/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103.
romsitsa 734886 tegnapelőtt 20:15
Válasz erre
Közel sem biztos, hogy bármi baja lett volna a kocsiknak, amiket átadtak a gyárnak, nem minden ment egyből alakulathoz. De éles bevetés nélkül is simán lekukázták a gépeket.
téglatesó 734884 tegnapelőtt 19:25
Válasz erre
Helló Elnar!
Ez is logikusan hangzik, csak a vastornyos próba is elvileg még kb. azelőtt történt, hogy a Turánokat először harcba vetették volna 44 áprilisban. Már a kiképzés alatt úgy leamortizáltak volna kocsikat, hogy nagyjavítani (ne adj isten selejtezni) kellett volna őket?
Sennás 734881 tegnapelőtt 18:12
Válasz erre
Screenshot_20250309_181028_Chrome
Screenshot_20250309_181028_Chrome

Ez?
Sennás 734880 tegnapelőtt 18:11
Válasz erre
Kérdezhetek? Ennek az antennának a hiányát keresitek?
Elnar 734877 tegnapelőtt 17:12
Válasz erre
Szerintem ennél prózaibb lehet az ok.
Nem tudok adatot a 2H-012-ről, hogy mikor-hol-mi történt vele, de logikusnak tartanám nem a harcoló állományt csökkenteni teszt átépítésekkel, hanem valami nagyjavítás/selejtezés alatt álló járművet felhasználni erre.
romsitsa 734876 tegnapelőtt 15:02
Válasz erre
téglatesó 734873 tegnapelőtt 14:27
Válasz erre
Amennyire az eddig látott fotók alapján meg tudom ítélni, minden kocsin két antennacsonk volt.
romsitsa 734871 tegnapelőtt 13:42
Válasz erre
Kiindulva abból, hogy nem állt végtelen mennyiségben rendelkezésre felszerelés és alkatrész, feltételezem kiszerelték a kocsiból mielőtt átadták kísérletezésre, mert jól jött máshol.
HM-nél akár lehet is, annyira nem mentem utána. Alapvetően, ami két antenna van, az pk-i.
téglatesó 734869 tegnapelőtt 12:56
Válasz erre
Így oké, ezt elfogadom. Lehettek ennyire akkurátusak, hogy a fatornyos teszthez annyira nem kellett semmi extra (pl. rádió), hogy még a csonkot is leszerelték. A vastornyos meg egy teljeskörű próba volt már, ahhoz kellett a rádió is. Ez logikus is.
A parancsnoki kocsik mellett elszaladtam eddig. Van róla valami forrás, adatbázis, hogy melyik kocsik voltak ilyen plusz rádiós pk. kocsik? Merthogy külsőre a csatároktól nem különböznek.
romsitsa 734868 tegnapelőtt 12:39
Válasz erre
A 2H-012 egy teszt, hogy a torony adott méretekkel létezhet-e, ehhez nem volt szükség rádióra (másrészt a torony csak egy makett), a testben lévőre meg végképp nem. A H-830-on már a kocsi működését vizsgálták, aminek a rádió(k) is része(i).
A parancsnoki és vezér nem azonos. Előbbiek a 40M és 41M-ek, amik a testben hordtak egy plusz rádiót, utóbbi a protó rádiós kocsi.
téglatesó 734867 tegnapelőtt 12:12
Válasz erre
Helló Romsitsa!

Az megvan, hogy a Turánok rádiója a toronyban volt, de ez nem magyarázza a hiányzó test-antennacsonkot a 2H-012-nél. Az nem proto-kocsi volt, hanem rendes Turán II szériakocsi (az utána következő 2H-013-on pl. rajta van a csonk).
Valamiért azt használták a Turán III fa-tornyának a kipróbálásához, de miért kellett leszerelni a test-csonkot? A vastornyot az igazi löveggel meg már (elvileg) a H-830-on próbálták ki, ha abban is (csak) a toronyban volt a rádió, azon rajta hagyták.
Ezt a "csak a parancsnoki kocsik hordtak a testben rádiót" hogy érted? A Vezérből elvileg csak a proto készült el, nincs bizonyíték, hogy lett volna több (nemhogy építve, de átépítéssel se). A Turán III-ból meg végképp nem volt pk. kocsi. Elvileg minden Turán a toronyban hordta a rádióját.
Elnar 734855 tegnapelőtt 09:14
Válasz erre
Szerintem ez R és I. Esetleg egy C vagy O lehet még, de a G-t kizárom.
RT nem lehet, mert bár volt részvénytársaság nincs értelme azt megtenni logónak. Még az sem biztos egyébként, hogy logó, lehet ez valami kötelező elem is, mint pl a háromszögű adójegy matricák a szélvédőn. Plusz információ nélkül szerintem ez innnen zsákutca.
Amit másodiknak feltettél képet az a Telefongyár logója, aminek elsőre én is néztem. Ez a logó a Telefunken-t imitáló, lincensztermékeken használt után jelent meg, és szinte változatlan maradt a rendszerváltásig. www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/wmanuid/0000033
romsitsa 734848 tegnapelőtt 00:25
Válasz erre
Az “alap” rádió a toronyban volt, ami esetünkben egy fa attrap. Csak a parancsnoki kocsik
hordtak a testben rádiót. A protón viszont praktikus volt kipróbálni, hogy működik-e minden.
Sennás 734847 2025. március 8. 21:32
Válasz erre
Screenshot_2025-03-08-21-31-54-713
Screenshot_2025-03-08-21-31-54-713

Ez mi? Kicsit "átrajzolva"
Sennás 734846 2025. március 8. 21:29
Válasz erre
R.I helyett RT mármint részvénytársaság akkor még nem volt? Nem tudom keresgélek én is semmi
Sennás 734845 2025. március 8. 21:26
Válasz erre
Screenshot_2025-03-08-21-22-57-700
Screenshot_2025-03-08-21-22-57-700

Az nem lehet akár több betűből valami?
"I"vagy"T" -"R" -"G"vagy "C"
Elnar 734844 2025. március 8. 21:17
Válasz erre
Lehet az szerintem még a sötétzöldtől a sötétkéken át a vörösig bármi. A fekete-fehér képekről színárnyalatot definiáló kollégák a repülős topikokban vannak :D
Én úgy gondolom, a logó megfejtése a kulcs ahhoz a járműhöz.
Sennás 734838 2025. március 8. 13:34
Válasz erre
Csak érdekes hogy olyan "koporsó fekete" nem terepszínű. Lehet kéményseprő utánfutó 🤔
Elnar 734836 2025. március 8. 10:05
Válasz erre
Nem kizárt, hogy ugyanaz, de nem szekér, inkább utánfutó.
Az utánfutókon is voltak rendszámok a vontató járművel azonosan. Az biztos, hogyha ugyanaz, akkor nem ugyanazt a végét mutatja. A kerék alapján valami régi és/vagy nehéz pótkocsi lehet.
Sennás 734833 2025. március 8. 09:23
Válasz erre
3ik képen ott a fedett helyen van hasonló fekete de az valami "szekér"(?) de azok meg nem 30asok.
Elnar 734831 2025. március 8. 09:15
Válasz erre
Innom kéne kávét. Én azt egy ládának néztem a motorháztetőn.
2x-es ngyításban látszik hogy nem HG hanem MG 034. Mihálffy László rendszámlistája szerint ez sepsiszentgyörgyi teherautóknak osztott sorozat. Valami lassú dolog lehet mert az van ráírva "30 km óra".
A logót először Telefongyárnak néztem, de nem az, R és I. A Google képkeresője semmi találatot nem ad ki rá.
téglatesó 734830 2025. március 8. 08:37
Válasz erre
Úgy látom, ez az Ivan Fuksa a prágai hadtöri kutatója, gondolom ezek a fotók is onnan kerültek elő. Csak a jóég tudja, mennyi magyar anyag lehet még ott... Már eddig is kerültek elő érdekességek onnan.
Szépek a fotók, de kár, hogy csak a fatornyos kocsit ábrázolják. Amúgy érdekes, hogy ezen a fatornyoson nincs rajta a test-antennacsonk, de a későbbi vastornyoson már rajta van, sőt a toronykupolán is ott van a torony-antennacsonk.
Amúgy meg csak most esik le, hogy a saját Turánjaimról mind le van maradva a motorháztetőre málházott csákány meg kalapács. Na azokat még pótolni kell!
Sennás 734829 2025. március 8. 08:29
Válasz erre
Nagyon frappáns! Milyen jó minőségű képek. Az elsőn az a 034-HG fekete a Turán mögött mi lehet?
Elnar 734828 2025. március 8. 07:55
Válasz erre
Csaba beazonosítva Fortepan 43937 alapján: Pc-134.
Egyező foltok az orron, a torony homloklemezén, a vezetősisak mellett és a menetirány szerinti bal első sárvédő belső oldalán.
Elnar 734827 2025. március 8. 07:33
Válasz erre
43M Turán III - 2H-012 = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012 = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012++ = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012++ = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012++ = Huns on Wheels FB+ (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012++ = Huns on Wheels FB+ (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012+++ = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
43M Turán III - 2H-012+++ = Huns on Wheels FB (Ivan Fuksa - Ivan Maniak FB)
39M Csaba = ebay
39M Csaba = ebay
W24 1939 - 43-09-15 = Judit Geisel via Magyar egyenruhák régi fotókon FB
W24 1939 - 43-09-15 = Judit Geisel via Magyar egyenruhák régi fotókon FB
36M Bofors - 44-10 - Tiszaug - 55.lgv.to = WWII in Hungary FB
36M Bofors - 44-10 - Tiszaug - 55.lgv.to = WWII in Hungary FB
36M Bofors - 44-ősz - Gyöngyös  = WWII in Hungary FB
36M Bofors - 44-ősz - Gyöngyös = WWII in Hungary FB

Amikor már azt hinnénk, mindent láttunk, akkor Mujzer Péter feltesz a Huns on Wheelsre egy csokor 2000x1500 pixeles képet Turán III prototípusról! (és most már biztos vagyok benne, hogy követi ezt a fórumot :D)
Meg lett egy új Csaba is Ebayről, Egy beazonosítatlan alakulatú (talán mintha három kereszt látszódna egy négyzetben) Wanderer W24 és egy beásott 40-es Bofors Tiszaugnál, egy meg Gyöngyösnél.
Citrom 734613 2025. február 27. 23:28
Válasz erre
Így van.
Én annak idején a juhász gamma ladáin lőttem be a színeket.
A dobozok belsejében érintetlen, tiszták
A színek, és még mielőtt bele ragasztottak a fekete filcet festették le, meg magában a lőellemzö belsejében is.
A sárgát nem sikerült tisztázni,
Kettő, esetleg három szint használták.
Az általam látott Nimród szerszámos doboz belsejében látott sárga az nem valami világos khaki szín volt hanem olyasmi mint a tamiyanak ,gunzenek tan,buff színe,cirka olyan 10-15% fehérrel .
Elnar 734608 2025. február 27. 20:44
Válasz erre
37M Krupp L2H43 pk - 1A-806 - 1941 = fortepan_266539
37M Krupp L2H43 pk - 1A-806 - 1941 = fortepan_266539
38M Toldi - H-341 = RHAww2
38M Toldi - H-341 = RHAww2
40M Nimród - H-012 - Ludovika = Magyarpáncél FB+
40M Nimród - H-012 - Ludovika = Magyarpáncél FB+
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL++
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL++
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL+
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL+
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL
41M Turán II - 2H-219 - KÁB.ÁTVÉTEL
29m 8cm - Don 1 = fortepan_42698
29m 8cm - Don 1 = fortepan_42698
43M Zrínyi - H-801++ s43M Zínes
43M Zrínyi - H-801++ s43M Zínes
menetben Sztorozsevoje felé - IV. gv.t.o - 42-09-23 = HM-HIM FB
menetben Sztorozsevoje felé - IV. gv.t.o - 42-09-23 = HM-HIM FB
Tél végi utcakép - Kijev Lypska utca - 43-02-26 = HM-HIM FB
Tél végi utcakép - Kijev Lypska utca - 43-02-26 = HM-HIM FB
Ford V8-51 - I-436 = HM-HIM FB
Ford V8-51 - I-436 = HM-HIM FB

Ez tényleg szép, de _szerintem_ téves.
Szerencsére már lassan viszonylag értelmes menyniségű eredi színes felvétel van terepmintás magyar harceszközökről. Persze a színegyensúlyt mindnél után kell állítani, de azért látszik nagyjából, hogy mik a főbb jellemzők.
Sennás 734605 2025. február 27. 19:36
Válasz erre
Screenshot_2025-02-26-20-56-11-689
Screenshot_2025-02-26-20-56-11-689

Mindegy akkor meg jól sikerült az a lényeg.
Pinterest-en eredetinek írták.
Elnar 734603 2025. február 27. 18:41
Válasz erre
MB G5 - E-025
MB G5 - E-025

Óvatosan. Deák Tamás képeket színez. Az E-025 a Csabák előtt, Orincsay Péter gyűjteményéből van. (www.tuzkereszt.com)
Sennás 734593 2025. február 27. 09:40
Válasz erre
Elfogadom! De szerencsére van "Magyar tarka" is és jól áll neki! Deák Tamás(?) van egy színes G5 kép eszméletlen jó minőségű ott áll a sor elején a 025ös és pazarúl fest tarkában! Na hátha egyszer sikerült egy ilyet építeni.
Elnar 734589 2025. február 26. 23:16
Válasz erre
Szerintem az fény. A fényes festék ott a környezetet veri vissza, míg a beljebbi részeken magát a sötétzöldet. Nehezen tudom elmagyarázni. Ez nem csillogás/glossiness hanem visszaverés/reflection. (aki fényképez vagy látványtervez az érti). Minden felületen megjelenik, de a sík, csillogókon sokkal jobban kijön.
Tévedés joga fenntartva!
A 122-vel való kép sajnos nekem nincs meg rendszámot olvasható felbontásban, viszont amit posztoltam, kétszeresre nagyítva már látszik hogy ott is 2... a rendszám. A szlvédő becsomagolása is ugyanolyan. A nadwornai képsorozatból egyetlen G5-öt tudok azonosíthatóra, de az E-022, még csak nem is valószínűsíthetően, hanem 1000%-ra biztosan. Ezekből én azt mondom, az a jármű lesz, ami a 122-es PzIV előtt van
Sennás 734587 2025. február 26. 21:57
Válasz erre
Screenshot_20250226-215430
Screenshot_20250226-215430

Pinterest-ről egy kép lehetséges a sorban ez az első jármű? G5 tök ugyanolyan meg a háttér is.
Sennás 734586 2025. február 26. 20:32
Válasz erre
Screenshot_2025-02-26-20-30-51-692
Screenshot_2025-02-26-20-30-51-692

Reddit-en meg volt ilyen is meg olyan is.
Sennás 734585 2025. február 26. 20:28
Válasz erre
Zöld vettem! Én meg pont azért kérdezem mert sárvédő fehér "csíkja" felett lámpa alatt nem egy-egy világosabb folt lenne? Meg a bal hátsó sárvédő éle is kicsit világosabb? Nem tudom. De a motorháztető meg tényleg egyszínűnek néz ki.
Téglatesó képein is foltosnak látom de lehet én szemem káprázik :)
Elnar 734584 2025. február 26. 20:13
Válasz erre
A kérdés jó.
Mivel a fényviszonyok diffúzak (nincs vetett árnyék) a sárvédő viszont még így is úgy csillog, hogy tükröződik benne a lámpa és a szélvédőkeret foltja, én azt mondanám, nem régen lett festve (csapadékot kizárok, mert minden járművön vastagon áll a por). Ha pedig 44-ben lett festve akkor én úgy gondolom a képről, hogy az 1943. július 14-én kelt rendelet értelmében "gépjármű zöld".
Sennás 734583 2025. február 26. 20:03
Válasz erre
Az a G5 az terep mintás vagy simán szürke?
Elnar 734581 2025. február 26. 19:48
Válasz erre
39M Csaba - Pc-169 - 134++
39M Csaba - Pc-169 - 134++

Köszi!
Csak az első volt meg, a Turánok közt (és az is rosszabb minőségben, itt meg látszik a 2-481 is a G5 Mercedesen). Biztos, hogy ez is a nadwornai sorozat része. A tankon ugyanolyan a hadijel sározásának lehullása és G5-ből is ez az egyetlen ahol becsomagolt szélvédőt láttam.
Sennás 734576 2025. február 26. 16:41
Válasz erre
Szépek a Leventék 😉 Köszönet!
téglatesó 734555 2025. február 26. 08:41
Válasz erre
045
045
070
070

Helló!

A Turános biztosan egy sorozat része, ez a két kép is abból van:
Elnar 734549 2025. február 25. 22:43
Válasz erre
39M Goerz + = vatera+
39M Goerz + = vatera+
40M Turán = zbiam
40M Turán = zbiam
43M Zrínyi - 44-07 - Tatariv talán - Kárpátalja = vatera
43M Zrínyi - 44-07 - Tatariv talán - Kárpátalja = vatera
43M Zrínyi - 44-07-06 - Tatariv - 10.rotü.o. = HM-HIM FB
43M Zrínyi - 44-07-06 - Tatariv - 10.rotü.o. = HM-HIM FB
Rába DST - HONVÉDSÉLG = mvh-1059-06
Rába DST - HONVÉDSÉLG = mvh-1059-06
38M Botond - 1943  = Anonymus via Magyar egyenruhák régi fotókon FB
38M Botond - 1943 = Anonymus via Magyar egyenruhák régi fotókon FB
VW Typ 82 - 44 - Berekböszörmény = Sándor Méhes via Kübel und Schwimmwagen FB
VW Typ 82 - 44 - Berekböszörmény = Sándor Méhes via Kübel und Schwimmwagen FB

Újabb merítés:
39M Goerz fülelő "megtörve bár, de fogyva nem", egy eddig számomra ismeretlen 40M Turán kép (talán a nadwornai sorozat része?), egy Zrínyi a folyóban (kiegészítő infók Mujzer Pétertől a Huns on Wheels oldaláról. Nekem nagyon hasonlít az álcázás és az egész málha a HM-HIM ősszel feltett képeire). Eddig elkerülte a figyelmem a filmhíradókban látható, civil színű, HONVÉDSÉG rendszámos BSZkRt Rába DST csokor. Szépen látszó kiskunhalasi zászlóalj jelzés egy egyébként nem szépen látszó Botondon.
Végül Sennás tagtársnak kerestem Kübel keresőfényszóról képeket, akkor futottam bele ebbe a Kübelbe. Hogy magyar-e az kérdéses, mindenesetre a leventék benne biztosan.
Freddy 734236 2025. február 18. 11:39
Válasz erre
Az esernyős teherautó előtt egy 15M 7,5cm hegyiágyút visznek :)
Elnar 734089 2025. február 15. 19:02
Válasz erre
Bár a Tégalatesó által közölt képaláírás szerint Opel, valójában egy Steyr 220. (A M&M Extra és a Pro Modell Archív nagyon jó anyagok de néhol már eljárt felettük az idő.
Elnar 734073 2025. február 15. 13:55
Válasz erre
Ford 817T - 2.gv.tü.o = darabanth
Ford 817T - 2.gv.tü.o = darabanth
Sd.Kfz. 11 - 1939 - Huszt = darabanth
Sd.Kfz. 11 - 1939 - Huszt = darabanth
01-29M - Tarnopol = vatera
01-29M - Tarnopol = vatera
01-29M - 1945 - Budapest = fortepan_217775+
01-29M - 1945 - Budapest = fortepan_217775+
Puch 350 GS = vatera
Puch 350 GS = vatera
Opel Olympia 1938 = vatera+
Opel Olympia 1938 = vatera+
_Ford G917T - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford G917T - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford V8-51 tartály + Ford Eifel - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford V8-51 tartály + Ford Eifel - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford V8-51 tartály - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford V8-51 tartály - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_Ford V8-51 tartály + BMW R75 + KV 40 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB++
_Ford V8-51 tartály + BMW R75 + KV 40 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB++
_K-D 330 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB+
_K-D 330 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB+
_K-D 330 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_K-D 330 - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos+ - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos+ - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos++ - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB
_42M páncélos++ - 45-04től05 - Csiliznyárad-Ausztria - 2.pc.ho = Alex Fekete via MERF FB

Új Darabanth és Vatera aukciók.
Gépvontatású tüzér Ford, Hansa-Lloyd, 29M tábori sütöde (+még egy Budapestről). Puch 350 láthatóan valahol a keleti fronton, meg egy civil Olympia.
Nade!
A Magyar egyenruhák régi fotókon FB csoportba felkerült egy csokor kép már részben Ausztriából a 2. páncéloshadosztály jelzéseivel. Mindenféle Ford: 917T, V8/51 tartály, Eifel... Háttérben még Klöckner-Deutz, Mercedes G5, BMW R 75, KV 40... Ráadásul 42M páncélos ruházat!
romsitsa 733863 2025. február 10. 15:18
Válasz erre
Ansaldok. Vannak magyar kocsik (vegyesen és kupolás és "gyári"), amiken a parancsnok búvónyílása mellett van két csavar, ezek körülbelül ott vannak, mint az olasz keretantenna csatlakozási pontja.
További fordulat, hogy ha jól tudom, akkor a rádiós kocsik (olasz és magyar) akkumulátora a pótkerék helyére szerkesztett dobozban volt, de ez a doboz nem mindegyik csavaros kocsin van fent.

Pl:
tanks-encyclopedia.com/wp-content/uploads/imported/35m-ansaldo/lCIV9go.jpeg
tanks-encyclopedia.com/wp-content/uploads/imported/35m-ansaldo/mLH03lx.jpeg

Az tűnik logikusnak, hogy az olaszok a gyártás során egy ponttól kezdve kifúrták a két lyukat a tetőben, aztán valamelyik kocsiba került rádió, valamelyikbe meg nem. Mi meg kaptunk mindegyik sorozatból.
Vagy mi a funkciója annak a két csavarnak és mely kocsikra került fel?
KarBal 733819 2025. február 9. 20:52
Válasz erre
Köszi! Vajon milyen autó állhat a Kübelwagen előtt?
téglatesó 733809 2025. február 9. 19:29
Válasz erre
Helló!

A képaláírás u.az. mindkét képre: "Kübelwagen, GAZ és Opel haditudósítói autók (1944)".
Elnar 733804 2025. február 9. 18:57
Válasz erre
Köszönöm!
Ebből már lehet látni, hogy nincs is rendszáma, csak HONVÉDSÉG táblát visel, és tényleg kifelé fordul rajta a ködkürt. A képfeliratok ismerete nélkül ruházatból ítélve azt gondolom, ez ugyanaz a jármű a 3-as és 4-es képeken
téglatesó 733795 2025. február 9. 17:03
Válasz erre
20250209_165857
20250209_165857
20250209_165834
20250209_165834
20250209_165816
20250209_165816

Helló!

Az ememextrában ez a két küblis fotó van:
KarBal 733792 2025. február 9. 14:16
Válasz erre
A M&M különszámát sajnos már nem is lehet megtalálni. Valami fondorlattal meg tudnád osztani velünk az említett képet, kérlek?
Elnar 733791 2025. február 9. 14:14
Válasz erre
fortepan_257152 - 1934 Studebaker Commander Sedan
fortepan_257152 - 1934 Studebaker Commander Sedan
+_71-005 - Minerva-Impéria TA 11 Jupiter 1938 - Csíkszereda -1940 = ÍGY VOLT -régi fotók gyűjteménye FB
+_71-005 - Minerva-Impéria TA 11 Jupiter 1938 - Csíkszereda -1940 = ÍGY VOLT -régi fotók gyűjteménye FB
+_AK 552 = mvh-0910-05
+_AK 552 = mvh-0910-05

Köszönöm, így már meg is van. Teljesen elkerülte a figyelmemet eddig.
A Modell&Makett különszámáról sajnos lemaradtam, csak a ProModell Archív van meg (valahova mélyen elrakva évek óta). A nadwornai kocsit azért gondolom magyarnak, mert körülötte minden magyar, és nem látok rajta semmilyen német azonosító jelzést, mint ami a képsorozat magyar parancsnoki Kruppján van.
Közben megfejtettem pár bevonultatott járművet. A Studebaker nem lett volna nehéz, ha ismerem az amerikai járművek logóit, így azért eltartott egy darabig. Az Impériára egy Facebook fórumon bukkantam rá, így rendszám nélkül, eü. kocsinak befogva. Talán Emericknek mond valamit a 71-005 azonosító szám. Úgy vettem ki meglehetősen ritka jármű volt.
Az A-291 meg még 1937-ben került a híradó kamerája elé, III. Viktor Emmánuel látogatásakor. Hogy mi lehet, azt még keresem.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103.