/ Fórumok /

Repülőnapok

Minden ami repülőnap... :D
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
PETI 728454 2024. szeptember 12. 14:21
Válasz erre
Sziasztok!
Szegedet viszont törölték az időjárás miatt.
atika 728390 2024. szeptember 11. 09:56
Válasz erre
Ahogy írták, és más topikban már én is írtam, az kosz, de nem kopás a görög F-16-osokon.
Ráadásul a kosz nem a hanyag üzemeltetésnek köszönhető, hanem szándékos, mert radar elnyelő bevonat eredménye.
A napjainkban használt - és már nem is a legújabb - Have Glas V, az, ahogy a neve is mutatja már az ötödik változata ennek. A görögök a korábbi változatokat használják, azoknak ez a mellékhatása.

Egy, egész jó, rövid betekintés a témába: www.key.aero/article/have-glass-making-f-16-less-observable.
p-51 728380 2024. szeptember 11. 05:44
Válasz erre
Szívesen!
Akartam kersni jobbakat, de az f-16.net tegnap nem nagyon élt, a külső winchesterem meg elromlott, hogy legyen mire pénzt keresnem...
jammie 728379 2024. szeptember 11. 05:22
Válasz erre
Köszi P-51.
Én is láttam fotót egy ANG-s F-16-ról, pontosan úgy nézett ki mint a képeiden levők.
Gondolom csökkentik a kontrasztot.
Azért a görög gépen is van ezüstös-szürke színe annak a festésnek, talán átszivárgott némi have glass V festék szerűség.
p-51 728378 2024. szeptember 10. 22:14
Válasz erre
Bocsi, ez nem korai bénáztam. Ez mar cft-s, de have glass nélküli festés
p-51 728377 2024. szeptember 10. 22:13
Válasz erre
1606469_86899_20240720_095331
1606469_86899_20240720_095331

Egy korai gép, sima aegean ghosttal have glass nélkül ilyen. (Idei kép)
p-51 728376 2024. szeptember 10. 22:04
Válasz erre
Screenshot_20240910_214658_Chrome
Screenshot_20240910_214658_Chrome
091120-F-8920C-437
091120-F-8920C-437

A have glass festésnek legalább 5 féle változata van, ebből legalább 3-at használtak a görögök. Nem a színmintáról van szó, az az Aegean ghost, hanem a radarkeresztmetszetet csökkentő technológiáról. A korai, 1980-as években rendelt gépek még nem kapták meg, a modernebb block 50/52-esektöl már igen. Levix a Camouflage blogspoton is írt erről
a "festésről" magyar nyelven. Mindenféle érdekes alkotóelemből van a bevonat.
Szóval nem, nem csak retkesek a hellén Falconok. De meg lehet nézni a spangdahlemi 52-esek gépeit is, pedig azok biztos, hogy rendesen takarítva voltak anno, meg sós levegőt sem sokat kaptak.
Az más kérdés, hogy a görög/USAF flottán kívül nem kapott más ország have glass-t.
Vagy drága volt, vagy nem eléggé hatékony, de szerintem egyszerűen nincs rá szükség.
Az F-35 festése meg a következő szint, manapság azt kapják az USA falconok is.

kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2013/04/have-glass.html
jammie 728372 2024. szeptember 10. 20:31
Válasz erre
Szívesen, de csak kerestem.
Azért vigyázzatok, mert ezt profi fotós csinálta garantált, hogy minden kép megfordult lightroom-ban vagy más fotó szoftverben. Akkor lehet más a szín, a fényerő, a kontraszt meg minden. Különösen a nagyon részletes koszos "cuccos" képeken lehet kiemelve a kontraszt erősen.
PETI 728371 2024. szeptember 10. 20:24
Válasz erre
Köszi, ebben vannak nagyon durva fotók!
Nem szutykos, hanem olyan, mintha a szeméttelepről húzták volna elő, rányomták volna a friss görög felségjelet és hadd menjen. Kopott. Amivel nekem semmi bajom nincsen, nagyon szeretem az ilyen lestrapált gépeket.
kervil 728367 2024. szeptember 10. 20:19
Válasz erre
Ezek is szuper képek, köszi a megosztást.
kervil 728366 2024. szeptember 10. 20:18
Válasz erre
Gyönyörű képek, köszi neked is! Olyan, mintha mi is ott lennénk.
kervil 728365 2024. szeptember 10. 20:17
Válasz erre
A görög gépek híresen nagyon lestrapáltak, és ez az F-16 sem kivétel. Semmi szándékos kamó, ezek alapjáraton ilyenek. Mondják, a sós tengeri levegő hatása, de olvastam egyszer valahol egy amerikai pilóta visszaemlékezését, aki még az F-5-ösök leszállításánál működött közre, és ő azt mondta, hogy egyszerűen nem törődnek eléggé a gépeik karbantartásával. Állítólag ezt szóvá is tették nekik, ami egy rövid ideig hatott ugyan, de aztán megint minden visszatért a régi kerékvágásba.
jammie 728350 2024. szeptember 10. 16:21
Válasz erre
pl. Zeltweg 2024
www.flickr.com/photos/bundesheer/53976658267/in/photostream/lightbox/

Előre-hátra lehet benne lapozgatni.

//:Szerintem a görög F-16 nem szutykos, hanem ilyen a camo.
PETI 728349 2024. szeptember 10. 16:14
Válasz erre
Aha. Lesznek majd róla komolyabb fotók is, figyeld a netet! Magam részéről nem fért bele, h megvárjam a begurulást pálya mellett, más kérdés, h be is felhősödött akkor, szal a tuti fotók majd a bennfentes arcok memóriakártyáiról fognak érkezni :)
borisz 728348 2024. szeptember 10. 15:56
Válasz erre
De jó képek!
Az a görög F-16 tényleg ilyen mocskos volt?
PETI 728343 2024. szeptember 10. 13:07
Válasz erre
Az vmi egyszerű pirotechnikai cucc, a detonics s.a szervezésében.
Mekett 728337 2024. szeptember 10. 11:54
Válasz erre
Gyönyörű képek! Az alacsonyan elhúzó Jak mindig megindít.
A Mi-2 mit vet? Valami speciális töltetet speciális kazettából, vagy ez hasonló az infracsapdákhoz?
PETI 728332 2024. szeptember 10. 10:14
Válasz erre
KAPE9723 korr copy
KAPE9723 korr copy
KAPE9723 korr copy
KAPE9723 korr copy
KAPE9723 korr copy
KAPE9723 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy
KAPE0870 korr copy

Akkor Börgönd :)
PETI 728331 2024. szeptember 10. 09:55
Válasz erre
Valóban nem volt rossz.
Folyamatban a börgöndi anyag, azt is láthatjátok nemsokára.
PETI 728330 2024. szeptember 10. 09:54
Válasz erre
Köszi! Elég küzdelmes műfaj valóban! :) A statik F-35 háttérben a svájci F-5-ös infraszórással a kedvencem a földiek közül.
Neked viszont a nyitott kamrás F-35 és a 3xP51 + F35 lett nagyon király, a te fotós pozíciód sokkal jobb volt arra, mint az enyém! Gratula
Propellerfanatic 728329 2024. szeptember 10. 09:40
Válasz erre
Fantasztikus lehetett!
Köszönjük a fotókat!
Nagyzo 728326 2024. szeptember 10. 09:12
Válasz erre
Király fotók! A kiállított repülőket esélytelen voltam lefotózni, így külön köszi a képeidért!
PETI 728307 2024. szeptember 9. 16:14
Válasz erre
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy
KAPE0008 korr copy

Sziasztok!

A zeltwegi anyag.

