<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Mekett | Adatlap | 724473 | 2024. május 8. 10:33 | ||||||||||||||||||||
Kösz, ugyanerre tippeltem. Előzmény: (724472) romsitsa 2024. május 8. 10:23 | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724472 | 2024. május 8. 10:23 | ||||||||||||||||||||
A bazárnál, a háttérben a mai Várkert-kioszk. | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724470 | 2024. május 8. 09:54 | ||||||||||||||||||||
Hol készültek ezek a képek? Az elsőn az utcanévtábla nem kivehető. A másodikon talán a Duna lehet a háttérben? | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724469 | 2024. május 8. 09:10 | ||||||||||||||||||||
Helló! Kérdéske: ez a Zrínyi mellett pihikéző Breda vajon melyik alakulathoz tartozhatott? Van rajta valami jelzés, de nem kivehető. A kép ugye az ostrom alatt/után(?) készült BPesten, a Bredákat meg jellemzően a nehéztüzérség alkalmazta a 21 és 30.5 centisek vontatására. Szorultak be a katlanba olyan nehéztüzér alakulatok, amik ilyeneket használtak, vagy ez a kocsi valami más apropóból végezte a fővárosban? Köszi! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724400 | 2024. május 6. 20:38 | ||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724394 | 2024. május 6. 19:18 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok. Megfejtettétek mire sikerült regisztrálnom. Fiat spa 35 dovonque van a rádiós wm.h2 mögött, nagy kedvenc. Meg van gyantábol vagy huszon éve kaptam a horvát odöntöl, borzalom, a másolat masolatanak másolata, megepithetettlen. Meg vakumbol a tonna matejkátol. Jó lenne ha valaki ki adná fröccsbe. Soma | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724355 | 2024. május 5. 21:33 | ||||||||||||||||||||
Nem gondolom én sem felcserélhetőnek a dobtárat a rakasszal. Inkább kétfajta módszer egyidejű tesztelésének. Azt én is úgy gondolom, hogy a babmérős épp az irányzókerékhez ül, viszont szerintem amellett van egy másik ülés is, ki tudja milyen célból. Jó lenne valahol legalább írásos nyomát találni hogy mi lehet ez az egész szerkezet. A Gebauer kísérleti golyószóróról köszi az infót, bár az új Hadtörténetiben még nem voltam, nem lepődnék meg, ha ez sem lenne kiállítva. Remélem azért, hogy tévedek. Emerick, erre inkább már nem is mondok semmit... Megint nem láttam a fáktól az erdőt | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724348 | 2024. május 5. 20:47 | ||||||||||||||||||||
Lemaradt, az orosz oldalról linkelt fegyver a Gebauer kísérleti golyószóró, a Hadtörténetiben van belőle. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 724345 | 2024. május 5. 20:25 | ||||||||||||||||||||
A rozsnyói képen a platós teherautó egy Spa 612 Dovunque terepjáró tehergépkocsi a Csepel mögött. ;) | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724344 | 2024. május 5. 20:23 | ||||||||||||||||||||
A dobtár és rakasz nem volt felcserélhető, már ha az alsó valami valóban egy rakasz. De feltételezem, hogy az, mert ha nem csal a perspektíva, akkor a dobtár beleütközött volna a vázba. Hogy a hátsó, ülés jellegű valaminek mi a funkciója, megint egy érdekes kérdés. A babmérős szerintem éppen beleül a szerkezetbe, mert nem látszik az irányzék, amibe, ha hátul ülne, nem tudna belenézni, az irányzókerék is túl lent lenne, és a kapaszkodó is a ki-beszállást segíti leginkább. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724341 | 2024. május 5. 19:17 | ||||||||||||||||||||
