/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Sennás 730417 2024. november 13. 07:45
Válasz erre
Screenshot_20241113_074245_Chrome
Screenshot_20241113_074245_Chrome
Screenshot_20241113_074332_Chrome
Screenshot_20241113_074332_Chrome

Futóművek, kerekek, hozzá való maszkolók kimaradnak. Elcserélném egy ilyen/hasonló állványra.
duro06072@gmail.com
Sennás 730416 2024. november 13. 07:38
Válasz erre
Nagyon köszönöm. Haa hogy 1:144ben én így be nem kötöm az is biztos.
Teszek pár próbát/variációt de nem fogom tudni így kifesztíteni.
Köszi köszi
Tibcsi 730415 2024. november 13. 06:46
Válasz erre
Tu-13404
Tu-13404

Ezt találtam még a repulomuzeum.hu-n. Ezen is látszik a huzalantenna. Az első tartó mechanikusan feszíti (a kerámia szigetelőn keresztül), a hátsó lehet az elektromos bevezetés.
Tibcsi 730414 2024. november 13. 06:38
Válasz erre
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811

Ez ugyan Il-18-asé, de szerintem valahogy így kell elképzelni. Saját fotók.
Sennás 730407 2024. november 12. 21:45
Válasz erre
Screenshot_2024-11-12-21-42-52-985
Screenshot_2024-11-12-21-42-52-985

A szálantenna bevezető csatlakozó hasonló lehet? Nem találok eredeti jó felbontású képet sajnos. Köszönöm
Sennás 730402 2024. november 12. 20:20
Válasz erre
Mandras 730394 2024. november 12. 16:05
Válasz erre
Igen, nem pontosan középen volt. Ráadásul kétféle változat létezett.

A Malév első négy „sima” Tu-134-es gépe (HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE) úgy készült, hogy a hírközlő URH rádiókészülékek (VHF-COM) ASSz-I típusú, bumeráng alakú antennái egyáltalán nem a törzs középvonalában voltak, hanem a felső (az 1-es) a repülés irányában jobbra jelentősen eltolva, az alsó (a 2-es) balra jelentősen eltolva a középvonaltól.

A következő három magyar „sima” Tu-134-es gép (HA-LBF, -LBG/924, -LBH/925) már úgy készült, hogy ezek az antennák a törzs középvonalához közel voltak elhelyezve azzal a pici különbséggel, hogy mivel nem akarták megfúrni a törzs középvonalában futó 0. hosszmerevítőt, ezért közvetlenül amellé szerelték fel az antennát a törzsborításra.

Ezzel együtt egy további változtatás volt, hogy e három gépen hátrább is tették ezeket az antennákat; pl. az alsó antenna a bejárati ajtó alá került, míg az előző négy gépen ez jóval előrébb volt felszerelve.

Az esedékes ipari javításokon a négy korai Malév-gépből kettőt (HA-LBC,- LBE) átalakítottak a késői változatra, így áthelyezték ezeket az antennákat az új helyre. Két gép (HA-LBA, -LBD) már nem érte meg ezt az átalakítást a baleseteik miatt. Az általad feltett színes kép a HA-LBE tetejét mutatja, még az eredeti, nem áthelyezett URH-antennával, viszont már szálantenna nélkül.

A szálantennának volt egy antennatartó árboca és volt egy antenna-bevezető csatlakozója, amelyet egy háromszög alakú áramvonalazó védőlemez takart az esetleges sérülésektől. A Tu-134A változat már Mikron RH rádióval készült, amelyhez nem kellett szálantenna, viszont kellett az örvényorsó elejébe szerelt csúcsos antenna, amelyet egy műanyag szigetelő gyűrű választott el a sárkány fém részeitől. Ilyenre lett átalakítva az eredetileg tompa örvényorsós HA-LBC és -LBE.

