<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Johnie | Adatlap | 726529 | 2024. július 4. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726513 | 2024. július 4. 01:31 | ![]() | |||||||||||||||||
Megnéztem, vannak ott bütykök, csak nem túl hangsúlyosak. De azért látszanak. :) | |||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 726510 | 2024. július 3. 23:46 | ![]() | |||||||||||||||||
Most kép nélkül, mert siralmasan haladok az Angyallal. Sajnos elkezdődött a foci-eb, meg besűrűsödtek a dolgok, úgyhogy kb annyit haladtam, hogy a kabintetők maszkolását kívül-belül megoldottam úgy-ahogy. először lefestem belülről feketére, aztán beapplikálom a helyükre, aztán jöhet a teljes sárkány tömítése. Még szerencse, hogy pont most utazunk el majdnem egy hétre, jövő héten meg már itthon lesznek a gyerekek. De a nyár végére be akarom fejezni, hogy jöhessen a két Falcon szimultánban. | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726422 | 2024. június 30. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Ugyanazon (726 292 hsz) archív fotón még felhívnám a figyelmet, hogy a kabintető alsó pereme 65 -ös világos szín, ellentétben a Hasegawa útmutató keretének sötéten ábrázolt alsó részeivel. Jobbító szándékkal írom. | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726419 | 2024. június 30. 20:45 | ![]() | |||||||||||||||||
A menetirány szerinti jobb oldali MG 17 alig kell, hogy kikandikáljon a burkolat alól. Jellemzően árnyékban marad, ezért egyáltalán nem szokott látszódni. A bal oldali MG 17 kicsit előrébb kell álljon. Még a függőleges vezérsík elejének aljára kanyaríthatnál kicsit a 71 -es színből. Az útmutató is jelzi, és ha visszalapozol a 726 292 hsz -re, ott az archív fotón is mutatja magát a kunkor. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726416 | 2024. június 30. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||
A bütyök lehetségesen a szárny főtartójának (a törzshöz történő) bekötési pontját takarja. Igen jellegeztes dudorocska. Az MG 17 -esek a motor feletti géppuskák. (Nagyon előre nyúlnak) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726415 | 2024. június 30. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||
Vagyunk így egy páran. :)) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726414 | 2024. június 30. 20:31 | ![]() | |||||||||||||||||
Semmilyen bütyköt nem vágtam le, és az MG17-esek is úgy vannak, ahogy azt a Hasegawa megálmodta. | |||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726413 | 2024. június 30. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||||
Sajnos ennek a korszaknak a gépeit egyáltalán nem ismerem, így pl. fogalmam sincs, hogy a pmheros által említett bütyök mit takar, az MG17-et is csak sejtem, hogy mi lehet. :-) Minden esetre a maketted nekem a kép alapján eddig nagyon szépnek, igényesen kidolgozottnak tűnik! | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 726412 | 2024. június 30. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726411 | 2024. június 30. 19:27 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! Jó lesz! A szárnytőben a bütyök ennyire jelképes, vagy le is vágtad ? Az MG 17 -esek gondolom még nem végleges helyzetben vannak ? Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726410 | 2024. június 30. 19:13 | ![]() | |||||||||||||||||
Szépen alakul! :) Én meg kedvet kaptam az Emilekhez, amik közül az egyik Bertram gépe lesz. Ez Hasegawa 1/48-as, de lesz egy ICM 72-es is, az Franz von Werra fehér orrú Emilje lesz. A képen a nagyobbik. :) | |||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726401 | 2024. június 30. 17:28 | ![]() | |||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726300 | 2024. június 26. 12:00 | ![]() | |||||||||||||||||
