/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
téglatesó 725798 2024. június 10. 08:48
Válasz erre
Helló Wrecker!
Az aknavetős jó kép, köszi érte, nekem még nem volt meg, a többi szerintem mind mótvá. Az uccsó kép amúgy nem Toldi, hanem Pz.38T de gondolom ezt Te is tudod.

Elnar, Romstista, nektek is köszi, ma is tanultam valamit a Toldiról, hogy volt rajta toldat jelzőzászlónak.
Wrecker 725792 2024. június 9. 20:01
Válasz erre
aknavető
aknavető
Kerékpárosok 1940
Kerékpárosok 1940
Mercedes G5
Mercedes G5
Opel Blitz
Opel Blitz
ordibátor
ordibátor
Pavesi P4 + Rába
Pavesi P4 + Rába
Távcső
Távcső
Toldi
Toldi

Talán még nem volt mindegyik...
romsitsa 725789 2024. június 9. 17:46
Válasz erre
Van kevésbé kiégett kép.
Elnar 725786 2024. június 9. 16:00
Válasz erre
Az még talán lehet zászló is, bár engem zavar a rúd láthatóságának hiánya.
Szerintem ennyire nem tud kiégni a kép, ha viszont az antenna is látszik De elég sok minden lehet még. Pl. egy kupolatetőnek támasztott kinyitott térképtáska sarka.
romsitsa 725782 2024. június 9. 12:35
Válasz erre
A géppuska toldatban is van egy kisebb zászló, valószínűleg a hk. felszerelését képző jelzőzászlók valamelyike.
romsitsa 725770 2024. június 9. 08:59
Válasz erre
Igen, a célzótávcső fedelét takarja a társisak, de a pk-i ajtó sziluettje valamiért nagyon nem stimmel. A zászló kb a helyén van.
Elnar 725767 2024. június 9. 08:52
Válasz erre
Toldi - H-372 = magyarpáncél fb
Toldi - H-372 = magyarpáncél fb
Toldi - H-407 = makettinfo - romsitsa
Toldi - H-407 = makettinfo - romsitsa
Toldi - H-440 = vatera+++
Toldi - H-440 = vatera+++

Köszi!
Elsőre tényleg olyan, mintha, de kétszeresére nagyítva látszik, hogy a periszkóp és a géppuska tartó csonk pont kitakarják egymást. A géppuska csonk teteje épp kilátszik.
Viszont pont azon a helyen van egy kis csonk, ami csak hátulról-felülről látszik, így értelemszerűen alig van róla kép. Ezek szerint akkor az zászlónak volt.
téglatesó 725766 2024. június 9. 08:25
Válasz erre
toldi
toldi

Romsitsa, Elnar, köszi a hozzászólásokat!
Cserébe itt egy (nekem) új Toldi-fotó az ebayről, olyan, mintha a légvédelmi toldat helyére egy zászló lenne beszúrva:
Elnar 725729 2024. június 8. 10:05
Válasz erre
A Nebelwerfer korában már nem variáltak a különféle vontatáshoz készült különböz kerekekkel. Mivel azonban a futóműve a Pak 36-tal egyezett, így annak is cserélhető kereke kellett, hogy legyen.
Bartkó-kereket láttam használva Pak 36-on, 40M páncéltörőn és a 120 mm-es (szovjet vagy német) aknavetőn még emellett. A 120 mm-es vetőkhöz nem értek, így nem tudom, fix kerekük volt-e, de a többinek kifejezetten egyszerűen cserélhető volt. Adja magát egy magyar kerékkel helyettesíteni az eredeti németet ha megsérül.
romsitsa 725727 2024. június 8. 08:54
Válasz erre
Helló, az egyetlen további információ, hogy a Pak 36 is kapott ilyen kerekeket, ezért egyelőre német vető magyar kerékkel az álláspontom.
téglatesó 725685 2024. június 7. 09:58
Válasz erre
005
005

Helló!

Ezen a Nebelwerferen a Bartkó-féle(?) küllős kerék vajon a (nem bizonyított) magyar gyártásra utal, vagy csak valami javítás eredménye lehet? Akárhány képem van a magyar ködvetőkről, azokon mindegyiken az eredeti német teli lemezkerékkel futnak, csak ezen az egyen van magyar(?) küllős.