A HA-LBF, -LBG/924 és -LBH/925 már csúcsos örvényorsóval készültek annak ellenére, hogy volt szálantennájuk. Ennek az volt az oka, hogy már folyt a Tu-134A típus gyártása is, ami közben elfogytak a régi örvényorsók a „sima” 34-esek számára. Ezért a 134A-ra való örvényorsót szerelték fel úgy, hogy nem volt bekötve a csúcsantenna. Ez így volt egészen addig, amíg ki nem cserélték az RSzB-70-et Mikronra, akkor eltűnt a szál és bekötötték a csúcsot.
Sennás 730378 2024. november 12. 08:15
Válasz erre
Screenshot_20241111_185033_Chrome
Screenshot_20241111_185033_Chrome

Innen is úgy látom.
Sennás 730377 2024. november 12. 08:14
Válasz erre
Screenshot_20241102_182111_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome

Tényleg a felső antenna(?) nem pont középen van?
Sennás 730246 2024. november 7. 20:04
Válasz erre
Screenshot_20241031-170037
Screenshot_20241031-170037

Én csak ebből gondoltam hogy nincs. Még a fény-se úgy esik rà. 925 tényleg látszik!
Mandras 730239 2024. november 7. 14:42
Válasz erre
fortepan_66355
fortepan_66355
fortepan_66355
fortepan_66355

Nem szerettem volna, hogy „megkavarodj”, csak hogy minél pontosabb makettet készíts. Azon a két képen azért nem látod a szálantennát, mert azokon nincs. A felülről készített fekete-fehér fotó a HA-YSB-ről készült, amelyen soha sem volt szálantenna, mert az egy Tu-134A; a másik, színes képen az egykori HA-LBG van ugyan a kiselejtezése után, de annak ’78-tól már nem volt szálantennája az RSzB-70-es RH rádió eltávolítása miatt. 1:144-ben szerintem olyan vékony legyen, hogy ne szakadjon el.

A zászlón, a függőleges vezérsíkon az a három kis sötét ovális dolog - gondolom, azokra gondolsz -, három dielektrikus panel, amelyek nem voltak lefestve azokon a gépeken, amelyeken volt mögöttük antenna. Nem feketék voltak, inkább barnák. A magyar gépek között csak a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH jelűeken voltak, mindkét oldalon. A felső mögött a SzOM-64 válaszjeladó egyik antennája volt, az alsó kettő mögött az RSzBN-2SzA közelnavigációs rendszer antennái. A magyar Tu-134A gépeken e két rendszer nem létezett, ezért azok az ovális panelok sem voltak rajtuk.
Sennás 730231 2024. november 7. 10:34
Válasz erre
Screenshot_20241103_085456_Chrome
Screenshot_20241103_085456_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome

Nagyon komoly! Részletes köszönöm szépen... még jobban megkavarodtam:)
Az a szálantenna nem tudom annyira vékony lenne(?) eredeti fényképen nem is látom(2.-ik kép). Kifejezetten 924est építeném de 1:144ben milyen vékony lenne az. Azon a gépen látni egy szines képen Magyar zászlón 3db kis fekete antenna(?) fel kell festeni majd
Mandras 730226 2024. november 7. 05:56
Válasz erre
A piros csíkos gépekhez:

Az első kettő, a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH soha sem voltak szürkék. A törzs alsó része, a szárny és a vezérsíkok lemezszínűek voltak egy átlátszó védőlakkal bevonva. Ezek a gépek csupán az 1978-as ipari javításokon lettek szürkék, amikor már három éve ismét Malév festésűek voltak. (Kezdetben is azok voltak, 1970-72 között.) Ezek a „sima” Tu-134-es gépek. Sajátosságuk volt még, ahogyan látható is a rajzon, hogy volt szálantennájuk a törzs mellső részének a tetején lévő antenna-árboc és a vezérsíkok között kifeszítve, amelyet szintén ’78-ban szüntettek meg. A Tu-134A változaton nem volt szálantenna gyárilag sem.

A második két gép, a HA-926/HA-YSA és a HA-927/HA-YSB szürke volt már gyárilag is. A szárny és a vezérsíkok belépő élei festetlen fémszínűek voltak a jégtelenítő rendszer miatt. (Orr-segédszárny nem volt.) Ez a két Tu-134A a Groza radaros orr-résszel. Csak e két gépen volt hátsó ajtó, és csak a törzs bal oldalán. Ez befelé és előre nyílt „zsanéron”. Volt ott egy összecsukott létra, amelyet ki lehetett bocsátani. Az ajtóval szemben a jobb oldalon, ahol nem volt ajtó, volt a hátsó konyha, „hideg büfé” egy hűtőszekrénnyel. Amikor a Malév átvette ezt a két gépet, és lett belőlük HA-LBN és HA-LBO, akkor ezt az ajtót berögzítette, a büfét megszüntette, és beszékezte a hátsó teret.

Négy kibocsátható fényszóró volt minden gépen, kettő a törzs orr-részén alul oldalt, és egy-egy a két futógondola belső oldalában (a 24-es tételek). A 30-31-es két dolog a pitot-sztatik rendszernek a sztatikus nyomást felvevő paneljai voltak. Ezek 1 cm magasan kiemelkedő festetlen fémlemezek a sztatikus rendszerek furataival a szelencés műszerek, a robotpilóta és az adatrögzítő rendszer számára. A két oldal össze volt kötve belső csőhálózaton a repülőgép csúszásából vagy oldalszélből eredő nyomás kiegyenlítése céljából.

A HA-YSA orr-részén, a bal oldalon látható egy kis szürke téglalap a Tu-134A típusfelirat feletti részen. Az egy figyelmeztető felirat volt az alatta lévő DUA állásszögadóra (a „széllapátra”) vonatkozóan.
Sennás 730198 2024. november 6. 10:36
Válasz erre
730189-ban a rajzon van hogy ŐK honnan vették(?) de semelyik másik gépen nem volt. Nem baj az. Könyvben egyetlen rajzon se mutatja
Tibcsi 730196 2024. november 6. 10:02
Válasz erre
Tupoljeven még nem láttam olyant, szerintem nincs rajta. Amikor kormánygép volt, akkor tudtommal nem volt jellemző. Egyébkênt később a Malév forgalomba állította, szerintem ugyanolyan volt, mint a többi Kistuskó, csak a berendezése lehetett más.
Sennás 730194 2024. november 6. 08:00
Válasz erre
Köszönöm. Érdekes a szárnytőben a vészkijárati festés a rajzon ott van az1 képen meg semmi
Tibcsi 730193 2024. november 6. 07:53
Válasz erre
A belépőélek fémszínűek. Úgy tudom, a jégtelenítő szerkezet miatt.
Sennás 730190 2024. november 6. 07:46
Válasz erre
Bocsánat szűrke az a szárny alúl/felűl:)
Sennás 730189 2024. november 6. 07:44
Válasz erre
15341
15341
13972
13972
467949_1716108303
467949_1716108303
2451-thickbox_infinity
2451-thickbox_infinity

Főleg a színes képen. A 3ik képen úgy néz ki igen
Forrás:innen onnan :)
Sennás 730188 2024. november 6. 07:42
Válasz erre
Screenshot_20241105_132848_Chrome
Screenshot_20241105_132848_Chrome
18357117_8e8e3a37f787505f0732cf65542b201f_wm
18357117_8e8e3a37f787505f0732cf65542b201f_wm

Köszönet! Jó kis melót ad ez a kistuskó:) csak kérdeznék még
A vízszintes vezérsík éle és a szárnyak belépő éle(orr segéd szárny?) ezek is fehér mint a gép vagy a többi Malév-esen az éle "ezüst" nem egyértelmű(nekem) köszönöm válaszokat!
Tibcsi 730185 2024. november 5. 22:45
Válasz erre
Tu134_Aeropark2022_037
Tu134_Aeropark2022_037
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21

Megnéztem pár walkaround-ot, a 30/31 valamiféle szellőzőnyílásnak tűnik, szerintem az is rajta volt mindegyiken.
Sennás 730177 2024. november 5. 19:55
Válasz erre
Van nekem könyvem csak elő kell keresni:)
Sennás 730173 2024. november 5. 18:15
Válasz erre
Köszi. Igen az orr két oldalán elöl azok a leszállófények lesznek(nem tudtam főfutónak is van ilyen) 30/31-re azt gondoltam cargo ajtó(ra) de ott nincs ugye csak hátúl?
Tibcsi 730171 2024. november 5. 18:02
Válasz erre
Az előbb a 24-es matricáról írtam. A 30-ast csak tippelem, hogy felmehet.
Tibcsi 730170 2024. november 5. 17:55
Válasz erre
Úgy nézem, hogy azok a leszálló fényszórók. Az mindegyiken van, szerintem felteheted.
Sennás 730164 2024. november 5. 15:39
Válasz erre
Screenshot_20241105_153521_Chrome
Screenshot_20241105_153521_Chrome
20241105_153045~2
20241105_153045~2

Sziasztok. Kérdezném tisztelettel a 144es Magyar kormányzati gépre a HAD models ilyen kis matricát nem adott a Zvezda matrica lapon lévőt fel kell/lehet rakni? Köszi Sennás
Mekett 730155 2024. november 5. 12:08
Válasz erre
Airbus A400 ferihegyi leszállás előtt
Airbus A400 ferihegyi leszállás előtt
A400 Ferihegyen
A400 Ferihegyen

Az imént jött ez a török A400 Ankarából Ferihegyre. Sajnos az ablakon át kapáslövésből csak ilyen fotó sikerült.
Mekett 729988 2024. október 29. 18:34
Válasz erre
Tu-154 MALÉV HA-LCB
Tu-154 MALÉV HA-LCB

A MALÉV nagytuskója Heathrow-n 1975-ben.
p-51 727201 2024. július 30. 22:28
Válasz erre
20240719_053531
20240719_053531

Engem ez vitt ki. :)
Jó volt!
Freddy 727141 2024. július 28. 14:11
Válasz erre
Freddy 726417 2024. június 30. 20:37
Válasz erre
Mekett 724711 2024. május 13. 00:07
Válasz erre
Csúcsforgalom Ferihegyen
Csúcsforgalom Ferihegyen
S-kanyar Pest fölött
S-kanyar Pest fölött

Nem rémlik, hogy máskor ilyen szorosan követték volna egymást a leszálló gépek. Érdekes a manőver, amit az egyik csinált a város felett. Gondolom, megpróbált lemaradni az előző géptől.
Mekett 724130 2024. április 30. 12:33
Válasz erre
Airbus 330
Airbus 330
A magyar A330 orra
A magyar A330 orra
A magyar A330 felszálláshoz készülődik
A magyar A330 felszálláshoz készülődik
Airbus A321-271NX HA-LGI Wizzair
Airbus A321-271NX HA-LGI Wizzair
Airbus A320-214 D-AIZG Lufthansa
Airbus A320-214 D-AIZG Lufthansa
Boeing 767-33P Uzbekistan Airways
Boeing 767-33P Uzbekistan Airways
Airbus A320-214 OH-LXI Finnair
Airbus A320-214 OH-LXI Finnair
Boeing 737-8AS SP-RNE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RNE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RKT Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RKT Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RSE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RSE Ryanair
Embraer E175STD PH-EXO KLM
Embraer E175STD PH-EXO KLM
Airbus A330-243F B-308L Sichuan Airlines
Airbus A330-243F B-308L Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A bird control folyamatosan durrogtatott
A bird control folyamatosan durrogtatott
Radar a 2-es pálya délkeleti végénél
Radar a 2-es pálya délkeleti végénél

Mivel már hónapok óta hallgatom a Sichuan Air üvöltő Airbusát a házunk felett, kimentem Ferihegyre, hogy közelről is megnézzem. A nyavalyás több, mint egy órát késett az indulással, így addig lőttem pár képet.

Egyébként az utóbbi időben látványosan megnőtt az óriás szállítógépforgalom Kína irányából. A magyar A330 gyakorlatilag kétnaponta fordul, de rendszeresen jár már több egzotikus cargocég is ezen az útvonalon. (Gondolom, Temu+akkugyárak.)

A Sichuan A330-asa messziről felismerhető, sokkal hangosabb, mint a többi hasonló típus. Érdekes a dudor is az orrfutó körül. Úgy látom, a cargo A330-ak sajátja, a magyar gépen is van, de ezen az alsó szürke festés eléggé kiemeli.
rod666 722994 2024. április 3. 10:04
Válasz erre
Mekett 722989 2024. április 2. 22:00
Válasz erre
A Bristol Brabazon baloldali légcsavarjai
A Bristol Brabazon baloldali légcsavarjai

Pillantás a Bristol Brabazon jobb szárnyára az orr alól.

forrás: www.facebook.com/photo/
Mekett 722150 2024. március 18. 22:07
Válasz erre
Az A380 belseje csupaszon
Az A380 belseje csupaszon

Ha már a szélestörzsű gépekről volt szó, ilyen egy A380 belseje a sallangok nélkül.
Sennás 721648 2024. március 10. 20:21
Válasz erre
Eszméletlen! Na itt látszik mitől "szélestörzsű" egy ilyen gép. Mennyi is vagy 9méter? Jó kép köszi!
rod666 721646 2024. március 10. 19:56
Válasz erre
Mekett 721644 2024. március 10. 18:38
Válasz erre
Junkers 52 és Boeing 747
Junkers 52 és Boeing 747

Mennyit számít az a plusz egy hajtómű...
zoli75 721608 2024. március 9. 16:37
Válasz erre
Szia,

A-Model 01447 Ilyushin IL-14P "Crate".

Super-hobby.hu

Üdv.,

Gyarmati Zoltán
rizibacsi@freemail.hu 721603 2024. március 9. 14:57
Válasz erre
Kérdezem: IL-14 est 1/144 ben hol keressem?
rizibacsi@freemail.hu 721602 2024. március 9. 14:55
Válasz erre
Köszönöm! Kék Kobrában most nincs.( március 5.)1 db vettem máshol kicsit drágábbért. A régi A C Helénig gépekhez mennyit és hol kell kivágni a törzsből?
Freddy 721355 2024. március 3. 14:28
Válasz erre
dzsoniendoszkop 721237 2024. március 1. 00:24
Válasz erre
Bocsánat, én csak most látom, hogy történés van a fórumon.
A makett a Zvezda 134A kitje, és anno vettem belőle vagy 15-öt a Kék Kobrában Bp-en. Utoljára tavaly vettem párat utánpótlásnak ugyanott, de sajnos azóta nem volt időm egyetlen egy szépséget sem összetenni.
Malév matricákért (in progress) pedig a Szegedi Ferihez mentem kuncsorogni, így egyszerűbb volt.
Az ablak matricák pedig az orosz Revaro szenzációs termékei (1 euro/ szett!), illetve a légitársaságok matricái a szintén orosz Ascensio cuccai. Eszméletlenül jó minőségűek.
Az ukrán BSModelle viszont nagyon szar minőség, azt nem ajánlanám, ha nem muszáj.

HA-LBE viszont rövid kistuskó volt, úgyhogy a Zvezda kit-et kicsit át kellene alakítani hozzá. (törzs, hajtómű, stb.) Persze nem lehetetlen. Jó kis kihívás...
rizibacsi@freemail.hu 719939 2024. február 2. 14:35
Válasz erre
Nagyon szép, irigylésre méltó munka!
rizibacsi@freemail.hu 719938 2024. február 2. 13:56
Válasz erre
Urak! MALÉV gépnek való Il-14-est vennék 1/144 ben. KÖSZÖNÖM!
rizibacsi@freemail.hu 719937 2024. február 2. 13:53
Válasz erre
dzsoniendoszkop!
Hol veszed a Tu 134-est? Egy Elemérnek valót szeretnék, van még olyan? Köszönöm, ha válaszolsz! rizibacsi.
Freddy 716371 2023. december 3. 23:42
Válasz erre
slaviamarksman 715952 2023. november 24. 20:20
Válasz erre
Kedves Zoltán , András , Gábor és Attila
Köszönöm szépen az ajánlásokat . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
p-51 715771 2023. november 19. 14:49
Válasz erre
youtu.be/RkHDFPiB6Sk

787es az Antarktiszon
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.