Hát itt azt kell megérteni, hogy ezek a srácok nem egy hétvégére mentek önkénteskedni. A lengyel hadjáratban még hasig 70/71 sötét színekben pompázó 109 -esek, hamarosan másik hadszíntéren találták magukat, ahol világosabb álca adta jobb rejtést, ezért átfestették őket. Pont az általad épített gép az ékes példája, amin helyenként látszik az eredeti feketés zöld festés a bal szárny-, és a vízszintes vezérsík tövében. A háború előtt, és legelején használt kis kereszteket, akkor még meghagyták, sokszor körbefestették őket. Később rájöttek az azonosítás fontosságára, és sokkalta nagyobb kereszteket festettek ugyanazokra a használt gépekre. (Voltak a Sitzkrieg alatt extrém nagy keresztek is) A világosabb "légifölény" 71/02 séma magasra húzott 65 -ös kék oldalakat használt, mert a magasról támadó német gépek úgy is égháttér irányában lesznek a préda szemszögéből. Viszont a földön álló gépeknek meg világított a hatalmas világoskék oldala, így az egyes alakulatok a sajt ízlésüknek megfelelő foltozásos módszerrel tompították vissza a figyelemfelkeltő felületeket. Az utolsó képed pedig pont erre példa: Még látszik a határozott felső kontúr, de már telibe pöttyözték. A törzskereszt is a korábbi kicsi kereszt nagyobb méretű változata. Később ez is változott, olyan nagy kersztekre amik vastagabb fehér sávokat tartalmaztak. Az Emilek fizikai megjelenése is változott a csapatszolgálat alatt, volt olyan ami a gyártósorról E-1 -ként gurult le, a pályafutása végén meg már egy E-7 -essel volt egyenértékű. Nagyobb javítsákor cserélhették a motort, a légcsavarállító megoldást, a szárnyfegyverzetet, a fülketetőt (ívesről szögletesre), légcsavarkúpot (zárt típusra), kapott hátpáncélt, frontszélvédőre pótlólagos frontpáncélt, has alatti függesztőt. | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726297 | 2024. június 26. 10:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Most áldom csak igazán az eszem, hogy el se kezdtem referenciákat gyűjtögetni a gépről: valszeg a félkész repcsi szépen visszakerült volna a dobozába, ki tudja mennyi időre... :-))) Tényleg elég ellentmondásos a sztori (nekem legalábbis, akinek a repüléstörténet világa teljesen kínai), pedig csak ezt az asisbiz-es oldalt futottam át. Van pl. kép, amin a fehér 1-es még jobban össze van törve, mint a Pmheros képén (és ott már a kamó is másabb)... | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726296 | 2024. június 26. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Ha Techmod nem a ?becsuklott futóműves? kép alapján dolgozott volna, akkor még magasabb lenne a hibák száma a matricakészletében. Például a Balkenkreuz mérete, helye, felső kamó vonalának mélysége, stb. Emellett megjelenésében egy (szögletes kabintetős) E-4 -et kellett volna ábrázolniuk . Szerintem az 1940 május 19 -ei a kényszerleszállás után nem ragadt a földön a pilóta, hanem repült tovább másik géppel. A te képed ábrázolhatja a másik gépet, és lehet ugyanaz a gyártási számú de a későbbiekben rendberakott példány is. (Utóbbi esetben nem érteném miért festenék át ilyen mértékben a nem sérült részeket.) Egyébként a kutyus elég sűrűn felkerült a motorburkolat jobb oldalára is az 1.JG2 -ben, ha ez nincs rajta, még az is lehet, hogy JG2 egy másik Gruppe -jének fehér 1 -esét ábrázolja a fotód. Ezek persze részemről is csak találgatások. | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726294 | 2024. június 26. 08:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Helló Tibcsi! Köszi! Látod én a kereszten nem is filóztam, egyszerűen csak mentem a Techmod útmutató után. Egyébként ugyanezen a lapon van Ihlefeld, Bar, Hans Philipp és Galland gépe is, azokon tényleg úgy mutatja a rajz a keresztet, ahogy a Te képeden is van. A légcsavar-orr találkozáson nekem is felszaladt a szemöldököm, sehogy sem akart passzolni, aztán csak levágtam a légcsavarról a tengelyt, meg a belső feléről lefaragtam a tengely körüli vastagabb részt, végül az egészet a legvégén csak úgy szemre felragasztottam az orra. Amúgy direkt választottam az ICM-et, mert valahol azt olvastam, hogy tulajdonképpen Tamiya-klón, de az ukránok kiküszöbölték az eredeti kit forma-, és mérethibáit: a japánok ugyanis (állítólag, én nem értek hozzá) rövidebbre csinálták az orr-részt, mint kellene, de itt már rendben van. Pmheros, most megnyugtattál, hogy a Techmod ezt jól ábrázolta, köszi (és a képet is külön köszi!), és teljesen igazad van, hogy el van csúszva a szvasztika, ennek az egyetlen oka a saját bénaságom... Amúgy ebből is látszik, hogy a repülőgépekhez végképp kakukk vagyok: nem is keresgéltem képeket az eredeti gépről, csak építettem-mázoltam, aztán meg pakoltam fel a matricákat, ahogy az útmutató mutatta. PS: A szvasztika egyébként nem a Techmod lapról van: nem volt hangulatom a kereszteket két darabból összebabrálni, főleg, hogy még az ősidőkből megmaradt egy Aeroteam horogkereszt-matricalapom, tele kampókkal, úgyhogy azt abból tettem fel. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726293 | 2024. június 26. 08:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Ezt a képet én is megtaláltam, de amit én tettem be, az is Bertram gépe (a képaláírás szerint). Zavaros ügy... :) | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726292 | 2024. június 26. 07:12 | ![]() | |||||||||||||||||
A Bertran gép fotója | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726291 | 2024. június 26. 07:11 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! A Swastikát a korai sémán az oldalkormány forgáspontja(vonala) középen kell hogy ketté "szelje". Bertam gépéről van archív fotó azon látszik, hogy kell állnia. Téglatesó Messzerének (menetirány szerinti) jobb oldalán már majdnem tökéletes, balon már kevésbé. (Ugyanezen fotón látszik még pár dolog amit a Techmod -nak nem sikerült korrekten megjelenítenie a rajzán.) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726290 | 2024. június 26. 07:09 | ![]() | |||||||||||||||||
Bocs, a kép lemaradt. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726289 | 2024. június 26. 07:02 | ![]() | |||||||||||||||||
Nem kell szerénykedni, nagyon is szép Emilt alkottál. Nekem is van egy ICM, el is kezdtem, de a légcsavar és a törzs illesztésénél komoly faragásokat igényelt. Egy kérdés: a "kampó" tényleg úgy volt felfestve, ahogy nálad? Általában a függőleges fix részén szokott lenni úgy, hogy nincs kettévágva. Persze lehetett ilyen is, csak megakadt rajta a szemem, ezért kérdezem. :) | |||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726280 | 2024. június 25. 19:43 | ![]() | |||||||||||||||||
25év , hogy bírtad ki? Mutatós darab lett, gratulálok! A lényeg a lényeg ! :) | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726279 | 2024. június 25. 18:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! Nálam ez készül(t el) éppen: 1/72 ICM Bf-109 E-3 a 2. "Richthofen" vadászezred III. osztályának gépe, Otto Bertram főhadnagy repülte a nyugati hadjáratban 1940 nyarán. A makett dobozból épült, feljavítók nélkül, csak a matrica nem ICM: az a Techmod gyártmánya. Nem lett egy profi munka, vannak hibák bőven, de így is elégedett vagyok vele. Festve Vallejo akrilokkal lett. És a lényeg: vagy 25 év után ismét van Messzer a polcomon! :-) | |||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 726215 | 2024. június 22. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 726150 | 2024. június 19. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726146 | 2024. június 19. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||
Köszi szépen! | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726131 | 2024. június 18. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||
Leírása alapján lakkbázisú akrilfesték 😀 Megvásárolható csomagban is a három szín, de külön külön is. Vannak még vízbázisú akrilfestékei is a Firescale-nak, de abban nincsenek meg a Kamaz színek. 400 ml-es spray kiszerelésben is kapható náluk eme 3 Kamaz szín, fogalmam sincs milyen az, de valószínűleg az is laquer acril. (Na ekkora mennyiség 26 makettre elég lenne...) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726129 | 2024. június 18. 20:27 | ![]() | |||||||||||||||||
Ez már ilyen marad, ugyanis már az összeragasztott fúvócső alján van. Árnyékban... ;) | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726128 | 2024. június 18. 20:10 | ![]() | |||||||||||||||||
Köszi! Egyet árulj még el nekem kérlek, ez az akril változat ugye (mert ez a készlet van lacquer változatban is...)? | |||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726122 | 2024. június 18. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||
valóban nem sok látszik majd belőle, de lehet, hogy egy kicsit nagyon zöld még... :) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726102 | 2024. június 18. 12:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726077 | 2024. június 17. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||
Portugáliából... | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726075 | 2024. június 17. 19:19 | ![]() | |||||||||||||||||
Honnan rendelted a Firescale festéket? Úgy nézem, igen gazdag a színskála... | |||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 726071 | 2024. június 17. 15:18 | ![]() | |||||||||||||||||
Szerintem a vízbázis miatt kezdett oldódni. Én Hobby Colort és Vallejo-t használok, szóval kötelező fényes lakkal zárok koszolás előtt. | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726064 | 2024. június 17. 12:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Én új, számomra ismeretlen festékekkel is dolgozom. A Kamaz-hoz gyártott Firescale színcsomag készre kevert, nem kell hígítani. De én még meg szoktam ezt is, szeretek vékonyan festeni. Az HrHobby MrColor thinnerje szépen oldja. Aztán meglepetésemre a tömény izopropyl alkohol is... Majd koszolas után jöttem rá, hogy amikor a szintetikus hígítós fülpiszkával próbáltam letörölni az enamel AK Afika effekt és a Tamiya panel liner felesleget, kékre megszínezte a fülpiszkálót ... Úgyhogy kénytelen voltam egy jó adag lakkal védeni a kék színt koszolás előtt... | |||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 726063 | 2024. június 17. 11:39 | ![]() | |||||||||||||||||
Ja-ja, erre jutottam én is a saját építésemnél. Egyébként festettem, koszoltam én is. Bírta eddig az alapozót, a festéket, a lakott és az AK termékeket is a vinil rész... | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726062 | 2024. június 17. 10:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Képek a nyers felniről | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726061 | 2024. június 17. 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Nem, magát a vinil gumit nem tudtam hozzáragasztani a felnihez. Talán a Palmatex Univerzális erősragasztóval lehetne... Így csak a két fél darabból álló felnin ül fel a gumikerék, a két fél viszont a középen találkozásnál össze van ragasztva. | |||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 726059 | 2024. június 17. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||
Ezt elraktározom, köszi! Tervezek még figurás kitet, és nem mindegyik pilóra lesz gyantába öntve ülésbe kötve. Bár addigra sanszos a vékonyabb drót beszerzése, de legfeljebb két nézőpontból is pontosítok. Meg akkor a 72-es Phantomokhoz is tudok majd normálisan kinéző pitotot hajlítani a beömlőkbe. | |||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 726057 | 2024. június 17. 10:09 | ![]() | |||||||||||||||||
Bocsi, lehet, hogy félreérthető voltam. Azt akartam kérdezni, hogy a vinil gumit odaragasztottad a felnihez? | |||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 726056 | 2024. június 17. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Egy tipp: Fogsz egy öntőkeret darabot, négyszög profilra reszeled és valamilyen trafóból/hangszóróból kiszedett vékony rezet tekersz rá szorosan több menetben. Utána kihúzod az öntőkeret darabot, a kapott "zártszelvénybe" pedig bedugod a szike hegyét és egy nyomással elvágod az egyik oldalán. Így a feltekert drót pont négyszög alakú darabokra esik szét. | |||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 726052 | 2024. június 17. 00:30 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! Én is lecserélném, mert láttam tonnányi képet a bekötött emberkékről, de se anyag, se türelem. 1:48-ban lehet, hogy szórakoznék vele, de 1:72-ben nem fogok. Viszont legalább már jól le is festettem, mert haladni akarnék vele. Ez a készlet olyan sok részletben elnagyolt és hibás, hogy az már fáj. Semmilyen a kabin, sci-fi a katapultülés, hatalmas a pilóta, aki g-ruhát visel, és a kezét mindenhova lehet rögzíteni, csak a botkormányt nem tudja mgefogni. Egy sekély lefalazott rekesz a beömlő, külsőleg hunyorítva elfogadható, de belülről röhejes a kiömlő, a futóműkabinok a '60-as években elképzelt XXI. századbeli űrhajóbelsőket idézi. Ha mondjuk az MN-ről megrendelem ezeket a feljavítókat, akkor kabin 12,80 EUR (ebben van ülés, maratott öv, műszerfal meg minden), beömlő 6,40 EUR, kiömlő 16,80 EUR (és csak a fele használható), futóműaknék 12,80 EUR. Az eddig 48,80 EUR, a devizaszámlámon az euróváltáskori árfolyamon számolva 18.650 HUF, miközben a készlet maga 5-6000 között van forrástól és állapottól függően. A be- és kiömlőt nagyobb prioritásnak éreztem. Szóval marad így, oldalról úgyis a sárga sisak viszi a tekintetet. Aztán majd beszerzek valamilyen kreatív boltból 0,3-as gyöngyfűző drótot, mert az talán jobban formázható, meg hát vékonyabb is. | |||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 726050 | 2024. június 16. 23:07 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Én azokat a csatokat lecserélném valami vékonyabb drótra, nézd milyen a képen: www.theacorn.com/articles/photographer-soars-the-skies-for-research-on-fighter-jet/ | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726047 | 2024. június 16. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Végul sok sok szárazpróbával mind a hat kerék fél felnijéből pont annyit reszeltem le, hogy középen bent a gumiban összeérjenek ,de kilógás se legyen (ne álljon ki a felni pereme a gumi pereméről) Aztán Tamiya extra thinnerrel ragasztottam össze a ket fél felnit. | |||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 726046 | 2024. június 16. 22:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Én meg Jeti századost próbálom bekötni az ülésbe, hogy be tudjam ragasztani a pilótafülkébe az egészet, hogy jöhessen a kabintető, tömítés-csiszolás, alapozás, festés. Sajnos célszerszám nem volt, meg.türelmem sem kivárni, amíg szerzek vékonyabb drótot és/vagy szögletes keresztmetszetű csipeszt, úgyhogy ez pont ilyen akart lenni. Meccs vége után meg még lefestem a hevedereket. | |||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 726045 | 2024. június 16. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Végül mivel ragasztottad be? Erőltetted a pillanatragasztót? Én egy Trumpi Zil-t csinálok, első vini abroncsos makettem, ezért kérezem a tapasztalatot. Azon megáll ragasztás nélkül is a gumi a felnin, de csak jó lenne rögzíteni... | |||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 726042 | 2024. június 16. 21:47 | ![]() | |||||||||||||||||
Látom szépen építget mindenki gratulálok talán hétvégén én is befejezem a leopárdot. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726038 | 2024. június 16. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||
Nem az én érdemem. Eduard Brassin. | |||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726037 | 2024. június 16. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||
Te Tibcsi, ez nagyon részletes! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Folytattam a "Kamaszt" , most már világoskékkel is megfestettem egy kabinfelépítményt amin légbeömlők is vannak...