|
Botond páncélvonat...
|
Romsitsa, Elnar, köszi, én is 7.5cm-s lövegnek nézem őket a csőszájfék, pajzs stb. alapján.
Egyébként az egész képsorozat (021-025-ig) ugyanott és ugyanakkor készült, ugyanarról az ütegről. A festése külön érdekes, nem a megszokott magyar séma.
A hazai gyártás nagy kérdőjel: Mujzer Péter a Páncélosok c. könyvében (38.old.) Bíró Ádám egy tanulmányára hivatkozva 76db legyártásáról ír, ez egybevág a linkelt videóban a Kovács Vilmos által említett "100db alatti" mennyiséggel. Lőszer jöhetett német forrásból is, hiszen az a német szállítású lövegekhez is kellett.
A Fortepan képaláírásokra nem kell sokat adni, sok helyen írnak sajna hülyeséget...
Romsitsa: a páncélvonatokhoz még annyira se értek, mint bármi máshoz, a Botondról ezt találtam Rónaföldio Zoltán 3 kötetes tanulmányában (Páncélvonataink): |
1945-ben páncélvonatról itthon csak a 103-ról tudok. Azt régebben új építésnek tartották, de terepminta alapján egyértelmű, hogy a 103.
A Botondról nem tudtam megállapítani a képek alapján hogy milyen eredetű, viszont DR Ru 413 számon futott, tehát mindenképp német volt előtte (hogy eleve német építés, vagy orosz zsákmány, az kérdés) |
Nem akartam beleszólni, mert nem vagyok _annyira_ otthon a tüzérségben, de én sem értettem hogy lehet ez Pak 38. Annak a pajzsa ívesebb és a csőszájféke is más. [de nem zártam ki, hogy volt ilyen pajzzsal is amiről nem tudtam]
Még a Fortepan 121160-as képe is Pak 40, pedig azt Pak 43-nak írják valamiért.
Egyébként a 025 is ugyanarról a sorról készült mint a 022 és a 023 (látszik a minta egyezése a pajzson) és a 021-en és a 024-en pont ugyanaz az ágyú van (ami szerintem a sor leghátsó darabja, mivel egyedül azon van két győzelmi gyűrű) |
Helló ismét, a Szovjetúnióban tevékenykedő Botond páncélvonat azonos az 1945-ben itthon felbukkanó szerelvénnyel?
A források alapján inkább igen, de a széles-keskeny nyomtáv miatt fura lenne. |
Helló, mindkét löveg Pak 40 (a Pak 38 iránzótávcső fedele függőlegesen nyílik és nagyobb a nyílása) és mindegyik kerék német minta (volt vagy 5 verziója).
A hazai gyártás érdekes, egyrészt a hasonszőrű 43M-nél nem tudták megoldani a lőszer problémáját és a sorozatgyártást és a pct. ágyú kapcsán sem találtam semmit arra vonatkozóan, hogy bármennyi elkészült volna. Viszont ott a 42M tarack esete is, amiből nem gyártottak, aztán mégis. |
|
Szia Déé!
"024 képen 5 cm pak látható" - szerintem nem, de tévedhetek is: itt egy pár kép még ezekről az érdekes festésű lövegekről (egyébként a csőszájfék alapján (is) gondolom 7.5cm-snek):
Az "1943M" nevet innen (is) vettem:
www.youtube.com/watch?v=AhODyLyYTmQ&ab_channel=Hadt%C3%B6rt%C3%A9netiM%C3%BAzeum/URL] |
|
bdddd
|
Szia!
024 képen 5 cm pak látható.
7.5cm pct ágyú meg 40M néven futott. |
|
024
|
|
013.jpeg
|
Helló!
Tudja-e valaki, hogy a magyar gyártású 7.5cm 1943M páncéltörő ágyúkat a 6, vagy a 8 küllős kerékkel szerelték-e?
Köszi! |
|
Igen, ezekre írtam hogy vannak közte korábbiak/ismertek is. Ottyniának az ágyús és a gyalogos képek vannak írva kifejezetten. Máskor igyekszem pontosabban fogalmazni |
Nekem most érkezett meg a Triglav-féle Breda.
Full 3D-nyomtatott készlet, 25 alkatrészből áll kb (ok, inkább 30 körül; van, ami páros :)), de elsőre nem tűnik rossznak, a 3D nyomtatás ilyen: az egész alváz a motorsátorral, vagy a fülke kormánnyal-pedálokkal egy-egy alkatrész. Persze ez azt is jelenti, hogy aki ajtót nyitogatni vagy motorcserét bemutatni akar rajta, az megszívta- de én nem akarok, egy figura kerül majd bele.
