Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
NGPETI | Adatlap | 726087 | 2024. június 18. 09:35 | ||||||||||
Pontosan így voltam vele én is, "csak jöjjön már"... :o) Előzmény: (725994) Gabusch 2024. június 15. 13:59 | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 726007 | 2024. június 16. 06:58 | ||||||||||
Gabusch | Adatlap | 725994 | 2024. június 15. 13:59 | ||||||||||
Ha áprilisi akkor nem lehet más, mint a régi, mert az volt még a hivatalos Budapest-címer. Az országé már a koronás, ha jól emlékszem. Az országgyűlési választás második fordulója a net alapján 1990. április 8-án volt egyébként. A nagyított képen a nyílnál annyi látszik, hogy ott van egy fehér keret, illetve annak a felső és főleg a jobb széle látszik valamelyest. Az meg a régi logót sejteti. Én azt tenném fel, de esetleg Páncélos leírása alapján a csillag nélkül egy lyukkal, az érdekesebb. Őszintén szólva, bár 1993. július végéig BKV-val közlekedtem, nem nézegettem a matricákat, reklámokat, stb. csak azt, hogy jön-e már végre. ;) | |||||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725985 | 2024. június 15. 11:21 | ||||||||||
A másik, ami a fejemben már "élő kép", hogy AZÚR-DOMUS reklám van a buszok elején, de erről csak '99-es képet találtam (dátummal). Arra sem emlékszem, hogy ezzel egyidőben kezdték-e el a buszok hátulját is hasonlóan matricázni, vagy épp az "engedj ki légy'szi" matricák korszaka volt-e már? | |||||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725984 | 2024. június 15. 11:13 | ||||||||||
Az eredeti kép aláírása szerint áprilisi a fotó (1990-ből), így az valóban esélyes a régi "BKV logóra". Bevallom, hogy ezen a képen én nem látom a matricát, de ennél rosszabb, hogy találtam olyan 260-as Ikarus képet, ahol egyébként az első kerék fölött van az új címer vagy a logó, de már jóval későbbi a fotó, új a rendszám is, stb. Mondjuk, ilyen az én formám, mindig belenyúlok az ilyen dolgokba... :o) | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 725976 | 2024. június 14. 17:46 | ||||||||||
Gabusch | Adatlap | 725975 | 2024. június 14. 17:43 | ||||||||||
Ha az első kép 1990-es, akkor szinte biztosan a régebbi matricát kellene rátenned. Ha kinagyítod, látszik, hogy a háttérben lévő család viszonylag lengén van öltözve (fickón valami nyitott átmeneti kabát), azaz én késő tavaszt, kora őszt tippelnék a kép készítésének időpontjaként. Ha a címerváltást szeptember végén szavazták meg, akkor ez átlagos októberhez képest már eléggé harmatos, de úgysem álltak neki elsejével lecserélni a matricákat. A taxisbokád (október 25-28.) képeit elnézve akkor már nem volt valami nagyon meleg idő, tehát én mindenképpen elé tenném. Ha ez nem lenne elég, akkor az első tengely fölött látszik a matrica, illetve annyi, hogy angyal vagy mi biztosan nincs rajta. | |||||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725972 | 2024. június 14. 15:13 | ||||||||||
Sajnos a talált "legjobb" képeken pont a címer nem látható... Ez első és a harmadik kép rendelkezik valós dátummal (1990 és 1996), a középső sajnos nem, az csak tipp, hogy az általam keresett intervallumba az is belefér. | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 725932 | 2024. június 13. 12:53 | ||||||||||
1992-től kezdődött az átmatricázás, de előtte már sok járművön lekaparták a vörös csillagot a címerből. De a matricázás annyira jól sikerült, hogy a K-Ny-i metróvonalon selejtezésig is futottak régi címeres kocsik. Majd jött a városcímeres logó, de nem élt meg csak 10 évet. Mert 2002-től jött a mostani címer, csak még BKV felirattal, majd BKV Rt és most már Zrt felirattal. A vicces az, hogy a HÉV-ek már több, mint 6 éve a MÁV-é, de a címer az elején még mindig BKV 1970. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 725931 | 2024. június 13. 12:35 | ||||||||||
