/ Fórumok /

1:43-as versenyautók

Egyre nagyobb az érdeklődés a "szokványostól" (1:24) eltérő versenyautó-makettek iránt,így ebben a topikban részletesen is kitárgyalhatóak lehetnek az 1:43-as méretarány sajátosságai,különlegességei,stb.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15.
NGPETI 728669 2024. szeptember 18. 14:18
Válasz erre
RábaH9-3
RábaH9-3
RábaH9-3
RábaH9-3

UI: a ponyva belseje pedig ilyen (tele merevítéssel), amiből (a második képen látszik) én levágtam, hogy alacsonyabban legyen, ahogy az igazin is.
NGPETI 728668 2024. szeptember 18. 14:13
Válasz erre
Rába ponyva méretek
Rába ponyva méretek

Szia!
Ha jól láttam, más még nem válaszolt (RÁBA ponyva).

10.9 cm hosszú oldalt az alja
5.5 cm hosszú hátul az alja
3.2 cm magas oldalt
3.5 cm magas középen
1 mm a "falvastagsága
a ponyva elején (fülke mögött) van egy "kivágás", ami 1.7 mm magas és 4.55 cm széles
Johnie 728645 2024. szeptember 18. 00:30
Válasz erre
páncélos 728644 2024. szeptember 17. 21:51
Válasz erre
Akkor tisztázzuk!
Ez a modell egy Ikarus 280.33 Ezek mentek a SU-ba.
A BKV-nál volt az Ikarus 280.00 Ezek első szériája, még GC, GE fekete alapon fehér rendszámmal, kisméretű elhúzható ablakokkal, egyenes műszerfallal. Ezt követte a nagy ablak (mint a modellen), eleinte egyenes, majd tört műszerfallal. A G-s rendszámot átvezették fehér rendszámsorra és a BU besorolást kapták. Egyébként a BU-20 és az előtti rendszámok is még eredetileg G-s rendszámmal lettek forgalomba állítva. Az első széria, BU-07-xx-ig a bal hátsó utolsó (vészkijárati) ablak volt sima. BU-08-tól az is elhúzható lett. A baloldalon megszűnt az "A" tengely előtti (vezető alatti) nyitható rekesz a légpalackhoz. A csuklóban soha nem is voltak rekeszek, csak a Volánnak és a trolibusznak készült változatokon.
BU 87-valamitől 1985-ben bejött a fekete kapaszkodó sor, de ez a modellt nem érinti, majd a fekete elhúzható vezetőfülkeajtó. 1986-ban elkezdték RÁBA híddal szerelni a buszokat. A Prága váltót a ZF és a Voith váltó váltotta fel. Utóbbi a csuklósnál csak próbaként, szériában az Ikarus 280.49 csak ZF váltóval szerelték. Megszűnt a kipufogó fék (bu-bu). Na ekkortól jött a vezető fölött a szellőző. BX-61-xx-től megszűnt a harmonika ajtó és pillangó ajtó lett. Ekkor már a gyári új buszok nem tört fehéren, hanem szürke felsőrésszel lettek gyártva, amit a BKV minden egyes felújítás, vagy javítás alkalmával még sötétebbre kent. A D10 szívódízel turbósított változatánál a kipufogó nem közvetlenül a "B" tengely előtt lett kivezetve, hanem fél méterrel előrébb. A 90-es évek végén, ráncfelvarrás keretében a 7-173 gyorson közlekedő buszokat átfestették és a baloldali 3. (szintén vészkijárati) ablak is (újra) sima kivitel lett. Tábla helyett elektronikus kijelzővel, így a kijelzőknél lévő ablak is sima lett. De ez már más tészta.

Visszatérve a modellhez, az első lámpasort le kell faragnod mert idehaza nem volt.
Ha a BU.10.67-es akarod megcsinálni, akkor rendszám csere. a felsőrészt és az ajtókat fehérre kell festened. A hátsó fényvisszaverő háromszög és a lökhárító ködlámpa nyílásai javítást igényelnek. Mert ha nem is raksz be ködlámpát, a helyét védő gumilapot el kell készítened.
Röviden ennyi. :)
Sennás 728641 2024. szeptember 17. 20:40
Válasz erre
Bu-10-67 azt nézd meg az szinte teljesen jó semmit nem kell alakítani (szerintem)
Sennás 728639 2024. szeptember 17. 20:30
Válasz erre
Szellöző gombát se látom mindenütt(?)
Igen azok a "vészkijárati" sima üvegek most már bszák a csőrömet. Ugye ajtós oldalon 2db baloldalon leghátsó csak. Ááá nem vágom szét

old-ikarus.hu/elsaut_ik280.htm

Rendszámot valami frappánsat majd keresek.
páncélos 728638 2024. szeptember 17. 20:23
Válasz erre
Viszont ha szétszednéd, az ülések háttámláiba épített kapaszkodókat ne felejtsd el fehérre festeni.
páncélos 728637 2024. szeptember 17. 20:21
Válasz erre
Nézd meg itt:
www.flickr.com/photos/194945655@N07/albums/
Egy srác bemutatja, hogyan lehet megoldani ügyesen. Egyébként az index fórum makett-modell és retroautók topikban is kitárgyalták még a nyáron.
Sennás 728635 2024. szeptember 17. 20:12
Válasz erre
Ájjájjájj ennyi mindent. A legnehezebben az üveg/ablaksor. A 260ast bontottam fel DeAgost képest(ott minden ablak külön felszegecselve) itt egyben az egész. Ugye a váz alumínium nem is olyan egyszerű az elhúzhatós ablakrészt kivágni festeni. Annyi féle van tiszta káosz.Biztos nem vágom szét.
Rendszám megoldható. Felűl a 3 kis lámpa érdekes 256/260kon maketten nem gyártottak rá. Ide akkor minek tették.
páncélos 728634 2024. szeptember 17. 19:28
Válasz erre
Ha nem akarsz rendszámot cserélni, akkor a tengelyeket kell Rába hídra cserélni a vezetőfülke ajtót fekete elhúzhatós kivitelre, valamint a vezető feje főlé egy szellőző gombát építeni. De a lámpasort akkor is le kell faragnod. Én a sajátomon a tükröket is cserélni fogom majd, ha lesz rá időm. Már a BU-s rendszám meg van hozzá. :)
páncélos 728633 2024. szeptember 17. 19:22
Válasz erre
Nem! Le kell mosni hígítóval az oldalszámokat. Le kell cserélni a rendszámot. Le kell faragni a tetőn elől a három középső lámpasort. A trilex kerekes első nagy ablakos, törtműszerfalas Ikarus 280 autóbuszoknak BU-s rendszáma volt. BU-08-től jött a hátsó ablak is elhúzható kivitelben. Gyárilag tört fehér volt a teteje, nem szürke. A csuklórészen nem volt nyitható nyílás, csak a trolikon. Azon kívül minden oké.
Sennás 728622 2024. szeptember 17. 11:56
Válasz erre
20240917_114901
20240917_114901

Tettem a buszra egy régi reklám feliratot. Kérdés így magában elég-e?
Sennás 728594 2024. szeptember 16. 11:50
Válasz erre
Screenshot_2024-09-16-11-49-32-151
Screenshot_2024-09-16-11-49-32-151

Uraim valaki mérje meg légyszi mekkora ponyva van a H9-sen. Köszi
Gabusch 728593 2024. szeptember 16. 11:13
Válasz erre
Köszönöm szépen, megírom neki, aztán próbálkozzon, hátha.
páncélos 728590 2024. szeptember 16. 07:20
Válasz erre
Hát... ez nem volt 2 fillér. Csak az Ikarus 280 28-34e között mozog.
Ponyvát készíts krepp papírból. Vagy gemkapocsból hajtogasd meg a ponyvatartó kerete és papírtörlőből, vagy zsebkendőből magát a ponyvát. Csak óvatosan fesd le, nehogy eláztasd a papírt. Viszont nedvesen még hajtogatható és eredeti lesz. Én a harckocsik csővédőit készítettem pzs-ből.
páncélos 728589 2024. szeptember 16. 07:14
Válasz erre
Szia!
Szerintem keresd tonycars-t, talán freemail a vége. Az index fórum makett-modell oldalon saját topikja van.
Sennás 728588 2024. szeptember 15. 21:58
Válasz erre
Ja ma vettem. Nagyon szép. 1:35be talán megpróbálnám de 43ban még "finomabb" anyag kell
Gabusch 728587 2024. szeptember 15. 21:54
Válasz erre
Yuki 728586 2024. szeptember 15. 21:48
Válasz erre
Most látom neked van platós ziled is én a 35-ösre gondoltam amit építek.
Sennás 728584 2024. szeptember 15. 21:19
Válasz erre
Ja ja csak miből ami 1:43ban is frankó(?)
Yuki 728583 2024. szeptember 15. 21:03
Válasz erre
Szia ez a ponyva most elgondolkodtatott lehet csinálni kellene a zilre amit elkezdtem.
Yuki 728582 2024. szeptember 15. 21:01
Válasz erre
IMG_20240915_141548
IMG_20240915_141548

Szia Sennás én ennyit vettem tiszta fém a hc pótot szerettem volna de a határ az határ nálam jövő vasárnap harasztiba megyek retro börze a piac helyén.Jó helyre került a rába szívesen segítek ha tudok bárkinek.
Sennás 728579 2024. szeptember 15. 20:27
Válasz erre
Screenshot_2024-09-15-19-06-26-913
Screenshot_2024-09-15-19-06-26-913
Screenshot_2024-09-15-17-46-16-708
Screenshot_2024-09-15-17-46-16-708

Hello Zil-130ra ponyva? Vagy hasonló méretű 90×57mm kb ilyen van valami hasonló járművön? Rába H6-on mekkora van? Köszönöm
Gabusch 728572 2024. szeptember 15. 18:15
Válasz erre
Kedves Urak, tudna valaki elérhetőséget adni olyan kollégához, aki tudna kép alapján egy kb. 10x3,5 cm-es fehér feliratot gyártani? Nem nekem kell, az egyik barátomnak, ezért lenne jobb az elérhetőség, mert úgy direktbe tudnám kapcsolni.

Úgy emlékszem, volt szó ilyenről, de nem találom.
Sennás 728568 2024. szeptember 15. 16:19
Válasz erre
20240915_161803
20240915_161803

Sziasztok. Hát ez lett a pesti börze bevásárlas vége :) Amennyivel több súlyban annyival könyebb lett a pénztárcám :(
köszi Feró köszi Yuki köszi Tony
Yuki 728518 2024. szeptember 14. 05:59
Válasz erre
Szia nálam is sok a munka Sennás el tudná vinni esetleg neked ha találkoztok?
páncélos 728514 2024. szeptember 13. 21:53
Válasz erre
Szia!

Nagyon rendes vagy és hálásan köszönöm, de nem tudok vasárnap a börzére menni (legalább is még nem látom a vasárnapom). El voltam és vagyok is havazva, így azt sem tudom mi van holnap. Pedig jó lenne személyesen is találkozni, Sennás kollégával is. Egyébként t34.magyar@gmail.com e-mail címen elérhetsz.

Egyébként megjelent ma a mixer RÁBA? Nem akartam megvenni, csak kíváncsi lettem volna a következő számra, hogy a Mercedes sárga lengyel lesz, ami szintén nem kell, vagy hazai Hungarocamion, mert akkor megveszem. Be mentem az Auchanba, de ott nem volt, csak a Star, de abból vagy 8-10db. De már Auchanba sem szívesen megyek, mert minden héten egyre drágább lesz ott is minden.
Yuki 728512 2024. szeptember 13. 21:19
Válasz erre
Szép estét mindenkinek múltkor írtam ide páncélos kolégának kevertem ki zil kéket vasárnap viszem magammal a börzére, még eddig nem sikerült kapcsolatot teremteni vele esetleg elérhetősége van-e?
Yuki 728511 2024. szeptember 13. 21:14
Válasz erre
Nem a mixeres rába jött? Holnap megnézem.
Sennás 728495 2024. szeptember 13. 14:11
Válasz erre
Na Urak megvette ma valaki a Mercit?
Sennás 728487 2024. szeptember 13. 10:33
Válasz erre
Ok. Látom ott a számod is. 9.00-9.30h próbálok ott lenni.
Yuki 728485 2024. szeptember 13. 10:19
Válasz erre
Szia úgy néz ki hogy megyünk a fiammal viszem az újságot is most dolgozok délutánig. Vasárnap hívhatjuk egymást.
Sennás 728475 2024. szeptember 13. 08:37
Válasz erre
Jössz vasárnap a börzére elhozod, elcseréljük?
Yuki 728474 2024. szeptember 13. 08:13
Válasz erre
Gabi 728468 2024. szeptember 12. 21:22
Válasz erre
NGimg190
NGimg190
NGimg178
NGimg178

A 1936 arra utal pontosan, hogy két tengelyes, 19 tonna teherbírású, 360 lóerős kivitel. Van légszűrője ennek is, csak a normál, fülke mögötti kivitel. A jobb oszlopra kirakott sivatagi szűrő leginkább a "keletező" kamionokra volt jellemző, meg a tetőklíma is erre utal. A 2236 (22 tonna, 3 tengely, 360 lóerő) stimmelhet ehhez a verzióhoz, de akkor az 1973 nem, mint írtam is, inkább az 1983. Amennyire emlékszem az első szériáknál még 2232 volt. Rakok két Hungaros képet a korai, és a késői NG-ről.
Sennás 728464 2024. szeptember 12. 20:35
Válasz erre
Screenshot_20240912-203424
Screenshot_20240912-203424

Ez lesz az csak el lett írva biztos.
Sennás 728461 2024. szeptember 12. 20:19
Válasz erre
Screenshot_2024-09-12-20-18-01-635
Screenshot_2024-09-12-20-18-01-635

Ezt írják 1936-nak légszűrő nélkül meg nyerges nem ponyvás kvra nem ugyanaz ja.
Sennás 728460 2024. szeptember 12. 20:14
Válasz erre
Screenshot_2024-09-12-20-12-28-063
Screenshot_2024-09-12-20-12-28-063

Ja ja. A Lengyel újságban ez van. MB NG-2236-nak írja de 1973-nak. Na most ez lesz nálunk is vagy más verda.
Gabi 728458 2024. szeptember 12. 19:45
Válasz erre
1973-ban elég más volt az NG, ez inkább 83 körüli verzió.
Sennás 728457 2024. szeptember 12. 17:33
Válasz erre
Screenshot_2024-09-12-17-33-12-057
Screenshot_2024-09-12-17-33-12-057

MERCEDESS NG 1936 (1973) ez lenne a holnapi újságban. Tenne fel egy képet valaki az ellöző újság hátsó borítóján is ez van?
Sennás 728456 2024. szeptember 12. 17:05
Válasz erre
Screenshot_2024-09-12-16-56-45-748
Screenshot_2024-09-12-16-56-45-748
Screenshot_2024-09-12-16-48-53-656
Screenshot_2024-09-12-16-48-53-656
Screenshot_2024-09-12-16-51-31-691
Screenshot_2024-09-12-16-51-31-691

Uraim vasárnap 1:43 és egyéb börze a XVI.kerben a Legenda sörfőzde centerben.
Aki jön és volna egy hibátlan(újság nem kell) DeAgost 1részben található Rába U26 müszimentő adnék cserébe egy MMZ-555 billencset(bontatlan).
Csak úgy szőrén csere ott a helyszínen! Köszönöm Sennás 30/607-4550
Gabusch 728432 2024. szeptember 11. 21:39
Válasz erre
Szerintem én ilyet az életemben nem láttam. Bár a szemetest talán. De nem biztos, mert a Belvárosban inkább a Liaz szemetesek jártak, a nagy konténeres inkább a tízemeletesekre jellemző, arra meg nekem nem nagyon volt dolgom.
Sennás 728431 2024. szeptember 11. 21:02
Válasz erre
Screenshot_2024-09-11-20-54-15-295
Screenshot_2024-09-11-20-54-15-295
Screenshot_20240911-205631
Screenshot_20240911-205631
Screenshot_20240911-205932
Screenshot_20240911-205932
Screenshot_2024-09-11-21-00-29-986
Screenshot_2024-09-11-21-00-29-986

Két Ikarus írnak 23. és 32-ik kiadványban (?.?.?)
Meg majd ilyen is Csepelt
páncélos 728429 2024. szeptember 11. 20:02
Válasz erre
Vagy a darus változat, Tatra-148 AD 080. Természetesen narancssárgában. Nem úgy mint a STAR - hogy piros -, miközben hozzánk zöld színbe jöttek.
Gabusch 728421 2024. szeptember 11. 16:42
Válasz erre
Igazság szerint ígérgetnek valami Ikarust, nem tudom, hogy olyan egyáltalán volt-e vagy csak prototípus szintjén. Azon gondolkozom, meg lesz valami betonkeverős nem tudom mi, azon is.
De olyan nagyon nem dobogtatta meg semmi a szívem az utóbbi időben. :)
Sennás 728420 2024. szeptember 11. 16:24
Válasz erre
Kék csőrös Tatra billencs az "ikonikus". Láttam kölyök koromban sokat. Mondjuk Volán müszimentős daruv(ra)l frankó lenne.
Gabusch 728419 2024. szeptember 11. 15:58
Válasz erre
Köszi!

Szerencsére egy darabig nem kell foglalkoznom vele. :)
Sennás 728417 2024. szeptember 11. 14:21
Válasz erre
Screenshot_20240911_142109_Chrome
Screenshot_20240911_142109_Chrome

Ez(ek)
Gabusch 728413 2024. szeptember 11. 13:44
Válasz erre
Urak (és ha vannak, depláne szép leányok), hetekre kiestem a körforgásból. Szeretném kérdezni, hogy most mi következik és mikor?
DzsunKa 728218 2024. szeptember 5. 14:15
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15.