/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
Citrom 724881 2024. május 16. 20:47
Válasz erre
Fiat spa 38 eü,talán mútös kocsi, olasz festessel.
Nagy valoszinuseggel világos zöld alapon sötét zöld foltokkal
Köszönom a Pzs nek hogy a fortepan megint elkápráztatt .
Elnar 724880 2024. május 16. 20:40
Válasz erre
Erre most nem írom le az első reakciómat mert bannolnak...
Fiat SPA mentő, Polski Fiat mentő, 36M fertőtlenítőkocsi... És ezek csak azok amiket egyből kiszúrtam egy félperces átpörgetéssel itt a posztodból.
Megvan a holnapi programom (fenét, ma esti)
Wrecker 724878 2024. május 16. 19:51
Válasz erre
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771

Elképesztő mennyiségű új kép a Fortepan-on...
téglatesó 724832 2024. május 15. 08:29
Válasz erre
442494927_10228568851919350_6240639675203267442_n
442494927_10228568851919350_6240639675203267442_n

Zrínyi vasúti szállítás alatt (facebook -Hadtörténelmet kedvelők köre csoport)
téglatesó 724809 2024. május 14. 17:58
Válasz erre
Helló!
Freddy, Elnar köszi!
Összedobtam egy cikket a Bredáról, hamarosan megjelenik.
Elnar megelőztél: pont most találtam meg én is ezt a képet, rögtön arra gondoltam, hogy megosztom itt.
Amúgy valamikor régen kilószámra pakoltam a sarat-mocskot a makettjeimre -aztán kinőttem ebből... :-)
Mostanában már ilyen "tiszta" járgányokat készítek, semmi fakszni, csak némi por meg homok, hogy látszódjon valami a kamóból is. :D
A sok lámpa engem is meglepett, de úgy látszik, az olaszok szerettek karácsonyfát csinálni a traktoraikból. :)
Elnar 724808 2024. május 14. 17:35
Válasz erre
Breda 32 - B-082 talán = Huns on Wheels FB
Breda 32 - B-082 talán = Huns on Wheels FB

Kezdem azt hinni, hogy Mujzer Péter itt tag, vagy legalábbis kibicel :D
20 perce került ki egy sor kép a _Bredáról_. És van közte új is
Elnar 724807 2024. május 14. 17:15
Válasz erre
Nekem ez túl tiszta :D
Egyébként meg le a kalappal hogy ezt 72-ben összehoztad. Szinte látom a kezedben a bolhapatkoló kalapácsot amivel az indokolatlan mennyiségű lámpát felraktad :)
Freddy 724799 2024. május 14. 15:35
Válasz erre
téglatesó 724741 2024. május 13. 15:09
Válasz erre
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144454
20240513_144454
20240513_144347
20240513_144347
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144539
20240513_144539

Helló!
Elnar köszi a választ, akkor B az a B! :)
Na de elkészült a kis Hunor Breda, fel van szépen ékszerezve, megkapta a ponyvakeretet is (ponyva direkt nincs rajta: szerintem így látványosabb, és van is róla fotó, hogy futottak így ponyva nélkül is). Végül a rsz. B-550 lett: szándékosan nem akartam "ismert" gépet építeni az olyan snassz... :D
Magyar katonám sajna továbbra sincs, így csak egy szájtáti német tüzér került a gép mellé fotózkodni a méretek érzékeltetésére.
Citrom 724740 2024. május 13. 14:45
Válasz erre
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka.
Citrom 724739 2024. május 13. 14:45
Válasz erre
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka.
Elnar 724729 2024. május 13. 13:42
Válasz erre
V3000 Emerick szerint nem volt mentő. Állítólag az is BB csak Typ 42. Ha jól vettem ki, akkor külsőre úgy nézett ki mint a V3000 de a motorja BB volt.
Ráadásul csak hasonló volt a felépítménya sima BB-hez, nem ugyanaz. Az mvh-1066-04 azonosítójú híradóbejátszásban jól látszik a Typ 42 Bb kívül-belül. A fülke is áramvonalasabb, de a legfeltűnőbb, hogy a pótkerekek a hátsó kerék mögül átkerültek a kerék elé.
tyimosenko 724725 2024. május 13. 13:09
Válasz erre
Köszönöm szépen!

