A tippem erre az lenen, hogy ezek a dolgok kiestek/eltörtek. Mivel én egyetlen képen sem láttam őket használatban, akármilyen vállalhatatlan is volt az út a fotón, úgy gondolom, nem is nagyon hiányoztak senkinek. |
Köszönöm! Még jó hogy oda van írva jól megfigyelhető:) olyan életlen. De értem.
Érdekes hogy mégis van hiányos vagy féloldalas jármű. Köszönöm a segítséget! |
|
kapaszkodóköröm = HT 2011-06
|
Azok nem sárkidobó lemezek, hanem a kapaszkodókörmök tárolási pozíciója. A két kerék közé kell becsapozni őket (Schmidt László : A Honvédség KV–40 típusú Hofherr
vontatója - Haditechnika 0211/06) |
|
Screenshot_2024-05-20-11-55-24-775
|
|
Screenshot_2024-05-20-11-55-55-387
|
|
Screenshot_2024-05-20-11-57-46-986
|
|
Screenshot_2024-05-20-11-58-51-090
|
|
Screenshot_2024-05-20-12-04-31-684
|
|
Screenshot_2024-05-20-12-05-25-464
|
Sziasztok. Kérdésem volna tisztelettel.
Kv-40/50-en van az a "sárkidobó" lemez(ek) a hátsó nagy kerekek felniében. Ezeket ezek szerint utólag szerelik "vissza" vagy nem mert látni járművön olyat is hogy hiányos/vagy csak egyik oldalon van. Vagy 4kép egyenes/függőleges irányban állnak.
Köszönöm válaszotokat. Üdv Sennás |
Hu , szupik!
Köszönöm. |
|
Ford 817T = János Turcsán via MERF FB
|
|
Ford G917T = János Turcsán via MERF FB
|
|
40M Turán - 43-08-14 - Munkács = darabanth
|
|
Toldi = ebay
|
|
HSCS KV-40 - 2-949 = vatera
|
|
HSCS KV-40 - 1-551 = vatera
|
|
15M hegyi ágyú = vatera
|
|
29M 8cm = vatera +
|
|
29M 8cm = vatera ++
|
|
35M 4 m = vatera +
|
|
18M 8 cm = Gábor Hodos via MERF FB
|
|
39M Csaba - Pc-105 = signum-laudis
|
|
BMW R75 - 3.hke = signum-laudis
|
|
Jawa 175 Villiers = signum-laudis
|
|
Praga Piccolo 1937 - CV 083 = vatera
|
|
Praga Piccolo 1937 = vatera
|
|
Praga Baby 1937 = darabanth
|
Nyilvános Facebook csoportok, Vatera, Ebay és egyebek.
Nem egy Fortepan sorozat de azért akad itt is pár jó dolog, pl egy szép sor tüzér kép erdélyi bevonuláskor :)
+néhány régebbi jármű megfejtve |
A második képen a baloldali alvaz horch pk, q jobboldali boti, az első wm h2 parancsnoki, a motor javító műhelyben toldi és Botond motor, a fortebpanon fent vannak nagy felbontasban.
Valakinek nincsen véletlenül wm h1, h2 utasitasa, rajzolok, és van egykét részlet ami még homályos. Képek vannak, de a szabalyzat az más. |
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
|
IMG_20240517_200335
|
Sziasztok!
Bele futottam pár érdekes képbe.
Az első 9 a mátyásföldi gépjárműszertárban készült 1943- bán,ezt tudom. Esetleg ihletet adhat diorámákhoz: szerelőműhely,nyitott motortér,foltozások,rendszámok,vízi átkelés stb. |
És a végén egy magyartarka olimpia,
És most movaron arultak az olaszok gyanta
508 nuova balilát.😪 |
I-780 a rendszáma, körbefotózva elölről-hátulról-jobbról-balról de még felülről is!
Szinte könyörög egy ötnézeti pontos festési rajzért :) |
Nem bírtam ki átnéztem gyorsan őket.
Mentő az spa38, és nem két hanem három színű, és az 508 is olasz festesünek tűnnek. Szuper
A g merci már akkor is sláger volt.
