/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Tibcsi 726181 2024. június 21. 12:18
Válasz erre
Before
Before
After
After

Sikerült lekicsinyíteni a felségjeleket (kijelölés, sarok megfogás, befelé húzás, mentés)... Magyarul: átfestés, fényes lakk, matrica, matt lakk (az még nincs rajta).
Nagyzo 725423 2024. május 31. 07:58
Válasz erre
Engem azért annyira nem bosszantott fel. Pár éve még az ennyire "telibe" negatív szegecselés is ritkaság volt. Optikailag hozza a "szegecsérzést", és sokkal könnyebb látványosra csinálni, mint a pozitív megfelelőjét (apró gyakorlati dolog, hogy nem lesz tele minden szöszökkel, amiket a szegecsek begyűjtenek, miután visszatörli az ember a bemosást). Mindent összevetve ez egy nagyon jó, okosan tervezett, makettezőbarát készlet, ennyi szubjektív "hiba" bőséggel belefér.
halaci 725421 2024. május 30. 23:58
Válasz erre
IMG_20240428_150152
IMG_20240428_150152

Én is szemeztem vele, de aztán a hendoni látogatás után hátrébb került a listámon. Ha már láthatóan tudtak elfogadható pozitív szegecselést csinálni a gép egyes részein, pl. az utastérben, akkor miért nem úgy csinálták meg az egészet? A valódi gépen ami látszik (és sok látszik), az mind pozitív szegecs. Szép nagy, gömbölyű bucik, nem a vadászgépekre jellemző "éppen csak látszik a festés alatt" kategória. Így is nagyon szép készlet, nem vitatom, az Airfixtől meg különösen, de az ilyen bakik elég bosszantók.
medor 725412 2024. május 30. 20:18
Válasz erre
Hú,Zoli!
Nyugtass meg,hogy a maketteiddel versenyre is szoktál járni
és nem 'csak' a polcodon,illetve itt láthatóak.
borisz 725395 2024. május 30. 07:29
Válasz erre
Nagyzo 725392 2024. május 29. 22:42
Válasz erre
DSC_3178
DSC_3178

ja, és a fotó :-D
Nagyzo 725391 2024. május 29. 22:41
Válasz erre
Airfix 1:48 Sea King. Végre lekerültek a maszkok. Persze bejutott a plexi belső felére némi száraz porlasztott festék, de könnyen le tudtam szedni fülpiszkálóval. Jöhetnek a részletfestések, ajtók, rotorok.
Nagyzo 725390 2024. május 29. 22:38
Válasz erre
Köszi! A Falcon várja a Reskit TER-t, lassan talán megérkezik
medor 725144 2024. május 24. 02:19
Válasz erre
Nem.Ez egy 'N' változat.Az ESCI pedig 'D' volt.Más az öntőforma.
Eredeti Italeri makett.Még szegecsek is vannak rajta!
www.scalemates.com/hu/kits/italeri-088-bell-uh-1n--120487
Tibcsi 725143 2024. május 24. 02:03
Válasz erre
Nagyon ismerős ez a heli... nem lehet, hogy lánykorában még ESCI UH-1D-nek hívták?
medor 725141 2024. május 24. 01:03
Válasz erre
1716501511672
1716501511672
1716501511668
1716501511668

Sziasztok!
Korához képest nem is rossz makett ez.Főleg,hogy nincs jelenleg jobb nála.
A műszerfalak pontosságát hagyjuk.Amúgy sem fog látszani belőle sok minden.
medor 724889 2024. május 16. 23:27
Válasz erre
Na ez megint szép lesz,már látom.
(És mi van a Falcon-al?) ;)
Nagyzo 724870 2024. május 16. 07:33
Válasz erre
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg

Tavaly nagyon megtetszett Duxfordban járva a Sea king, szerencsére az Airfix előállt egy szép új 48-as készlettel. Az építés teljesen problémamentes, minden passzol, reszelgetni minimális helyen kell. A bontást nagyon okosan, már-már tamiyásan oldották meg. Aki kedveli a típust, ne habozzon.
Tibcsi 724830 2024. május 15. 07:27
Válasz erre
Köszi a tippet, intézkedtem! :)
medor 724817 2024. május 14. 21:53
Válasz erre
Szia!
Még lehet kapni ma is!Nemrég szereztem be őket.
www.megamakett.hu/humbrol-festek
Tibcsi 724779 2024. május 14. 04:19
Válasz erre
A rotorfejet Tamiya Metallic Gray-el festettem (XF-56, ha jól emlékszem). Régebben Humbrol polírozható acélt használtam ilyen helyekre, de az már kifogyott.
Johnie 724775 2024. május 13. 22:28
Válasz erre
Szép szép Tibcsi, de elképzelni nem tudom milyen ezüst festéket használhatsz a rotoragyra...az valahogy olyan fura...
Zoli 724769 2024. május 13. 21:35
Válasz erre
Tibcsi 724767 2024. május 13. 21:10
Válasz erre
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw
Mi-1_bw