Én már ezzel is előrébb vagyok, mert a Darabanth archívumból lett lementve, minden információ nélkül. Még azt is csak reméltem, hogy magyarok vannak a képen :) A géppuska bizonytalanított el nagyon engem is, mert bár nem sok részletes képem van magyar géppuskákról, de egyik sem néz ki pont így. Olyan mintha a kísérleti szóló Gebauert (amiről eddig nem is tudtam hogy van, míg nem találtam egy képet róla: www.airwar.ru/image/idop/weapon/gebauer1934/gebauer1934-2.jpg ) még a fogantyút is fennhagyva szerelték volna be, úgy hogy az alsók a 39/40AM 100-as rakaszára, a felsők pedig a 34M GMF 100-as dobtárára lettek volna szerelve. Feltételezem, hogy a kétfajta adogatás összehasonlítható legyen. A teljes szerkezetből süt a kísérleti jelleg, még a szabadon látszó ülés rögzítése is teljesen egyszerű. Igazából az egész leginkább egy emlékezetből lerajzolt Flakvierlingre emlékeztet. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724330 | 2024. május 5. 15:22 | ||||||||||||||||||||
Kizárásos alapon ez lenne a Büssing Fross? fortepan.hu/hu/photos/ | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724329 | 2024. május 5. 14:35 | ||||||||||||||||||||
Igen, a rajkocsi szekrényét építették át valahogyan (annyiból biztosan rosszul, hogy a sarkokon nincs járófelület). Az alsó Gebauer fura. ha mögötte a rakasz látszik, akkor az a 39M tárára hajaz, de a géppuska nem az. Viszont a 34M-re jellemző kúp, ami a dobtárat rögzíti, sincs a tetején. A 34A meg megint más. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724319 | 2024. május 5. 10:38 | ||||||||||||||||||||
Azért gondolom lecsupaszítottnak, mert a platós kialakítása másmilyen. Eddig arról csak kevés és rossz minőségű képet láttam, viszont a rozsnyói bevonuláson már egészen jól látni a kialakítást. Azok a képek amiken platós verziók vannak terepen, azok mind a prototípusról készültek, amitől a végleges kialakítás jelentősen eltért. A mellé posztolt kép, és a Finta-könyvben látható egyéb képek szerint is ilyen íves hátsó kialakítása csak a raj- és a parancsnoki kocsiknak volt, amiket viszont fix oldalfallal, és az azokba beépített tárolódobozokkal szereltek (Ikarus Story 1.) Feltételezésem szerint az elavult járműveket megpróbálták felhasználni mobil légvédelmi állomásnak a hátországban, vagy épp gyakorlatra (van képem 5/8M légvédelmi ágyús Rába VR-ről 1942-es filmhíradóból is, szóval nem lenne meglepő) A lehajtott platóval egyetértek, de ezt én egy utólagos szerkesztésnek gondolom a raj/parancsnoki alvázra. Ezt nekem az is megerősíti hogy a látható hátsó fal kialakítása eltérően az összes tehergépkocsinál ismert függőlegesig lehajtható megoldástól csak vízszintesig hajtható le, és ez még meg is van erősítve kitámasztásokkal, hogy platformként tudjon működni mint a Möbelwagennél. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724312 | 2024. május 4. 21:48 | ||||||||||||||||||||
Nem lecsupaszított, le vannak hajtva a plató falai. A Gebauer valami kicsit hasonlít a testőrség légvédelmi megoldására, érdekes. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724281 | 2024. május 3. 15:52 | ||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724279 | 2024. május 3. 14:28 | ||||||||||||||||||||
Kösz a forrást! Én még ezeket vadásztam ki különféle keresőszavakkal. Ebből a kedvencem a kétféle WM H-2, amiből a platósról most látok először olyan képet amin nem csak sejteni lehet, de látni is. A Nimród egyébként 1H-617, ha Emericket érdekelné :) És ha már WM H-2. Itt ragadnám meg az alkalmat egy régebbi darabanthos fogás kielemzésére. Nem tudom pontosan hogy mit látunk a képen, mert nagyon furák az eszközök is, meg a ruhák, de én nem zárom ki hogy ez valami kísérleti 4x-es 34M Gebauer GMF repfedélzeti géppuska egy lecsupaszított platójú WM H-2-re szerelve | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724269 | 2024. május 3. 10:35 | ||||||||||||||||||||
Helló! Ezt a két Nimródos képet most leltem (itt: digitalisemlekezet.eu/ - "katonaság" vagy "páncélos" keresőszavakkal 1940-re dobja ki). Ha jól nézem, ezeknek a példányoknak is olyan érdekes kontúros foltozású a kamója. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724192 | 2024. május 1. 11:29 | ||||||||||||||||||||
