<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
páncélos | Adatlap | 725450 | 2024. május 31. 18:45 | ||
Jól hangzik! :) Előzmény: (725447) NGPETI 2024. május 31. 16:45 | |||||
NGPETI | Adatlap | 725447 | 2024. május 31. 16:45 | ||
Köszönöm! Épp ma beszéltem a Makettinfo egyik "megálmodójával" és elképzelhető, hogy lesz is egy kisebb cikk-sorozat 1:43-as rendőrautó témában. :o) | |||||
NGPETI | Adatlap | 725446 | 2024. május 31. 16:43 | ||
Kosz, sár, rozsda és esetleg matt lakk még tervben van, de ez még időbe telik, mert nem unatkozom, több hasonló átalakítás is porondon van (10 autó átfényezve, csak matricára várnak, aztán van közel 20 másik, amit még szét kell szedni, fényezni és aztán jöhet a tobbi "meló"). Mondjuk így, hogy "teszt" volt a Rába későbbi "koszolásához" ez a Polo, tehát kis gyakorlás után lesz folytatás... | |||||
Yuki | Adatlap | 725411 | 2024. május 30. 19:53 | ||
Szia nagyon szép lett. | |||||
Sennás | Adatlap | 725406 | 2024. május 30. 16:08 | ||
Klassz lett! Még egy kis matt lakkot elbír esetleg?.? Aki szereti a verdát megvárja nemsokára lesz Skoda706 lógatós kukás azt a felépítményt lehetne erre ráépíteni esetleg?.? | |||||
NGPETI | Adatlap | 725403 | 2024. május 30. 11:27 | ||
Köszi! Sok képet szedtem össze, azok alapján lett átalakítva, mert az élethűség fontos tényező. :o) | |||||
páncélos | Adatlap | 725402 | 2024. május 30. 11:25 | ||
Szia! Jó lett. Mindenképpen jobb alacsonyabb ponyvával, élethűbb. | |||||
NGPETI | Adatlap | 725400 | 2024. május 30. 10:52 | ||
Sziasztok! Valamikor én indítottam ezt a topikot, aztán "elkeveredtem a nagyvilágban" és most visszatérve meglepett, hogy a topik még él, bár alaposan eltér az eredeti témájától, ami egyébként nem baj, ha erre van igény, a lényeg, legyen miről beszélni... :o) A makettezés mellett visszatértem az 1:43-as autók világába, a gyűjteményem több, mint fele saját átalakítás és a fő téma a rendőrautó lett. Ebbe tartozik bele a sokak által kedvelt és a deagostini sorozatban felbukkant Rába H9 is, amiből természetesen rendőrségi jármű készült nálam. A modellen gyárilag idétlenül álltak a sárvédők, ezeket korrigáltam, a ponyvát alacsonyabbra tettem, valamit rákerültek a kéklámpák is. A helyben gyártott matricákból 3 különböző variációt lehetett elkészíteni. A tervem még az, hogy kissé "koszolom" majd a kész modellt. | |||||
páncélos | Adatlap | 725342 | 2024. május 28. 20:31 | ||
HÚ... Köszönet a leírtakért! Még 2x, 3x el fogom olvasni, hogy megértsem. :))) | |||||
Gabi | Adatlap | 725339 | 2024. május 28. 19:13 | ||
Kicsit hosszú lesz, de itt van a Rába teljes újkori típusjelölése, Szabó Úr jóvoltából. A MAN és román vezetőfülkés RÁBA tgk típusok jelölése először a KGSZ 50501-65 szabvány szerint indult, majd az MAN típusjelölési rendszert alkalmazták. A KGSZ szabvány szerint a szabványosítási központ adta ki a háromjegyű típusszámot, a típusváltozatokat a ponttal elválasztott következő két karakter jelölte. Az így keletkezett típusszámokból azok tényleges tartalma nem látható. 