<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15. |
Yuki | Adatlap | 729005 | 2024. szeptember 29. 21:58 | ||
Sennás | Adatlap | 729004 | 2024. szeptember 29. 21:57 | ||
romsitsa | Adatlap | 729001 | 2024. szeptember 29. 21:43 | ||
A hidraulika úgy, ahogyan a makettre álmodták, egyáltalán működőképes lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 728995 | 2024. szeptember 29. 20:47 | ||
Ja ja. Na kérdés a "következő" számban az a Csepel tényleg az lesz? Mert a 469.05 az ez a billencses, terepgumis változat lenne(?) Vajon hol tudtak egy ilyet körbefényképezni? | |||||
páncélos | Adatlap | 728990 | 2024. szeptember 29. 20:21 | ||
De ez legalább volt idehaza és nem egy jugoszláv exportra gyártott 30db-os Rába, vagy egy lengyel színekben pompázó Mercedes. | |||||
Sennás | Adatlap | 728982 | 2024. szeptember 29. 15:58 | ||
Sennás | Adatlap | 728977 | 2024. szeptember 29. 15:29 | ||
Köszönöm. Pl Csepel-en láttam közepes meg kicsit nagyobb betüméretet miatt valahova befért egy közbe valahol elosztották. Nem igen idegeskedtek ezen:) Egyenlőre nincs olyan kép ahol sima 130as TEFU felirattal. Hmmm | |||||
páncélos | Adatlap | 728976 | 2024. szeptember 29. 15:14 | ||
Igen ez is G. Egyébként ha beütöd a google-ba, hogy TEFU, vagy Volán tefu, szerintem találsz róla valamit. Vagy itt: www.facebook.com/groups/949490705072309/media/photos | |||||
Sennás | Adatlap | 728975 | 2024. szeptember 29. 14:29 | ||
Sennás | Adatlap | 728974 | 2024. szeptember 29. 14:21 | ||
Sennás | Adatlap | 728722 | 2024. szeptember 19. 18:17 | ||
Sennás | Adatlap | 728721 | 2024. szeptember 19. 13:07 | ||
Igen ezeket láttam én is. | |||||
NGPETI | Adatlap | 728720 | 2024. szeptember 19. 11:18 | ||
Bocs, most látom, hogy a képet feltöltve azonos rendszámot mutat, de nem az, csak átírta a rendszer (a második képen az RF 86-58 van). | |||||
NGPETI | Adatlap | 728704 | 2024. szeptember 19. 08:22 | ||
Pontosan, de van ám más gond is. Jellemzően csak előlről vannak képek az igaziról, így keveseknek tűnt fel a nagyobb különbség, mégpedig a teljes hátulja, ami kétféle is volt... A ponyvát nekem sincs kedvem már tovább piszkálgatni, én inkább koszolni fogom a kész modellt. :o) | |||||
Sennás | Adatlap | 728691 | 2024. szeptember 18. 20:40 | ||
Sennás | Adatlap | 728690 | 2024. szeptember 18. 19:56 | ||
Sennás | Adatlap | 728689 | 2024. szeptember 18. 19:51 | ||
Hello. Ennek a H9-nek a színe mi igazából? Kapott valami megnevezést? HÖR kérte ilyenre vagy a Rába gyár "találta" ezt ki? Ezek nem jók valami még zöldebb kéne. | |||||
Sennás | Adatlap | 728678 | 2024. szeptember 18. 16:57 | ||
NGPETI | Adatlap | 728674 | 2024. szeptember 18. 16:11 | ||
Olyan valakit kell találnod, aki nem HÖR vagy Rendőrség verziót készített belőle és a fedetlen platót használja, tehát elég kevés az esély. :o) Komolyra fordítva, ha valakitól kapnál egyet kölcsön, akkor esetleg lehetne az alapján 3d nyomtatni, vagy egyéb módon "lemásolni", stb. Lehet, hogy sztirolból raknék össze egy ponyva "alapot"... Ez a SKODA dobozos tréler is abból készült. Aztán lehetne folytatni papírzsebkendő és hígitott faragasztó segítségével, hogy kívül ponyva kinézete legyen, ne legyen síma. Amint kiszárad a nedves ragasztó, szilárd marad a pzs és akár festhető is lesz. | |||||
Sennás | Adatlap | 728673 | 2024. szeptember 18. 14:49 | ||
Sennás | Adatlap | 728672 | 2024. szeptember 18. 14:40 | ||
Nagyon köszönöm! Már csak az a kérdés kitől tudnék egy ilyen ponyvát szerezni/venni:) | |||||
NGPETI | Adatlap | 728669 | 2024. szeptember 18. 14:18 | ||
UI: a ponyva belseje pedig ilyen (tele merevítéssel), amiből (a második képen látszik) én levágtam, hogy alacsonyabban legyen, ahogy az igazin is. | |||||
NGPETI | Adatlap | 728668 | 2024. szeptember 18. 14:13 | ||
Szia! Ha jól láttam, más még nem válaszolt (RÁBA ponyva). 10.9 cm hosszú oldalt az alja 5.5 cm hosszú hátul az alja 3.2 cm magas oldalt 3.5 cm magas középen 1 mm a "falvastagsága a ponyva elején (fülke mögött) van egy "kivágás", ami 1.7 mm magas és 4.55 cm széles | |||||
Johnie | Adatlap | 728645 | 2024. szeptember 18. 00:30 | ||
páncélos | Adatlap | 728644 | 2024. szeptember 17. 21:51 | ||
Akkor tisztázzuk! Ez a modell egy Ikarus 280.33 Ezek mentek a SU-ba. A BKV-nál volt az Ikarus 280.00 Ezek első szériája, még GC, GE fekete alapon fehér rendszámmal, kisméretű elhúzható ablakokkal, egyenes műszerfallal. Ezt követte a nagy ablak (mint a modellen), eleinte egyenes, majd tört műszerfallal. A G-s rendszámot átvezették fehér rendszámsorra és a BU besorolást kapták. Egyébként a BU-20 és az előtti rendszámok is még eredetileg G-s rendszámmal lettek forgalomba állítva. Az első széria, BU-07-xx-ig a bal hátsó utolsó (vészkijárati) ablak volt sima. BU-08-tól az is elhúzható lett. A baloldalon megszűnt az "A" tengely előtti (vezető alatti) nyitható rekesz a légpalackhoz. A csuklóban soha nem is voltak rekeszek, csak a Volánnak és a trolibusznak készült változatokon. BU 87-valamitől 1985-ben bejött a fekete kapaszkodó sor, de ez a modellt nem érinti, majd a fekete elhúzható vezetőfülkeajtó. 1986-ban elkezdték RÁBA híddal szerelni a buszokat. A Prága váltót a ZF és a Voith váltó váltotta fel. Utóbbi a csuklósnál csak próbaként, szériában az Ikarus 280.49 csak ZF váltóval szerelték. Megszűnt a kipufogó fék (bu-bu). Na ekkortól jött a vezető fölött a szellőző. BX-61-xx-től megszűnt a harmonika ajtó és pillangó ajtó lett. Ekkor már a gyári új buszok nem tört fehéren, hanem szürke felsőrésszel lettek gyártva, amit a BKV minden egyes felújítás, vagy javítás alkalmával még sötétebbre kent. A D10 szívódízel turbósított változatánál a kipufogó nem közvetlenül a "B" tengely előtt lett kivezetve, hanem fél méterrel előrébb. A 90-es évek végén, ráncfelvarrás keretében a 7-173 gyorson közlekedő buszokat átfestették és a baloldali 3. (szintén vészkijárati) ablak is (újra) sima kivitel lett. Tábla helyett elektronikus kijelzővel, így a kijelzőknél lévő ablak is sima lett. De ez már más tészta. Visszatérve a modellhez, az első lámpasort le kell faragnod mert idehaza nem volt. Ha a BU.10.67-es akarod megcsinálni, akkor rendszám csere. a felsőrészt és az ajtókat fehérre kell festened. A hátsó fényvisszaverő háromszög és a lökhárító ködlámpa nyílásai javítást igényelnek. Mert ha nem is raksz be ködlámpát, a helyét védő gumilapot el kell készítened. Röviden ennyi. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 728641 | 2024. szeptember 17. 20:40 | ||
Bu-10-67 azt nézd meg az szinte teljesen jó semmit nem kell alakítani (szerintem) | |||||
Sennás | Adatlap | 728639 | 2024. szeptember 17. 20:30 | ||
Szellöző gombát se látom mindenütt(?) Igen azok a "vészkijárati" sima üvegek most már bszák a csőrömet. Ugye ajtós oldalon 2db baloldalon leghátsó csak. Ááá nem vágom szét old-ikarus.hu/elsaut_ik280.htm Rendszámot valami frappánsat majd keresek. | |||||
páncélos | Adatlap | 728638 | 2024. szeptember 17. 20:23 | ||
Viszont ha szétszednéd, az ülések háttámláiba épített kapaszkodókat ne felejtsd el fehérre festeni. | |||||
páncélos | Adatlap | 728637 | 2024. szeptember 17. 20:21 | ||
Nézd meg itt: www.flickr.com/photos/194945655@N07/albums/ Egy srác bemutatja, hogyan lehet megoldani ügyesen. Egyébként az index fórum makett-modell és retroautók topikban is kitárgyalták még a nyáron. | |||||
Sennás | Adatlap | 728635 | 2024. szeptember 17. 20:12 | ||
Ájjájjájj ennyi mindent. A legnehezebben az üveg/ablaksor. A 260ast bontottam fel DeAgost képest(ott minden ablak külön felszegecselve) itt egyben az egész. Ugye a váz alumínium nem is olyan egyszerű az elhúzhatós ablakrészt kivágni festeni. Annyi féle van tiszta káosz.Biztos nem vágom szét. Rendszám megoldható. Felűl a 3 kis lámpa érdekes 256/260kon maketten nem gyártottak rá. Ide akkor minek tették. | |||||
páncélos | Adatlap | 728634 | 2024. szeptember 17. 19:28 | ||
Ha nem akarsz rendszámot cserélni, akkor a tengelyeket kell Rába hídra cserélni a vezetőfülke ajtót fekete elhúzhatós kivitelre, valamint a vezető feje főlé egy szellőző gombát építeni. De a lámpasort akkor is le kell faragnod. Én a sajátomon a tükröket is cserélni fogom majd, ha lesz rá időm. Már a BU-s rendszám meg van hozzá. :) | |||||
páncélos | Adatlap | 728633 | 2024. szeptember 17. 19:22 | ||
Nem! Le kell mosni hígítóval az oldalszámokat. Le kell cserélni a rendszámot. Le kell faragni a tetőn elől a három középső lámpasort. A trilex kerekes első nagy ablakos, törtműszerfalas Ikarus 280 autóbuszoknak BU-s rendszáma volt. BU-08-től jött a hátsó ablak is elhúzható kivitelben. Gyárilag tört fehér volt a teteje, nem szürke. A csuklórészen nem volt nyitható nyílás, csak a trolikon. Azon kívül minden oké. | |||||
Sennás | Adatlap | 728622 | 2024. szeptember 17. 11:56 | ||
Sennás | Adatlap | 728594 | 2024. szeptember 16. 11:50 | ||
Gabusch | Adatlap | 728593 | 2024. szeptember 16. 11:13 | ||
Köszönöm szépen, megírom neki, aztán próbálkozzon, hátha. | |||||
páncélos | Adatlap | 728590 | 2024. szeptember 16. 07:20 | ||
Hát... ez nem volt 2 fillér. Csak az Ikarus 280 28-34e között mozog. Ponyvát készíts krepp papírból. Vagy gemkapocsból hajtogasd meg a ponyvatartó kerete és papírtörlőből, vagy zsebkendőből magát a ponyvát. Csak óvatosan fesd le, nehogy eláztasd a papírt. Viszont nedvesen még hajtogatható és eredeti lesz. Én a harckocsik csővédőit készítettem pzs-ből. | |||||
páncélos | Adatlap | 728589 | 2024. szeptember 16. 07:14 | ||
Szia! Szerintem keresd tonycars-t, talán freemail a vége. Az index fórum makett-modell oldalon saját topikja van. | |||||
Sennás | Adatlap | 728588 | 2024. szeptember 15. 21:58 | ||
Ja ma vettem. Nagyon szép. 1:35be talán megpróbálnám de 43ban még "finomabb" anyag kell | |||||
Gabusch | Adatlap | 728587 | 2024. szeptember 15. 21:54 | ||
Mármint matricára gondoltam. | |||||
Yuki | Adatlap | 728586 | 2024. szeptember 15. 21:48 | ||
Most látom neked van platós ziled is én a 35-ösre gondoltam amit építek. | |||||
Sennás | Adatlap | 728584 | 2024. szeptember 15. 21:19 | ||
Ja ja csak miből ami 1:43ban is frankó(?) | |||||
Yuki | Adatlap | 728583 | 2024. szeptember 15. 21:03 | ||
Szia ez a ponyva most elgondolkodtatott lehet csinálni kellene a zilre amit elkezdtem. | |||||
Yuki | Adatlap | 728582 | 2024. szeptember 15. 21:01 | ||
Sennás | Adatlap | 728579 | 2024. szeptember 15. 20:27 | ||
Gabusch | Adatlap | 728572 | 2024. szeptember 15. 18:15 | ||
Kedves Urak, tudna valaki elérhetőséget adni olyan kollégához, aki tudna kép alapján egy kb. 10x3,5 cm-es fehér feliratot gyártani? Nem nekem kell, az egyik barátomnak, ezért lenne jobb az elérhetőség, mert úgy direktbe tudnám kapcsolni. Úgy emlékszem, volt szó ilyenről, de nem találom. | |||||
Sennás | Adatlap | 728568 | 2024. szeptember 15. 16:19 | ||
Yuki | Adatlap | 728518 | 2024. szeptember 14. 05:59 | ||
Szia nálam is sok a munka Sennás el tudná vinni esetleg neked ha találkoztok? | |||||
páncélos | Adatlap | 728514 | 2024. szeptember 13. 21:53 | ||
Szia! Nagyon rendes vagy és hálásan köszönöm, de nem tudok vasárnap a börzére menni (legalább is még nem látom a vasárnapom). El voltam és vagyok is havazva, így azt sem tudom mi van holnap. Pedig jó lenne személyesen is találkozni, Sennás kollégával is. Egyébként t34.magyar@gmail.com e-mail címen elérhetsz. Egyébként megjelent ma a mixer RÁBA? Nem akartam megvenni, csak kíváncsi lettem volna a következő számra, hogy a Mercedes sárga lengyel lesz, ami szintén nem kell, vagy hazai Hungarocamion, mert akkor megveszem. Be mentem az Auchanba, de ott nem volt, csak a Star, de abból vagy 8-10db. De már Auchanba sem szívesen megyek, mert minden héten egyre drágább lesz ott is minden. | |||||
Yuki | Adatlap | 728512 | 2024. szeptember 13. 21:19 | ||
Szép estét mindenkinek múltkor írtam ide páncélos kolégának kevertem ki zil kéket vasárnap viszem magammal a börzére, még eddig nem sikerült kapcsolatot teremteni vele esetleg elérhetősége van-e? | |||||
Yuki | Adatlap | 728511 | 2024. szeptember 13. 21:14 | ||
Nem a mixeres rába jött? Holnap megnézem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Szép estét én megcsináltam a 43-as billencsen.