És jók a lengyel cuccok is , de szerintem nekünk volt olasz fityoban 512 is.
Civil biztos volt a polgári életben, |
Fiat spa 38 eü,talán mútös kocsi, olasz festessel.
Nagy valoszinuseggel világos zöld alapon sötét zöld foltokkal
Köszönom a Pzs nek hogy a fortepan megint elkápráztatt . |
Erre most nem írom le az első reakciómat mert bannolnak...
Fiat SPA mentő, Polski Fiat mentő, 36M fertőtlenítőkocsi... És ezek csak azok amiket egyből kiszúrtam egy félperces átpörgetéssel itt a posztodból.
Megvan a holnapi programom (fenét, ma esti) |
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
|
fortepan_232771
|
Elképesztő mennyiségű új kép a Fortepan-on... |
|
442494927_10228568851919350_6240639675203267442_n
|
Zrínyi vasúti szállítás alatt (facebook -Hadtörténelmet kedvelők köre csoport) |
Helló!
Freddy, Elnar köszi!
Összedobtam egy cikket a Bredáról, hamarosan megjelenik.
Elnar megelőztél: pont most találtam meg én is ezt a képet, rögtön arra gondoltam, hogy megosztom itt.
Amúgy valamikor régen kilószámra pakoltam a sarat-mocskot a makettjeimre -aztán kinőttem ebből... :-)
Mostanában már ilyen "tiszta" járgányokat készítek, semmi fakszni, csak némi por meg homok, hogy látszódjon valami a kamóból is. :D
A sok lámpa engem is meglepett, de úgy látszik, az olaszok szerettek karácsonyfát csinálni a traktoraikból. :) |
|
Breda 32 - B-082 talán = Huns on Wheels FB
|
Kezdem azt hinni, hogy Mujzer Péter itt tag, vagy legalábbis kibicel :D
20 perce került ki egy sor kép a _Bredáról_. És van közte új is |
Nekem ez túl tiszta :D
Egyébként meg le a kalappal hogy ezt 72-ben összehoztad. Szinte látom a kezedben a bolhapatkoló kalapácsot amivel az indokolatlan mennyiségű lámpát felraktad :) |
|
|
20240513_144634
|
|
20240513_144634
|
|
20240513_144634
|
|
20240513_144634
|
|
20240513_144454
|
|
20240513_144347
|
|
20240513_144634
|
|
20240513_144539
|
Helló!
Elnar köszi a választ, akkor B az a B! :)
Na de elkészült a kis Hunor Breda, fel van szépen ékszerezve, megkapta a ponyvakeretet is (ponyva direkt nincs rajta: szerintem így látványosabb, és van is róla fotó, hogy futottak így ponyva nélkül is). Végül a rsz. B-550 lett: szándékosan nem akartam "ismert" gépet építeni az olyan snassz... :D
Magyar katonám sajna továbbra sincs, így csak egy szájtáti német tüzér került a gép mellé fotózkodni a méretek érzékeltetésére. |
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka. |
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka. |
V3000 Emerick szerint nem volt mentő. Állítólag az is BB csak Typ 42. Ha jól vettem ki, akkor külsőre úgy nézett ki mint a V3000 de a motorja BB volt.
Ráadásul csak hasonló volt a felépítménya sima BB-hez, nem ugyanaz. Az mvh-1066-04 azonosítójú híradóbejátszásban jól látszik a Typ 42 Bb kívül-belül. A fülke is áramvonalasabb, de a legfeltűnőbb, hogy a pótkerekek a hátsó kerék mögül átkerültek a kerék elé. |
Köszönöm szépen!
Meg kellene csinálni 1:48-ban. Nem könnyű eset. Ahogy nézem talán a wespe models phänomenjének orrából lehetne átalakítani az elejét, a felépítmény meg szintén talán valamelyik wespe modelsből átalakítva. Opel Blitz kerekekkel. Horror pénz lenne.
