/ Fórumok /

Luftwaffe 1933-1945

Német repülőgépek, a kezdetektől a 2. világháború végéig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
budha 726470 2024. július 2. 22:32
Válasz erre
Szia Mekett!

Köszönöm az infókat Neked is.
Linket elküldenéd ahol találtad a fotókat kérlek?
Valahogy nekem nem sikerül megtalálni.

Köszönöm,

Üdv,

budha
pmheros 726266 2024. június 24. 22:00
Válasz erre
Hirth wooden wing_1
Hirth wooden wing_1
Hirth wooden wing_2
Hirth wooden wing_2
Hirth wooden wing_3
Hirth wooden wing_3

Üdv!

Ha már a hasonlóság: az első képemen szintén ellipszis közeli torkolat forma látható.

Van itt old-forum.warthunder.com/index.php egy (első) hozzászólás, amiben emberünk leírja hogy kései a Bf 109 -esek beépített MK 108 ágyúinak tesztelését pont egy (a témaindító képen is szereplő) G-6 -oson végezték. Más hasznos adalék is van a hozzászólásában, és ami pluszban megsüvegelendő, hogy komoly irodalomjegyzéket tett a komment végére.

Üdv.: pmheros
Mekett 726259 2024. június 24. 19:14
Válasz erre
Hispano gépágyú burkolata egy Buchon szárnyán, alatta nem irányított rakéták
Hispano gépágyú burkolata egy Buchon szárnyán, alatta nem irányított rakéták

Összehasonlításképpen a spanyol Buchonokon volt hasonló átmérőjű burkolata a Hispano gépágyúknak, bár ezek jól előre is nyúltak.
További érdekesség, hogy ezeket a 109-es családbeli gépeket egy újabb rakétatípussal láthatjuk.

acesflyinghigh.wordpress.com/2019/02/02/spains-messerschmitt-bf-109-hybrids-the-hispano-aviacion-ha-1112-tripala-and-buchon/
Mekett 726258 2024. június 24. 19:10
Válasz erre
Brit katonák egy zsákmányolt Me-109 pilótafülkéjében
Brit katonák egy zsákmányolt Me-109 pilótafülkéjében
Brit katonák ülnek egy zsákmányolt Me-109 szárnyán
Brit katonák ülnek egy zsákmányolt Me-109 szárnyán
Brit katona ül egy zsákmányolt Me-109 orrán
Brit katona ül egy zsákmányolt Me-109 orrán
Me-109 G-6 RH+ZM - Lüneburg 1944 áprilisa
Me-109 G-6 RH+ZM - Lüneburg 1944 áprilisa

A konkrét gépről összesen négy képet találtam, szerintem nem photoshop. Elnézve a nyílás nem szabályos kör alakját, a kiszélesedő burkolatot, és hogy egyértelműen nincs gázelvezetés, szerintem ezt egy nagy csőhosszúságú fegyver befogadására szánták.

A gép a 20339 gyári számú Me-109 G-6, ami az RH+ZM lajstromjelet viselte. A képek vélhetően 1945 áprilisában készültek Lüneburgnál (me109.info).
Mekett 726255 2024. június 24. 18:48
Válasz erre
Fw-190 A-5 RZ 65 indítókkal a szárnyban
Fw-190 A-5 RZ 65 indítókkal a szárnyban
RZ 65 indítók egy Fw-190 szárnyában
RZ 65 indítók egy Fw-190 szárnyában
RZ 65 indítók egy Me-109 szárnya alatt
RZ 65 indítók egy Me-109 szárnya alatt

Valahol utaltak rá, hogy talán RZ 65 indítója van a szárnyban, ami egy elég kicsi, nem irányított légiharcrakéta volt, és ilyet tényleg teszteltek Fw-190-en.
De ehhez is létezett 2x4-es indító Me-109 szárnya alá.
Mekett 726254 2024. június 24. 18:42
Válasz erre
R4M-ek egy Me-262 szárnya alatt
R4M-ek egy Me-262 szárnya alatt
R4M-ek egy Natter orrában
R4M-ek egy Natter orrában
Panzerschreck indítók egy Fw-190 szárnya alatt
Panzerschreck indítók egy Fw-190 szárnya alatt
WGr 21 hajtógázai által okozott károk egy Fw-190 szárnyán
WGr 21 hajtógázai által okozott károk egy Fw-190 szárnyán

Nekem elég furák ezek a nyílások. Sehol nem láttam még hasonlót, pláne nem német gépen.
1. A WGr 21-eshez túl keskenyek, az R4M-eket meg mindig tömegesen vetették be, kettesével semmi értelmük nem lett volna.
2. Ha ezek tényleg rakétaindítók, akkor a hajtógázoknak távoznia kellett egy erre kialakított nyíláson, amire utaló nyomokat alul nem látok, és szerintem felül meg nem lenne irányban.
Mellékeltem egy képet egy Fw-190-ről, aminek a féklapját szétkapták a hajtógázok, pedig ott függesztve volt a rakéta.
pmheros 726248 2024. június 24. 17:31
Válasz erre
Messerschmitt_Bf109_fighters_transport_WNF
Messerschmitt_Bf109_fighters_transport_WNF

Minden további nélkül lehet photoshop is.
A készítő talált egy a maga nemében egyedülálló képet, ami nem volt elég érdekes a saját jogán és feldobta ilyennel. Nem tudom kizárni a lehetőségét. Ez esetben meg kell dícsérjem, jól sikerült. Szemfülesen arra is figyelt, hogy a fák árnyéka, és a repülőé azonos irányban helyezkedjenek el, illetve magára a repülőre is tett a fák árnyékából elég hihető módon.

A terepet egy irányból látom mélységérzet nélkül, nem tartom kizártnak, hogy nagyobb nehézség nélkül szépen be tudtak "Y -ozni" vele. Gyakorlott földi kiszolgáló személyzet volt azokban időkben, akik addigra már nagy tapasztalatra tehettek szert a rejtésben.

(Ha másképp nem, hát rövidebb idő alatt szállítási pozícióba lehet tenni a géptörzset a szárnyak leszerelésével.)
pmheros 726245 2024. június 24. 13:22
Válasz erre
Üdv!

Erről konkrétumot semmit.

Hasonlót nyílásokat láttam Fw-190A-5 szárnyába építve. Abban forgásstabilizált RZ.65 -ös rakéták voltak kifejezetten földi célok ellen, de mivel gyengécskének bizonyultak kemény célpontok ellen már 1943 -ban, így felhagytak a kísérletekkel. Bf 110 törzse alatt még oldalra irányozva is próbálkoztak ilyen rakétával.

Korábban keringett a neten egy fotó, amin Fritz(Friderich) verziójú 109 volt szárnyaként 4 -es "dobozban" függesztett rakétákkal. Ezt a kiszerelést azt hiszem az Amodel piacra is dobta 1:72 -ben.

Ha a csövek valóban RZ.65 -öst "indítanának" földi célok ellen, akkor a kissé lefelé irányzott megjelenésű tubus elfogadható lenne. Az ellipszis közeli torkolat forma talán teret engedhet az indítás szögében történő állításnak.

Gépágyú befogadására a hátulsó traktust elégtelenül karcsúnak találnám, de kizárni sem tudom.

Üdv.: pmheros
budha 725938 2024. június 13. 15:24
Válasz erre
Copy of downloadfile-7
Copy of downloadfile-7

Sziasztok!

Valaki erről valamit tud?

Üdv,

budha
rod666 725214 2024. május 25. 11:21
Válasz erre
Elsan WC
Elsan WC
Orosz repülős kacsa
Orosz repülős kacsa

Én ma reggel futottam bele a következő képekbe fészen. Az elsőt a szövetségesek használták a második világháború során, jellemzően a faroklövész közelében volt elhelyezve, gondolom "bevetés" előtt. A második képen a ma használt orosz kacsa van.
Mekett 725201 2024. május 24. 23:24
Válasz erre
Vécé a Do-24 fedélzetén
Vécé a Do-24 fedélzetén

Szembejött ez az érdekes kép a Do-24 fedélzeti mellékhelyiségéről.
Mekett 724525 2024. május 8. 23:16
Válasz erre
Mi-6 és pilótája és Ju-87 roncsainál Murmanszk térségében
Mi-6 és pilótája és Ju-87 roncsainál Murmanszk térségében

Mi-6 pilóta egy Ju-87 roncsainál Murmanszk térségében.

www.facebook.com/photo/
rod666 724287 2024. május 3. 20:34
Válasz erre
Köszi ezeket az érdekességeket, a háborúk egy kicsit békésebb eszközeit is jó megismerni!
Mekett 724260 2024. május 2. 21:39
Válasz erre
Német mentőbóják
Német mentőbóják
Rettungsboje 25 a kikötőben
Rettungsboje 25 a kikötőben
Német mentőbója metszete
Német mentőbója metszete
Egy Angliába sodródott német mentőbója
Egy Angliába sodródott német mentőbója
Német mentőbója a parton
Német mentőbója a parton
A homokból kiemelt Rettungsboje
A homokból kiemelt Rettungsboje
Az újraépített bója Terschellingben
Az újraépített bója Terschellingben
Angol mentőbója
Angol mentőbója
Angol mentőbója metszete
Angol mentőbója metszete
Angol mentőbója egy skóciai múzeumban
Angol mentőbója egy skóciai múzeumban

A világháború mára szokatlan eszközei voltak a mentőbóják. Az angliai csata idején a németek, majd később az angolok ilyeneket horgonyoztak le a La Manche csatornán, hogy az esetleg csobbanni kényszerült repülőgépszemélyzeteknek legyen hol kivárnia a mentést.

A németek Udet-bója, hivatalosan Rettungsboje névvel illették, az angolok "lobster pot"-nak, "homárfőzőnek" hívták ezeket.
Az első változat egy minimalista megoldás volt, 5x1 m alapterülettel, 2 m belmagassággal. Ez csak a legszükségesebbeket tartalmazta, például vizet, elsősegélycsomagot, mentőmellényt, kötelet.

A második, hatszögletű változat már komfortosabb volt. Ezek alapja 4x2,5 m, belmagassága 2,4 m volt. Négy fő számára nyújtottak biztonságot és többnapi ellátmányt. Ezeket már ellátták áramforrással. A jóval összetettebb készlet már tartalmazott 25 liter ivóvizet, száraz ruhát, konzerveket, némi konyakot, cigarettát, társasjátékot is. Az ételt egy alkoholfőzőn melegíthették meg.
A hajótöröttek zászlókkal, fénnyel jelezhették, hogy "foglalt" a bója, illetve rendelkeztek vészjeladóval, jelzőrakétákkal és füstgyertyákkal.

A bójákat a vízvonal alatt szürkére, afölött sárgára festették. Naponta egyszer-kétszer ellenőrizték ezeket az időjárástól és a hadihelyzettől függően. A hajótörötteket aztán felvette egy mentőhajó vagy egy hidroplán, ami a készleteket is feltöltötte.

Sok német repülő és tengerész ezeknek köszönhette a megmenekülését. A bóják vöröskeresztes jelzést viseltek, amit a háború eme korai szakaszában még többnyire tiszteltek a felek. Tudomásom szerint nem támadták ezeket az alkalmatosságokat, sőt előfordult, hogy angoloknak nyújtott menedéket.

A németek ötvenet gyártottak, de egy sem maradt fenn. Néhány éve egy holland sziget homokjából kiemelték egynek a maradványait (gyakorlatilag a betonballaszttal kiöntött alsó részét). Ez a Terschelling-i bunkermúzeumba került, ahol szépen újjáépítették a szerkezetet és a jövőben a berendezést is pótolni szeretnék.

42-től a britek is használtak hasonlókat a saját bombázó útvonalaik mentén. 16 hajó-formájú Air-Sea Rescue Float, azaz ASR készült. Ezek 6 fekhellyel és a németekéhez hasonló felszereltséggel bírtak. Az ASR-10 ma a Skót Tengerészeti Múzeumban tekinthető meg.
pince honvéd 723186 2024. április 7. 21:12
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget! :-)
Tibcsi 722970 2024. április 2. 15:23
Válasz erre
Nem vagyok szakértő, de a fotók alapján megkockáztatom a barna (mű)bőrt.
pince honvéd 722966 2024. április 2. 13:54
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék a téma szakértőitől.
FW-190(A7) pilótaülesében lévő párnázott ülőrész az bőr vagy vászon anyagból készült?
pmheros 721494 2024. március 5. 21:08
Válasz erre
Üdv!

Hasznos infók. Köszi!

Üdv.: pmheros
Podva 721493 2024. március 5. 21:03
Válasz erre
416004551_10218874201205631_4997645662285285556_n
416004551_10218874201205631_4997645662285285556_n
G-5
G-5

Sziasztok

Engedjétek meg hogy én is hozzátegyem az ismereteimet G-5 ügyben:

Amikor megjelent az Eduard G-6/G-5 dual combója egy olasz uriember az Edu Fb profilján bele szállt az "alkotókba" hogy tévesen ajánlják a hátsó nyomástartó fallal együtt a hátpáncél alkalmazását, ugyanis együtt sosem használták. Tehát az Edu javaslatával ellentétben a G-1, G-3, G-5 változatok esetében az átlátszó keret 3-ssal jelölt kabin hátsó falat kell csak beragasztani. (Természetesen abba a deklibe, ahol jelölve vannak a sarkokban a szilikagél kapszulák.) A csatolt rajz szerintem mindent elmagyaráz...

Ami a "lővájú" kialakítást illeti nem hermetizált vagy nem hermetizált változat az oka a különbségnek: ott ahol a lővájút panelvonal keretez az arra utal, hogy azokat a gépeket az Erla üzemében gyártották. A Messzerschmitt, WNG, MWG gépein a lövájú körül nem volt panelvonal.
Üdvözlettel: Viktor
pmheros 721476 2024. március 5. 14:13
Válasz erre
mg131_2
mg131_2
mg131
mg131

Ami az MG 131 alatti kivágás hiányát illeti, lehet hogy az Eduard megoldása a jó. Találtam egy eredeti állapotot bemutató képet arról, hogy a vályú hiányzó darabja ott van fixen a 13milis alatt. Ezt a lemezt a múzeumi gépeken eddig nem láttam az MG 131 esetén. (Persze az MG 17 torkolat környéki mandzsetájából kiindulva, logikus lett volna valami hasonlót feltételezni.)
slowmotion 721463 2024. március 5. 11:40
Válasz erre
Jó, nem kiállításra akarom csinálni. Most még. (Meg szerintem majd sem.)
pmheros 721462 2024. március 5. 11:17
Válasz erre
...és lehet, hogy pont felcserélve sikerült az Early, valamint Late feliratokat a képre helyeznem.
pmheros 721455 2024. március 5. 07:40
Válasz erre
G5G6
G5G6

Na, igen: megint lemaradt a kép
pmheros 721454 2024. március 5. 07:39
Válasz erre
Üdv!