Hát pedig ez nekem újdonság volt! A tréler nem csak ugyanolyan, hanem ugyanaz. A Fortepan képen nem látszik csak az hogy van valami felirat az elejénél. Itt viszont 0:25-nél kis fantáziával olvasható is: BUDAPEST SZÉKESFŐVÁROS ELEKTROMOS MŰVEI. Sajnos a Breda rendszámából annyi a biztos hogy állami jármű. Talán A- vagy I- sorozat lehet. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724183 | 2024. május 1. 10:46 | ||||||||||||||||||||
Biztos nem újdonság nektek, (nekem az volt): Breda vontató békés "bevetésen": valami présgépet szállítanak vele az egyik gyárba (Magyar Világhíradó 1042). A 61 tonnás gép olyan nehéz, hogy két vontatót is egymás után kellett kötni (bár érdekes módon az egyik kanyart szólóban vette be a Breda), és még az utat is homokolni kellett előttük a jobb tapadás érdekében. A tréler szemmel láthatóan ugyanolyan, mint amit az SdKfz 7 után kötve is lefényképeztek: | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724079 | 2024. április 28. 23:20 | ||||||||||||||||||||
Három fotóból nehéz megmondani, hogy a rendszám mikor került fel. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724053 | 2024. április 28. 13:01 | ||||||||||||||||||||
Passz. Én egyszer valahol (Modell és Makett, ProModell, Haditechnika ? ) olvastam hogy fehér körben RUISK felirat volt ott. Talán még grafika is volt hozzá ha jól emlékszem. Hogy a Fiat 3000B-ken hol lett később rendszám azt én indifferensnek tartom a témában, mivel az már a háromszínű terepfestésre került, nem a kékre. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723876 | 2024. április 23. 23:46 | ||||||||||||||||||||
A lőtéri kép új, klassz. De az biztos, hogy a lánctalp lemezét azon már átfestték, megkockáztatom, hogy fehérre. A másik kettőn bármi is a színe, szerintem különböző. Ezt az eltérést látom a páncélkocsik fotóin is, meglehet, hogy amikor átkerültek a RUISKtól a honvédséghez átfestettek mindent, aztán a maradék maradékát terepezték. Az üléseknél nem az számít, hogy mennyi lőszer kell, hanem, hogy menet közben nem igazán állhatsz a kocsiban, három valamit raknék bele. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 723875 | 2024. április 23. 22:28 | ||||||||||||||||||||
Szuper ez a nagy felbontás. Eddig csak kisebbeket találtam erről. Sajnos sok részlet így sem vehető ki rajta. De én is úgy vélem, mint Ádám, hogy az LK II-es orrán pont olyan, karikába írt római szám van, mint a Fiatok orrán. Miért lenne más? A szín kérdésében nekem az is fura, hogy a hajmáskéri képen sötét(kék?)nek tűnik. De a képen, ahol a katona áll mellette, jóval világosabb. A lőtéri képen viszont szintén sötétnek tűnik, de a futóműnél világos. De csak nem festették át a lőtérre... Szerintem a Strv-21-es műszerfalát veszem alapul és leszedem a gyantáról a műszereket. Vezető és mellette ülés adott. Megmarad a bal oldali dobozülés. Jobbról meg szerintem üresen hagyom. Nem hiszem, hogy úgy tervezték volna, hogy ezek a járművek 3-5 láda lőszert ellőnek egy gyakorlaton vagy akcióban. Annyi jó van abban, hogy nincs infó, hogy a realitás mentén kb. bármit berakhatok, úgyse jön senki majd, hogy neki van fotója és nem is úgy néz ki :) | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723865 | 2024. április 23. 17:57 | ||||||||||||||||||||
Az elgondolkodtató, hogy mi van a kocsik orrára festve. A RUISK-hoz szerintem rövid az a bármi, ami a körben van, másrészt a FIAT 300-eken később pont ot van a rendszám. És valahol azért praktikus, ha az egyes kocsikat azonosítani tudják, ha már egyszer beszámozták azokat. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723864 | 2024. április 23. 16:27 | ||||||||||||||||||||
