/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763.
slowmotion 735791 2025. április 6. 20:26
Válasz erre
Közben sikerült az orrfutóakna fedelének utolsó részét (ami a munkahengerrel együtt mozog) is kettétörni. Gondoltam, lefújom az átszóródásokat, betettem a helyükre az aknaajtókat, lemaszkolni a sárga csíkokat rajtuk... na ezen a darabon csak szándék maradt. és amíg néztem, hogy miért nem akar feljönni a maszkolócsík, addig forgattam, amíg el nem tört.

Aztán okosan egy sík felületre helyezve akartam összeragasztani a zöld kupakos Tamiya Extra Thin-nel, nyilván aláfolyott, és felmarta az anyagot. Úgyhogy felcsiszolom, lefestem kékre, és matrica megy rá. Egyébként a kereket rejtő rész dupla ajtaján a jobb oldanin eltaláltam a sárga rész vastagságát, a bal oldanin nem nagyon, de ez úgyis csak akkor nyilvánvaló, ha zárjuk az összes fedelet, amit a kész gépen nem fogok.

Azt mondják, minden kezdet nehéz, de arról nem volt szó, hogy ennyire lábon lehet lőni magunkat... Mondjuk a kabintető nem lett rossz, bár full karcos (volt eddig is), még nem sikerült felpolírozni rendesen, majd most megpróbálom még egyszer.
Johnie 735790 2025. április 6. 20:18
Válasz erre
Na, még az a jó, hogy még nincs felmatricázva a gép. Ha már fent az összes matrica, akkor már nagyon nehéz a főszínt javítani.
Néha viszont nem annyira baj a kissé foltos megjelenés, az is tud nyerő lenni a saját helyén alkalmazva. Persze nem egy műrepülő bemutató repülőgép kapcsán. Annak gondolom csillognia illik mint egy forma1 autónak...
Tibcsi 735788 2025. április 6. 19:59
Válasz erre
IMG_20250406_195005
IMG_20250406_195005

Azért készülgetnek a SuperBug-ok is, csak lassan, megfontoltan... Pillanatnyilag így állnak.
slowmotion 735761 2025. április 6. 00:54
Válasz erre
17438935831063406011308767477250
17438935831063406011308767477250

Hát, mégsem kezdtem el ragasztani. Rájöttem, hogy nem tetszik a fényezés.

Ott ment el a kedvem a továbbhaladástól, hogy ugye a visszaragasztott szárny illesztését külön meg kellett fújnom. Na az olyan lett, amilyennek lennie kell - fényes, homogén, sötétkék még fényben is.viszont így a többi részen látszik, hogy azok meg pont nem olyanok, aminek lennie kell. Ergo most újramaszkoltam az érzékeny részeket, és holnap még ráfestek kékkel. Jippí!

De azért tele van.
Sennás 735750 2025. április 5. 20:48
Válasz erre
Tényleg gyönyörű lett! Nem lehet kinthagyni így állványon? Teszel egy gyanta/réz feljavítót a fenekébe ez meg megmarad?
Nagyzo 735748 2025. április 5. 20:23
Válasz erre
Azért szép! Nem sokan építenek ilyesmit, főleg tudva, h sosem látják többet, úh háromszoros hurrá!
Kibic 735745 2025. április 5. 19:39
Válasz erre
Szia,
igazad van, a végéből valóban látszik majd pár milliméter.
@slowmotion: magyar 17PF lesz, ha majd egyszer elkészül...
pmheros 735743 2025. április 5. 19:19
Válasz erre
Üdv!

A MiG-17F -ből azért kilátszik majd az utánégetős hajtóművégződés.

Üdv.: pmheros
slowmotion 735742 2025. április 5. 18:53
Válasz erre
Kibic 735741 2025. április 5. 18:30
Válasz erre
VK-1F
VK-1F
VK-1F
VK-1F

Nekiálltam egy újabb MiG-nek. A hajtómű elkészült. Semmi nem látszik majd belőle. :-)
plevente 735688 2025. április 3. 20:57
Válasz erre
Szia! Köszi, ahogy pmherosnak is. A piros csítól én is féltem, de aztán rájöttem, hogy a matrica úgy van mecsinálva, hogy a piros vonal mellett még van egy fehér sáv, ami szépen egybeolvad a festéssel, így van egy kis mozgástér nem kell hajszálpontosan eltalálni az átmenetet.
slowmotion 735621 2025. április 1. 23:39
Válasz erre
Na, lemaszkoltam mindent, visszaragasztottam a szárnyat (megint Van Damme lett a Hornetből, két hokedli között a levegőben spárgázik).
Holnap még próbálok teleszkópos tagot festeni, fékezőhorog vissza, aztán kék festés. Meg az orrfutóműt összebuherálom.
halaci 735619 2025. április 1. 22:37
Válasz erre
36375-35237 Lab
36375-35237 Lab
36375-35237 sRGB
36375-35237 sRGB