Ha emlékeim nem csalnak, akkor az első képen az a címer Budapest kádárista címere a vörös csillaggal. A Wiki szerint 1990. IX. 30.-án állították vissza az eredeti városcímert. Nehezen tudom elképzelni, hogy a legfontosabb dolguk a BKV járatainak átmatricázása lett volna, azaz amennyiben 1990-ben már jártál a 30-assal, szerintem egészen nyugodtan használhatod azt is. | |||||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725927 | 2024. június 13. 12:04 | ||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725897 | 2024. június 12. 11:18 | ||||||||||
Köszi Mekett és páncélos! Át fogom bogarászni ezeket az oldalakat. | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 725880 | 2024. június 11. 19:50 | ||||||||||
Szia! A 90-es évek elején még BU-s rendszámú buszok futottak. A 30-as vonalra a Récsi garázs adott kocsikat a megszűnéséig (2000-ig). Addig futottak a Prága váltós, trilex kerekes kocsik is (BU-89-vége és BU-90-eleje tartomány). Miután a Récsei megszűnt, Cinkota és Óbuda adott kocsikat szintén Ikarus-260 típusokkal, de Óbuda már nem vette át a Prága váltós kocsikat és Cinkotán is egy-két éven belül kikoptak, így már csak Rába-hidas, pillangóajtós kocsik futottak, a már új rendszámmal BPO-xxx, vagy BPI-xxx tartományban, egészen a vonal csuklósításáig. Sajnos ilyen régi képeim nincsenek, így keresgélj ezeken az oldalakon: www.facebook.com/BKVRETROFOTO/ old-ikarus.hu/200/index_ik260_tipus.html users.atw.hu/remai/regi%20kepek-busz.html | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 725875 | 2024. június 11. 16:09 | ||||||||||
NGPETI | Adatlap | 725874 | 2024. június 11. 16:07 | ||||||||||
Sziasztok! Egy kis segítségre, pontosabban fotókra lenne szükségem, de most a "gugli" nem a barátom... Van egy DeAgostni Ikarus 260-as modellem, amit emlékként tennék a polcomra. Valamikor 1990-94 között napi szinten buszoztam, akkor épp a 30-as járattal, de fogalmam sincs, hogy milyen buszokkal jártam, fotóm sincs róluk, de sajnos nem is találok. Szükségem lenne pár képre, amiről a korhű rendszámokat, járatszám táblákat, esetleges reklámokat matricaként el tudnám készíttetni, valamint a képek alapján koszolnám is a kis buszt. Akinek van ötlete, esetleg konkrét képe, az légy'szi segítsen, akár a nevem mellett található e-mail címen is. Előre is köszi! UI: Bevallom, abban se vagyok biztos, hogy akkor még 260-as busz járt-e felénk, csak annyi biztos, hogy nem csuklós volt... | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 725240 | 2024. május 25. 20:08 | ||||||||||
Kösz, nagyon jó képek! Erre én is szívesen kimentem volna. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725229 | 2024. május 25. 17:50 | ||||||||||
Klassz képek! Elméletileg az uccsó elötti kép Skoda plafonos kocsija(hasonló) is lesz majd 1:43ban. De ez KVronda nem? | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 725225 | 2024. május 25. 16:32 | ||||||||||
Na, megint lemaradtam valamiről. :( | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 725223 | 2024. május 25. 16:12 | ||||||||||
Sennás | Adatlap | 724504 | 2024. május 8. 19:50 | ||||||||||
Jó szemed van Tesó!:) Szép ez is | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 724502 | 2024. május 8. 18:32 | ||||||||||
Ez másik típusú busz, Ikarus 60. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724446 | 2024. május 7. 19:57 | ||||||||||
Én meg a napokban néztem régi Magyar fílmet pont egy ilyet láttam a polcon. Ugye? | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724443 | 2024. május 7. 19:11 | ||||||||||
"Földből kiásott karosszéria, rásegítés nélküli kormány és elképesztő menetzaj: Így támasztottak fel egy 70 éves Ikarus buszt" telex.hu/techtud/2024/05/04/ikarus-autobusz-veteran-restauralas | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722154 | 2024. március 18. 22:44 | ||||||||||
Ezt az előző videónál találtam, de ledobtam tőle az ékszíjat. A veterán faros farolgat a vezetéstechnikai pályán: www.youtube.com/watch | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722148 | 2024. március 18. 22:05 | ||||||||||
Ezt az Ikarus 553-at Szekszárdon találtam. Itt van róla egy rövid videó, igazi "csapatós" gép: www.youtube.com/watch | |||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 720166 | 2024. február 6. 10:19 | ||||||||||