Az LK-II kapcsán elég kevés dolog biztos. Nem tudjuk, hogy alkatrészeket kaptunk vagy teljes kocsikat, azok műszerezettek voltak-e, a fegyverzet szerelékei benne voltak-e. A magyar kocsik mg-08 helyett Schwarzloset kaptak, amihez csak fa hevederláda volt, ezért logikus lenne, hogy a svédekhez hasonló rögzítést alkalmaztak (torony alatt oldalt, vezető mellett), HA foglalkoztak ilyennel. Esetleg máshogy oldották meg. A RUISK udvarán készült kép alapján a személyzet 3 esetleg 4 fő lehetett, ezért is kellett, hogy a vezető mellett még két valami legyen a kocsiban, amire le lehet ülni (4 ember már elég szűkösen fért volna be szerintem akkor is, ha a parancsnok a toronyban állt folyamatában). Az MR lőszertartója lehet, hogy az mg-08 dobtárához készült, de simán lehet fiktív is. A szín passz, nem tudom, hogy belül fehér volt-e a német és/vagy a magyar, kívülről meg az egyik fotón egyszín, középárnyalatú valami a másikon meg sötétebb egyszín valami. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723863 | 2024. április 23. 16:26 | ||||||||||||||||||||
Hát le a kalappal a céljaid előtt! Én őszintén kb annyit tudok az LK II belsejéről amit ebben a cikkben láttam (két db metszeti rajz). Eredeti, átépítetlenről szerintem nincs infó - vagy hét lakat alatt őrzik. real.mtak.hu/98549/1/HT_2019-2_cikk-12.pdf Ez elvileg egy modernizálatlan Strv M/21, nem M/21-29 : tank-photographs.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/stridsvagn-strv-m21-swedish-LKII-tank.html A festésről is kb csak annyi biztos, hogy a RUISK emblémája fel volt festve a frontpáncélra, mert a Varsányi István táborkutató Facebookjáról való nagy felbontású képen lehet látni. A színre nekem a legpontosabb saccom egy 29M Vickerst ábrázoló, telibe kék, állítólag RUISK jelvény | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 723858 | 2024. április 23. 15:43 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! A szétszedett, majd újra összerakott magyar LK II-es belseje vajon mit tartalmazhatott? A Mr Modell gyanta készlete ad bele egy ülőkeként használt dobozt és egy lőszertartó szekrényt, amik szerintem fantáziadarabok, mert én csak az átépített svédről találtam eddig képeket. Szóval amikor összerakták őket és átkerültek a RUISK állományába, akkor mit hagyhattak benne? Én hajlanék arra, hogy kb. csak a vezető és a mellette lévő ülés maradt benne, egyébként üres lehetett. (Egyáltalán volt a vezető mellett is ülés a valóságban, vagy az is fantázia? :)) A makett műszerfala szerintem szintén fantázia szülte, azon is töröm még a fejemet. Bár sok nem látszik belőle a végén. No és a szín. Ha jól értelmezem, akkor a RUISK-hoz telibe festették kívülről kékre, belülről meg gondolom újrakenték a fehéret. A mi készül éppen részbe teszek fel pár fotót. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723758 | 2024. április 21. 20:51 | ||||||||||||||||||||
Szerintem ezen a Csabán is a meghosszabbított első sárvérdő van. Illetve egy 40M és Pak 36. www.facebook.com/wwiiinhungary/posts/pfbid0F3WGC8RpcsrHwq89fw9yYcDfv97siwS1C8i7BGAB7HJ2qxisctHws77ziwF4mmCHl | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723724 | 2024. április 21. 10:49 | ||||||||||||||||||||
Basszus tényleg! A Toldik megvoltak fejben, de a Nimródot valahogy nem rakta hozzá a logikám... Igazából a szinte szürkeárnyalatos ponyvát ez nem magyarázza meg, úgyhogy leginkább a két hatás együttes ősszejátszását tartom valószínűnek (a kép eleve kékesszürkébe hajlik a fények miatt, de a kocsi ettől függetlenül is szürke) | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 723721 | 2024. április 21. 09:46 | ||||||||||||||||||||