831: 4x2 tehergépkocsi 6 hengeres motorral 6,5+10 (13) tonna tengelyterheléssel. Tengelytáv 4600 mm. Gyártva 1969-től 1991-ig 832: 6x2 tehergépkocsi 6 hengeres motorral 6,5+10+6,5 tonna tengelyterheléssel. Tengelytáv 4350+1350. Gyártva 1971-1990 833: 6x2 nyergesvontató 6 hengeres motorral 6,5+10+6,5 tonna tengelyterheléssel. Tengelytáv 3100+1350. Gyártva 1970-1990 836: 6x4 billenő felépítményes tgk. 6 hengeres motorral, 6,5+2x8 (2x13) t tengelyterheléssel. Tengelytáv 3000+1350. Gyártva 1970-73. Közismert utódja az U26 típuscsalád 838: 4x2 nyergesvontató 6 hengeres motorral 6,5+10 (13) tonna tengelyterheléssel, 3500-as tengelytávval. Gyártva 1969-72. Ismert utódja az U16 típuscsalád. 839: összkerékhajtású tehergépkocsi, maga a jármű nem lett kifejlesztve, de a hajtott mellső futómű viseli a típusszámot 842: 6x4 tehergépkocsi, 8 hengeres V motorral, 6,5+2x8 (2x13) tonna tengelyterheléssel, 1971-73 843: 6x4 nyergesvontató, 8 hengeres V motorral, 6,5+2x8 (2x13) tonna tengelyterheléssel, 1971-73 853: 6x4 nyergesvontató, 6 hengeres motorral, 6,5+2x8 (2x13) t tengelyterheléssel. 1971-1989 1971-től az addigi kooperációs szerződést licencszerződés váltotta fel, az új típusok ezután az MAN mintájára kaptak beszédes típusjelet. Jelentése: U=Ungarn, két számjegy=a névleges tervezési tömeg, három számjegy= a motor teljesítmény DIN-LE-ben, 1. betű a tengelyszám (kéttengelyesnél nincs), 2. betű frontkormányos, 3. betű hajtás, utolsó betű a felépítmény. Amikor a ferde motor gyártása megszűnt, az U betű elmaradt. Itt is és minden további típusjelölésnél egy további háromjegyű szám jelöli az alváltozatokat. U16; U16.256FS: 4x2 általában nyergesvontató 6 hengeres motorral 6,5+10 (13) tonna tengelyterheléssel, 3500, később 3800 mm tengelytávval. Gyártva 1974-1991. U26; U26.230DF, DFK, DFA, DFAK; DFAS, 26.256DFK, stb.: 6x4 és 6x6 magas építésű járóképes alváz, 3200+1350-től 5000+1350 tengelytávig, névleges 6,5+2x8 t tengelyterheléssel. Gyártva 1974-től 1991-ig, több, mint 20 változatban. 1980-tól a DAF F241 vezetőfülkéket is elkezdte alkalmazni a Rába, ezért megváltozott a típusjelölés. Előre került egy betű, amely utalt a jármű jellegére: F=járóképes alváz, S=nyergesvontató, L=platós tgk, K=billenőfelépítményes tgk, utána két számjegy, a névleges tervezési tömeg, majd 3 számjegy, a motor teljesítménye kW-ban, utána kötőjellel a kerékképlet. A típuscsaládra nem a betű a jellemző, hanem a névleges tervezési tömeg, így egy F26 járóképes alvázra ha billenő felépítményt teszünk, K26 lesz belőle, ha nyerget, S26, ha platót, L26. A leggyakoribb típusok: A 831-et váltó L16 típusú 4x2/4x4 két tengelyes tehergépkocsi, 6,5+10 t tengelyterhelés, 4600/4800 mm-es tengelytáv. Járóképes alvázként F16 névre hallgat a típus. Gyártva 1980-1995 között. Az U16-ot váltó S16 4x2 két tengelyes nyergesvontató, 6,5+10 t tengelyterhelés, 3500/3800 mm-es tengelytáv. Gyártva 1981-1996 között. A 832-est felváltó L22 típusú 6x2 három tengelyes tehergépkocsi, 6,5+10+6 t tengelyterhelés, 4350 + 1350 mm-es tengelytáv. Járóképes alvázként F22 névre hallgat. Gyártva 1981-1995 között. A 833-at váltó S22 típusú 6x2 három tengelyes nyergesvontató, 6,5+10+6 t tengelyterhelés, 3100 + 1350 mm-es tengelytáv. Gyártva 1980-1994. A 853 típus helyett az S26 típusú alacsony építésű 6x4 három tengelyes nyergesvontató, 6,5+2x8 t tengelyterhelés, 3100 + 1350 mm-es tengelytávval. Gyártva 1980-1995. Az U26 helyett az F26 típusú 6x4/6x6 háromtengelyes járóképes alváz, 6,5+2x8 t tengelyterhelés, 3200 + 1350 mm-es alaptengelytáv, amely növelhető 5000+1350 mm-ig. Gyártva 1980-1996 között. A felsoroltakon kívül kis darabszámú egyéb típusjelölésekkel is lehet találkozni. 