Meg kellene csinálni 1:48-ban. Nem könnyű eset. Ahogy nézem talán a wespe models phänomenjének orrából lehetne átalakítani az elejét, a felépítmény meg szintén talán valamelyik wespe modelsből átalakítva. Opel Blitz kerekekkel. Horror pénz lenne.

Talán a Puma századok személyszállító kocsijai, amik a körletből vitték a gépekhez a pilótákat, szintén ugyanilyen járművek lehettek, mint a mentő. Tobak írja, hogy nagy sárgaréz lámpái voltak elől a Drótkefe szállító járművének (ami nem ugyanaz mint a "terrorkocsi", ami Almádiból vitte a srácokat a reptérre). Meg rémlik egy kép, amikor egy ilyesmi kocsi húz egy messzer G-6-ost a veszprémi reptéren. Erről nincs esetleg infója valakinek, hogy mi lehetett a Pumások reptéri szállítója?
Citrom 724724 2024. május 13. 12:35
Válasz erre
Így van , bb
És mint írtad eredeti fricc a felépítmény.
Ugyan evvel a eü felepitmennyel van 917, és v3000 is .v3000 az biztos volt.
Valamelyik model es makett különszámban van egy kép amin kettő van szemből.
Elnar 724718 2024. május 13. 09:02
Válasz erre
Ford BB, Christian Miesen által gyártott Kfz. 31 felépítménnyel.
Elnar 724717 2024. május 13. 08:59
Válasz erre
Sajnos ennél jobb kép nincs erről, de nagy méretben is ívesnek látszik.
A nem lehet, mer íves, C nem lehet mert az mind Ford 817T, D nem lehet mert azok motorok, G nem lehet mert az BM jármű (és másmilyen a pajzs is). Így kizárásos alapon a B marad.
Általam ismert Breda rendszámok egyébként: A-985, A-992, B-080, B-551. Meg van egy rosszul látszódó 2A- talán 324.
tyimosenko 724716 2024. május 13. 08:57
Válasz erre
2VH_Ar-96_03
2VH_Ar-96_03

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen típusú a képen szereplő gépkocsi?

Köszönöm, üdv
téglatesó 724715 2024. május 13. 08:20
Válasz erre
017.jpeg
017.jpeg

Helló!
Ugye jól sejtem, hogy ennek a Bredának a rendszáma B -551 igaz?
Csak azért kérdem, mert az erdélyi képek közt van A-s rendszámú (ugyanígy 30.5-öst vontató) Breda is, igaz, annak 992 a rendszáma.
Köszi!
Citrom 724614 2024. május 11. 01:15
Válasz erre
Na,van nekik 35ben,és valóban 80euro.
Megtalalta fb on.
Citrom 724612 2024. május 10. 23:24
Válasz erre
megnéztem
nincs, de már legalább megigérték.meg füt fát.
nem öntött gyanta hanem SLA.
ÉS nem 80 hanem 148 euró.
Citrom 724610 2024. május 10. 22:58
Válasz erre
Köszönöm
Megnezem, habár ennek a triglavmodells a makettei nem nyugoztek le.ex jugo cuccokat láttam például az m84 BMP t.
De lehet most nem csalodok.
KarBal 724602 2024. május 10. 20:40
Válasz erre
https://www.triglavmodel.com/product-page/breda-tp-32-1-35/

Van 1/35-ben a Triglav modelnek. 80 euro mondjuk...
Citrom 724601 2024. május 10. 20:18
Válasz erre
Tetszetős darab😊 mint minden olasz!
Jó lenne egy 35 ben is
Régebben kiadta a olasz criel modell,
Nincs lelkierom hogy neki álljak kézből megcsinalni.
téglatesó 724592 2024. május 10. 17:56
Válasz erre
20240510_173806
20240510_173806
20240510_173858
20240510_173858
20240510_173953
20240510_173953
20240510_174039
20240510_174039
20240510_174126
20240510_174126
20240510_174211
20240510_174211
20240510_174211
20240510_174211