Ha a Nimródos kép 1942-es,akkor bizony a kocsi alapszíne szürke. A magyar gyártású páncélosokat fentről és oldalról átfestették szürkére. A szövetséges erők miatt történt, hogy ne nézzék ellenséges járműnek földről, levegőből. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723707 | 2024. április 20. 20:36 | ||||||||||||||||||||
Valami hasonlót gondolok én is. De ne feledjük el az éghajlati viszonyokat sem. A felhős ég nagyon kékbe tudja húzni a fényt, főleg északon. A fotó a leírás szerint 1942 november 3-án készült Tarevkán (akárhol is legyen az, mert a Google nem adott ki erre találatot, a doni térképen pedig Voronyezs-Sztorozsevoje-Osztrogoszk vonaltól egészen Sztarij Oszkolig semmi ilyesmi nem látszik. Talán Ternovoje lehet, olyan 10 km-re északnyugatra Voronyezstől) Úgyhogy szerintem ezt akárhogy patkolgatjuk, lesz egy szürkéskék árnyalata, mert a fényviszonyok lehettek olyanok. | |||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 723701 | 2024. április 20. 16:19 | ||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 723700 | 2024. április 20. 16:18 | ||||||||||||||||||||
én is próbálkoztam egy kicsit a színekkel... | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723696 | 2024. április 20. 11:08 | ||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723691 | 2024. április 20. 07:55 | ||||||||||||||||||||
Biztosan el vannak rajta mászva a színek -nem kicsit, nagyon. Nézd meg a ponyvát: sose volt ilyen low-visibility szürke-alapon-szürke mintázata. Plusz haloványan is, de látszik némi terepfoltozás a gép oldalán meg a lámpa-védővason, és kötve hiszem, hogy szürkére terepeztek volna rá. Mindenesetre izgalmas lenne egy szürke Nimród... Próbaképpen játszottam kicsit (a magam amatőr módján és eszközeivel) a színekkel: messze-messze nem tökéletes, de azért egy kis "melegítéssel" már előbújik némi zöldülés: | |||||||||||||||||||||||
Zali | Adatlap | 723687 | 2024. április 19. 20:59 | ||||||||||||||||||||
Üdv. A megnyitásban lévő kép nem Horthy István Héjja I gépét ábrázolja, valamilyen Jak. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723683 | 2024. április 19. 17:09 | ||||||||||||||||||||
Nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg szürke, vagy csak ekkora a színtorzulás. Mindenesetre a könyv 6000-ért sztem simán megéri | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723681 | 2024. április 19. 16:29 | ||||||||||||||||||||
Helló! Ez most jött velem szembe a facén, izgalmasnak ígérkezik: 24.hu/kozelet/2024/04/18/paratlan-foto-dokumentacioval-illusztralt-naplo-kerult-elo-a-don-kanyarbol | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723599 | 2024. április 17. 16:43 | ||||||||||||||||||||
A mesekönyvnek akkor hiszünk, ha a képek is igazolják :) A törzsek járművei 0-val kezdődtek, az 5-ös végűek pedig a tartalék szakasz volt, ha jól tudom. Így én semmilyen logikai kapcsolatot nem tételezek fel a kialakításuk közt, mert az lehetett a "maradék" | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723575 | 2024. április 17. 10:20 | ||||||||||||||||||||
Helló! Romsista: köszi az észrevételt, ott a pont, javítom a pöttyöt! A 405-ről nincs elölről kép, de az alapján okoskodtam, hogy az 505-ösön is volt homlokgéppuska (lásd a képen), és ugyebár az ugyanúgy század-törzsszakaszbeli járgány volt, mint a 405, szóval talán nem volt ökölszabály, hogy a törzsszakaszokba csak pk. kocsikat tettek be. Elnar: a pöttyel kapcsolatban most kicsit zavart érzek, mert a nagy mesekönyv melléklete szerint a 30. hk. ezrednél az I. zlj. rombuszban a pötty alul volt, nem felül, nem tudom, ez valós-e? | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723539 | 2024. április 16. 17:33 | ||||||||||||||||||||
Na az fel sem tűnt. Igen az alsó pötty az nem kell. A 405-ról egyedül Markó Ferenc téli képét ismerem, hátulról. Arról teljességgel megmondhatatlan, hogy volt-e homlokgéppuska rajta vagy nem. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723535 | 2024. április 16. 16:19 | ||||||||||||||||||||