Megnéztem gyorsan a netes adatbázisban a két FS szín Lab és sRGB értékeit (ha színmegadásról van szó, én szeretem a Lab-ot alapul venni). Sajnos a Photoshop csak egész számokat kezel a Lab megadásnál, tehát a színek ott sem teljesen pontosak.
Ugyanabból az adatbázisból a Lab színek kicsit melegebbek, sárgásabb tónusúak, az sRGB pedig hidegebb, kékesebb. (Azt azért hozzá kell tennem, hogy nekem grafikai munkákra használt és beállított, bekalibrált monitorom van. Az "átlag" felhasználó képernyője, főleg ha valamilyen játékhoz, vagy filmekhez ajánlott, élénkebb színekkel dolgozó profilt használ, közelítően sem tudja a színeket helyesen megjeleníteni.)
Viszont mindkét esetben elég jelentős a két FS szín közti eltérés, ha egy képen közel azonosnak látszik, akkor az a bevilágítás miatt van, a valóságban elég eltérő.
Tibcsi 735618 2025. április 1. 22:15
Válasz erre
photo_9999_17642
photo_9999_17642

A kétféle szürke (pontosabban: az egyik az kék) újkorukban elég markánsan elütöttek egymástól, de a használat során elég gyorsan "egymáshoz fakultak", főleg a felső kék szín, mert azt érte mindenféle időjárás és bakancstalpak. :)
slowmotion 735615 2025. április 1. 21:24
Válasz erre
1743535383437591374792279248844
1743535383437591374792279248844

Illetve képpel
slowmotion 735614 2025. április 1. 21:22
Válasz erre
Persze, mert 1:48-ban megéri megcsinálni.
1:72-ben egyedül a Fujimi tudja (annak mások a hibái), egyébként mindenkinél a futóműakna kezdeténél van egy fal, fesd feketére oszt' jóvan. Illetve azt hiszemmaz Academy csinál egy szintén hasonló hosszúságú valamit
Ez azt hiszem a Quickboost félmegoldása, van is beömlőcső, meg nem is. Legalább nem fal van, hanem turbinalapát.
Johnie 735613 2025. április 1. 21:15
Válasz erre
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928
IMG_20250401_152928

Átnyálaztam egypár kanadai F18 kit és matrica gyártó festési útmutatóját (Leading Edge, Kinetic) , valamint fórum oldalakat, mindenhol az alsó világosszürke FS 36375-nek (MrColor C vagy H308) és a felső Közepes szürke FS 35237-nek (AK-RC 909) van megjelölve. Én is ezeket használtam.
Egyébként míg a festési útmutatók színes rajzai, grafikáin nagyon elüt egymástól ez a két színárnyalat, az eredeti gépeken nem, inkább összemosódnak, hasonlítanak egymásra.
Persze ezen gépekről készült fotók is digitális képek, csalóka lehet ez az összkép is.
Johnie 735612 2025. április 1. 20:59
Válasz erre
IMG_20250401_194026
IMG_20250401_194026
IMG_20250401_194026
IMG_20250401_194026

Úgy tűnik az én makettemen mintha mélyebben lennének a kompresszor lapátok.
slowmotion 735608 2025. április 1. 19:29
Válasz erre
1743528387647652856987221285579
1743528387647652856987221285579

Ja, elfelejtettem kiszedni a beömlőkből a maszkolást. Egy helyen folyt meg, de az ppnt nem fog zavarni. Esetleg rámegyek enamellel, ha sikerül szerezni.
Muzzy 735603 2025. április 1. 16:49
Válasz erre
Nekem nagyon bevált, hogy megfújom a kerékköpenyt, majd a műszaki körsablont használva megfújom a tárcsát. Ha nem jó az ugrás a körök között, akkor maszkolószalagból lehet kívágni a kört. Gyors, egyszerű. A tuskihúzás miatt a körsablonnak két oldala van, a ceruzához használatos oldal pont ráfekszik a tárcsára. Mire megfújom ez egyik oldal, mehet a másik. Főleg Gunzet használok. Harckocsik esetében a kerék belső felével kezdem, így az esetleges újlenyomatok nem látszanak De ha várok 5 percet, ilyen gond sincs.
Kisebb méretű kerekekhez fúrószárellenőrző sablont is szoktam használni, de van EDU fém körsablonom, az is jó
Freddy 735597 2025. április 1. 11:24
Válasz erre
Molotow panelező filctoll a béna kerékfestő jóbarátja. Én minden kereket a gumi színére alapozok, aztán külön festem a felnit ecsettel. Ha nagyon mellémegy, festékkel javítom, ha csak kicsit lesz egyenetlen, azt a filctollas panelezés elviszi. (Egyébként egy repülő három-négy kerekét nem annyira nehéz, egy tank 10-20 futógörgőjénél már jobban értékeli az ember a gyorsabb megoldásokat :))
slowmotion 735589 2025. március 31. 23:57
Válasz erre
17434543950563885183565768498885
17434543950563885183565768498885
17434551813897264272336240437865
17434551813897264272336240437865
17434572623231156473411053569493
17434572623231156473411053569493
17434579768464446677815607574790
17434579768464446677815607574790

Ja, tényképekkel.
Valaha volt legjobb, mondjuk harminc éve asszem higítatlan Humbrol Enamellel és ecsettel csináltam a kerekeket.
Hátulról még nem szedtem le a korongokat.

Mondjuk cserébe a futószárakon a teleszkópos részeket a Tamiya Enamel Chrome Silver nem fedte be annyira, várok két napot, és újrafestem.

Amúgy minden festve, kivéve azt az antennát a gerincen, amit még sárgára kell működni, viszont csak matricázás után lehet ragasztani.

Jön még a korrektúra. A fékezőhorog megadta magát, de annyi baj legyen, legalább könnyebben hozzáférek a hajtóművek közötti területhez. Viszonylag kevés, viszont jól hozzáférhető helyen kell korrektúrazni.
Johnie 735588 2025. március 31. 23:23
Válasz erre
IMG_20250331_230904
IMG_20250331_230904
IMG_20250331_230904
IMG_20250331_230904

Köszi Zsolt 😀
Remélem nem hiába simogatom már 3 napja a felületet árgus szemekkel figyelve nehogy túlmenjek a csiszolási határon...

Valahogy a telefonnal készült fényképek nem igazán adják vissza a felső szürke sötétebbségét és kékesebb beütését az oldalán lévő H308 világos szürkéhez viszonyítva. Összemosódnak. Élőben egyértelműen kivehető hogy a felső szín sötétebb és kékesebb mint az oldala.
Talán egy képet tudtam túrni ahol talán nem annyira összemosódottak, de ez sem az igazi.
slowmotion 735587 2025. március 31. 22:51
Válasz erre
Elmondom, én hogy csináltam.
Alapozó, keréktárcsa meg kerékagy két oldalról a saját színével, aztán a közepét kimaszkoltam (nagyon vicces volt 5 és 6,5 mm-es korongokat vágni maszkolólapból).
Igazából még nem tudom, hogyan sikerült, de egyrészt mindjárt kiderül, másrészt pont nem zavar, legfeljebb rusztikus lesz.
Tibcsi 735586 2025. március 31. 22:02
Válasz erre
Akkor leírom, hogy én hogyan szoktam: lefújom a kereket akrilfestékkel, a keréktárcsa színével, maszkolás nélkül. Majd előveszem az ecsetet és megfelelően higított Revell 9 színnel kifestem a gumikat. Ez, ha a felni és a gumi között elég perem van, akkor nem túl bonyolult művelet, a festék magától körbefolyik a felni körül.

Ma is így festődtek meg a két SuperBug kerekei 72-ben.
Tibcsi 735584 2025. március 31. 21:56
Válasz erre
Nagyon jó lett, ez a korai festés nálam is bakancslistás (és persze a 336-os OK-HXA is). Én kicsit félek a fehér és a szürke határától, hogy passzoljon a matrica csíkhoz...
zsocate 735581 2025. március 31. 21:43
Válasz erre
Tök jól néz ki ez a darázs, a türelem és a kitartás meghozza a gyümölcsét!
Jó pár éve a Revell 1/144-esét már megépítettem ugyanebben a köntösben, én jóval kontrasztosabbra csináltam a felső szürkét. A tiéden valamiért nem látni olyan jól a kanadaiakra és az ausztrálokra jellemző jól kivehető különbséget a két árnyalat között és mintha a felsőről a kékes beütés is hiányozna.
Ettől függetlenül le a kalappal, sok szenvedés után egy mutatós darabbal gazdagodik majd a gyűjteményed!
Johnie 735577 2025. március 31. 21:09
Válasz erre
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_173000
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221
IMG_20250330_160221

Kéremszépen, matricát csiszoltatok-e már? 😅
Nálam most ez a napi menü. 3000-es Tamiya csiszoló szivaccsal óvatosan, körkörös mozdulatokkal próbálom az 5 rétegnyi matrica összetartó megszáradt folyadék és lakkozott felszínt egysíkba hozni az alappal. Babra munka na. Az összképpel nincs gond, csak ne tartsam szembe fénybe a szárnyat és a matricázott felületeket 😄
Van pár lépcső amit ez az 5 réteg javító folyadék okozott, ezt valahogy síkba kell hozni. Az sem szerencsés dolog, hogy a Leading Edge matricák eredetileg a Hasegawa készlethez készültek, ez pedig egy Kinetic készlet. Nem pont oda esnek pl. a csoportos matricák mint ahova kellenének, sokat szét kell vágnom, trimmelnem. A vágás helye éles kontúr lesz .. újabb lépcső...
De nem adom fel, alakul.
Johnie 735576 2025. március 31. 20:48
Válasz erre
IMG_20240406_095644
IMG_20240406_095644

Nálam az vált be ha előbb lefújom a keréktárcsát, majd arra száradás után teszek egy blue-tack gombócot. A gombócot ellapítom , nagyobbra mint a tárcsa és megfújom az abroncsot. Majd leveszem a gombócot és a tárcsa szélére pöttyintek egy nagyon híg csepp feketét. Annyira hígítottat hogy körbefusson a tárcsa szélén.
pmheros 735575 2025. március 31. 20:38
Válasz erre
Üdv!

Frankó lett!
(Így már akkor nyugodtan tudsz hozzáfogni az F-16 -osodhoz is)

Üdv.: pmheros
plevente 735568 2025. március 31. 19:30
Válasz erre
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n
486230025_1217384010049225_6138110910031565628_n

Sziasztok! Elkészült az Albatrosom (Edu 1/72). Nagyon sok rajta a kisebb nagyobb tökéletlenség, de én összeségében elégedett vagyok vele.
slowmotion 735545 2025. március 30. 21:11
Válasz erre
És még így is aláment néhol :)

De semmi sem tántoríthat el. Viszont rájöttem dolgokra. Például arra, hogy érdemesebb először lefesteni az abroncsokat, és aztán kör alakú sablonnal a tárcsákat befújni, mint fordítva, ahogy most csinálom.

Első gép, na :)
Johnie 735544 2025. március 30. 20:38
Válasz erre
Alaposan kimaszkoltad! De így kell ezt.
Hajrá, csak így tovább
slowmotion 735530 2025. március 29. 22:29
Válasz erre
17432835341057868618774721310001
17432835341057868618774721310001
17432836663618258461392510467652
17432836663618258461392510467652

Haladok.

Mivel előbb tettem fel a fékezőhorgot, mert házibarkácsoltam, ezért értelemszerűem a törzsvégi gyűrűket kellett volna ügyesen maszkolni. Na azt nem sikerült, de úgyis lesz retus a törzsön (a szárny visszaragasztás miatt is, meg a futóműaknák festésekor az egyik szalag elengedett, úgyhogy némi halvány átszóródás lett lent, meg bele is sikerült karcolni a felületbe).

Megfesthettem volna a kiömlőket is, de már szétszedtem a pisztolyt.

Holnap jöhet a Tire Black, a Burnt Iron, meg a teleszkópos részekhez szereztem Chrome enamelt, azt ecsetelem valszeg.

Aztán ragasztás, talán lakkozás (fényes festékkel fújtam mindent, elvileg nem muszáj), matricázás, lakkozás, és... jöhet a tavalyi groupbuild. Még jó, hogy tavaly áprilisra terveztem.
Zoli 735437 2025. március 26. 09:06
Válasz erre
Szia,

Igen, lehet, nálam sokkal gyakoribb a túlzott befolyatás, de ennél sokkal nagyobb és durvább hibákat is csinálok... Nem kötözködés volt, és tényleg nem nagyon látszik élőben, szóval így tovább, és ha ha nem vagy P-40 függő, kétlem, hogy szükség lenne a másikra. Amúgy nagyon inspiráló a munkád, szívesen elkezdeném az enyémeket, de annyi mindent kéne építeni, most is épp más van porondon, de talán nemsokára erre is sor kerül.
z
Nagyzo 735433 2025. március 26. 08:13
Válasz erre
Thx! A hinomarut lepisilő kiscsávósat a szép nagy cápaszájjal, de szerencsére két makett van a dobozban, úh még egyet is választhatok
Nagyzo 735431 2025. március 26. 08:08
Válasz erre
Köszi! Royal class, ha elbakkerolom, akkor van máááásik :-D

@Zoli, köszi! A szegecsek azért marha aprók ám, az egész kabin nincs 30mm hosszú, szóval a fotón jóval feltűnőbb az egész. Szabad szemmel teljesen máshogy látja az ember.

@Itom, egy Meng F-4E felett körözök egy ideje, talán ő lesz a következő.
Tibcsi 735420 2025. március 25. 19:18
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a Setter-t kell először, a matrica felrakásakor, a Softer-t meg utána, hogy besimuljon rendesen. De ilyent még nem láttam... :(
kervil 735416 2025. március 25. 17:55
Válasz erre
Valahol olvastam egyszer, hogy a Tamiya Mark Fit Super Strong meg a régi, nálunk már gyakorlatilag beszerezhetetlen, nem "Neo" Mr. Mark Setter és Softer a japán típusú, vastag hordozófilmű matricákhoz van, mint amilyenek a Tamiya vagy a Hasegawa matricái. A "Neo" Mr. Mark Setter-Softer, meg a Micro Set és Sol pedig a nyugati típusú vékony matricákhoz. Azóta tartom magam ehhez a szabályhoz, és tényleg jól is reagálnak. Bár a Tamiya Mark Fit Super Strong amúgy a vékony matricákhoz is jó, csak kicsit talán jobban meggyötri őket a kelleténél. A vastag japán matricákkal boldogulnak nagyon nehezen a nem azokhoz kifejlesztett szetterek és szofterek.
kervil 735415 2025. március 25. 17:47
Válasz erre
Tökéletes! Az árnyékolás, a weathering, minden. Jó is, hogy ebben az állapotában is csináltál képeket, mert ha elkészül, sajnos mindebből keveset lehet majd látni. ÍMelyik festést választottad hozzá amúgy?
Johnie 735412 2025. március 25. 15:50
Válasz erre
Ezt szépen megrágcsálta ☹️

Épp készülök váltani Tamiya Mark Fit Super Strong lágyító/feszítőről (épp fogyóban van az üvege) Mr Mark Softer-re és Mr Mark Setter-re...
Úgy vettem észre a Tamiya míg bőven nedves addig lágyít, mikor szárad akkor feszít. Néha jó lenne ha éppen nem feszítene míg épp nem foglalkozom vele, pihentem...
borisz 735409 2025. március 25. 14:15
Válasz erre
borisz 735408 2025. március 25. 14:14
Válasz erre
ltom74 735407 2025. március 25. 14:06
Válasz erre
csak ismetelni tudom az elottem szolokat, nagyon atom!

azert valami modernet is csinalsz mostanaban remelem ;-)
Zoli 735406 2025. március 25. 13:47
Válasz erre
Szia,

Csak a szokásos világszínvonal, eddig nagyon szép. Bár néhol túl erős a szegecsek befolyatása, egy-kettőnél visszamosnám, de nincs jelentősége, kb tökéletes így is.
z
B.Gábor 735405 2025. március 25. 13:36
Válasz erre
Nagyon szépen alakul! Ez melyik kiadás, a Royal Class vagy az új Dual Combo?
Nagyzo 735404 2025. március 25. 13:29
Válasz erre
20250325264
20250325264
20250325264
20250325264
20250325264
20250325264
20250325264
20250325264

Nekiugrottam az Edu új 48-as P-40E-jének, a fülke kb kész van. A további építés is problémamentesnek ígérkezik.
Johnie 735403 2025. március 25. 13:17
Válasz erre
4344674_big
4344674_big

Uhh...
Csak a sima Softer-t használva?
borisz 735398 2025. március 25. 11:32
Válasz erre
IMG_20250325_002017
IMG_20250325_002017
IMG_20250325_002017
IMG_20250325_002017

Megdolgozta a közel harminc éves matricát a Gunze matrica lágyító. Szuper...
ltom74 735380 2025. március 24. 14:12
Válasz erre
borisz, Nagyzo

Köszi, és az észrevételeket is!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763.