Üdv KP
Nagyzo 728290 2024. szeptember 8. 22:27
Válasz erre
Köszi! 22-ben is repült a Schwalbe, szal már kétszer láttam :-D
Valahol azt olvastam, hogy ez egy replika, és modernebb sugárhajtóművek dolgoznak benne. De valóban áll az ember karján a szőr, amikor elvisít a beton felett.
Nagyzo 728289 2024. szeptember 8. 22:23
Válasz erre
2026-ban is lesz, vésd be a naptáradba. Óriási, igazi feelgood élmény, muszáj megnézni, a Schwalbe pedig törzsvendég
Nagyzo 728288 2024. szeptember 8. 22:21
Válasz erre
A szervezés nagyon profi volt, inni-, ennivalót lehet bevinni, de az árak nem sokkal tértek el a hazai rendezvények áraitól, és volt, am lefele. Szemét sehol, stb. És akkor még nem is beszéltünk a repülőgépfelhozatalról. A személyzet kedves - még a sorkatonák is, mindenki beszél angolul is, szóval nagyon lehetett érezni, hogy a sógoroknál vagyunk.
Mekett 728287 2024. szeptember 8. 21:39
Válasz erre
Jó képek, nagyon irígy vagyok. Főleg a Schwalbe miatt esz a méreg!
Kösz a beszámolókat!
kervil 728285 2024. szeptember 8. 21:21
Válasz erre
Gyönyörű fotókat hoztál, biztos nagy élmény lehetett!
Me 262-est repülni látni, na az egy nagyon nem mindennapi dolog! Vajon milyen motorok hajthatják ezeket manapság?
magyaralba 728283 2024. szeptember 8. 20:05
Válasz erre
Hát igen Zeltweg-ben az AIR PoWER szponzora és fő pénzügyi támogatója a Red Bull... aki volt már valaha a Salzburg-i Red Bull dome-ban az láthatta hogy micsoda munka folyik ott. Kiváló szakmai munka és szívvel lélekkel karbantartott repülőgépek, ahonnan a pénzt sem sajnálják.
...és meg érkeztünk...
Kferro 728282 2024. szeptember 8. 19:57
Válasz erre
Most nagyon csúnyát tudnék mondani arról, hogy tőlünk nem messze milyen jó repülőnapot lehet összehozni, s hogy itthon meg semmi...
p-51 728265 2024. szeptember 8. 12:30
Válasz erre
Hát, többet repült, mint Faifordban... :(
Az a görög gép nem semmi... igazi makettezőkihívás!
Köszi!
Nagyzo 728264 2024. szeptember 8. 10:35
Válasz erre
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827
DSC_4827

Kösz skacok! Még egy adag
Sajna a Gripenünk szombaton nem repült többet pár percnél, műszaki hiba miatt meg kellett szakítania a bemutatót
p-51 728263 2024. szeptember 8. 07:30
Válasz erre
Sennás 728261 2024. szeptember 8. 07:13
Válasz erre
Nagyzo 728258 2024. szeptember 7. 21:36
Válasz erre
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053
DSC_4053

Pár gyors előzetes fotó a zeltwegi Air Power '24-ről
PETI 728141 2024. szeptember 2. 11:16
Válasz erre
Le kellett mennem hajnalban darazsakat irtani, mert nappal nem lehet bírni velük. Ott ért a napfelkelte.. ;)
atika 728140 2024. szeptember 2. 09:38
Válasz erre
Tetszik!
Tetszik!

Varázslatos kép! Köszönjük!
PETI 728133 2024. szeptember 1. 19:41
Válasz erre
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy
KAPE2163 korr copy

Sziasztok!

Készülgetünk elő már a hétvégi börgöndi repülőnapra az An-2-essel (is). Akit érdekel, majd jöjjön megnézni!

