<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
medor | Adatlap | 725613 | 2024. június 4. 16:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 725586 | 2024. június 3. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725585 | 2024. június 3. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725583 | 2024. június 3. 20:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyetlen film amiben a Seagal megmúrdel(?) De tényleg gagyi volt. Viszont "szerepelt" filmben a gép:) Tényleg a Szerb lelőtt 82-0806esről készült film? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 725582 | 2024. június 3. 20:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valószínűleg igen, makett. Az a felső ajtó amúgy egy zsilip, amin keresztül repülés közben másztak volna át egy utasszállítóba :) Hát elég ergya film volt, na... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725577 | 2024. június 3. 18:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G.D | Adatlap | 725420 | 2024. május 30. 22:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azt a részt én sem értettem:D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 725419 | 2024. május 30. 22:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szenzációsak ezek a svájci propagandavideók! Szerintem a legjobbak az összes közül, talán az azóta sem készültek hasonlók. Az viszont rettentő komikus hatású, ahogy 14:00-nál az MG-vel tüzel az ürge. Oda se néz és szörnyen rángatózik a karja. Nem értek hozzá, akár reális is lehet, de nekem vicces. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G.D | Adatlap | 725415 | 2024. május 30. 21:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mountain Fortress of Peace - Vigilant Switzerland(1964) www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725374 | 2024. május 29. 13:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G.D | Adatlap | 724971 | 2024. május 19. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15:15-től van az ide tartozó rész: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 724338 | 2024. május 5. 18:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Akit érdekelnek a páncélok kicsit behatóbban itt www.youtube.com/watch nézegethet és a srác sok más videójában (öntés, hegesztés, tesztek stb.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 724058 | 2024. április 28. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Szépek ezek is nagyon. Itt pedig a híres képek a szárnyvéggel való kibillentésről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724057 | 2024. április 28. 13:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van ott még ahonnan ez jött: Ronald Wong (1940 - ) festményei | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 724056 | 2024. április 28. 13:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az biztos :) Én is szívesen kitenném . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 724055 | 2024. április 28. 13:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kép alapján nem lelőni akarja, ahhoz túl közel van már, és nem is mögötte, hanem mellette. Szóval a másik gyakran alkalmazott, egyben még vagányabb taktikával próbálkozik, azaz kibillenteni készül a szárnyvégével, azt meg ketten egyszerre semmiképp sem csinálhatnák, szóval ebből a szempontból akár még fotó is lehetne. De minden egyéb szempontból biztosan festmény. Amúgy sok típust használtak a V-1-esek ellen, a Spitfire mellett Mustang, Thunderbolt, Mosquito, sőt még a Gloster Meteor is bevetésre került, de a műfaj igazi ásza a Tempest volt, velük szedték le a legtöbb V-1-est. A második helyen az éjszakai vadász Mosquito-k állnak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724052 | 2024. április 28. 11:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prima festmény:) "Churchillnek emlékűl" aláírással ki is tenném a falra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 724050 | 2024. április 28. 11:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meg hát a fotósnak is hasonló sebességű szekérben kellene ülnie, ami valószínűleg egy másik Spitfire, akkor viszont nem a fotózással törődne, hanem megpróbálnák letéríteni a pályáról a V-1-est. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 724046 | 2024. április 28. 10:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ez biztosan festmény lesz. A képet érintő minden más érv mellett túl alacsonyan is repül a V-1, pedig olyan 1500 m körül volt az utazómagassága. Így viszont a művész azzal, hogy lehozta földközelbe, az elmosódott háttérrel jobban tudta érzékeltetni a sebességet is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724040 | 2024. április 28. 05:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 723874 | 2024. április 23. 21:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ez volt az! Köszi szépen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723872 | 2024. április 23. 21:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az Pesti Janó 1:1,2 (vagy hasonló) méretarányú Spitfire-je volt. Úgy tudom, már nincs meg. De szerintem RBK összejöveteleken, vagy néhány makettkiállításon tőle is meg tudod kérdezni. youtu.be/do8YQHofiv8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 723871 | 2024. április 23. 20:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tengeralattjáróról jutott eszembe egy régi, 25-30 évvel ezelőtti újságcikk arról, hogy valaki itt Magyarországon egy 1:1-es (vagy ahhoz közelítő) Spitfire-makettet épített a hátsó kertjében. El is tettem akkor ezt az újságcikket, de persze már rég nyoma veszett azóta. Emlékszik-e esetleg valaki, tudtok-e valamit arról, mi lett a makett sorsa, megvan-e még azóta? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 723706 | 2024. április 20. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723694 | 2024. április 20. 08:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sőt, jut eszembe, ilyen járművek még 1944-ben Normandiába is jutottak, és S. E. Ambrose könyvében (D-nap) több visszaemlékezés is van, amiben a bakák szidják a frissen kiosztott, és valami vegyi anyagoktól védő szerrel átitatott és emiatt merev és a légáteresztő képességét vesztett egyenruhákat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723693 | 2024. április 20. 08:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nemcsak a háború elején nem bíztak ebben. Ha jól rémlik, az 1942-43-ban Afrikába meg Olaszországba küldött amerikai járműveken a korai (sárga színű) körben-csillag hadijel is valami különleges, vegyi anyagokra reagáló festékkel volt festve (talán a Pro Modellben olvastam erről, amikor volt benne egy cikksorozat az amerikai járművek festéséről-jelzéseiről a II.vh-ban). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 723677 | 2024. április 19. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asszem vegyi anyagok jelenlétére figyelmeztető indikátorok. A háború elején nem biztak abban, hogy a fritzek nem vetnek be vegyi fegyvert, pl harci gázokat mint az első VH-ban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723639 | 2024. április 18. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy érdekes részlet a RAF II. világháborús gépeiről. Ha másnak is szöget ütött volna a fejébe, mik azok a sárga téglalapok a gépek szárnyán: ezek jelezték mérgesgáz jelenlétés a levegőben. A háború elején mindenhová raktak ilyeneket, például lámpaoszlopokra, buszmegállókra. Olvasnivalók: ww2aircraft.net/forum/threads/spitfire-mk-i-gas-sensitive-paint.33039/ www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 723634 | 2024. április 18. 15:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723604 | 2024. április 17. 21:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, csak nekem ez mind "lánctalpas". Az amerikaiak gumiszalagokat használtak, a szovjetek többnyire igazi lánctalpat, a könnyű és futárgépeknél meg általában egy felfújt gumitömlő volt a nyerő. A képen látható változat is az egyik orosz oldalon volt, ha jól értem, Westland Lysanderre szánták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 723603 | 2024. április 17. 20:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az amerikai gépeken inkább gumihevedereknek tűnnek innen... Amúgy szerintem baromira érdekes, hogy az USA mennyivel nagyobb szellemi és anyagi tőkével rendelkezett akkor (is), hogy ilyen minőségű és teherbírású alkatrészeket tervezzenek, illetve gyártsanak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723576 | 2024. április 17. 10:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Illetve a futárgépeknél kimaradt a Do-27-es. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723553 | 2024. április 16. 22:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze a szovjetek sem maradtak ki a lánctalpas kísérletekből, sőt! Legkorábban ők foglalkoztak a témával, ráadásul nem holmi puhány gumitalppal szórakoztak, hanem igazi lánctalppal. 1936-tól kezdődően R-5-ösöket és U-2-eseket építettek át, és a háború elején Li-2-esen is tesztelték ezeket. A Tevénél a lánctalp jól teljesített mocsaras és felszántott terepen is, de kétszer olyan nehéz volt, mint a kerekes futó, és a felszállási úthossz is megnőtt. A háború után légiforgalmi Po-2-esen is feltűnt ilyen szerkezet. Olvasnivalók: military.wikireading.ru/hvV6alg3rW olymp.as-club.ru/publ/arkhiv_rabot/desjataja_olimpiada_2012_13_uch_god/zachem_samoletu_gusenichnoe_shassi/31-1-0-848 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723552 | 2024. április 16. 22:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Futár- és kisgépeknél is kísérleteztek hernyótalppal, persze jóval egyszerűbb kivitelben. A németek a híres Storch-ra szereltek ilyet, illetve ők is kipróbálták a kerekek megduplázását. A háború utáni időkből találni képeket Piperekről (talán svájci felségjellel?) és Cessnákról. Egy videó a Piperekről: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723551 | 2024. április 16. 22:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kevéssé ismert tény, hogy milyen sokat kísérleteztek lánctalpas futóművekkel repülőgépek számára. A legismertebb példa a B-36 esete, ami olyan nehézre sikerült, hogy az eredeti, egyetlen hatalmas kerékből álló futóművével alkalmatlan volt a szolgálatra. Akkoriban mindössze négy olyan erős betonú repülőtér volt az Egyesült Államokban, ami elbírta volna ezt a szörnyet. Bár kísérleteztek a hernyótalpas megoldással, végül négy kisebb kerék került a futószárakra. Amerikában a légierő 1942-ben kezdett kísérletekbe, hogy a repülőgépei gond nélkül használhassák az előkészítetlen repülőtereket is. Ez főleg a csendes-óceáni fronton jött volna jól, ahol szigetről szigetre haladtak. Végül inkább trepnilemezekkel fedték be a sebtében kialakított kifutópályákat. A kísérleteket a harckocsi-futóművéről elhíresült Christie vezette. A megoldást kezdetben A-20-asokon tesztelték, de C-82-re, P-40-re és B-50-re is megpróbálták ráerőszakolni. Olvasnivalók: www.aflcmc.af.mil/News/Article-Display/Article/1919691/history-of-aircraft-track-landing-gear/ media.defense.gov/2019/Jul/30/2002164259/-1/-1/1/FLASHBACK_TRACKLANDINGGEAR.PDF Videó a lánctalpas XB-36-osról: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Norm | Adatlap | 723389 | 2024. április 13. 22:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mayso | Adatlap | 723363 | 2024. április 12. 19:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 90-es években az utcáról lehetett látni Dunakeszin a partnál. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723029 | 2024. április 3. 20:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a jármű egymagában volt a rendszerváltás utáni hurráoptimizmus szimbóluma. Körülbelül úgy is végezte... www.blikk.hu/aktualis/belfold/tengeralattjaro-tenger-duna/xlq2fyz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 723010 | 2024. április 3. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erre emlékszem régi hírekből. Nem gondoltam hogy még megvan hála égnek nem bontották el. rtl.hu/fokusz/2020/07/03/fokusz-anno-ismerjek-magyarorszag-elso-tengeralattjaro-epitojet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vini | Adatlap | 723009 | 2024. április 3. 15:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722724 | 2024. március 28. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 722701 | 2024. március 28. 08:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F-16 Ez közel volt. https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722630 | 2024. március 27. 07:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722629 | 2024. március 27. 07:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ha még nem ismernétek, némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve): www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722524 | 2024. március 26. 00:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722519 | 2024. március 25. 23:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű. Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is. Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 722517 | 2024. március 25. 22:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van egy érzésem, hogy ezt még viszontlátjuk Revell dobozban. theaviationist.com/2024/03/25/luftwaffe-and-airbus-unveil-special-livery-for-tornados-50th-anniversary/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722515 | 2024. március 25. 21:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722511 | 2024. március 25. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722505 | 2024. március 25. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van. :) Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
érdekességet a neten róla.