Köszi!
Elnar 725626 2024. június 5. 00:28
Válasz erre
Köszönöm az infót, de egy ideig nem lesz lehetőségem ilyennel foglalkozni sajnos.
Viszont Számvéber Norbert szintén szovjet forrásokból dolgozva tartotta a legutóbbi előadásait a Hadtörténelmi Dénutánok keretében a budapesti és a kárpátok-beli harcokról
Freddy 725623 2024. június 4. 21:39
Válasz erre
A téma iránt érdeklődőknek kötelező olvasmány, már csak azért is, mert nagyon jól bemutatja a történetírás féloldalasságát. A szovjetek az ostrom alatt minden tisztjüktől részletes jelentéseket követeltek meg az eseményekről, és ezek a jelentések el is készültek, minden utcasarkon az ott lefolyt harcok sok esetben fényképekkel, vázlatokkal is kiegészítve. És amikor ez a jelentéshalmaz készen volt, szépen elrakták egy raktárba, mint az Indiana Jones végén a Frigyládát. Nálunk Gosztonyi, Számvéber és a többiek vért izzadva rakosgatták össze a mozaikokat német és magyar jelentések és visszaemlékezések megmaradt töredékeiből, miközben az ostrom rajszinten óráról-órára megírt története végig ott volt egy szovjet archívumban, csak senki nem olvashatta el. Na, ezt az anyagot túrta fel most Kamen Nevenkin. :P
Elnar 725510 2024. június 2. 10:48
Válasz erre
Megvan a "Botond". Zsákmányolt orosz VS-60

www.wio.ru/rr/vs60.htm
Elnar 725509 2024. június 2. 10:21
Válasz erre
Most azért kicsit örülök :)
Eddig azt hittem, az én ismereteim hiányosak a páncélvonatok terén, azért futok mindenhol ellentmondásokba, de úgy tűnik, hogy eleve ellentmondásosak az adatok.
(Pl. a könyv 187. oldaláon Erdély visszatérésekor készültnek írt kép biztosan a felvidéki bevonuláskor készült, mert a Magyar Nemzet 1939-es évkönyvében benn van)
romsitsa 725501 2024. június 1. 21:36
Válasz erre
Itt a 7. és 8. ábra egészen cifra. A 7. a 103., a tetőnek laposabb az íve a 101.-nél és
a cikk nyitó képénél is, amit 103.-nak vélek. Egymás alatt a 7. és 8. ábrán szépen látszik a különbség. Meglehet, hogy négynél több kocsi volt.
real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdf
romsitsa 725499 2024. június 1. 21:08
Válasz erre
A tábori ágyús kocsiból is két verzió létezett,
itt géppuska hátul
mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf itt géppuska elöl
real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdf

És úgy nézem ezeket szabadon kombinálták a páncéltörő kocsi két kivitelével.
romsitsa 725496 2024. június 1. 20:41
Válasz erre
Imádom.
Itt mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf a 177. oldalon a 101. vonat szerepel Sajószentkirályon (azonos a "rozsnyói" képpel). És nem találom semmi nyomát annak, hogy a 103. páncélvonat részt vett volna a felvidéki bevonulásban, ezért elfogadhatónak tartom, hogy ez a 101. A 200. oldalon ismét szerepel a 101., mindkét képen megfigyelhető, hogy a kocsi végén (löveggel ellentétes oldal) található géppuskaállás közel van a kocsi végéhez és a löveg feletti kupola a menetirány szerinti jobb oldalon van.

Itt real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdfa cikk nyitóképét a 101.-gyel összehasonlítva a hátsó géppuskaállás közelebb van a kocsi közepéhez, a löveg mellett nincs kapaszkodó, de van plusz kitekintőnyílás, az első géppuska előtti oldalkitekintő egy körbecsavarozott lemezben van. És a löveg feletti kupola a kocsi menetirány szerinti bal oldalán van, mondjuk, hogy ez lehet a 103.

A Gellért téren fotózott kocsi hátsó géppuskaállása a 101.-gyel azonos (és a terepminta látható része is), viszont a löveg feletti kupola a bal oldalon van, lehet, hogy az átépítésnél átrakták.
A Keletinél készült fotón a hátsó géppuskaállás stimmel a 101.-gyel és Gellért térrel, de a kupola a jobb oldalon van. Persze annyira kicsi kép, hogy akár lehet tükrözött is...
Elnar 725493 2024. június 1. 18:42
Válasz erre
CV 35 - H-152 = Észak felé
CV 35 - H-152 = Észak felé
CV 35 - H-152 = Észak felé+
CV 35 - H-152 = Észak felé+
PF 508-III W - 4A-4xx - 44-02-25 - Kolozsvár = vatera
PF 508-III W - 4A-4xx - 44-02-25 - Kolozsvár = vatera
MB 170V (W136) - 1943 = vatera
MB 170V (W136) - 1943 = vatera
39M Goerz = darabanth
39M Goerz = darabanth
104 - 423.499 = darabanth
104 - 423.499 = darabanth

Most inkább maradnék annál amihez értek: megint begyűjtöttem pár fotót különféle bejáratott oldalakról
téglatesó 725492 2024. június 1. 17:39
Válasz erre
Bármelyik könyvtárból kikölcsönözhető a Nevenkin-mű. Arra készülj, hogx 2db jó vastag könyvet kell majd hazacipelni (az egyikben csak szöveg, a másikban csak fotók meg ábrák vannak).
Elnar 725490 2024. június 1. 17:25
Válasz erre
Ehhez a kiadványhoz még nem volt szerencsém és sajnos egy ideig még nem is lesz rá módom. Pedig amiket írsz, az alapján érdemes volna beszerezni.
romsitsa 725488 2024. június 1. 16:36
Válasz erre
Nem. Kamen Nevenkin A Budapest Erőd 2., 80-81. oldal alapján (és a szovjetek szerint) a Keletinél egy géppuskás, egy löveges és egy gépágyús kocsi állt (utóbbi kialakításában azonos a Gellért térivel). A dolog pikantériája, hogy a könyvben mindháromról szerepel fotó, de szerintem a géppuskásnak titulált kocsi valójában a löveges, csak hátulról.
Elnar 725487 2024. június 1. 15:30
Válasz erre
A Keletinél egy tábori ágyús, a Gellértnél egy páncéltörő ágyús kocsi áll, mozdonnyal. Ez így 3 kocsi, ami szerintem pont kitesz egy vonatot. Az, hogy ez egy szerelvény 3 kocsija volt-e azt nem tudtam kideríteni, mert nincs olyan kép eddig amin végig értelmezhető a terepminta.
Nem zárnám ki, hogy a számozás-beli ellentmondás feloldása az lehet, hogy elkezdték összecserélgetni a kocsikat a végén. (ez csak egy ötlet, de ennél cifrább dolgok is megestek már 45-ben)
romsitsa 725486 2024. június 1. 15:26
Válasz erre
A különbség ott van, hogy a 42M-nek volt ideje elkészülni, 1943 elején bemutatták, elfogadták, aztán Dombrády szerint nem gyártották, de fotók alpján csak elkészült valamennyi 1944 júniusáig, amikor a németek beszántották a löveggyártást. Mondjuk volt egy év arra, hog történjen valami.
A Pak 40/40M esetében a gyárak 44 március előttre nem vállalták a szállítást, a HM pedig 44 júniusági kérte a gyártás havi 18 darabra történő felfuttatását (amikor a németek eállítottk mindent).
A 76 löveg ehhez képest még úgy is sok, hogy egyből teljes kapacitással termelnek, ami a magyar hadiiparra sem volt jellemző.
Nem azt mondom, hogy nem gyártották a 40M-et, de semmi sem támasztja alá, hogy mennyi készült el, ha elkészült.
romsitsa 725485 2024. június 1. 15:10
Válasz erre
Minden stimmel, ez a 1938-as kép két kocsija áll a Keletinél plusz a Gellért téri, csak három kocsi összesen több, mint ami egy páncélvonathoz dukál.
A számozás kapcsán két forrás szerint az ominózus szerelvény a 101., de kivitelében teljesen egyezik a 103.-mal, így részemről bármelyik lehet, kivéve, hogy 44-45-bena 101. (papíron) nem járt Budapesten.
Elnar 725484 2024. június 1. 14:55
Válasz erre
1938-1945
1938-1945

Szerintem a Keletinél álló is régi, bár már óvatosan állítok ilyeneket.
A számozást most direkt ignorálom, viszont a terepminta szerintem azonos lehet. Sajnos mindkét kép nagyon rossz minőségű így nagy a bizonytalanság, de hasonló foltokat látok ugyanolyan helyeken.
romsitsa 725483 2024. június 1. 14:29
Válasz erre
Roppant érdekes. A Keleti pályaudvarnál egy löveges, egy géppuskás és a tornyos/géppuskás (azonos a Gellért térivel) kocsi állt, utóbbit a szovjetek gépágyúsnak azonosították.
Vagy a 103. akkortájt nem két kocsiból állt, vagy valamelyik "felesleges" kocsi a három szükség páncélvonat kocsija lehetne, bár kiköpött úgy néznek ki, mint a "rendes" páncélozott kocsik.
téglatesó 725481 2024. június 1. 14:14
Válasz erre
Dombrády valóban jó kiindulópont a témában én is több könyvét olvastam (és olyat is, amiben közreműködött), de pont az általad említett 42M tarack az egyik példa, hogy ő is benézhetett dolgokat (merthogy arról ò is úgy nyilatkozik a könyveiben, hogy nem gyártották).
A hk. löveg érdekes tészta, nekem van egy gyanúm, hogy a gyártását nem is igen eröltethették, mivel azokhoz kocsi is kellett volna, amibe belerakják, márpedig 44-ben kocsik gyártására már egyre kevesebb volt a kapacitás. Arra meg nemigen gondolhattak, hogy a csapatoktól visszaszedik a már kész gépeket átépítés céljából -és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az átépített kocsikra aaz átképzést is meg kellett volna szervezni ami újabb időveszteség.
A vontatott lövegnél ilyen problémák nincsenek, ráadásul a "gyártás" akár lehetett sima összeszerelés is német anyagból.
Persze, lehet, hogy tényleg nem volt magyar gyártás, én is csak az eszmét futtatom itt a karosszékből és bizonyítékok híján én is csak azt ismételgetem, amit mások már leírtak.
romsitsa 725475 2024. június 1. 13:17
Válasz erre
Bocs, Dombrády Lóránd, nem Romsics.
romsitsa 725474 2024. június 1. 13:02
Válasz erre
Az a tapasztalatom, hogy Romsics Ignác alaposabb, ezért amíg nem kerül elő ellentétes bizonyíték, neki hiszek.
romsitsa 725473 2024. június 1. 12:38
Válasz erre
Az gondolom nem okoz már meglepetést, hogy itt 101-ként azonosítják ugyan azt a képet :)
mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf
Elnar 725472 2024. június 1. 11:51
Válasz erre
103 - 1945
103 - 1945
103 = 2.Svétová válka FB+
103 = 2.Svétová válka FB+
103 - 1945 - Keleti
103 - 1945 - Keleti

A Gellértnél fotózottat én biztosan mondom 103-ra. A rozsnyói bevonulási képpel teljesen egyezik a foltozás. Az átépítés is jól látszik, ahogy a kép bal szélén épp belóg egy új torony széle. Szerintem a másik kocsija lehet ennek az, ami a Keleti előtt lett fotózva, szintén '45-ben.
Botondként én csak két képet ismerek amin egy páncélozott kocsi van, két lövegtoronnyal. Igazából nem triggerelt soha annyira, hogy foglalkozzak vele :) (a zsákmányolt OB-3 sokkal érdekesebb szerintem)
romsitsa 725471 2024. június 1. 11:12
Válasz erre
Szerintem az átépített 103 vagy annak része az, amit a Gellért téren fényképeztek.
Budapesten volt valameddig, aztán nem egyértelműek a források.

A 101, 102 és a Botond az ostrom alatt és után a Balaton környékén tevékenykedett.