Udv KP
Figaro 728051 2024. augusztus 29. 15:41
Válasz erre
Nagyzo 728034 2024. augusztus 28. 20:32
Válasz erre
pl:
Walking aids, wheelchairs, umbrellas (compact), folding chairs (cannot be adjusted to form a reclining surface)
azaz kempingszék, de olyan, amit nem lehet teljesen fekvő helyzetbe állítani
Nagyzo 728033 2024. augusztus 28. 20:30
Válasz erre
Az weboldalukon elég részletesen le van írva, mit lehet, és mit nem:
www.airpower.gv.at/verbotene-gegenstaende/

de nem annyira "szigorúak", mint az itthoni rendezvényeken
PETI 728025 2024. augusztus 28. 18:29
Válasz erre
Szia, szerintem teljesen, a sok .. osztrák is arról nézi a kordonnál, fotózni nem nagyon lehet tőlük, de jól megnézik! :)
Figaro 728020 2024. augusztus 28. 16:05
Válasz erre
Üdv.
AIRPOWER 2024, Zeltweg-el kapcsolatban érdeklődöm.
Mennyire piknik barát? Kemping széket v. horgászszéket be lehet vinni?
piratvitorla 727063 2024. július 25. 12:19
Válasz erre
A svéd az 1990-es évek elején még úgy hirdette a cuccát, hogy nem csak autópályáról üzemelhet, hanem pl. sorkatona képes üzemeltetni. Nos ez már pár év múlva bukós sztori volt, pláne pl. magyaréknál...
Ha megnézzük az US Navy gépekbe szinte minden be van építve pl. létra, még oxigént is maga állít elő. Az amerikaiak most vizsgálják, hogy a két repülés közötti sima ismételt előkészítést a hajózó végezze...
Úgyhogy a svédek nem találták fel a spanyol viaszt, csak jobban reklámozzák, ha már sok háború tapasztalatait nem tudják mellé tenni a reklám anyagokhoz...
halaci 727061 2024. július 25. 12:04
Válasz erre
Nyilván mindent "oda lehet vinni" valahogy és az működni is fog - szintén valahogy. A különbség gondolom ott van, hogy ez a "valahogy" mit jelent. Mennyire kompakt, mennyire önellátó, mennyire moduláris, stb. Hány ember kell a működtetéséhez, mekkora logisztika a kitelepüléséhez. Egy négyajtós ruhásszekrényt is fel lehet vinni gyalog a tizedikre, de nem mindegy, hogy egy lapraszerelt Ikea darabról, vagy a dédi tölgyfa szekrényéről van szó.
piratvitorla 727060 2024. július 25. 11:16
Válasz erre
Ha le- és felszállni képes valószínűleg üzemeltetni is lehet onnan. Mi az akadálya? Mindent oda lehet vinni.
halaci 727058 2024. július 25. 11:05
Válasz erre
"amire ugye egyesek szerint kb. csak a Gripen képes"
Nem tudom, kik azok az egyesek, de a svédek biztosan nem. A Gripennél nem az a pláne, hogy autópályán is le tud szállni. Erre már a Phantomok is képesek voltak, Stuttgart után pl. van egy szép hosszú, direkt így kiépített autópálya szakasz, még a Bundesrepublik idejéből. A finn F-18-asok is le- meg felszálltak már autópályáról és az üzemanyag utántöltést is meg tudják így oldani, ld. videó.
www.youtube.com/watch
A Gripent viszont üzemeltetni is lehet így, legalább is amíg nem szorul komolyabb alkatrészcserére vagy javításra. Az összes kiszolgáló egysége a fegyverzet szereléstől a mission package-ek cseréjéig alkalmas erre.
Block50 727027 2024. július 23. 23:31
Válasz erre
Ja igaz
Elsiklottam én is felette
slaviamarksman 727026 2024. július 23. 23:30
Válasz erre
Kedves Gábor
00:23-as hozzászólásban fentről a 3. sor , 4. kép .
Egyébként a második A-4 Skyhawk is élmény ma már ... kép után hárommal .
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
p-51 727024 2024. július 23. 23:00
Válasz erre
20240720_084715 sz. kép, piros-fehér gép.

(Én sem ismertem fel még élőben sem! :) )

Conair Turbo Firecat

S-2 Trackerből fejlesztették ki.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.