/ Fórumok /

"In The Navy..."

Haditengerészet.
Repülők, kávédarálók, hajók, és minden ami még ide/össze tartozik, egy helyen!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Tibcsi 734741 2025. március 4. 04:29
Válasz erre
Screenshot_2025-03-04-04-27-59-522_org.mozilla.firefox
Screenshot_2025-03-04-04-27-59-522_org.mozilla.firefox

Ezt a videót én is néztem, de a kép, amit betettem 2012-ben készült. A seaforces.org-on találtam, a VFA-2 alatt.
MaNo 734738 2025. március 3. 21:35
Válasz erre
Valószínűleg egy iráni drónnal ütközhetett 2017-ben, ami a Nimitz körül repkedett a Perzsa-öbölben. Sanszos, hogy a fel- és/vagy leszállásokat akarták megzavarni esetleg némi hírszerzési szelfizgetés az anyahajóval.
Hát, nem kellene piszkálni a darázsfészket. :)

www.youtube.com/watch
Kferro 734716 2025. március 3. 13:08
Válasz erre
Nem lehet, hogy valamiért visszacsiszolták valamilyen flex-szerű eszközzel a sárgás zöld alapozóig? A nyomok nekem olyannak tűnnek.
borisz 734453 2025. február 23. 18:45
Válasz erre
Engem egy kotlóstyúkra emlékeztet a csibéivel.
Tibcsi 734437 2025. február 23. 11:28
Válasz erre
f-18f_vfa-2
f-18f_vfa-2

Találtam egy nagyobb felbontású képet, ez alapján én is hajlok valamiféle sérülésnek nézni ezt a pacát...
Nagyzo 734436 2025. február 23. 11:13
Válasz erre
106420548_3773193672707139_7137797660169253478_n
106420548_3773193672707139_7137797660169253478_n

Kevés olyan madarat láttam, aminek ilyen szép cinkkromátzöld lett volna a belseje. Inkább csak az alapozó lesz az, gondolom, valami sérülés miatt leverődött a szürke festék. Ahhoz, hogy egy zöld vérrel és belső szervekkel rendelkező, jó nagy madár ide csináljon foltot, többé-kevésbé merőlegesen felülről kellene becsapódnia nagy sebességel.
Tibcsi 734433 2025. február 23. 10:49
Válasz erre
VFA-2-squadron-photo-053
VFA-2-squadron-photo-053

Hátnemtudom... A madár általában a szélvédőt, orrkúpot, belépőéleket töri össze. Az, hogy a fékszárny felső/hátsó felületén így szétkenődjön, annak kicsi a valószínűsége. Kábé annyi, mint amikor a bűnöző "menekülés közben hátba lőtte magát"...

Van egy másik kép is róla, ott felszálláskor is látható. És ha madár, akkor miért sárga? Piros vér hihetőbb lenne... szerintem. :)

Mindenesetre a maketten már rajta van... :)
Szkoti 734431 2025. február 23. 10:15
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Szerintem ne utánozd le több mint valószínű , hogy egy madárral volt találkája! Visszaérkezéskor mindig átnézik ilyenkor a sárkány szerkezetet a műszakiak , és utána le is takarítják a külső szennyeződéstől. Én biztos , hogy nem festettem rá helyedben de ez a te döntésed.
Tibcsi 734430 2025. február 23. 09:44
Válasz erre
VFA-2-squadron-photo-054
VFA-2-squadron-photo-054

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a jobb belső fékszárnyon mi az a sárga paca? Mindenesetre meg kell csinálni a maketten is...
p-51 722794 2024. március 29. 20:40
Válasz erre
Óriási hajók Somogyból, fából.
p-51 722793 2024. március 29. 20:40
Válasz erre
Sennás 712757 2023. augusztus 30. 01:47
Válasz erre
main-qimg-39a7cfd5477f41b970c18e8767c6db72.jpeg
main-qimg-39a7cfd5477f41b970c18e8767c6db72.jpeg
Screenshot_20230830_013734_Facebook
Screenshot_20230830_013734_Facebook

"Ostensibly, the current Gerald R. Ford-class of American supercarriers could traverse the newly expanded Panama Canal if the need was dire enough… since the definition of Panamax has shifted to Neopanamax"

Meg egy régi kép:)
Sennás 712755 2023. augusztus 30. 00:30
Válasz erre
Hajrá! Komoly lesz, tetszik az ötleted. Igen nekem is rémlik valami f/f fotó ahogy a mozdonyok húznak valami (hadi)hajót.
Sebi 712754 2023. augusztus 29. 23:40
Válasz erre
BB-44_18.JPEG
BB-44_18.JPEG

Bocs, hogy belefolyok ismét a dologba. Az Iowákat úgy tervezték, hogy átférjenek a zsilipen, tehát különösebben nem kell izgulni az áthaladás miatt. A 15 centi valóban nem sok, de igazából a zsilipben nemigen lehet a falnak menni. Mivel majd szeretnék eygszer egy hasonló diorámát építeni, mint amit a képen is láttok, így kissé utánaolvastam a dolgoknak és kiderült néhány érdekes részlet (legalábbis számomra érdekes). A hajó saját erőből behalad a zsilipbe és hozzákötik a parton futó mozdonyokhoz. Ezek azonban nem vontatják, hanem kormányozzák a hajót a zsilipben.
Ahogy a hajó halad előre, a kötelek lazításával vagy feszítésével irányítják.
Sennás 712753 2023. augusztus 29. 22:30
Válasz erre
15cm-en nem érkezik felgyorsúlni túl nagyot nem fog koppani:) de igazad van. Priccos a dolog. Jártam már úgy én is nem (alig)volt meg az ürszelvény kocsi/mozdony sarkát majdnem leütöttük:(
p-51 712752 2023. augusztus 29. 22:19
Válasz erre
És itt allitólag a wiki egyik írása szerint 15-15 cm volt oldalanként. Szóvalnaz Iowa class kapitánya valószínü soha életében nem felejti el az atkelést a Panamán... :)
Sennás 712748 2023. augusztus 29. 21:26
Válasz erre
Screenshot_20230829_212348_Chrome
Screenshot_20230829_212348_Chrome

Ja a csajoknak van igaza a "méret a lényeg ":)
Sennás 712747 2023. augusztus 29. 21:20
Válasz erre
OMG:) nagyon komoly!
Bandika 712746 2023. augusztus 29. 21:11
Válasz erre
img_1214
img_1214

Itt egy kis magyarázat hozzá.
Bandika 712745 2023. augusztus 29. 21:10
Válasz erre
Panamax szót használja a hajózás arra, hogy mi fér át a Panama csatornán.
Sennás 712742 2023. augusztus 29. 20:50
Válasz erre
Köszönöm jó ez kép amúgy értem a lényeget.
Sebi 712739 2023. augusztus 29. 20:34
Válasz erre
Truman
Truman

Nem, nem hazugság. Egy repülőgép-hordozó nem tartozik a nehéz hajók közé. Hiszen, ha belegondolsz az egész hajó nem más, mint egy úszó hangár, amelynek a tetejére felszállópályát építettek. A reaktoron és a repülőfedélzeten kívűl igazából más nehéz dolog nincs rajta. Még a felépítménye is úgy néz ki, mint egy könnyűszerkezetes ház. Bár most így hirtelen nem a legjobb képet sikerült találnom. A fedélzet is csak azért számít nehéznek, mert aszfaltból van. Ezért tudják elérni a 11-12 méteres merülést.
A Panama csatornán viszont sajnos így sem tudnak átmenni. Ennek három oka van. Vízvonalon hiába férne be a zsilipbe, a felső rész letarolná a zsilip melletti infrastruktúrát. A másik ok a merülés. A csatorna 12-13 méter mély. Bár a 2016-os bővítésnél ezt 15 méterre növelték, az áramlatok homokpadokat hozhatnak létre, így ez a három méter különbség hamar eltűnhet. A harmadik ok pedig az Amerikák Hídja, amely alatt a legalacsonyabb vízállás mellett 60 méter magas hajók férnek el.
Sennás 712735 2023. augusztus 29. 19:00
Válasz erre
Vagy akkor minden adat hamis/hazugság?
p-51 712733 2023. augusztus 29. 18:41
Válasz erre
Szívesen!
Én a merülését nem bírom ezeknek felfogni a mai napig. 11-12 m.
Sennás 712731 2023. augusztus 29. 18:35
Válasz erre
Jaa. Olyan keskeny alúl? Pfff. Köszönöm!
p-51 712729 2023. augusztus 29. 18:32
Válasz erre
Vízvonalon 40 m körül.
Rep. fedélzet 76-78 m.
Sennás 712696 2023. augusztus 29. 09:38
Válasz erre
8c2216e20b8f48748c8de923dcafdf55
8c2216e20b8f48748c8de923dcafdf55

Na még ilyen szögből se láttam hordozót. Brutál méretek:) ezeknek ugye ott vízvonal körüli szélleségük 70méter? Elméletileg ilyen széles hajó fér el max a Panama csatorna átemelős vizlépcsőin?.?.?
solyom 709398 2023. május 22. 23:28
Válasz erre
1_ae76be6a98c8cc5bcfaf020d152dd92b másolata
1_ae76be6a98c8cc5bcfaf020d152dd92b másolata
Névtelen8 másolata
Névtelen8 másolata

Sziasztok!

Keresek a Revell korai verziós U.S.S. Forrestal készletéhez összeállítási útmutatót, repülőket, légvédelmi ágyút, matricát.
Igazából a hajótesten kívül mindent, ami kapcsolódik hozzá.
Ajánlatokat a b.balazs33@gmail.com címre küldhettek.

BB
p-51 708668 2023. május 1. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek megvételre:

1/720 méretarányban A-7 Corsair II-eseket, 20 db-ot (vagy kevesebbet is), (Lehetőleg Italerit)
1/700 méretarányban A-3D Skywarriort, 1 db-ot. (Trumpetert, 03419-es készletből)
1/700 méretarányban MV-22Osprey-t, 2 db-ot. (Trumpetert, 03457-es készletből)

Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
p-51 695791 2022. április 16. 12:51
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek megvételre:
1/720 méretarányban A-7 Corsair II-eseket, 20 db-ot, SH-60 Seahawkot, 2 db-ot. (Lehetőleg Italerit)
1/700 méretarányban EA-3 Skywarriort, 1 db-ot. (Trumpetert)

Ha esetleg cserébe van szükség 1/720 Italeri F-18 Hornetre, azt tudok felajánlani 20 db-ot, és még 1-1 SH-3 Sea King, E-2C Hawkeye is van feleslegben nálam.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
migfun 686596 2021. június 19. 21:23
Válasz erre
https://youtu.be/C3rmdVr61To
p-51 682862 2021. március 6. 19:34
Válasz erre
A Nimitz-classhoz matrica sincs!
p-51 682861 2021. március 6. 19:32
Válasz erre
Kedves Navy rajongók.

Eladó 2, azaz kettő Revell 1/720 USS Enterprise (korai felépítmény).
Egyik nagyon minimálisan elkezdett.
Mindkettőből hiányzik a 2-2 db RA-5C Vigilante, az összes többi repcsijük megvan (A-4, A-6, F-4, E-2)

Eladó 1, azaz egy db Italeri 1/720 USS MITTUDOMÉNMELYIK NIMITZ OSZTÁLYÚ. Elkezdett, sót a hajótestről le is kell mosni a fehér festéket.
Ehhez összesen van 4 db F-14-es.

Mivel a posta drága, szeretném kizárólag egyben eladni. 1500 ft MPL csomaggal mennek el, ha egyenként adom el, nagyon magas árat kell, hogy kérjek értük.

Így inkább arra gondoltam, hogy egyben 5500 Ft lenne az áruk, EZ MÁR A POSTAKÖLTSÉGET IS TARTALMAZZA.

Szóval: 3 db CVN, 5500 Ft.

Cserébe értékegyeztetéssel beszámítok:
1/720 F-18 SUPER HORNETET/GROWLERT, sima régi F-18-ast nem kérek, köszönöm!
Szintén érdekel: 1/720 SH-60 2 db, és 1/720 A_3, vagy EA-3.

Természetesen fotót szívesen küldök!

vettorio78@gmail.com

üdvözlettel:
p-51

Jelige: Vesztegzár a Grand Carriereken!
Zoli 679051 2020. november 15. 08:53
Válasz erre
Szia,

Igen, erre céloztam volna, hogy ez a modex szám a gép szerepét jelöli, illetve a pilótát (pl a 200 a kötelékparancsnokot), de semmi köze a gyári számhoz, amúgy kösz a részletes felhomályosítást!
z
Sebi 679046 2020. november 14. 22:57
Válasz erre
Szia!

Bocs, abban igazad van, hogy a gyári számhoz nincs közük, de azért eléggé mérvadóak. Ugyanis ezek az ún. modex számok mutatják meg, hogy a gép milyen típusú feladatra alkalmas és milyen helye van a hordozóra telepített köteléken belül. F2d egy F-14-est szeretne építeni. Az amerikai haditengerészetnél 1980-tól, nagyjából 2010-ig, a 100-299-ig terjedő számsor a vadászgépeknek volt kijelölve. Ugye a "klasszikus" kiosztás szerint 2 századot telepítettek egy hordozóra. Volt tehát egy F-14 század, ahol 100-al és volt egy másik, ahol 200-al fog kezdődni a számozás. Mindkét századból az első gép, a 100-as vagy 200-as, mindig azé a tiszté volt, aki a hordozón lévő egész repülőkötelék parancsnoka. Ez volt a CAG bird és azért volt olyan színes, hogy lássák, hogy a "főnöké". Aztán a 101-el vagy 201-el kezdődő szám a századparancsnok gépét jelölte, a 102-vel vagy 202-vel kezdődő pedig a századparancsnok-helyettesét. Úgyhogy mondhatjuk azt, hogy a gyári szám alapján meg lehet találni, hogy melyik századhoz helyezték a gépet, de a modex alapján lehet tudni, hogy milyen szerepe volt.
Zoli 679025 2020. november 14. 00:57
Válasz erre
Szia,

A gyári szám alapján keress, anélkül minden kérdéses. A hordozó neve változó, mert vándoroltak a századok, a 200-as szám meg pláne nem mérvadó, több gépen is előfordult, semmi köze a gyári számhoz.
z
medor 679023 2020. november 13. 22:18
Válasz erre
Én itt szoktam szétnézni Tomcat ügyben:
www.anft.net/f-14/
Sok info,sok fotó,kevés angol tudás.
Sebi 679020 2020. november 13. 21:19
Válasz erre
Szia!

A két gép azért hasonlított egymásra, mert az amerikaiak a '80-as évek elején álltak át az alacsony láthatóságú festésre. Az évtized végére lényegében minden szürke lett, egy kivétellel. Pontosabban kivételekkel. A vezérgépek színesek maradtak. Itt egy szép fotó a VF-2-es parancsnoki gépéről és a kísérőről:

www.seaforces.org/usnair/VF/Fighter-Squadron-2.htm

Ha a HB matricáin ez a BuNo szám van: 160656, akkor építhetsz egy gépet, ami 1985-ig repült. Ha ezt a BuNo számot át tudod variálni 162594-re, akkor egy olyat, ami 1991-ben repült (meg persze figyelj a hordozó nevére). Azt már csak érdekességképp szeretném írni, hogy ez a második gép is balesetet szenvedett 2001-ben.
joshe 679019 2020. november 13. 21:02
Válasz erre
A BuAer 160656 pedig igy nezett ki valaha (low visibility insignia):
commons.wikimedia.org/wiki/File:F-14A_Tomcat_of_VF-111_in_flight_c1984.jpg
lancer 679014 2020. november 13. 20:22
Válasz erre
Az évszám jó,a gép gyári száma nem stimmel. A matricán szereplő Capt Rick Ludwig és Robert E Garcia 1991 augusztusában a 162594-es gépet repülte a Kitty Hawkon (NL-200). Forrás: Furball Aero-Design 72-009 Sundowner anthology
joshe 679012 2020. november 13. 19:47
Válasz erre
160656
160656

A furball szerint is volt ilyen :)

www.web.ipmsusa3.org/content/f-14-vf-111-sundowners-anthology
f2d 679011 2020. november 13. 19:32
Válasz erre
Szóval, akkor mégiscsak volt egy ilyen gép, a '80-as évek elején.
Ebből arra tudok következtetni, hogy a lentebb belinkelt dobozgrafikán lévő színek (gép és fegyverzet), jelzések akár még jók is lehetnek.
joshe 679010 2020. november 13. 18:41
Válasz erre
VF-124-tol (NJ446) kerult at a VF-111-hez 1981. decemberben.
1985. marcius vegeig repult.

www.joebaugher.com/navy_serials/thirdseries21.html

Grumman F-14A-100-GR Tomcat
160656 (VF-111) crashed 3/31/1985 after suffereing a hydraulic failure while returning to USS Carl Vinson. Crew ejected safely.
f2d 679008 2020. november 13. 18:25
Válasz erre
VF-111 lanjpg
VF-111 lanjpg

Jó képek köszi, különösen ez sok kérdésemre választ adott.
A levegőbeömlőt sokféleképpen festik a 14-esnél, pont eltaláltam.
cenci 679007 2020. november 13. 18:15
Válasz erre
a2be10f93842fab2969d6484cdad5f0d
a2be10f93842fab2969d6484cdad5f0d
F-14A_VF-111_launching_Phoenix_1991
F-14A_VF-111_launching_Phoenix_1991
33218774191_89b4e8414e_o
33218774191_89b4e8414e_o
051
051

Szia! A gép létezett 1991-ben ezzel a festéssel csak éppen a USS Carl Vinson anyahajon szolgált és nem a USS Kitty Hawk-on és 162594 gyári számmal volt ellátva.
Weizi 679006 2020. november 13. 17:56
Válasz erre
Mondjuk az utolsó kép leírása nem biztos hogy jó, mert a képen mintha egy AIM-54A-t indítana éppen, nem pedig egy "C" variánst!
Weizi 679005 2020. november 13. 17:52
Válasz erre
USN Tomcat VF-111
USN Tomcat VF-111
VF-111 F-14A spooling up to full thrust prior to launch from a waist catapult. This aircraft is in full colour livery.
VF-111 F-14A spooling up to full thrust prior to launch from a waist catapult. This aircraft is in full colour livery.
F-14A-NL-Vf-111-us navy-in flight
F-14A-NL-Vf-111-us navy-in flight
USN Tomcat VF-111-5
USN Tomcat VF-111-5
US Navy Grumman F 14A Tomcat assigned to the Sundowners of Fighter Squadron VF 111 lands aboard the aircraft carrier USS Kitty Hawk CV 63 .
US Navy Grumman F 14A Tomcat assigned to the Sundowners of Fighter Squadron VF 111 lands aboard the aircraft carrier USS Kitty Hawk CV 63 .
Grumman F 14A Tomcat assigned to the Sundowners of Fighter Squadron VF 111 at NAS Miramar circa 1990 .
Grumman F 14A Tomcat assigned to the Sundowners of Fighter Squadron VF 111 at NAS Miramar circa 1990 .
A U.S. Navy Grumman F-14A Tomcat from the fighter squadron VF-111 Sundowners launches an AIM-54C Phoenix long-range air to air missile in 1991......
A U.S. Navy Grumman F-14A Tomcat from the fighter squadron VF-111 Sundowners launches an AIM-54C Phoenix long-range air to air missile in 1991......

Szia!

Szerintem a dátum, és a fegyverzet színe is helytálló lehet! A képek leírásában is van erre utaló egyezés!
f2d 679000 2020. november 13. 17:06
Válasz erre
Tibcsi 678999 2020. november 13. 17:05
Válasz erre
Szerintem semennyire. Legalábbis még nem láttam olyan fotót (a prototipusok berepülőpilótáit leszámítva), amin narancssárgában lettek volna a pilóták.

A Vallejo-t nem ismerem, de a Humbrol 129 biztosan jó. :)
f2d 678998 2020. november 13. 16:58
Válasz erre
Gondoltam, hogy valami kavar van a jelzésekkel is, na mindegy festem olyanra, amilyenre én gondolom, van itthon Humbrol 129 és Vallejo 71.121.

A narancssárga pilóta ruha mennyire volt jellemző a Tomcat pilótáknál?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.