/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775.
Nagyzo 727305 2024. augusztus 3. 20:54
Válasz erre
Köszi! A telefonos fotó és a felülről jövő fény miatt ennyire hangsúlyos, a valóságban jóval visszafogottab azért. De amúgy kicsit túllőtt a GWH a célon. Csiszolni meg nem akartam, hülyén néznek ki a lapos fejű szegecsek.
Nagyzo 727303 2024. augusztus 3. 20:51
Válasz erre
Köszi!
Szerintem jobb, mint az Academy, nem kell szinte sehol tömíteni, szépen passzol minden. A szegecsekkel nem sikerült megbarátkoznom, néhol túl hangsúlyos, néhol eltűnedezik, van, ahol éles peremű. Összességében jó készlet, és talán a matricák is jobbak, mint a korábbi GWH kitekben. Vastagok még mindig, de szépen idomulnak a felülethez, ezen pl a malacfej gyári (a többi Caracal), és a vastagsága miatt szépen lehet igazgatni, nyomkodni, nem nyúlik, gyűrődik. Ha Master gépágyút szeretnél hozzá, akkor hártyavékonyra kell csiszolni a burkolatát a repülőn, h beférjen.
Miggyuri 727296 2024. augusztus 3. 13:22
Válasz erre
IMG_20240803_061753
IMG_20240803_061753
IMG_20240803_071009
IMG_20240803_071009

Ez készül.
TAMÁS78 727289 2024. augusztus 2. 19:45
Válasz erre
142
142
MFP_F_ubk_015
MFP_F_ubk_015
MFP_F_ubk_023
MFP_F_ubk_023
MFP_F239_Uebung194x
MFP_F239_Uebung194x

Nagyzo, Gábor, ismét köszönöm. Minimáldiorámát tervezek, ha egyszer eljutok addig. Egy kis víz a hajótest körül, leengedett deszantrámpa, és valami jármű épp kigördül a partra. Hogy természetes part, vagy kiépített (kő-)kikötő, még nem tudom.
kervil 727278 2024. augusztus 2. 16:43
Válasz erre
Basszus, ez gyönyörű már most is, alig várom, hogy a végeredményt láthassam! Látom, téged a vaddisznós festés fogott meg, jó ez is nagyon (én a kígyóssal szemezek).
Zoli 727266 2024. augusztus 2. 10:06
Válasz erre
Toth_Gabor 727264 2024. augusztus 2. 08:57
Válasz erre
Igazán egyedi téma, a kivitelezés pedig elképesztő! Milyen környezetben tervezed elhelyezni?
Toth_Gabor 727262 2024. augusztus 2. 08:50
Válasz erre
Zoli! Nagyon szépen alakul! Mik a tapasztalataid a makettel?
Nagyzo 727259 2024. augusztus 2. 07:43
Válasz erre
Legközelebb egész nyugodtan építs valódit, nem lenne vele gond! Irtó menő, és nagyon tuti munka!
TAMÁS78 727257 2024. augusztus 1. 23:25
Válasz erre
Propellerfanatic 727256 2024. augusztus 1. 22:34
Válasz erre
Azt a mindenit!
Te aztán tényleg Jómunkásember vagy!
Ez igen!
Tibcsi 727253 2024. augusztus 1. 21:00
Válasz erre
Nagyon kafa lesz! Milyen állványon van?

(láttam a fészbúkon, de direkt megkérdézem! :) )
Nagyzo 727252 2024. augusztus 1. 20:58
Válasz erre
DSC_3664_1
DSC_3664_1
DSC_3664_1
DSC_3664_1

Waracskos desznyó mattul éppen (GWH 1:48)
TAMÁS78 727187 2024. július 29. 23:03
Válasz erre
Köszi srácok, beszámolok majd a fejleményekről.
borisz 727179 2024. július 29. 12:01
Válasz erre
Nagyon baba!
Mindenképpen diorámáért kiált! Legyen rajta sirály is! :D

Grétdzsob, kípmiposzted
Freddy 727178 2024. július 29. 11:55
Válasz erre
Impresszív makett (látom, a macskának is tetszik :) )
TAMÁS78 727173 2024. július 29. 11:15
Válasz erre
mfp 015
mfp 015
mfp 018
mfp 018

A terv szerint valami minimáldiorámát szerkesztek köré, egy pici víz a hajótest körül, valami part-szerűség a leengedett deszantrámpa alatt, és egy-két épp kigördülő jármű. Persze ez még nagyon távoli cél, az építésből is sok hátra van, a festésről nem is beszélve. Kommentsz end kveszcsönsz ár velkám.
TAMÁS78 727172 2024. július 29. 11:09
Válasz erre
mfp 014
mfp 014
mfp 022
mfp 022
mfp 016
mfp 016
mfp 017
mfp 017
7_5%20cm%20ooz
7_5%20cm%20ooz

Most az apróságok felragasztásával bíbelődök. Csapóajtók, az aprócska csónak (ez nagyon jellegzetes tartozéka az MFP-knek), kormányállás környéke, szellőzők, kipufogó, kikötőbakok, csörlők, tárolóládák, stb. A fegyverzet egy, a kormányállás előtt lévő platformon álló, I. vh-s, haditengerészeti lafettára helyezett 7,5 centis Mle 1897-ből, és a mögötte lévő placcon álló 20 mm-es Oerlikonból fog állni (mindkettőt beszereztem, az előbbi az IBG, utóbbi a CMK gyártmánya, csak a löveghez a komplett lafettát is meg kell szkreccselni).
TAMÁS78 727171 2024. július 29. 10:59
Válasz erre
mfp 005
mfp 005
mfp 010
mfp 010
mfp 013
mfp 013

A deszanttér 5-5 oldalajtója közül csak a bal első lesz nyitva. A kétoldalt végigfutó fedélzet esetében több fotón látszik, hogy itt sokszor igen gyenge minőségű, hepehupás-gödrös lemezeket használtak, ezt ecsettel felvitt és óvatosan visszacsiszolt 500-as Surfacerrel imitáltam. A fa deszkázat 3 és 5 milliméteres hárs- és fenyőlécekből készült. Az oldalsó merevítők illesztését szintén Surfacerrel ecseteltem, aztán visszacsiszoltam és -töröltem (ezen még itt-ott javítani kell). A lehajtható rámpa még nincs ragasztva.
TAMÁS78 727170 2024. július 29. 10:50
Válasz erre
mfp 001
mfp 001
mfp 003
mfp 003
mfp 004
mfp 004

A makett méretaránya 1/35 és - szokásomhoz híven - vízvonalmakett. Az eredeti járgány 47 méter hosszú és 6,5 széles volt, ez tehát 134x18,5 centit jelent. A szögletes forma nagyon egyszerű, csak a merőlegesek és a párhuzamosok tartására kellett odafigyelni. Az alapanyag 2, 1,5, 1 és 0,5 mm-es sztirollemez, illetve belső merevítőként különböző 2 és 3 mm-es kartonok. A deszanttér tetejét leszerelhetőre csináltam, a későbbi festés és a harcjárművek-figurák elhelyezése okán. Ahol már nehezebb lenne hozzáférni, átfújtam egy középszürkével.
TAMÁS78 727168 2024. július 29. 10:42
Válasz erre
scale_1200
scale_1200
vut7mcqugp8c1.jpeg
vut7mcqugp8c1.jpeg
MFP_F_421
MFP_F_421
mz1serieinterni
mz1serieinterni

Na, abba a stádiumba érkezett a kis hajóm, hogy talán már érdemes pár, egymást követő hozzászólásban megmutatni. Hajó létére azért teszem ide, mert bőven van harcjárműves áthallása is. A típus neve Marinefährprahm. A tervezése 1940-ben kezdődött, amikor a Seelöwe küszöbén a német haderő rájött, hogy nincsenek partraszálló járművei. Az első példányok '41 tavaszára készültek el, az első bevetésük a Balti-tenger szigeteinél történt a Barbarossa keretében. Úgy tervezték, hogy bármely, közepesen felkészült európai hajógyár könnyedén megbirkózhasson a gyártással, így aztán számos helyen készültek a megszállt és német szövetséges kontinensen Hollandiától Bulgáriáig. Alapvetően azonos tervekkel, mégis számos apró különbséggel, amihez még egyéb változások és átépítések jöttek a háború alatt, szóval sok száz archív kép átbogarászása után nyugodtan mondhatom, hogy nem nagyon létezett két egyforma példány. Összesen kb. 700 darab épült. Mivel a nagy partraszálló műveletek néhány kivételtől eltekintve elmaradtak, az MFP-k az idejük jó részét egyéb feladatokkal töltötték, szállítástól kezdve a konvojkísérésen és a szárazföldi harcok támogatásán át az aknarakásig. (Ilyenekkel szállították például az első Tigereket Afrikába.)
Freddy 727142 2024. július 28. 14:13
Válasz erre
Köszi! Napjainkbeli katonákat modellezni egészen más, mint mondjuk 2. vh-sakat, nagyon sok az egyedileg állított, hivatalosan sok esetben nem is rendszeresített felszerelés.
Yuki 727124 2024. július 27. 22:26
Válasz erre
Szépek lettek talapzattal jól néznek ki,szép munka.

Üdv:István.
Freddy 727117 2024. július 27. 14:39
Válasz erre
MH_2015M_1_1
MH_2015M_1_1
MH_2015M_1_1
MH_2015M_1_1

Nálam most 2015M egyenruhás magyar katonák készültek. Amerikai katonák kis átalakítással (pajzs a karjukon), a Bren 2-eseket egy ITA3 nevű cég gyártja. Az álcamintával sokat tököltem, de végül sikerült megtalálni a megfelelő színkombinációt.
Miggyuri 726988 2024. július 23. 10:30
Válasz erre
IMG_20240723_091942
IMG_20240723_091942

Itt van! Megérkezett! Kezdődhet a munka!
Tibcsi 726802 2024. július 15. 16:01
Válasz erre
Tibcsi 726801 2024. július 15. 16:00
Válasz erre
20240715_155753
20240715_155753

Épp áthelyeződik a leszállt fényszóró.
Sennás 726794 2024. július 14. 21:19
Válasz erre
Nagyon vagány! Ilyen közelről meg ilyen látószögből mint az/egy igazi. Ügyesen építessz!
Johnie 726791 2024. július 14. 20:16
Válasz erre
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513
IMG_20240712_184513

A "Kamasz" építése folytatódott a bukókerettel.
Kezd kamion kinézete lenni...
Miggyuri 726653 2024. július 8. 16:30
Válasz erre
A matricákat makettező kollégáktól kaptam, köszönet érte!
Miggyuri 726652 2024. július 8. 16:30
Válasz erre
IMG_20240708_153044
IMG_20240708_153044
IMG_20240708_153044
IMG_20240708_153044
IMG_20240708_153044
IMG_20240708_153044

Töröttből, roncsból, pillanatnyilag kabintető híján.
Johnie 726529 2024. július 4. 18:21
Válasz erre
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647
IMG_20240701_192647

Folytattam a "Kamaszt" , most már világoskékkel is megfestettem egy kabinfelépítményt amin légbeömlők is vannak...
Tibcsi 726513 2024. július 4. 01:31
Válasz erre
Megnéztem, vannak ott bütykök, csak nem túl hangsúlyosak. De azért látszanak. :)
slowmotion 726510 2024. július 3. 23:46
Válasz erre
Most kép nélkül, mert siralmasan haladok az Angyallal.
Sajnos elkezdődött a foci-eb, meg besűrűsödtek a dolgok, úgyhogy kb annyit haladtam, hogy a kabintetők maszkolását kívül-belül megoldottam úgy-ahogy. először lefestem belülről feketére, aztán beapplikálom a helyükre, aztán jöhet a teljes sárkány tömítése.

Még szerencse, hogy pont most utazunk el majdnem egy hétre, jövő héten meg már itthon lesznek a gyerekek.
De a nyár végére be akarom fejezni, hogy jöhessen a két Falcon szimultánban.
pmheros 726422 2024. június 30. 20:51
Válasz erre
Ugyanazon (726 292 hsz) archív fotón még felhívnám a figyelmet, hogy a kabintető alsó pereme 65 -ös világos szín, ellentétben a Hasegawa útmutató keretének sötéten ábrázolt alsó részeivel.

Jobbító szándékkal írom.
pmheros 726419 2024. június 30. 20:45
Válasz erre
Bf-109E7-7.JG2-(W1+~)-Werner-Machold-1941-01
Bf-109E7-7.JG2-(W1+~)-Werner-Machold-1941-01
bf109e4_214
bf109e4_214
bf109e1_230
bf109e1_230

A menetirány szerinti jobb oldali MG 17 alig kell, hogy kikandikáljon a burkolat alól. Jellemzően árnyékban marad, ezért egyáltalán nem szokott látszódni.
A bal oldali MG 17 kicsit előrébb kell álljon.

Még a függőleges vezérsík elejének aljára kanyaríthatnál kicsit a 71 -es színből. Az útmutató is jelzi, és ha visszalapozol a 726 292 hsz -re, ott az archív fotón is mutatja magát a kunkor.

Üdv.: pmheros
pmheros 726416 2024. június 30. 20:33
Válasz erre
A bütyök lehetségesen a szárny főtartójának (a törzshöz történő) bekötési pontját takarja. Igen jellegeztes dudorocska.

Az MG 17 -esek a motor feletti géppuskák. (Nagyon előre nyúlnak)
Tibcsi 726415 2024. június 30. 20:32
Válasz erre
Tibcsi 726414 2024. június 30. 20:31
Válasz erre
Semmilyen bütyköt nem vágtam le, és az MG17-esek is úgy vannak, ahogy azt a Hasegawa megálmodta.
Kibic 726413 2024. június 30. 20:07
Válasz erre
Sajnos ennek a korszaknak a gépeit egyáltalán nem ismerem, így pl. fogalmam sincs, hogy a pmheros által említett bütyök mit takar, az MG17-et is csak sejtem, hogy mi lehet. :-)
Minden esetre a maketted nekem a kép alapján eddig nagyon szépnek, igényesen kidolgozottnak tűnik!
Zoli 726412 2024. június 30. 20:00
Válasz erre
Szia,

A minőség eddig tökéletes.
z
pmheros 726411 2024. június 30. 19:27
Válasz erre
Üdv!

Jó lesz!

A szárnytőben a bütyök ennyire jelképes, vagy le is vágtad ?
Az MG 17 -esek gondolom még nem végleges helyzetben vannak ?

Üdv.: pmheros
Tibcsi 726410 2024. június 30. 19:13
Válasz erre
IMG_20240630_190829
IMG_20240630_190829

Szépen alakul! :)

Én meg kedvet kaptam az Emilekhez, amik közül az egyik Bertram gépe lesz. Ez Hasegawa 1/48-as, de lesz egy ICM 72-es is, az Franz von Werra fehér orrú Emilje lesz. A képen a nagyobbik. :)
Kibic 726401 2024. június 30. 17:28
Válasz erre
F13-2
F13-2

A hétvégén megkapta a fő alapszíneket az F-13.
pmheros 726300 2024. június 26. 12:00
Válasz erre
Hát itt azt kell megérteni, hogy ezek a srácok nem egy hétvégére mentek önkénteskedni. A lengyel hadjáratban még hasig 70/71 sötét színekben pompázó 109 -esek, hamarosan másik hadszíntéren találták magukat, ahol világosabb álca adta jobb rejtést, ezért átfestették őket.

Pont az általad épített gép az ékes példája, amin helyenként látszik az eredeti feketés zöld festés a bal szárny-, és a vízszintes vezérsík tövében. A háború előtt, és legelején használt kis kereszteket, akkor még meghagyták, sokszor körbefestették őket. Később rájöttek az azonosítás fontosságára, és sokkalta nagyobb kereszteket festettek ugyanazokra a használt gépekre. (Voltak a Sitzkrieg alatt extrém nagy keresztek is) A világosabb "légifölény" 71/02 séma magasra húzott 65 -ös kék oldalakat használt, mert a magasról támadó német gépek úgy is égháttér irányában lesznek a préda szemszögéből. Viszont a földön álló gépeknek meg világított a hatalmas világoskék oldala, így az egyes alakulatok a sajt ízlésüknek megfelelő foltozásos módszerrel tompították vissza a figyelemfelkeltő felületeket. Az utolsó képed pedig pont erre példa: Még látszik a határozott felső kontúr, de már telibe pöttyözték. A törzskereszt is a korábbi kicsi kereszt nagyobb méretű változata. Később ez is változott, olyan nagy kersztekre amik vastagabb fehér sávokat tartalmaztak.

Az Emilek fizikai megjelenése is változott a csapatszolgálat alatt, volt olyan ami a gyártósorról E-1 -ként gurult le, a pályafutása végén meg már egy E-7 -essel volt egyenértékű.
Nagyobb javítsákor cserélhették a motort, a légcsavarállító megoldást, a szárnyfegyverzetet, a fülketetőt (ívesről szögletesre), légcsavarkúpot (zárt típusra), kapott hátpáncélt, frontszélvédőre pótlólagos frontpáncélt, has alatti függesztőt.
téglatesó 726297 2024. június 26. 10:51
Válasz erre
Messerschmitt-Bf-109E4-1.JG2-White-1-Otto-Bertram-crash-landing-Wicks-wingman-3rd-June-1940-01
Messerschmitt-Bf-109E4-1.JG2-White-1-Otto-Bertram-crash-landing-Wicks-wingman-3rd-June-1940-01

Most áldom csak igazán az eszem, hogy el se kezdtem referenciákat gyűjtögetni a gépről: valszeg a félkész repcsi szépen visszakerült volna a dobozába, ki tudja mennyi időre...
:-)))
Tényleg elég ellentmondásos a sztori (nekem legalábbis, akinek a repüléstörténet világa teljesen kínai), pedig csak ezt az asisbiz-es oldalt futottam át.
Van pl. kép, amin a fehér 1-es még jobban össze van törve, mint a Pmheros képén (és ott már a kamó is másabb)...
pmheros 726296 2024. június 26. 09:50
Válasz erre
Ha Techmod nem a ?becsuklott futóműves? kép alapján dolgozott volna, akkor még magasabb lenne a hibák száma a matricakészletében. Például a Balkenkreuz mérete, helye, felső kamó vonalának mélysége, stb. Emellett megjelenésében egy (szögletes kabintetős) E-4 -et kellett volna ábrázolniuk .

Szerintem az 1940 május 19 -ei a kényszerleszállás után nem ragadt a földön a pilóta, hanem repült tovább másik géppel. A te képed ábrázolhatja a másik gépet, és lehet ugyanaz a gyártási számú de a későbbiekben rendberakott példány is. (Utóbbi esetben nem érteném miért festenék át ilyen mértékben a nem sérült részeket.)

Egyébként a kutyus elég sűrűn felkerült a motorburkolat jobb oldalára is az 1.JG2 -ben, ha ez nincs rajta, még az is lehet, hogy JG2 egy másik Gruppe -jének fehér 1 -esét ábrázolja a fotód.

Ezek persze részemről is csak találgatások.
téglatesó 726294 2024. június 26. 08:40
Válasz erre
Helló Tibcsi!
Köszi! Látod én a kereszten nem is filóztam, egyszerűen csak mentem a Techmod útmutató után. Egyébként ugyanezen a lapon van Ihlefeld, Bar, Hans Philipp és Galland gépe is, azokon tényleg úgy mutatja a rajz a keresztet, ahogy a Te képeden is van.
A légcsavar-orr találkozáson nekem is felszaladt a szemöldököm, sehogy sem akart passzolni, aztán csak levágtam a légcsavarról a tengelyt, meg a belső feléről lefaragtam a tengely körüli vastagabb részt, végül az egészet a legvégén csak úgy szemre felragasztottam az orra.
Amúgy direkt választottam az ICM-et, mert valahol azt olvastam, hogy tulajdonképpen Tamiya-klón, de az ukránok kiküszöbölték az eredeti kit forma-, és mérethibáit: a japánok ugyanis (állítólag, én nem értek hozzá) rövidebbre csinálták az orr-részt, mint kellene, de itt már rendben van.

Pmheros, most megnyugtattál, hogy a Techmod ezt jól ábrázolta, köszi (és a képet is külön köszi!), és teljesen igazad van, hogy el van csúszva a szvasztika, ennek az egyetlen oka a saját bénaságom...
Amúgy ebből is látszik, hogy a repülőgépekhez végképp kakukk vagyok: nem is keresgéltem képeket az eredeti gépről, csak építettem-mázoltam, aztán meg pakoltam fel a matricákat, ahogy az útmutató mutatta.
PS: A szvasztika egyébként nem a Techmod lapról van: nem volt hangulatom a kereszteket két darabból összebabrálni, főleg, hogy még az ősidőkből megmaradt egy Aeroteam horogkereszt-matricalapom, tele kampókkal, úgyhogy azt abból tettem fel.
Tibcsi 726293 2024. június 26. 08:34
Válasz erre
Ezt a képet én is megtaláltam, de amit én tettem be, az is Bertram gépe (a képaláírás szerint). Zavaros ügy... :)
pmheros 726292 2024. június 26. 07:12
Válasz erre
Bf-109E3-1.JG2-(W1+)-Otto-Bertram-crash-landing-France-1940-01
Bf-109E3-1.JG2-(W1+)-Otto-Bertram-crash-landing-France-1940-01

A Bertran gép fotója
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775.