Talán a Puma századok személyszállító kocsijai, amik a körletből vitték a gépekhez a pilótákat, szintén ugyanilyen járművek lehettek, mint a mentő. Tobak írja, hogy nagy sárgaréz lámpái voltak elől a Drótkefe szállító járművének (ami nem ugyanaz mint a "terrorkocsi", ami Almádiból vitte a srácokat a reptérre). Meg rémlik egy kép, amikor egy ilyesmi kocsi húz egy messzer G-6-ost a veszprémi reptéren. Erről nincs esetleg infója valakinek, hogy mi lehetett a Pumások reptéri szállítója? |
Így van , bb
És mint írtad eredeti fricc a felépítmény.
Ugyan evvel a eü felepitmennyel van 917, és v3000 is .v3000 az biztos volt.
Valamelyik model es makett különszámban van egy kép amin kettő van szemből. |
Ford BB, Christian Miesen által gyártott Kfz. 31 felépítménnyel. |
Sajnos ennél jobb kép nincs erről, de nagy méretben is ívesnek látszik.
A nem lehet, mer íves, C nem lehet mert az mind Ford 817T, D nem lehet mert azok motorok, G nem lehet mert az BM jármű (és másmilyen a pajzs is). Így kizárásos alapon a B marad.
Általam ismert Breda rendszámok egyébként: A-985, A-992, B-080, B-551. Meg van egy rosszul látszódó 2A- talán 324. |
|
2VH_Ar-96_03
|
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy milyen típusú a képen szereplő gépkocsi?
Köszönöm, üdv |
|
017.jpeg
|
Helló!
Ugye jól sejtem, hogy ennek a Bredának a rendszáma B -551 igaz?
Csak azért kérdem, mert az erdélyi képek közt van A-s rendszámú (ugyanígy 30.5-öst vontató) Breda is, igaz, annak 992 a rendszáma.
Köszi! |
Na,van nekik 35ben,és valóban 80euro.
Megtalalta fb on. |
megnéztem
nincs, de már legalább megigérték.meg füt fát.
nem öntött gyanta hanem SLA.
ÉS nem 80 hanem 148 euró. |
Köszönöm
Megnezem, habár ennek a triglavmodells a makettei nem nyugoztek le.ex jugo cuccokat láttam például az m84 BMP t.
De lehet most nem csalodok. |
https://www.triglavmodel.com/product-page/breda-tp-32-1-35/
Van 1/35-ben a Triglav modelnek. 80 euro mondjuk... |
Tetszetős darab😊 mint minden olasz!
Jó lenne egy 35 ben is
Régebben kiadta a olasz criel modell,
Nincs lelkierom hogy neki álljak kézből megcsinalni. |
|
20240510_173806
|
|
20240510_173858
|
|
20240510_173953
|
|
20240510_174039
|
|
20240510_174126
|
|
20240510_174211
|
|
20240510_174211
|
Helló!
Ha már ennyit Bredáztam az elmúlt napokban, illendő villantani is valamit: készülöben a saját kis vontatóm 1/72-ben. A Hunor makettje: viszonylag kevés de szép alkatrész, könnyen, gyorsan összeáll. Még sok minden hiányzik róla: a lámpákat, reflektorokat, visszapillantókat, kürtöt majd csak a festés teljes befejezése után rakom fel, üvegezés meg a lakkozás után lesz majd. Lesz rendszáma is (B-0..), és persze az ajtóra kerítek gépjármű-emblémát is. Jól fog majd mutatni a szintén Hunor 21cm-s Ansaldom vagy a PlanetModels 30.5cm-s mozsár mellett (sajna 15cm-s bufurcot nem gyárt senki...). |
Mert már akkor sejtették... ;) |
|
t3489
|
Helló!
Köszi mindenkinek a sok érdekes infót, ma is tanultam valamit!
Elnar látod, van vagy 40 képem amiken tizenötcentis bufurcokat vontatnak, szinte mind Pavesi-s, kivéve ezt a kettőt, amik meg úgy elbújtak a gyűjteményben, hogy meg se találtam őket elsőre, köszi, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet!