A G-5 altípuson belül is megvolt a két eltérő megoldás a géppuskavályú körüli kialakításban, bár az Eduard alkatrészein mindössze valamiféle eltérő panelosztásban jelenik meg a korai, és a késői gyártás különbsége. (Ezért én nem tartom szerencsésnek G-5 és G-6 verziók közti különbségnek nevezni.) Az Eduard a saját kései alkatrészén az MG 131 alatti lemezkivágás feladatát nem végezte el, feltételezem a méretarány, és a könnyebb építhetőség okán. (Ugyanígy a Tamiya sem csinálta meg a kivágást a kései G-6 -osán ebben a méretarányban, egyedül a FineMolds vette a fáradságot erre.)
A Dual Combo készletben valóban van 2db v18 , és 2db v19 alkatész, így nem kell hogy a két megépített madár különbözön, jutni fog mindekettőre egyforma.

Az archív fotókon amúgy sem nagyon látszik a különbség, egyrészt a fotók minősége, másrészt a fotózás rálátási szöge miatt.

Üdv.: pmheros
slowmotion 721447 2024. március 4. 21:19
Válasz erre
Akkor pont így lesz. Köszönöm!
slowmotion 721443 2024. március 4. 20:57
Válasz erre
Köszönöm!

Azért kérdeztem, mert én is betáraztam, és ki is néztem Hartmann masináját még vételkor, ami G-6-os - viszont láttam G-6-os magyar matricát, és ahhoz kell az, hogy kettő ilyet lehessen építeni. De most már nyugodtabb leszek :)
Elnar 721442 2024. március 4. 20:55
Válasz erre
Mivel külsőre a leglátványosabb különbség a motorburkolat a géppuskáknál, azt kerestem. A super-hobby oldalán be vannak fotózva a keretek. A V jelzésű amin ezek a részek vannak, G5-höz és G6-hoz is külön. És ebből a keretből kettő van. Úgyhogy szerintem nincs semmilyen akadálya semmilyen kombinációnak.
www.super-hobby.hu/zdjecia/1/9/4/58948_2-auto_downl.jpg

Egyébként a fel nem használandó alkatrészek is tetemes mennyiség: Erla kabintető, késői oldalkormány, korai szárny kisebb kerékhez (plusz a kisebb kerék), légcsavarok, beömlők, bombák... és mindez kétszer.
pmheros 721441 2024. március 4. 20:49
Válasz erre
Most a füzeten is átrágva magam a G-5 -ösöknél a nyilótetőrésznek van hátsó fala is, (feltételezem) a hermetikus zárás miatt, de ez is egy-egy példányban ott van mindegyik átlátszó kereten, szóval a két G-5 e szerint is kijön egy dupla készletből.
pmheros 721439 2024. március 4. 20:33
Válasz erre
Üdv!

Ha jól tévedek, a G-5 és a G-6 közt annyi a különbség (1:72 -ben), hogy az előbbi túlnyomásos kabinnal épült, vagyis nem lesznek az apró légzőnyilások a kabintető elülső szakasza alatt.
Átlátszó keretből kettő egyforma van a készletben, a teljes G - K sor összes lehetőségét lefedve, így kettő G-5, vagy kettő G-6 építhető 'párhuzamosan' a Dual Combo 2144 készletből.

Üdv.: pmheros
slowmotion 721438 2024. március 4. 20:24
Válasz erre
Akinek megvan a 2144-es Edu készlet, és már nekikezdett, vagy csak átrágta magát a füzeten, ahhoz lenne kérdésem:
a dobozból egy G-5-öst és egy G-6-ost lehet megépíteni, vagy akár két G-5-öst vagy két G-6-ost is?
Mekett 719606 2024. január 28. 23:05
Válasz erre
A Luftwaffe gépein használt szegecsekről tudunk valamit? Úgy értem, fel lehet állítani valami közelítő rendszert azzal kapcsolatban, melyik időszakban, a sárkány melyik részén milyen szegecset használtak?
Nem csak arra gondolok, hogy a fej süllyesztett, vagy gömböjű, hanem pl a méretre, amennyiben változott.
Podva 719410 2024. január 25. 06:14
Válasz erre
Ju 87 szárny
Ju 87 szárny

Csatlakozva az előttem szólókhoz itt a Stuka szárnya, ott is a szárnyhúr kb feléig kell húzogatni csak a szegecselőt...
Muzzy 719374 2024. január 24. 14:50
Válasz erre
erről korábban már volt értekezés.
A fényes felpolírozott gép viszont messzebbről látható volt.
Ha már luftwaffe oldalon felhozta Varjúbácsi a spitet, a hivatalos gyártástechnológia szerint a belépőépétől hátrafelé lévő szárny részének (húrhossz) 25%át glettelték és polírozták, a hátrább lévő részekkel kevesebbet törődtek. Ennek egyszerű magyarázata van, egy normál szárnyprofilnál a profil első 25%-án termelődik a legnagyobb felhajtóerő, hátrább jelentősen csökken.
A mustangok szárnya is glettelve volt, viszont a fékszárnyak már nem, pont ezért. (igaz, ennek már lamináris profilja volt, de a felhajtóerő itt is a szárny első részén termelődött alapvetően)
A törzset kevésbé polirozták, az nem termelt alapból felhajtóerőt, ezért van a wildcat szárnyán süllyesztett, a törzsén meg normál szegecs. Igaz, ártani nem ártott, mert azért csökkentette a légellenállást. 43 előtt a spitek törzse normál szegecseléssel készült, 43 -ban tértek rá itt is a süllyesztett szegecselésre.
Varjúbácsi 719370 2024. január 24. 13:14
Válasz erre
Máltán pl. volt olyan felderítő Spitfire, amit felszállás előtt a szerelők tükör fényesre felpolíroztak, mert így a gép sokkal gyorsabb volt.
Mekett 719214 2024. január 22. 21:55
Válasz erre
Egy szerelő géppel polírozza egy Me-109 oldalát
Egy szerelő géppel polírozza egy Me-109 oldalát

Az örök eldönthetetlen kérdésre, miszerint "fényes volt, vagy nem volt fényes?"
Nyugi, nem kell komolyan venni. :)
tyimosenko 718875 2024. január 16. 22:26
Válasz erre
Tök jó képek!
Érdekes, hogy a zubbonyhoz egészen hasonló a MN-ben 40 évvel később rendszeresített 1982M téli repülőhajozó zubbony. A szabás, zipzárak, mellső zseb, gallér, pattintható belső réteg.
Mekett 718866 2024. január 16. 21:26
Válasz erre
Heinkel He-177 A-5 hátsó lőállása és faroklövésze
Heinkel He-177 A-5 hátsó lőállása és faroklövésze
10-30 B-2 mentőmellény
10-30 B-2 mentőmellény
Fűthető kabát
Fűthető kabát
Fűthető nadrág
Fűthető nadrág

He-177 A-5 faroklőállása egy 20mm-es MG 151/20 gépágyúval.
Az éppen bekászálódó lövész visel egy mentőmellényt és az elektromosan fűthető repülőruhát is.
Ami nekem igazán érdekes, az a mozgó és fix részek határán látható seprűszerű anyag. Manapság ajtók szigetelésénél látni hasonlót.

Mentőmellény:
www.cockpitrockers.de/produkt/piloten-cockpit-equipment/luftwaffe-schwimmweste-10-30-b-2/
Fűthető öltözék:
www.luftwaffe-militaria.com/for-sale/uniforms/luftwaffe-heated-channel-flight-jacket-and-pants.htm
Wrecker 717403 2023. december 24. 19:27
Válasz erre
Wrecker 717401 2023. december 24. 19:18
Válasz erre
Mekett 717396 2023. december 24. 17:27
Válasz erre
Tudjuk, melyik reptéren készülhetett a kép? Megvan a forrása?
ssanyi 717190 2023. december 19. 21:56
Válasz erre
Üdv!

Igen, magyar pilótának tűnik, ha minden igaz, vadsszpilóta.
Sokszor álltak oda magyarok (is) egy német gép előtt fotón pózolva, pl. Molnár Lászlótól is készült kép német Fw 190G-1 előtt állva.
Mekett 717188 2023. december 19. 21:34
Válasz erre
Megvan a kép nagyobb felbontásban? Mi a forrása?
Wrecker 717187 2023. december 19. 20:52
Válasz erre
iPHq6It6yHMudGTyZ11TfTIgOik5iizYCyVcIFn4
iPHq6It6yHMudGTyZ11TfTIgOik5iizYCyVcIFn4

Lehet, hogy ő is magyar?
romsitsa 717181 2023. december 19. 18:26
Válasz erre
Érdekes, hogy mennyire eltérő a két szélső mellény szabása a többitől.
Elnar 717177 2023. december 19. 15:53
Válasz erre
Ezek magyarok!
Alégerőnél is kedvelt posztóujjas bőrmellény van rajtuk. Talán mintha a galléron lévő légcsavart is látnám (normál paroli biztos nincs rajtuk, de nem kizárt a rangjelző csillagok direkt gallérra varrása sem). Én 80%-ban azt mondom ők légierősök.
Sőt, szerintem az ötből hármon a hajózó nadrág van rajta
Mekett 717175 2023. december 19. 15:40
Válasz erre
Német He-111
Német He-111

Szembejött egy érdekes fénykép a Fortepanról.

A leírás szerint 1943-as képen egy He-111 látható, előtte számomra ismeretlen nemzetiségű katonákkal. A gép biztos a Luftwaffe-ban szolgált, a törzsön látható a kereszt és egy "D" a lajstromjelből.
A bal motoron remekül láthatók a lángrejtők, és a légcsavaragy, mivel itt hiányzik a kúp. A másik motoron viszont lángrejtők nincsenek.

A háttérben látható egy Go-242 vitorlázó, egy Me-110 (azt hiszem), egy nagy kupac bomba és egy másik He-111 a katonák között.
Planes 716855 2023. december 13. 14:57
Válasz erre
A FUG 16 ZY -ról volt szó és az antennáról.
A felfüggesztést benéztem ahogy illik mondani,Köszönöm a kijavítást.
Üdv.!
P
ssanyi 716849 2023. december 13. 11:33
Válasz erre
F-8 kamera konténer
F-8 kamera konténer

Üdv!

A mellékelt kép a Classic Focke Wulf Fw 190 vol Two 1943-1944 knyvből lett fotózva és nagyítva, semmi más nem történt vele (na jó, még nyilakat és feliratokat raktam rá).

Rajta vannak a szány alatti függesztők.
A kamera konténer felső nyúlványa pont emiatt a függesztés miatt van, hogy az első támasznak legyen csatlakozása.
Amennyiben nem volt Fug16 az F-8-okban, akkor mivel rádióztak?
Planes 716840 2023. december 13. 07:45
Válasz erre
Üdv.!
A kialakításra,és az elhelyezés módjára gondoltam.
Emlékeim szerint (sajna most nem találom a írást) a FUG 16ZY négy frekvencián tudott adni és négyen venni jelet egymástól függetlenül ,ami a hangátvitelen kívül helymeghatározásra és iránymérésre,irányításra is alkalmas volt automatikus módon is.
Mivel elég nagy eszköz volt,a csatarepülőkre ezt nem szerelték föl.Ezeknek a PR16 os keretantenna maradt a törzs alján pálca antenna mellett.Az egyetlen múzeumi Fóka Walkaroundjain is látszik a helye szépen be van lemezelve.
A " mi" fotónkon nincs a gépen a ETC 50,és jól kivehetően az eszköz nem ott van,hanem valahol a futóakna mögött.
P
J_K 716824 2023. december 12. 21:47
Válasz erre
Nem volt D-3 változat.
Itt is csak D-t írnak a 3./JFS 5-ből...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.