/ Fórumok / Groupbuild / 70 éves a MiG-21 - groupbuild /

[warbirds] E-7PD - STOLjad neki Szergej! II.

Az E(Ye)-7PD első repülését 1966. június 16-án hajtotta végre PM Ostapenko tesztpilótával. A fő feladat a készülő MiG-23-01 kiválasztott hajtásrendszerének tesztelése volt. Ehhez egy Mig-21PFS került átalakításra, amelybe a pilótafülke mögé két RD-36-35 típusú emelő hajtóművet (2350 kg tolóerő) építettek a tömegközéppontba. A törzset 900 mm-rel kellett meghosszabbítani a hajtóművek befogadásához. A levegőellátás a törzs tetején felnyíló légbeömlőn keresztül történt, a gázsugár a törzs alján lévő zsalukon keresztül áramlott kifelé. A tapasztalatok alapján az emelőhajtóműveket végül a Yak-38-as repülőgépben alkalmazták. A kutatások befejezését követően a gépet a Moszkvai Repülési intézet tervezési osztálya kapta meg oktatási célokra.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
warbirds 734946 tegnap 09:36
Válasz erre
1741679172480
1741679172480
1741679172480
1741679172480

Sziasztok!
Az elmúlt 3 hétben betegség és egyéb bokros (fás) teendők miatt nem sokat sikerült haladni. Felkerültek a szárnyak, meg a vízszintes vezérsíkok és lakatolgattam itt-ott. Még van mit tömíteni (pl.: a futóaknában lévő kilökő tüske nyomokat), aztán jöhet egy réteg surfacer.
warbirds 734364 2025. február 20. 21:15
Válasz erre
IMG_20250220_202736
IMG_20250220_202736
IMG_20250220_202801
IMG_20250220_202801
IMG_20250220_202825
IMG_20250220_202825
IMG_20250220_202706
IMG_20250220_202706
IMG_20250220_202846
IMG_20250220_202846

Kis kihagyás után folytattam a projektet. Kifestettem a kabint, így végre összeállt a törzs. Lehet tömíteni ezerrel a réseket, ehhez először húzott szálakat ragasztottam az illesztési hézagokra. Ezeket becsiszolom, aztán jöhet a paszta, több körben. Az emelő hajtóművön még módosítani fogok festésügyileg (is).
Zoli 734005 2025. február 13. 11:03
Válasz erre
Szia,

Jó ötlet ez az ékelés is. Nekem egyszerűbb kivágni a falat és vékony műanyag lapból pótolni, mert nem szeretek kis helyeken tömíteni, meg máshol sem...
z
warbirds 733999 2025. február 13. 07:44
Válasz erre
Az orrfutó akna kitágítása
Az orrfutó akna kitágítása
Így már szépen illeszkedik az egyik...
Így már szépen illeszkedik az egyik...
...és a másik oldala is.
...és a másik oldala is.

Úgy néz ki, bevált az ötlet az orrfutó akna kitágítására.
warbirds 733789 2025. február 9. 13:29
Válasz erre
Azzal próbálkozom, hogy bevágom az akna két végét és tolok bele egy-egy éket. Talán szétfeszíti annyira, hogy kellően széles lesz.
Zoli 733785 2025. február 9. 12:24
Válasz erre
Szia,

Tényleg jól haladsz, hajrá!
Az orrfutó-akna tényleg probléma, Szerintem egyszerűbb lenne a mellső és hátsó falát feláldozni, majd pótolni azokat, mint a törzsfelek kivágását keskenyíteni.
z
warbirds 733784 2025. február 9. 12:16
Válasz erre
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942
IMG_20250208_201942

Várakozáson felüli tempóban haladok. Rögzítettem a pilótafülkét az egyik törzsfélben, illetve lecseréltem a rádiótér fedelét és a műszerfalat. Kivágtam a hajtómű kiömlő végét is, meg beépítettem az emelőhajtóművek alkatrészeit. Az orrba ólomsúlyt tettem, amit Temu-s UV gyantával rögzítettem. A szárazpróbánál viszont kijött egy megoldandó probléma: az orrfutó akna keskenyebb a kelleténél...
Zoli 733729 2025. február 8. 10:18
Válasz erre
Szia,

Egyáltalán nem tűnik lehetetlen küldetésnek a makett építése, szerintem nem vészes. A maradék alkatrészek használata jó ötlet, én egy Eduard donort és pár feljavítót javasoltam volna venni hozzá, de a maradék Eduard alkatrészek is jó ötlet. Ha egyébként alkatilag jó a makett, akkor kár is lenne a donorért, ebből is lehet szépet építeni. Sok sikert!
z
warbirds 733717 2025. február 8. 08:37
Válasz erre
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804
IMG_20250208_082804

Megtörténtek az első kapavágások. Lepucoltam a törzsfeleket és az egyiket átkarcoltam, meg javítottam a beszívódásokat. Aztán szkreccseltem egy kabint az eredeti teknő és a cserealkatrészek felhasználásával. Mondjuk a teknőt is szét kellett vágni, mert keskeny volt. De így legalább passzentosan befér a KM-1-es...😁 A festésnél ez még gondot fog majd okozni...🤔
p-51 733675 2025. február 7. 11:17
Válasz erre
A címért ma erdemes volt megnyitni az oldald. :)
warbirds 733673 2025. február 7. 11:14
Válasz erre
Ez nekem is megfordult a fejemben, aztán megtaláltam rá a választ, amikor a topik leírását vadásztam össze: merev futóműves volt, nem húzták be.
Mivel csak a fel- és leszállási jellemzőket/viselkedést próbázták, így nem is volt rá szükség.
slowmotion 733672 2025. február 7. 10:43
Válasz erre
Engem az érdekelne, hogy a futószár körülbelüli helyét vélem felfedezni a szárnyon, de vajon a kerekeket hol tárolták repülés közben?
warbirds 733668 2025. február 7. 10:01
Válasz erre
Dobozgrafika
Dobozgrafika
Négy szürke öntőkeret egy zacsiban.
Négy szürke öntőkeret egy zacsiban.
Keretek
Keretek
Keret I.
Keret I.
Keret II.
Keret II.
Keret III.
Keret III.
Keret IV.
Keret IV.
Keret IV. közelebbről
Keret IV. közelebbről
Az "érdekességek"
Az "érdekességek"
Karcolások
Karcolások
A törzsfelek
A törzsfelek
Felületi hibák hada
Felületi hibák hada
Orrkúp
Orrkúp
Van máááásiiiikk!!! :)
Van máááásiiiikk!!! :)
Cserealkatrészek
Cserealkatrészek

No, hát akkor kezdjük is el!
Nulladik lépésben csináltam egy kis dobozbontást. Azt kell mondjam, hogy találkoztam már zűrösebb készlettel is, legalábbis első látásra ez a vélemény. Persze vannak olyan "Amodeles" jellegzetességek, amiktől égnek áll a haja az embernek, de egyelőre bizakodó vagyok.