Befejezettnek nyílvánítva. Több, mint 20 éve vettem. Most lett kész. Nem vagyok túl gyors... :))
Zoli 724686 2024. május 12. 19:10
Válasz erre
Szia,

Szép darab, gratula! Kár, hogy ilyen típusokat nem gyárt a GWH vagy a Clear Prop!, de akkor is jó látni, hogy elkészült.
z
borisz 724678 2024. május 12. 18:41
Válasz erre
Szia!
Alakul, alakul, de én a helyedben a tömítéseken és az illesztéseket egyszer átmentem volna még.
Meg lesorjáztam volna a fellépőket és a futóvillákat. De amúgy a színe tök jó!
Tibcsi 724670 2024. május 12. 17:01
Válasz erre
Mi-1
Mi-1
Mi-1
Mi-1
Mi-1
Mi-1

Ha rajtam múlna, én a "sima" homokszínűt építeném.

A Mi-1 is alakul, már csak repülni kell megtanítani.
Tibcsi 724617 2024. május 11. 06:26
Válasz erre
medor 724615 2024. május 11. 01:39
Válasz erre
IMG_20240510
IMG_20240510

Szép lesz ez is Tibcsi!
Közben én is elkezdtem valami újat.
Tibcsi 724544 2024. május 9. 15:09
Válasz erre
Mi-1
Mi-1

Már a saját lábain áll. A futón a létrát kellett kicsit átalakítani.
Johnie 724035 2024. április 27. 22:13
Válasz erre
Na ezért is jó egyszerre több makettet építeni. Ha csiszoláshoz van kedved előveszed azt amelyet csiszolni kell. Ha festeni van kedved, előveszed amely festésre vár. Ha matricàzni van kedved, azt kapod elő amely matricákra vár...
Igaz, hogy ez a szerteagazó többféle mozzanat még több odafigyelést igényel mintha csak mindig egyet csinálnál, néha érdemes füzetben vezetni a parkolóra tett majd újra elővett maketteknél, hogy éppen mit hogyan szerettél volna az útmutató által jelzett módon másképp csinálni, de van akinek emlékeztető füzet sem kell.

Hajrá Tibcsi, jól néz ki az s MI 4-es!
Tibcsi 724031 2024. április 27. 19:18
Válasz erre
IMG_20240427_191239
IMG_20240427_191239

Amikor a Hobbyboss Mi-4 építése közben megszáll a mazochizmus és kezelésbe veszem a régesrég elkezdett Amodel Mi-1-et... Rég csiszoltam ennyit. És a tömítés még hátravan. :)
slowmotion 722771 2024. március 29. 17:41
Válasz erre
Hát az a zsűri mindenképpen veszélyes, aki a tényeknél is jobban tud mindent.
borisz 722770 2024. március 29. 17:18
Válasz erre
Én az utolsó néhány versenyemre vittem referencia anyagokat, le se bagózták.
slowmotion 722769 2024. március 29. 17:11
Válasz erre
Tibcsi 722761 2024. március 29. 14:05
Válasz erre
uh-60
uh-60

Szerintetek melyik zsüri hinné el egy makettversenyen, hogy a feketére festett belépőél fehérre kopik? :)
Mekett 721483 2024. március 5. 16:00
Válasz erre
Flettner Fl-282 Kolibri
Flettner Fl-282 Kolibri

Amúgy a Huskie-t nagyrészt Anton Flettner tervezte, aki ennek az egymásbaforgó elrendezésnek volt a mestere a náci Németországban. A Fl-282 Kolibri-ből kisebb szériát gyártottak és a Kriegsmarine használta is.

en.wikipedia.org/wiki/Flettner_Fl_282
piratvitorla 721481 2024. március 5. 15:43
Válasz erre
A Kaman Huskie és a hasonló Kaman K-Max azért sorozatgyártott konstrukció :)
Tibcsi 721477 2024. március 5. 15:12
Válasz erre
Pedig akár jó is lehetett volna. Ennél talán csak a Kaman Huskie a furcsább, az ő kettéálló, egymásba forgó rotorjával. :)

www.youtube.com/watch
Mekett 721465 2024. március 5. 12:09
Válasz erre
Dorand G.20 1947-ben
Dorand G.20 1947-ben
A Dorand G.20 belső elrendezése
A Dorand G.20 belső elrendezése