A Pz IV több altípus keveréke (mint általában szokták a gyártók), a csőtisztítót szerintem még lehetne cserélni és a buzogány mellől lefesteném az egyik pöttyöt, a 3. század az I. zászlóaljhoz tartozott. A 405-ről van szemből fotó? Érzésre nem volt rádiós géppuskája. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723519 | 2024. április 16. 12:55 | ||||||||||||||||||||
Hú de benéztem a PzIV-et a 4. századdal... (mert először azt akatam írni hogy mindkettő lehetne 3. század a diorámához, aztán láttam meg a másmilyen számot) A3. század számstílusát én sem merném felfesteni még dícséretes műszaki rajzoló kezemmel sem, 35-ben sem, nem hogy 72-ben. Úgyhogy elnézve. :) Ha nagyon szeretnéd, talán lehetne kérni hogy valaki nyomtasson olyan matricát, de az már elég erős elhivatottságot igényel. Ami a magyar gyalogságot illet: 72-ben már annyira kicsit a különbségek, hogy nagyjából a festés különbözteti meg a némettől. Kb a gázálarctáska a legláthatóbb eltérés. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van két kép is: | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723507 | 2024. április 16. 09:24 | ||||||||||||||||||||
Helló! Jogosak az észrevételek, a toronyszám sajnos csak ilyen stílusban van a lapon, arra meg nem mertem vállalkozni, hogy szabad kézzel fessem fel -ahhoz béna vagyok. A századok számozása elvileg megoldható lenne, mivel a rendszámokat is úgy kell számonként összeállítani, és a századszámozás is kb. ugyanakkora matricákból állna -de ilyen kisméretű számok a lapon csak feketében vannak, fehérben nem, kézzel meg azt se tudnám szépen felrajzolni... 4. századi nem lehet mindkettő, hiszen a páncélfírek csak a 3. meg a 6.századokban voltak ugyebár, és a diorámához még kéne egy Sdkfz is (ami a kisebbik gond, mert kapható pl. az Italeritől), meg magyar gyalogság is -ami viszont már kihívás lenne, mivel 1/72-ben 1942-es nyári magyar gyalogságot nem gyárt senki... | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723493 | 2024. április 15. 21:30 | ||||||||||||||||||||
A 3. század járművei más számstílust használtak. Ez kicsit zavaró, ha már a toronyszámhoz párosított rendszámok is stimmelnek. Hiányolom még a századok arab számos jelzését a harckocsirombusz mellől, de lehet hogy ekkorában már nem is lehet megcsinálni. Kár, hogy nem 4. századé mindkettő mert akkor lehetne már jó kis egy dioráma alapja. Mondjuk kísérőgyalogsággal meg Sd.Kfz 251/8C-vel | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723468 | 2024. április 15. 16:56 | ||||||||||||||||||||
Helló! Most nem korabeli járgányok képei következnek, csak a saját tákolmámyaim -remélem azért elférnek itt. Mindkét kocsi 1/72 méretarány: a T-38G Unimodels, a Páncélfír Hasegawa. Feljavítva csak utóbbi lett: a motorháztetőt visszaalakítottam a korai hűtőrácsok nélküli verzióra -a fényképek tanulsága szerint nekünk ilyen gépek jutottak. Kapott egy RBModels lövegcsövet, a vontatókábel egy Revell készletből, a pót lánctalpszemek az Italeritől vannak -ezeket a japók kifelejtették a készletükből. Festve Vallejo akrilokkal lett, és kaptak némi vödöringet befolyatással, pigmentekkel stb. A matricák a HAD Models ívéről vannak. | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723420 | 2024. április 14. 22:22 | ||||||||||||||||||||
