni készül a szárnyvégével, azt meg ketten egyszerre semmiképp sem csinálhatnák, szóval ebből a szempontból akár még fotó is lehetne. De minden egyéb szempontból biztosan festmény.
Amúgy sok típust használtak a V-1-esek ellen, a Spitfire mellett Mustang, Thunderbolt, Mosquito, sőt még a Gloster Meteor is bevetésre került, de a műfaj igazi ásza a Tempest volt, velük szedték le a legtöbb V-1-est. A második helyen az éjszakai vadász Mosquito-k állnak.
Sennás 724052 2024. április 28. 11:53
Válasz erre
Prima festmény:) "Churchillnek emlékűl" aláírással ki is tenném a falra.
slowmotion 724050 2024. április 28. 11:25
Válasz erre
Meg hát a fotósnak is hasonló sebességű szekérben kellene ülnie, ami valószínűleg egy másik Spitfire, akkor viszont nem a fotózással törődne, hanem megpróbálnák letéríteni a pályáról a V-1-est.
kervil 724046 2024. április 28. 10:02
Válasz erre
Igen, ez biztosan festmény lesz. A képet érintő minden más érv mellett túl alacsonyan is repül a V-1, pedig olyan 1500 m körül volt az utazómagassága. Így viszont a művész azzal, hogy lehozta földközelbe, az elmosódott háttérrel jobban tudta érzékeltetni a sebességet is.
Sennás 724040 2024. április 28. 05:41
Válasz erre
GMK_nUNXwAAEUXX
GMK_nUNXwAAEUXX

Bármenyire is látványos ez a "propanda kép" kizárt hogy akkoriban színesben ilyen éles,jó elkapott képet készítsen valaki. 3an(fotóssal eggyüt)ilyen tökéletes felállásban legyenek. Nem baj jó kép,festmény(?)
kervil 723874 2024. április 23. 21:31
Válasz erre
Mekett 723872 2024. április 23. 21:03
Válasz erre
Az Pesti Janó 1:1,2 (vagy hasonló) méretarányú Spitfire-je volt. Úgy tudom, már nincs meg. De szerintem RBK összejöveteleken, vagy néhány makettkiállításon tőle is meg tudod kérdezni.

youtu.be/do8YQHofiv8
kervil 723871 2024. április 23. 20:58
Válasz erre
A tengeralattjáróról jutott eszembe egy régi, 25-30 évvel ezelőtti újságcikk arról, hogy valaki itt Magyarországon egy 1:1-es (vagy ahhoz közelítő) Spitfire-makettet épített a hátsó kertjében. El is tettem akkor ezt az újságcikket, de persze már rég nyoma veszett azóta. Emlékszik-e esetleg valaki, tudtok-e valamit arról, mi lett a makett sorsa, megvan-e még azóta?
Sennás 723706 2024. április 20. 17:40
Válasz erre
Screenshot_2024-04-20-17-36-49-848
Screenshot_2024-04-20-17-36-49-848

Vagány a trailer meg a repcsi is.
téglatesó 723694 2024. április 20. 08:33
Válasz erre
Sőt, jut eszembe, ilyen járművek még 1944-ben Normandiába is jutottak, és S. E. Ambrose könyvében (D-nap) több visszaemlékezés is van, amiben a bakák szidják a frissen kiosztott, és valami vegyi anyagoktól védő szerrel átitatott és emiatt merev és a légáteresztő képességét vesztett egyenruhákat.
téglatesó 723693 2024. április 20. 08:27
Válasz erre
Nemcsak a háború elején nem bíztak ebben. Ha jól rémlik, az 1942-43-ban Afrikába meg Olaszországba küldött amerikai járműveken a korai (sárga színű) körben-csillag hadijel is valami különleges, vegyi anyagokra reagáló festékkel volt festve (talán a Pro Modellben olvastam erről, amikor volt benne egy cikksorozat az amerikai járművek festéséről-jelzéseiről a II.vh-ban).
Toth_Gabor 723677 2024. április 19. 16:08
Válasz erre
Asszem vegyi anyagok jelenlétére figyelmeztető indikátorok. A háború elején nem biztak abban, hogy a fritzek nem vetnek be vegyi fegyvert, pl harci gázokat mint az első VH-ban.
Mekett 723639 2024. április 18. 21:50
Válasz erre
Spitfire a sárga gázfolttal
Spitfire a sárga gázfolttal
Spitfire a sárga gázfolttal
Spitfire a sárga gázfolttal
Fairey Battle gázjelző folttal a RAF londoni múzeumában
Fairey Battle gázjelző folttal a RAF londoni múzeumában
Brewster Buffalo gázjelző folttal
Brewster Buffalo gázjelző folttal

Egy érdekes részlet a RAF II. világháborús gépeiről. Ha másnak is szöget ütött volna a fejébe, mik azok a sárga téglalapok a gépek szárnyán: ezek jelezték mérgesgáz jelenlétés a levegőben.
A háború elején mindenhová raktak ilyeneket, például lámpaoszlopokra, buszmegállókra.

Olvasnivalók:
ww2aircraft.net/forum/threads/spitfire-mk-i-gas-sensitive-paint.33039/
www.britmodeller.com/forums/index.php
borisz 723634 2024. április 18. 15:56
Válasz erre
Mekett 723604 2024. április 17. 21:00
Válasz erre
Hernyótalpas futómű, talán Lysanderhez
Hernyótalpas futómű, talán Lysanderhez

Persze, csak nekem ez mind "lánctalpas".
Az amerikaiak gumiszalagokat használtak, a szovjetek többnyire igazi lánctalpat, a könnyű és futárgépeknél meg általában egy felfújt gumitömlő volt a nyerő.

A képen látható változat is az egyik orosz oldalon volt, ha jól értem, Westland Lysanderre szánták.
rod666 723603 2024. április 17. 20:42
Válasz erre
Az amerikai gépeken inkább gumihevedereknek tűnnek innen... Amúgy szerintem baromira érdekes, hogy az USA mennyivel nagyobb szellemi és anyagi tőkével rendelkezett akkor (is), hogy ilyen minőségű és teherbírású alkatrészeket tervezzenek, illetve gyártsanak.
Mekett 723576 2024. április 17. 10:21
Válasz erre
Do-27 lánctalppal
Do-27 lánctalppal

Illetve a futárgépeknél kimaradt a Do-27-es.
Mekett 723553 2024. április 16. 22:58
Válasz erre
R-5 lánctalppal - 1936
R-5 lánctalppal - 1936
R-5 lánctalpas futója elölről - 1936
R-5 lánctalpas futója elölről - 1936
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1936
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1936
R-5 lánctalppal - 1938
R-5 lánctalppal - 1938
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1938
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1938
U-2 lánctalppal - 1939
U-2 lánctalppal - 1939
U-2 lánctalppal (retusált kép) - 1939
U-2 lánctalppal (retusált kép) - 1939
R-5 lánctalpas futója balról - 1940
R-5 lánctalpas futója balról - 1940
R-5 lánctalppal - 1940
R-5 lánctalppal - 1940
R-5 lánctalpas futója jobbról - 1940
R-5 lánctalpas futója jobbról - 1940
R-5 futóműve a lánctalp nélkül
R-5 futóműve a lánctalp nélkül
R-5 lánctalpa
R-5 lánctalpa
Li-2 lánctalppal - 1941
Li-2 lánctalppal - 1941
Po-2 a háború után lánctalppal
Po-2 a háború után lánctalppal
Po-2 lánctalpa
Po-2 lánctalpa

Persze a szovjetek sem maradtak ki a lánctalpas kísérletekből, sőt! Legkorábban ők foglalkoztak a témával, ráadásul nem holmi puhány gumitalppal szórakoztak, hanem igazi lánctalppal.

1936-tól kezdődően R-5-ösöket és U-2-eseket építettek át, és a háború elején Li-2-esen is tesztelték ezeket. A Tevénél a lánctalp jól teljesített mocsaras és felszántott terepen is, de kétszer olyan nehéz volt, mint a kerekes futó, és a felszállási úthossz is megnőtt.

A háború után légiforgalmi Po-2-esen is feltűnt ilyen szerkezet.

Olvasnivalók:
military.wikireading.ru/hvV6alg3rW
olymp.as-club.ru/publ/arkhiv_rabot/desjataja_olimpiada_2012_13_uch_god/zachem_samoletu_gusenichnoe_shassi/31-1-0-848
Mekett 723552 2024. április 16. 22:35
Válasz erre
Fi-156 E-0 lánctalpas futóművel
Fi-156 E-0 lánctalpas futóművel
Piper Cub lánctalppal 1949-ben
Piper Cub lánctalppal 1949-ben
Cessna lánctalppal 2003-ban
Cessna lánctalppal 2003-ban

Futár- és kisgépeknél is kísérleteztek hernyótalppal, persze jóval egyszerűbb kivitelben. A németek a híres Storch-ra szereltek ilyet, illetve ők is kipróbálták a kerekek megduplázását.
A háború utáni időkből találni képeket Piperekről (talán svájci felségjellel?) és Cessnákról.

