/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
borisz 731823 2024. december 18. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt találtam egyiptomi MiG-ekkel kapcsolatban, jó pár érdekes kép van itt!
www.russiadefence.net/t98p625-egyptian-air-force-eaf
vatya1 731267 2024. december 6. 12:48
Válasz erre
Szia búza!
köszönöm ezt az infót én sem tudtam de így értem.
búza 731263 2024. december 6. 11:14
Válasz erre
A Bisz kereke felment az összes gépre, szerintem a végjátékban már csak az lehetett raktáron. Az MF kerék nem ment fel a Bisz fékaggyal szerelt gépekre, mert azon egy tárcsával több volt.
búza 731262 2024. december 6. 11:12
Válasz erre
vatya1 731246 2024. december 5. 19:50
Válasz erre
illetve ez lemaradt az eduard is szépen bele rakta az 1/48 bis készleteibe az MF törzset sajnos erre nem figyeltek
vatya1 731245 2024. december 5. 19:48
Válasz erre
a minap én is átnéztem az UM most ezt a típust kezdtem építeni trumpi 1/48 hát ott (magyarokat) is van sok meglepi sokon van MF szárny de Bis kerékkel de fordítva is igaz amit én tervezek építeni az bis szárnyú és felnije is bis erre a dobozban MF szárnya van MF felnivel jó semmi gond mert az ovál nyílást lehet tömíteni illetve az eduard MF ből kitudom venni a bis tárcsát most szerencsém van evvel
atika 731243 2024. december 5. 19:11
Válasz erre
Azt hiszem, hogy nem fogunk tudni a fékszárny/ovális szerelő nyílás dimenziók mentén szabályt alkotni.
Az összes magyar MF-en volt ovális szerelőnyílás. A Hunavia oldalon fellelhető fotókon egyértelműen látszik a 4000-es, a 8000-es és a 9000-es oldalszámű gépeknél is.
Ez az Eduard terminológiája szerint (kizárólag a későbbi kiadású 1/72-es soruknál van ez) a fighter bomber változat, a moszkvai gyártású export gépek.
A magyar PF-ek egy részén szinte biztosan volt, az 1601-es leszerelt szárnyán látni vélem.
Forrás: hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm.

Ebbe bele lehet bolondulni! 🤪
búza 731235 2024. december 5. 16:46
Válasz erre
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_15

A PFSz gépektől már lenyíló fékszárnyak voltak az SzPSz rendszer miatt, tehát az M, MF gépeken is. Az ovális nyílás kapcsán óvatos vagyok, mert az biztos, hogy a mi Bisz/AP gépeinken nem, a többin meg volt (kivéve a négy 904-907UM-et), de pl. van fotóm, hogy SMT-n sincs. A PFM késői sorozataitól már mind lenyíló fékszárnyas gép volt, ha az Edu mást ír, akkor téved.
atika 731228 2024. december 5. 13:58
Válasz erre
Ez egy nagyon hasznos info. Köszönöm.
Már csak meg kell tanulni megismerni a hátra sikló fékszárnyakkal szerelt félszárnyakat a MiG-21-eseken, és az ovális szerelőnyílás kérdés egy életre meg van oldva.😊

A négy tartós HAL LF-eken szerinted milyen félszárnyak vannak?

Adja magát, hogy M(F) is lehet (ebből volt hátra sikló fékszárnyas), az Eduard ezt a változatot hívja fighter bomber-nek, és lehet bis is, az meg nem olyan (sőt, az interceptor MF-ek is ilyet kaptak). A HAL mindent gyártott.