Bár ez nem a magyar honvédségről szól, de pár érdekesség talán akad a cikkben. A hadtörténeti vonatkozású részeket idemásoltam. Bakonyi Péter: Német katonák Zala megyében 1941 áprilisában "A nemzetközi politika és a háború távoli, olykor valószerűtlen hírei ezen a ponton váltak kézzelfogható valósággá Zala megye lakói számára: megkezdődött a honvédség alakulatainak mozgósítása, a Jugoszlávia ellen felvonuló német csapatok egyik összpontosítási helyéül pedig éppen Nagykanizsa környékét jelölték ki. A Heinrich von Vietinghoff altábornagy vezette 46. gépesített hadtest kötelékébe tartozó 8. és 14. páncéloshadosztály, valamint a 16. gépesített gyalogos hadosztály alakulatai Ausztriából érkeztek Zala megyébe. A csapatok egy részét a Bécs-Sopron-Nagykanizsa vasútvonalon szállították, más alakulatok viszont csak Székesfehérvárig vonatoztak, onnét pedig közúton folytatták az utat. A nagyarányú katonai csapatmozgások annyira igénybe vették a MÁV erőforrásait, hogy április közepére Nagykanizsa és Budapest között mindössze napi egy vonatpárra korlátozódott a személyszállítás. Mindemellett a hadi helyzetre tekintettel szigorú biztonsági intézkedéseket vezettek be, így például a még közlekedő vonatokra csak fényképes igazolvány bemutatása után lehetett felszállni. A megfeszített tempó ellenére több alakulat csak késve, a hadműveletek megindulása után érte el a kijelölt gyülekezési körzetet. A városba érkező német katonákat elsősorban az oktatási intézményekben helyezték el, ebből fakadóan a legtöbb nagykanizsai iskolában április végéig rendkívüli oktatási szünetet rendeltek el. Miközben Nagykanizsa utcáin német harckocsik dübörögtek és katonák masíroztak, a honvédség a város több pontján légvédelmi gépágyúkat állított fel. Rövidesen a német légierő felderítő repülői is leszálltak a Nagykanizsa melletti repülőtérre, velük együtt repülőirányító- és híradóosztagok is érkeztek. Forrásainkból arra következtethetünk, hogy a lakosság és a nagyjából egy hónapig itt állomásozó német katonák kapcsolata meglehetősen szívélyes volt, nincs nyoma atrocitásoknak, bár kisebb súrlódások előfordulhattak. A trianoni béke revíziójának lázában égő közvélemény amúgy is inkább szövetségesként tekintett a német katonákra. 1941. április 6-án a német hadsereg támadásba lendült Jugoszlávia ellen. A Nagykanizsa térségében felvonuló 46. hadtest csapatainak előrenyomulását némileg lassította, hogy a jugoszlávok felrobbantották a gyékényesi és a murakeresztúri vasúti, valamint a letenyei közúti hidat. A Gyékényes térségében kialakított német hídfőállás ellen a jugoszláv hadsereg kisebb támadásokkal kísérletezett, de érdemi eredmény nélkül. A háború első napjaiban Zala megyében többször kellett légiriadót elrendelni a magyar légtérbe berepülő jugoszláv repülőgépek miatt, ám ezek akciói komolyabb károkat nem okoztak. Így például Zalaegerszeg határában a vasúti sínekre ledobott bombák is inkább csak riadalmat keltettek. Miután április 10-én a horvát usztasa mozgalom vezetői proklamálták a Független Horvát Állam megalakulását, a magyar honvédség alakulatai is átlépték a határt. Ekkorra már a jugoszláv hadsereg egyre nagyobb számban tették le a fegyvert, közülük többen magyar területre szöktek és átmenetileg a nagykanizsai internálótáborba kerültek." (zaol) | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723360 | 2024. április 12. 16:29 | ||||||||||||||||||||
Azt eddig is tudtam, hogy a 7.5cm fogatolt tábori ágyú (aminek a tüzérismeretét betetted most) belga eredetű (mert ez eredetileg: Canon de 75 mle TR - Cockeril gyártmány). De itt most nem erről a típusról van szó, mert Elnar képén nem az van, hanem egy brit gyártmányú QF 25pdr löveg, ami (szerintem) nem jöhetett belga forrásból, mert forrásaim szerint nekik 1943-ig nem volt ilyen lövegük, így a németek sem zsákmányolhatták tőlük, hogy aztán a magyar csapatoknak adják. | |||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 723357 | 2024. április 12. 14:30 | ||||||||||||||||||||
Hadtörténeti Levéltár illetve német anyagban is van róla adat. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |