<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
TAMÁS78 | Adatlap | 727173 | 2024. július 29. 11:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 727172 | 2024. július 29. 11:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Most az apróságok felragasztásával bíbelődök. Csapóajtók, az aprócska csónak (ez nagyon jellegzetes tartozéka az MFP-knek), kormányállás környéke, szellőzők, kipufogó, kikötőbakok, csörlők, tárolóládák, stb. A fegyverzet egy, a kormányállás előtt lévő platformon álló, I. vh-s, haditengerészeti lafettára helyezett 7,5 centis Mle 1897-ből, és a mögötte lévő placcon álló 20 mm-es Oerlikonból fog állni (mindkettőt beszereztem, az előbbi az IBG, utóbbi a CMK gyártmánya, csak a löveghez a komplett lafettát is meg kell szkreccselni). | |||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 727171 | 2024. július 29. 10:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A deszanttér 5-5 oldalajtója közül csak a bal első lesz nyitva. A kétoldalt végigfutó fedélzet esetében több fotón látszik, hogy itt sokszor igen gyenge minőségű, hepehupás-gödrös lemezeket használtak, ezt ecsettel felvitt és óvatosan visszacsiszolt 500-as Surfacerrel imitáltam. A fa deszkázat 3 és 5 milliméteres hárs- és fenyőlécekből készült. Az oldalsó merevítők illesztését szintén Surfacerrel ecseteltem, aztán visszacsiszoltam és -töröltem (ezen még itt-ott javítani kell). A lehajtható rámpa még nincs ragasztva. | |||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 727170 | 2024. július 29. 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A makett méretaránya 1/35 és - szokásomhoz híven - vízvonalmakett. Az eredeti járgány 47 méter hosszú és 6,5 széles volt, ez tehát 134x18,5 centit jelent. A szögletes forma nagyon egyszerű, csak a merőlegesek és a párhuzamosok tartására kellett odafigyelni. Az alapanyag 2, 1,5, 1 és 0,5 mm-es sztirollemez, illetve belső merevítőként különböző 2 és 3 mm-es kartonok. A deszanttér tetejét leszerelhetőre csináltam, a későbbi festés és a harcjárművek-figurák elhelyezése okán. Ahol már nehezebb lenne hozzáférni, átfújtam egy középszürkével. | |||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 727168 | 2024. július 29. 10:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Na, abba a stádiumba érkezett a kis hajóm, hogy talán már érdemes pár, egymást követő hozzászólásban megmutatni. Hajó létére azért teszem ide, mert bőven van harcjárműves áthallása is. A típus neve Marinefährprahm. A tervezése 1940-ben kezdődött, amikor a Seelöwe küszöbén a német haderő rájött, hogy nincsenek partraszálló járművei. Az első példányok '41 tavaszára készültek el, az első bevetésük a Balti-tenger szigeteinél történt a Barbarossa keretében. Úgy tervezték, hogy bármely, közepesen felkészült európai hajógyár könnyedén megbirkózhasson a gyártással, így aztán számos helyen készültek a megszállt és német szövetséges kontinensen Hollandiától Bulgáriáig. Alapvetően azonos tervekkel, mégis számos apró különbséggel, amihez még egyéb változások és átépítések jöttek a háború alatt, szóval sok száz archív kép átbogarászása után nyugodtan mondhatom, hogy nem nagyon létezett két egyforma példány. Összesen kb. 700 darab épült. Mivel a nagy partraszálló műveletek néhány kivételtől eltekintve elmaradtak, az MFP-k az idejük jó részét egyéb feladatokkal töltötték, szállítástól kezdve a konvojkísérésen és a szárazföldi harcok támogatásán át az aknarakásig. (Ilyenekkel szállították például az első Tigereket Afrikába.) | |||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727142 | 2024. július 28. 14:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi! Napjainkbeli katonákat modellezni egészen más, mint mondjuk 2. vh-sakat, nagyon sok az egyedileg állított, hivatalosan sok esetben nem is rendszeresített felszerelés. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 727124 | 2024. július 27. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szépek lettek talapzattal jól néznek ki,szép munka. Üdv:István. | |||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727117 | 2024. július 27. 14:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 726988 | 2024. július 23. 10:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726802 | 2024. július 15. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
