Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Sennás | Adatlap | 730417 | 2024. november 13. 07:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730416 | 2024. november 13. 07:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon köszönöm. Haa hogy 1:144ben én így be nem kötöm az is biztos. Teszek pár próbát/variációt de nem fogom tudni így kifesztíteni. Köszi köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730415 | 2024. november 13. 06:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt találtam még a repulomuzeum.hu-n. Ezen is látszik a huzalantenna. Az első tartó mechanikusan feszíti (a kerámia szigetelőn keresztül), a hátsó lehet az elektromos bevezetés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730414 | 2024. november 13. 06:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez ugyan Il-18-asé, de szerintem valahogy így kell elképzelni. Saját fotók. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730407 | 2024. november 12. 21:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730402 | 2024. november 12. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 730394 | 2024. november 12. 16:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, nem pontosan középen volt. Ráadásul kétféle változat létezett. A Malév első négy „sima” Tu-134-es gépe (HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE) úgy készült, hogy a hírközlő URH rádiókészülékek (VHF-COM) ASSz-I típusú, bumeráng alakú antennái egyáltalán nem a törzs középvonalában voltak, hanem a felső (az 1-es) a repülés irányában jobbra jelentősen eltolva, az alsó (a 2-es) balra jelentősen eltolva a középvonaltól. A következő három magyar „sima” Tu-134-es gép (HA-LBF, -LBG/924, -LBH/925) már úgy készült, hogy ezek az antennák a törzs középvonalához közel voltak elhelyezve azzal a pici különbséggel, hogy mivel nem akarták megfúrni a törzs középvonalában futó 0. hosszmerevítőt, ezért közvetlenül amellé szerelték fel az antennát a törzsborításra. Ezzel együtt egy további változtatás volt, hogy e három gépen hátrább is tették ezeket az antennákat; pl. az alsó antenna a bejárati ajtó alá került, míg az előző négy gépen ez jóval előrébb volt felszerelve. Az esedékes ipari javításokon a négy korai Malév-gépből kettőt (HA-LBC,- LBE) átalakítottak a késői változatra, így áthelyezték ezeket az antennákat az új helyre. Két gép (HA-LBA, -LBD) már nem érte meg ezt az átalakítást a baleseteik miatt. Az általad feltett színes kép a HA-LBE tetejét mutatja, még az eredeti, nem áthelyezett URH-antennával, viszont már szálantenna nélkül. A szálantennának volt egy antennatartó árboca és volt egy antenna-bevezető csatlakozója, amelyet egy háromszög alakú áramvonalazó védőlemez takart az esetleges sérülésektől. A Tu-134A változat már Mikron RH rádióval készült, amelyhez nem kellett szálantenna, viszont kellett az örvényorsó elejébe szerelt csúcsos antenna, amelyet egy műanyag szigetelő gyűrű választott el a sárkány fém részeitől. Ilyenre lett átalakítva az eredetileg tompa örvényorsós HA-LBC és -LBE. A HA-LBF, -LBG/924 és -LBH/925 már csúcsos örvényorsóval készültek annak ellenére, hogy volt szálantennájuk. Ennek az volt az oka, hogy már folyt a Tu-134A típus gyártása is, ami közben elfogytak a régi örvényorsók a „sima” 34-esek számára. Ezért a 134A-ra való örvényorsót szerelték fel úgy, hogy nem volt bekötve a csúcsantenna. Ez így volt egészen addig, amíg ki nem cserélték az RSzB-70-et Mikronra, akkor eltűnt a szál és bekötötték a csúcsot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730378 | 2024. november 12. 08:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730377 | 2024. november 12. 08:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730246 | 2024. november 7. 20:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én csak ebből gondoltam hogy nincs. Még a fény-se úgy esik rà. 925 tényleg látszik! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 730239 | 2024. november 7. 14:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem szerettem volna, hogy „megkavarodj”, csak hogy minél pontosabb makettet készíts. Azon a két képen azért nem látod a szálantennát, mert azokon nincs. A felülről készített fekete-fehér fotó a HA-YSB-ről készült, amelyen soha sem volt szálantenna, mert az egy Tu-134A; a másik, színes képen az egykori HA-LBG van ugyan a kiselejtezése után, de annak ’78-tól már nem volt szálantennája az RSzB-70-es RH rádió eltávolítása miatt. 1:144-ben szerintem olyan vékony legyen, hogy ne szakadjon el. A zászlón, a függőleges vezérsíkon az a három kis sötét ovális dolog - gondolom, azokra gondolsz -, három dielektrikus panel, amelyek nem voltak lefestve azokon a gépeken, amelyeken volt mögöttük antenna. Nem feketék voltak, inkább barnák. A magyar gépek között csak a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH jelűeken voltak, mindkét oldalon. A felső mögött a SzOM-64 válaszjeladó egyik antennája volt, az alsó kettő mögött az RSzBN-2SzA közelnavigációs rendszer antennái. A magyar Tu-134A gépeken e két rendszer nem létezett, ezért azok az ovális panelok sem voltak rajtuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730231 | 2024. november 7. 10:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon komoly! Részletes köszönöm szépen... még jobban megkavarodtam:) Az a szálantenna nem tudom annyira vékony lenne(?) eredeti fényképen nem is látom(2.-ik kép). Kifejezetten 924est építeném de 1:144ben milyen vékony lenne az. Azon a gépen látni egy szines képen Magyar zászlón 3db kis fekete antenna(?) fel kell festeni majd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 730226 | 2024. november 7. 05:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A piros csíkos gépekhez: Az első kettő, a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH soha sem voltak szürkék. A törzs alsó része, a szárny és a vezérsíkok lemezszínűek voltak egy átlátszó védőlakkal bevonva. Ezek a gépek csupán az 1978-as ipari javításokon lettek szürkék, amikor már három éve ismét Malév festésűek voltak. (Kezdetben is azok voltak, 1970-72 között.) Ezek a „sima” Tu-134-es gépek. Sajátosságuk volt még, ahogyan látható is a rajzon, hogy volt szálantennájuk a törzs mellső részének a tetején lévő antenna-árboc és a vezérsíkok között kifeszítve, amelyet szintén ’78-ban szüntettek meg. A Tu-134A változaton nem volt szálantenna gyárilag sem. A második két gép, a HA-926/HA-YSA és a HA-927/HA-YSB szürke volt már gyárilag is. A szárny és a vezérsíkok belépő élei festetlen fémszínűek voltak a jégtelenítő rendszer miatt. (Orr-segédszárny nem volt.) Ez a két Tu-134A a Groza radaros orr-résszel. Csak e két gépen volt hátsó ajtó, és csak a törzs bal oldalán. Ez befelé és előre nyílt „zsanéron”. Volt ott egy összecsukott létra, amelyet ki lehetett bocsátani. Az ajtóval szemben a jobb oldalon, ahol nem volt ajtó, volt a hátsó konyha, „hideg büfé” egy hűtőszekrénnyel. Amikor a Malév átvette ezt a két gépet, és lett belőlük HA-LBN és HA-LBO, akkor ezt az ajtót berögzítette, a büfét megszüntette, és beszékezte a hátsó teret. Négy kibocsátható fényszóró volt minden gépen, kettő a törzs orr-részén alul oldalt, és egy-egy a két futógondola belső oldalában (a 24-es tételek). A 30-31-es két dolog a pitot-sztatik rendszernek a sztatikus nyomást felvevő paneljai voltak. Ezek 1 cm magasan kiemelkedő festetlen fémlemezek a sztatikus rendszerek furataival a szelencés műszerek, a robotpilóta és az adatrögzítő rendszer számára. A két oldal össze volt kötve belső csőhálózaton a repülőgép csúszásából vagy oldalszélből eredő nyomás kiegyenlítése céljából. A HA-YSA orr-részén, a bal oldalon látható egy kis szürke téglalap a Tu-134A típusfelirat feletti részen. Az egy figyelmeztető felirat volt az alatta lévő DUA állásszögadóra (a „széllapátra”) vonatkozóan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730198 | 2024. november 6. 10:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
730189-ban a rajzon van hogy ŐK honnan vették(?) de semelyik másik gépen nem volt. Nem baj az. Könyvben egyetlen rajzon se mutatja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730196 | 2024. november 6. 10:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tupoljeven még nem láttam olyant, szerintem nincs rajta. Amikor kormánygép volt, akkor tudtommal nem volt jellemző. Egyébkênt később a Malév forgalomba állította, szerintem ugyanolyan volt, mint a többi Kistuskó, csak a berendezése lehetett más. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730194 | 2024. november 6. 08:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm. Érdekes a szárnytőben a vészkijárati festés a rajzon ott van az1 képen meg semmi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730193 | 2024. november 6. 07:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A belépőélek fémszínűek. Úgy tudom, a jégtelenítő szerkezet miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730190 | 2024. november 6. 07:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat szűrke az a szárny alúl/felűl:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730189 | 2024. november 6. 07:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730188 | 2024. november 6. 07:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönet! Jó kis melót ad ez a kistuskó:) csak kérdeznék még A vízszintes vezérsík éle és a szárnyak belépő éle(orr segéd szárny?) ezek is fehér mint a gép vagy a többi Malév-esen az éle "ezüst" nem egyértelmű(nekem) köszönöm válaszokat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730185 | 2024. november 5. 22:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megnéztem pár walkaround-ot, a 30/31 valamiféle szellőzőnyílásnak tűnik, szerintem az is rajta volt mindegyiken. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730177 | 2024. november 5. 19:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van nekem könyvem csak elő kell keresni:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730173 | 2024. november 5. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi. Igen az orr két oldalán elöl azok a leszállófények lesznek(nem tudtam főfutónak is van ilyen) 30/31-re azt gondoltam cargo ajtó(ra) de ott nincs ugye csak hátúl? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730171 | 2024. november 5. 18:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az előbb a 24-es matricáról írtam. A 30-ast csak tippelem, hogy felmehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 730170 | 2024. november 5. 17:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy nézem, hogy azok a leszálló fényszórók. Az mindegyiken van, szerintem felteheted. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 730164 | 2024. november 5. 15:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 730155 | 2024. november 5. 12:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 729988 | 2024. október 29. 18:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 727201 | 2024. július 30. 22:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727141 | 2024. július 28. 14:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 726417 | 2024. június 30. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724711 | 2024. május 13. 00:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724130 | 2024. április 30. 12:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel már hónapok óta hallgatom a Sichuan Air üvöltő Airbusát a házunk felett, kimentem Ferihegyre, hogy közelről is megnézzem. A nyavalyás több, mint egy órát késett az indulással, így addig lőttem pár képet. Egyébként az utóbbi időben látványosan megnőtt az óriás szállítógépforgalom Kína irányából. A magyar A330 gyakorlatilag kétnaponta fordul, de rendszeresen jár már több egzotikus cargocég is ezen az útvonalon. (Gondolom, Temu+akkugyárak.) A Sichuan A330-asa messziről felismerhető, sokkal hangosabb, mint a többi hasonló típus. Érdekes a dudor is az orrfutó körül. Úgy látom, a cargo A330-ak sajátja, a magyar gépen is van, de ezen az alsó szürke festés eléggé kiemeli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 722994 | 2024. április 3. 10:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez is milyen kis gép volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722989 | 2024. április 2. 22:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722150 | 2024. március 18. 22:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721648 | 2024. március 10. 20:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eszméletlen! Na itt látszik mitől "szélestörzsű" egy ilyen gép. Mennyi is vagy 9méter? Jó kép köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 721646 | 2024. március 10. 19:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez egy állati jó kép, köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721644 | 2024. március 10. 18:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli75 | Adatlap | 721608 | 2024. március 9. 16:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, A-Model 01447 Ilyushin IL-14P "Crate". Super-hobby.hu Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 721603 | 2024. március 9. 14:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kérdezem: IL-14 est 1/144 ben hol keressem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 721602 | 2024. március 9. 14:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Kék Kobrában most nincs.( március 5.)1 db vettem máshol kicsit drágábbért. A régi A C Helénig gépekhez mennyit és hol kell kivágni a törzsből? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 721355 | 2024. március 3. 14:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 721237 | 2024. március 1. 00:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat, én csak most látom, hogy történés van a fórumon. A makett a Zvezda 134A kitje, és anno vettem belőle vagy 15-öt a Kék Kobrában Bp-en. Utoljára tavaly vettem párat utánpótlásnak ugyanott, de sajnos azóta nem volt időm egyetlen egy szépséget sem összetenni. Malév matricákért (in progress) pedig a Szegedi Ferihez mentem kuncsorogni, így egyszerűbb volt. Az ablak matricák pedig az orosz Revaro szenzációs termékei (1 euro/ szett!), illetve a légitársaságok matricái a szintén orosz Ascensio cuccai. Eszméletlenül jó minőségűek. Az ukrán BSModelle viszont nagyon szar minőség, azt nem ajánlanám, ha nem muszáj. HA-LBE viszont rövid kistuskó volt, úgyhogy a Zvezda kit-et kicsit át kellene alakítani hozzá. (törzs, hajtómű, stb.) Persze nem lehetetlen. Jó kis kihívás... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 719939 | 2024. február 2. 14:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép, irigylésre méltó munka! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 719938 | 2024. február 2. 13:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Urak! MALÉV gépnek való Il-14-est vennék 1/144 ben. KÖSZÖNÖM! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 719937 | 2024. február 2. 13:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dzsoniendoszkop! Hol veszed a Tu 134-est? Egy Elemérnek valót szeretnék, van még olyan? Köszönöm, ha válaszolsz! rizibacsi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 716371 | 2023. december 3. 23:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slaviamarksman | Adatlap | 715952 | 2023. november 24. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Zoltán , András , Gábor és Attila Köszönöm szépen az ajánlásokat . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 715771 | 2023. november 19. 14:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Futóművek, kerekek, hozzá való maszkolók kimaradnak. Elcserélném egy ilyen/hasonló állványra.
duro06072@gmail.com