1993 és 1998 között készültek tgk-k MAN F90 fülkékkel. Ezek típusjelölése kicsit eltér a MAN jelölésektől. Az első két szám a névleges tervezési tömeg, utána 3 számjegy a motorteljesítmény kW-ban, majd a betűjelek, pl.: 18.265FLS: 18,5 tonnás, 265 kW-s kéttengelyes frontkormányos légrugós nyergesvontató 23.265FLNL: 23,5 tonnás, 265kW-s, frontkormányos, légrugós, utánfutó segédfutóműves, platós tgk. 20.235FAK: 20 tonnás, 235kW-s kéttengelyes frontkormányos összkerékhajtású billenőteknős tgk. 1998 és 2002 között gyártott a Rába DAF F230 vezetőfülkével tehergépkocsikat, ezek esetében kettő betűvel kezdődik a típusjelölés: SL18.265-4x2: kéttengelyes, 265 kW-s légrugós 18,5 tonnás nyerges. FA27.235-6x6 háromtengelyes összkerékhajtású 235 kW-s 27,5 tonnás járóképes alváz, autómentő, darus rönkszállító és hasonló célokra KA18.235-4x4 kéttengelyes összkerékhajtású 18,5 tonnás billencs | |||||
páncélos | Adatlap | 725330 | 2024. május 28. 14:52 | ||
Fogalmam sincs. Elvileg mindkettő DAF fülkés/ikerlámpás. Az U betűjelzéssel ellátottak pedig a MAN fülkések. De már belekavarodtam. Mert a MAN fülkésnél sem tudom mi a betű vagy számjelölése a nagy kicsi és még kisebb fülkésnek. Utóbbi alatt az ajtó mögötti részt értem. | |||||
Sennás | Adatlap | 725327 | 2024. május 28. 13:58 | ||
Ja ja! Nemsokára lesz Rába S26/K26 akkor most melyik? F26 billencs volt remélhetőleg nem mégegy dömpert adnak ki "4körlámpás"-ban?.?.? L26 az brutál az jó lenne ez mi S26/K26 | |||||
Sennás | Adatlap | 725326 | 2024. május 28. 13:53 | ||
Igen megvan Köszönöm! Ez alapján lett a felirat is gyártatva A enyémre:) | |||||
páncélos | Adatlap | 725325 | 2024. május 28. 13:15 | ||
páncélos | Adatlap | 725277 | 2024. május 26. 20:21 | ||
Igen, köszi. Ismerem. Már vettem tőle, sőt rendeltem is egyedi rendszámot. | |||||
Sennás | Adatlap | 725276 | 2024. május 26. 20:14 | ||
Yuki | Adatlap | 725275 | 2024. május 26. 20:00 | ||
Szia szép lett. | |||||
Sennás | Adatlap | 725268 | 2024. május 26. 18:12 | ||
Természetesen ami itt fekete nyomtatás igazából az a fehér! Ez a lényeg tud fehéret is:) | |||||
Sennás | Adatlap | 725267 | 2024. május 26. 18:08 | ||
páncélos | Adatlap | 725261 | 2024. május 26. 16:54 | ||
Jó lett. Matrica saját gyártmány, ha nem, hol kapható? | |||||
Gabusch | Adatlap | 725255 | 2024. május 26. 12:18 | ||
Klassz lett. Én még a nézegetési fázisban tartok, illetve elkezdtem rajzolni a kukás felépítményt. | |||||
Sennás | Adatlap | 725254 | 2024. május 26. 11:44 | ||
Gabusch | Adatlap | 725253 | 2024. május 26. 11:05 | ||
Szia! Ennyire nem szedném szét. :) De az jó jel. hogy látszólag csak össze van dugdosva. Bár az a két "polc" a hátsó sárvédők fölött elég zavarólag hat és ha így egyben lejön, akkor az nem feltétlenül baj. Hasonlóan a hátsó lökhárítóhoz, mert az sem kell rá. | |||||
páncélos | Adatlap | 725250 | 2024. május 26. 09:02 | ||
Gabusch | Adatlap | 725248 | 2024. május 26. 00:04 | ||
Nincs mit, szívesen. | |||||
Sennás | Adatlap | 725246 | 2024. május 25. 21:25 | ||
Gabusch | Adatlap | 725242 | 2024. május 25. 20:17 | ||
Kivettem egy képet a filmből és kigammáztam kicsit. Ennek alapján úgy tűnik, hogy a plafonon lehetett valami funér az üléseknek megfelelő műbőr borítással. | |||||
Sennás | Adatlap | 725238 | 2024. május 25. 19:41 | ||
Sennás | Adatlap | 725237 | 2024. május 25. 19:36 | ||
Gabusch | Adatlap | 725234 | 2024. május 25. 19:03 | ||
Nálam inkább fekete az ülés és narancssárga kapaszkodó van a tetején, olyasmi, mint a buszoké. | |||||
Sennás | Adatlap | 725231 | 2024. május 25. 17:59 | ||
Köszi! Az a kakibarna műbőr ülés meg (oldalzseb) az mehet akkor mi? | |||||
Gabusch | Adatlap | 725228 | 2024. május 25. 16:45 | ||
Sennás | Adatlap | 725227 | 2024. május 25. 16:39 | ||
Belűl,belűl! :) | |||||
Sennás | Adatlap | 725226 | 2024. május 25. 16:38 | ||
Gabusch | Adatlap | 725224 | 2024. május 25. 16:23 | ||
Az újságosok azt mondták, rendszeresen 1-2 darabot kapnak csak. A buszokkal is ez volt. Mondjuk erősen furcsálltam, hogy mi a fene érdekes egy locsolókocsin. Ennyire mélyen él mindenkiben az a film? :D | |||||
páncélos | Adatlap | 725222 | 2024. május 25. 15:40 | ||
Érdekes, hogy az Auchanban nem volt... Gondolom a múltkori túlkínálat miatt most meg alul rendeltek (látszik, hogy értenek hozzá).:) Már a Rábából sem volt egy héttel később. Mondjuk abból én is beáldoztam még egyre, belezési célzattal. | |||||
Gabusch | Adatlap | 725221 | 2024. május 25. 15:18 | ||
Nehéz szülés volt. Fóti Auchan+Inmedio: nincs. Dunakeszi Auchan+Inmedio: nincs. Megyeri úti Interspar, van két darab, az egyik törött, a másikat elhoztam. Halleluja! :) | |||||
Gabusch | Adatlap | 725199 | 2024. május 24. 23:07 | ||
Azt hiszem, gyanta kit, az meg mindig abnormálisan drága. És ennyire nem is szép sajnos. | |||||
páncélos | Adatlap | 725197 | 2024. május 24. 22:35 | ||
Oké. Én nem néztem mibe fáj összesen. 50e-t nem ér az biztos. | |||||
Gabusch | Adatlap | 725196 | 2024. május 24. 22:25 | ||
Köszi, de inkább szkreccselem. Az Macnél jelenleg nincs, ha lenne, akkor kb. 30eFt lenne az ára, plusz szállítás. Super-Hobbinál elvileg van, majdnem 50eFt. ehhez akkor még a locsoló, aztán vagy rá lehet tenni a felépítményt, vagy nem. Ennyire nem vagyok nosztalgikus hangulatban. ;) Itt a nyomtatóm, tízezer egy kiló filament, ez kijön anyagárban mondjuk egy ezresből sem. Ha csak vázban gondolkozom, akkor meg ötszáz. Van sztirolom, rá tudom hajlítani. Találtam kétnézeti rajzot, ha elfogadom azt helyesnek, akkor meg tudom rajzolni a formákat és vektorizálni, azt be lehet rakni akár a Tinkercadbe is és fél nap alatt megrajzolni. Nem egy nagy durranás szerencsére. Az egész autóra nem vállalkoznék, de ennyi még valószínűleg megy. | |||||
páncélos | Adatlap | 725192 | 2024. május 24. 22:06 | ||
páncélos | Adatlap | 725189 | 2024. május 24. 21:56 | ||
Szia! Mielőtt túlgondolod a megépítést és elfogadsz egy javaslatot, akkor vedd meg ezt a készletet:www.mackits.cz/model-kits.php De alváznak vedd meg a locsolókocsit, mert szerintem élethűbb. | |||||
Gabusch | Adatlap | 725184 | 2024. május 24. 21:06 | ||
