| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| papgyuri | Adatlap | 734448 | 2025. február 23. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm, a képek alapján a szürke-fekete látszik hitelesnek... Előzmény: (734439) cenci 2025. február 23. 11:38 | |||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 734439 | 2025. február 23. 11:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A MiG-21U 66-400 1418-as kabin szétszedésekor pár fotó FB-ról. Az USA-ba került 4418-as MiG-21U 66-600-as kabinja már az ottani repülésnek megfelelő műszerekkel ,de azért valami még látszódik a régi panelekből is . | |||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 734434 | 2025. február 23. 11:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Én úgy tudom hogy a MiG-21U 66-400-as és a 66-600 gépnél is a kabin szürke az oldal panelek is szürkék, az elülső műszerfal felső burkolata fekete a hátsó szürke és a műszerek panelburkolata elől és hátul is fekete. | |||||||||||||||||||||||||
| papgyuri | Adatlap | 734424 | 2025. február 22. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm, a hasznos infót! | |||||||||||||||||||||||||
| pbiegelb | Adatlap | 734420 | 2025. február 22. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szia! A korai U-ban az Szk-1 ülések voltak, a kabinbelső pedig világosszürke (világos kékesszürke) volt. Legalábbis a magyar gépeken. Üdv, Pali | |||||||||||||||||||||||||
| papgyuri | Adatlap | 734419 | 2025. február 22. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Nem egészen világos a sok leírást olvasva, a korai Mig-21U milyen típusú katapult ülést használt? KM-1-et? Érdekelne még a kora U kabinbelső pontos színe, mert a képeken többfélét láttam. | |||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 734312 | 2025. február 19. 15:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
A fiatalabbak kedvéért: Revell 374 (enamel) festékről van szó. :) | |||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 734311 | 2025. február 19. 15:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| Ekarp | Adatlap | 734281 | 2025. február 18. 22:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm mindenkinek! MRP-t még nem használtam, de akkor lehet, hogy teszek egy próbát. | |||||||||||||||||||||||||
| p-51 | Adatlap | 734277 | 2025. február 18. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Én Humbrol 167-el oldom meg valamint RAL 7001-el. Lehet, hogy nem a legpontosabb, de én elégedett szoktam vele lenni. | |||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 734276 | 2025. február 18. 21:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Ahogy Kibic kolléga is mondta, az MRP-354 az a szín. Gunzéból a H307, H308 elég közel van hozzá, bár egy kissé túl kékes árnyalatúak. Esetleg a H57 (C73), akár kicsit világosítva. | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 734273 | 2025. február 18. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szia, a Gunze-t nem ismerem, viszont az MRP-354 szerintem megfelelő lenne. | |||||||||||||||||||||||||
| Ekarp | Adatlap | 734270 | 2025. február 18. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! "Teflonszürke" magyar Biszhez milyen festéket javasoltok? Van esetleg Gunze Mr.Hobby-ból megfelelő árnyalat? Vagy bármi más? | |||||||||||||||||||||||||
| p-51 | Adatlap | 733578 | 2025. február 4. 22:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Kedves makettező társak! Idén is eliindult két Groupbuild, melyekbe szeretettel várunk mindenkit! (Ha valakinek ismeretlen a terület, nézzen be a tavalyi F-16-osba, hogy lássa, miről szól, röviden: építés folyamatos dokumentálása, bemutatása a közösségnek, megvitatása, egyszóval „közös makettezés”) A téma: az örökifjú, ám idén 70. évét betöltő MiG-21-es, a leggyakoribb sugárhajtású katonai repülőgép. A MiG-21 Groupbuild a főoldalon 2025-ben lesz aktuális és elérhető, utána már csak a fórum menüjéből, ahogy a korábbi Groupbuildek is. Minden építés külön altopikot kap, a címet az építője adja, de szerepel benne a nick-neve. Bármit lehet építeni, amelynek köze lehet szeretett deltaszárnyúnkhoz. Ha ötlethiányban szenvedne valaki, vagy inspirációra lenne szüksége: - makett, földi (akár reptéri, vagy körforgalmi kapuőr), vagy légi dioráma (akár ellenféllel „dogfight”, akár kötelék), - bátran lehet a típushoz a kapcsolódó földi kiszolgálóberendezéseket/járműveket - és természetesen a személyzetet/üzemeltetőket is megjeleníteni. Mivel a teljes típustörténet kerül fókuszba, örömmel várjuk a prototípusok, kísérleti változatok, kúlönlegességek, kínai átépítések, továbbfejlesztések makettjeit, tehát típuscsaládba tartozó „klónokat, unokatestvéreket” is, és a magyar vadászgépek mellett számtalan más felségjelnek, ezüst/terepfestésnek is sikere lesz! „Szabályok” (Ezeket a 2024-es Groupbuild - kizárólag pozitív - tapasztalataiból szűrtük le, gyűjtöttük össze, az ott építők és kommentelők érdeme, le a kalappal előttük és köszönjük!) - Kritikát, javaslatot, észrevételt várnak az építők, de a tavalyihoz hasonló módon ÉPÍTŐ/SEGÍTŐ jelleggel és hangnemmel, mert úgy éreztük, az elmúlt egy évben ennek köszönhetően erősödött az oldal közössége! - Kritikát, javaslatot, észrevételt várnak az építők, elsősorban olyat, amely segíti az adott makett pontosabb megépítését. Segítsétek egymást mintákkal, háttérinfókkal! De szeretnénk kérni, hogy a „szegecsszámlálás” mindig igazodjon az adott építő igényéhez, a profik örülni fognak, ha szóltok, de vigyázzunk, hogy senkinek se menjen el a kedve! - Erre sem volt tavaly példa, de azért leírjuk: a főszereplő a műanyag! Ha kilonewtonról, mm-ről, radarkeresztmetszetről, hatótávolságról szeretnétek eszmét cserélni, arra itt a típus topikban remek lehetőség van. Megnyílt a Groupbuild, itt is és ott is várjuk az ötleteket, javaslatokat, legfőképpen a maketteket! | |||||||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 733518 | 2025. február 2. 21:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
OK, csak nekem nincs nyomtatóm, szóval a 72-esek érdekelnének. z | |||||||||||||||||||||||||
| Andris83 | Adatlap | 733516 | 2025. február 2. 20:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Maga a modell ingyenesen elérhető 1/48-as méretekkel, én ezt 2/3-ára vettem vissza (1/72) és már ment is a próbanyomtatás. (1/144-es méretarányban régebben próbáltam, az már eléggé feszegeti a határokat, nem igazán sikerült jól) | |||||||||||||||||||||||||
| Andris83 | Adatlap | 733504 | 2025. február 2. 16:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
1/72-es lesz, több-kevesebb sikerrel sikerült a támaszokat lehámozni. A létra elég filigrán, csoda, hogy egybe maradt. | |||||||||||||||||||||||||
| vini | Adatlap | 733503 | 2025. február 2. 15:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szia! Milyen méretarányba fog elkészülni? 72,48.32? | |||||||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 733447 | 2025. február 1. 20:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Ez nagyon jól néz ki, saját? Ha igen, négyet kérek, köszi! z | |||||||||||||||||||||||||
| Andris83 | Adatlap | 733445 | 2025. február 1. 20:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| sárkányos | Adatlap | 733412 | 2025. február 1. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Itt van kép közeli a szárny felső feléről. | |||||||||||||||||||||||||
| pigasos78 | Adatlap | 733411 | 2025. február 1. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| sárkányos | Adatlap | 733410 | 2025. február 1. 12:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| pigasos78 | Adatlap | 733407 | 2025. február 1. 11:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tanácsot kérnék, mert nem vagyok otthon 21-es témában. Adott az 5091-es UM-ünk. Az 1/72-es KP kétféle szárnyat ad. Az egyiken egy (számomra értelmezhetetlen) vastagon kiemelkedő ovális szerelőnyílás van. Melyik szárny kell nekem? Sajnos nem találtam olyan fotót a szárnyak felső részéről, ami segítene. Szegedi Feri a HAD tájékoztatón jelöli. A nagy Trumpi-n is van. De sajnos nincs pontos támpontot. Köszi a segítséget. :) | |||||||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 732703 | 2025. január 14. 00:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szia, Csatlakozom, nekem is nagyon tetszik, gratula! z | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 732687 | 2025. január 13. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm szépen mindenkinek, aki megnézte és véleményezte! :-) | |||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 732682 | 2025. január 13. 18:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szép munka gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 732632 | 2025. január 12. 12:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Rám kettő vár, egy MF és egy MS, azon gondolkodom, hogy legyen-e egy PFM is? Így is kb. holnap nyugdíjba kellene vonulnom, hogy a már otthon lévők elkészülhessenek. | |||||||||||||||||||||||||
| Johnie | Adatlap | 732626 | 2025. január 12. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Ismét egy szép,magyar vonatkozású makettet építettél. Nagyon szépen dolgozol, jó ránézni a gépeidre. OFF Idén valószínűleg én is építek egy 21-est, még halványlila dunsztom sincs milyen méretarányban és színekben...(A részletekkel majd Mekett jelentkezik) | |||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 732623 | 2025. január 12. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Üdv! Szép a repcsi, jók a képek, szuper (az utólagos) leírás! Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 732622 | 2025. január 12. 00:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Csak a szó hiányzik! :-) Minden MRP-LPB-vel van alapozva. A komplett sárkány MRP-128, majd erre fújva az egyes panelek 009, 146 és 082. A kerekek és az orrkúp 032, a gumik 173. A futószárak 128, a futó gondolák 172 majd 031. Hajtómű égéstér MRP-030, turbinalapátok 082, 032, 180, a fúvócső belül 148, 030, 180, kívül 172, 031, 155, 180. A kabin MRP-LPB alapra vékony réteg 277, ülés MRP-LPG alapra vékony réteg 277 (de ez túl világoskék lett, még sötétíteni kellene rajta). UB blokkok 009. Néhány panelvonal 030-al utólag kicsit átfújva. Lakkozva 048-al, panelezve feketével lett. Koszoláshoz a sárkányt a Pannoncolor koromfekete, a hajtómű környékét pedig az égett umbra színű olajfestékével pamacsoltam be bőven hígítva. Szárazecseteléshez az A.MIG-0621 light metal-t használtam. A végén egy réteg MRP-125 félfényes lakkot kapott. | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 732620 | 2025. január 12. 00:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm Tibcsi! Értem a célzást! :-) Lehet, hogy kicsit túl lett "antikolva", de ezeket a képeket próbáltam követni: | |||||||||||||||||||||||||
| slowmotion | Adatlap | 732619 | 2025. január 12. 00:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Hát a festékeket némiképp részletezhetted volna, de: igen :) | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 732618 | 2025. január 11. 23:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Köszönöm szépen! Ha ezekre az adatokra gondoltál: Trumpeter #02858 1/48, Edu48767 exterior, Edu49621 interior, Edu48769 undercarriage, valamint részben SBS model cockpit set és Dream model #2035, HAD matricák, MRP festékek. | |||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 732617 | 2025. január 11. 23:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szokás szerint nagyon szép lett! Ez a Trumpeter 1/48-as makettje? A sorszerelők (gondolom) futkosón vannak... ;-) | |||||||||||||||||||||||||
| slowmotion | Adatlap | 732615 | 2025. január 11. 21:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
én nem értek annyira a -21-esekhez (sem), hogy minden szegecs helyét kívülről tudjam, de szerintem csodálatosan sikeredett! most mondod az adatokat, vagy majd ha kikerül a főoldalra? | |||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 732598 | 2025. január 11. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| budha | Adatlap | 732542 | 2025. január 9. 12:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
| budha | Adatlap | 732541 | 2025. január 9. 11:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Ez keresem kölcsönbe vagy digitálisan. Valakinek lenne? https://www.scalemates.com/books/mikoyan-gurevich-mig-21-fishbed-detail-scale-aircraft-drawings-variant-by-variant-1012-radek-vavrina--121569 Köszönöm, budhawww.scalemates.com/books/mikoyan-gurevich-mig-21-fishbed-detail-scale-aircraft-drawings-variant-by-variant-1012-radek-vavrina--121569 | |||||||||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 731823 | 2024. december 18. 23:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Ezt találtam egyiptomi MiG-ekkel kapcsolatban, jó pár érdekes kép van itt! www.russiadefence.net/t98p625-egyptian-air-force-eaf | |||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 731267 | 2024. december 6. 12:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Szia búza! köszönöm ezt az infót én sem tudtam de így értem. | |||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 731263 | 2024. december 6. 11:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
A Bisz kereke felment az összes gépre, szerintem a végjátékban már csak az lehetett raktáron. Az MF kerék nem ment fel a Bisz fékaggyal szerelt gépekre, mert azon egy tárcsával több volt. | |||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 731262 | 2024. december 6. 11:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Az összes magyar PF-en volt. | |||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 731246 | 2024. december 5. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
illetve ez lemaradt az eduard is szépen bele rakta az 1/48 bis készleteibe az MF törzset sajnos erre nem figyeltek | |||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 731245 | 2024. december 5. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
a minap én is átnéztem az UM most ezt a típust kezdtem építeni trumpi 1/48 hát ott (magyarokat) is van sok meglepi sokon van MF szárny de Bis kerékkel de fordítva is igaz amit én tervezek építeni az bis szárnyú és felnije is bis erre a dobozban MF szárnya van MF felnivel jó semmi gond mert az ovál nyílást lehet tömíteni illetve az eduard MF ből kitudom venni a bis tárcsát most szerencsém van evvel | |||||||||||||||||||||||||
| atika | Adatlap | 731243 | 2024. december 5. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Azt hiszem, hogy nem fogunk tudni a fékszárny/ovális szerelő nyílás dimenziók mentén szabályt alkotni. Az összes magyar MF-en volt ovális szerelőnyílás. A Hunavia oldalon fellelhető fotókon egyértelműen látszik a 4000-es, a 8000-es és a 9000-es oldalszámű gépeknél is. Ez az Eduard terminológiája szerint (kizárólag a későbbi kiadású 1/72-es soruknál van ez) a fighter bomber változat, a moszkvai gyártású export gépek. A magyar PF-ek egy részén szinte biztosan volt, az 1601-es leszerelt szárnyán látni vélem. Forrás: hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm. Ebbe bele lehet bolondulni! 🤪 | |||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 731235 | 2024. december 5. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
A PFSz gépektől már lenyíló fékszárnyak voltak az SzPSz rendszer miatt, tehát az M, MF gépeken is. Az ovális nyílás kapcsán óvatos vagyok, mert az biztos, hogy a mi Bisz/AP gépeinken nem, a többin meg volt (kivéve a négy 904-907UM-et), de pl. van fotóm, hogy SMT-n sincs. A PFM késői sorozataitól már mind lenyíló fékszárnyas gép volt, ha az Edu mást ír, akkor téved. | |||||||||||||||||||||||||
| atika | Adatlap | 731228 | 2024. december 5. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Ez egy nagyon hasznos info. Köszönöm. Már csak meg kell tanulni megismerni a hátra sikló fékszárnyakkal szerelt félszárnyakat a MiG-21-eseken, és az ovális szerelőnyílás kérdés egy életre meg van oldva.😊 A négy tartós HAL LF-eken szerinted milyen félszárnyak vannak? Adja magát, hogy M(F) is lehet (ebből volt hátra sikló fékszárnyas), az Eduard ezt a változatot hívja fighter bomber-nek, és lehet bis is, az meg nem olyan (sőt, az interceptor MF-ek is ilyet kaptak). A HAL mindent gyártott. ...na, persze az is lehet, hogy jó szovjet szokás szerint semmilyen nagyobb valószínűséggel igaz következtetést nem lehet levonni, ahogy vatya1 írja #731219-ben. | |||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 731221 | 2024. december 5. 10:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
Hátra sikló fékszárny van rajtuk, azokon még volt felül ovális nyílás, legalábbis Mo.-on volt. A Bisz/AP szárnyakon már nem. | |||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 731219 | 2024. december 5. 09:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
|
érdekes ez a mig-21 gép az egyik makettes barátom már nyugdíjas ő van a képen rádióért volt ő a felelős ő kint tanult és sok infót átadott hogy hogy is ment ez az oroszoknál ha valami elfogyott akkor semmi gond rákunk rá ami kéznél van így lehetséges a PFM például a BIS felni de a festés például náluk kettő egyforma festés nem volt de még szín sem ép ami kéznél volt akkor az ment rá náluk nem volt festés séma mint például nálunk ilyen dolgok miatt láthatunk ilyen érdekes összeállítású gépeket | |||||||||||||||||||||||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |