/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
Kibic 732687 ma 20:22
Válasz erre
Köszönöm szépen mindenkinek, aki megnézte és véleményezte! :-)
vatya1 732682 ma 18:05
Válasz erre
borisz 732632 tegnap 12:10
Válasz erre
Rám kettő vár, egy MF és egy MS, azon gondolkodom, hogy legyen-e egy PFM is?
Így is kb. holnap nyugdíjba kellene vonulnom, hogy a már otthon lévők elkészülhessenek.
Johnie 732626 tegnap 10:24
Válasz erre
Ismét egy szép,magyar vonatkozású makettet építettél. Nagyon szépen dolgozol, jó ránézni a gépeidre.

OFF
Idén valószínűleg én is építek egy 21-est, még halványlila dunsztom sincs milyen méretarányban és színekben...(A részletekkel majd Mekett jelentkezik)
pmheros 732623 tegnap 09:16
Válasz erre
Üdv!

Szép a repcsi, jók a képek, szuper (az utólagos) leírás!

Üdv.: pmheros
Kibic 732622 tegnap 00:53
Válasz erre
Csak a szó hiányzik! :-)
Minden MRP-LPB-vel van alapozva.
A komplett sárkány MRP-128, majd erre fújva az egyes panelek 009, 146 és 082.
A kerekek és az orrkúp 032, a gumik 173. A futószárak 128, a futó gondolák 172 majd 031.
Hajtómű égéstér MRP-030, turbinalapátok 082, 032, 180, a fúvócső belül 148, 030, 180, kívül 172, 031, 155, 180.
A kabin MRP-LPB alapra vékony réteg 277, ülés MRP-LPG alapra vékony réteg 277 (de ez túl világoskék lett, még sötétíteni kellene rajta). UB blokkok 009. Néhány panelvonal 030-al utólag kicsit átfújva.
Lakkozva 048-al, panelezve feketével lett. Koszoláshoz a sárkányt a Pannoncolor koromfekete, a hajtómű környékét pedig az égett umbra színű olajfestékével pamacsoltam be bőven hígítva. Szárazecseteléshez az A.MIG-0621 light metal-t használtam. A végén egy réteg MRP-125 félfényes lakkot kapott.
Kibic 732620 tegnap 00:08
Válasz erre
225-2
225-2
308-1
308-1

Köszönöm Tibcsi!
Értem a célzást! :-) Lehet, hogy kicsit túl lett "antikolva", de ezeket a képeket próbáltam követni:
slowmotion 732619 tegnap 00:01
Válasz erre
Hát a festékeket némiképp részletezhetted volna, de: igen :)
Kibic 732618 tegnapelőtt 23:56
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Ha ezekre az adatokra gondoltál:
Trumpeter #02858 1/48, Edu48767 exterior, Edu49621 interior, Edu48769 undercarriage, valamint részben SBS model cockpit set és Dream model #2035, HAD matricák, MRP festékek.
Tibcsi 732617 tegnapelőtt 23:00
Válasz erre
Szokás szerint nagyon szép lett! Ez a Trumpeter 1/48-as makettje?

A sorszerelők (gondolom) futkosón vannak... ;-)
slowmotion 732615 tegnapelőtt 21:42
Válasz erre
én nem értek annyira a -21-esekhez (sem), hogy minden szegecs helyét kívülről tudjam, de szerintem csodálatosan sikeredett!

most mondod az adatokat, vagy majd ha kikerül a főoldalra?
Kibic 732598 tegnapelőtt 14:03
Válasz erre
MiG-21F13-1
MiG-21F13-1
MiG-21F13-2
MiG-21F13-2
MiG-21F13-3
MiG-21F13-3
MiG-21F13-4
MiG-21F13-4
MiG-21F13-5
MiG-21F13-5
MiG-21F13-6
MiG-21F13-6
MiG-21F13-7
MiG-21F13-7
MiG-21F13-8
MiG-21F13-8
MiG-21F13-9
MiG-21F13-9
MiG-21F13-10
MiG-21F13-10

Sziasztok,
kész lettem végre egy újabb MiG-gel. Ezzel a makettel a 806-os oldalszámú F-13 első nagyjavítás előtti állapotát szerettem volna bemutatni a '70-es évek legelejéről...
budha 732542 2025. január 9. 12:00
Válasz erre
s-l1600
s-l1600

Ez is érdekelne.
budha 732541 2025. január 9. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!