Egy érdekes, koaxiális elrendezésű helikopter a háború előtti Franciaországból. A megszállás miatt csak a háború után tudták befejezni, de nem volt sikeres a koncepció.
Egyik érdekessége, hogy a forgószárnyak tengelye üreges volt, így ott egy felfele tüzelő lövész foglalhatott helyet.

oldmachinepress.com/2015/03/28/dorand-gyroplane-g-20-g-ii/
www.hisutton.com/G20_Gyroplane.html
piratvitorla 719638 2024. január 29. 11:12
Válasz erre
Mi-10
Mi-10

Nem: eleve félreértesz. A Mi-10 nem szállításra, hanem beemelésre készült. Légi darunak. Ezért volt benne külön operátor, aki még irányíthatta is a gépet. Az összes fedélzeti rendszere ezt a célt szolgálta.
A Mi-6 sokkal nagyobb méretű sárkánya egy csomó felesleges plusz terhet tartalmazott pl. kapásból a szárny, ami a bekötési pontok miatt még leszerelt állapotban is felesleges volt.
A különféle súly konfigurációkat érdemes óvatosan kezelni. Pl. ha jól emlékszem a Mi-17 üres súlya a légi üzemeltetés szerint nagyobb, mint a Mi-8-asé. A valóságban a Mi-17 könnyebb egy kicsivel, de a légiüzem olyan felszereléseket is beleszámol, amit a Mi-8-as esetében még nem (pl. rádiók, csörlő stb)
A CH-54 személyszállító konténere csak egy nagyon kiegészítő megoldás volt, szerintem leginkább áttelepüléseknél használták. Se technikai, se harcászati szempontból nem jelentett megoldást, de a CH-54 repülési költsége nemcsak a CH-54/CH-47-hez képest volt magas, hanem pl. még a C-130-ashoz képest is.
Mekett 719636 2024. január 29. 10:57
Válasz erre
GAZ-52 gördül be a Mi-6 rakterébe
GAZ-52 gördül be a Mi-6 rakterébe
Kétéltű jármű a Mi-6 rámpáján - azért vannak kétségeim
Kétéltű jármű a Mi-6 rámpáján - azért vannak kétségeim
9K73 rakétaindító a Mi-6 alatt
9K73 rakétaindító a Mi-6 alatt
Luna rakétaindító a Mi-6 rámpáján
Luna rakétaindító a Mi-6 rámpáján
MiG-15UTI a Mi-6 külső terheként
MiG-15UTI a Mi-6 külső terheként

A tengely dőlését értem, de ezt magában adaptálni lehetett volna a Mi-6 egy alváltozatára is.
Az tévesztett meg, hogy az interneten mindkét típus üres tömegének 27 tonnát adnak meg. Most találtam a Mi-10K-ra egy 25 tonnás adatot. Gondolom, a 2 tonnát a hosszú futómű hiányán spórolták meg.
Persze ez felvet egy másik kérdést: a Mi-6 és a Mi-10 is 8 tonnát emelhetett függesztve.

Abban egyetértek, hogy a Mi-10 valamivel nagyobb méretű terhet szállíthatott. A busz cipőkanállal ugyan, de befért alá. A Mi-6 szintén nem kicsi rakterét viszont inkább alacsonyabb teherautók, rakétaindítók befogadására tervezték. Gyanős, hogy a farokrész és rámpa erősen nehezítette a behajtást.