Helló!
Ha már ennyit Bredáztam az elmúlt napokban, illendő villantani is valamit: készülöben a saját kis vontatóm 1/72-ben. A Hunor makettje: viszonylag kevés de szép alkatrész, könnyen, gyorsan összeáll. Még sok minden hiányzik róla: a lámpákat, reflektorokat, visszapillantókat, kürtöt majd csak a festés teljes befejezése után rakom fel, üvegezés meg a lakkozás után lesz majd. Lesz rendszáma is (B-0..), és persze az ajtóra kerítek gépjármű-emblémát is. Jól fog majd mutatni a szintén Hunor 21cm-s Ansaldom vagy a PlanetModels 30.5cm-s mozsár mellett (sajna 15cm-s bufurcot nem gyárt senki...).
romsitsa 724578 2024. május 10. 13:34
Válasz erre
téglatesó 724528 2024. május 9. 08:25
Válasz erre
t3489
t3489

Helló!
Köszi mindenkinek a sok érdekes infót, ma is tanultam valamit!
Elnar látod, van vagy 40 képem amiken tizenötcentis bufurcokat vontatnak, szinte mind Pavesi-s, kivéve ezt a kettőt, amik meg úgy elbújtak a gyűjteményben, hogy meg se találtam őket elsőre, köszi, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet!
Sőt, addig turkáltam, hogy találtam még egy sorozatot Breda+15centis kombóval, igaz, ezek elég kicsi és homályos képek, sajna csak ilyen minőségben tudtam lehiénázni a netről anno, ha valakinek megvannak jobb minőségben, ne tartsa magában kérem! :)
Elnar 724522 2024. május 8. 22:56
Válasz erre
És ha már Budapest a téma: a Hadtörténelem topikba belinkeltem Számvéber mester legutóbbi előadásátami felkerült a Youtube-ra, szerencsére az állítással ellentétben, vágatlanul. Kérdésekkel együtt röpke 2,5 óra. Többek között pontos darabszámok magyar-német-szovjet páncélosokról. Típusra osztva. Eredeti szovjet listák és térképek, pontos alakulat elhelyezkedésekkel is. Tömény!

Féloff: én mostanában a motorok közt vagyok elveszve, mert rengeteg fajta volt és alig van róluk infó.
Emerick 724510 2024. május 8. 21:13
Válasz erre
Ez azért érdekes, mert a 106. nehéz tüzérosztályt is törölték a hadrendből még 1944 tavaszán... :) A 150. tüzérosztály nemsokkal korábban fegyverezték át, a megmaradt vontatókat mind újraoszthatták. Pl olyanokhoz, mint a VIII. közepes tüzérosztály.
romsitsa 724507 2024. május 8. 20:31
Válasz erre
Ungváry szerint a gyűrűben rekedt a 106. nehéz tüzérosztály (21 cm) mindhárom ütegével.
romsitsa 724501 2024. május 8. 18:20
Válasz erre
Mert a 21 és 30,5 kapott első körben Bredákat, a közepes tüzérség a maradékot.
Elnar 724499 2024. május 8. 17:04
Válasz erre
Breda 32 = képes vasárnap
Breda 32 = képes vasárnap
Breda 32 - B-080 = roncskutatas
Breda 32 - B-080 = roncskutatas

A Breda eleve egy ritka jószág a több ezres képgyűjteményemben 18 van arról, és azok nagy része is a 30,5-esek cűgöli az erdélyi bevonuláskor. De azért akad 15 centissel is. Nekem konkrétan ez a 2 darab van:
téglatesó 724497 2024. május 8. 16:14
Válasz erre
Helló!

Nem is tudtam, hogy a Bredákat a 15centis lóvegekhez is alkalmazták, eddig akárhány fényképet láttam, azokat mindig Pavesik cibálták, Breda után kötve csak 21 meg 30.5 centiseket láttam.

Elnar a Breda nekem is csak sokadikra tűnt fel, én is annyira csak a Zrínyit bűvöltem a képeken... :D

Hogy kicsit rinyáljak is: ha valaki azon törné a fejét, hogy összerakja az IBG Turán III-asát (mint én most), ne lepődjön meg, hogy test-frontpáncélt nem fog találni a készletben: azt ugyanis a J kereten kellene keresni, olyan viszont nincs a dobozokban! Hogy nemcsak én vagyok peches, onnan gondolom, hogy az összerakási alkatrésztérképén se szerepel ez a keret, se maga az alkatrész (más kereten se)... Még jó, hogy van egy összerakatlan másik Turánom, arról tudok majd másolni egyet -de ez akkor is disznóság!
Elnar 724494 2024. május 8. 15:25
Válasz erre
Némmá, ott egy Breda!
Annyira rá voltam pörögve a Botond rendszámára, vagy hogy hátha látszik a Zrínyié, hogy a Bredát észre sem vettem :) Az alakulatjelzése "természetesen" ismeretlen: 200%-ra nagyítva egy négyzetben balra dőlő lőszer sziluettnek néz ki leginkább.
romsitsa 724480 2024. május 8. 12:18
Válasz erre
Passz. Egyrészt a Bredákat közepes, 15 cm-es lövegkhez is alkalmazták, másrészt sehol sem láttam részletes bontást arról, hogy a Bp-re beszorult tüzér csapattöredékek mit takarnak, harmadrészt nem kizárható, hogy javítás alatt vagy valamilyen intézménynél volt és "újrahasznosították".
Mekett 724473 2024. május 8. 10:33
Válasz erre
romsitsa 724472 2024. május 8. 10:23
Válasz erre
A bazárnál, a háttérben a mai Várkert-kioszk.
Mekett 724470 2024. május 8. 09:54
Válasz erre
Hol készültek ezek a képek?
Az elsőn az utcanévtábla nem kivehető. A másodikon talán a Duna lehet a háttérben?
téglatesó 724469 2024. május 8. 09:10
Válasz erre
015
015
016
016

Helló!
Kérdéske: ez a Zrínyi mellett pihikéző Breda vajon melyik alakulathoz tartozhatott? Van rajta valami jelzés, de nem kivehető. A kép ugye az ostrom alatt/után(?) készült BPesten, a Bredákat meg jellemzően a nehéztüzérség alkalmazta a 21 és 30.5 centisek vontatására. Szorultak be a katlanba olyan nehéztüzér alakulatok, amik ilyeneket használtak, vagy ez a kocsi valami más apropóból végezte a fővárosban?
Köszi!
romsitsa 724400 2024. május 6. 20:38
Válasz erre
Citrom 724394 2024. május 6. 19:18
Válasz erre
Sziasztok.
Megfejtettétek mire sikerült regisztrálnom.
Fiat spa 35 dovonque van a rádiós wm.h2 mögött, nagy kedvenc.
Meg van gyantábol vagy huszon éve kaptam a horvát odöntöl, borzalom, a másolat masolatanak másolata, megepithetettlen.
Meg vakumbol a tonna matejkátol.
Jó lenne ha valaki ki adná fröccsbe.
Soma
Elnar 724355 2024. május 5. 21:33
Válasz erre
Nem gondolom én sem felcserélhetőnek a dobtárat a rakasszal. Inkább kétfajta módszer egyidejű tesztelésének.
Azt én is úgy gondolom, hogy a babmérős épp az irányzókerékhez ül, viszont szerintem amellett van egy másik ülés is, ki tudja milyen célból. Jó lenne valahol legalább írásos nyomát találni hogy mi lehet ez az egész szerkezet.
A Gebauer kísérleti golyószóróról köszi az infót, bár az új Hadtörténetiben még nem voltam, nem lepődnék meg, ha ez sem lenne kiállítva. Remélem azért, hogy tévedek.

