<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Mekett | Adatlap | 719596 | 2024. január 28. 20:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719595 | 2024. január 28. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, sőt a hajtóművek és a forgószárny továbbment a V-12-re is. Persze átalakításokkal, hiszen máshová kerültek a kiömlők, a két oldal meghajtását összekötötték és az egyik forgószárny ellentétes irányba forgott. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 719592 | 2024. január 28. 19:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon gyanús és ismerős volt a Hmű, főreduktor, közlőmű és farokrotor, nagyon emlékeztetett a MI-6-osra. Utánanéztem és tényleg azonosak voltak ezek a részek a két helikopternél! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719575 | 2024. január 28. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még néhány kép a Mi-10-ről különféle terhekkel. A képek többsége a második prototípust ábrázolja a korabeli légibemutatókon, vagy a végleges helyén, Monyinóban. Kösz Tibcsi, ezt nem ismertem! Egyszer volt szerencsém az esztergomi reptéren látni egy Mi-26-ot, amikor nálunk járt egy teheremelésen, de sajnos csak ennyi... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 719568 | 2024. január 28. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719557 | 2024. január 28. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718889 | 2024. január 17. 10:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 718886 | 2024. január 17. 09:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem azért, mert ő egy Hadúr és nem HADvezér. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718883 | 2024. január 17. 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Szerintem csak a szarvastehenes van. De ha valaki tud ilyet érdekel... Miért nem adod ki? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 718879 | 2024. január 16. 23:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar MI-24est építenék.Kérdésem a hozzáértőkhöz: Csőrike matrica,maszkoló,festésminta,bármi létezik 1/72ben? Köszi a válaszokat. Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 715184 | 2023. november 5. 14:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 712377 | 2023. augusztus 20. 14:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 711435 | 2023. július 19. 07:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711434 | 2023. július 19. 06:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Ezek miatt gondoltam a kiegészítőkre, a fő probléma a törzshossz és alak. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711433 | 2023. július 19. 06:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Pontosítanék, a Clear Prop! Seasprite készleten kívül minden típusból kellene egy új szerszámos makett... Na jó, az új Academy Apache, a Dream Cobra/Huey, Revell Tiger és Zvezda Mi-24 sor egész jónak tűnik ránézésre A H145M az átépítőkkel már talán megoldható, de annál is sok apró mütyürt kell házilag pótolni, legyártani... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711422 | 2023. július 18. 14:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A törzsnél nemcsak a hossz változott, hanem többek között az ablakok elosztása, a tehertér ajtók elhelyezése és kialakítása, a crew chief ablaka és az oldaltartály formája/mérete is... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711421 | 2023. július 18. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az összes közepes helikopterből elkéne egy jobb minőségű készlet a jelenleg elérhetőknél. A Puma-család, a Black Hawkok, és a Mi-8 família (ebből a HB kiadások már nehezen beszerezhetőek). Pumából a három fő típusból (Puma, Super Puma, Caracal) simán kijönne 3-3 doboz, az UH-60 - S-70 vonalból is vagy 6-8, és a Mi-8, Mi-17 vonalról is. Sőt, talán egy Mi-14-el, meg Mi-9-el is be lehetne próbálkozni. Viszont egy H145M szerintem mostani Revell öntőkeretek legózgatásával és egy gyanta átalakító készlettel is kijönne már, és vagy 2-3 bőrt le lehetne nyúzni róla. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711418 | 2023. július 18. 14:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, ez van meg nekem is az otthoni gépemen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711417 | 2023. július 18. 13:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól rémlik az Italeri kétféle hosszúságú makettet adott ki, bár lehet, hogy a törzsvég hossza mindkettőnél azonos és csak a deszanttér hossza eltérő, majd egyszer megnézem, ha lesz rá időm. De ha véletlen jó is lenne a törzs, akkor is nagyon sok feljavítást, átalakítást igényelne, szóval jobban járnánk egy Clear Prop Seasprite minőségű makettel... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711416 | 2023. július 18. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a baj ezzel is, hogy vagy megpróbálod kifaragni, és akkor egyből megjelenik, vagy nem próbálod, és akkor 10 év múlva is csak a régi Airfix lesz :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 711414 | 2023. július 18. 12:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711411 | 2023. július 18. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ezt írtam én is, a mi Caracalunk hosszabb törzsű, kétlapátos stb. Egyébként a Cougar és a Super Puma is különböző: előbbi katonai gép, külsőre is eltér az alap Super Pumától. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711410 | 2023. július 18. 11:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A mi gépeink nem is Pumák, hanem Caracalok. A H225M civil/korábbi jelölése, az EC725 volt, mielőtt jött volna ez az Airbus Helicepterses marhaság. Makettben az AS532 Cougar érhető el, még elfogadható minőségben, ez egyel korábbi és rövidebb verzió. Az szokták még Super Pumának mondani. Ezen kívül van a "rendes" Puma, az az SA330. Ilyen van Romániának. Korabeli Airfix meg Heller készletekként léteznek 1/72-ban, és hát olyanok is. Hogy szemléletesebb legyen, délután tudok feltölteni egy tablót a legszembetűnőbb külső eltérésekről, de nagyjából az a titok, hogy az ablakokat kell számolgatni. Amúgy nekem nagy kedvem lenne egy-egy ilyen korszerű helikopter készletben. Sok bőrt le lehetne húzni róla. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711407 | 2023. július 18. 09:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem ez külsőre is jelentősen eltér az eddig kapható Super Pumáktól. Pl. hosszabb törzs, ötlapátos forgószárny stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711405 | 2023. július 18. 09:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Köszi, itt is van pár kép: www.origo.hu/foto/galeria/20230717-megerkezett-a-honvedseg-elso-ket-airbus-h225m-tipusu-helikoptere-szolnokra-galeria.html És remélem egyszer egy jó makett is lesz róla, vagy a régiekhez az összes apró kis bigyó. (Robi, Csabi?...) z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711404 | 2023. július 18. 09:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tegnap megjött az első két H225M helikopterünk Szolnokra. https://honvedelem.hu/hirek/szolnokon-az-elso-ket-h225m-helikopter.html Reméljük egyszer majd hangár és ember is lesz hozzájuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711383 | 2023. július 17. 11:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Javítottam, köszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711382 | 2023. július 17. 10:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így van, V. Már az oldalszámból is látszik: 00-ások, 100-asok, 500-asok: D 700-asok V 300-asok P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 711380 | 2023. július 17. 07:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kis pontosítás: én úgy látom, hogy a Szarvastehénke nem "D", hanem "V" változat. De ha tévedek, majd a többiek kijavítanak. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711360 | 2023. július 16. 13:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 711074 | 2023. július 5. 01:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ne haragudj,de néha meglepődöm az ilyen kérdéseken.A Google a barátod! Ott írják hogy: ~14.3 méter az átmérője,ami 1:72-ben 20cm. Ok,egész pontosan 19,85 centiméter.Vondd le belőle az agy átmérőjét és oszdd el kettővel.Meg is vagy.Ha a rotoragy átmérőjével van baj keress rá arra. Lehet ott tévedtek.Ráadásul +/- 0.2 milliméter eltérést soha senki nem fog észrevenni!Ez maximum csak téged zavar majd esetleg,mert tudsz róla. Ha ennél nagyobb szemmel látható eltérésbe ütközöl azt amúgy is látni fogod! És akkor levághatsz,vagy hozzáadhatsz a lapátokhoz. Minden esetre a jelenleg kapható Mi-1 makettek nem igénylik a tizedmilliméteres pontosságot a lapátok terén. Van sok egyéb bajuk a kidolgozottság terén.Nem ezen fog múlni az összkép. Engedd el,mert soha senki nem fogja méregetni azt a 19,9 centit. Mindenki magára a helikopterre fog figyelni.Azt építsd meg szépen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 711061 | 2023. július 4. 08:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha ez segít: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 711054 | 2023. július 4. 06:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Csak egy ötlet. Telefonálj a szolnoki Reptárba, biztosan lemérik neked a szükséges adatokat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711044 | 2023. július 3. 19:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha Budapesten jársz, próbálj bekéreckedni a csepeli Kossuthba. Van Mi-1, hátha. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 711038 | 2023. július 3. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem az Amodel mérete is megfelel - 1/72-es makettroncsot próbálok "lábra" állítani és úgy néz ki, le kell gyártanom a lapátokat, meg az agyat is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711034 | 2023. július 3. 16:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nem találtam, de háromnézeti rajzból lemérheted mennyi a lapát hossza és mekkora a forgószárny agy. A számok pl. forgószárny átmérő szintén segíthetnek. Mondanám, hogy lemérem az Amodelt és felszorozzuk 72-vel de gyanítom nem lesz pontos... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli75 | Adatlap | 711033 | 2023. július 3. 16:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specifications (Mil Mi-1) General characteristics Crew: 1 Capacity: 2 passengers or 255 kg (562 lb) of cargo Length: 12.09 m (39 ft 8 in) Height: 3.3 m (10 ft 10 in) Empty weight: 1,700 kg (3,748 lb) Gross weight: 2,140 kg (4,718 lb) Max takeoff weight: 2,330 kg (5,137 lb) Powerplant: 1 × Ivchenko AI-26V , 429 kW (575 hp) Main rotor diameter: 14.35 m (47 ft 1 in) Main rotor area: 161.7 m2 (1,741 sq ft) Forrás: Wikipedia.org Related development Mil Mi-3 Aircraft of comparable role, configuration, and era Sikorsky H-5 Bristol Sycamore References "Миль Ми-1". www.airwar.ru. "Designations of Soviet and Russian Military Aircraft and Missiles". designation-systems.net. "Designations of Soviet and Russian Military Aircraft and Missiles". On 24 November 1948, in which Mikhail Baikalov bailed out, and on 7 March 1949, in which Baikalov died Grzegorzewski, 1975 and Mi-1 at Ugolok neba Grzegorzewski, 1975 and Mi-1T at Ugolok neba Grzegorzewski, 1975 and Mi-1A at Ugolok neba Grzegorzewski, 1975 and Mi-1M at Ugolok neba Jakubovich, Nikolay. Boevye vertolety Rossii. Ot "Omegi" do "Alligatora". Moscow, Yuza & Eksmo, 2010, ISBN 978-5-699-41797-1, pp.30-33. Krzyżan, Marian. Samoloty w muzeach polskich. Warsaw, WKiŁ, 1983. ISBN 978-83-206-0432-0, p.124. Grzegorzewski, 1975. Bridgman, Leonard, ed. (1958). Jane's All the World's Aircraft 1958-59. London: Jane's All the World's Aircraft Publishing Co. Ltd. p. 225. "1971 Military Helicopter Market Pg. 575". Flightglobal Insight. Retrieved 21 October 2014. "1972 Military Helicopter Market Pg. 749". Flight. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 576". flight. Retrieved 21 October 2014. "WORLD HELICOPTER MARKET 1967". Flightglobal Insight. 1967. Retrieved 21 October 2014. "1973 World Air Forces pg. 144". flight. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 577". Flightglobal Insight. 2014. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 578". flight. Retrieved 21 October 2014. "Perjalanang Sang Legendaris - TNI Angkatan Udara" – via www.facebook.com. "Helicopter World Market 1967". flight. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 579". flight. Retrieved 21 October 2014. "1972 Military Helicopter Market Pg. 752". flight. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 580". Flightglobal Insight. 2014. Retrieved 21 October 2014. "1973 World Air Forces pg. 155". flight. Retrieved 21 October 2014. "WORLD HELICOPTER MARKET 1967 pg. 65". Flightglobal Insight. 1967. Retrieved 21 October 2014. "Helicopter World Market 1968 pg. 55". flight. Retrieved 21 October 2014. "1971 Military Helicopter Market Pg. 581". flight. Retrieved 21 October 2014. "Helicopter World Market 1967 pg. 71". flight. Retrieved 21 October 2014. Grzegorzewski, Jerzy: Śmigłowiec Mi-1, Typy Broni i Uzbrojenia nr.38, MON, Warsaw, 1975 (in Polish) Mil External links Wikimedia Commons has media related to Mil Mi-1. Drawings of Mi-1 variants Archived 2009-02-26 at the Wayback Machine Walkaround Mi-1 (Kiev's Aviation Museum, Ukraine) vte Mil aircraft vte USAF/DoD reporting names for Soviet and Chinese aircraft and missiles Authority control: National Edit this at Wikidata Israel United States Categories: Military helicoptersMil aircraft1940s Soviet military utility aircraft1940s Soviet helicoptersSingle-engined piston helicoptersAircraft first flown in 1948 This page was last edited on 6 March 2023, at 22:45 ( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 711031 | 2023. július 3. 15:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kérdésem: Mi-1 helikopter főrotor lapát hossza mennyi? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jammie | Adatlap | 710807 | 2023. június 27. 20:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én nem így értettem. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 710803 | 2023. június 27. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Dehogynem, segített. The People's Liberation Army Air Force (PLAAF) has had a requirement for a high-altitude medium utility helicopter that can operate in the mountainous regions in China since the 1980s. In 1984, the PLAAF acquired 24 Sikorsky S-70C-2s with enhanced General Electric T700-701A engines from the US government.[4] China was unable to purchase more Sikorsky aircraft following the fallout from the 1989 Tiananmen Square protests that resulted in an EU and US arms embargo. This led to the development of an indigenous so-called "10-tonne helicopter project" that started in 2006, and the Z-20 made its first flight on 23 December 2013.[4] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jammie | Adatlap | 710801 | 2023. június 27. 12:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, hogy saját fejlesztés, az USA nyilván nem segített. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 710798 | 2023. június 27. 11:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Izgalmas brainstorming meeting lehetett... :-) Rengeteg újdonság és innováció El kellene gondolkodnunk a beszerzésén, a NATO gyakorlatok közönségébe látványra beolvad, és a keleti nyitást is támogatja.. win-win! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 710797 | 2023. június 27. 11:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kína teljesen saját fejlesztésű Z-20 haditengerészeti helikoptere... twitter.com/RupprechtDeino/status/1673601025666879490/photo/1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 710573 | 2023. június 20. 13:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A koaxiális elrendezés előnye. ...azt hiszem, ezek után lesz egy kis félsz a pilótában a következő póttank leoldáskor. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 710571 | 2023. június 20. 12:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 710496 | 2023. június 18. 13:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 709339 | 2023. május 21. 19:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 707972 | 2023. április 16. 14:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 707971 | 2023. április 16. 14:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 706466 | 2023. március 12. 18:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
youtu.be/GPaqLtkY5hE