Ez keresem kölcsönbe vagy digitálisan.
Valakinek lenne?
https://www.scalemates.com/books/mikoyan-gurevich-mig-21-fishbed-detail-scale-aircraft-drawings-variant-by-variant-1012-radek-vavrina--121569

Köszönöm,

budhawww.scalemates.com/books/mikoyan-gurevich-mig-21-fishbed-detail-scale-aircraft-drawings-variant-by-variant-1012-radek-vavrina--121569
borisz 731823 2024. december 18. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt találtam egyiptomi MiG-ekkel kapcsolatban, jó pár érdekes kép van itt!
www.russiadefence.net/t98p625-egyptian-air-force-eaf
vatya1 731267 2024. december 6. 12:48
Válasz erre
Szia búza!
köszönöm ezt az infót én sem tudtam de így értem.
búza 731263 2024. december 6. 11:14
Válasz erre
A Bisz kereke felment az összes gépre, szerintem a végjátékban már csak az lehetett raktáron. Az MF kerék nem ment fel a Bisz fékaggyal szerelt gépekre, mert azon egy tárcsával több volt.
búza 731262 2024. december 6. 11:12
Válasz erre
vatya1 731246 2024. december 5. 19:50
Válasz erre
illetve ez lemaradt az eduard is szépen bele rakta az 1/48 bis készleteibe az MF törzset sajnos erre nem figyeltek
vatya1 731245 2024. december 5. 19:48
Válasz erre
a minap én is átnéztem az UM most ezt a típust kezdtem építeni trumpi 1/48 hát ott (magyarokat) is van sok meglepi sokon van MF szárny de Bis kerékkel de fordítva is igaz amit én tervezek építeni az bis szárnyú és felnije is bis erre a dobozban MF szárnya van MF felnivel jó semmi gond mert az ovál nyílást lehet tömíteni illetve az eduard MF ből kitudom venni a bis tárcsát most szerencsém van evvel
atika 731243 2024. december 5. 19:11
Válasz erre
Azt hiszem, hogy nem fogunk tudni a fékszárny/ovális szerelő nyílás dimenziók mentén szabályt alkotni.
Az összes magyar MF-en volt ovális szerelőnyílás. A Hunavia oldalon fellelhető fotókon egyértelműen látszik a 4000-es, a 8000-es és a 9000-es oldalszámű gépeknél is.
Ez az Eduard terminológiája szerint (kizárólag a későbbi kiadású 1/72-es soruknál van ez) a fighter bomber változat, a moszkvai gyártású export gépek.
A magyar PF-ek egy részén szinte biztosan volt, az 1601-es leszerelt szárnyán látni vélem.
Forrás: hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm.

Ebbe bele lehet bolondulni! 🤪
búza 731235 2024. december 5. 16:46
Válasz erre
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_15

A PFSz gépektől már lenyíló fékszárnyak voltak az SzPSz rendszer miatt, tehát az M, MF gépeken is. Az ovális nyílás kapcsán óvatos vagyok, mert az biztos, hogy a mi Bisz/AP gépeinken nem, a többin meg volt (kivéve a négy 904-907UM-et), de pl. van fotóm, hogy SMT-n sincs. A PFM késői sorozataitól már mind lenyíló fékszárnyas gép volt, ha az Edu mást ír, akkor téved.
atika 731228 2024. december 5. 13:58
Válasz erre
Ez egy nagyon hasznos info. Köszönöm.
Már csak meg kell tanulni megismerni a hátra sikló fékszárnyakkal szerelt félszárnyakat a MiG-21-eseken, és az ovális szerelőnyílás kérdés egy életre meg van oldva.😊

A négy tartós HAL LF-eken szerinted milyen félszárnyak vannak?

Adja magát, hogy M(F) is lehet (ebből volt hátra sikló fékszárnyas), az Eduard ezt a változatot hívja fighter bomber-nek, és lehet bis is, az meg nem olyan (sőt, az interceptor MF-ek is ilyet kaptak). A HAL mindent gyártott.

...na, persze az is lehet, hogy jó szovjet szokás szerint semmilyen nagyobb valószínűséggel igaz következtetést nem lehet levonni, ahogy vatya1 írja #731219-ben.
búza 731221 2024. december 5. 10:04
Válasz erre
Hátra sikló fékszárny van rajtuk, azokon még volt felül ovális nyílás, legalábbis Mo.-on volt. A Bisz/AP szárnyakon már nem.
vatya1 731219 2024. december 5. 09:12
Válasz erre
457-01
457-01

érdekes ez a mig-21 gép az egyik makettes barátom már nyugdíjas ő van a képen rádióért volt ő a felelős ő kint tanult és sok infót átadott hogy hogy is ment ez az oroszoknál ha valami elfogyott akkor semmi gond rákunk rá ami kéznél van így lehetséges a PFM például a BIS felni de a festés például náluk kettő egyforma festés nem volt de még szín sem ép ami kéznél volt akkor az ment rá náluk nem volt festés séma mint például nálunk ilyen dolgok miatt láthatunk ilyen érdekes összeállítású gépeket
atika 731214 2024. december 5. 07:28
Válasz erre
Köszönöm, jól tetted. Nem ismertem a képet és valószínúleg tényleg egy igazi FL van rajta. Hofy ez HAL gyártmány vagy szovjet, az már persze kérdés marad. Mint az is, hogy szolgálatát hol és milyen felségjellel töltötte.
vatya1 731213 2024. december 5. 07:04
Válasz erre
igazándiból ezt a képet a szerelő nyílás miatt raktam fel többit nem néztem már mint a festését
atika 731209 2024. december 5. 00:06
Válasz erre
...és ez indiai autentik? Már függőlegesen lévő zászló sem stimmel (az eredetin a fehr keskenyebb mint 1/3), a törzsön lévő felségjelzések is furcsák, főleg a hátsó. A színe mondjuk, épp' nem! :)
vatya1 731205 2024. december 4. 21:36
Válasz erre
1310852
1310852

ennek van az az ovális szerelő nyílása de ezen nem négy pilon van
vatya1 731203 2024. december 4. 21:20
Válasz erre
érdekes de a C1151 látható felni már Bis felni tudom hogy kompatibilisek de eddig csak MF láttam Bis felnit
atika 731197 2024. december 4. 20:44
Válasz erre
Köszönöm, ezt tudom, de ez nem bizonyítja, hogy nem lehet "becsövezve".

Továbbra is gyanítom, hogy nincs előkészítve póttankokhoz, és semmilyen irányított fegyverhez. Egyelőre még olyan képet sem találtam, amin bármi is lenne függesztve rá. Ha találok, akkor 95%, hogy UB-16 lesz rajta.
pmheros 731196 2024. december 4. 20:33
Válasz erre
Üdv!

A póttankra alkalmas külső MiG-21 szárnyfüggesztő alsó vonala az utolsó kb 20%-ban felfelé csapott.
Búza képén teljes hosszon egyenes.

Üdv.: pmheros
atika 731191 2024. december 4. 19:15
Válasz erre
Engem igen! Ezeket a képeket én is megtaláltam, és szerintem ma tűnt fel először.

A dolog számtalan további kérdést felvet. Milyen félszárnyak is ezek?
Az egyik: vajon a félszárnyakon van-e felül hosszú ovális szerelőnyílás? Válszom: nem tudom. Ezek az új függesztők be vannak-e csövezve pótankokhoz? Válaszom: szerintem nem, de a fene tudja mit hoztak össze a HAL mérnökei. Stb...
búza 731189 2024. december 4. 19:08
Válasz erre
FL a
FL a
FL a
FL a

Mondjuk engem a négy tartó nem lepett meg. :-)
atika 731188 2024. december 4. 17:47
Válasz erre
IAF MiG-21 FL
IAF MiG-21 FL

A mai nap telitalálata warbirds kollégáé! 👏

Ez nekem nagyon meglepő volt. Aztán kezdtem keresgélni és találtam még érdekességeket FL témában.

Ha már czzoli szóba hozta, akkor mellékelek egy képet, ahol nem csak a 4 sín látható, hanem az, hogy AOA szenzor is van az FL-en! Hoppá!😲
atika 731187 2024. december 4. 17:42
Válasz erre
Szép megjegyzés, elképesztő, hogy miket nem vesztek észre. De nekem nem ez okozott meglepetést! :)
warbirds 731186 2024. december 4. 17:14
Válasz erre
Mig-21FL 4 indítósínnel?
slowmotion 731184 2024. december 4. 16:32
Válasz erre
Tipp van, több is, de aztán ezek amolyan "csak nekem tűnnek furcsának" jellegűek, mert egyébként nem elszigetelt jelenség képek alapján. Pl hogy a C1151-es gépen az az izé (dielektrikus panel, vagy mi, a svanc tetején) nincs furcsazöldre festve. Vagy hogy a katapultülések háromszög alakú stenciljeit általában a másik oldalra szokták festeni, nem a lenyílú kabintető alá.
Más ötlet nincs.
atika 731183 2024. december 4. 15:49
Válasz erre
Értékes észrevétel, de nem kapcsolódik a tárgyhoz(FL, PF, PFM), ahogy búza szuper megfejtése sem. 👍
czzoli 731182 2024. december 4. 15:08
Válasz erre
A bison orrának a jobb oldalán is van "valami", ami a többi gépnek csak a bal oldalán.
atika 731181 2024. december 4. 14:43
Válasz erre
Már csak a Bison-ok repülnek tudomásom szerint, de azokat is nyugdíjazni szeretnék jövőre. :)
Versenyen kívüli közönség díj megadva! 😀
borisz 731180 2024. december 4. 14:34
Válasz erre
Azon, hogy még mindig repülnek? 😀
atika 731179 2024. december 4. 14:20
Válasz erre
Ez se rossz! Mindenképp' szépség díjas megoldás! :)
De nem ez volt az!
búza 731178 2024. december 4. 14:17
Válasz erre
Az UM gépeken alapból nincs a felszállóredöny alatt terelő lemez.
atika 731176 2024. december 4. 13:50
Válasz erre
IAF MiG-21-esek
IAF MiG-21-esek

Indiai MiG-21 FL és MiG-21 PF és PFM témában keresek anyagot és találtam egy képet, sőt többet is arról a dologról, ami egy kicsit meglepett. Egyet mellékelek is.

Kitaláljátok min csodálkoztam el?

Legkésőbb holnap megmondom, ha nem érkezik helyes válasz! :)
Csaszi 730957 2024. november 27. 17:31
Válasz erre
Filmforgatásra adta bérbe őket a tulaja, akkor került rájuk ez a csodálatos festés.
vatya1 730907 2024. november 26. 16:51
Válasz erre
illetve jelezték a srácok hogy témának még nagyon jó lenne a SKY HUSSARS 1991-1993ig itt megint van jó kihívás mert évenként változott a felállás
1991ben a 1874 volt fehér svancal,1900,2098,repült ekkor együtt
1992ben már cápeti, 1874,sima színeiben és a 5822es
1993ban szintén cápeti,1874,5822, és 5540, de zet nem látni a videókon repülni
vatya1 730906 2024. november 26. 16:20
Válasz erre
Szia búza!
Köszönöm az infót
a Cápeti megjelenítése az a terv hogy egy történeti sort csinálnék ami nadjából 6db gép lenne
teflonos csillaggal,terepes csillaggal,terepes ékkel,cápeti első verzió,cápeti amikor elvolt hanyagolva,és a mostani Szolnoki állapot, de ez még változhat annyiban hogy pl:mikor került rá a camel matrica? vagy amiket jeleztem is hogy mely időben lehettek rajta azok a matricák is amiket te is említesz ez talán még egy plusz gép akkor gépből állna a cápeti történeti sor Gödöllőn a srácok nagyon ötletesnek tartják ezt a témát
búza 730876 2024. november 25. 20:40
Válasz erre
A matrica kérdésre talán a taszáriak tudnának válaszolni. Szerintem egyszerre a Sky Hussars és a Camel nem volt fent. Van kb. három festése a gépnek, kérdés, hogy melyiket akarod megjeleníteni. Mert pl. most a szolnokin nincs rajta a gépágyú előtti láng. A szürke Um-ek közül a 19-es 2014-ben filmforgatás miatt szürke festést és BW AF04068 oldalszámot kapott, kiállítva a Németh Veterán Autó Múzeumban. Az 5081-es BW AF04057 oldalszámot kapott, az 55-ös szürkén a saját oldalszámát viselte, a 086 BW AF04070 oldalszámot kapott. Egy részük most is Budaörsön van, 7000 ft-ért meg lehet nézni őket. Hacsak nem emelkedett az infláció miatt a tarifa.
vatya1 730862 2024. november 25. 17:16
Válasz erre
ddddd
ddddd

ezekkel mi lett amiket ilyenre átfestettek?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.