Emerick, erre inkább már nem is mondok semmit... Megint nem láttam a fáktól az erdőt
romsitsa 724348 2024. május 5. 20:47
Válasz erre
Lemaradt, az orosz oldalról linkelt fegyver a Gebauer kísérleti golyószóró, a Hadtörténetiben van belőle.
Emerick 724345 2024. május 5. 20:25
Válasz erre
A rozsnyói képen a platós teherautó egy Spa 612 Dovunque terepjáró tehergépkocsi a Csepel mögött. ;)
romsitsa 724344 2024. május 5. 20:23
Válasz erre
A dobtár és rakasz nem volt felcserélhető, már ha az alsó valami valóban egy rakasz. De feltételezem, hogy az, mert ha nem csal a perspektíva, akkor a dobtár beleütközött volna a vázba.
Hogy a hátsó, ülés jellegű valaminek mi a funkciója, megint egy érdekes kérdés.
A babmérős szerintem éppen beleül a szerkezetbe, mert nem látszik az irányzék, amibe, ha hátul ülne, nem tudna belenézni, az irányzókerék is túl lent lenne, és a kapaszkodó is a ki-beszállást segíti leginkább.
Elnar 724341 2024. május 5. 19:17
Válasz erre
Én már ezzel is előrébb vagyok, mert a Darabanth archívumból lett lementve, minden információ nélkül. Még azt is csak reméltem, hogy magyarok vannak a képen :)
A géppuska bizonytalanított el nagyon engem is, mert bár nem sok részletes képem van magyar géppuskákról, de egyik sem néz ki pont így.
Olyan mintha a kísérleti szóló Gebauert (amiről eddig nem is tudtam hogy van, míg nem találtam egy képet róla: www.airwar.ru/image/idop/weapon/gebauer1934/gebauer1934-2.jpg ) még a fogantyút is fennhagyva szerelték volna be, úgy hogy az alsók a 39/40AM 100-as rakaszára, a felsők pedig a 34M GMF 100-as dobtárára lettek volna szerelve. Feltételezem, hogy a kétfajta adogatás összehasonlítható legyen. A teljes szerkezetből süt a kísérleti jelleg, még a szabadon látszó ülés rögzítése is teljesen egyszerű. Igazából az egész leginkább egy emlékezetből lerajzolt Flakvierlingre emlékeztet.
romsitsa 724330 2024. május 5. 15:22
Válasz erre
Kizárásos alapon ez lenne a Büssing Fross?
fortepan.hu/hu/photos/
romsitsa 724329 2024. május 5. 14:35
Válasz erre
Igen, a rajkocsi szekrényét építették át valahogyan (annyiból biztosan rosszul, hogy a sarkokon nincs járófelület).
Az alsó Gebauer fura. ha mögötte a rakasz látszik, akkor az a 39M tárára hajaz, de a géppuska nem az. Viszont a 34M-re jellemző kúp, ami a dobtárat rögzíti, sincs a tetején. A 34A meg megint más.
Elnar 724319 2024. május 5. 10:38
Válasz erre
Azért gondolom lecsupaszítottnak, mert a platós kialakítása másmilyen.
Eddig arról csak kevés és rossz minőségű képet láttam, viszont a rozsnyói bevonuláson már egészen jól látni a kialakítást. Azok a képek amiken platós verziók vannak terepen, azok mind a prototípusról készültek, amitől a végleges kialakítás jelentősen eltért.
A mellé posztolt kép, és a Finta-könyvben látható egyéb képek szerint is ilyen íves hátsó kialakítása csak a raj- és a parancsnoki kocsiknak volt, amiket viszont fix oldalfallal, és az azokba beépített tárolódobozokkal szereltek (Ikarus Story 1.)
Feltételezésem szerint az elavult járműveket megpróbálták felhasználni mobil légvédelmi állomásnak a hátországban, vagy épp gyakorlatra (van képem 5/8M légvédelmi ágyús Rába VR-ről 1942-es filmhíradóból is, szóval nem lenne meglepő)

A lehajtott platóval egyetértek, de ezt én egy utólagos szerkesztésnek gondolom a raj/parancsnoki alvázra. Ezt nekem az is megerősíti hogy a látható hátsó fal kialakítása eltérően az összes tehergépkocsinál ismert függőlegesig lehajtható megoldástól csak vízszintesig hajtható le, és ez még meg is van erősítve kitámasztásokkal, hogy platformként tudjon működni mint a Möbelwagennél.
romsitsa 724312 2024. május 4. 21:48
Válasz erre
Nem lecsupaszított, le vannak hajtva a plató falai. A Gebauer valami kicsit hasonlít a testőrség légvédelmi megoldására, érdekes.
Elnar 724281 2024. május 3. 15:52
Válasz erre
Rozsnyó - 38-11-08 = digitalisemlekezet.eu 01376-007
Rozsnyó - 38-11-08 = digitalisemlekezet.eu 01376-007
31M 15 cm - Miskolc - 1939 = digitalisemlekezet.eu 01376-050
31M 15 cm - Miskolc - 1939 = digitalisemlekezet.eu 01376-050
14M 10 cm - Hradec Kralové - 1933 = digitalisemlekezet.eu 01376-048
14M 10 cm - Hradec Kralové - 1933 = digitalisemlekezet.eu 01376-048

+ még amit a kielégíthetetlen kíváncsiságom talált utána:
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.