...na, persze az is lehet, hogy jó szovjet szokás szerint semmilyen nagyobb valószínűséggel igaz következtetést nem lehet levonni, ahogy vatya1 írja #731219-ben.
búza 731221 2024. december 5. 10:04
Válasz erre
Hátra sikló fékszárny van rajtuk, azokon még volt felül ovális nyílás, legalábbis Mo.-on volt. A Bisz/AP szárnyakon már nem.
vatya1 731219 2024. december 5. 09:12
Válasz erre
457-01
457-01

érdekes ez a mig-21 gép az egyik makettes barátom már nyugdíjas ő van a képen rádióért volt ő a felelős ő kint tanult és sok infót átadott hogy hogy is ment ez az oroszoknál ha valami elfogyott akkor semmi gond rákunk rá ami kéznél van így lehetséges a PFM például a BIS felni de a festés például náluk kettő egyforma festés nem volt de még szín sem ép ami kéznél volt akkor az ment rá náluk nem volt festés séma mint például nálunk ilyen dolgok miatt láthatunk ilyen érdekes összeállítású gépeket
atika 731214 2024. december 5. 07:28
Válasz erre
Köszönöm, jól tetted. Nem ismertem a képet és valószínúleg tényleg egy igazi FL van rajta. Hofy ez HAL gyártmány vagy szovjet, az már persze kérdés marad. Mint az is, hogy szolgálatát hol és milyen felségjellel töltötte.
vatya1 731213 2024. december 5. 07:04
Válasz erre
igazándiból ezt a képet a szerelő nyílás miatt raktam fel többit nem néztem már mint a festését
atika 731209 2024. december 5. 00:06
Válasz erre
...és ez indiai autentik? Már függőlegesen lévő zászló sem stimmel (az eredetin a fehr keskenyebb mint 1/3), a törzsön lévő felségjelzések is furcsák, főleg a hátsó. A színe mondjuk, épp' nem! :)
vatya1 731205 2024. december 4. 21:36
Válasz erre
1310852
1310852

ennek van az az ovális szerelő nyílása de ezen nem négy pilon van
vatya1 731203 2024. december 4. 21:20
Válasz erre
érdekes de a C1151 látható felni már Bis felni tudom hogy kompatibilisek de eddig csak MF láttam Bis felnit
atika 731197 2024. december 4. 20:44
Válasz erre
Köszönöm, ezt tudom, de ez nem bizonyítja, hogy nem lehet "becsövezve".

Továbbra is gyanítom, hogy nincs előkészítve póttankokhoz, és semmilyen irányított fegyverhez. Egyelőre még olyan képet sem találtam, amin bármi is lenne függesztve rá. Ha találok, akkor 95%, hogy UB-16 lesz rajta.
pmheros 731196 2024. december 4. 20:33
Válasz erre
Üdv!

A póttankra alkalmas külső MiG-21 szárnyfüggesztő alsó vonala az utolsó kb 20%-ban felfelé csapott.
Búza képén teljes hosszon egyenes.

Üdv.: pmheros
atika 731191 2024. december 4. 19:15
Válasz erre
Engem igen! Ezeket a képeket én is megtaláltam, és szerintem ma tűnt fel először.

A dolog számtalan további kérdést felvet. Milyen félszárnyak is ezek?
Az egyik: vajon a félszárnyakon van-e felül hosszú ovális szerelőnyílás? Válszom: nem tudom. Ezek az új függesztők be vannak-e csövezve pótankokhoz? Válaszom: szerintem nem, de a fene tudja mit hoztak össze a HAL mérnökei. Stb...
búza 731189 2024. december 4. 19:08
Válasz erre
FL a
FL a
FL a
FL a

Mondjuk engem a négy tartó nem lepett meg. :-)
atika 731188 2024. december 4. 17:47
Válasz erre
IAF MiG-21 FL
IAF MiG-21 FL

A mai nap telitalálata warbirds kollégáé! 👏

Ez nekem nagyon meglepő volt. Aztán kezdtem keresgélni és találtam még érdekességeket FL témában.

Ha már czzoli szóba hozta, akkor mellékelek egy képet, ahol nem csak a 4 sín látható, hanem az, hogy AOA szenzor is van az FL-en! Hoppá!😲
atika 731187 2024. december 4. 17:42
Válasz erre
Szép megjegyzés, elképesztő, hogy miket nem vesztek észre. De nekem nem ez okozott meglepetést! :)
warbirds 731186 2024. december 4. 17:14
Válasz erre
Mig-21FL 4 indítósínnel?
slowmotion 731184 2024. december 4. 16:32
Válasz erre
Tipp van, több is, de aztán ezek amolyan "csak nekem tűnnek furcsának" jellegűek, mert egyébként nem elszigetelt jelenség képek alapján. Pl hogy a C1151-es gépen az az izé (dielektrikus panel, vagy mi, a svanc tetején) nincs furcsazöldre festve. Vagy hogy a katapultülések háromszög alakú stenciljeit általában a másik oldalra szokták festeni, nem a lenyílú kabintető alá.
Más ötlet nincs.
atika 731183 2024. december 4. 15:49
Válasz erre
Értékes észrevétel, de nem kapcsolódik a tárgyhoz(FL, PF, PFM), ahogy búza szuper megfejtése sem. 👍
czzoli 731182 2024. december 4. 15:08
Válasz erre
A bison orrának a jobb oldalán is van "valami", ami a többi gépnek csak a bal oldalán.
atika 731181 2024. december 4. 14:43
Válasz erre
Már csak a Bison-ok repülnek tudomásom szerint, de azokat is nyugdíjazni szeretnék jövőre. :)
Versenyen kívüli közönség díj megadva! 😀
borisz 731180 2024. december 4. 14:34
Válasz erre
Azon, hogy még mindig repülnek? 😀
atika 731179 2024. december 4. 14:20
Válasz erre
Ez se rossz! Mindenképp' szépség díjas megoldás! :)
De nem ez volt az!
búza 731178 2024. december 4. 14:17
Válasz erre
Az UM gépeken alapból nincs a felszállóredöny alatt terelő lemez.
atika 731176 2024. december 4. 13:50
Válasz erre
IAF MiG-21-esek
IAF MiG-21-esek

Indiai MiG-21 FL és MiG-21 PF és PFM témában keresek anyagot és találtam egy képet, sőt többet is arról a dologról, ami egy kicsit meglepett. Egyet mellékelek is.

Kitaláljátok min csodálkoztam el?

Legkésőbb holnap megmondom, ha nem érkezik helyes válasz! :)
Csaszi 730957 2024. november 27. 17:31
Válasz erre
Filmforgatásra adta bérbe őket a tulaja, akkor került rájuk ez a csodálatos festés.
vatya1 730907 2024. november 26. 16:51
Válasz erre
illetve jelezték a srácok hogy témának még nagyon jó lenne a SKY HUSSARS 1991-1993ig itt megint van jó kihívás mert évenként változott a felállás
1991ben a 1874 volt fehér svancal,1900,2098,repült ekkor együtt
1992ben már cápeti, 1874,sima színeiben és a 5822es
1993ban szintén cápeti,1874,5822, és 5540, de zet nem látni a videókon repülni
vatya1 730906 2024. november 26. 16:20
Válasz erre
Szia búza!
Köszönöm az infót
a Cápeti megjelenítése az a terv hogy egy történeti sort csinálnék ami nadjából 6db gép lenne
teflonos csillaggal,terepes csillaggal,terepes ékkel,cápeti első verzió,cápeti amikor elvolt hanyagolva,és a mostani Szolnoki állapot, de ez még változhat annyiban hogy pl:mikor került rá a camel matrica? vagy amiket jeleztem is hogy mely időben lehettek rajta azok a matricák is amiket te is említesz ez talán még egy plusz gép akkor gépből állna a cápeti történeti sor Gödöllőn a srácok nagyon ötletesnek tartják ezt a témát
búza 730876 2024. november 25. 20:40
Válasz erre
A matrica kérdésre talán a taszáriak tudnának válaszolni. Szerintem egyszerre a Sky Hussars és a Camel nem volt fent. Van kb. három festése a gépnek, kérdés, hogy melyiket akarod megjeleníteni. Mert pl. most a szolnokin nincs rajta a gépágyú előtti láng. A szürke Um-ek közül a 19-es 2014-ben filmforgatás miatt szürke festést és BW AF04068 oldalszámot kapott, kiállítva a Németh Veterán Autó Múzeumban. Az 5081-es BW AF04057 oldalszámot kapott, az 55-ös szürkén a saját oldalszámát viselte, a 086 BW AF04070 oldalszámot kapott. Egy részük most is Budaörsön van, 7000 ft-ért meg lehet nézni őket. Hacsak nem emelkedett az infláció miatt a tarifa.
vatya1 730862 2024. november 25. 17:16
Válasz erre
ddddd
ddddd

ezekkel mi lett amiket ilyenre átfestettek?
vatya1 730861 2024. november 25. 16:57
Válasz erre
248.838.7_1904-025
248.838.7_1904-025
248.838.8_1904-026
248.838.8_1904-026

még egy kérdés ezen a képen ott áll mellette az 1900 bis ez még az indulás előtt álltak egy más mellett? mert Angliába az 1874,5540,5822,és 1904 repült ugye?mert a camel reklámot úgy tudom az Angolok leszedették? illetve mikor szakad el a svancon lévő matrica az camel és az ék jelzés között?
vatya1 730860 2024. november 25. 16:50
Válasz erre
248.843.3_1904-004
248.843.3_1904-004
248.838.7_1904-025
248.838.7_1904-025
269.1537.6_MiG-21bisz_Capeti58
269.1537.6_MiG-21bisz_Capeti58
248.838.7_1904-025
248.838.7_1904-025

Szia búza!
Köszönöm mentem
felmerült egy kérdés megint ezt most vettem észre hogy bizonyos matricák felkerültek illetve lekerültek a gépről piros karikával illetve keresztel jelzem az látom hogy a camele feliratun és a Szolnoki felújítottra már nem került fel
búza 730842 2024. november 25. 09:06
Válasz erre
IMG_20210217_0003_0001
IMG_20210217_0003_0001
IMG_20210217_0003_0001
IMG_20210217_0003_0001

Az eredeti rajz.
vatya1 730787 2024. november 23. 21:26
Válasz erre
1583617_65325_IMG_6149
1583617_65325_IMG_6149
462548417_887905690145341_1788582881392385763_n
462548417_887905690145341_1788582881392385763_n

Sziasztok!
végre meg van az orrkúp eredeti színéhez a festék
Toth_Gabor 726426 2024. június 30. 22:42
Válasz erre
Ahogy az a leirásban is szerepel.
Daala 726424 2024. június 30. 21:59
Válasz erre
Az Őrjárat az égen-ből vágták össze.
pmheros 726423 2024. június 30. 21:11
Válasz erre
Lehetséges hogy csak nekem új a videó (1 napja tették fel)

MiG-21 F-13 Fishbed-C - Hungarian Air Force

www.youtube.com/watch
Kibic 725094 2024. május 22. 17:57
Válasz erre
vatya1 725092 2024. május 22. 17:08
Válasz erre
húúú köszönöm srácok nem is gondoltam hogy ilyen sok nem kapott:O akkor hány darab PF volt?
búza 725089 2024. május 22. 12:53
Válasz erre
Plusz a 408, 505, 1511, 1604 sem kapott.
magyaralba 725080 2024. május 21. 23:38
Válasz erre
Szia!

Bizonyitottan ezek az oldalszamu 21PF-ek nem kaptak terep festest:

406, 407 (balestben megsemmisult), 501, 502 (balesetben megsemmisult), 503, 506, 507, 508, 1512, 1513 (baestben megsemmisult), 1515 (balesetben megsemmisult), 1601
búza 725077 2024. május 21. 20:30
Válasz erre
borisz 725062 2024. május 21. 15:52
Válasz erre
vatya1 725061 2024. május 21. 15:32
Válasz erre
Sziasztok!
PF kérdeznék ezekből nekünk mennyi volt? és hány darab soha nem kapta meg a terepes festést?illetve oldalszámokat hol tudnám pontosan megnézni?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.