Szia! Én elképzelhetőnek tartok ősszecsúszó bordás tengely és hüvely meghajtást. | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720156 | 2024. február 6. 09:26 | ||||||||||
Érdekes megoldású DAF-Domburg busz az 50-es évek elejéről. A dízelmotort egyben ki lehetett húzni a kaszniból. Érdekelne, a tengely csatlakozását hogyan oldották meg. Nekem úgy tűnik, a váltó is együtt mozgott a motorral. www.vintag.es/2021/09/daf-bus.html Érdekes összevetni egy korabeli Ikarus S55-tel. Bár később nem volt ennyire üres a motortér, de ez is egy megoldás volt a könnyebb hozzáférésre. | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 717592 | 2023. december 29. 18:41 | ||||||||||
páncélos | Adatlap | 709917 | 2023. június 2. 22:23 | ||||||||||
Megtaláltam a leg hatékonyabb megoldást, mondhatom, hogy találkozott a kereslet a kínálattal. A háború ellenére Ukrajnában van egy kiegészítőkkel foglalkozó "manufaktúra" és olyan szép dolgokat készítenek, elérhető áron, hogy csak ajánlani tudom. www.maestro-wheels.com/index.php Az ebay oldalán is lehet tőlük rendelni, de a saját oldalukon olcsóbb. Posta költség spórolási szempontból megrendeltem az eredeti trilex futóművet is, egy későbbi projekthez. Ezek után már csak magát a modellt kell újra fényezni, legalábbis a felső részét mindenképpen, mert ebben a típusban nem volt idehaza ezüstös színben pompázó példány. | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 708203 | 2023. április 20. 23:00 | ||||||||||
páncélos | Adatlap | 708202 | 2023. április 20. 22:59 | ||||||||||
Tudnátok-e abban segíteni, hogy RÁBA futóművet, vagy arra hasonlító (MAN) futóművet, pontosabban kereket gyárt-e valaki 1/43-ban? Vagy önt-e esetleg valaki házilag, megfizethető áron? | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 705375 | 2023. február 17. 23:00 | ||||||||||
Lehet, hogy csak nekem új, de 1/43-ban már idehaza is elérhető az Ikarus 260 több változata. Megjelent BKV színekben is csak az az egy baj van vele, hogy ilyen Ikarus a BKV-nak nem volt. A trilex tárcsás futóművel szerelt Ikarusokon még nem volt a vezetőnél tetőszellőző és mind harmónika ajtós volt, nem pedig pillangó ajtós. ráadásul baloldalon nem volt hátsó tárolódoboz, csak néhány volános változaton és export buszokon. A rendszám sem volt felfestve a hátfalra. ezen kívül nem rossz. retroajandekcsomag.hu/ikarus-260-autobuszmodell-4848 | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 681943 | 2021. február 7. 22:41 | ||||||||||
Azért a 2. számot megvettem még, két példányban. Hiszem az első tengelyre mindkét oldalról kell majd egy-egy kerék, nem várom meg a 678. számot kétszerannyiért. Még a hátsó hidat és a kerekeket is megveszem és talán az alvázat, ha egyben adják. Legfeljebb nem busz lesz, hanem építek rá egy Csepel 750-est. De még azon is elgondolkodtam, hogy még kétszer megveszem a 2. számot és duplán majd az első tengelyt, mert akkor egy Ikarus 280-as is építhető lesz. Azért, ha valaki látja az újságosnál, hogy valami fő darabot árulnak jelezze itt, mert ennyiért nem fogom megvenni az összes számot. Esetleg az alvázon kívül az ajtókat, a többi köré építhető házilag is. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 681549 | 2021. január 25. 11:31 | ||||||||||
A Lada nem DeAgostini, a kis buszok, a nagy busz, meg R2-D2 az. A gond ott van, hogy a kis buszoknál lehet, hogy az egyetlen példányt én hoztam el a 280-asból, elsőként nyitáskor (már előtte ott vártam egy csomót a bolt előtt), nem biztosít semmi arról, hogy egyáltalán az az újságos kap belőle - tehát lefizetni sem feltétlenül éri meg, hogy tegyen félre egy példányt, hátha az pont kell alapon. Marad tehát az előfizetés, ha az ember biztosra akar menni, az viszont nem kívánságműsor. Lenne kb. 60-70 darab 1:72-es buszom valami dobozban, mert csak az Ikarusok érdekelnek. :( | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681543 | 2021. január 25. 09:39 | ||||||||||