LeszállÓ... :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726801 | 2024. július 15. 16:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 726794 | 2024. július 14. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nagyon vagány! Ilyen közelről meg ilyen látószögből mint az/egy igazi. Ügyesen építessz! | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726791 | 2024. július 14. 20:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A "Kamasz" építése folytatódott a bukókerettel. Kezd kamion kinézete lenni... | |||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 726653 | 2024. július 8. 16:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A matricákat makettező kollégáktól kaptam, köszönet érte! | |||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 726652 | 2024. július 8. 16:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726529 | 2024. július 4. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Folytattam a "Kamaszt" , most már világoskékkel is megfestettem egy kabinfelépítményt amin légbeömlők is vannak... | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726513 | 2024. július 4. 01:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Megnéztem, vannak ott bütykök, csak nem túl hangsúlyosak. De azért látszanak. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 726510 | 2024. július 3. 23:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Most kép nélkül, mert siralmasan haladok az Angyallal. Sajnos elkezdődött a foci-eb, meg besűrűsödtek a dolgok, úgyhogy kb annyit haladtam, hogy a kabintetők maszkolását kívül-belül megoldottam úgy-ahogy. először lefestem belülről feketére, aztán beapplikálom a helyükre, aztán jöhet a teljes sárkány tömítése. Még szerencse, hogy pont most utazunk el majdnem egy hétre, jövő héten meg már itthon lesznek a gyerekek. De a nyár végére be akarom fejezni, hogy jöhessen a két Falcon szimultánban. | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726422 | 2024. június 30. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ugyanazon (726 292 hsz) archív fotón még felhívnám a figyelmet, hogy a kabintető alsó pereme 65 -ös világos szín, ellentétben a Hasegawa útmutató keretének sötéten ábrázolt alsó részeivel. Jobbító szándékkal írom. | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726419 | 2024. június 30. 20:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A menetirány szerinti jobb oldali MG 17 alig kell, hogy kikandikáljon a burkolat alól. Jellemzően árnyékban marad, ezért egyáltalán nem szokott látszódni. A bal oldali MG 17 kicsit előrébb kell álljon. Még a függőleges vezérsík elejének aljára kanyaríthatnál kicsit a 71 -es színből. Az útmutató is jelzi, és ha visszalapozol a 726 292 hsz -re, ott az archív fotón is mutatja magát a kunkor. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726416 | 2024. június 30. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A bütyök lehetségesen a szárny főtartójának (a törzshöz történő) bekötési pontját takarja. Igen jellegeztes dudorocska. Az MG 17 -esek a motor feletti géppuskák. (Nagyon előre nyúlnak) | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726415 | 2024. június 30. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Vagyunk így egy páran. :)) | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726414 | 2024. június 30. 20:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Semmilyen bütyköt nem vágtam le, és az MG17-esek is úgy vannak, ahogy azt a Hasegawa megálmodta. | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726413 | 2024. június 30. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sajnos ennek a korszaknak a gépeit egyáltalán nem ismerem, így pl. fogalmam sincs, hogy a pmheros által említett bütyök mit takar, az MG17-et is csak sejtem, hogy mi lehet. :-) Minden esetre a maketted nekem a kép alapján eddig nagyon szépnek, igényesen kidolgozottnak tűnik! | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 726412 | 2024. június 30. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726411 | 2024. június 30. 19:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Üdv! Jó lesz! A szárnytőben a bütyök ennyire jelképes, vagy le is vágtad ? Az MG 17 -esek gondolom még nem végleges helyzetben vannak ? Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726410 | 2024. június 30. 19:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szépen alakul! :) Én meg kedvet kaptam az Emilekhez, amik közül az egyik Bertram gépe lesz. Ez Hasegawa 1/48-as, de lesz egy ICM 72-es is, az Franz von Werra fehér orrú Emilje lesz. A képen a nagyobbik. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726401 | 2024. június 30. 17:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726300 | 2024. június 26. 12:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hát itt azt kell megérteni, hogy ezek a srácok nem egy hétvégére mentek önkénteskedni. A lengyel hadjáratban még hasig 70/71 sötét színekben pompázó 109 -esek, hamarosan másik hadszíntéren találták magukat, ahol világosabb álca adta jobb rejtést, ezért átfestették őket. Pont az általad épített gép az ékes példája, amin helyenként látszik az eredeti feketés zöld festés a bal szárny-, és a vízszintes vezérsík tövében. A háború előtt, és legelején használt kis kereszteket, akkor még meghagyták, sokszor körbefestették őket. Később rájöttek az azonosítás fontosságára, és sokkalta nagyobb kereszteket festettek ugyanazokra a használt gépekre. (Voltak a Sitzkrieg alatt extrém nagy keresztek is) A világosabb "légifölény" 71/02 séma magasra húzott 65 -ös kék oldalakat használt, mert a magasról támadó német gépek úgy is égháttér irányában lesznek a préda szemszögéből. Viszont a földön álló gépeknek meg világított a hatalmas világoskék oldala, így az egyes alakulatok a sajt ízlésüknek megfelelő foltozásos módszerrel tompították vissza a figyelemfelkeltő felületeket. Az utolsó képed pedig pont erre példa: Még látszik a határozott felső kontúr, de már telibe pöttyözték. A törzskereszt is a korábbi kicsi kereszt nagyobb méretű változata. Később ez is változott, olyan nagy kersztekre amik vastagabb fehér sávokat tartalmaztak. Az Emilek fizikai megjelenése is változott a csapatszolgálat alatt, volt olyan ami a gyártósorról E-1 -ként gurult le, a pályafutása végén meg már egy E-7 -essel volt egyenértékű. Nagyobb javítsákor cserélhették a motort, a légcsavarállító megoldást, a szárnyfegyverzetet, a fülketetőt (ívesről szögletesre), légcsavarkúpot (zárt típusra), kapott hátpáncélt, frontszélvédőre pótlólagos frontpáncélt, has alatti függesztőt. | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726297 | 2024. június 26. 10:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Most áldom csak igazán az eszem, hogy el se kezdtem referenciákat gyűjtögetni a gépről: valszeg a félkész repcsi szépen visszakerült volna a dobozába, ki tudja mennyi időre... :-))) Tényleg elég ellentmondásos a sztori (nekem legalábbis, akinek a repüléstörténet világa teljesen kínai), pedig csak ezt az asisbiz-es oldalt futottam át. Van pl. kép, amin a fehér 1-es még jobban össze van törve, mint a Pmheros képén (és ott már a kamó is másabb)... | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726296 | 2024. június 26. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ha Techmod nem a ?becsuklott futóműves? kép alapján dolgozott volna, akkor még magasabb lenne a hibák száma a matricakészletében. Például a Balkenkreuz mérete, helye, felső kamó vonalának mélysége, stb. Emellett megjelenésében egy (szögletes kabintetős) E-4 -et kellett volna ábrázolniuk . Szerintem az 1940 május 19 -ei a kényszerleszállás után nem ragadt a földön a pilóta, hanem repült tovább másik géppel. A te képed ábrázolhatja a másik gépet, és lehet ugyanaz a gyártási számú de a későbbiekben rendberakott példány is. (Utóbbi esetben nem érteném miért festenék át ilyen mértékben a nem sérült részeket.) Egyébként a kutyus elég sűrűn felkerült a motorburkolat jobb oldalára is az 1.JG2 -ben, ha ez nincs rajta, még az is lehet, hogy JG2 egy másik Gruppe -jének fehér 1 -esét ábrázolja a fotód. Ezek persze részemről is csak találgatások. | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726294 | 2024. június 26. 08:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Helló Tibcsi! Köszi! Látod én a kereszten nem is filóztam, egyszerűen csak mentem a Techmod útmutató után. Egyébként ugyanezen a lapon van Ihlefeld, Bar, Hans Philipp és Galland gépe is, azokon tényleg úgy mutatja a rajz a keresztet, ahogy a Te képeden is van. A légcsavar-orr találkozáson nekem is felszaladt a szemöldököm, sehogy sem akart passzolni, aztán csak levágtam a légcsavarról a tengelyt, meg a belső feléről lefaragtam a tengely körüli vastagabb részt, végül az egészet a legvégén csak úgy szemre felragasztottam az orra. Amúgy direkt választottam az ICM-et, mert valahol azt olvastam, hogy tulajdonképpen Tamiya-klón, de az ukránok kiküszöbölték az eredeti kit forma-, és mérethibáit: a japánok ugyanis (állítólag, én nem értek hozzá) rövidebbre csinálták az orr-részt, mint kellene, de itt már rendben van. Pmheros, most megnyugtattál, hogy a Techmod ezt jól ábrázolta, köszi (és a képet is külön köszi!), és teljesen igazad van, hogy el van csúszva a szvasztika, ennek az egyetlen oka a saját bénaságom... Amúgy ebből is látszik, hogy a repülőgépekhez végképp kakukk vagyok: nem is keresgéltem képeket az eredeti gépről, csak építettem-mázoltam, aztán meg pakoltam fel a matricákat, ahogy az útmutató mutatta. PS: A szvasztika egyébként nem a Techmod lapról van: nem volt hangulatom a kereszteket két darabból összebabrálni, főleg, hogy még az ősidőkből megmaradt egy Aeroteam horogkereszt-matricalapom, tele kampókkal, úgyhogy azt abból tettem fel. | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726293 | 2024. június 26. 08:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ezt a képet én is megtaláltam, de amit én tettem be, az is Bertram gépe (a képaláírás szerint). Zavaros ügy... :) | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726292 | 2024. június 26. 07:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A Bertran gép fotója | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726291 | 2024. június 26. 07:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Üdv! A Swastikát a korai sémán az oldalkormány forgáspontja(vonala) középen kell hogy ketté "szelje". Bertam gépéről van archív fotó azon látszik, hogy kell állnia. Téglatesó Messzerének (menetirány szerinti) jobb oldalán már majdnem tökéletes, balon már kevésbé. (Ugyanezen fotón látszik még pár dolog amit a Techmod -nak nem sikerült korrekten megjelenítenie a rajzán.) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726290 | 2024. június 26. 07:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Bocs, a kép lemaradt. | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726289 | 2024. június 26. 07:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nem kell szerénykedni, nagyon is szép Emilt alkottál. Nekem is van egy ICM, el is kezdtem, de a légcsavar és a törzs illesztésénél komoly faragásokat igényelt. Egy kérdés: a "kampó" tényleg úgy volt felfestve, ahogy nálad? Általában a függőleges fix részén szokott lenni úgy, hogy nincs kettévágva. Persze lehetett ilyen is, csak megakadt rajta a szemem, ezért kérdezem. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 726280 | 2024. június 25. 19:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
25év , hogy bírtad ki? Mutatós darab lett, gratulálok! A lényeg a lényeg ! :) | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 726279 | 2024. június 25. 18:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nálam ez készül(t el) éppen: 1/72 ICM Bf-109 E-3 a 2. "Richthofen" vadászezred III. osztályának gépe, Otto Bertram főhadnagy repülte a nyugati hadjáratban 1940 nyarán. A makett dobozból épült, feljavítók nélkül, csak a matrica nem ICM: az a Techmod gyártmánya. Nem lett egy profi munka, vannak hibák bőven, de így is elégedett vagyok vele. Festve Vallejo akrilokkal lett. És a lényeg: vagy 25 év után ismét van Messzer a polcomon! :-) | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 726215 | 2024. június 22. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 726150 | 2024. június 19. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726146 | 2024. június 19. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen! | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726131 | 2024. június 18. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Leírása alapján lakkbázisú akrilfesték 😀 Megvásárolható csomagban is a három szín, de külön külön is. Vannak még vízbázisú akrilfestékei is a Firescale-nak, de abban nincsenek meg a Kamaz színek. 400 ml-es spray kiszerelésben is kapható náluk eme 3 Kamaz szín, fogalmam sincs milyen az, de valószínűleg az is laquer acril. (Na ekkora mennyiség 26 makettre elég lenne...) | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726129 | 2024. június 18. 20:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ez már ilyen marad, ugyanis már az összeragasztott fúvócső alján van. Árnyékban... ;) | |||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726128 | 2024. június 18. 20:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi! Egyet árulj még el nekem kérlek, ez az akril változat ugye (mert ez a készlet van lacquer változatban is...)? | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 726122 | 2024. június 18. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
valóban nem sok látszik majd belőle, de lehet, hogy egy kicsit nagyon zöld még... :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 726102 | 2024. június 18. 12:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 726077 | 2024. június 17. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Portugáliából... | |||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 726075 | 2024. június 17. 19:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Honnan rendelted a Firescale festéket? Úgy nézem, igen gazdag a színskála... | |||||||||||||||||||||||||||||
Block50 | Adatlap | 726071 | 2024. június 17. 15:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szerintem a vízbázis miatt kezdett oldódni. Én Hobby Colort és Vallejo-t használok, szóval kötelező fényes lakkal zárok koszolás előtt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A terv szerint valami minimáldiorámát szerkesztek köré, egy pici víz a hajótest körül, valami part-szerűség a leengedett deszantrámpa alatt, és egy-két épp kigördülő jármű. Persze ez még nagyon távoli cél, az építésből is sok hátra van, a festésről nem is beszélve. Kommentsz end kveszcsönsz ár velkám.