Köszönöm. Kérdés: nem látom, hogy a locsolófejeket sikerült-e levenni. Mintha a tartályba vezető csonkja középen látszódna a második képen, de maguk a fejek nem. Egyébként gondolkozom a sztirolon is, nem annyira bonyolult a forma, legalábbis látszólag. Esetleg érdemes lehet csinálni egy nyomtatott tartószerkezetet, hasonlót a hajók vázához és arra ráhajlítani a sztirolt. Lévén simább, jobban nézne ki, a rajzot viszont sokkal egyszerűbben tudom méretezni 3D-ben, illetve ott az alvázra való felfogatás is könnyen megoldható. Azt hiszem, holnap veszek egyet ha még lesz, úgyis mennem kell kenyérért. | |||||
Sennás | Adatlap | 725182 | 2024. május 24. 20:13 | ||
Sennás | Adatlap | 725181 | 2024. május 24. 20:04 | ||
Vékony stirol (vagy keményebb papír)lappból ezt az íves felépítményt nem lehet egyszerűbben meghajlítani? Volt Pöstön ilyen korai kukás fűlkés! | |||||
Gabusch | Adatlap | 725177 | 2024. május 24. 19:07 | ||
Szia! Őszintén szólva, engem a hűtőrács milyensége kevéssé érdekel, úgysem fogom tudni a felépítményt 100%-osra megcsinálni. Ha már meglehetősen hasonlít, akkor az nekem jó. Nem tudok ABS-t nyomtatni (mert büdös), csak PLA-t, azt meg utókezelni egy agyrém. Ritka undorító egy anyag. Ebből adódóan ha sikerül megcsinálni, azért remélem, hogy majd a tárogató hangjával össze lehet hasonlítani. Az is csak messziről szép. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 725176 | 2024. május 24. 18:46 | ||
Szia meg talán az is gáz ez a korai verziós lámpás, hűtőrácsos úgyhogy ezt is nehéz lenne "vissza alakítani". Igaz! Volt ilyenünk is a köztisztaságiaknál. Én tűzoltós/vízhordós pirosat akarok csinálni így kettőt vettem meg majd egy "lógatós kukást" arról lecserélem a fülkét vagy csak a rácsot. | |||||
Gabusch | Adatlap | 725175 | 2024. május 24. 18:30 | ||
Szia! Köszönöm szépen. Gondolkozom rajta, hogy belenyúljak esetleg, de lehet, hogy inkább megvárom valamelyik másikat, bár ez a szín tök jó lenne. Néztem valami videót róla, nekem is úgy tűnt, hogy nagyon egyben van az a locsolócső. Esetleg a tartályt levéve az egyik vége szabadon lesz, mert mintha ott össze lenne dugva, csak nekem úgy tűnt, mintha a fülkéhez, esetleg az alvázhoz is rögzítve lenne. Ugye, a cél az lenne, hogy adott esetben vissza tudjam építeni, ha mégsem sikerülne a kukás tartály. Kétezerért nem érdekelne, de ez a hét darab Mátyás már túl van a "barmoljuk szét nyugodtan" tűréshatáromon. :) | |||||
páncélos | Adatlap | 725171 | 2024. május 24. 16:10 | ||
Szia! Igen, ma jelent meg. Nem sajnos az egész locsolócső rendszer egyben van, mint a kipufogó. Valahol felmegy a tartályhoz. Ahhoz le kellene vennem a tartályt, hogy lássam, azzal együtt leszedhető és csak a tengelyek és az alváz között kell valahogy kimozgatni. De szerintem valahol el kell törni, másként nem veszed le. A csőrendszer végein egyben van a locsolófejjel. De ha te kukást szeretnél gyártani, akkor óvatosan elvágod a csövet a kardántengely mellett, ahol felkanyarodik és elöl is óvatosan egy pengével levágod a fülke alján lévő rögzítéseket. Így majdnem egyben lejön az egész. A fülke és a tartály háromszög csavarokkal van rögzítve. | |||||
Gabusch | Adatlap | 725163 | 2024. május 24. 14:16 | ||
Nem vett valaki véletlenül locsolókocsit? Azt hiszem, ma kellett kijönnie. Érdekelne, hogy leszerelhetők-e róla roncsolásmentesen a locsolófejek. Elkezdtem rajzolgatni a szemetes felépítményt, de rájöttem, hogy az alváz nélkül nehéz lesz méretezni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |