<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Johnie | Adatlap | 725269 | 2024. május 26. 18:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 725258 | 2024. május 26. 16:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 725195 | 2024. május 24. 22:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Delta Dagger amúgy is "háttérbe szoruló" merevszárnyú. Sokan talán nem is hallottak róla.Kíváncsian várom! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zolika10 | Adatlap | 725159 | 2024. május 24. 13:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 725151 | 2024. május 24. 08:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Na jó, látom nem lustálkodtok, készülnek itt szépen mindenféle dolgok. :) Nálam egyelőre 1:1-ben megy a foglalkozás a kertben, de tegnap-tegnapelőtt este azért nem bírtam magammal és ejtettem pár vágást. Eddig úgy néz ki, hogy belevágtam a kis fejszémet egy elég nagy fába, félő, hogy bele is ragad. Megpróbálok egy VESPA Tumanszkij hajtóművet és egy Italeri Szu-22UM-et házasítani... Elsőre jó ötletnek látszott, de kezdenek kijönni a problémák. A VESPA a Modelsvithez ajánlja a gyantát, így pl. a sárnyak rögzítéséhez kivágott nyílás vége nem esik egybe az Italeri alkatrésével... Egyébként nem vagyok "elájulva" a feljavítótól, a függőleges vezérsík bevezető szakasza pl. 4 mm-re eláll a hajtómű burkolattól. Szép lesz ezt kikorrigálni... A másik alapprobléma, hogy a kersztmetszet is más kicsit, mint a műanyag, ezt is erőszakolni kell. Lehet, hogy inkább visszaragasztom az eredetit és nem lesz magyar. Bár egy Modelsvit-et meg sajnálnék szétszabdalni...:( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 725148 | 2024. május 24. 07:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remek! Nagyon jol alakul! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 725134 | 2024. május 23. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 725132 | 2024. május 23. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 725104 | 2024. május 23. 00:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 725103 | 2024. május 22. 23:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kifúrta az oldalam a kíváncsiság... van köze a sivataghoz? És Ausztriához? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725096 | 2024. május 22. 19:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elkészült a szekérhez egy "barbie" rugóstag... Még nincs odaragasztva, csak próbaképp odahelyeztem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725074 | 2024. május 21. 19:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tisztelet Gyuri bátyám! Ötletes kis dioráma:) engedelmeddel 2 kép ha sikerülne kinyomtatni ki tudod cserélni esetleg-- csak a hitelesség kedvéért. Stimmeljenek a dátumok. Egy elem hiányzik a reaktív páncélból(nem?) esetleg vedd le. Meg (szemből) jobb oldali lánctalpat megigazítani kicsit "foghijjas":) Tisztelettel Sennás De ha megunod kicserélheted egyzelefántra:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 725065 | 2024. május 21. 18:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szivacskartonból készül a kerítés és a járda is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 725059 | 2024. május 21. 14:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725058 | 2024. május 21. 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így van, nem szoktam egyszerre többet építeni. Félretettem kicsit a Ra'am-ot, míg ezt befejezem. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 725039 | 2024. május 20. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem szokásod szimultán építeni. Mi lesz ez? És mi a helyzet a "Ra'am"-al? :O | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 725038 | 2024. május 20. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725033 | 2024. május 20. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az bizony! 😀 Van hozzá 1050 lovacska 😀 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 725032 | 2024. május 20. 20:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem a bazi nagy hűtőről egy régi Land Rover jutott eszembe, olyasmi, mint amiken a második világháborúban a szesszek szaladgáltak. Valami Land Rover LRDG vagy mi volt a neve... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 725026 | 2024. május 20. 18:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A laprugókból ítélve ez valami szekér lesz! :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725025 | 2024. május 20. 18:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725021 | 2024. május 20. 17:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Megvágtam az ujjam, hadd fájjon " 😆 Allison a motorblokk. Nem Ford Mustang lesz. A két rész összeállt, hűűű nem irigylem a jármű építőket... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 724996 | 2024. május 20. 08:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Járművekben nagyon nem vagyok otthon, csak annyit tudok, hogy a Ford Mustang motorblokkja is kék. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724994 | 2024. május 20. 07:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Színéből nem talod ki? Jellegzetes "alváz szín":) nagyon komoly amúgy. Gratula! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 724992 | 2024. május 20. 07:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Én nem tudom, mi ez, de jó nagyon!" :))) Fogalmam sincs, hogy minek az alváza ez, de nem kispolszki kategória, az biztos. :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724983 | 2024. május 19. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szokásomtól eltérve most nem repülőgép következik. Négykerekű jármű az illető. Messze még a vége, a repülőgép építésétől eltérő fogásokat is még csak tanulgatom... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 724672 | 2024. május 12. 17:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hú. Hát a Hasegawa érdekesen oldotta meg a törzs alsó részének összeállítását, egy rakás UHU kellett ahhoz, hogy helyzetben tudjam őket tartani a szárazillesztéshez. A Quickboost csatornájának falai elég vékonyak tudnak lenni, viszont azokat is vékonyítani kellett, hogy a szintén vékonyított törzsidomok közé beférjen. Mindegy, nagyjából megvan, innen jön a ragasztás, a csatorna festése fehérre, meg a turbinalapátok festése-ragasztása. A hajtómű más tészta, kb csak akkor van esély betenni, ha a törzsféklap zárt állapotban van, mert az alatta levő részt szinte teljesen ki kell hegeszteni belőle. Viszont az is megvan nagyjából, csak ki kell bélelni majd Milliputtal, hogy ne mozduljon el benne. De ahogy néztem, ez a Fujimi-verzióban is hasonló lesz, úgyhogy lehet azt már élből kivágom a kereten, a féklap ragasztása előtt, amikor még hozzáférhető. Be kell kötni még pilóta pajtást is az ülésbe, aztán mindent is ragaszthatok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 724643 | 2024. május 11. 18:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kis műkörös csiszolóból átalakított körfűrész jó dolog. Ezt abból gondolom, hogy az "első makett, nem használok hozzá semmilyen feljavítót" kategóriájú Phantom helyett elkezdett "első makett, nem használok hozzá semmilyen feljavítót" kategóriájú Hornethez beszerzett hajtóműveket ma lapfűrésszel működtem le az öntőcsonkjáról, és azért jó pár percet megspóroltam volna vele. Meg a hajtómű törzsének a befaragásához is tudtam volna használni picit. Na majd ha lesz. És még hátra van a beömlőcsatorna kihámozása a feleslegből, és a befaragása a törzsbe. Majd csinálok képet, ha. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 724625 | 2024. május 11. 11:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 724530 | 2024. május 9. 09:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, jól írod. Törzs karcolásához az ideális a fűrészpenge, nem kell megvezetni szalaggal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724526 | 2024. május 8. 23:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Karcok ide-karcok oda... ...én még kissé erősnek találtam a Sas panelvonal befolyatását egyesítve az előárnyékkal, úgyhogy átködöltem nem az egészet hanem csak a gép elejét kb. középvonalig egy nagyon nagyon híg H308-as színnel. Többet már nem viszek fel rá, mert eltűnne az előárnyék. Előárnyékoltam a függőleges és vízszintes vezérsíkokat...de nem akárhogy. Kényelmi szempontból és hogy merőleges legyen a szórás a felületre kínomban mivel nincs semmiféle forgatható, döntögethető állványom hát ezt a megoldást találtam ki sebtében 😆 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724524 | 2024. május 8. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A hegesztő jobb munkát végzett mint az alkatrészgyártó 😆 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 724523 | 2024. május 8. 22:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem akarok nyelvészkedni, de a penge (pl. borotva penge) eleve egy vékony lemez szerű valami. A sauber egy 3 dimenziós többélű 3 oldalas (vágó is)szerszám :) Törzs (ívelt felület) panelozásához jó még a JLC fűrészpenge :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 724520 | 2024. május 8. 22:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 724519 | 2024. május 8. 22:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én meg a Mekett által hivatkozott cikkben lévő, sokszög alakú szerszámot hívom annak. ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 724511 | 2024. május 8. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Borisz! Én a Tyimosenko 724503 hozzászólásában lévő karcolót hívom Karcoló pengének. A saubert tolni érdemes... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 724505 | 2024. május 8. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen, hasznos infók és a cikket is átnéztem. MEgpóbálom elérni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 724503 | 2024. május 8. 18:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 724500 | 2024. május 8. 18:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A karcpengét az elmúlt bő 15 évben toltam! Mik ki nem derülnek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 724495 | 2024. május 8. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó dizájn a Z63 karcoló, számomra a legjobban használható megoldás. Ez más mint a sauber, ahogy írtam, egy kb 6-8 centis nagy nyomtatott vessző fémprofil. A sauber jó szerszám, de karcoláshoz nekem nem áll rá a kezem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724492 | 2024. május 8. 14:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 724490 | 2024. május 8. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt az oldalon is van róla egy cikk, a címe "Panelvonal karcolás, a Sauber". Tippek, trükkök gomb bal oldalon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 724487 | 2024. május 8. 14:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milyen az a Z63 karcoló szerszám. Szegecselőt találtam, de karcolót nem... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 724451 | 2024. május 7. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Két iskola van, az egyik tolja a karctűt a másik húzza. Zoli is csak tolásra javasolja a saját karctűjét. Ezzel lehet íves dolgokat is karcolni, akár szabad kézzel is. A másik, a húzásos technika, ez lehet JLC törött fűrészpenge, de van tamiya (olfa) karcoló késpengéje is. Vezetőnek jó a régi Dymo szalag az elég merev de nem túl vastag Mindkettő esetében fontos a panelvonalak utómegmunkálása, lehetőleg ki kell piszkálni a forgácsot és érdemes utána tamiya extra thin ragasztót végigfuttatni a teljes panelhosszon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 724438 | 2024. május 7. 17:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, a Z63 karcoló szerszám bevált nekem, jól lehet vezetni, jól vág. Olyan a profilja, mint egy felnagyított nyomtatott vessző ','. :) Szerintem jobb, mint a tamiya/trumpeter szerszám. Körkarchoz egy kb 6 centi hosszú, vastag varrótűt használok. Ezen kívül még nem találkoztam más eszközzel, ami alkalmas lenne a körkarc feladatra.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724435 | 2024. május 7. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szintetikus hígítóval fültisztító pálcikán ,alig érintve a felületet,nem áztatva, sok pálcikát elhasználva. Ennek a makettnek hiába van sok, de oly sekélyek a panelvonalai, hogy csak egy érintéssel nem fut tovább a panelvonal kiemelő (Tamiya Panel Line Accent Color), kénytelen vagyok a vályatban végigvinni. (A Kinetic F-16-on bezzeg mélyek voltak, futott is a folyadék mindenfelé) Trumpeter karcolóm nekem is van, de nem jött be. Egy 0,1-es Tamiya fotómaratott fűrészlap legelső fogát használom, szépen kunkorodva szedi ki a műanyagot. Befogható egy szike penge helyére. Ez egyenes vonalakhoz jó. Ferdékhez, oválisokhoz, kerek mintázatokhoz kellene nekem is egy jó karctű... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 724432 | 2024. május 7. 14:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel törlöd vissza? Nekem két problémám szokott lenni. Egyrést amikor felviszem nem futja be jól a vonalakat, (pl. mert túlsgosan elkoptattam?) és türelmetlen leszek ami miatt nagyobb felületet bemosok. (lásd F-16 a másik topikban). Utána a visszatörléskor nem tudom elég tisztára törölni a felületet (általában AK White Spirit) vagy kimossa a panelvonalakból is. Ha már elcsizolt vonalak. Mivel szoktátok visszakarcolni? Én Trumpeter karcolót használok, de úgy látom azokat a vonalakat nem futja be olyan szépen a bemosó mint az eredeti vonalakat és nem is olyan olyan szép a mélyedésük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724431 | 2024. május 7. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Majd visszatörlöd a felesleget, néha még úgy is sok... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 724430 | 2024. május 7. 14:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aztán ha befolyatod panelvonal kiemelővel... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 724405 | 2024. május 6. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom, hogy van-e neve, de igazából ennek ez lenne a lényege, ahogy te csináltad. Sokszor nézem videókban, h telibe fújják és el is tűnik az egész, de ki lehet pipálni, h megtörtént az előárnyékolás... nagyon jó, csak éppen értelme nem volt neki.. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Használtatok már maszkolónak cérnaszálat?
Ma én igen, ilyen elvetemült dologra vettem rá magam.
A rugókat szerettem volna lefesteni lilára, de úgy, hogy belül a munkahenger ezüst szinű maradjon. A 0,5mm -es maszkolószalag vastag volt takarni, így egy cérnaszálat tekertem a rugók közé. Működik...