Igen csak erre mondtuk hogy 5 év mire megjelenik minden lapszám azt kéthetente figyelni mikor melyikben mi van. Mi a gari arra 6-8 lapszám folyamatosan csak az üléseket adja majd hogy ne kelljen járni a zÚjságoshoz:) | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 681542 | 2021. január 25. 08:46 | ||||||||||
A T-34-es 1/16, az Ikarus 1/12, a Lada meg 1/8, lassan 1/1-es makett jön valamiből (egy M62 Szergej jól nézne ki). Egyébként az Ikarusnál lehet, hogy a futóművet és az alvázat érdemes lenne megvenni, a többit meg hozzáépíteni házilag. Gondolom a 130 számból mire az összes ülést megveszi az ember az minimum 15-20 rész, ami házilag is kivitelezhető. A világítás és a motor szintén elhanyagolható. Máris lefaragtam 100e Ft-ot. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681537 | 2021. január 24. 23:39 | ||||||||||
Ezt is megvesszük már lesz 3féle hűtőrácsom:) többre nem futi:( | |||||||||||||
medor | Adatlap | 681534 | 2021. január 24. 22:50 | ||||||||||
Az Ikarus 260 és R2-D2 után itt az új Lada 1200 modell is.Ebben ekkora üzlet van? lada.hachette.hu/ | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681300 | 2021. január 16. 20:31 | ||||||||||
Ezt találtam Páncélos barátom:) Harmónika ajtók meg ilyen a"híd". | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 681218 | 2021. január 14. 20:27 | ||||||||||
50 nm, az 50 nm. :( | |||||||||||||
Yuki | Adatlap | 681216 | 2021. január 14. 20:26 | ||||||||||
Szia feltettem a képet az autókhoz 48 cm jelenlegi állapota 8,8kg ha kész lesz,most 2,7 kg. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681214 | 2021. január 14. 20:17 | ||||||||||
Polcra figyelj azt hallottam van vagy 8kg a verda:) | |||||||||||||
Yuki | Adatlap | 681213 | 2021. január 14. 20:12 | ||||||||||
Nekem a szekrény alsó polcát foglalja el,jövő héten az autós topikba felteszem,azon kívül szekrényt csinálok a maketteknek amiket még nem építettem meg. | |||||||||||||
Yuki | Adatlap | 681212 | 2021. január 14. 20:06 | ||||||||||
Ez már jobban mutat.Hát igen akkor van baj mikor azt mondja a kiadó hogy nincs több szám,meglátjuk mit hoz a jövő,kedden lehet benézek a kicsi póniba nyiregyen hátha van még makettjük.A T-34 sorozattal mi van befejeződött a sorozat?És ha előfizetésed van csak kiadják mindet,ezek nem előre legyártott modellek raktáron X mennyiségben? | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 681211 | 2021. január 14. 20:03 | ||||||||||
Nem mondom, hogy nem dobogtatta meg a szívem a kispolák lakókocsi duó, de hálistennek nekem nincs helyem. Az R2-n gondolkozom, mert az elállhatna az ágy mellett, ott van 35 cm helyem. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681209 | 2021. január 14. 19:55 | ||||||||||
Igazad van! Mások:)meg a pláza cicák ennyiért vesznek mobilt nem? Egyben ésszerübb ,és ha adna rá 10%árengedményt még tutibb lenne | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 681208 | 2021. január 14. 19:50 | ||||||||||
Yuki | Adatlap | 681207 | 2021. január 14. 19:44 | ||||||||||
Én a youtubeon szoktam nézni egy német srác építi a chargert a 84.számnál jár.partworkmodellbau.Én úgy vagyok vele egyben nagyon sok így csak havi tíz ezer.De néztem míg 29-est 130ezer körül de az is külföldi oldalon.A googleban rá tudsz keresni több ilyen kiadott járműre.Én csak a chargert építem meg. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 681206 | 2021. január 14. 19:36 | ||||||||||
Az várható, hogy utólag egyben ki is fizettetik és tulajdonképpen érthető. "Biztonságtechnikai" okokból én inkább kifizetném egyben, de biztosan legyen meg, semmint kifizetek hatvanezret, aztán mondják, hogy bocs... | |||||||||||||
Yuki | Adatlap | 681205 | 2021. január 14. 19:04 | ||||||||||
Szép estét a kollégám megépíti a buszt,én a chargert kezdtem építeni 270-ben áll meg ha jól számoltam.Teszek fel majd képet róla nemsokára jön megint négy szám.A kollégám nézte a cseheknél talán a T-72 egyben megvásárolható a de agostinitól de csak egyben.270 ezer ha jól emlékszem. Üdv:István. |
Tovább >>> |