/
Fórumok /
Groupbuild /
70 éves a MiG-21 - groupbuild /
[warbirds] E-7PD - STOLjad neki Szergej! II.
Az E(Ye)-7PD első repülését 1966. június 16-án hajtotta végre PM Ostapenko
tesztpilótával. A fő feladat a készülő MiG-23-01 kiválasztott
hajtásrendszerének tesztelése volt. Ehhez egy Mig-21PFS került átalakításra,
amelybe a pilótafülke mögé két RD-36-35 típusú emelő hajtóművet (2350 kg
tolóerő) építettek a tömegközéppontba. A törzset 900 mm-rel kellett
meghosszabbítani a hajtóművek befogadásához. A levegőellátás a törzs
tetején felnyíló légbeömlőn keresztül történt, a gázsugár a törzs alján
lévő zsalukon keresztül áramlott kifelé. A tapasztalatok alapján az
emelőhajtóműveket végül a Yak-38-as repülőgépben alkalmazták. A kutatások
befejezését követően a gépet a Moszkvai Repülési intézet tervezési osztálya
kapta meg oktatási célokra.
|
1741679172480
|
|
1741679172480
|
Sziasztok!
Az elmúlt 3 hétben betegség és egyéb bokros (fás) teendők miatt nem sokat sikerült haladni. Felkerültek a szárnyak, meg a vízszintes vezérsíkok és lakatolgattam itt-ott. Még van mit tömíteni (pl.: a futóaknában lévő kilökő tüske nyomokat), aztán jöhet egy réteg surfacer. |
|
IMG_20250220_202736
|
|
IMG_20250220_202801
|
|
IMG_20250220_202825
|
|
IMG_20250220_202706
|
|
IMG_20250220_202846
|
Kis kihagyás után folytattam a projektet. Kifestettem a kabint, így végre összeállt a törzs. Lehet tömíteni ezerrel a réseket, ehhez először húzott szálakat ragasztottam az illesztési hézagokra. Ezeket becsiszolom, aztán jöhet a paszta, több körben. Az emelő hajtóművön még módosítani fogok festésügyileg (is). |
Szia,
Jó ötlet ez az ékelés is. Nekem egyszerűbb kivágni a falat és vékony műanyag lapból pótolni, mert nem szeretek kis helyeken tömíteni, meg máshol sem...
z |
|
Az orrfutó akna kitágítása
|
|
Így már szépen illeszkedik az egyik...
|
|
...és a másik oldala is.
|
Úgy néz ki, bevált az ötlet az orrfutó akna kitágítására. |
Azzal próbálkozom, hogy bevágom az akna két végét és tolok bele egy-egy éket. Talán szétfeszíti annyira, hogy kellően széles lesz. |
Szia,
Tényleg jól haladsz, hajrá!
Az orrfutó-akna tényleg probléma, Szerintem egyszerűbb lenne a mellső és hátsó falát feláldozni, majd pótolni azokat, mint a törzsfelek kivágását keskenyíteni.
z |
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
|
IMG_20250208_201942
|
Várakozáson felüli tempóban haladok. Rögzítettem a pilótafülkét az egyik törzsfélben, illetve lecseréltem a rádiótér fedelét és a műszerfalat. Kivágtam a hajtómű kiömlő végét is, meg beépítettem az emelőhajtóművek alkatrészeit. Az orrba ólomsúlyt tettem, amit Temu-s UV gyantával rögzítettem. A szárazpróbánál viszont kijött egy megoldandó probléma: az orrfutó akna keskenyebb a kelleténél... |
Szia,
Egyáltalán nem tűnik lehetetlen küldetésnek a makett építése, szerintem nem vészes. A maradék alkatrészek használata jó ötlet, én egy Eduard donort és pár feljavítót javasoltam volna venni hozzá, de a maradék Eduard alkatrészek is jó ötlet. Ha egyébként alkatilag jó a makett, akkor kár is lenne a donorért, ebből is lehet szépet építeni. Sok sikert!
z |
|
IMG_20250208_082804
|
|
IMG_20250208_082804
|
|
IMG_20250208_082804
|
|
IMG_20250208_082804
|
|
IMG_20250208_082804
|
Megtörténtek az első kapavágások. Lepucoltam a törzsfeleket és az egyiket átkarcoltam, meg javítottam a beszívódásokat. Aztán szkreccseltem egy kabint az eredeti teknő és a cserealkatrészek felhasználásával. Mondjuk a teknőt is szét kellett vágni, mert keskeny volt. De így legalább passzentosan befér a KM-1-es...😁 A festésnél ez még gondot fog majd okozni...🤔 |
A címért ma erdemes volt megnyitni az oldald. :) |
Ez nekem is megfordult a fejemben, aztán megtaláltam rá a választ, amikor a topik leírását vadásztam össze: merev futóműves volt, nem húzták be.
Mivel csak a fel- és leszállási jellemzőket/viselkedést próbázták, így nem is volt rá szükség. |
Engem az érdekelne, hogy a futószár körülbelüli helyét vélem felfedezni a szárnyon, de vajon a kerekeket hol tárolták repülés közben? |
|
Dobozgrafika
|
|
Négy szürke öntőkeret egy zacsiban.
|
|
Keretek
|
|
Keret I.
|
|
Keret II.
|
|
Keret III.
|
|
Keret IV.
|
|
Keret IV. közelebbről
|
|
Az "érdekességek"
|
|
Karcolások
|
|
A törzsfelek
|
|
Felületi hibák hada
|
|
Orrkúp
|
|
Van máááásiiiikk!!! :)
|
|
Cserealkatrészek
|
No, hát akkor kezdjük is el!
Nulladik lépésben csináltam egy kis dobozbontást. Azt kell mondjam, hogy találkoztam már zűrösebb készlettel is, legalábbis első látásra ez a vélemény. Persze vannak olyan "Amodeles" jellegzetességek, amiktől égnek áll a haja az embernek, de egyelőre bizakodó vagyok. |
Sziasztok!
Az elmúlt 3 hétben betegség és egyéb bokros (fás) teendők miatt nem sokat sikerült haladni. Felkerültek a szárnyak, meg a vízszintes vezérsíkok és lakatolgattam itt-ott. Még van mit tömíteni (pl.: a futóaknában lévő kilökő tüske nyomokat), aztán jöhet egy réteg surfacer.