Gondolom, a Mi-10 annak a korabeli koncepciónak épült, hogy gyorsan cserélhető konténereket szállítsanak, ahogy a CH-54-nél és a C-119-nél is próbálkoztak ezzel.
piratvitorla 719614 2024. január 29. 08:34
Válasz erre
Még egy amit írtál: a Mi-10-es jóval nagyobb méretű tárgyakat szállíthatott. A 6-osba szerintem pl. sose fért volna be a busz vagy a teherautó.
Egyébként a 10-es elsősorban nem is szállításra, hanem légi darunak, azaz beemelésekre készült.
piratvitorla 719613 2024. január 29. 08:27
Válasz erre
Teljesen más a felépítésük. Ahogy írtam eleve már a forgószárny beépítése is teljesen más koncepciót tükröz: a Mi-10-esnél a tengely függőleges, hogy minél nagyobb terhet emelhessen. A Mi-6-osnál 5 fokkal előre van döntve, mert a fő profil az utazórepülés.
Az üres tömeg nem ugyanannyi: a Mi-10-es kb tíz százalékkal könnyebb, mint a 6-os, ami sokat számít.
Első ránézésre hasonlóak, a valóságban jelentősen eltérnek egymástól.
Az amerikaiaknál se véletlenül volt CH-53 és CH-54...
Mekett 719605 2024. január 28. 23:00
Válasz erre
Számomra érthetetlen, hogy két, ennyire hasonló típust párhuzamosan üzemeltettek. A Mi-10 szerintem nem enged annyival nagyobb szabadságot a teher méretét illetően.
Azt sem értem, hogy az üres tömegük egyaránt 27 tonna körül van, a jelentősen eltérő törzs ellenére.
piratvitorla 719601 2024. január 28. 21:55
Válasz erre
A meghajtás szempontjából a legfontosabb eltérés, hogy a légidaru szerepkör miatt a Mi-10 esetében a forgószárny tengelye nem előre döntött, hanem függőleges lett.
Mekett 719596 2024. január 28. 20:31
Válasz erre
A Gatwick-i bemutatóról van videó is, amin szerencsére nem kendőzték el a gép hangját aláfestő zenével:
youtu.be/GPaqLtkY5hE
Mekett 719595 2024. január 28. 20:24
Válasz erre
Mil Mi-6
Mil Mi-6
Mil Mi-10
Mil Mi-10
Mil Mi-12
Mil Mi-12

Igen, sőt a hajtóművek és a forgószárny továbbment a V-12-re is. Persze átalakításokkal, hiszen máshová kerültek a kiömlők, a két oldal meghajtását összekötötték és az egyik forgószárny ellentétes irányba forgott.
Muzzy 719592 2024. január 28. 19:22
Válasz erre
Nagyon gyanús és ismerős volt a Hmű, főreduktor, közlőmű és farokrotor, nagyon emlékeztetett a MI-6-osra. Utánanéztem és tényleg azonosak voltak ezek a részek a két helikopternél!
Mekett 719575 2024. január 28. 16:40
Válasz erre
Mi-10 a busszal - Párizs felé menet 1965
Mi-10 a busszal - Párizs felé menet 1965
Mi-10 busszal - Párizsban
Mi-10 busszal - Párizsban
Mi-10 busszal
Mi-10 busszal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 egy épülettel a hasa alatt
Mi-10 egy épülettel a hasa alatt
Mi-10 épülettel a hasa alatt Párizsba indul
Mi-10 épülettel a hasa alatt Párizsba indul
Mi-10 miután lerakta az épületet
Mi-10 miután lerakta az épületet
Mi-10 robotrepülőgép-indító konténerrel
Mi-10 robotrepülőgép-indító konténerrel
Mi-10P elektronikai zavaróállomás
Mi-10P elektronikai zavaróállomás
Mi-10 egy "snassz" függesztett teherrel
Mi-10 egy "snassz" függesztett teherrel
Mi-10 második prototípusa - Gatwick 1967
Mi-10 második prototípusa - Gatwick 1967
Mi-10 második prototípus
Mi-10 második prototípus
Mi-10 második prototípusa valamelyik kiállításon
Mi-10 második prototípusa valamelyik kiállításon
Mi-10 második protípusa régen
Mi-10 második protípusa régen
Mi-10 második prototípusa manapság Monyinóban
Mi-10 második prototípusa manapság Monyinóban

Még néhány kép a Mi-10-ről különféle terhekkel. A képek többsége a második prototípust ábrázolja a korabeli légibemutatókon, vagy a végleges helyén, Monyinóban.

Kösz Tibcsi, ezt nem ismertem! Egyszer volt szerencsém az esztergomi reptéren látni egy Mi-26-ot, amikor nálunk járt egy teheremelésen, de sajnos csak ennyi...
Tibcsi 719568 2024. január 28. 15:01
Válasz erre
1995-ben Pécsen is járt, a TV-torony egy új elemét emelte be.

www.youtube.com/watch
Mekett 719557 2024. január 28. 13:50
Válasz erre
Egy autóbusz gördül le a Mi-10 rámpájáról
Egy autóbusz gördül le a Mi-10 rámpájáról

Időnként szembejönnek ezek az 1966-os képek, ahol a Mi-10 és a busz látható. Egyszer nagyon megnézném élőben ezt a szitakötőt.
piratvitorla 718889 2024. január 17. 10:50
Válasz erre
Tibcsi 718886 2024. január 17. 09:41
Válasz erre
Szerintem azért, mert ő egy Hadúr és nem HADvezér. :)
piratvitorla 718883 2024. január 17. 08:30
Válasz erre
Szia
Szerintem csak a szarvastehenes van.
De ha valaki tud ilyet érdekel...
Miért nem adod ki? :)
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.