Egy videó a Piperekről: www.youtube.com/watch
Mekett 723551 2024. április 16. 22:28
Válasz erre
Lánctalpas A-20 a levegőben
Lánctalpas A-20 a levegőben
A-20 lánctalppal
A-20 lánctalppal
Lánctalpas A-20 futóműve
Lánctalpas A-20 futóműve
A-20 lánctalpas főfutóműve
A-20 lánctalpas főfutóműve
C-82 lánctalppal
C-82 lánctalppal
Lánctalpas C-82 az elemelkedés pillanatában
Lánctalpas C-82 az elemelkedés pillanatában
Lánctalpas C-82 az elemelkedés után
Lánctalpas C-82 az elemelkedés után
C-82 lánctalpas főfutóműve
C-82 lánctalpas főfutóműve
C-82 lánctalpas orrfutója
C-82 lánctalpas orrfutója
P-40 lánctalpas futóművel
P-40 lánctalpas futóművel
P-40 lánctalpas főfutója
P-40 lánctalpas főfutója
P-40 lánctalpas futóműve
P-40 lánctalpas futóműve
B-50 lánctalppal
B-50 lánctalppal
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas főfutója
XB-36 lánctalpas orrfutója
XB-36 lánctalpas orrfutója
XB-36 lánctalpas főfutója
XB-36 lánctalpas főfutója
B-36 lánctalpas futóműve laza talajon
B-36 lánctalpas futóműve laza talajon
Az XB-36 lánctalpas futója a Goodyear hirdetésében
Az XB-36 lánctalpas futója a Goodyear hirdetésében
Az XB-36 eredeti főfutója
Az XB-36 eredeti főfutója
A B-36 végleges főfutója
A B-36 végleges főfutója

Kevéssé ismert tény, hogy milyen sokat kísérleteztek lánctalpas futóművekkel repülőgépek számára. A legismertebb példa a B-36 esete, ami olyan nehézre sikerült, hogy az eredeti, egyetlen hatalmas kerékből álló futóművével alkalmatlan volt a szolgálatra. Akkoriban mindössze négy olyan erős betonú repülőtér volt az Egyesült Államokban, ami elbírta volna ezt a szörnyet. Bár kísérleteztek a hernyótalpas megoldással, végül négy kisebb kerék került a futószárakra.

Amerikában a légierő 1942-ben kezdett kísérletekbe, hogy a repülőgépei gond nélkül használhassák az előkészítetlen repülőtereket is. Ez főleg a csendes-óceáni fronton jött volna jól, ahol szigetről szigetre haladtak. Végül inkább trepnilemezekkel fedték be a sebtében kialakított kifutópályákat.
A kísérleteket a harckocsi-futóművéről elhíresült Christie vezette. A megoldást kezdetben A-20-asokon tesztelték, de C-82-re, P-40-re és B-50-re is megpróbálták ráerőszakolni.

Olvasnivalók:
www.aflcmc.af.mil/News/Article-Display/Article/1919691/history-of-aircraft-track-landing-gear/
media.defense.gov/2019/Jul/30/2002164259/-1/-1/1/FLASHBACK_TRACKLANDINGGEAR.PDF

Videó a lánctalpas XB-36-osról: www.youtube.com/watch
Norm 723389 2024. április 13. 22:14
Válasz erre
IMG_4751.jpeg
IMG_4751.jpeg

Üdv!

Tegnap láttam ezt az Ancsát Lipcsében, úgy tűnik itt is vannak olyan részek, ahol nem érdemes otthagyni a járművet.

Amúgy szomorú látvány, de valahogy biztosítani kell az alkatrészeket a többi gépnek.

Üdv,
Gábor
mayso 723363 2024. április 12. 19:32
Válasz erre
A 90-es években az utcáról lehetett látni Dunakeszin a partnál.
Elnar 723029 2024. április 3. 20:47
Válasz erre
Ez a jármű egymagában volt a rendszerváltás utáni hurráoptimizmus szimbóluma.
Körülbelül úgy is végezte...
www.blikk.hu/aktualis/belfold/tengeralattjaro-tenger-duna/xlq2fyz
Sennás 723010 2024. április 3. 16:54
Válasz erre
Erre emlékszem régi hírekből. Nem gondoltam hogy még megvan hála égnek nem bontották el.

rtl.hu/fokusz/2020/07/03/fokusz-anno-ismerjek-magyarorszag-elso-tengeralattjaro-epitojet
vini 723009 2024. április 3. 15:04
Válasz erre
Pici U-Boot
Pici U-Boot

Sziasztok!
Reggeli fotózás Nagyigmándnál...
Yuki 722724 2024. március 28. 17:11
Válasz erre
IMG_20240328_092111_4
IMG_20240328_092111_4
IMG_20240328_092115_0
IMG_20240328_092115_0

Sziasztok monoron reggel ezeket a gépeket fotóztam.
puskaspeti 722701 2024. március 28. 08:45
Válasz erre
F-16 Ez közel volt.
https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE
hirzel 722630 2024. március 27. 07:49
Válasz erre
s van még ez-az:
www.youtube.com/@Panzer-Farm
lengyel barátaink találtak némi vasat 70 év előttről
hirzel 722629 2024. március 27. 07:46
Válasz erre
ha még nem ismernétek,
némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve):
www.youtube.com/watch
Mekett 722524 2024. március 26. 00:36
Válasz erre
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt.
Elnar 722519 2024. március 25. 23:24
Válasz erre
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű.
Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is.
Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra.
borisz 722517 2024. március 25. 22:43
Válasz erre
Gabusch 722515 2024. március 25. 21:51
Válasz erre
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl.
Wrecker 722511 2024. március 25. 20:34
Válasz erre
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag?
Gabusch 722505 2024. március 25. 20:20
Válasz erre
Bors1
Bors1
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2

Van. :)
Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271.