Küzdelmesnek a 3D nyomtatás miatt tűnik, leválasztani a támasztékokról, illetve eltávolítani a támaszték nyomait a pattanósan törékeny anyagról, de ilyenből not my first rodeo. |
Pár kép biztosan a Nadworna elleni április támadás során készült és az átképzés/átadás sem Ottynia. |
Ebben az esetben akkor az nem dátum, hanem sorszámozás lesz.
Az Ottynia az olvasható, így biztos (?). |
Ottynia-t nyáron bevették a szovjetek. |
|
|
_KV-40 rajz = HT...
|
Ez csak a digitalizált verzió. Amit magam fotóztam ki az újságból az sokkal tisztább.
Az utolsó képeden egyébként szépen látszanak a derékszögű csapszegek végei. Ott azért biztos, hogy nincsenek felszerelve a karmok, mert az látszódna a kerék pereménél körben. |
A tippem erre az lenen, hogy ezek a dolgok kiestek/eltörtek. Mivel én egyetlen képen sem láttam őket használatban, akármilyen vállalhatatlan is volt az út a fotón, úgy gondolom, nem is nagyon hiányoztak senkinek. |
Köszönöm! Még jó hogy oda van írva jól megfigyelhető:) olyan életlen. De értem.
Érdekes hogy mégis van hiányos vagy féloldalas jármű. Köszönöm a segítséget! |
|
kapaszkodóköröm...
|
Azok nem sárkidobó lemezek, hanem a kapaszkodókörmök tárolási pozíciója. A két kerék közé kell becsapozni őket (Schmidt László : A Honvédség KV–40 típusú Hofherr
vontatója - Haditechnika 0211/06) |
|
Hu , szupik!
Köszönöm. |
|
A második képen a baloldali alvaz horch pk, q jobboldali boti, az első wm h2 parancsnoki, a motor javító műhelyben toldi és Botond motor, a fortebpanon fent vannak nagy felbontasban.
Valakinek nincsen véletlenül wm h1, h2 utasitasa, rajzolok, és van egykét részlet ami még homályos. Képek vannak, de a szabalyzat az más. |
|
És a végén egy magyartarka olimpia,
És most movaron arultak az olaszok gyanta
508 nuova balilát.😪 |
I-780 a rendszáma, körbefotózva elölről-hátulról-jobbról-balról de még felülről is!
Szinte könyörög egy ötnézeti pontos festési rajzért :) |
Nem bírtam ki átnéztem gyorsan őket.
Mentő az spa38, és nem két hanem három színű, és az 508 is olasz festesünek tűnnek. Szuper
A g merci már akkor is sláger volt.
És jók a lengyel cuccok is , de szerintem nekünk volt olasz fityoban 512 is.
Civil biztos volt a polgári életben, |
Fiat spa 38 eü,talán mútös kocsi, olasz festessel.
Nagy valoszinuseggel világos zöld alapon sötét zöld foltokkal
Köszönom a Pzs nek hogy a fortepan megint elkápráztatt . |
Erre most nem írom le az első reakciómat mert bannolnak...
Fiat SPA mentő, Polski Fiat mentő, 36M fertőtlenítőkocsi... És ezek csak azok amiket egyből kiszúrtam egy félperces átpörgetéssel itt a posztodból.
Megvan a holnapi programom (fenét, ma esti) |
|
|
442494927_1022856885...
|
Zrínyi vasúti szállítás alatt (facebook -Hadtörténelmet kedvelők köre csoport) |
Helló!
Freddy, Elnar köszi!
Összedobtam egy cikket a Bredáról, hamarosan megjelenik.
Elnar megelőztél: pont most találtam meg én is ezt a képet, rögtön arra gondoltam, hogy megosztom itt.
Amúgy valamikor régen kilószámra pakoltam a sarat-mocskot a makettjeimre -aztán kinőttem ebből... :-)
Mostanában már ilyen "tiszta" járgányokat készítek, semmi fakszni, csak némi por meg homok, hogy látszódjon valami a kamóból is. :D
A sok lámpa engem is meglepett, de úgy látszik, az olaszok szerettek karácsonyfát csinálni a traktoraikból. :) |
|
Breda 32 - B-082 tal...
|
Kezdem azt hinni, hogy Mujzer Péter itt tag, vagy legalábbis kibicel :D
20 perce került ki egy sor kép a _Bredáról_. És van közte új is |
Nekem ez túl tiszta :D
Egyébként meg le a kalappal hogy ezt 72-ben összehoztad. Szinte látom a kezedben a bolhapatkoló kalapácsot amivel az indokolatlan mennyiségű lámpát felraktad :) |
|
|
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka. |
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka. |
V3000 Emerick szerint nem volt mentő. Állítólag az is BB csak Typ 42. Ha jól vettem ki, akkor külsőre úgy nézett ki mint a V3000 de a motorja BB volt.
Ráadásul csak hasonló volt a felépítménya sima BB-hez, nem ugyanaz. Az mvh-1066-04 azonosítójú híradóbejátszásban jól látszik a Typ 42 Bb kívül-belül. A fülke is áramvonalasabb, de a legfeltűnőbb, hogy a pótkerekek a hátsó kerék mögül átkerültek a kerék elé. |
Köszönöm szépen!
Meg kellene csinálni 1:48-ban. Nem könnyű eset. Ahogy nézem talán a wespe models phänomenjének orrából lehetne átalakítani az elejét, a felépítmény meg szintén talán valamelyik wespe modelsből átalakítva. Opel Blitz kerekekkel. Horror pénz lenne.
Talán a Puma századok személyszállító kocsijai, amik a körletből vitték a gépekhez a pilótákat, szintén ugyanilyen járművek lehettek, mint a mentő. Tobak írja, hogy nagy sárgaréz lámpái voltak elől a Drótkefe szállító járművének (ami nem ugyanaz mint a "terrorkocsi", ami Almádiból vitte a srácokat a reptérre). Meg rémlik egy kép, amikor egy ilyesmi kocsi húz egy messzer G-6-ost a veszprémi reptéren. Erről nincs esetleg infója valakinek, hogy mi lehetett a Pumások reptéri szállítója? |
Így van , bb
És mint írtad eredeti fricc a felépítmény.
Ugyan evvel a eü felepitmennyel van 917, és v3000 is .v3000 az biztos volt.
Valamelyik model es makett különszámban van egy kép amin kettő van szemből. |
Ford BB, Christian Miesen által gyártott Kfz. 31 felépítménnyel. |
Sajnos ennél jobb kép nincs erről, de nagy méretben is ívesnek látszik.
A nem lehet, mer íves, C nem lehet mert az mind Ford 817T, D nem lehet mert azok motorok, G nem lehet mert az BM jármű (és másmilyen a pajzs is). Így kizárásos alapon a B marad.
Általam ismert Breda rendszámok egyébként: A-985, A-992, B-080, B-551. Meg van egy rosszul látszódó 2A- talán 324. |
|
2VH_Ar-96_03
|
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy milyen típusú a képen szereplő gépkocsi?
Köszönöm, üdv |
|
017.jpeg
|
Helló!
Ugye jól sejtem, hogy ennek a Bredának a rendszáma B -551 igaz?
Csak azért kérdem, mert az erdélyi képek közt van A-s rendszámú (ugyanígy 30.5-öst vontató) Breda is, igaz, annak 992 a rendszáma.
Köszi! |
Na,van nekik 35ben,és valóban 80euro.
Megtalalta fb on. |
megnéztem
nincs, de már legalább megigérték.meg füt fát.
nem öntött gyanta hanem SLA.
ÉS nem 80 hanem 148 euró. |
Köszönöm
Megnezem, habár ennek a triglavmodells a makettei nem nyugoztek le.ex jugo cuccokat láttam például az m84 BMP t.
De lehet most nem csalodok. |
https://www.triglavmodel.com/product-page/breda-tp-32-1-35/
Van 1/35-ben a Triglav modelnek. 80 euro mondjuk... |
Romsitsa, Elnar, köszi, én is 7.5cm-s lövegnek nézem őket a csőszájfék, pajzs stb. alapján.
Egyébként az egész képsorozat (021-025-ig) ugyanott és ugyanakkor készült, ugyanarról az ütegről. A festése külön érdekes, nem a megszokott magyar séma.
A hazai gyártás nagy kérdőjel: Mujzer Péter a Páncélosok c. könyvében (38.old.) Bíró Ádám egy tanulmányára hivatkozva 76db legyártásáról ír, ez egybevág a linkelt videóban a Kovács Vilmos által említett "100db alatti" mennyiséggel. Lőszer jöhetett német forrásból is, hiszen az a német szállítású lövegekhez is kellett.
A Fortepan képaláírásokra nem kell sokat adni, sok helyen írnak sajna hülyeséget...
Romsitsa: a páncélvonatokhoz még annyira se értek, mint bármi máshoz, a Botondról ezt találtam Rónaföldio Zoltán 3 kötetes tanulmányában (Páncélvonataink):