<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mekett | Adatlap | 723576 | 2024. április 17. 10:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723553 | 2024. április 16. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze a szovjetek sem maradtak ki a lánctalpas kísérletekből, sőt! Legkorábban ők foglalkoztak a témával, ráadásul nem holmi puhány gumitalppal szórakoztak, hanem igazi lánctalppal. 1936-tól kezdődően R-5-ösöket és U-2-eseket építettek át, és a háború elején Li-2-esen is tesztelték ezeket. A Tevénél a lánctalp jól teljesített mocsaras és felszántott terepen is, de kétszer olyan nehéz volt, mint a kerekes futó, és a felszállási úthossz is megnőtt. A háború után légiforgalmi Po-2-esen is feltűnt ilyen szerkezet. Olvasnivalók: military.wikireading.ru/hvV6alg3rW olymp.as-club.ru/publ/arkhiv_rabot/desjataja_olimpiada_2012_13_uch_god/zachem_samoletu_gusenichnoe_shassi/31-1-0-848 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723552 | 2024. április 16. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Futár- és kisgépeknél is kísérleteztek hernyótalppal, persze jóval egyszerűbb kivitelben. A németek a híres Storch-ra szereltek ilyet, illetve ők is kipróbálták a kerekek megduplázását. A háború utáni időkből találni képeket Piperekről (talán svájci felségjellel?) és Cessnákról. Egy videó a Piperekről: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723551 | 2024. április 16. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kevéssé ismert tény, hogy milyen sokat kísérleteztek lánctalpas futóművekkel repülőgépek számára. A legismertebb példa a B-36 esete, ami olyan nehézre sikerült, hogy az eredeti, egyetlen hatalmas kerékből álló futóművével alkalmatlan volt a szolgálatra. Akkoriban mindössze négy olyan erős betonú repülőtér volt az Egyesült Államokban, ami elbírta volna ezt a szörnyet. Bár kísérleteztek a hernyótalpas megoldással, végül négy kisebb kerék került a futószárakra. Amerikában a légierő 1942-ben kezdett kísérletekbe, hogy a repülőgépei gond nélkül használhassák az előkészítetlen repülőtereket is. Ez főleg a csendes-óceáni fronton jött volna jól, ahol szigetről szigetre haladtak. Végül inkább trepnilemezekkel fedték be a sebtében kialakított kifutópályákat. A kísérleteket a harckocsi-futóművéről elhíresült Christie vezette. A megoldást kezdetben A-20-asokon tesztelték, de C-82-re, P-40-re és B-50-re is megpróbálták ráerőszakolni. Olvasnivalók: www.aflcmc.af.mil/News/Article-Display/Article/1919691/history-of-aircraft-track-landing-gear/ media.defense.gov/2019/Jul/30/2002164259/-1/-1/1/FLASHBACK_TRACKLANDINGGEAR.PDF Videó a lánctalpas XB-36-osról: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Norm | Adatlap | 723389 | 2024. április 13. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mayso | Adatlap | 723363 | 2024. április 12. 19:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 90-es években az utcáról lehetett látni Dunakeszin a partnál. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723029 | 2024. április 3. 20:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a jármű egymagában volt a rendszerváltás utáni hurráoptimizmus szimbóluma. Körülbelül úgy is végezte... www.blikk.hu/aktualis/belfold/tengeralattjaro-tenger-duna/xlq2fyz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 723010 | 2024. április 3. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erre emlékszem régi hírekből. Nem gondoltam hogy még megvan hála égnek nem bontották el. rtl.hu/fokusz/2020/07/03/fokusz-anno-ismerjek-magyarorszag-elso-tengeralattjaro-epitojet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vini | Adatlap | 723009 | 2024. április 3. 15:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722724 | 2024. március 28. 17:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 722701 | 2024. március 28. 08:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F-16 Ez közel volt. https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722630 | 2024. március 27. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722629 | 2024. március 27. 07:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ha még nem ismernétek, némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve): www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722524 | 2024. március 26. 00:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722519 | 2024. március 25. 23:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű. Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is. Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 722517 | 2024. március 25. 22:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van egy érzésem, hogy ezt még viszontlátjuk Revell dobozban. theaviationist.com/2024/03/25/luftwaffe-and-airbus-unveil-special-livery-for-tornados-50th-anniversary/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722515 | 2024. március 25. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722511 | 2024. március 25. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722505 | 2024. március 25. 20:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van. :) Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722475 | 2024. március 25. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722441 | 2024. március 24. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722440 | 2024. március 24. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van erről egy képed? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722376 | 2024. március 23. 13:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hirtelen eszembe jutott, hogy a Borsban van egy öszvér kübel, a csomagtérfedél már mintha egy bogárból lenne. Meglehet, a képen is ez van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 722346 | 2024. március 22. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Főnix Útja c régi, és új filmekben is így indítják el a film végén az összetákolt gépet. Mindeddig azt hittem, ez valami amcsi látványelem. Nagyon jó, hogy most már ezt is tudjuk. Köszönjük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 722328 | 2024. március 21. 20:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az első videón 0:40-nél hogy megijedt a technikus 😂 Látványosak, az biztos! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722324 | 2024. március 21. 19:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az korai (sőt nem annyira korai) sugárhajtóműves gépeknél gyakran alkalmazták ezt a megoldást hidegindításra. Így nincs szükség APU-kocsira, segédhajtóműre, és készenlétben sokkal gyorsabb az indítás. Az említett Canberra startja, itt jól látszik a töltet cseréje is: www.youtube.com/watch B-52-nél ma is használják, a 8 hajtóműnél nem mindegy: www.youtube.com/watch Valójában a RAF és talán a US NAVY már a dugattyús motoroknál használta ezt a megoldást. Itt egy Wildcatnél szuperül látni és hallani a töltést-elsütést: www.youtube.com/watch Ez a Merlin és a Sabre motorokon alkalmazott indító: en.wikipedia.org/wiki/Coffman_engine_starter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722323 | 2024. március 21. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm így már legalább tudom mire való ez a gép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zzo160 | Adatlap | 722300 | 2024. március 21. 11:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 722298 | 2024. március 21. 09:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meg a régi Passatok az 1.9 TDI-vel. :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 722294 | 2024. március 21. 08:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az amerikai Canberra bombázók is valami hasonló füstfelhővel indultak... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722288 | 2024. március 20. 21:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még egy RAF kép. De Havilland Venom FB1-ek hajtóműveinek indítása patronnal. www.facebook.com/ssbricker/posts/pfbid02J6JDCpinkfG5VC2F7kPEbYMu635UhdrBPoq2rQHr7FgcSKeYqCwTgc4dv6wHYSazl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722244 | 2024. március 20. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1970-es kép a Ferihegyi gyorsforgalmi út Felsőcsatári úti felüljárójáról. Több érdekesség is van a képen, de két dolgot kiemelnék. Az egyik, hogy mindhárom útpálya kétirányú még, illetve a bal oldalon egy Kübelwagen halad. A rendszám valószínűleg CA-15-78. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722182 | 2024. március 19. 15:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, először én is odaírtam, hogy "utólag színezett", de csak színeset találtam a neten. 1944-es, tehát a háború csúcspontján készült, ráadásul tengerészeti gépekről, köztük olyanokkal, amik ekkorra már rendesen elavultak. Szóval van ok az erős elhasználtságra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 722181 | 2024. március 19. 15:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem, tévedtem, rákeresve a fotóra mindenhol színesben dobja ki. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 722179 | 2024. március 19. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szeretem ezt a képet nagyon. Viszont ez nem utólag színezett verzió? Mintha fekete-fehérben emlékeznék rá (persze lehet, hogy tévedek). Amúgy ez is egyike azoknak a képeknek, amit bátran amit meg lehet mutatni a maketteken "túltolt weathering" miatt siránkozóknak/panaszkodóknak :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722171 | 2024. március 19. 13:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1944-es kép a Royal Navy repülőerőinek Millmeece-i karbantartó műhelyéről. Elég komoly típuskavalkád látható: Spitfire, Corsair, Wildcat, Hurricane, Fairey Barracuda és talán Fulmar. www.royalnavyresearcharchive.org.uk/FAA-Bases/Millmeece.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722147 | 2024. március 18. 21:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt vannak képek a berakodásról: www.jetfly.hu/regi-jetfly/4386-leszallt-ferihegyen-a-vilag-legnagyobb-repulogepe---galeria | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722145 | 2024. március 18. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól emléksem, az An-225 azért jött Magyarországra egyetlen alkalommal, hogy ilyeneket vigyen valahová a Közel-Keletre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722134 | 2024. március 18. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen azért tettem fel mert nem mindennapi jármű. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 722131 | 2024. március 18. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MOL használja természetes gáz és olaj tározókat keresnek vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722129 | 2024. március 18. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721857 | 2024. március 14. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721802 | 2024. március 13. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720815 | 2024. február 20. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720795 | 2024. február 19. 18:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja ja. De Ő meg lehet a TSz hátsó udvarán 3at lepattíntott Steiger(ek)-ről:( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mati | Adatlap | 720789 | 2024. február 19. 17:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez annak lehet a tipikus esete ha tetszik egy tárgy és nem akarod mindenáron eladni. Ennyiért viszont igen. Egy ismerősöm viszont siman azt mondja ilyenkor: ez nem draga, ennyi az ára, megvenni viszont nem kötelező, a döntés a tiéd. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720788 | 2024. február 19. 17:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720766 | 2024. február 19. 09:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720760 | 2024. február 19. 00:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720423 | 2024. február 11. 10:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nemzetiarchivum.hu/public/uploads/background_image/FMAFI19485923004.jpg 1948: Mindent felhasználni amit csak kicsit is lehet!. Ford G917T-V3000 hibrid :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Illetve a futárgépeknél kimaradt a Do-27-es.