A fotókon Botondként azonosított vonat szerintem két szerelvény, vagy menet közben átalakították. A leírás alapján a Botondon nem volt páncélozott kocsi.
téglatesó 725470 2024. június 1. 11:08
Válasz erre
Botond páncélvonat történet
Botond páncélvonat történet

Romsitsa, Elnar, köszi, én is 7.5cm-s lövegnek nézem őket a csőszájfék, pajzs stb. alapján.
Egyébként az egész képsorozat (021-025-ig) ugyanott és ugyanakkor készült, ugyanarról az ütegről. A festése külön érdekes, nem a megszokott magyar séma.
A hazai gyártás nagy kérdőjel: Mujzer Péter a Páncélosok c. könyvében (38.old.) Bíró Ádám egy tanulmányára hivatkozva 76db legyártásáról ír, ez egybevág a linkelt videóban a Kovács Vilmos által említett "100db alatti" mennyiséggel. Lőszer jöhetett német forrásból is, hiszen az a német szállítású lövegekhez is kellett.
A Fortepan képaláírásokra nem kell sokat adni, sok helyen írnak sajna hülyeséget...
Romsitsa: a páncélvonatokhoz még annyira se értek, mint bármi máshoz, a Botondról ezt találtam Rónaföldio Zoltán 3 kötetes tanulmányában (Páncélvonataink):
Elnar 725468 2024. június 1. 10:51
Válasz erre
1945-ben páncélvonatról itthon csak a 103-ról tudok. Azt régebben új építésnek tartották, de terepminta alapján egyértelmű, hogy a 103.
A Botondról nem tudtam megállapítani a képek alapján hogy milyen eredetű, viszont DR Ru 413 számon futott, tehát mindenképp német volt előtte (hogy eleve német építés, vagy orosz zsákmány, az kérdés)
Elnar 725467 2024. június 1. 10:37
Válasz erre
Nem akartam beleszólni, mert nem vagyok _annyira_ otthon a tüzérségben, de én sem értettem hogy lehet ez Pak 38. Annak a pajzsa ívesebb és a csőszájféke is más. [de nem zártam ki, hogy volt ilyen pajzzsal is amiről nem tudtam]
Még a Fortepan 121160-as képe is Pak 40, pedig azt Pak 43-nak írják valamiért.

Egyébként a 025 is ugyanarról a sorról készült mint a 022 és a 023 (látszik a minta egyezése a pajzson) és a 021-en és a 024-en pont ugyanaz az ágyú van (ami szerintem a sor leghátsó darabja, mivel egyedül azon van két győzelmi gyűrű)
romsitsa 725466 2024. június 1. 10:19
Válasz erre
Helló ismét, a Szovjetúnióban tevékenykedő Botond páncélvonat azonos az 1945-ben itthon felbukkanó szerelvénnyel?
A források alapján inkább igen, de a széles-keskeny nyomtáv miatt fura lenne.
romsitsa 725464 2024. június 1. 09:36
Válasz erre
Helló, mindkét löveg Pak 40 (a Pak 38 iránzótávcső fedele függőlegesen nyílik és nagyobb a nyílása) és mindegyik kerék német minta (volt vagy 5 verziója).
A hazai gyártás érdekes, egyrészt a hasonszőrű 43M-nél nem tudták megoldani a lőszer problémáját és a sorozatgyártást és a pct. ágyú kapcsán sem találtam semmit arra vonatkozóan, hogy bármennyi elkészült volna. Viszont ott a 42M tarack esete is, amiből nem gyártottak, aztán mégis.
téglatesó 725463 2024. június 1. 07:49
Válasz erre
Link helyesen:
www.youtube.com/watch
téglatesó 725462 2024. június 1. 07:49
Válasz erre
021
021
022
022
023
023
025
025

Szia Déé!

"024 képen 5 cm pak látható" - szerintem nem, de tévedhetek is: itt egy pár kép még ezekről az érdekes festésű lövegekről (egyébként a csőszájfék alapján (is) gondolom 7.5cm-snek):

Az "1943M" nevet innen (is) vettem:
www.youtube.com/watch?v=AhODyLyYTmQ&ab_channel=Hadt%C3%B6rt%C3%A9netiM%C3%BAzeum/URL]
Déé 725460 2024. május 31. 23:33
Válasz erre
bdddd
bdddd

Szia!

024 képen 5 cm pak látható.

7.5cm pct ágyú meg 40M néven futott.
téglatesó 725437 2024. május 31. 12:21
Válasz erre
024
024
013.jpeg
013.jpeg

Helló!
Tudja-e valaki, hogy a magyar gyártású 7.5cm 1943M páncéltörő ágyúkat a 6, vagy a 8 küllős kerékkel szerelték-e?
Köszi!
Elnar 725323 2024. május 28. 11:42
Válasz erre
KK200 - BU 322  - 1940 - Téglás = reibert
KK200 - BU 322 - 1940 - Téglás = reibert
KK200  - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - BU 322  - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - BU 322 - 1940 - Téglás = reibert+
KK200  - 1940 - Téglás = reibert++
KK200 - 1940 - Téglás = reibert++
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert+
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert+
Opel Blitz 1t - MS xxx = reibert+
Opel Blitz 1t - MS xxx = reibert+
Ford BB - Kfz 31 = reibert
Ford BB - Kfz 31 = reibert
82119238_588274421904065_1465978256313286656_o
82119238_588274421904065_1465978256313286656_o

Találtam egy sor járművet a Reibert fórumon.
Képek szerint 1940, Debrecen/Téglás. Van ebben minden a polgári rendszámos Zündapp KK200-tól, a dandárparancsnoki Kruppon át az egytonnás Blitzig. Meg egy talán Adler kabrió
Elnar 725178 2024. május 24. 19:29
Válasz erre
Igen, ezekre írtam hogy vannak közte korábbiak/ismertek is. Ottyniának az ágyús és a gyalogos képek vannak írva kifejezetten. Máskor igyekszem pontosabban fogalmazni
Freddy 725174 2024. május 24. 17:40
Válasz erre
Nekem most érkezett meg a Triglav-féle Breda.

Full 3D-nyomtatott készlet, 25 alkatrészből áll kb (ok, inkább 30 körül; van, ami páros :)), de elsőre nem tűnik rossznak, a 3D nyomtatás ilyen: az egész alváz a motorsátorral, vagy a fülke kormánnyal-pedálokkal egy-egy alkatrész. Persze ez azt is jelenti, hogy aki ajtót nyitogatni vagy motorcserét bemutatni akar rajta, az megszívta- de én nem akarok, egy figura kerül majd bele.

Küzdelmesnek a 3D nyomtatás miatt tűnik, leválasztani a támasztékokról, illetve eltávolítani a támaszték nyomait a pattanósan törékeny anyagról, de ilyenből not my first rodeo.
romsitsa 725168 2024. május 24. 15:22
Válasz erre
Pár kép biztosan a Nadworna elleni április támadás során készült és az átképzés/átadás sem Ottynia.
Elnar 725158 2024. május 24. 13:49
Válasz erre
Ebben az esetben akkor az nem dátum, hanem sorszámozás lesz.
Az Ottynia az olvasható, így biztos (?).
romsitsa 725157 2024. május 24. 13:22
Válasz erre
Ottynia-t nyáron bevették a szovjetek.
Elnar 725149 2024. május 24. 07:57
Válasz erre
43-04-15
43-04-15
43-04-15+
43-04-15+
44-09-18
44-09-18
44-09-24
44-09-24
44-09-25
44-09-25
44-09-25+
44-09-25+
44-09-xx
44-09-xx
44-09-xx+
44-09-xx+
44-10-xx
44-10-xx
44-xx-xx
44-xx-xx
44-xx-xx+
44-xx-xx+
44-xx-xx++
44-xx-xx++
44-xx-xx+++
44-xx-xx+++

Ottynia, 1944 szeptember-októbei képek ebayről, némi régebbivel keverve.
Vannak köztük ismertek, de ezek jobb minőségűek és nagyobb képkivágással vagy nem pont ismert szögből vannak, úgyhogy még azt sem zárom ki hogy ezek az eredetiek. Közte a Pc.138 (sárga?) Csaba egy nekem ismeretlen képe egy sor kép egy 14/39M 15 centis tarackról. Van még ott egy 9A-904-es rendszámú késői Ford BB (G987T) is, de hogy tartály, vagy sebesültszállító, azt már csak Emerick tudja megmondani :)
[A fájlnevek a képek hátuljára írt német dátumok, hitelességükért semmilyen garanciát nem vállalok]
Elnar 725013 2024. május 20. 13:26
Válasz erre
_KV-40 rajz = HT 2011-6+
_KV-40 rajz = HT 2011-6+

Ez csak a digitalizált verzió. Amit magam fotóztam ki az újságból az sokkal tisztább.
Az utolsó képeden egyébként szépen látszanak a derékszögű csapszegek végei. Ott azért biztos, hogy nincsenek felszerelve a karmok, mert az látszódna a kerék pereménél körben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.