Sőt, addig turkáltam, hogy találtam még egy sorozatot Breda+15centis kombóval, igaz, ezek elég kicsi és homályos képek, sajna csak ilyen minőségben tudtam lehiénázni a netről anno, ha valakinek megvannak jobb minőségben, ne tartsa magában kérem! :) |
És ha már Budapest a téma: a Hadtörténelem topikba belinkeltem Számvéber mester legutóbbi előadásátami felkerült a Youtube-ra, szerencsére az állítással ellentétben, vágatlanul. Kérdésekkel együtt röpke 2,5 óra. Többek között pontos darabszámok magyar-német-szovjet páncélosokról. Típusra osztva. Eredeti szovjet listák és térképek, pontos alakulat elhelyezkedésekkel is. Tömény!
Féloff: én mostanában a motorok közt vagyok elveszve, mert rengeteg fajta volt és alig van róluk infó. |
Ez azért érdekes, mert a 106. nehéz tüzérosztályt is törölték a hadrendből még 1944 tavaszán... :) A 150. tüzérosztály nemsokkal korábban fegyverezték át, a megmaradt vontatókat mind újraoszthatták. Pl olyanokhoz, mint a VIII. közepes tüzérosztály. |
Ungváry szerint a gyűrűben rekedt a 106. nehéz tüzérosztály (21 cm) mindhárom ütegével. |
Mert a 21 és 30,5 kapott első körben Bredákat, a közepes tüzérség a maradékot. |
|
Breda 32 = képes vasárnap
|
|
Breda 32 - B-080 = roncskutatas
|
A Breda eleve egy ritka jószág a több ezres képgyűjteményemben 18 van arról, és azok nagy része is a 30,5-esek cűgöli az erdélyi bevonuláskor. De azért akad 15 centissel is. Nekem konkrétan ez a 2 darab van: |
Helló!
Nem is tudtam, hogy a Bredákat a 15centis lóvegekhez is alkalmazták, eddig akárhány fényképet láttam, azokat mindig Pavesik cibálták, Breda után kötve csak 21 meg 30.5 centiseket láttam.
Elnar a Breda nekem is csak sokadikra tűnt fel, én is annyira csak a Zrínyit bűvöltem a képeken... :D
Hogy kicsit rinyáljak is: ha valaki azon törné a fejét, hogy összerakja az IBG Turán III-asát (mint én most), ne lepődjön meg, hogy test-frontpáncélt nem fog találni a készletben: azt ugyanis a J kereten kellene keresni, olyan viszont nincs a dobozokban! Hogy nemcsak én vagyok peches, onnan gondolom, hogy az összerakási alkatrésztérképén se szerepel ez a keret, se maga az alkatrész (más kereten se)... Még jó, hogy van egy összerakatlan másik Turánom, arról tudok majd másolni egyet -de ez akkor is disznóság! |
Némmá, ott egy Breda!
Annyira rá voltam pörögve a Botond rendszámára, vagy hogy hátha látszik a Zrínyié, hogy a Bredát észre sem vettem :) Az alakulatjelzése "természetesen" ismeretlen: 200%-ra nagyítva egy négyzetben balra dőlő lőszer sziluettnek néz ki leginkább. |
Passz. Egyrészt a Bredákat közepes, 15 cm-es lövegkhez is alkalmazták, másrészt sehol sem láttam részletes bontást arról, hogy a Bp-re beszorult tüzér csapattöredékek mit takarnak, harmadrészt nem kizárható, hogy javítás alatt vagy valamilyen intézménynél volt és "újrahasznosították". |
Kösz, ugyanerre tippeltem. |
A bazárnál, a háttérben a mai Várkert-kioszk. |
Hol készültek ezek a képek?
Az elsőn az utcanévtábla nem kivehető. A másodikon talán a Duna lehet a háttérben? |
|
015
|
|
016
|
Helló!
Kérdéske: ez a Zrínyi mellett pihikéző Breda vajon melyik alakulathoz tartozhatott? Van rajta valami jelzés, de nem kivehető. A kép ugye az ostrom alatt/után(?) készült BPesten, a Bredákat meg jellemzően a nehéztüzérség alkalmazta a 21 és 30.5 centisek vontatására. Szorultak be a katlanba olyan nehéztüzér alakulatok, amik ilyeneket használtak, vagy ez a kocsi valami más apropóból végezte a fővárosban?
Köszi! |
|